ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΩΝ κ.κ. ΕΥΡIΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΚΑΙ ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ- ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Συγγραφέας: kantonopou στις 14 Ιανουαρίου, 2009
Αθήνα, 8 Ιανουαρίου 2009
Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Κυρίες και Κύριοι, θα ήθελα να καλωσορίσω τον αγαπητό συνάδελφο, τον Άρη Σπηλιωτόπουλο. Επίσης, να πω ότι, 15 μήνες στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, εργαστήκαμε συστηματικά και με πάθος και πετύχαμε να εφαρμόσουμε τα μεταρρυθμιστικά κεφάλαια που άνοιξε με την πολιτική της η Μαριέτα Γιαννάκου καθώς και ν? ανοίξουμε καινούρια, επιτυγχάνοντας αποτελέσματα και αφήνοντας την συνέχεια και την ολοκλήρωση αυτών των αποτελεσμάτων, στον αγαπητό συνάδελφο, τον Άρη Σπηλιωτόπουλο.
Εφαρμόστηκε το προηγούμενο διάστημα με επιτυχία η πολιτική του έξυπνου αειφόρου σχολείου, κατασκευάζονται ήδη 1.233 σχολεία σε ολόκληρη την επικράτεια, εφαρμόστηκε το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο που ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για την χώρα μας, βελτιώθηκε η εκπαιδευτική καθημερινότητα, όπως κι εσείς οι ίδιοι διαπιστώσατε φέτος, με σχολεία χωρίς λειτουργικά κενά, με βιβλία στην ώρα τους, με ουσιαστικά επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς, εγκαίρως, πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Θεσπίστηκε η υποχρεωτική ειδική αγωγή και εκπαίδευση για τα άτομα με αναπηρία, εφαρμόστηκε σχεδόν σε όλες του τις πτυχές ο νόμος-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, προχώρησε σημαντικά η αξιολόγηση, ενισχύθηκε η εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με την δημιουργία των διεθνών μεταπτυχιακών Τμημάτων βάσει του νέου νόμου που ψηφίσαμε, ολοκληρώθηκε από πλευράς Υπουργείου Παιδείας κάθε προσπάθεια για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων 350.000 σπουδαστών και φοιτητών, αποφοίτων ΤΕΙ και Πανεπιστημίων, ενισχύθηκαν οι δομές της δια βίου μάθησης και απλώθηκαν σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς τους δυο αγαπητούς Υφυπουργούς για την άψογη συνεργασία που είχαμε. Θέλω να ευχαριστήσω τους Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς που επιφορτώθηκαν τις ευθύνες και δούλεψαν κοντά μας.
Θέλω να ευχαριστήσω όλους μου τους συνεργάτες σ? αυτό το διάστημα και βεβαίως το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας καθώς και την νέα γενιά που στάθηκε δίπλα μας και αγκάλιασε τις προσπάθειές μας. Η εκτίμηση αυτή αποτυπώθηκε έμπρακτα από το γεγονός ότι κατά την προηγούμενη διδακτική περίοδο, είχαμε θετικά αποτελέσματα, είχαμε τις λιγότερες απώλειες ωρών από καταλήψεις, από απεργίες, από αποχές.
Θεωρώ λοιπόν ότι αυτή η ήρεμη και παραγωγική περίοδος αποδεικνύει ότι ουσιαστικά σε μεγάλο βαθμό η πλειοψηφία της νεολαίας και της εκπαιδευτικής κοινότητος αγκάλιασε την μεταρρυθμιστική μας προσπάθεια.
Αυτή η ηρεμία, δεν ήταν αποτέλεσμα μιας πολιτικής αδράνειας, αλλά ήταν αποτέλεσμα της πίστης ότι όλα είναι θέμα παιδείας. Τώρα ανοίγει μια νέα κρίσιμη περίοδος για το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, μια περίοδος νέων μεταρρυθμίσεων, οι οποίες συνεχίζουν τις παλιές, αλλά ανοίγουν και νέα κεφάλαια.
Καλή επιτυχία Άρη.
Α. ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κυρίες και κύριοι, η απόφαση του Πρωθυπουργού να μου αναθέσει το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι για μένα ένα μεγάλο στοίχημα, αλλά και μια μεγάλη ευθύνη. Γνωρίζω τα πολλαπλά και οξυμένα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης. Έχω επίγνωση των δυσκολιών, αλλά και των προσδοκιών όλων για μια παιδεία υψηλής ποιότητας. Η θέση του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης, είναι αμετακίνητη στο ότι η Παιδεία συνδέεται με το μέλλον του τόπου, με το μέλλον της νέας γενιάς και με την εικόνα και την αποτελεσματικότητα της χώρας μας στο παρόν και στο μέλλον. Εκτιμώ τις σημαντικότατες προσπάθειες που κατέβαλε ο συνάδελφός μου Ευριπίδης Στυλιανίδης. Από την πλευρά μου, αφού ενημερωθώ, θα είμαι σε θέση, στον κατάλληλο χρόνο, να έρθω σε επαφή με όλους εκείνους με τους οποίους θα συνεργαστώ για να επιδιώξουμε τους στόχους που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες και προσδοκίες της ελληνικής κοινωνίας. Θα καταβάλω κάθε προσπάθεια ώστε να έχω με τον καθένα σε αυτό το Υπουργείο την πιο αποδοτική συνεργασία.
