Το Γυμνάσιο Νέας Ζίχνης συμμετέχει στο πρόγραμμα Διαπίστευσης Erasmus+ της ΔΔΕ Σερρών.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών (Κωδικός Σχεδίου: 2025-1-EL01-KA121-SCH-000337611), η Διευθύντρια του Γυμνασίου Νέας Ζίχνης κ. Δομουχτσή Ευαγγελία  συμμετείχε σε εκπαιδευτική κινητικότητα που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας από τις 19 έως τις 25 Απριλίου 2026.

Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσης job shadowing και στόχο είχε τη γνωριμία των συμμετεχόντων με σύγχρονες ευρωπαϊκές πρακτικές στη διοίκηση και οργάνωση σχολικών μονάδων. Μέσα από συνεργασίες και επισκέψεις σε εκπαιδευτικούς φορείς, οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν εμπειρίες και ενημερώθηκαν για καινοτόμες προσεγγίσεις σχετικά με τη σχολική ηγεσία, τη συμβουλευτική και την ανάπτυξη της σχολικής μονάδας. Η συμμετοχή στη δράση ενίσχυσε την επαγγελματική τους κατάρτιση και τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της σχολικής κοινότητας.

Ακολουθεί το σχετικό δελτίο τύπου.


Λήψη αρχείου

Ευρωπαϊκή διάκριση του Γυμνασίου Νέας Ζίχνης ως eTwinning School Label 2026-2027

Το Γυμνάσιο Νέας Ζίχνης Σερρών συνεχίζει να ενισχύει την ευρωπαϊκή του παρουσία και να προάγει την καινοτομία στην εκπαίδευση, συμμετέχοντας ενεργά σε προγράμματα που καλλιεργούν τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την εξωστρέφεια των μαθητών.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Γυμνάσιο της Νέας Ζίχνης Σερρών απέσπασε την ευρωπαϊκή διάκριση “eTwinning School Label” για τα έτη 2026-2027, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή συμμετοχή του σε ευρωπαϊκά προγράμματα και καινοτόμες δράσεις.

Και τη φετινή σχολική χρονιά 2025-2026, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στο πρόγραμμα “Words that Travel: Idioms Across Europe”, μέσα από το οποίο ανακαλύπτουν τον γλωσσικό και πολιτισμικό πλούτο της Ευρώπης, μελετώντας ιδιωματικές εκφράσεις από διάφορες χώρες.

Επίσης,  κατά το σχολικό έτος 2024-2025, μαθητές της Γ΄ τάξης συμμετείχαν στο έργο «MATHAI» στο πλαίσιο του μαθήματος των Μαθηματικών, το οποίο βραβεύτηκε με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας, αναγνωρίζοντας το υψηλό επίπεδο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και της ευρωπαϊκής συνεργασίας.

Μαθηματικά, Λογοτεχνία και Τεχνητή Νοημοσύνη: Το ταξίδι του “Μηδενός” από το Γυμνάσιο Νέας Ζίχνης

Από τον αριθμό στη λέξη και στη σκηνή: Το “Μηδέν” σε δράση

Το Γυμνάσιο Νέας Ζίχνης συμμετείχε στο «1ο Μαθητικό Συνέδριο Μαθηματικών και Λογοτεχνίας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης», που πραγματοποιήθηκε στις Σέρρες στις 24 και 25 Απριλίου 2026.

Το σχολείο μας παρουσίασε μια σειρά από πρωτότυπα πρότζεκτ με γενικό τίτλο «Μηδέν: ένας αριθμός, μια λέξη, μια ιστορία», υιοθετώντας τις αρχές της πολυμεσικής μάθησης και του εποικοδομητισμού και προσδίδοντας στην εργασία μας έναν διαθεματικό χαρακτήρα STEAM.

        Afisa Synedrioy final

Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, με ιδιαίτερο ζήλο και ενθουσιασμό, υλοποίησαν ποικίλες δράσεις υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου κ. Παπαδοπούλου Μαλαματένιας και των μαθηματικών κ. Δομουχτσή Ευαγγελίας και κ. Σάκκου Ελισσάβετ. Στο πλαίσιο αυτό, προσέγγισαν την ποίηση μέσα από μια μαθηματική οπτική, αναλύοντας στίχους αφιερωματικού ποιήματος στον Μ. Λουντέμη από τον Γ. Ρίτσο. Η ανάλυση δεν περιορίστηκε στο περιεχόμενο, αλλά επεκτάθηκε στη διερεύνηση της σημασίας των αριθμών και των συμβολισμών τους.

