ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΤΟΥ ΕΣΣΕΞ
Συγγραφέας: kantonopou στις 23 Απριλίου, 2009
- Αρχικά προσευχόμαστε για τον εαυτό μας . Αλλά όταν ο Θεός, με το Άγιον Πνεύμα , μας δώσει σύνεση, η προσευχή μας παίρνει κοσμικές διαστάσεις. Τότε, όταν λέμε «Πάτερ ημών» , αναφερόμαστε σε ολόκληρο το ανθρώπινο γένος και συνηγορούμε για μια πλήρη δωρεά σε όλους , σαν να επρόκειτο μόνον για εμάς.
- Το μόνο όπλο μας είναι η αγάπη, ακόμα και για τους εχθρούς. Ο μοναδικός πόλεμος στον οποίο εμπλεκόμεθα είναι πράγματι ιερός πόλεμος. Πολεμούμε με τον τελευταίο και μοναδικό εχθρό της ανθρωπότητος , τον θάνατο ( Α’ Κορ. ΙΕ’ 26 ) . Η μάχη είναι μάχη για την ανάσταση του σύμπαντος.
- Ο Κύριος δικαίωσε και αγίασε τους προπάτορές του. Όμοια ο καθένας μας, αν ακολουθήσουμε τον Χριστό, μπορούμε να δικαιώσουμε τον εαυτό μας κατά την προσωπική μας ύπαρξη , αφού ανιστορήσουμε την θεία εικόνα μέσα μας με γενική μετάνοια , και με αυτήν την συμπεριφορά μπορούμε να βοηθήσουμε να δικαιωθούν και οι προπάτορές μας . Φέρουμε μέσα μας την κληρονομιά των αμαρτιών των προγόνων μας και με την αρχή της οντολογικής ενότητος του ανθρώπινου γένους, θεραπεία δική μας σημαίνει και θεραπεία αυτών. Είμαστε τόσο συνδεδεμένοι εσωτερικά , ώστε ο άνθρωπος δεν σώζει μόνο τον εαυτό του .
- Η τραγωδία της δημιουργίας ήλθε με την πτώση και συνεχίζεται με την διαρκή αστάθειά μας. Ρέπουμε στο κακό , το αποφεύγουμε και το πολεμούμε. Παρά τον διακαή πόθο μας για το απόλυτο αγαθό , για τον Θεό, εν του τοις τον παραμερίζουμε και αντιστεκόμαστε σε αυτόν.
- Με το σκοτάδι και με όλα όσα μολύνουν εννοούμε την υπερηφάνεια. Η υπερηφάνεια είναι η ρίζα κάθε αμαρτίας. Ο Χριστός άρχισε το κήρυγμα του στη γη με μια κλήση για μετάνοια, μια ριζική αλλαγή στο πλησίασμά μας στην ζωή. Η συνήθης κατάσταση μας μεταβάλλεται ριζικά. Αυξάνεται η ταπείνωση , μειώνεται η υπερηφάνεια. Ο Θεός εκδηλώνεται σε εμάς με άκρα ταπείνωση . Αυτή είναι η αρχή της μετανοίας, που δεν έχει τέλος στην γη, γιατί ένα τέλος θα σήμανε τέλεια θέωση ίση με τον Χριστό- Θεό.
- Με τον Χριστό γνωρίζουμε την Αγία Τριάδα: Πατέρα, Υιό και Άγιον Πνεύμα . Κάτω από το όνομα ΕΓΩ ΕΙΜΙ , ο Μωυσής αντιλαμβανόταν ένα μόνον Πρόσωπο. Αυτός έβλεπε τον Λόγον και το Πνεύμα σαν ενέργειες του ενός Όντος. Σε μας δόθηκε να γνωρίσουμε ότι ο Λόγος και το Πνεύμα είναι υποστάσεις ισάξιες με τον Πατέρα . Ο θεός είναι απλός στην ουσία του , αλλά τριπλός στις υποστάσεις. Το όνομα ΕΓΩ ΕΙΜΙ ( ο ΩΝ ) , δυνάμει της μοναδικότητος του Θεού , εφαρμόζεται όμοια και στην Τριάδα σαν σύνολο , αλλά και σε κάθε μία Υπόσταση χωριστά
- Τι είναι η απώλεια; Είναι η εγκατάλειψη από τους ανθρώπους του Θεού του ζώντος, που αποκαλύφθηκε σε εμάς. Είναι το να κατευθύνονται οι άνθρωποι αποφασιστικά προς το μηδέν , από το οποίο εκλήθησαν στη ζωή με την υπόσχεση να λάβουν μέρος στην αιώνια μακαριότητα του Πατρός εξ υιοθεσίας δια του Υιού , με την εγκατοίκηση σε αυτούς της Αγίας Τριάδος.
- Η ζωή μας μπορεί να γίνει αγία από όλες τις απόψεις μόνον όταν η αληθινή γνώση , σε μεταφυσική βάση , συνοδεύεται με την τέλεια αγάπη προς τον Θεό και τον συνάνθρωπο. Όταν πιστέψουμε σταθερά ότι είμαστε δημιουργήματα του Θεού, του άναρχου Όντος, θα γίνει φανερό ότι δεν υπάρχει δυνατότητα θεώσεως για εμάς έξω από την Αγία Τριάδα.. Εάν αναγνωρίσουμε ότι οντολογικά όλη η ανθρώπινη φύση είναι ένα, τότε , χάρη σε αυτή την ενότητα της φύσεως , θα στραφούμε να αγαπήσουμε τον πλησίον μας σαν τμήμα της υπάρξεώς μας.
Εκδόσεις Παρουσία
Από : http://clubs.pathfinder.gr/xristianos/8594?file=6755&folder=933
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.