Τοπογραφία, βιωματική μέθοδος διδασκαλίας της Γεωμετρίας

img_20170206_093704267_32587289442_o

Το ανοικτό πεδίο είναι το αγαπημένο τοπίο δημιουργίας για τα παιδιά. Το σχολείο μας έχει τη τύχη να διαθέτει μεγάλους ανοικτούς χώρους, τους οποίους αποφασίσαμε να ‘αποτυπώσουμε’. Πήραμε μέτρα και κορδέλες και σε ομάδες δημιουργήσαμε σχήματα και μετρήσαμε επιφάνειες. Με το τρόπο αυτό θέλαμε να κατανοήσουμε καλύτερα τη θεωρία που αφορά την περίμετρο και το εμβαδόν βασικών σχημάτων αλλά και να αποκτήσουμε αίσθηση των μονάδων μέτρησης μήκους και επιφανείας. Η τοπογραφία είναι μια επιστήμη μηχανικού, απαραίτητη στις αποτυπώσεις εδάφων΄, την τοποθέτηση κτηρίων στο έδαφος και την παρακολούθηση της ακρίβειας υλοποίησης τους. Στις φωτο γραφίες, οι μαθητές αποτυπώνουν τα γήπεδα βόλευ και τέννις.

img_20170206_093709885_32587290032_o

 

 

Ζωντανεύω το βιβλίο

to   filo  a

Έκθεση ψηφιακής δημιουργίας [εικόνες]

Arxhgos

Το weavesilk.com είναι μια online εφαρμογή για desktop και ios που σου δίνει τη δυνατότητα να ζωγραφίζεις εντυπωσιακότατες εικόνες σε πολύ σύντομο χρόνο. Υποστηρίζει παλέτα χρωμάτων και συνδυασμούς, πολλές διαφορετικές μορφές συμμετρικής ζωγραφικής, έχει δυνατότητα επαναφοράς μιας κίνησης και τοπικής αποθήκευσης της δημιουργίας. Δε απαιτεί κάποιο είδος σύνδεσης ή εγγραφής. Τα παιδιά του γυμνασίου είναι ξετρελάθηκαν στη κυριολεξία! Η αλήθεια είναι ότι, αποκτώντας εμπειρία, είναι δυνατό να δημιουργήσεις με μεγαλύτερη λεπτομέρεια και καλύτερο έλεγχο της παλέτας. Συνεπώς θα μπορούσε να διδαχθεί στη τάξη με τη χρήση ενός πρωτότυπο (είναι πολλά διαθέσιμα έργα στο διαδίκτυο) όπου οι μαθητές θα προσπαθήσουν να αναπαράγουν. Φυσικά, η ελεύθερη δημιουργία δεν έχει όρια, όπως και η φαντασία των παιδιών! Δείτε περισσότερα εργαλείο στο blog του καθηγητή Πληροφορικής, Κοσμίδη Μανώλη.

Εργασίες των μαθητών στην Ιστορία

eik2Ξεκινήσαμε το σχολικό έτος 2016-2017 το μάθημα της Ιστορίας της Μεσαιωνικής και Νεότερης Ιστορίας με νέα δεδομένα:
• Η μείωση της ύλης
• Η προώθηση ενεργητικών τρόπων μάθησης
• Η εκπόνηση συνθετικών εργασιών
είναι κάποια από αυτά. Στο πρώτο μας λοιπόν μάθημα με τη Β τάξη χρησιμοποιήσαμε ως κύριο υποστηρικτικό υλικό γραπτές πηγές και χάρτες τους οποίους ζωγράφισαν οι ίδιοι οι μαθητές με στόχο όχι την ανάδειξη των δεξιοτήτων τους στη ζωγραφική αλλά την προώθηση του «learningbydoing» μαθαίνω κάνοντας και παράλληλα να καλυφθούν οι γνωστικοί στόχοι της 1ης ενότητας του βιβλίου «Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη» που είναι οι παρακάτω:
• Να πληροφορηθούν τα μέτρα που πήρε ο Κωνσταντίνος ο Α για να ανορθώσει το κράτος
• Να κατανοήσουν την πολιτική απόφαση του Κωνσταντίνου να μεταφέρει την πρωτεύουσα

