Η φρουτοσαλάτα μας.

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Ζω καλύτερα- Ευ Ζην” και συγκεκριμένα ανακαλύπτοντας τη πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής, αποφασίσαμε στο σχολείο την ώρα του δεκατιανού μας, να φτιάξουμε και να γευτούμε την φρουτοσαλάτα του χειμώνα, επιλέγοντας τα κατάλληλα φρούτα εποχής. Αγγίξαμε, μυρίσαμε, καθαρίσαμε και τέλος γευτήκαμε τα φρούτα μας.

IMG 2949IMG 2953IMG 2955IMG 2958

6 Μαρτίου. Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού και της Ενδοσχολικής Βίας.

Η 6η Μαρτίου είναι μια μέρα αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση  του κόσμου απέναντι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού απαραίτητη είναι η συλλογική προσπάθεια όλων.

Στο σχολείο μας αφιερώσαμε την μέρα αυτή στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα σχολικού εκφοβισμού. Αφού πρώτα διαβάσαμε το παραμύθι “Η μέρα που έγινα κι εγώ “λύκος”, έπειτα συζητήσαμε για την έννοια ενός παιδιού “λύκου” (θήτης) και την έννοια του παιδιού θύματος. Στη συνέχεια γίναμε κι εμείς θήτες και θύματα και εκφράσαμε τα συναισθήματα που δημιουργούνται, αλλά και πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μια τέτοια κατάσταση σχολικής βίας.

Τέλος, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια ομαδική εργασία. Κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του μπαλόνι, το οποίο το στόλισε με μια γλυκιά λέξη, μια λέξη που θα πετάξει ψηλά στον ουρανό και θα προσπαθήσει να νικήσει τον σχολικό εκφοβισμό που μπορεί να βιώνει κάθε παιδί.

H mera pou egina ki ego lukosIMG 2821IMG 2824 1IMG 2832IMG 2827

Οι Ταξιδιώτες της Γραφής

Ο δανεισμός μια “Μουσειοσκευής” από το Ευγενίδιο Ίδρυμα ήταν η αφορμή για να ταξιδέψουμε στα πολύ παλιά τα χρόνια .

2taxidiotis 1

Το ταξίδι μας αυτό στην ιστορία της γραφής ξεκίνησε από τότε που ο άνθρωπος ζούσε στις σπηλιές και φτάνει μέχρι σήμερα.

Κάναμε 9 σημαντικές στάσεις στην ιστορία.

1η Στάση:Βραχογραφίες  

20250110 133919 20250110 13391320250108 111241

2ηΣτάση:Σουμέριοι

«Σφηνοειδής Γραφή»

imagesκατάλογος120250110 09520520250110 10232220250110 102337

 

 

 

3η Στάση:Αρχαία Αίγυπτος

«Ιερογλυφική Γραφή» και ανακάλυψη του “παπύρου”

 

l egypte ancienne les hieroglyphes sur le mur 2b2c55f images 1

20250115 102305 5f8afafda857326eb55ab7e812e82c34

https://www.youtube.com/watch?v=1zHLUUQS6mY&t=1s

 

20250110 111530 20250110 111526 20250115 102257

4η Στάση:Aρχαία Πέργαμος

Ο Πάπυρος ήταν ξακουστός σε όλο τον τότε κόσμο Όμως συνέβησαν πολλά γεγονότα που οδήγησαν στην ανακάλυψη της ΠΕΡΓΑΜΗΝΗΣ….

https://www.youtube.com/watch?v=j8FkmcGp3S8&t=2s

 

20250110 111540

 

5η Στάση: Κίνα  και ανακάλυψη του χαρτιού

6η Στάση : Φοίνικες.  Ο τρόπος γραφής αρχίζει να αλλάζει Τα ιδεογράμματα εγκαταλείπονται και κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα γράμματα Την αρχή την έκαναν οι Φοίνικες και η εξέλιξη θα συνεχιστεί….

