kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Οι αγχωμένοι υλιστές είναι οι πιο “πιστοί” καταναλωτές

Συγγραφέας: kantonopou στις 6 Φεβρουαρίου, 2009

Οι άνθρωποι με υλιστικές τάσεις, που ταυτόχρονα όμως έχουν μεγάλο άγχος για το θάνατο, είναι αυτοί που γίνονται οι πιο πιστοί καταναλωτές συγκεκριμένων επώνυμων προϊόντων (brand names), σύμφωνα με νέα έρευνα.

 Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Journal of Consumer Research”, έγινε από τους αμερικανούς ερευνητές Άρικ Ριντφλάις και Νάνσι Γουόνγκ (πανεπιστήμιο Ουισκόνσιν-Μάντισον) και Τζέημς Μπάροους (πανεπιστήμιο Βιρτζίνια).

 Οι ερευνητές ανέλυσαν το επίπεδο υλιστικών πεποιθήσεων των καταναλωτών και το επίπεδο ανασφάλειάς τους και κατέληξαν ότι ο συνδυασμός υλισμού και υπαρξιακού άγχους θανάτου οδηγεί σε ισχυρότερη προσκόλληση σε συγκεκριμένα εμπορικά ονόματα.

 Η διαπίστωση αυτή ανατρέπει την μέχρι τώρα καθιερωμένη εικόνα ότι οι υλιστές άνθρωποι έχουν αδύναμη σχέση με τις φίρμες που αγοράζουν και τις χρησιμοποιούν απλώς ως επιφανειακά σύμβολα κοινωνικής καταξίωσης. Η νέα έρευνα διαπιστώνει ότι τα επώνυμα εμπορικά σήματα έχουν πολύ βαθύτερη υπαρξιακή σημασία για τους καταναλωτές, από ό,τι θεωρείτο μέχρι σήμερα.

 Η στενή αυτή ισχύει μόνο αν οι καταναλωτές φοβούνται πολύ το θάνατο, όχι όμως όταν η σκέψη του θανάτου δεν τους αγχώνει ιδιαίτερα. Στην πρώτη περίπτωση, η αγορά ενός επώνυμου προϊόντος δίνει νόημα στη ζωή τους και ανακουφίζει από το άγχος του θανάτου. Η συσχέτιση αυτή αφορά διάφορα προϊόντα: αυτοκίνητα, ρούχα τζιν, κινητά τηλέφωνα, γυαλιά ηλίου κ.α.

  “Οι υλιστικών τάσεων καταναλωτές, που νιώθουν άγχος για την ύπαρξή τους και το θάνατό τους, έχουν ιδιαίτερα την ανάγκη για τη συμβολική ασφάλεια που παρέχουν οι επώνυμες φίρμες”, σύμφωνα με τους ερευνητές, οι οποίοι εκτιμούν ότι ο αριθμός αυτών των καταναλωτών, που συνδυάζουν αυτά τα στοιχεία, θα αυξηθεί στο εγγύς μέλλον.

 Πηγή http://health.anampa.gr/news.php?id=5087

Αφήστε μια απάντηση