kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Ενας στους 15 εκπαιδευτικούς θα πάει… σχολείο

Συγγραφέας: kantonopou στις 31 Ιανουαρίου, 2009

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στα θρανία του ΑΣΕΠ για μια καρέκλα στην? έδρα

 

Με όρους σκληρού ανταγωνισμού ξεκίνησαν σήμερα και ολοκληρώνονται αύριο το βράδυ οι γραπτές εξετάσεις για την πρόσληψη 4.721 εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας. Οι 72.667 υποψήφιοι των κλασικών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που έχουν ήδη πάρει θέση στα θρανία των εξετάσεων μπορούν να λένε «κάθε πέρυσι και καλύτερα». Και αυτό γιατί κάθε φορά η αναλογία επιτυχίας δυσκολεύει, όπως και ο διορισμός στα δημόσια σχολεία.

Η γενική αναλογία στην προκήρυξη 2Π/2008 διαμορφώνεται στο 1:10,3. Αυτό σημαίνει ότι μία θέση θα διεκδικήσουν δέκα υποψήφιοι. Πιο αναλυτικά, η αναλογία στον κλάδο των Φιλολόγων -με βάση τον αριθμό των αιτήσεων και τις διατιθέμενες θέσεις- διαμορφώνεται στο 1:39. Η αντίστοιχη αναλογία των Φιλολόγων στον προηγούμενο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών κυμαινόταν στο 1:21.

Στον κλάδο των Μαθηματικών η αναλογία «κάθεται» στο 1:19 (1:10 το 2006), στους Φυσικούς 1:21 (1:14 το 2006), στους Χημικούς 1:20 (1:14 το 2006), στους Βιολόγους 1:20 (1:13 το 2006) και στους Γεωλόγους 1:25 (1:18 στον προηγούμενο διαγωνισμό των εκπαιδευτικών). Κάτω από καλύτερες συνθήκες θα διεκδικήσουν την επαγγελματική αποκατάστασή τους οι πτυχιούχοι Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, δεδομένου ότι η αναλογία στον κλάδο τους διαμορφώνεται στο 1:13 (1:1,6 η αντίστοιχη αναλογία το 2006). Ο κλάδος της Οικιακής Οικονομίας -παραδοσιακά- διατηρεί την ευνοϊκότερη αναλογία μεταξύ υποψηφίων και διατιθέμενων θέσεων (1:2). Στο συγκεκριμένο κλάδο «ένας στους δύο μπαίνει». Από εξαιρετικό σημείο εκκίνησης θα διεκδικήσουν το διορισμό τους και οι Δάσκαλοι, καθώς η αντίστοιχη αναλογία στον κλάδο τους κυμαίνεται στο 1:3 (στο 1:1,5 η αναλογία το 2006). Στον επικείμενο διαγωνισμό ένας στους τρεις δασκάλους? κερδίζει.

Οι επιμέρους πιθανότητες επιτυχίας ανά κλάδο έχουν ως εξής: Οι Θεολόγοι διαμορφώνουν αναλογία 1:49 (μία θέση διεκδικούν 49 υποψήφιοι), οι πτυχιούχοι Γαλλικής Γλώσσας 1:19, Αγγλικής Γλώσσας 1:18, ενώ η αναλογία στους πτυχιούχους Γερμανικής Γλώσσας κυμαίνεται στο 1:11 (ανά έντεκα υποψηφίους «ανοίγει» μία θέση). Οι Θεολόγοι το 2006 διαμόρφωναν αναλογία στο 1:42, οι πτυχιούχοι Αγγλικής και Γαλλικής Γλώσσας 1:13 και Γερμανικής Γλώσσας στο 1:5,1.

 Σαν… λαχείο


«Γολγοθάς» αναμένει τους Οικονομολόγους (αναλογία 1:95), τους Κοινωνιολόγους (1:60) και τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι -επίσης παραδοσιακά- διαμορφώνουν μακράν τη χειρότερη αναλογία απ? όλους τους κλάδους (1:151). Αυτό το αριθμητικό δεδομένο σημαίνει πολύ απλά ότι μία θέση θα επιχειρήσουν να καταλάβουν 151 υποψήφιοι! Αρνητικό ισοζύγιο πιθανοτήτων -αλλά όχι στο βαθμό των γυμναστών- καταγράφουν ακόμη οι πτυχιούχοι Νομικών Σχολών και Πληροφορικής ΑΕΙ, με αναλογία στο 1:37 και οι δύο κλάδοι, Πληροφορικής ΤΕΙ 1:45 και Θεατρικών Σπουδών, με αναλογία στο 1:54.

Σε καλύτερη θέση βρίσκονται οι υποψήφιοι του κλάδου Μεθοδολογίας Ιστορίας (αναλογία στο 1:17) και Νηπιαγωγών 1:14 (1:8 το 2006). Αντίθετα, οι πτυχιούχοι Ιταλικής Γλώσσας -αν και συμμετέχουν για πρώτη φορά σε διαδικασία πρόσληψης στο σύστημα εκπαίδευσης- διαμορφώνουν μια εξαιρετικά αντίξοη αναλογία, η οποία κυμαίνεται στο 1:90. Με άλλα λόγια, την έδρα του καθηγητή στη σχολική αίθουσα «κυνηγούν» 90 υποψήφιοι!

 



Πηγή http://www.e-tipos.com/newsitem?id=73160

Αφήστε μια απάντηση