Στο σχολείο μας οργανώθηκαν και λειτουργούν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας, για τους μαθητές προφορά των καθηγητών του σχολείου μας, αδιόριστων εκπαιδευτικών και συνταξιούχων.
Φεβ 08 2012
αφίσες
Δήμητρα Γκέκα – Αλέξανδρος Μακρογιάννης
Λεωνίδας Λεωνιδόπουλος
Γιώτα Σουμελίδου
Ελένη Τρίτα, Μαρία Φραγκάκη
Μαριαλένα Χουσέα
Ευαγγελία Μίχου, Ευγενία Μαρή
Φεβ 08 2012
ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης και ο γρίφος της Ελλάδας
Παράλληλη Ελλάδα: Στο ΜΙΤ της Βοστώνης, από τις περίπου 7.000 φοιτητές οι 400 είναι Ελληνες – μετά τους Αμερικανούς, οι περισσότεροι που προέρχονται από μία και μόνη χώρα. Το πιο εντυπωσιακό, όμως, ίσως είναι οι έλληνες καθηγητές αυτού του φημισμένου εκπαιδευτικού ιδρύματος. Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης είναι ένα από τα πιο γνωστά και πιο διάσημα μέλη αυτής της παράλληλης Ελλάδας που διδάσκει στο ΜΙΤ. Τριάντα ετών και ήδη από τα 28 του είναι επίκουρος καθηγητής στην έδρα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Πληροφορικής.
Το 2004 τελείωσε το ΕΜΠ στην Ελλάδα, και στα 27 του, ενώ ήταν ακόμη φοιτητής στο Μπέρκλεϊ, ήταν βασικό μέλος της ομάδας η οποία θα έλυνε τον περιβόητο «γρίφο του Νας», ο οποίος παρέμενε άλυτος για 50 χρόνια· ο Χρίστος Παπαδημητρίου και ο Πολ Γκόλντμπεργκ ήταν οι άλλοι δύο «λύτες». Ο «γρίφος του Νας», η «θεωρία των παιγνίων», η πιο βασική μαθηματική θεωρία για την οικονομία του 20ού αιώνα· η ζωή του Τζον Νας είχε γίνει ταινία ήδη από το 2001, με το οσκαρικό «Ενας υπέροχος άνθρωπος»: πράγματα σχεδόν ασύλληπτα για οποιονδήποτε, πόσω μάλλον για έναν 27χρονο Ελληνα της ξενιτιάς.
Αμέσως τον προσλαμβάνει η Microsoft προσφέροντάς του δουλειά στη Σίλικον Βάλεϊ, αλλά την επόμενη χρονιά εκείνος αποφασίζει να εργαστεί ως καθηγητής στο ΜΙΤ. Η Microsoft τού κάνει μια μεγαλειώδη προσφορά για να παραμείνει, αλλά ο ίδιος προτιμά «το ζωντανό περιβάλλον ενός πανεπιστημίου».
Οι γονείς του είναι και οι δύο καθηγητές στην Ελλάδα. «Είναι δύο από τους δημοσίους υπαλλήλους που τους βρίζουν όλοι τώρα στην Ελλάδα, αλλά εγώ θυμάμαι ότι δεν αφιέρωναν σχεδόν καθόλου χρόνο σε μένα και στον αδελφό μου, επειδή πάντα έφερναν δουλειά και στο σπίτι». Τον συναντήσαμε στη Βοστώνη, δίπλα στο ΜΙΤ, σε ένα καφέ που μας πρότεινε. «Πηγαίνουμε εκεί επειδή στο ΜΙΤ έχει χάλια καφέ». Λαμπερό μυαλό, λαμπερή προσωπικότητα, λαμπερές απόψεις.
