ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ALEXANDER DVORKIN ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΛΑΤΡΕΙΕΣ
Συγγραφέας: kantonopou στις 13 Δεκεμβρίου, 2008
—Πρώτα απ? όλα, ας καθορίσουμε την ορολογία. Τι είναι ολοκληρωτική λατρεία;
–Είναι ένας απόλυτος οργανισμός, του οποίου κύριο νόημα ύπαρξης είναι η δύναμη και τα χρήματα για διαχείριση. Και σε αναζήτηση αυτών των στόχων αποκρύπτει τις προθέσεις τoυ με διάφορα προσωπεία-της θρησκείας, της ψυχολογίας, της κουλτούρας, με ακαδημαϊκά και πολιτικά. Οι καταστροφικές λατρείες αναγνωρίζονται από ένα μεγάλο αριθμό χαρακτηριστικών: εξαπάτηση στην στρατολόγηση, έλεγχος της συνείδησης των ειδημόνων, αυστηρή οργάνωση όλων των πτυχών της ζωής και η λατρεία των ηγετών.
—Ποια είναι τα κύρια στοιχεία του τελευταίου κύματος της δημοτικότητας των καταστροφικών λατρειών;
–Τη δεκαετία του 1990 εμφανίστηκαν άτομα τα οποία κέρδισαν στη Ρωσική αγορά. Αργότερα οι λατρείες απορρόφησαν τα χαμηλότερα στρώματα της κοινωνίας από τα οποία έβγαλαν τα λεφτά τους. Έτσι, για παράδειγμα, «οι Μάρτυρες του Ιεχωβά» συνεργάστηκαν με άτομα στην ηλικία της συνταξιοδότησης ή πριν. Η «Εκκλησία του Χριστού» συνεργάστηκε με vo-tech μαθητές και οι οπαδοί της «Ενωτικής Εκκλησίας» του Μουν με ανθρωπιστές μαθητές ιδεαλιστικών μυαλών. Σε κάποιο σημείο η αύξηση του αριθμού των ειδημόνων μειώθηκε. Τώρα αποστολή τους είναι να ριζώσουν μέσα στην κοινωνία. Κάνουν περιουσίες και δημιουργούν μια θετική εικόνα. Χρησιμοποιούν το δικαστικό σύστημα για να κάνουν τους δημοσιογράφους να συνηθίσουν στην ιδέα ότι δεν ανέχονται την κριτική.
–Και οι καινούργιες λατρείες;
–Διαδεδομένα γεγονότα: φιλόδοξα άτομα παραμένουν στις λατρείες για λίγο χρονικό διάστημα, αντιλαμβάνονται τους μηχανισμούς της λειτουργίας τους, συνειδητοποιούν ότι δεν πρόκειται να βελτιώσουν ή να ανεβούν σε ένα ψηλότερο επίπεδο και αρχίζουν να απομακρύνονται από τη λατρεία. Επομένως εμφανίζονται κλώνοι των απόκληρων της λατρείας, με ποικίλες μορφές του ίδιου θέματος.
Οι ψυχο-λατρείες είναι ένα διαφορετικό θέμα. Αυτές είναι λατρείες οι οποίες οργανώνονται με τη μορφή ψυχολογικών μαθημάτων και σεμιναρίων. Αυτή είναι μια τάση προοπτικής, για να δώσουν πρωτοβουλίες σε άτομα που θέλουν να γδάρουν ανθρώπους. Υπάρχουν πολλές ενδείξεις σεκταριανισμού σε όλα τα εμπορικά δίκτυα και εμφανίστηκε ένας αριθμός διαδικτυακών εταιριών σαν ολοκληρωμένες διαμορφωμένες λατρείες.
–Περιμένετε λίγο, το εμπόριο δεν έχει καμία σχέση με την θρησκεία.
–Ποίος σας είπε ότι πρέπει να έχει κάποια σύνδεση; Το «Herbal life» δεν κάνει έλεγχο συνείδησης; Κάνει. Δεν θεοποιούν τους οργανωτικούς ηγέτες; Αποκαλούν τον Mark Hughs υπεράνθρωπο, υπάρχει εξαπάτηση κατά τη διάρκεια της στρατολόγησης, φανατικές πεποιθήσεις στις μαγικές ιδιότητες των προϊόντων τους. Όλες οι ενδείξεις είναι παρούσες.
