Ενέργειες για τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου και την αναβάθμιση του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης του σχολείου και με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιήθηκαν  ουσιαστικές παρεμβάσεις στην αναβάθμιση  του ηλεκτρονικού εξοπλισμού του σχολείου, συνεχίζοντας έτσι το έργο των τελευταίων χρόνων για τη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής και των κτηριακών εγκαταστάσεων του Γυμνασίου Μακρυγιάλου,  ώστε να αποτελεί αυτό ένα ασφαλές, ευχάριστο και ελκυστικό περιβάλλον μάθησης για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικής. Συγκεκριμένα:

  • Αγοράστηκαν και τοποθετήθηκαν εννιά κλιματιστικά σε αίθουσες διδασκαλίας, στη σχολική βιβλιοθήκη, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, στο γραφείο των καθηγητών και στο γραφείο της διευθύντριας. Από αυτά για την αγορά και την τοποθέτηση των τριών κλιματιστικών τα χρήματα πρόσφερε η Σχολική Επιτροπή του Δήμου Πύδνας Κολινδρού ως έκτακτη οικονομική προσφορά στα σχολεία και για τα υπόλοιπα  τα έξοδα καλύφθηκαν από τους οικονομικούς πόρους του σχολείου.
  • Αγοράστηκε ένα καινούριο φωτοαντιγραφικό και ποικίλο ηλεκτρονικό υλικό.
  • Αγοράστηκαν οθόνες για προβολή με προτζέκτορα για την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και τη σχολική βιβλιοθήκη.
  • Αγοράστηκαν έξι γραφεία για τους καθηγητές με τις αντίστοιχες συρταριέρες και τις καρέκλες τους .

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου συμμετέχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου ως μια ανοικτή κοινότητα μάθησης αποτελεί τα τελευταία χρόνια μέλος των παρακάτω  Δικτύων Δημοκρατικών Σχολείων της Ευρώπης:

  • «Democratic Schools Network-Council of Europe»,
  • «Οpen Schools for Open Societies – ΟSOS»
  • «ERASMUS+KA3: Reflecting 4 Change (R4C) ».

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 συμμετείχε  στα παρακάτω ευρωπαϊκά προγράμματα, με υπεύθυνη καθηγήτρια υλοποίησης των προγραμμάτων τη Διευθύντρια του σχολείου:

  • Erasmus+ KA220 με τίτλο “Little Philosophers – the new influencers”, που υλοποιεί η ΔΔΕ Πιερίας και συμμετέχουν οι ευρωπαϊκές χώρες Γαλλία, Ελλάδα και Κύπρος.
  • Erasmus+ KA220 “EMPATISE” στο οποίο συμμετέχουν οι ευρωπαϊκές χώρες Ελλάδα, Κύπρος, Ιταλία, Πορτογαλία.
  • Πρόγραμμα Διαπιστευμένης Κινητικότητας Erasmus+ της Δ.Δ.Ε. Πιερίας με τίτλο «School bullying prevention».

Κατά τη συμμετοχή του Γυμνασίου Μακρυγιάλου στα ευρωπαϊκά αυτά προγράμματα η Διευθύντρια, ως υπεύθυνη καθηγήτρια των προγραμμάτων, πήρε μέρος στις παρακάτω επιμορφωτικές δράσεις:

  • Επιμορφωτική συνάντηση που διοργανώθηκε στη Νάντη της Γαλλίας στις 17/18-9-2023  για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς  στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA220 με τίτλο “Little Philosophers – the new influencers “
  • Επιμορφωτική συνάντηση που διοργανώθηκε στο Πόρτο της Πορτογαλίας στις 16/17-10-2023 για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς  στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA220 “EMPATISE”
  • Επιμορφωτική συνάντηση που διοργανώθηκε στη Ρώμη της Ιταλίας  στις 13-20/4/2024 για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς  στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα  Erasmus+ με τίτλο «School bullying prevention».