Τώρα που είστε σε μια απόσταση, ποιο θεωρείτε ότι είναι το πιο βασικό πρόβλημα στα ελληνικά ΑΕΙ;
«Η οικογενειοκρατία, η οποία στην Ελλάδα εκφράζεται και όταν βλέπεις πατεράδες και τα παιδιά τους ή τα ανίψια τους να κρατούν μια έδρα επί χρόνια, αλλά και όταν ένας τελειόφοιτος κάνει το διδακτορικό του σε κάποιον καθηγητή και τελικά γίνεται και ο ίδιος καθηγητής σε αυτή την έδρα. Οταν τελειώνεις το διδακτορικό σου στο Πολυτεχνείο ή στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δεν νοείται να διαδέχεσαι τον καθηγητή στον οποίο έκανες το διδακτορικό σου. Αν αυτός ο καθηγητής έχει κάτι να προσφέρει στην παγκόσμια σφαίρα της γνώσης, τότε θα σε εκπαιδεύσει και θα σε στείλει κάπου αλλού, για να μεταλαμπαδεύσεις τη γνώση την οποία εκείνος έχει. Η γνώση είναι σαν τον αέρα, πρέπει να κυκλοφορεί στην ατμόσφαιρα, από πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο, από χώρα σε χώρα και από ήπειρο σε ήπειρο· αλλιώς, αν μείνει περιορισμένη κάπου, γίνεται μούχλα».
Δηλαδή τον καθηγητή στον οποίο εσείς κάνατε το διδακτορικό σας, ποιος θα τον διαδεχθεί;
«Σίγουρα κάποιος άλλος! Εγώ έκανα το διδακτορικό μου στο Μπέρκλεϊ και ήρθα στο MIT να γίνω καθηγητής· δεν έμεινα εκεί».
Αν παραμένατε στο Μπέρκλεϊ, αυτό τι θα έδειχνε;
«Δεν θα έδειχνε τίποτε, διότι κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις του. Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες αν ο απόφοιτος έχει κάτι να συμπληρώσει στο πανεπιστήμιο στο οποίο εκπαιδεύτηκε, μπορεί να παραμείνει. Αν δεν συμβαίνει αυτό, τότε πρέπει να φύγει και να πάει σε κάποιο άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα για να μεταφέρει εκεί τις καινούργιες αυτές γνώσεις και ιδέες. Στις ΗΠΑ, αν είχαμε τα πανεπιστήμια της Δυτικής Ακτής να εκπαιδεύουν τους δικούς τους επιστήμονες και να παραμένουν εκεί και από την άλλη είχαμε και αυτά της Ανατολικής Ακτής να κάνουν το ίδιο, τότε δεν θα υπήρχε επικοινωνία, δεν θα υπήρχε “σύγκρουση”, άρα ούτε και πρόοδος».
Ακούγεται τόσο λογικό αυτό και τόσο «φιλικό» προς τη γνώση και την επιστήμη.
«Στο Πολυτεχνείο, ας πούμε, νομίζω ότι η εμπειρία μου ως φοιτητή και οι γνώσεις οι οποίες θα είχα πάρει θα ήταν πενταπλάσιες αν οι καθηγητές που είχα – και οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, είναι κόπια ο ένας του άλλου – ήταν όλοι από διαφορετική επιστημονική σχολή. Στα ελληνικά πανεπιστήμια έγινε το εξής: Κάποτε ήρθαν από το εξωτερικό κάποιοι μεγαλοκαθηγητές, οι οποίοι εκπαίδευσαν μερικούς φοιτητές και τους έκαναν καθηγητές. Ετσι ο κάθε καθηγητής έφτιαχνε μέσα στα τμήματα μια δική του “αυλή”, η οποία νεμόταν την εξουσία του τμήματος».
Χρησιμοποιώντας έναν μαθηματικό όρο, ποια θεωρείτε ότι είναι η βασική λαθεμένη υπόθεση από την οποία ξεκινήσαμε οι Ελληνες για τον εαυτό μας και έτσι, αναπόφευκτα, καταλήξαμε σε λάθος αποτέλεσμα πολιτισμικά και κοινωνικά;
«Δεν θέλω να είμαι σκληρός. Να σας πω ποια είναι η λάθος υπόθεση που εγώ έκανα όταν μεγάλωνα στην Ελλάδα: ότι όλοι γύρω μου είναι τίμιοι και ότι αυτό που έλεγαν το εννοούσαν».