—Τότε πώς μια λατρεία είναι διαφορετική, ας πούμε, από ένα προσκοπικό οργανισμό;
–Πρέπει να εξεταστεί ο βαθμός του ελέγχου της συνείδησης. Αυτός είναι ο βαθμός στον οποίο ο οργανισμός παρεμβαίνει στη ζωή ενός ατόμου. Είναι όπως την ραδιενέργεια. Υπάρχει παντού, στη Μόσχα όπως και στο Chernobyl, παρόλα αυτά θα προτιμούσες να ζεις στη Μόσχα.
—Φαίνεται ότι ο ορισμός της λατρείας είναι πολύ υποκειμενικός. Κάποιο άτομο πιστεύει ότι οι άνθρωποι δεν πρέπει να αφιερώνουν την ζωή τους για κάποιους άλλους, αλλά σε κάποιον άλλο αυτό φαίνεται φυσιολογικό.
–Όχι. Σε μια λατρεία πάντα υπάρχει εξαπάτηση στη στρατολόγηση. Οι άνθρωποι προσπαθούν να κερδίσουν το δικαίωμα να γίνουν αποδεχτοί στους Προσκόπους. Αλλά εδώ η αποστολή είναι διαφορετική-να σύρουν ένα άτομο μέσα στον οργανισμό προτού ενημερωθεί για αυτόν. Σε καλούν μέσα για ζεστασιά, νεανική συντροφιά, αλλά καταλήγεις στην Ενωτική Εκκλησία του Μουν.
—Γιατί οι άνθρωποι μπαίνουν σε λατρείες;
–Κανένας δεν μπαίνει σε μια λατρεία. Η λατρεία τους οδηγεί μέσα.
–Εντάξει. Γιατί οι άνθρωποι συμφωνούν να οδηγηθούν μέσα;
–Πρώτα από όλα, εξαπατώνται. Δεύτερο, κατά κανόνα, οι άνθρωποι οι οποίοι καταλήγουν στις λατρείες είναι αυτοί οι οποίοι βιώνουν μία κατάσταση άγχους. Σε μια φάση άγχους αποδέχεσαι εύκολα εισηγήσεις. Και όταν βρίσκεσαι ήδη σε μια λατρεία-αυτή είναι μια κατάσταση η οποία διατηρείται μέσα σου ψεύτικα. Μερικές φορές για να βγάλεις ένα άτομο έξω από τη λατρεία, είναι απαραίτητο το συγκεκριμένο άτομο να κοιμηθεί καλά, να ξαναπάρει το κανονικό του βάρος και να μείνει μοναχός του για μερικές μέρες. Κατά κανόνα, παρόλα αυτά, οι άνθρωποι δεν παραμένουν στις λατρείες για ολόκληρη τη ζωή τους. Επειδή όταν δώσεις στη λατρεία τα πάντα-υγεία, χρήματα και δύναμη- καταντάς αχρείαστος. Μετά σε πετούν στο δρόμο.
–-Τι είδους άνθρωποι οδηγούνται σε μια λατρεία;
–Μαθητές υψηλόβαθμης εκπαίδευσης από τον πρώτο μέχρι τον τρίτο χρόνο. Υπόκεινται σε αυξημένο άγχος για να αλλάξουν από την ύπαρξη τους σαν παιδιά σε ενήλικες. Επιπλέον εμφανίζεται και η πρώτη τους απογοήτευση στην αναζήτηση τους για νόημα στη ζωή. Η δεύτερη ομάδα είναι άνθρωποι που βρίσκονται στο στάδιο της προαφυπηρέτησης ή στην ηλικία της αφυπηρέτησης. Οι άνθρωποι νοιώθουν μόνοι και ανεπιθύμητοι. Έχουν χρόνο στα χέρια τους και μελαγχολούν για την αιωνιότητα.
