ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
Συγγραφέας: kantonopou στις 29 Ιανουαρίου, 2009
Με ποιο τρόπο ξημερώνοντας πρέπει να βγαίνει στη μάχη το πρωί ο στρατιώτης του Χριστού για να πολεμά |
Αφού ξυπνήσεις το πρωί και προσευχηθείς αρκετή ώρα λέγοντας, Κύριε, Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν ?ε, το πρώτο πράγ?α που πρέπει να σκεφθείς είναι αυτό:
το να νο?ίσης ότι βλέπεις τον εαυτό σου κλεισ?ένο ?έσα σε ένα τόπο και στάδιο*, το οποίο δεν είναι άλλο, παρά η ίδια σου καρδιά και όλος ο εσωτερικός άνθρωπος· ?ε αυτόν το νό?ο, ότι όποιος εκεί δεν πολε?ήσει, θα μένει για πάντα πεθα?ένος· και ?έσα σε αυτό φαντάσου πως βλέπεις ?προστά σου εκείνο τον εχθρό και εκείνη την κακή σου επιθυ?ία, την οποία αποφάσισες να πολε?ήσεις και είσαι έτοι?ος να πληγωθείς και να πεθάνεις, αρκεί ?όνο να την νικήσεις.
Και από ?εν το δεξιό ?έρος του σταδίου, πίστεψε πως βλέπεις τον νικηφόρο σου Αρχιστράτηγο, τον Κύριο ?ας Ιησού Χριστό ?ε την Παναγία του Μητέρα και ?ε πολλά τάγ?ατα Αγγέλων και Αγίων και ?άλιστα τον Αρχάγγελο Μιχαήλ· και από την αριστερή πλευρά, ότι βλέπεις τον υπόγειο διάβολο ?ε τους δικούς του δαί?ονες, για να ξεσηκώσουν το πάθος εκείνο και την κακή επιθυ?ία καταπάνω σου, και να σε παρακινήσουν να εγκαταλείψεις τον πόλε?ο και να υποταχθείς σε αυτό· φαντάσου και πως ακούς ?ία φωνή, σαν από τον φύλακά σου Άγγελό, να σου λέει τα εξής:
– Εσύ σή?ερα θα πολε?ήσεις εναντίον αυτού του πάθους και των άλλων σου εχθρών· η καρδιά σου ας ?η δειλιάσει πλήρως και αποφύγεις τον πόλε?ον για τον φόβο ή άλλο περιορισ?ό ?ε κανένα τρόπο· διότι ο Κύριος ?ας και Αρχιστράτηγός ?ας Ιησούς στέκεται εδώ περιτριγυρισ?ένος ?αζί ?ε όλους τους χιλιάρχους και εκατοντάρχους του, δηλαδή ?ε όλα του τα δοξασ?ένα τάγ?ατα, για να πολε?ήσει όλους τους εχθρούς σου και να ?η τους αφήσει να σε καταπισέσουν ή να σε νικήσουν
«Ο Κύριος θα πολε?ήσει για σας» (Εξοδ. 14,14).
Οπότε, στάσου σταθερός, βίασε τον εαυτό σου, υπό?εινε τον πόνο που θα θέλεις να αισθανθείς κάποια φορά, φώναζε πολλές φορές από τα σπλάγχνα της καρδιάς σου· «?η ?ε παραδώσεις στη βουλι?ία των εχθρών ?ου» (Ψαλ?. 26,18). Φώναζε τον Κύριό σου και την Παρθένο και όλους τους Αγίους και τις Αγίες· και θα νικήσεις οπωσδήποτε· γιατί λέει· «Σας γράφω νέοι ?ου για να σας βεβαιώσω ότι έχετε νικήσει τον πονηρό» (Ιωάν. α’ 2,13).
Και αν εσύ είσαι αδύνατος και κακο?αθη?ένος, ενώ οι εχθροί σου είναι δυνατοί και πολλοί, πολύ περισσότερες είναι οι βοήθειες εκείνου που σε έπλασε και σε λύτρωσε και ασύγκριτα δυνατώτερος είναι ο Θεός στον πόλε?ον αυτόν, όπως γράφτηκε· «Ο Κύριός σου είναι κραταιός και δυνατός στον πόλε?ο» (Ψαλ?. 23,8).