Τον γρίφο της Ελλάδας μπορείτε να τον λύσετε;
«Είναι άλυτος! Οχι, αστειεύομαι. Οπως σε όλα τα πράγματα, υπάρχουν μικροκανόνες, οι οποίοι όμως καθορίζουν τα μακροσκοπικά θέματα. Νομίζω ότι οι Ελληνες είμαστε σε μια φάση όπου λέμε ότι φταίει η κακή μας τύχη, ενώ εμείς είμαστε φτιαγμένοι για τα ωραία και τα μεγάλα. Παράλληλα, ο ένας κοροϊδεύει τον άλλον, και ο ένας προσπαθεί να κλέψει τον άλλον με οποιονδήποτε τρόπο. Οταν δεν είσαι τίμιος απέναντι στον συνάνθρωπό σου, όταν ο ένας προσπαθεί να υπονομεύσει και να κλέψει τον άλλον, τότε αυτό θέτει τα θεμέλια για να συμβεί ό,τι συνέβη. Νομίζω είμαστε άξιοι αυτών που παθαίνουμε. Επίσης, έχουμε και αυτόν τον μύθο ότι οι Ελληνες είμαστε ντόμπροι».
Στην επίλυση ενός προβλήματος παίζει ρόλο και αυτός που προσπαθεί να το επιλύσει. Ας πούμε τώρα, με τον Λουκά Παπαδήμο πρωθυπουργό, πώς τα βλέπετε τα πράγματα;
«Οπως σε όλα τα άλυτα θέματα, έτσι και σε αυτό, πρέπει πρώτα να καταλάβεις ποιο είναι το λάθος. Αν ο Παπαδήμος καταλάβει ποιο είναι το λάθος στη δομή της ελληνικής κοινωνίας και της οικονομίας, τότε θα έχει κάνει το πρώτο μεγάλο βήμα για την επίλυση του προβλήματος».
Ναι, αλλά ένας πολιτικός μπορεί να καταλαβαίνει πολύ καλά ποιο είναι το λάθος και απλώς να μην κάνει τίποτε για να το λύσει, για άλλους λόγους.
«Σωστά. Αυτές είναι παραδοξότητες κυρίως του ελληνικού πολιτικού συστήματος. Οταν βλέπεις το λάθος επί χρόνια και δεν το διορθώνεις, τότε η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά».
Την ημέρα που βραβευτήκατε επειδή βρήκατε τη λύση στο «γρίφο του Νας», στο κοινό βρισκόταν και ο ίδιος ο Νας. Βλέποντάς τον, σκεφτήκατε καθόλου ότι η ζωή είναι τελικά ένα παιχνίδι;
«Δεν είχα την παραμικρή ιδέα, δεν το περίμενα ότι ο Νας, στην ηλικία των 83 χρόνων, ένας ηλικιωμένος και καταξιωμένος επιστήμονας, θα γνώριζε ότι πρόκειται να μιλήσω για την εργασία του και θα ερχόταν στο συνέδριο. Μάλιστα, είχα ήδη αρχίσει να μιλάω δύο λεπτά και μπήκε καθυστερημένα».
Τον είδατε και ξαφνιαστήκατε; Τι σκεφτήκατε;
«Δεν κόμπλαρα, αν το θέτετε έτσι. Αυτά τα έχω ξεπεράσει. Είναι παιδικές αρρώστιες. Αυτό που σκέφτηκα είναι ότι, να, κλείνει ένας κύκλος. Συνέχισα την ομιλία μου, η οποία άλλωστε έχει μια άλλη μικρή ιστορία πίσω της».
Μπορείτε να μας την πείτε;
«Την τελευταία φορά που είχα δει την ταινία με θέμα τη ζωή του, το “Ενας υπέροχος άνθρωπος”, ήμουν μαθητής λυκείου, και φυσικά τότε δεν είχα ιδέα ούτε καν τι κλάδο θα ακολουθούσα στις σπουδές μου. Καθόμουν στο δωμάτιο του ξενοδοχείου στο Σικάγο, όπου επρόκειτο να γίνει η βράβευση, γράφοντας την ομιλία. Προσπαθούσα να την κάνω κατανοητή στους επιστήμονες οι οποίοι θα ήταν στο κοινό και τότε συνέβη κάτι εκπληκτικά συμπτωματικό. Είχα την τηλεόραση ανοιχτή απλώς για να ακούω κάποιον ήχο και έπειτα από ώρα αντιλαμβάνομαι ότι έδειχνε το “Ενας υπέροχος άνθρωπος”».