–Τι είδους λατρεία είναι το ?Iskhod?;
–Αυτή είναι μια μυστικιστική-θεοσοφική λατρεία. Η ιδεολογία της περιέχει την φιλοσοφία της Blavatsky, τις ιδέες της «Universal Future Church» και της λατρείας ?Radasteya?. Στην πραγματικότητα μοιάζει πολύ με την τελευταία. Η Radasteya δημιουργήθηκε από την Eudoxia Marchenko από το Miass, η οποία εκπαιδεύτηκε στην αστροφυσική. Η δημοτικότητά της αυξήθηκε τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Η Eudoxia ταξιδεύει σε ολόκληρη τη Ρωσία σαν ?Interplanetary Operator?. Το ?Iskhod? και το ?Radasteya? είναι βασικά κλώνοι το ένα του άλλου. Στην κορυφή του καθενός είναι γυναίκες με κλήσεις γραφομανίας (άνθρωποι οι οποίοι χρησιμοποιούν σαν μέσο το παθολογικό μουντζούρωμα). Έχω μια θεωρία, ότι, οι πιο έξυπνοι γραφομανείς ίδρυσαν λατρείες και μοίρασαν τα κείμενα τους σαν ιερή τελετουργία. Διαφορετικά κανένας δεν θα ενδιαφερόταν να τα διαβάσει. Σε σχέση με αυτά τα οποία έγραψε ο Marchenko, είναι αδύνατο να τα μελετήσουμε και να μείνουμε με στεγνό μάτι.
–Αλλά για ποίο λόγο το ?Iskhod? τραγουδά τραγούδια με το παλιό μοτίβο;
–Οι άνθρωποι πάντοτε προσπαθούν να δημιουργήσουν κάτι καινούργιο από γνωστές μελωδίες. Οι οπαδοί της «Ενωτικής Εκκλησίας» του Μουν και οι Radastians τραγουδάνε σοβιετικά τραγούδια. Στη λατρεία του Porfiri Ivanov οι λέξεις των ύμνων προήλθαν από το Γαλλικό εθνικό ύμνο «Marseillaise». Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη μουσική για να επιφέρουν κάποια αλλαγή στη συνείδηση. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας …αποκτάται μια χημική εξάρτηση όπως συμβαίνει με κάποιον ο οποίος είναι εθισμένος στα ναρκωτικά. Ο ρόλος όμως των ναρκωτικών, παίζεται από τις λέξεις τις οποίες επιβάλλει ο αρχηγός στα μέλη. Αυτό το οποίο διαφημίζει το ?Iskhod? σαν φάρμακο δεν σημαίνει τίποτα. Εάν οι άνθρωποι είναι αρκετά εξαρτώμενοι, τότε μερικές λέξεις εξυπηρετούν στο να τους παρασύρουν σε μια εκστατική κατάσταση. Οι άνθρωποι δέχονται εισηγήσεις.
–Ποίες λατρείες εκτός από το ?Iskhod? μπορούν να ονομαστούν λατρείες του δεύτερου κύματος;
–Το ?Radasteya? και το «Strana Anura?. Η λατρεία του Mirzakarim Norbekov, ενός ψευδοεκπαιδευτικού όλων των ειδών ακαδημιών, ο οποίος δανείζεται μερικές από τις ιδέες του από τους neo-heathens και άλλους από την κίνηση της «Νέας Εποχής». Υπάρχουν και άλλες μικρές λατρείες, οι οποίες ανέρχονται σε χιλιάδες.
—Κοιτάζοντας στον Norbekov, καταλαβαίνεις ότι κάποιος μπορεί να κτίσει μια λατρεία πάνω σε κάτι ευχάριστο. Αυτό θα ήταν μια φαντασία.
–Φυσικά. Εάν ένας άνθρωπος το επιθυμεί θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα συγκεκριμένο φιλοσοφικό σύστημα γύρω από μια αναμμένη λάμπα. «Ένα καταπληκτικό αντικείμενο το οποίο του δίνει φως. Δημιουργώντας μια μέρα μέσα από το σκοτάδι. Ή θα μπορούσε να βασιστεί σε σούπα. Ναι θα μπορούσε να κτιστεί σε κάτι καλό. Εξαρτάται από το τι θέλουνε οι άνθρωποι.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.