kantonopou’s blog

ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Διάφορες ερωτήσεις των Νεοπαγανιστών αναφορικά με την Καινή Διαθήκη και σχετικά με τον Ιησού. (35)

Συγγραφέας: kantonopou στις Νοέμβριος 30, 2008

ΕΡΩΤΗΣΗ: «Ο Ματθαίος λέει ότι ο τάφος ήταν νεόχτιστος και είχε φρουρά. Ο Μάρκος και ο Λουκάς δεν ξέρουν τίποτα και ο Ιωάννης αφήνει να καταλάβουμε ότι τον τάφο τον ήξερε μόνο η Μαγδαληνή. Θαρρώ πως όλη αυτή η ιστορία είναι πλάσμα της φαντασίας. Ούτε νεόχτιστος ήταν ο τάφος, ούτε φρουρά υπήρχε γύρω του, ούτε υπήρξε καν τάφος. Μια που χαρακτηρίστηκε πεθαμένος ο Ιησούς και παραδόθηκε στους ανθρώπους του Ιωσήφ και του Νικόδημου, οι Ρωμαίοι δεν είχαν κανένα λόγο να βάλουν φρουρά στον τάφο του. Όλα λοιπόν τ? άλλα είναι μυθοπλαστίες» (Γ. Κορδάτου, Ιησούς Χριστός και Χριστιανισμός, εκδ. Μπουκουμάνης, τ. α?, σ. 366).

  ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Καμμία αντίφαση δεν υπάρχει από τις διαφορετικές εκδοχές περί τάφου. Απλώς ο καθένας Ευαγγελιστής διηγείται αυτά που του είπαν οι πηγές του.         Έτσι ο Ματθαίος (Μθ. 27, 60) διηγείται ότι ο τάφος ήταν ιδιοκτησία του Ιωσήφ, «καινούργιο μνήμα», που είχε λαξευτεί σε βράχο. Ο Μάρκος (Μρ. 15, 46) διηγείται ότι ο τάφος ήταν λαξευμένος σε βράχο. Ό,τι λέει ο Μάρκος λοιπόν δεν αντιφάσκει με τον Ματθαίο. Ο Λουκάς (Λκ. 23, 53) ότι ο Ιησούς ετάφη σε λαξευμένο (άρα σε βράχο) τάφο, στον οποίο κανείς ποτέ δεν είχε ενταφιασθεί. Ούτε κι ο Λουκάς αντιφάσκει με τον Ματθαίο και τον Μάρκο. Ο Ιωάννης (Ιω. 19, 41) ότι ο Ιησούς ενταφιάστηκε σε «καινούργιο μνήμα» στο οποίο κανείς δεν είχε ενταφιαστεί. Μα ούτε κι αυτή η πληροφορία αντιβαίνει προς τις άλλες. Οι Ευαγγελιστές αλληλοσυμπληρώνονται και δεν αλληλοαντιφάσκουν. Ερώτηση του τύπου «γιατί δεν λένε όλοι ότι ο τάφος ήταν λαξευμένος σε βράχο» έχει απαντηθεί κι εδώ αλλά και στο ζήτημα της θεοπνευστίας. Ο καθένας έλεγε ό,τι είδε ή ό,τι του είπαν οι αυτόπτες μάρτυρες. Αυτό που ενδιαφέρει είναι εάν υπάρχει αντίφαση, δηλαδή εάν ο ένας λέει π.χ. ότι ο τάφος ήταν λαξευμένος σε βράχο κι ο άλλος λέει ρητά ότι δεν ήταν. Αντιφάσεις δεν υπάρχουν.         Όσο για το αν είχαν λόγο οι Ρωμαίοι να βάλουν φρουρά, πάλι ο Κορδάτος κάνει σα να μην διάβασε τα Ευαγγέλια. Στο Κατά Ματθαίον 27, 62-66 διαβάζουμε: «Την επόμενην ημέραν, μετά την Παρασκευήν, οι αρχιερείς και οι Φαρισαίοι ήλθαν όλοι μαζί εις τον Πιλάτον και του είπαν, «Κύριε εθυμηθήκαμε ότι εκείνος ο πλάνος είπε, όταν ακόμη ζούσε, «Ύστερα από τρεις ημέρες θα αναστηθώ», δώσε λοιπόν διαταγή ν? ασφαλισθή ο τάφος έως την τρίτην ημέραν, μήπως έλθουν την νύχτα οι μαθηταί του και τον κλέοψυν και πουν εις τον λαόν «Αναστήθηκε από τους νεκρούς», και η τελευταία αυτή απάτη θα είναι χειρότερη από την πρώτην». Ο Πιλάτος τους είπε, «Πάρετε φρουράν, πηγαίνετε και ασφαλίσατέ τον, όπως ξέρετε», Αυτοί δε επήγαν και ασφάλισαν τον τάφον, σφραγίσαντες τον λίθον και τοποθετήσαντες φρουράν». Τα σχόλια είναι περιττά για το πώς ο Κορδάτος και η αρνητική κριτική αντιλαμβανόντουσαν την «έρευνα».