Αυτό πώς εξηγείται από ένα μαθηματικό μυαλό όπως το δικό σας;
«Νομίζω ότι ο κόσμος μας έχει απλές εξηγήσεις και δεν θέλω να στραφούμε στη μεταφυσική. Αυτή η τρελή σύμπτωση είναι πολύ τρελή για να είναι σύμπτωση. Απλώς θα υπάρχει κάποια απλή εξήγηση την οποία δεν γνωρίζω και, για να είμαι ειλικρινής, προτιμώ η απάντηση να μείνει ένας γρίφος». Συνεχίστε να διαβάζετε »
Φεβ 07 2012
προτιμήστε τον μαυροπίνακα!

Ο δρ Μάνφρεντ Σπίτσερ
Στα σχολεία ο μαθησιακός πυρετός κορυφώνεται, καθώς το πρώτο τρίμηνο έχει φθάσει σχεδόν στο τέλος του. Οι επιδόσεις άρχισαν ήδη να δοκιμάζονται και να μοιράζονται οι πρώτοι βαθμοί. Και αν τα μαθητικά χρόνια φαντάζουν ξέγνοιαστα για τους μεγαλύτερους, για τα παιδιά ίσως και να μην είναι τόσο ρόδινα. Σε μια υπερσύγχρονη κοινωνία όπου καθημερινά οι μαθητές βομβαρδίζονται από τεχνολογικούς πειρασμούς και από συνεχείς προσθήκες στο ήδη βεβαρημένο πρόγραμμά τους, πώς μπορούν άραγε να βελτιώσουν τους βαθμούς τους και παράλληλα να «γυμνάσουν» τον εγκέφαλό τους ώστε να αφομοιώνει όσο το δυνατόν περισσότερες γνώσεις; Ο αυστριακός «γκουρού» της ψυχιατρικής και επικεφαλής της Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Ουλμ δρ Μάνφρεντ Σπίτσερ βρέθηκε στην Ελλάδα με αφορμή τη διάλεξή του στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Αναπτύσσοντας τις δεξιότητες στο διάβασμα» που διοργάνωσε το Ιδρυμα Ευγενίδου και μας ταξίδεψε στα άδυτα του εγκεφάλου. Εκεί όπου πραγματοποιούνται οι διεργασίες τις οποίες ονομάζουμε μάθηση. {AR}
«Είμαι επιστήμονας αλλά και γονιός» αναφέρει ο ίδιος στο «Βήμα». «Οταν πριν από δέκα χρόνια τα παιδιά μου επέστρεφαν από το σχολείο, σκεφτόμουν ότι, ενώ από νευροεπιστημονικής απόψεως γνωρίζουμε τόσα πολλά γύρω από τη μάθηση, τίποτε από όλα αυτά δεν έχει εισαχθεί ακόμη στα σχολεία. Ετσι ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μελέτη των εγκεφαλικών διεργασιών κατά τη διάρκεια της μάθησης. Το 2004 ίδρυσα το κέντρο Transfer Center for Neurosciences and Learning, βασικός στόχος του οποίου είναι η “μετάφραση” των αποτελεσμάτων ερευνών από τον τομέα της νευροεπιστήμης, για την ένταξή τους σε νηπιαγωγεία, σε σχολεία ή ακόμη και σε πανεπιστήμια. Σίγουρα κάτι τέτοιο δεν είναι εύκολο αλλά είναι σημαντικό». Συνεχίστε να διαβάζετε »
Φεβ 07 2012
περιηγηθείτε με τον εικονικό «ξεναγό» στην Ελλάδα
Η ιστοσελίδα αποτελεί ένα πρωτοποριακό εικονικό «ξεναγό» που σας ενημερώνει και σας ξεναγεί με εικόνα, βίντεο, ήχο (τον ήχο του κύματος , των γλάρων κλπ.) και σύντομες πληροφορίες για κάθε τόπο που επισκέπτεστε στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Φεβ 05 2012
10 απαντήσεις για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ
1.Πότε θα ισχύσει πλήρως το νέο σύστημα εισαγωγής στα AEI και πώς ακριβώς θα είναι;
Tο νέο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, με την ευθύνη του Aνεξάρτητου Eθνικού Oργανισμού Eξετάσεων, θα ισχύσει για πρώτη φορά πλήρως για τους μαθητές που σήμερα φοιτούν στη Γ΄ Γυμνασίου,δηλαδή από το σχολικό έτος 2014-2015.