Κατά τη συμμετοχή της στην υλοποίηση αυτών των ευρωπαϊκών προγραμμάτων  δημιούργησε  εκπαιδευτικό υλικό που αναρτήθηκε στους ιστότοπους των προγραμμάτων, διαχέεται στην εκπαιδευτική κοινότητα  και προσφέρει ευκαιρίες για ενδοσχολική και διασχολική επιμόρφωση:

  • Κατά τη συμμετοχή της στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA220 με τίτλο “Little Philosophers – the new influencers ” δημιούργησε α) αφήγηση με τίτλο «Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος!» και β) σχέδιο  μαθήματος με τίτλο «Τι μου δίδαξε ο Νίτσε».
  • Κατά τη συμμετοχή της στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA220 “EMPATISE” παρουσίασε εισήγησή της  με θέμα «Empathy – Ενσυναίσθηση στο Σχολείο».

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου  συμμετείχε, ακόμη, στα παρακάτω διαπεριφερειακά εκπαιδευτικά προγράμματα με υπεύθυνη καθηγήτρια υλοποιησης δράσεων τη Διευθύντρια του σχολείου:

  • Στο Διεθνές Θεματικό Δίκτυο «Οικολογικά Σχολεία» που συντονίζεται από το Ίδρυμα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Foundation for Environmental Education-FEE με έδρα την Κοπεγχάγη και στόχο να ενισχύει την εκπαίδευση για τη δημοκρατία και την αειφορία στο σχολείο.
  • Στο Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης» με στόχο την αξιοποίηση της περιβαλλοντικής Ατζέντας του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης της UNESCO.
  • Στο Διαπεριφερειακό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας και Κρήτης.
  • Στο Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τίτλο « Σπάμε τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές ενάντια στη βία».

Άλλο σημαντικό στοιχείο της επικοινωνιακής κουλτούρας  του  Γυμνασίου  Μακρυγιάλου  είναι  και  το γεγονός ότι αναπτύσσει  συνεργασία με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Συγκεκριμένα, τη φετινή χρονιά στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου η μεταπτυχιακή φοιτήτρια κ. Ηλιάνα Ίτσιου πραγματοποίησε πρακτική άσκηση στο Τμήμα Ένταξης, στο πλαίσιο του κοινού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών “Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση” των Πανεπιστημίων Πατρών και Λευκωσίας, με την ευθύνη του Πανεπιστημίου Πατρών. Ακόμη, πρακτική άσκηση στον τομέα της διοίκησης πραγματοποίησε η κ. Γκιόσιου Μαρία, στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΔΕ Πιερίας με Κέντρο Δια Βίου Μάθησης.

Εκπαιδευτικά προγράμματα και επιμορφωτικές δράσεις που υλοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου κατά το σχολικό έτος 2023-2024

Υλοποιήθηκαν σε συνεργατική δράση μαθητών και εκπαιδευτικών τα παρακάτω Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων :

  • Το πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα “Όσα μου έμαθε ο Νίτσε” που εντάσσεται στη θεματική ενότητα ” Λογοτεχνία-Ρητορική-Φιλοσοφία, φιλοσοφία για παιδιά” με συντονίστρια την εκπαιδευτικό Κανάλη Ευαγγελία,  ΠΕ02.
  • Το πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα “Μπες στα παπούτσια του άλλου” που εντάσσεται στη θεματική ενότητα “Εκπαίδευση στη δημοκρατία – Εκπαίδευση για τη δημοκρατία” με  συντονίστρια την εκπαιδευτικό Ίτσιου Βασιλική ΠΕ02 ΕΑΕ, ενώ συμμετείχε  και η εκπαιδευτικός Κανάλη  Ευαγγελία ΠΕ02.
  • Το πολιτιστικό πρόγραμμα “Πάμε Μουσείο;” που εντάσσεται στη θεματική ενότητα ” Μουσειακή Αγωγή ” με συντονίστρια την εκπαιδευτικό Ελένη Παπουτσίδου ΠΕ04, ενώ συμμετείχε  και η  η εκπαιδευτικός Κανάλη  Ευαγγελία  ΠΕ02 .
  • Γνωρίζουμε τα ήθη και τα έθιμα των Γερμανών μέσα από τις κοινές θρησκευτικές εορτές μας “ που εντάσσεται στη θεματική ενότητα” Πολιτιστικά θέματα, θέματα διαπολιτισμικότητας  –  πολιτισμική  πολυμορφία,  πολιτισμικές  συνήθειες  των  λαών ” με συντονίστρια την εκπαιδευτικό Δημητριάδου Παρασκευή ΠΕ07.

