ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ – 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Γράφει ο Γιώργος Παπανικολάου, δάσκαλος της Ε2 τάξης

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου που γιορτάζεται στις 2 Απριλίου , ημέρα γέννησης του παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσενο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ο 9ου Δ.Σχολείου Λάρισας σε συνεργασία με το Δ/ντή του σχολείου κ. Βασίλη Ζωγράφο και του συλλόγου διδασκόντων, ανέλαβε την πρωτοβουλία για δημιουργία δράσεων σε όλες τις τάξεις. Η καλλιτεχνική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 30 Μαρτίου στο Αμφιθέατρο του σχολείου.

Αναλυτικότερα:

  • η Α΄ ΚΑΙ Β΄ Δημοτικού παρακολούθησαν το παραμύθι ” Το αηδόνι του αυτοκράτορα”, ενώ άκουσαν τη σκηνοθέτη και ηθοποιό Κάρμεν Ρουγγέρη να αφηγείται θεατρικά το παραμύθι” η πεντάμορφη και το τέρας”.
  • Στην Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού οι βιωματικές δράσεις πάνω στο ”Ηλιοτρόπιο” του Ευγ. Τριβιζά που επιμελήθηκαν και παρουσίασαν οι ηθοποιοί Στέλιος Ντικούλης και Έλενα Γραβάλου, ενθουσίασαν τα παιδιά.
  • Τον κόσμο των βιβλίων παρότρυνε να επισκεφτούν με τη βοήθειά του, την Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού ο εκπαιδευτικός και ποιητής Δημήτρης Γιαλαμάς, που διάβασε μαζί τους παιδικά έργα που σχετίζονται με τον κόσμο των συναισθημάτων. ΓΙΑΛΑΜΑΣ

ΝΕΡΟ & ΥΓΕΙΑ

Γράφει η Ελένη Τσαπατόρη ΠΕ 11

Την 1η Απριλίου 2015 πραγματοποιήθηκε και οργανώθηκε στο Βόλο από το Γραφείο Σχολικών Συμβούλων της Μαγνησίας ενημερωτική συνάντηση με θέμα «Διαθεματικές Προσεγγίσεις στη Φυσική Αγωγή». Το 9ο δημοτικό σχολείο άνοιξε την συνάντηση με τις εισηγήσεις των εκπαιδευτικών : Ελένης Τσαπατόρη (ΠΕ11), Καλλιόπης Περρή (ΠΕ06), Μαρίας Παπαδημητρίου (ΠΕ06) με το πρόγραμμα «Νερό & Υγεία» , που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2012-2013.

 

 

Παρουσίαση1

ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΧΕΛΙΔΟΝΑΣ – ΤΑΞΗ Α3

Γράφει η Σίσσυ Σαμαρά, δασκάλα της Α3 τάξης

“Χελιδονάκι πέταξε
βρήκε πύργο κι έκατσε
και γλυκοκελάηδησε…”

Πριν από λίγες μέρες οι μικροί μαθητές του Α3 τραγούδησαν στο σχολείο τα κάλαντα της άνοιξης το “Χελιδόνισμα“.
Είναι ένα έθιμο των παλαιών χρόνων. Στις αρχές του μαρτίου τα παιδιά κρατώντας στο χέρι τους τη “Χελιδόνα”
(έχα χάρτινο χελιδόνι πάνω σε ένα ξυλάκι γύριζαν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούσαν για τον ερχομό της άνοιξης και την αναγέννηση της φύσης.

Καλώς ήρθες άνοιξη!a3-3a3-2

Συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί:
Σαμαρά Σπυριδούλα, δασκάλα της Α3 τάξης
Βελεσιώτου Κατερίνα, μουσικής
Πετρίκης Σωτήριος, εικαστικών

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ – 20 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Γράφει η Ελένη Τσαπατόρη, Φυσικής αγωγής

Στις 20 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού προβλήθηκε στο Δ2 και ΣΤ3 η ταινία με τίτλο» Oι δρόμοι της φωτιάς». Το σενάριο είχε να κάνει με το ρατσισμό που βίωνε ένας αθλητής εβραϊκής καταγωγής και ο προπονητής του Αιγυπτιακής, στις αρχές του 20ου αιώνα , σ’ ένα κολλέγιο της Αγγλίας.

Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον δείχνοντας να κατανοούν τις συνέπειες του ρατσισμού στην ψυχολογία των ανθρώπων σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους.

fotiaΤη μουσική της ταινίας την έγραψε ο Έλληνας συνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου.

ΝΕΕΣ ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΕΣ ΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Γράφει η Κατερίνα Βελεσιώτου, μουσικής ΠΕ16

Παιδιά, όπως σας υποσχέθηκα,  πατήστε εδώ για τις παρτιτούρες με παραδοσιακή μουσική.

1207604948Εναλλακτικά μπορείτε να δείτε ΟΛΕΣ τις παρτιτούρες  στο δεξί πάνελ , στο μάθημα Μουσική -> Παρτιτούρες.

ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ!

Οι μαθητές πιστοί στην υπόσχεσή τους δημοσίευσαν το περιοδικό τους στο μέσο του μήνα (και όχι στο τέλος) για να έχετε την ευκαιρία να διαβάζετε όλα τα άρθρα!

Aνώτατo όριο τα 100 άρθρα για να μας προλαβαίνετε!

Μείνετε συντονισμένοι καθώς το περιοδικό θα εμπλουτίζεται με νέα άρθρα μέχρι το τέλος του μήνα!Professor_3 sch90

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Καρακούλα Γεωργία , πληροφορικής ΠΕ19

Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΓΗΣ – ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ ΩΡΑ 8:30 μ.μ.

earth

Τι είναι η Ώρα της Γης;
Η μεγαλύτερη εκστρατεία ευαισθητοποίησης για το περιβάλλον στην ιστορία!

Πότε διοργανώνεται;
Tο τελευταίο Σάββατο του Μαρτίου κάθε χρόνο.

Γιατί;
Για να ενισχύσει το ενδιαφέρον μας για το περιβάλλον και να μας δείξει ότι μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά μας μπορούν να έχουν τεράστια αποτελέσματα προς όφελος του περιβάλλοντος και της ζωής μας.

Τι πρέπει κανείς να κάνει;
Απλά να σβήσει καντα φώτα για μια ώρα, την Ώρα της Γης. Από κει και πέρα, κάθε χρονιά έχει τη δική της ξεχωριστή πρόκληση. Φέτος, το μήνυμα ήταν «Θα το κάνω, αν το κάνεις», προκαλώντας για «πράσινες» καλές πράξεις από τους φίλους μας, με αντάλλαγμα την πραγματοποίηση μιας δικής μας δέσμευσης.

Σε τι ωφελεί;
Η Ώρα της Γης είναι μια πολύ «ορατή» συμβολική δράση στην οποία εκατομμύρια πολίτες από όλο τον κόσμο μπορούν εύκολα να συμμετέχουν. Μέσα από μια γιορτή, στέλνουμε ένα ηχηρό μήνυμα στους πολιτικούς και τις κυβερνήσεις:
«Νοιάζομαι για τον πλανήτη μου!»
Φυσικά μια ώρα στο σκοτάδι δε δίνει λύση στην κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, το μήνυμα που στέλνουν εκατομμύρια άνθρωποι κλείνοντας μαζί τα φώτα, συμβάλλει στη διαμόρφωση του κατάλληλου πολιτικού κλίματος για την επίλυση των σοβαρότερων περιβαλλοντικών προβλημάτων του πλανήτη.

Γιατί να συμμετέχω;
Επειδή εμείς οι ίδιοι κρατάμε το μέλλον στα χέρια μας!
Υπάρχουν πολλά πράγματα που μας χωρίζουν: φύλο, εθνικότητα, φυλή, πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις. Όμως, στον αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή, δεν έχουν σημασία τα σύνορα – είμαστε όλοι πολίτες του πλανήτη Γη!

Πως ξεκίνησαν όλα;
Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε το 2007 με μία ερώτηση: Πως μπορούμε να εμπνεύσουμε τον κόσμο να αναλάβει δράση για την περιβαλλοντική υποβάθμιση;
Η απάντηση δόθηκε από μια ομάδα Αυστραλών στο Σύδνεϊ: Να ζητήσουμε από τους κατοίκους της πόλης να σβήσουν τα φώτα τους για μία ώρα.

Πηγή :http://www.earthhour.org/

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

Η Στ΄τάξη του σχολείου μας παρουσίασε μια ΥΠΕΡΟΧΗ γιορτή , με πολλά θεατρικά, τραγούδια και ποιήματα!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Τα παιδιά εντυπωσίασαν με την σωστή απαγγελία των ποιημάτων και την εκφορά του λόγου,

SAMSUNG CAMERA PICTURES

την πλαστικότητα και θεατρικότητα των κινήσεων,

SAMSUNG CAMERA PICTURES

τις υπέροχες φωνές της χορωδίας,

SAMSUNG CAMERA PICTURES

αλλά και τα εντυπωσιακά τα σκηνικά της γιορτής!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Τα παιδιά στο τέλος εισέπρεξαν ένα θερμό παρατεταμένο χειροκρότημα από γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, με μια μεγάλη δόση συγκίνησης μιας και είναι η τελευταία γιορτή της στ τάξης στο δημοτικό, κλείνοντας έτσι μια πορεία έξι μαθητικών χρόνων!

Συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί:
1. Μακρυγιάννης Νίκος, Στ’1
2. Γαλάνης Στυλιανός, Στ2
3. Καραβάκας Βασίλης, Στ3
4. Βελεσιώτου Κατερίνα, μουσικής
5. Κίτσιου Βίλλη, θεατρικής αγωγής
6. Πετρίκης Σωτήρης, εικαστικών