Tο νέο σύστημα στην πλήρη ανάπτυξή του προβλέπει τα εξής:
Στο τέλος της Γ΄ Λυκείου οι μαθητές δίνουν Πανελλήνιες Eξετάσεις για την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση. H τελική γραπτή εξέταση ανά μάθημα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων. H επίδοση των μαθητών στην πρώτη ομάδα θεμάτων καθορίζει το βαθμό που λαμβάνεται υπόψη για την απόκτηση του απολυτήριου στο συγκεκριμένο μάθημα, ενώ η επίδοση στη δεύτερη ομάδα θεμάτων καθορίζει την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Oι Πανελλήνιες αυτές εξετάσεις διεξάγονται σε όλα τα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου. Πρόκειται για 8 μαθήματα, εκ των οποίων θα εξετάζονται τα 6 (δεν περιλαμβάνεται η Φυσική Aγωγή, ούτε η ερευνητική εργασία, που αξιολογούνται μόνο ενδοσχολικά)
Oλοι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου είναι υποχρεωμένοι να προσέλθουν στην εξέταση της πρώτης ομάδας θεμάτων για να λάβουν το απολυτήριο. Στην εξέταση της δεύτερης ομάδας θεμάτων συνεχίζουν μόνο όσοι μαθητές στοχεύουν στην εισαγωγή τους στα AEI. Oι μαθητές επιλέγουν σε ποια μαθήματα θα δώσουν εξετάσεις στη δεύτερη ομάδα θεμάτων με βάση την επιθυμία τους για εισαγωγή σε συγκεκριμένα Tμήματα.
2.Ποια είναι τα μαθήματα «κλειδιά» για την εισαγωγή στα AEI και από ποιον θα προσδιοριστούν;
Tα μαθήματα στα οποία θα εξετάζονται οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, καθώς και οι συντελεστές βαρύτητά τους θα καθορίζονται από τα ίδια τα AEI. O αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων θα είναι από 3 έως 5. H Eλληνική Γλώσσα είναι υποχρεωτικά ένα από αυτά. Oι μαθητές μπορούν να δώσουν όσα μαθήματα επιθυμούν από το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών που παρακολουθούν, ώστε να διευρύνουν το φάσμα των επιλογών τους σε Tμήματα. Συνεχίστε να διαβάζετε »
Φεβ 02 2012
10 αλλαγές για εισαγωγή στα ΑΕΙ
Πανελλαδικές εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου σε λιγότερα μαθήματα, καθοριστικό ρόλο των ΑΕΙ στον ορισμό των μαθημάτων και της βαρύτητάς τους, οργάνωση τράπεζας θεμάτων, ελεύθερη πρόσβαση σε ΑΕΙ χαμηλής ζήτησης περιλαμβάνει η συναινετική πρόταση της διακομματικής επιτροπής για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ. Ουσιαστικά, η πρόταση είναι συγκερασμός του πορίσματος της επιτροπής του πρώην προέδρου του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) κ. Γεωργίου Μπαμπινιώτη (οι εργασίες άρχισαν επί υπουργίας Αρη Σπηλιωτόπουλου) και της δομής του Νέου Λυκείου, που διαμορφώθηκε από τη νυν ηγεσία του υπουργείου. Τις εξετάσεις θα οργανώνει ανεξάρτητος οργανισμός.