Με πρωτοβουλία της διεύθυνσης του σχολείου και  σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς διοργανώθηκαν πολλές επιμορφωτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς με στόχο την επαγγελματική τους ανάπτυξη και την ενδυνάμωση τους στο διδακτικό και παιδαγωγικό τους έργο.

Αντίστοιχες επιμορφωτικές δράσεις διοργανώθηκαν  για τους μαθητές και τους γονείς του σχολείου με στόχο την ενημέρωση, ευαισθητοποίησή τους για σοβαρά κοινωνικά και παιδαγωγικά θέματα, όπως είναι η αντιμετώπιση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού, η καταπολέμηση κάθε μορφής αποκλεισμού και διακρίσεων, η προώθηση της ενταξιακής εκπαίδευσης, ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η ασφάλεια στο διαδίκτυο, ο σχολικός εκφοβισμός  κ.α.

Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Διαβάστε εδω την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Ετήσια Σχέδια Δράσης για το σχολικό έτος 2023-2024

Κατά το σχολικό έτος 2023-2024 υλοποιήθηκαν τα παρακάτω Ετήσια Σχέδια Δράσης βελτίωσης των τριών λειτουργιών του σχολείου:

1ο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης  με θέμα : «Βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου της ενταξιακής εκπαίδευσης» – 1ος  Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Διαβάστε εδώ το 1ο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης

2ο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης με θέμα: «Συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα» – 3ος  Άξονας:  Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών.

Διαβάστε εδώ το 2ο Ετήσιο Σχέδιο Δράσης

Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων-Διάχυση των αποτελεσμάτων τους

                                        IMG 2381            

IMG 2367

Καθώς η σχολική χρονιά οδεύει προς το τέλος της, τη Δευτέρα 27-5-2024 στο σχολείο έγιναν οι εξής εκδηλώσεις:

Α. Παρουσίαση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων από τις παιδαγωγικές ομάδες υλοποίησής τους

Β. Αποχαιρετιστήρια εκδήλωση για τους μαθητές της Γ΄ τάξης  

Συγκεκριμένα, έγινε παρουσίαση:

  • του πολιτιστικού προγράμματος  “Γνωρίζουμε τα ήθη και τα έθιμα των Γερμανών μέσα από τις κοινές θρησκευτικές εορτές μας”, από την υπεύθυνη καθηγήτρια Δημητριάδου Παρασκευή ΠΕ07
  • της τριήμερης εκπαιδευτικής επίσκεψης των μαθητών/τριών στην Κέρκυρα,  από τη μαθήτρια της Γ΄ τάξης Ειρήνη Σολωμονίδου
  • του θέματος “Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου σε ευρωπαϊκές διαδρομές”, από τη Διευθύντρια Ευαγγελία Κανάλη.

