Πάσχα στη Γερμανία – Ostern in Deutschland

 

20240419 115854     20240419 11370420240419 090426   20240419 090354

Οι μέρες πλησιάζουν για το Πάσχα και οι μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου Μακρυγιάλου γνώρισαν μέσα από δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο κάποια από τα πασχαλινά έθιμα της Γερμανίας. Δημιούργησαν τα δικά τους πασχαλινά αυγά (Ostereier), στόλισαν την πασχαλινή ανθοδέσμη (Osterstrauß) που κοσμεί όλα τα γερμανικά σπίτια αυτή την περίοδο κ αναβιώσαν το έθιμο με το ψάξιμο των πασχαλινών αυγών (Ostereiersuche) στην αυλή του σχολείου. Επίσης είδαν ένα γερμανικό βίντεο με τα έθιμα και έλυσαν διαδραστικές ασκήσεις για την εξάσκηση του λεξιλογίου.

Όλα αυτά έγιναν στο πλάισιο του Προγράμματος «Γνωρίζουμε τα ήθη και τα έθιμα των Γερμανών μέσα από τις κοινές θρησκευτικές εορτές μας», υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας των Γερμανικών Δημητριάδου Παρασκευής.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

unnamed

20240416 120435

20240416 120437

20240416 120511

Το πρόγραμμα «Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή εβδομάδα στα Σχολεία» επικεντρώνεται στην εξοικείωση των μαθητών και μαθητριών με διαχρονικές εκπαιδευτικές αξίες, μέσα από διαλέξεις, παιχνίδια, εκδηλώσεις, βιωματικές διδασκαλίες και αθλητικές δραστηριότητες, που υλοποιούνται σε ένα δημιουργικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Με αφορμή το πρόγραμμα αυτό, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν την Τρίτη 16-4-2024 αθλητικές εκδηλώσεις και προβολή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού με την επιμέλεια της καθηγήτριας φυσικής αγωγής Ελένης Πιτσιόρλα. Στόχος των δράσεων ήταν η προαγωγή της γνώσης σε θέματα που σχετίζονται με την αποφυγή της βίας στα γήπεδα, η προώθηση των Ολυμπιακών Ιδεωδών, η βελτίωση των φυσικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών, η ανάπτυξη κοινωνικών τους δεξιοτήτων και η ενίσχυση υψηλών ιδανικών.

Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»

Το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο», στο οποίο συμμετέχει το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου, διοργάνωσε διαδικτυκή επιμορφωτική συνάντηση με τον κ. Γεώργιο Παπαπροδρόμου, Αντιστράτηγο ε.α και Ειδικό σε θέματα Αντιμετώπισης Κυβερνοεγκλήματος, την Τρίτη 16 Απριλίου 2024 και ώρα 19.00 μμ. Στο παρόν θεματικό δίκτυο συμμετέχει το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου με υπεύθυνη καθηγήτρια τη Διευθύντρια του σχολείου Ευαγγελία Κανάλη. Τη διαδικτυακή επιμόρφωση παρακολούθησε η εκπαιδευτικός Ελένη Παπουτσίδου, αντικαθιστώντας τη Διευθύντρια του σχολείου, που βρίσκονταν στη Ρώμη για παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου για τη σχολική βία.

ΤΕΛΙΚΗ ΑΦΙΣΑ

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Το Κέντρο Πρόληψης «Άτρακτος» σε συνεργασία με τη ΔΔΕ Πιερίας διοργάνωσαν για τους διευθυντές των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εξάωρο βιωματικό εργαστήριο, υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Αγωγής Υγείας Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Βασίλειο Κούτρα και επιστημονικά υπεύθυνου του Κέντρου Πρόληψης Ιωαννίνων «Σχεδία» με θέμα «Ο ρόλος των διευθυντών σχολικών μονάδων στην πρόληψη και διαχείριση της σχολικής βίας». Το βιωματικό εργαστήριο πραγματοποιήθηκε από τις 9.00-15.00 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του 4ου Λυκείου Κατερίνης την Πέμπτη 18-4-2024.