Το αλφάβητο των Φοινίκων είχε 22 γράμματα και καθόλου φωνήεντα Έγραφαν από δεξιά προς τα αριστερά χωρίς καθόλου απόσταση ανάμεσα στις λέξεις

GrammikiB pem

 

20250115 101531 20250115 101551 20250115 101504 20250115 101457

7η Στάση:Αρχαία Ελλάδα

Οι Αρχαίοι Έλληνες εξέλιξαν το αλφάβητο, προσθέτοντας τα φωνήεντα Και ενώ στην αρχή έγραφαν πάνω σε πλάκες με ιερογλυφικά, άρχισαν σιγά-σιγά να φτιάχνουν τα πρώτα γράμματα και αρκετά από αυτά υπάρχουν και στο σημερινό αλφάβητο

8η Στάση….και μια στάση στη Φαιστό

20250110 105628

Λύθηκε το μυστήριο του Δίσκου της Φαιστού

https://www.youtube.com/watch?v=k16PoCBY5pc

20250110 133927 20250110 133939 20250110 100721 20250110 095159 20250110 103949

9η Στάση : Τυπογραφία

 

Gutenberg

https://www.youtube.com/watch?v=XUMQj0up17g

 

 

Εκτύπωση με την πρέσσα του Γουτεμβέργιου:

https://www.youtube.com/watch?v=H9KAsp9ag0w

 

και η Γραφή συνεχίζεται…. Επισκεφτήκαμε τη  Δημοτική Βιβλιοθήκη Ερμούπολης και την έκθεση Γραφής

Γνωρίσαμε την πένα και το μελάνι, γράψαμε με φτερό χήνας , τυπώσαμε σε κέρινες πλάκες, γράψαμε στη γραφομηχανή

20241029 120113 20241029 120107 20241029 120019 20241029 115844 20241029 115807 20241029 115744 20241029 115700 20241029 11573720250110 102305 20250110 103435 20250110 102308 20250110 102108 20250110 102101 20250110 100443 20250110 100430 20250110 100320 20250110 09541420250110 095253

 

 

 

και ακόμα συνεχίζουμε το ταξίδι μας για να φτάσουμε στον Υπολογιστή.

 

 

 

 

 

Χάθηκε ο Μίλτος!!!!

Μήπως είδατε αφίσες κολλημένες σε πολλά σημεία της πολής μας?

Τα παιδιά τις δημιούργησαν για να βοηθήσουν να βρεθεί ο Μίλτος, το σκυλάκι με το καφέ αφτί που ήταν αδέσποτο αλλά έγινε ο καλύτερος φίλος του Βασίλη .

Τώρα θα μου πείτε ποιός είναι ο Βασίλης?

Λοιπόν ο Βασίλης είναι ένας καινούριος μας φίλος που ήρθε στο σχολείο μας για να μας πει την ιστορία του Μίλτου και να τον βοηθήσουμε να τον βρεί. Ήταν μια παράσταση, ήταν ένα θεατρικό δρώμενο, ήταν μια αληθινή ιστορία δράσης. Ό,τι και αν ήτανε μας συνεπήρε όλους και ….ακόμα ψάχνουμε τον Μίλτο.Και μη ξεχνιόμαστε , ας είναι φανταστική η ιστορία μας, μας έκανε όμως να ενδιαφερόμαστε και να ενεργούμε με κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη.

Σε ευχαριστούμε Βασίλη Βελούδε και ευχόμαστε να μας ξανάρθεις

 

20241204 093815 20241204 112240 20241204 112249 20241204 112258 20241204 112307 20241204 112321 20241204 112329 20241204 112338 20241204 112345

17 Νοέμβρη, η Εξέγερση του Πολυτεχνείου.

Κάθε χρόνο, η Εξέγερση του Πολυτεχνείου αποτελεί για το Νηπιαγωγείο αφορμή ώστε να αναφερθούμε στις σημαντικές έννοιες της δημοκρατίας, της δικαιοσύνης, της ειρήνης και της δημοκρατίας.

Μέσα από παραμύθια, σχετικά βιβλία, εποπτικό υλικό, δραματοποίηση, τραγούδια και τις Τέχνες, καταφέραμε να προσεγγίσουμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.

