kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Γ. Μπαμπινιώτης: «Να περάσουμε σε ένα σχολείο ουσίας»

Συγγραφέας: kantonopou στις 30 Μαρτίου, 2009

Σε ένα εξάμηνο περίπου αναμένεται να παραδοθούν στον αρμόδιο υπουργό Παιδείας προτάσεις για την μεταρρύθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, δήλωσε στη Μελβούρνη ο επικεφαλής του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, καθηγητής Γιώργος Μπαμπινιώτης.

 

Σύμφωνα με τον κ. Μπαμπινιώτη, οι προτάσεις αυτές θα «είναι λογικές, εφαρμόσιμες, σύγχρονες, και αποτελεσματικές, και θα λύνουν προβλήματα.

 

Ο πρώην πρύτανης του πανεπιστημίου Αθηνών μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ είπε πως θα επιδιώξει να συμμετέχουν στον εθνικό διάλογο όλοι οι εκπαιδευτικοί-και μέσω των φορέων τους- γιατί «οτιδήποτε κάνουμε στην εκπαίδευση πρέπει να έχει επίκεντρο τον εκπαιδευτικό. Θα ήταν λάθος νοοτροπία να προσπαθούμε να αλλάξουμε πράγματα στην εκπαίδευση ερήμη του εκπαιδευτικού. Όταν λοιπόν επίκεντρο για μένα είναι ο εκπαιδευτικός δεν μπορώ, δεν είναι δυνατόν, δεν διανοούμαι να μην έχω στο πλάι μου την στήριξη των εκπαιδευτικών. Νομίζω ότι τώρα όλοι πρέπει να αναλάβουμε τις ευθύνες μας» τόνισε και υπογράμμισε:

 

«Οποιαδήποτε κυβέρνηση που θα θελήσει να τις αξιοποιήσει θα έχει πολιτικό όφελος και όχι πολιτικό κόστος». Κατά την παραμονή του στην Αυστραλία ο κ. Μπαμπινιώτης είχε επαφές και με τον υπουργό Παιδείας και άλλους παράγοντες για να μελετήσει το σύστημά τους.

 

Για τις επαφές του αυτές είπε μεταξύ άλλων: «Υπάρχει ένας προβληματισμός, έχουν περάσει και από την Αυστραλία οι άνθρωποι διάφορα συστήματα, έχουν προτάσεις, έχουν σκέψεις. Όλα αυτά λοιπόν τα μελετώ και ευαισθητοποιούμαι και εγώ. Θα ευαισθητοποιήσω με την σειρά μου τους ανθρώπους που έχουν λόγο για αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα και θα καταλήξουμε σε κάποιο σύστημα που οπωσδήποτε θα είναι καλύτερο από αυτό που έχουμε σήμερα. Δεν θα δεσμεύσω όμως με μία προσωπική άποψη. Θέλω να υπάρξει μια πραγματική συζήτηση».

 

Μιλώντας για τον ρόλο που του ανέθεσε ο υπουργός Παιδείας είπε χαρακτηριστικά: «Με δική μου ευθύνη διεξάγεται ένας διάλογος, για να ακουστούν απόψεις, κυρίως από τον εκπαιδευτικό χώρο αλλά και από τα κόμματα της Βουλής που έχουν επεξεργαστεί διάφορες προτάσεις, ώστε να μπορέσουμε επιτέλους να καταλήξουμε σε μία μορφή Λυκείου που θα απομακρύνει την μοναδική στον κόσμο στρέβλωση, οι μαθητές του Λυκείου να φοιτούν στο φροντιστήριο και να πληρώνουν οι γονείς τους και οι οικογένειές τους, και να περνάνε και από το σχολείο το Λύκειο από υποχρέωση. Αυτή η στρέβλωση πρέπει να εξαλειφθεί.