Παράλληλα, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές ετοίμασαν και παρουσίασαν το θεατρικό έργο «Το μηδέν έχει αξία». Το έργο ανέδειξε με ευαισθησία το φαινόμενο του λεκτικού εκφοβισμού, φωτίζοντας τη μετάβαση της λέξης «μηδέν» από μαθηματικό όρο σε χαρακτηρισμό απαξίωσης. Επιπλέον, με τη συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης, το σενάριο μετατράπηκε σε στίχους τραγουδιού, τους οποίους οι μαθητές απέδωσαν χορευτικά, στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα ενάντια στα στερεότυπα και υπέρ του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

Τέλος, δημιουργήθηκαν καλλιτεχνικές εργασίες με τη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, μέσα από τις οποίες αποτυπώθηκε το «μηδέν» ως έννοια. Παράλληλα, οι μαθητές «ζωγράφισαν» λέξεις, αναδεικνύοντας την πολυσημία τους και καθιστώντας εμφανείς τις διαφορετικές σημασίες και ερμηνείες τους στη γλώσσα, την καθημερινότητα και τα μαθηματικά.

Μέσα από αυτές τις πολύπλευρες δράσεις, οι μαθητές ανέπτυξαν τη δημιουργικότητά τους, καλλιέργησαν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας και κατανόησαν τη διαθεματικότητα των επιστημών και το «ταξίδι» των λέξεων. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι εξοικειώθηκαν με την ορθή χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, αναγνωρίζοντάς την ως ένα πολύτιμο εργαλείο μάθησης και δημιουργίας και όχι ως μέσο άκριτης αντιγραφής.

Χαιρετίζουμε θερμά αυτή την αξιόλογη πρωτοβουλία και εκφράζουμε την ελπίδα να καθιερωθεί ως θεσμός.

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2026

Τις τελευταίες μέρες πριν το Πάσχα οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου ασχολήθηκαν με τις καθιερωμένες πασχαλινές δραστηριότητες και τα έθιμα του Πάσχα, έτσι ώστε να μπουν στο πνεύμα της γιορτής. Κατασκεύασαν λαμπάδες, μαγείρεψαν παραδοσιακά τσουρέκια στην κουζίνα που μας παραχώρησε ευγενικά το ΕΠΑΛ Νέας Ζίχνης και την τελευταία ημέρα συμμετείχαν στον διαγωνισμό πασχαλινού αυγού. Συγχαρητήρια σε όλους τους συναδέλφους και τους μαθητές που συμμετείχαν στις δραστηριότητες.

Η Διεύθυνση και οι καθηγητές του Γυμνασίου Νέας Ζίχνης σας εύχονται Χρόνια Πολλά και Καλό Πάσχα με υγεία, αγάπη και ευτυχία! Η Ανάσταση ας φέρει φως, ελπίδα και αισιοδοξία στις καρδιές όλων μας!

 

 

 

Επίσκεψη στο Μουσείο Έφεδρου Αξιωματικού

Θέμα: Ολοκλήρωση Εργαστηρίων Ενεργού Πολίτη από τη Γ’ Γυμνασίου
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν τα Εργαστήρια Ενεργού Πολίτη για τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, με κεντρικό άξονα τον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και ιστορική αναδρομή, οι μαθητές δεν έμαθαν μόνο τα γεγονότα, αλλά προβληματίστηκαν για τις αιτίες και τις οδυνηρές συνέπειες των παγκόσμιων συγκρούσεων. Στόχος της δράσης ήταν η καλλιέργεια της ιστορικής μνήμης και η κατανόηση της αξίας της ειρήνης, της δημοκρατίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας στον σύγχρονο κόσμο. Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές για την ενεργό συμμετοχή και την κριτική τους ματιά!