Φύλλο Εργασίας
1η δραστηριότητα. Αφού παρατηρήσετε τον παρακάτω χάρτη να απαντήσετε στα ερωτήματα

eik1

Α. Σε ποιες ηπείρους απλωνόταν το ρωμαϊκό κράτος;

Β. Αφού εντοπίσετε στο χάρτη την Κων/πολη, να σκεφτείτε ποια γεωγραφικά πλεονεκτήματα έχει η θέση της

2η δραστηριότητα

Αφού παρατηρήσετε τις παραπάνω απεικονίσεις της Κων /πολης προσπαθήστε να την περιγράψετε. Στη συνέχεια συγκρίνετε το κείμενο σας με το σχολικό βιβλίο για να συμπληρώσετε τις γνώσεις σας για τον τρόπο με τον οποίο ήταν κτισμένη η Κων/πολη.

Εργασίες των Μαθητών:

H Legomania έφτασε και στη Α’ Τάξη, O αλιγάτορας Άλι ζωντάνεψε!

lego-a-gymnasio-makrygialou-16-07

Η ‘Α τάξη υλοποίησε με το πακέτο Lego WeDo την κατασκευή του νευριασμένου Αλιγάτορα.

 

Έρχονται τα ρομπότ και στο Μακρύγιαλο!

gym-makrygialoy-lego-wedo-feb-16-13

Σήμερα μια ομάδα της Γ τάξης του σχολείου μας πειραματίστηκε με το βασικό πακέτο Lego Wedo 9850. Ετοίμασε σε περίπου 45 λεπτά, μια από τις κατασκευές που προτείνονται από τη Lego για το συγκεκριμένο πακέτο, τον “πεινασμένο αλλιγάτορα”. Στη συνέχεια συνδέσαμε τη κατασκευή στο Scratch και το προγραμματίσαμε να κάνει απλές κινήσεις του κινητήρα και των αισθητήρων. Έτσι καταφέραμε να ανοιγοκλείνουμε το στόμα μας, αλλά και να χρησιμοποιούμε τον αισθητήρα απόστασης ή κλίσης για να ανοιγοκλείνει αυτόματα όταν κάτι πλησιάζει το στόμα του! Έτσι φτιάξαμε το πρώτο μας ρομποτάκι! Η ρομποτική είναι το αντικείμενο του μέλλοντος και συνδυάζει κατασκευαστική δεξιότητα με θετικές επιστήμες όπως η τεχνική μηχανική και η πληροφορική. Αποτελεί επίσης έναν διασκεδαστικό διερευνητικό τρόπο μάθησης, που δημιουργεί μοναδικές εκπαιδευτικές εμπειρίες στα παιδιά. Τα πακέτα της Lego είναι πολύ εύχρηστα για το σκοπό αυτό και χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο σε αρκετούς πλέον σχολικούς διαγωνισμούς ρομποτικής. Το κόστος τους παραμένει μια δύσκολη επένδυση για το σχολείο που προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις βασικές του ανάγκες όπως το πετρέλαιο και το ρεύμα. Κάποια στιγμή όμως θα πρέπει να δούμε τι ακριβώς ζητούμε από το σχολείο. Η εκπαίδευση πολλαπλασιάζει την αποτελεσματικότητα της με τη χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Δε μπορεί η τελευταία να αποτελεί πολυτέλεια. Μάθετε περισσότερα για τη κατασκευή ΕΔΩ.

Φωτογραφική εξόρμηση στα πλαίσια της εβδομάδας περιβάλλοντος, 12-16 Οκτωβρίου 2015

gym-makrygialou-kpa-2015-01
12-16 Οκτωβρίου 2015, Εβδομάδα Περιβάλλοντος

Οι μαθητές του σχολείου μας με ιδιαίτερη χαρά συμμετείχαν στην εβδομάδα περιβάλλοντος και δραστηριοποιήθηκαν για να αποτυπώσουν τις ομορφιές του τόπου τους με τον φωτογραφικό φακό. (περισσότερα…)