Την παρουσίαση του πολιτιστικού προγράμματος  “Γνωρίζουμε τα ήθη και τα έθιμα των Γερμανών μέσα από τις κοινές θρησκευτικές εορτές μας”, από την υπεύθυνη καθηγήτρια Δημητριάδου Παρασκευή ΠΕ07 μπορείτε να δείτε εδώ 

https://blogs.sch.gr/gymmakrp/files/2024/05/εκπαιδευτικό-πρόγραμμα.pdf

Στη συνέχεια, κατά την αποχαιρετιστήρια εκδήλωση για τους μαθητές της Γ΄ τάξης, οι μαθητές της Α΄ τάξης και της Β΄ τάξης αποχαιρέτησαν τους συμμαθητές τους σε φορτισμένο συναισθηματικά κλίμα.  Αμέσως μετά, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ευχήθηκαν στους απόφοιτους καλό ταξίδι στο νέο τους σχολείο.

Η Διευθύντρια αποχαιρέτησε έναν έναν τους μαθητές ξεχωριστά, λέγοντάς τους ότι στο νέο δρόμο που ανοίγεται μπροστά τους θα πρέπει να θέτουν υψηλούς στόχους και να αγωνίζονται με ήθος, σύνεση και δημιουργικότητα για να τους πραγματοποιήσουν. Έκλεισε το λόγο της αναφερόμενη στα λεγόμενα του γνωστού ψυχολόγου Barrie Hopson «….Τίποτα και κανείς δεν παραμένει ίδιος. Η φύση απεχθάνεται τα κενά και τη στασιμότητα. Ένα σταθερό σημείο δείχνει ότι είναι μια στάση ενός ταξιδιού από τον ένα τόπο στον άλλο. Αν σταθείς κάπου για πολύ, το ταξίδι σου θα φθάσει στο τέλος. Μείνε και διασκέδασε αλλά όμως να ξέρεις ότι σε περιμένουν πολλά και διαφορετικά πράγματα ακόμα. Μπορεί να μην είσαι ικανός να διακόψεις το ταξίδι αλλά μπορείς να πετάξεις!»

 

Γυμνάσιο Μακρυγιάλου “Πλοηγήσου…με ασφάλεια στο διαδίκτυο!”

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου συμμετέχουμε και τη φετινή χρονιά στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο». Την παιδαγωγική ομάδα αποτελούμε μαθητές του σχολείου και η υπεύθυνη καθηγήτρια Ευαγγελία Κανάλη, Διευθύντρια του σχολείου. Ο πρεσβευτής του σχολείου μας στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο είναι ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης κ. Σταύρος Φιλιππίδης.

Κατά τη συμμετοχή μας στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», μελετούμε το υλικό που υπάρχει στην ιστοσελίδα  του Δικτύου https://saferinternet4kids.gr και πραγματοποιούμε συνεργατικά τις παρακάτω δράσεις:

1η. Ζωγραφίζουμε….μηνύματα και προβληματισμούς για την πλοήγηση στο διαδίκτυο.

2η. Δημιουργούμε έναν οδηγό με κανόνες που ορίζουν την ηθική και σωστή συμπεριφορά των χρηστών στο Διαδίκτυο και τον οποίο θα αποστείλουμε στους συμμαθητές μας και  τους γονείς μας .

3η. Παίζουμε ….  παιχνίδια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης  για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο

4η. Φιλαναγνωσία και δημιουργική αξιοποίηση της βιβλιοθήκης του σχολείου : προτείνουμε  στους συμμαθητές μας και στο αναγνωστικό κοινό για δανεισμό και ανάγνωση λογοτεχνικά βιβλία με θέματα  που αφορούν στο διαδίκτυο και υπάρχουν στη σχολική μας βιβλιοθήκη.

5η. Παρακολουθούμε επιμορφώσεις για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.

6η. Παρουσιάζουμε τη δράση στην εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου.

7η. Διαχέουμε τα αποτελέσματα της δράσης μας στην ιστοσελίδα του σχολείου και στην ιστοσελίδα του Δικτύου.