 

 

Στις 23 Μαρτίου 2026 το Γυμνάσιο Νέας Ζίχνης επισκέφθηκε το Μουσείο Εφέδρου Αξιωματικού στις Σέρρες, στο πλαίσιο του εορτασμού της 25ης Μαρτίου και του προγράμματος του Ενεργού Πολίτη για τον Α και τον Β Παγκόσμιο πόλεμο, το οποίο  πραγματοποιεί η Γ Γυμνασίου, με υπεύθυνη καθηγήτρια την Παπαευαγγέλου Καλλιόπη.  Το μοναδικό Πολεμικό Μουσείο της πόλης των Σερρών,  ταυτόχρονα είναι θεματικά επικεντρωμένο στον θεσμό του Έφεδρου Αξιωματικού και παρουσιάζει την ιστορία και την εξέλιξη του συγκεκριμένου θεσμού, ο οποίος προέρχεται από τα σπλάχνα της Ελληνικής κοινωνίας και την ενεργό παρουσία του στις Ένοπλες Δυνάμεις. Ευχαριστούμε θερμά τους υπεύθυνους του μουσείου, οι οποίοι μας  παρείχαν βιωματική μάθηση της ιστορίας, μέσα από την εξαιρετική περιήγηση.

Το υλικό αντλήθηκε από τους ιστοτόπους:

https://aesop.iep.edu.gr/node/7602

 

 

https://act.digitalschool.gov.gr/wp-content/uploads/2024/12/odigos_ekpedeutikou_2024-12.pdf

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΛ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Οι μαθητές της Γ τάξης Γυμνασίου επισκέφθηκαν το ΕΠΑΛ Νέας Ζίχνης, την Τρίτη στις 31 Μαρτίου 2026 και είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τα μαθήματα, τους τομείς και τις δυνατότητες που προσφέρει το Επαγγελματικό Λύκειο. Την παρουσίαση ανέλαβαν η υπεύθυνη του τομέα Πληροφορικής Κ α Ζαμπάκη Γεωργία και η Κ α Μάσιου Στέλλα,
εκπαιδευτικός πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Νέας Ζίχνης, καθώς και ο Κ ος Πούλιος Σοφοκλής, υπεύθυνος του Τομέα Γεωπονίας. Οι συνάδελφοι ενημέρωσαν με τον καλύτερο τρόπο τους μαθητές προκειμένου σε λίγους μήνες να επιλέξουν με σύνεση τον κατάλληλο τύπο λυκείου που θα ακολουθήσουν. Παράλληλα οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν στα
εργαστήρια Πληροφορικής, όπου τους πληροφόρησαν για τη γλώσσα Προγραμματισμού, Python, τους παρουσίασαν κατασκευές ρομποτικής από μαθητές του ΕΠΑΛ και πραγματοποίησαν τρισδιάστατη εκτύπωση στους εκτυπωτές.

Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στα εργαστήρια Γεωπονίας από το συνάδελφο Γεωπόνο, Κ ο Πούλιο Σοφοκλή, όπου είδαν την
παραγωγή μπύρας, την παραγωγή αιθέριων ελαίων, την κλωσσομηχανή, τα φυτά που έχουν φυτέψει οι μαθητές και τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στο σχολικό αγρόκτημα. Επίσης η συνάδελφος γεωπόνος, Χατζηγιάννη Πηνελόπη ξενάγησε τους μαθητές μας στο εργαστήριο μαγειρικής, όπου φιλοξενήθηκαν και κεράστηκαν από τα γλυκίσματα που είχαν φτιάξει οι μαθητές της Β ΕΠΑΛ. Ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Νέας Ζίχνης, Κ ος Λιθαρής Σάββας ήταν μαζί μας καθόλη τη διάρκεια τόσο της παρουσίασης, όσο και της ξενάγησης και τον ευχαριστούμε θερμά, τόσο τον ίδιο, όσο και όλους τους
συναδέλφους για το χρόνο που μας αφιέρωσαν, την ευγένεια και την άμεση ανταπόκρισή τους.

Τριήμερη Εκδρομή της Γ΄ Γυμνασίου στον Βόλο

Η Γ΄ τάξη του Γυμνασίου Νέας Ζίχνης Σερρών πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στον Βόλο από τις 26 έως και τις 28 Μαρτίου 2026. Κατά τη διάρκεια της εκδρομής, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν σημαντικούς αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους. Συγκεκριμένα, επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο του Δίου, όπου γνώρισαν από κοντά την ιστορία της αρχαίας Μακεδονίας. Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν στο Μουσείο Θεόφιλου στην Ανακασιά Βόλου, ερχόμενοι σε επαφή με το έργο του σπουδαίου λαϊκού ζωγράφου. Επιπλέον, επισκέφθηκαν τη γραφική Μακρινίτσα, απολαμβάνοντας την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και τη μοναδική θέα. Η εκδρομή περιλάμβανε επίσης επίσκεψη στη Λάρισα, όπου οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο αρχαίο θέατρο και το φρούριο της πόλης, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους για την ιστορία και τον πολιτισμό της περιοχής. Αρχηγός της εκδρομής ήταν ο κ. Ντάφλος Ιωάννης και συνοδοί καθηγητές ο κ. Γιοβανίδης Κωνσταντίνος, η κα. Κατακαλίδου Μαρία και η κα. Κίρτα Ελένη. Η εκδρομή αποτέλεσε μια ιδιαίτερα όμορφη και εκπαιδευτική εμπειρία για όλους τους μαθητές συνδυάζοντας τη γνώση με την ψυχαγωγία.

