6 Μαρτίου. Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού και της Ενδοσχολικής Βίας.

Η 6η Μαρτίου είναι μια μέρα αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση  του κόσμου απέναντι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού απαραίτητη είναι η συλλογική προσπάθεια όλων.

Στο σχολείο μας αφιερώσαμε την μέρα αυτή στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα σχολικού εκφοβισμού. Αφού πρώτα διαβάσαμε το παραμύθι “Η μέρα που έγινα κι εγώ “λύκος”, έπειτα συζητήσαμε για την έννοια ενός παιδιού “λύκου” (θήτης) και την έννοια του παιδιού θύματος. Στη συνέχεια γίναμε κι εμείς θήτες και θύματα και εκφράσαμε τα συναισθήματα που δημιουργούνται, αλλά και πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μια τέτοια κατάσταση σχολικής βίας.

Τέλος, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια ομαδική εργασία. Κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του μπαλόνι, το οποίο το στόλισε με μια γλυκιά λέξη, μια λέξη που θα πετάξει ψηλά στον ουρανό και θα προσπαθήσει να νικήσει τον σχολικό εκφοβισμό που μπορεί να βιώνει κάθε παιδί.

H mera pou egina ki ego lukosIMG 2821IMG 2824 1IMG 2832IMG 2827

Οι Ταξιδιώτες της Γραφής

Ο δανεισμός μια “Μουσειοσκευής” από το Ευγενίδιο Ίδρυμα ήταν η αφορμή για να ταξιδέψουμε στα πολύ παλιά τα χρόνια .

2taxidiotis 1

Το ταξίδι μας αυτό στην ιστορία της γραφής ξεκίνησε από τότε που ο άνθρωπος ζούσε στις σπηλιές και φτάνει μέχρι σήμερα.

Κάναμε 9 σημαντικές στάσεις στην ιστορία.

1η Στάση:Βραχογραφίες  

20250110 133919 20250110 13391320250108 111241

2ηΣτάση:Σουμέριοι

«Σφηνοειδής Γραφή»

imagesκατάλογος120250110 09520520250110 10232220250110 102337

 

 

 

3η Στάση:Αρχαία Αίγυπτος

«Ιερογλυφική Γραφή» και ανακάλυψη του “παπύρου”

 

l egypte ancienne les hieroglyphes sur le mur 2b2c55f images 1

20250115 102305 5f8afafda857326eb55ab7e812e82c34

https://www.youtube.com/watch?v=1zHLUUQS6mY&t=1s

 

20250110 111530 20250110 111526 20250115 102257

4η Στάση:Aρχαία Πέργαμος

Ο Πάπυρος ήταν ξακουστός σε όλο τον τότε κόσμο Όμως συνέβησαν πολλά γεγονότα που οδήγησαν στην ανακάλυψη της ΠΕΡΓΑΜΗΝΗΣ….

https://www.youtube.com/watch?v=j8FkmcGp3S8&t=2s

 

20250110 111540

 

5η Στάση: Κίνα  και ανακάλυψη του χαρτιού

6η Στάση : Φοίνικες.  Ο τρόπος γραφής αρχίζει να αλλάζει Τα ιδεογράμματα εγκαταλείπονται και κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα γράμματα Την αρχή την έκαναν οι Φοίνικες και η εξέλιξη θα συνεχιστεί….

Το αλφάβητο των Φοινίκων είχε 22 γράμματα και καθόλου φωνήεντα Έγραφαν από δεξιά προς τα αριστερά χωρίς καθόλου απόσταση ανάμεσα στις λέξεις

GrammikiB pem

 

20250115 101531 20250115 101551 20250115 101504 20250115 101457

7η Στάση:Αρχαία Ελλάδα

Οι Αρχαίοι Έλληνες εξέλιξαν το αλφάβητο, προσθέτοντας τα φωνήεντα Και ενώ στην αρχή έγραφαν πάνω σε πλάκες με ιερογλυφικά, άρχισαν σιγά-σιγά να φτιάχνουν τα πρώτα γράμματα και αρκετά από αυτά υπάρχουν και στο σημερινό αλφάβητο

8η Στάση….και μια στάση στη Φαιστό

20250110 105628

Λύθηκε το μυστήριο του Δίσκου της Φαιστού

https://www.youtube.com/watch?v=k16PoCBY5pc

20250110 133927 20250110 133939 20250110 100721 20250110 095159 20250110 103949

9η Στάση : Τυπογραφία

 

Gutenberg

https://www.youtube.com/watch?v=XUMQj0up17g

 

 

Εκτύπωση με την πρέσσα του Γουτεμβέργιου:

https://www.youtube.com/watch?v=H9KAsp9ag0w

 

και η Γραφή συνεχίζεται…. Επισκεφτήκαμε τη  Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμούπολης και την έκθεση Γραφής

Γνωρίσαμε την πένα και το μελάνι, γράψαμε με φτερό χήνας , τυπώσαμε σε κέρινες πλάκες, γράψαμε στη γραφομηχανή

20241029 120113 20241029 120107 20241029 120019 20241029 115844 20241029 115807 20241029 115744 20241029 115700 20241029 11573720250110 102305 20250110 103435 20250110 102308 20250110 102108 20250110 102101 20250110 100443 20250110 100430 20250110 100320 20250110 09541420250110 095253

 

 

 

και ακόμα συνεχίζουμε το ταξίδι μας για να φτάσουμε στον Υπολογιστή.

 

 

 

 

 

Χάθηκε ο Μίλτος!!!!

Μήπως είδατε αφίσες κολλημένες σε πολλά σημεία της πολής μας?

Τα παιδιά τις δημιούργησαν για να βοηθήσουν να βρεθεί ο Μίλτος, το σκυλάκι με το καφέ αφτί που ήταν αδέσποτο αλλά έγινε ο καλύτερος φίλος του Βασίλη .

Τώρα θα μου πείτε ποιός είναι ο Βασίλης?

Λοιπόν ο Βασίλης είναι ένας καινούριος μας φίλος που ήρθε στο σχολείο μας για να μας πει την ιστορία του Μίλτου και να τον βοηθήσουμε να τον βρεί. Ήταν μια παράσταση, ήταν ένα θεατρικό δρώμενο, ήταν μια αληθινή ιστορία δράσης. Ό,τι και αν ήτανε μας συνεπήρε όλους και ….ακόμα ψάχνουμε τον Μίλτο.Και μη ξεχνιόμαστε , ας είναι φανταστική η ιστορία μας, μας έκανε όμως να ενδιαφερόμαστε και να ενεργούμε με κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.

Σε ευχαριστούμε Βασίλη Βελούδε και ευχόμαστε να μας ξανάρθεις

 

20241204 093815 20241204 112240 20241204 112249 20241204 112258 20241204 112307 20241204 112321 20241204 112329 20241204 112338 20241204 112345

Επίσκεψη στο “Ησυχαστήριο Παναγίας της Ελπίδος, Αδελφών του Ελέους”

21f36302 1936 4c86 a7b8 b4a376276ded

Στα πλαίσια του εργαστηρίου “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ”, επισκεφθήκαμε το Ησυχαστήριο και διδαχθήκαμε παρέα με τους παππούδες και τις γιαγιάδες που ζουν εκεί δυο παραδοσιακά τραγούδια (Ντίλι- ντίλι, μήλο μου κόκκινο) με συνοδεία από το κανονάκι του Απόστολου Μάρη.

3ca493b3 4599 4d7b bebe 5bde4cff416a