Η άλλη υπόθεση, για το ότι τάχα η Μαγδαληνή μόνο ήξερε τον τάφο ελέγχεται λανθασμένη. Τα γεγονότα έχουν ως εξής. 1) Μερικές γυναίκες αγόρασαν αρώματα και μύρα την Παρασκευή πριν το τέλος της μέρας, πριν την δύση του ηλίου (Λουκάς), ενώ άλλες όπως και η Μαρία η Μαγδαληνή αγόρασαν στο τέλος του Σαββάτου μετά την έκτη ώρα (Μάρκος). 2) Η Μαρία η Μαγδαληνή αφήνει τις λοιπές και πηγαίνει μόνη στον τάφο νύκτα πριν ξημερώσει η Κυριακή. Εκεί δεν βρίσκει το σώμα του Κυρίου (Ιωάννης). 3) Η Μαγδαληνή τρέχει και αναγγέλλει στον Πέτρο και στον Ιωάννη (Λουκάς, Ιωάννης) και μετά στέκεται μόνη έξω από τον τάφο θρηνώντας, όταν ένας άγγελος εμφανίζεται σε αυτήν, και μετά ο Ιησούς, τον οποίο δεν αναγνωρίζει. Όταν τον αναγνωρίζει ορμά προς αυτόν, αλλά δεν της επιτρέπεται να τον αγγίξει. 4) Υπακούοντας την εντολή του Κυρίου, πηγαίνει και ανακοινώνει τα νέα στους αποστόλους (Ιωάννης, Μάρκος). 5) Χωρίς να γνωρίζουν την επίσκεψη της Μαγδαληνής άλλες ομάδες μυροφόρων επισκέπτονται τον τάφο αργότερα και συναντούν αγγέλους (Μάρκος, Λουκάς) και επιστρέφουν πολύ φοβισμένες στην αρχή για να το ανακοινώσουν (Μάρκος), αλλά αργότερα διαδίδουν τα νέα σε όλους (Λουκάς). 6) Η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία, γνωρίζοντας πλέον το νέο της Αναστάσεως πηγαίνουν για να δουν τον τάφο και τα οθόνια, τα οποία ο Πέτρος και ο Ιωάννης είχαν ήδη δει (Λουκάς, Ιωάννης), αλλά όχι η ίδια η Μαγδαληνή. Έρχονται στον τάφο και εισέρχονται όπως τις προτρέπει ο άγγελος (Ματθαίος). 7) Ο άγγελος παραγγέλλει σε αυτές να επιβεβαιώσουν το νέο της Αναστάσεως στους μαθητές και να ανακοινώσουν την επικείμενη συνάντηση μαζί του στην Γαλιλαία. 8) Τώρα έχοντας καταλάβει πλήρως τα γεγονότα οι δύο Μαρίες σπεύδουν να αναγγείλουν στους μαθητές πάλι, αλλά συναντούν τον Κύριο και αυτή την φορά τις επιτρέπει να τον αγγίσουν κρατώντας τα πόδια του (Ματθαίος). 9) Μέχρι το τέλος της μέρας, όχι μόνο όλο το σύνολο των μαθητών, αλλά ακόμα και οι Φαρισαίοι και οι Γραμματείς έχουν ακούσει τα νέα. Οι τελευταίοι προσπαθούν να σκεπάσουν τα γεγονότα.

 Πηγή http://www.ierosolymitissa.org/arxaiopliksia.htm

Αφήστε μια απάντηση