Δείτε τη δράση μας εδώ   

Δείτε τη δράση μας   αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Θεματικού Δικτύου https://isecurenet.sch.gr/portal/?p=9427

Αγώνες « ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» Γυμνασίων της Π.Ε. Πιερίας 2023-2024

IMG 20240523 115609

IMG 20240524 102938

IMG 20240524 102954

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν την Πέμπτη 23 Μαΐου 2024 στο Α ΔΑΚ Πιερίας οι αγώνες  κλασικού αθλητισμού/στίβου Γυμνασίων Πιερίας.  Από το σχολείο μας πήραν μέρος  στους αγώνες στίβου οι μαθητές Ναβροζίδης Χαράλαμπος (Β΄τάξη), Ναβροζίδης Ιωάννης (Γ΄ τάξη) και Παπαδόπουλος Γεώργιος (Γ΄ τάξη). Τους μαθητές συνόδευσε η  καθηγήτρια φυσικής αγωγής Ελένη Πιτσιόρλα.

Ο στίβος έχει ιστορία που πλησιάζει τις τρεις χιλιετίες. Τα περισσότερα από τα σύγχρονα αγωνίσματα προέρχονται είτε απευθείας από εκείνα των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαιότητας (στάδιο, δίαυλος, δόλιχος, άλμα, δισκοβολία, ακόντιο, πένταθλο κλπ) είτε είναι παραλλαγές τους. Η παράδοση λοιπόν τόσων αιώνων έχει προσδώσει μια μοναδική αίγλη στο “βασιλιά των αθλημάτων”, όπως αποκαλούν τον στίβο, κάτι που τον έκανε  να έχει μεγάλη δημοτικότητα. Για αυτό και ήταν μεγάλη η προσέλευση των μαθητών που ήρθαν με τους συνοδούς καθηγητές τους στο Α ΔΑΚ Πιερίας και παρακολούθησαν τους αγώνες δίνοντας ένα δυναμικό παλμό σε όλη την διάρκεια των αγώνων.

Στους αγώνες στίβου την Πέμπτη 23 Μαΐου 2024 στο Α ΔΑΚ Πιερίας διακρίθηκαν  δύο μαθητές μας,  ο  Ναβροζίδης Γιάννης κατέλαβε την δεύτερη θέση στο αγώνισμα  των 300μ. και ο Παπαδόπουλος  Γεώργιος κατέλαβε την τρίτη θέση στο αγώνισμα  των 80μ.

Την  Παρασκευή 24 Μαΐου  2024 Β ΔΑΚ Πιερίας η μικτή ποδοσφαιρική ομάδα του σχολείου μας συμμετείχε στους  Σχολικούς Αγώνες Ποδοσφαίρου του Νομού. Οι μαθητές μας έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους κερδίζοντας δύο νίκες και μία ισοπαλία. Με την  προσπάθειά τους αυτή έστειλαν το μήνυμα του ότι πέρα από τα όποια αποτελέσματα, η χαρά της συμμετοχής, η ευγενής άμιλλα και η επίδειξη αγωνιστικού πνεύματος είναι οι αξίες που μένουν για πάντα χαραγμένες στις ψυχές των αθλητών.

Η εκπαιδευτική κοινότητα του Γυμνασίου Μακρυγιάλου συγχαίρουμε θερμά  τους μαθητές μας για τις διακρίσεις τους και τη συμμετοχή στους Αγώνες  « ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» Γυμνασίων της Π.Ε. Πιερίας, καθώς και  τη γυμνάστρια του σχολείου μας  κ. Πιτσιόρλα Ελένη που ανέλαβε την προετοιμασία τους και πάντα μεταλαμπαδεύει στους μαθητές την αγάπη για τον αθλητισμό.

Ευχαριστούμε, επίσης, το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που πρόσφερε τα χρήματα για τη μεταφορά των μαθητών στο  ΔΑΚ Πιερίας και που πάντα στηρίζει τις δράσεις του σχολείου μας.

Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου

Afisa kalesma genoktonia 514x375 1 Αντιγραφή 1

Η 19η Μαΐου, ημέρα μνήμης για την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου,  ημέρα πένθους και εθνικής περισυλλογής, έγινε αφορμή για να πραγματοποιήσουμε σχετικές εκδηλώσεις στο σχολείο μας. Μέσα από την παρουσίαση οπτικο-ακουστικού υλικού και ιστορικών ντοκουμέντων, που επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός Ε. Παπουτσίδου,  είχαμε την ευκαιρία εκπαιδευτικοί και μαθητές να αναλογιστούμε τους 353.000 Έλληνες του Πόντου που έχασαν τη ζωής τους, τις οικογένειές τους, τα σπίτια τους, τη γη και την πατρίδα τους κατά τα τραγικά γεγονότα της γενοκτονίας τους. Να συνειδητοποιήσουμε, επίσης, πως η ιστορική μνήμη και συνείδηση θα βοηθήσει την ανθρωπότητα να σχεδιάσει το μέλλον της χωρίς απάνθρωπα γεγονότα όπως ήταν η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.

ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

17167908921501716790892076

1716790892060

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι μια σημαντική αλλαγή στη ζωή των παιδιών. Η αλλαγή βαθμίδας είναι σε αυτή τη φάση της ζωής του παιδιού κάτι παραπάνω από αλλαγή τάξης. Στην ουσία είναι το σημείο όπου πραγματοποιείται η μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβική, από το γνώριμο στο άγνωστο. Η μετάβαση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί ένα σημαντικό πεδίο στην προετοιμασία των νέων ανθρώπων για την ομαλή και δυναμική ένταξή τους σε μια ανώτερη γνωστική βαθμίδα που ως επιστέγασμά της έχει την ένταξη των παιδιών στην επαγγελματική, κοινωνική και γενικότερα την ενήλικη ζωή.

Βασικό μέλημα του σχολείου μας είναι να αντιμετωπίζει τα παιδιά που μεταβαίνουν από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο με θετικό τρόπο, καθώς το παιδί που εισπράττει απαισιοδοξία από το περιβάλλον του αντιμετωπίζει δυσκολίες σε αυτή τη μετάβαση ευκολότερα, αφού είναι θωρακισμένο με αισιοδοξία. Η θερμή υποστήριξη που προέρχεται από το σχολικό περιβάλλον λειτουργεί επικουρικά σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, σε αυτό το νέο ξεκίνημα.

Για αυτό το λόγο η Διευθύντρια του σχολείου, όπως κάθε χρόνο και τη φετινή χρονιά, κάλεσε τους μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Μακρυγιάλου να επισκεφτούν το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου στις 20 Μαΐου 2024 στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Όταν τα παιδιά ήρθαν συνοδευόμενα από τον δάσκαλό τους Β. Βαρμάζη και την ψυχολόγο του Δημοτικού, η Διευθύντρια του Γυμνασίου τα καλωσόρισε, τα ξενάγησε στους χώρους του σχολικού κτηρίου και τους παρουσίασε χαρακτηριστικά στοιχεία από τη φυσιογνωμία (μαθήματα, δράσεις, προγράμματα κ.α.) του Σχολείου. Εξάλλου, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτος οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Μακρυγιάλου είχαν την ευκαιρία να έρθουν στο Γυμνάσιο, μετά από πρόσκληση της διεύθυνσης και του προσωπικού του, για να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις και δράσεις του.

Στη συνέχεια, οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Μακρυγιάλου επισκέφτηκαν τη σχολική μας βιβλιοθήκη, όπου ο Ψυχολόγος του Γυμνασίου Ν. Παρασκευαϊδης και η Κοινωνική Λειτουργός Σ. Χατζηαντωνίου μίλησαν στους μαθητές για την ομαλή τους μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο προσφέροντάς τους συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη στο νέο ξεκίνημα που σε λίγο θα κάνουν  στη σχολική τους ζωή.