Κυρίες και κύριοι,
Το στοίχημα που καλούμαστε να βάλουμε και να κερδίσουμε αφορά όλους: την νέα γενιά, τους μαθητές, τους σπουδαστές, δασκάλους, καθηγητές, πανεπιστημιακούς. Αφορά ολόκληρη την κοινωνία, αφορά την Ελλάδα, γιατί συνδέεται με το παρόν αλλά κυρίως με το μέλλον. Συνδέεται με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του σήμερα, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του μέλλοντος. Γιατί η Παιδεία στην ουσία συνιστά δείκτη πολιτισμού για μια σύγχρονη χώρα. Γι΄ αυτό και η Παιδεία είναι εθνική υπόθεση. Όλοι μας οφείλουμε να είμαστε συνοδοιπόροι στην κοινή προσπάθεια χωρίς κομματικά κουστούμια, χωρίς ιδεοληψίες, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς αγκυλώσεις, χωρίς διαιρέσεις. Θέλω να διαβεβαιώσω όλους σας, ότι δεν ήρθα εδώ για να επιβάλω μονοσήμαντες απόψεις. Πιστεύω στον διάλογο και έχω την εντύπωση ότι το έχω αποδείξει. Πιστεύω δηλαδή, ότι οι αποφάσεις που μπορούν να αποδώσουν είναι εκείνες που προκύπτουν μέσα από την υπεύθυνη συζήτηση και την ακριβή γνώση όλων των παραμέτρων χωρίς μεγαλοστομίες και ηχηρές δηλώσεις.
Κυρίες και κύριοι,
Στο χώρο της Παιδείας οφείλουμε όλοι να κάνουμε πράξη την πρόσθεση και τον πολλαπλασιασμό αφήνοντας στην άκρη τις διαιρέσεις και τις αφαιρέσεις. Αυτή θα είναι η πυξίδα μου όσο βρίσκομαι εδώ. Με οδηγό αυτή την πυξίδα θέλω να διαμορφώσω σχέσεις συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αλληλοκατανόησης με όλους όσους εργάζονται για την Ελληνική Παιδεία. Οι δυο συνεργάτες μου Υφυπουργοί, έχουν την αμέριστη εμπιστοσύνη μου. Επιθυμία μου είναι να βρούμε κοινούς τόπους στις κοινές ανησυχίες, και στους κοινούς προβληματισμούς. Ο ευαίσθητος αλλά και ο εξαιρετικά σημαντικός χώρος της Παιδείας έχει ανάγκη από την καλλιέργεια μιας κουλτούρας, διαλόγου και συνεννόησης. Ο χώρος της Παιδείας γνώρισε πολλές αλλαγές και μεγάλες μεταρρυθμίσεις. Όμως στην Παιδεία υπάρχει μια μόνιμη και σταθερή ανάγκη: η διαρκής μεταρρύθμιση. Αυτό πρέπει και μπορεί να είναι μέλημα και στόχος όλων μας.
Κυρίες και κύριοι,
Αναλαμβάνω το Υπουργείο Παιδείας σε μια κρίσιμη περίοδο, σε μια περίοδο φορτισμένη. Η ανασφάλεια, η αβεβαιότητα, ο φόβος για το μέλλον που υπάρχει στους νέους ανθρώπους, η οργή και ο θυμός για τη διάψευση των προσδοκιών τους, δημιουργούν ένα κλίμα έντασης και αμφισβήτησης. Απευθυνόμενος στους νέους, τους λέω ευθέως και με ειλικρίνεια: Αμφισβητείστε μας. Η αμφισβήτηση ανοίγει νέους δρόμους, νέους ορίζοντες. Πυροδοτεί ουσιαστικές και γόνιμες συζητήσεις, απορρίπτει κατεστημένες δομές και αποστεωμένες απόψεις. Η αμφισβήτηση είναι το οξυγόνο της κοινωνίας. Το οξυγόνο το έχουμε ανάγκη όλοι μας, όπως έχουμε ανάγκη και το ασίγαστο πάθος των νέων. Ως χώρα, ως κοινωνία, ως πολίτες καλούμαστε να μειώσουμε την απόσταση που μας χωρίζει από τις προηγμένες χώρες. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης, οφείλουμε να κάνουμε ακόμη πολλά. Χρέος όλων μας -ο καθένας από το δικό του μετερίζι- είναι να οδηγήσουμε τη χώρα μπροστά. Να οδηγήσουμε την παιδεία στο μέλλον. Να οδηγήσουμε την Ελλάδα στο μέλλον. Η εκπαίδευση σε μια χώρα όπως η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να είναι η ατμομηχανή της ανάπτυξης. Στρατηγική μας επιλογή είναι να επενδύσουμε στην εκπαίδευση, να επενδύσουμε στην Παιδεία, γιατί μ? αυτό τον τρόπο επενδύουμε στη γνώση, στη μάθηση, στους ανοιχτούς ορίζοντες, στην εξωστρέφεια. Επενδύουμε στο μέλλον. Φέρνουμε τον Πολιτισμό στην Παιδεία.
Κυρίες και κύριοι,
Είναι προφανές ότι η ελληνική κοινωνία απαιτεί από όλους μας σοβαρότητα και αδιάκοπη εργασία. Και σας καλώ όλους να ανταποκριθούμε.
Σας ευχαριστώ.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.