Μετά από αίτημα της Διευθύντριας του Σχολείου ως Συμβούλου Σχολικής Ζωής για την επιμόρφωση των μαθητών, την Τετάρτη 13-3-2024 οι μαθητές της Β΄ τάξης πήραν μέρος σε επιμορφωτικό βιωματικό εργαστήριο με τίτλο: «Αλκοόλ και Τσιγάρο: μύθοι και αλήθειες» που διοργάνωσε το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Πιερίας «ΑΤΡΑΚΤΟΣ». Το επιμορφωτικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε από την κ. Σοφία Σαββινίδου, Ψυχοπαιδαγωγό-επιστημονικά υπεύθυνη του Κ.Π. ΑΤΡΑΚΤΟΣ.
Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από την ΔΙ.ΔΕ. Πιερίας και το ΙΕΠ, (σύμφωνα με την απαντητική επιστολή της ΔΙ.ΔΕ. της 31- 08-2023 Αριθ. Πρωτ.:
7857ΘΕΜΑ:«Έγκριση αιτήματος για υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος» Σχετ: η
μεαρ.66694/Δ7/14-06-2023εγκύκλιοτουΥ.ΠΑΙ.Θ. Σχετ:Ν.4876/2021 άρθρο 123,ΦΕΚ 251/τ.Α΄/23-12- 2021 Σχετ: Ν. 4823/2021(Α΄136)διατάξεις του άρθρου 88)
Το πρόγραμμα προβλέπει μία συνάντηση διάρκειας δύο διδακτικών ωρών. Ο χαρακτήρας των συναντήσεων είναι βιωματικός καθώς οι μαθητές προσκαλούνται από τον συντονιστή –στρια της ομάδας να καθίσουν σε κυκλική διάταξη χωρίς την παρεμβολή θρανίων και να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες όπως ασκήσεις ενεργοποίησης της ομάδας, δουλειά σε μικρές ομάδες, συζήτηση, διερεύνηση γνώσεων και παροχή έγκυρων και επιστημονικά τεκμηριωμένων πληροφοριών μέσω κουίζ.
Το πρόγραμμα εφαρμόζεται από την κ. Σοφία Σαββινίδου, Ψυχοπαιδαγωγό-επιστημονικά υπεύθυνη του Κ.Π. ΑΤΡΑΚΤΟΣ.
Για το σχεδιασμό και την οργάνωση της δράσης με τίτλο: «Αλκοόλ και Τσιγάρο: μύθοι και αλήθειες» για την τρέχουσα σχολική χρονιά το Κέντρο Πρόληψης «ΑΤΡΑΚΤΟΣ» βασίστηκε σε ερευνητικά στοιχεία της Πανελλήνιας Έρευνας στο Μαθητικό Πληθυσμό για τη Χρήση Εξαρτησιογόνων Ουσιών και άλλες Εξαρτητικές Συμπεριφορές “ ESPAD,ΕΠΙΨΥ 2015.
Η παρέμβαση αυτή απευθύνεται στους μαθητές της Β’ τάξης Γυμνασίου όλων των γυμνασίων του νομού Πιερίας , 13-14 ετών, ηλικία κατά την οποία συχνά έχουν ήδη αρχίσει τον πειραματισμό με τον καπνό και το αλκοόλ. Επιπλέον, λαμβάνονται υπόψη τα εξής στοιχεία:
1.τα χαρακτηριστικά της εφηβικής περιόδου όπως η περιέργεια, η τάση για ριψοκίνδυνες
συμπεριφορές, η επιδίωξη νέων εμπειριών, η αναζήτηση ταυτότητας και συμμόρφωσης με την ομάδα των ομοτίμων, συχνά εκδηλώνονται με σαφήνεια μέσω του καπνίσματος ή της κατανάλωσης αλκοόλ
2.τα αίτια που οδηγούν τους εφήβους στη χρήση αλκοόλ και καπνού είναι πολυποίκιλα ψυχο-κοινωνικά, τέθηκε ως σκοπός της παρέμβασης η ενημέρωση των εφήβων μαθητών για το φαινόμενο της εξάρτησης από αλκοόλ ή καπνό με ειδικότερους στόχους:
α) την ενημέρωση των εφήβων μαθητών σχετικά με τα αίτια της χρήσης και εξάρτησης από
ψυχοτρόπες ουσίες ,
β) την ευαισθητοποίηση των εφήβων μαθητών σχετικά με την επιλογή υγιών στάσεων και
συμπεριφορών ζωής απορριπτικών ως προς τη χρήση των συγκεκριμένων ουσιών,
γ) τη διάλυση των μύθων που περιλαμβάνονται σήμερα στη νοοτροπία των εφήβων μαθητών σχετικά με τη στάση τους απέναντι στη χρήση των συγκεκριμένων