Και περισσότερο πόθο έχει Αυτός για να σε σώσει, παρά αυτόν που έχει ο εχθρός για να σε καταστρέψει. Γι? αυτό πολέ?α και ?η βαρεθείς ποτέ σου τον κόπο. Γιατί από τον κόπο και από την βία και την δοκι?ασία, που αισθάνεσαι για την συνήθεια που έδειξες στο κακό, γεννάται η νίκη και ο ?εγάλος θησαυρός, ?ε τον οποίο αγοράζεται η βασιλεία των ουρανών και ενώνεται η ψυχή για πάντα ?ε το Θεό.
Λοιπόν άρχισε στο όνο?α του Θεού να πολε?άς ?ε τα οχή?ατα της απιστίας στον εαυτό σου και της ελπίδας και του θάρρους στο Θεό σου, ?ε την προσευχή και ?ε την εκγύ?νασι· ?άλιστα δε ?ε το όχη?α της καρδιακής και νοερής προσευχής, το οποίο είναι το· Κύριε, Ιησού Χριστέ, όνο?α τόσο φοβερό, που σαν ?αχαίρι ?ε δύο στό?ατα στρέφεται ?έσα στη καρδιά, ?ασάει και κατακόβει τους δαί?ονες και τα πάθη· γι? αυτό σχετικά είπε ο Ιωάννης της Κλί?ακας. «Ιησού ονό?ατι, ?άστιζε πολε?ίους»· για το οποίο ?ιλά?ε ξεχωριστά στο ?ε΄ κεφάλαιο.
Με αυτά, λέω, πολε?άει εκείνο τον εχθρό και εκείνο το πάθος και την κακή επιθυ?ία, που σε πολε?άει την οποία είσαι αποφασισ?ένος να νικήσεις ?ε την σειρά, που σου είπα στο ιγ΄ κεφάλαιο· δηλαδή πότε ?ε την αντίσταση, να τον πληγώνεις ?έχρι θανάτου, πότε ?ε το ?ίσος, πότε ?ε τις πράξεις της αντίθετης αρετής· και έτσι, να κάνης πράγ?ατα που αρέσουν στο Θεό σου, ο οποίος, ?ε όλη την θρια?βεύουσα στον ουρανό Εκκλησία στέκεται αόρατα και βλέπει τον πόλε?ό σου· για τον οποίο πόλε?ο, δεν πρέπει να λυπάσαι σκεπτό?ενος, ότι αφενός ?εν είναι η υποχρέωσις που έχου?ε όλοι ?ας να δουλεύου?ε και να αρέσου?ε στο Θεό και αφετέρου η ανάγκη που έχου?ε να πολε?ά?ε, καθώς σου είπα από πριν. Γιατί, αν εγκαταλείψου?ε αυτόν τον πόλε?ο, οπωσδήποτε θα θανατωθού?ε.
Έπειτα, και αν φύγεις προς στιγ?ή από τον κατά Θεόν αυτό πόλε?ο σαν αποστάτης και παραδοθείς στο κόσ?ο και σε όλες τις καλοπεράσεις και αναπαύσεις της σάρκας, ύστερα ό?ως και ?ε την πίεσή σου πάλι πρέπει να πολε?ήσεις και ?ε τόσες αντιθέσεις, που πολλές φορές να ιδρώνει το πρόσωπό σου και να καταπληγώνεται η καρδιά σου ?ε θανατηφόρες λυποθυ?ίες.
Πότε;
Την ώρα των γηρατειών σου και του θανάτου σου.
Γι? αυτό, ?η γίνεις τόσο ανόητος, αγαπητέ, που να θέλεις να πολε?άς τότε σε ?ία ώρα ασύ?φορη αλλά σαν φρόνι?ος, υπό?εινε τώρα την κούραση του πολέ?ου, για να νικήσεις, να στεφανωθείς και να ενωθείς ?ε τον Θεό και εδώ και εκεί στη βασιλεία του την ουράνια.
«Θυ?ήσου τον δη?ουργό σου τις ?έρες της νεότητός σου, πριν έλθουν οι ?έρες οι κακές και φθάσουν τα χρόνια εκείνα που δεν θα έχεις δύνα?η»
(Εκκλ. 12,1).
- Στάδιο λέγεται ο τόπος εκείνος ?έσα στον οποίο γίνονται οι αθλητικοί αγώνες και ο πόλε?ος
από το βιβλίο :
Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.