 

«Πρέπει να περάσουμε σε ένα σχολείο ουσίας, να ξαναφέρουμε τους μαθητές πίσω, να τους δώσουμε μία καλή μόρφωση που να έχει και μία δυνατότητα επαγγελματικής εξαργύρωσης. Δεν χρειάζεται να έχεις πτυχίο Νομικής για να δουλέψεις σε μια επιχείρηση, σε μια τράπεζα, σε ένα γραφείο και επίσης να μπορέσουμε να βγάλουμε αυτό το άγχος το οποίο κατέχει την ελληνική οικογένεια, τον έλληνα μαθητή, τον έλληνα εκπαιδευτικό, την ελληνική κοινωνία, το άγχος του πως θα μπει στο πανεπιστήμιο.

 

Υπάρχει βεβαίως μία ανάγκη να έχουμε έναν κλειστό αριθμό γιατί έχουμε εκατό χιλιάδες υποψηφίους και μπορούμε να πάρουμε σαράντα, όμως πρέπει να βρούμε πιο ανθρώπινους και ουσιαστικούς τρόπους ώστε να ανοίξουμε τα πανεπιστήμια με ένα αξιόπιστο σύστημα που θα μας βγάζει τους καλύτερους αφενός και που θα δώσει μια ανάσα στην ελληνική οικογένεια.

 

Υπάρχουν διάφορα συστήματα τέτοια. Όποιο σύστημα και αν είναι το συζητάμε, και υπάρχουν διάφορες προτάσεις. Να είναι ένα σύστημα που να απελευθερώνει το Λύκειο από τις εξετάσεις και να παρέχει μία πρόσβαση όσο γίνεται με πιο άνετο τρόπο και πιο ουσιαστικό. Δεν μπορώ να αναφέρω συγκεκριμένο σύστημα, συζητούνται όλα, υπάρχουν προτάσεις. Εγώ είμαι αισιόδοξος ότι θα βρούμε τη λύση μέσα από τη συζήτηση για μια μορφή εισόδου στα πανεπιστήμια η οποία θα είναι λιγότερο αγχώδης και πιο προσβάσιμη στην ελληνική οικογένεια».

 

Αναφορικά με την συμμετοχή στον εθνικό διάλογο ο κ. Μπαμπινιώτης εξήγησε ότι: Τα κόμματα της αριστεράς δεν συμμετέχουν στον διάλογο, όχι μόνο σε αυτόν που διεξάγεται στον φορέα στον οποίο είμαι εγώ αλλά και στο πολιτικό συμβούλιο. Όμως συμμετέχει το κόμμα της εξωκομματικής αντιπολίτευσης και το κόμμα του ΛΑΟΣ. Συμμετέχουν και οι εκπαιδευτικοί γενικότερα. Πρέπει να σας πω το εξής και είναι η πρώτη φορά που το λέω.

 

Φτάνει σε μένα ένας τεράστιος αριθμός προτάσεων, σκέψεων, υποδείξεων από μάχιμους εκπαιδευτικούς οι οποίοι κάνουν εύστοχες παρατηρήσεις, που αυτό το θεωρώ ότι είναι μία συμμετοχή σε ένα ευρύτερο διάλογο. Πέραν από αυτό μέσα στο Συμβούλιο του οποίου έχω την ευθύνη, υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός εκπαιδευτικών από όλες τις βαθμίδες και μάλιστα εκπαιδευτικών της μαχομένης εκπαίδευσης οι οποίοι διατυπώνουν απόψεις.

 Επομένως έχουμε αυτό τον διάλογο, λείπει μόνο η οργάνωση των εκπαιδευτικών/λειτουργών της μέσης εκπαίδευσης, οι οποίοι με κάλεσαν να με ενημερώσουν για τις απόψεις τους στο Συμβούλιό τους. Θα πάω στην ΟΛΜΕ, έχουμε κανονίσει για συνάντηση στις 31 του μηνός, όπως θα πάω και στη ΔΟΕ, θα πάω να δω όλους τους ανθρώπους και να μιλήσω, γιατί λέω ένα πράγμα, το εννοώ και θα το πω και σε σας. Θεωρώ ότι οτιδήποτε κάνουμε στην εκπαίδευση πρέπει να έχει επίκεντρο τον εκπαιδευτικό.    

Πηγή:http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_29/03/2009_273053

Αφήστε μια απάντηση