Μια παραβολη σκάνδαλο
Συγγραφέας: kantonopou στις 8 Φεβρουαρίου, 2009
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ
Λουκ. ιη 10-14
Με τη σημερινή ευαγγελική περικοπή η Εκκλησία μας μας εισάγει στο Τριώδιο, που είναι μια περίοδος πνευματικής προετοιμασίας, μετάνοιας, άσκησης και νηστείας, εν όψει των συγκλονιστικών γεγονότων που ακολουθούν, αυτών της Μ.Εβδομάδος και του Πάσχα.
Ο Τελώνης και ο Φαρισαίος εκπροσωπούν δυο εντελώς διαφερετικούς κόσμους:
Ο Τελώνης θεωρείται ως αμαρτωλός και παράδειγμα προς αποφυγήν από τους θρησκευτικούς ανθρώπους.
Ο Φαρισαίος θεωρείται ως ο κλασσικός θρησκευτικός τύπος που πείθει όλους για τις αρετές του και τις αγαθοεργίες του.
Και όμως τη λογική αυτή την ανατρέπει το Ευαγγέλιο!
Ο Θεός όμως έχει άλλα κριτήρια. Δεν παρασύρεται από την εξωτερική μας συμπεριφορά και την θρησκευτική μας αυτοαπασχόληση. Τα κριτήρια του Θεού έχουν να κάνουν με το ταπεινό φρόνημα.
Μέσα στο ναό εχουμε δυο διαφορετικές συμπεριφορές:
α) Ο Φαρισαίος προσεύχεται για να αυτοεπιβεβαιωθεί:
-και προ παντός ότι δεν είναι «ως αυτός ο Τελώνης.
Το συμπέρασμα είναι συγκλονιστικό:
-Ο δε Φαρισαίος καταδικάζεται από τον ίδιο το Θεό.
Αυτό δεν σημαίνει ότι με την παραβολή αυτή καταξιώνονται οι κοσμικοί και απαξιώνονται οι θρησκευτικοί ανθρωποι.
Ο Φαρισαίος δεν κατακρίνεται για τις αρετές του, αλλά γιατί στηρίζεται στον εαυτό του και όχι στο έλεος του Θεού. Και ο Τελώνης δεν επαινείται για την αμαρτωλότητα του, αλλά γιατί αισθάνεται την αναξιότητα του.
Το πρόβλημα των προσωπικών σχέσεων και ο συνάνθρωπος θα μπούν στο στόχαστρο της Σαρακοστής. Ο σκοπός της Σαρακοστής είναι ακριβώς αυτός: «Η αποκέντρωση της καρδιάς μας». Αν δεν βγάλουμε τον εαυτούλη μας από το επίκεντρο των ενδιαφερόντων μας, αν δεν ανοίξουμε μέσα μας χώρο για το Θεό και τον συνάνθρωπο, αχρηστη θα είναι η οποιαδήποτε δοκιμασία μας (προσευχή, νηστεία κ.λ.π.) και αυτή τη Σαρακοστή. Καλό Τριώδιο!
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.