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

Η 25η Μαρτίου αποτελεί μία από τις σημαντικότερες ημέρες για τον Ελληνισμό, καθώς συνδυάζει τον εορτασμό της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας με τη μεγάλη θρησκευτική γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Νέας Ζίχνης τίμησαν την διπλή αυτή γιορτή με τον σχολικό εορτασμό την 24η Μαρτίου, την παρακολούθηση της Ιερής Δοξολογίας στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου, την κατάθεση στεφάνου και την  συμμετοχή στην παρέλαση της 25 Μαρτίου.

 

 

 

 

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης.

Τα σχολεία αποτελούν μία μικρογραφία της κοινωνίας και οφείλουν να λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου. Όσο περισσότερο μιλάμε για το bullying τόσο το εξαλείφουμε .Η πρόληψη και η αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού απαιτεί την ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, αξιοποίηση και ανάπτυξη κοινών δράσεων από το σύνολο όλων των εμπλεκομένων, δηλαδή του σχολείου, της οικογένειας και της τοπικής κοινωνίας. Το γυμνάσιο Νέας Ζίχνης αφιέρωσε όπως κάθε χρόνο την 6η Μαρτίου σε δράσεις κατά στου σχολικού εκφοβισμού, με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας. Οι μαθητές παρακολούθησαν σχετικό εκπαιδευτικό υλικό από το ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ , συζήτησαν για το φαινόμενο με τους καθηγητές και  και συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου, κα Αργυρή  Μπάρμπα.

 

https://www.youtube.com/watch?v=nbv8R3ichsQ&t=73s

 

 

 

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΞΕΝΑΚΗ

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Β’ γυμνασίου στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Πινακοθήκη « Κωνσταντίνος Ξενάκης »

Την Τετάρτη 4 Μαρτίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Νέας Ζίχνης είχαν τηνευκαιρία να επισκεφτούν το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Πινακοθήκη «Κωνσταντίνος Ξενάκης» με υπεύθυνες καθηγήτριες την κ. Κατακαλίδου Μαρία (ΠΕ06) και την κ. Χασιώτου Κατερίνα (ΠΕ05).Το Μουσείο το οποίο αποτελεί ένα σοβαρό πολιτιστικό πόλο έλξης για το νομό Σερρών, είναι αφιερωμένο στον διεθνούς φήμης Έλληνα εικαστικό, Κωσταντίνο Ξενάκη, ο οποίος θεωρείται σημαντικός εκπρόσωπος της μεταμοντέρνας τέχνης. Μέσα από τα έργα του ο καλλιτέχνης προσπαθεί να αναδείξει τα προβλήματα που απασχολούν όλο τον κόσμο και να δώσει απαντήσεις. Χρησιμοποιεί κώδικες, γράμματα διαφόρων αλφαβήτων και διαφόρων αντικειμένων, οδικά σήματα, ιερογλυφικά σύμβολα της Αιγύπτου και επαναλαμβανόμενα σημάδια. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στους χώρους του Μουσείου υπό την ξενάγηση του κ.Αποστολίδη Γεώργιου, θαύμασαν τα έργα του σπουδαίου καλλιτέχνη, προβληματίστηκαν, εξέφρασαν τις απορίες τους , ανέπτυξαν την αισθητική τους αντίληψη και πραγματοποίησαν τις δικές τους καλλιτεχνικές δημιουργίες, αποτυπώνοντας μέσα από αυτές τις δικές τους σκέψεις και τα δικά τους συναισθήματα. Η εμπειρία αυτή, αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία μάθησης, ενισχύοντας τη φαντασία, την κριτική σκέψη και την αγάπη των παιδιών για τον πολιτισμό.