Το Γυμνάσιο Μακρυγιάλου εκπροσώπησε η εκπαιδευτικός Ελένη Παπουτσίδου, αντικαθιστώντας τη Διευθύντρια του σχολείου, που βρίσκονταν στη Ρώμη για παρακολούθηση επιμορφωτικού σεμιναρίου για τη σχολική βία.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΛΟΥ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ

Το ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ απέστειλε στο σχολείο μας ευχαριστήριο μήνυμα για τη συμμετοχή του Γυμνασίου Μακρυγιάλου στη Δράση του Δικτύου Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης που σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία. Μαθητές και εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα ένωσαν τις φωνές τους ενάντια στη σχολική βία και τον εκφοβισμό, δίνοντας ένα ηχηρό μήνυμα στην κοινότητα. Γι αυτό απέστειλε Αναμνηστικό για τους μαθητές της παιδαγωγικής ομάδας και Βεβαίωση Συμμετοχής για τη Διευθύντρια του σχολείου που ήταν η υπεύθυνη καθηγήτρια συμμετοχής του Γυμνασίου Μακρυγιάλου στο πρόγραμμα και στα σεμινάρια που διοργάνωσε το πρόγραμμα.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Σχολική γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

20240322 102454 20240322 101706

20240322 095811 20240322 103251

Για να τιμήσουμε την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 διοργανώσαμε γιορτή στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου, με υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον φιλόλογο Ι. Ζαπουνίδη. Οι μαθητές/τριες  παρουσίασαν μέσα από κείμενα τραγούδια και απομνημόνευμα τα γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης ενάντια στον   οθωμανικό ζυγό. Ο αγώνας για την Ανεξαρτησία ξεκίνησε από τη δίψα των Ελλήνων για ελευθερία και άντεξε χάρη στην αυταπάρνηση, το αξιοζήλευτο στρατηγικό πνεύμα, στην πίστη και την αφοσίωση των επαναστατών.

Διδακτική επίσκεψη στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη

20240308 103258 20240308 112426

20240308 110038 20240308 110817

Στις 8 Μαρτίου 2024   πραγματοποιήθηκε  διδακτική επίσκεψη των μαθητών/τριών και των συνοδών καθηγητών τους στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή στη Θεσσαλονίκη  τόσο στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού όσο και στη διαθεματική προσέγγιση  γνωστικών αντικειμένων.

Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης  πήραν  μέρος σε δίωρο  βιωματικό εκπαιδευτικό εργαστήριο “Ένα πιάτο για την υγεία μας” που αναφέρεται  στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή,  στο πλαίσιο του κεφαλαίου Διατροφή και Υγεία του  μαθήματος της Βιολογίας.  Οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης πήραν  μέρος σε δίωρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σιτάρι, από το χωράφι στο τραπέζι μας». Στο πρόγραμμα αυτό οι μαθητές της Β τάξης, φυτεύοντας σπόρους στο θερμοκήπιο, γνώρισαν   βιωματικά τους τρόπους αναπαραγωγής των φυτών και εντόπισαν  την ύπαρξη του ζυμομύκητα της μαγιάς σε δοκιμαστικό σωλήνα στο πλαίσιο του μαθήματος “Υπάρχουν και χρήσιμα μικρόβια” της Βιολογίας. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης ήρθαν  σε επαφή με την αγροτική παραγωγή στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού του Εργαστηρίου δεξιοτήτων, καθώς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  εστιάζει στη διαδικασία παραγωγής τροφίμων και τη σύγκριση παραδοσιακής και σύγχρονης καλλιέργειας.

 

Επιμόρφωση μαθητών

2024 03 13 10 20 03 584

2024 03 13 10 19 27 675

Μετά από αίτημα της Διευθύντριας του Σχολείου ως Συμβούλου Σχολικής Ζωής για την επιμόρφωση των μαθητών, την Τετάρτη 13-3-2024 οι μαθητές της Β΄ τάξης  πήραν μέρος σε επιμορφωτικό βιωματικό εργαστήριο με τίτλο: «Αλκοόλ και Τσιγάρο: μύθοι και αλήθειες» που διοργάνωσε  το  Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Πιερίας «ΑΤΡΑΚΤΟΣ». Το επιμορφωτικό πρόγραμμα εφαρμόστηκε από  την κ. Σοφία Σαββινίδου, Ψυχοπαιδαγωγό-επιστημονικά υπεύθυνη του Κ.Π. ΑΤΡΑΚΤΟΣ.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από την ΔΙ.ΔΕ. Πιερίας και το ΙΕΠ, (σύμφωνα με την απαντητική επιστολή της ΔΙ.ΔΕ. της 31- 08-2023 Αριθ. Πρωτ.:

7857ΘΕΜΑ:«Έγκριση αιτήματος για υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος» Σχετ: η

μεαρ.66694/Δ7/14-06-2023εγκύκλιοτουΥ.ΠΑΙ.Θ. Σχετ:Ν.4876/2021 άρθρο 123,ΦΕΚ 251/τ.Α΄/23-12- 2021 Σχετ: Ν. 4823/2021(Α΄136)διατάξεις του άρθρου 88)

Το πρόγραμμα προβλέπει μία συνάντηση διάρκειας δύο διδακτικών ωρών. Ο χαρακτήρας των συναντήσεων είναι βιωματικός καθώς οι μαθητές προσκαλούνται από τον συντονιστή –στρια της ομάδας να καθίσουν σε κυκλική διάταξη χωρίς την παρεμβολή θρανίων και να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες όπως ασκήσεις ενεργοποίησης της ομάδας, δουλειά σε μικρές ομάδες, συζήτηση, διερεύνηση γνώσεων και παροχή έγκυρων και επιστημονικά τεκμηριωμένων πληροφοριών μέσω κουίζ.

Το πρόγραμμα εφαρμόζεται από  την κ. Σοφία Σαββινίδου, Ψυχοπαιδαγωγό-επιστημονικά υπεύθυνη του Κ.Π. ΑΤΡΑΚΤΟΣ.

Για το σχεδιασμό και την οργάνωση της δράσης με τίτλο: «Αλκοόλ και Τσιγάρο: μύθοι και αλήθειες» για την τρέχουσα σχολική χρονιά το Κέντρο Πρόληψης «ΑΤΡΑΚΤΟΣ» βασίστηκε σε ερευνητικά στοιχεία της Πανελλήνιας Έρευνας στο Μαθητικό Πληθυσμό για τη Χρήση Εξαρτησιογόνων Ουσιών και άλλες Εξαρτητικές Συμπεριφορές “ ESPAD,ΕΠΙΨΥ 2015.

Η παρέμβαση αυτή απευθύνεται στους μαθητές της Β’ τάξης Γυμνασίου όλων των γυμνασίων του νομού Πιερίας , 13-14 ετών, ηλικία κατά την οποία συχνά έχουν ήδη αρχίσει τον πειραματισμό με τον καπνό και το αλκοόλ. Επιπλέον, λαμβάνονται υπόψη τα εξής στοιχεία:

1.τα χαρακτηριστικά της εφηβικής περιόδου όπως η περιέργεια, η τάση για ριψοκίνδυνες

συμπεριφορές, η επιδίωξη νέων εμπειριών, η αναζήτηση ταυτότητας και συμμόρφωσης με την ομάδα των ομοτίμων, συχνά εκδηλώνονται με σαφήνεια μέσω του καπνίσματος ή της κατανάλωσης αλκοόλ

2.τα αίτια που οδηγούν τους εφήβους στη χρήση αλκοόλ και καπνού είναι πολυποίκιλα ψυχο-κοινωνικά, τέθηκε ως σκοπός της παρέμβασης η ενημέρωση των εφήβων μαθητών για το φαινόμενο της εξάρτησης από αλκοόλ ή καπνό με ειδικότερους στόχους:

α) την ενημέρωση των εφήβων μαθητών σχετικά με τα αίτια της χρήσης και εξάρτησης από

ψυχοτρόπες ουσίες ,

β) την ευαισθητοποίηση των εφήβων μαθητών σχετικά με την επιλογή υγιών στάσεων και

συμπεριφορών ζωής απορριπτικών ως προς τη χρήση των συγκεκριμένων ουσιών,

γ) τη διάλυση των μύθων που περιλαμβάνονται σήμερα στη νοοτροπία των εφήβων μαθητών σχετικά με τη στάση τους απέναντι στη χρήση των συγκεκριμένων