375d4d88 268f 4902 98d0 2e09f642e845

a2911ab6 6bbd 402e aa5b 01f836643b6d

daa869d7 d3d3 4d70 b7b4 f004e8d21821

Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα του εορτασμού της 17ης Νοεμβρίου, μαζί με το Ειδικό Νηπιαγωγείο Σύρου, τραγουδήσαμε, μιλήσαμε για το Πολυτεχνείο και πραγματοποιήσαμε εκλογές, ώστε να βγάλουμε έναν αρχηγό, ο οποίος μέσα από τον λόγο του μας έπεισε ότι νοιάζεται πραγματικά για το καλό του σχολείου μας και των μαθητών του.

6abd2f63 1672 4d5d b88c 40416bba8228

Το νερό νεράκι.

Την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου, στα πλαίσια της θεματικής ενότητας του εργαστηρίου δεξιοτήτων “Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία”, το σχολείο μας επισκέφθηκε τις Πηγές του Αγίου Αθανασίου, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα “το νερό νεράκι” του Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία Σύρου (ΚΕΠΕΑ).

Ακολουθήσαμε το μονοπάτι, παρατηρήσαμε και μετά από λίγη ώρα βρεθήκαμε στις πηγές του Αγίου Αθανασίου.

e58ab6f3 dad4 485d 9cd5 3455c38c3425

Εκεί, μιλήσαμε για την χρησιμότητα της πηγής στα παλαιότερα χρόνια, για την σημαντικότητα του νερού και τον κύκλο που κάνει το νερό.

Μέσα από πειράματα και δραστηριότητες που σχεδίασαν οι εκπαιδευτικοί του ΚΕΠΕΑ, καταφέραμε να κατακτήσουμε έννοιες όπως “ο κύκλος του νερού”, “υπόγεια ύδατα” κ.α.

e12d2d71 78b2 4d1b 91e2 ab8caf3d0195

Επίσκεψη στο “Ησυχαστήριο Παναγίας της Ελπίδος, Αδελφών του Ελέους”

21f36302 1936 4c86 a7b8 b4a376276ded

Στα πλαίσια του εργαστηρίου “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ”, επισκεφθήκαμε το Ησυχαστήριο και διδαχθήκαμε παρέα με τους παππούδες και τις γιαγιάδες που ζουν εκεί δυο παραδοσιακά τραγούδια (Ντίλι- ντίλι, μήλο μου κόκκινο) με συνοδεία από το κανονάκι του Απόστολου Μάρη.

3ca493b3 4599 4d7b bebe 5bde4cff416a

Ολοκλήρωση των εργασιών του σχεδίου μας με τίτλο: ” Children in action against Climate Change. Let Children open to the World”

IMG 20220529 095236

λογότυπος του προγραμματος

 

Το σχέδιο  2020-1-PL01-KA229-081744_2   , KA229 – School Exchange Partnerships, διήρκησε 3 χρόνια ( 1-8-2020 έως 31-8-2023).

Τα σχολεία που συμμετείχαν: Ozel Bahcesehir Ilkokulu  (Σμύρνη), CEIP RODOLFO TOMÁS SAMPER (Ισπανία), PU “NASA RADOST”(Σερβία), Νηπιαγωγείο Βάρης (Ελλάδα) και το συντονιστικό σχολείο της Πολωνίας Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola im. Jana Pawła II w Czechach.

Στους ιστοχώρους που ακολουθούν υπάρχουν όλες οι δράσεις μας,   και τα αποτελέσματα των εργασιών μας , στη διάρκεια των 3 χρόνων ενασχόλησής μας με το περιβάλλον.

 E-Book  :              https://blogs.sch.gr/fedra/files/2023/11/Erasmus-ebook-1-1.pdf

 

 

Lesson plans prepared based on the method
„ASK, COLLECT, VISUALIZE, CREATE, ACT” :

https://blogs.sch.gr/fedra/files/2023/11/Children-in-action-against-climate-change-1.pdf

 

 

Ιστοχώρος που δημιουργήθηκε στα πλαίσια της διακρατικής μας συνεργασίας:

https://childreninaction.jan.net.pl/about-the-project/

 

Τα τελικά μας  προϊόντα :

https://wakelet.com/wake/OpZ76q-XYI0oNgJGZUQFh