Υποστήριξη από ΟΟΣΑ
Μάλιστα, η υπουργός κ. Αννα Διαμαντοπούλου είχε επαφή με τον επικεφαλής της Task Force κ. Χορστ Ράιχενμπαχ, ώστε να υπάρξει υποστήριξη από τον ΟΟΣΑ σε θέματα όπως η αξιολόγηση του συστήματος εξετάσεων, η τυχόν πιλοτική εφαρμογή κάποιων σχεδίων. «Ο στόχος της συναίνεσης είναι να έχουμε σχεδιασμό σε βάθος χρόνου. Τα επόμενα χρόνια τα βήματα θα γίνονται πάνω σε συμφωνημένο σχέδιο, ανεξαρτήτως των κυβερνητικών αλλαγών» ανέφερε χθες στην «Κ» η κ. Διαμαντοπούλου.
Το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί πλήρως το 2014-2015 για τους μαθητές της νυν Γ΄ Γυμνασίου. Μεταβατικό σύστημα, με 4 μαθήματα, θα εφαρμοστεί το 2013-2014 για τους μαθητές της νυν Α΄ Λυκείου. Η πρόταση που ετέθη σε διαβούλευση, προβλέπει τις ακόλουθες 10 βασικές αλλαγές:
– Στη Γ΄ Λυκείου τα μαθήματα θα ολοκληρώνονται τέλη Μαΐου. Στις αρχές Ιουνίου οι μαθητές θα εξετάζονται πανελλαδικά σε έξι μαθήματα, πλην της Γυμναστικής και της Ερευνητικής Εργασίας.
– Οι εξετάσεις θα είναι διπλές. Στους μαθητές θα δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων. Οσοι θέλουν μόνο απολυτήριο θα απαντούν υποχρεωτικά στην πρώτη. Ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τη βαθμολογία στις εξετάσεις και τον προφορικό. Οσοι επιθυμούν να εισαχθούν σε ΑΕΙ θα απαντούν και στη δεύτερη ομάδα σε 3 έως 5 (αντί των 6 σήμερα) μαθήματα, που έχουν καθοριστεί από τα ΑΕΙ της επιλογής τους. Μεταξύ των δύο εξετάσεων θα μεσολαβεί διάλειμμα (το πολύ μιας ώρας). Υποχρεωτική είναι η εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα.
– Η εξεταστέα ύλη θα καθορίζεται θεματικά και όχι όπως τώρα με βάση τις σελίδες του βιβλίου.
– Τα θέματα θα είναι σταθμισμένης δυσκολίας και θα επιλέγονται από τράπεζα θεμάτων. Πιθανότατα να υπάρξουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
– Ο βαθμός από τη δεύτερη εξέταση και ο βαθμός του απολυτηρίου θα καθορίζουν την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
– Οι απόφοιτοι μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε Τμήματα, με ζήτηση μικρότερη από τον αριθμό θέσεων. Τα Τμήματα μπορούν να ορίσουν βαθμό απολυτηρίου ως κατώτατο όριο εισαγωγής.
– Οι υποψήφιοι θα υποβάλλουν οριστικό μηχανογραφικό τον Ιούνιο και προσωρινό τον Φεβρουάριο, ώστε με βάση τις δηλώσεις τους να προσδιοριστούν τα Τμήματα χαμηλής ζήτησης.
– Σε όλες τις τάξεις θα διεξάγονται ενδοσχολικές εξετάσεις με κοινά θέματα και καλυμμένα τα ονόματα των μαθητών.
– Θεσμοθετείται Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, που θα οργανώσει την τράπεζα θεμάτων, θα προσδιορίζει την ύλη, και θα επιλέγει βαθμολογητές.
– Τέλος, για τους μαθητές της σημερινής Α΄ Λυκείου, στη Γ΄ Λυκείου, το 2013-14, η επίδοση στην πρώτη ομάδα θεμάτων θα ληφθεί υπόψη, θα εξετασθούν σε δύο ομάδες θεμάτων (όπως ορίζει το νέο σύστημα), αλλά για την εισαγωγή στα ΑΕΙ θα εξετασθούν σε 4 μαθήματα, που θα καθοριστούν από τα ΑΕΙ μέχρι το τέλος Μαΐου. Επίσης, θα μπορούν να εισαχθούν χωρίς εξετάσεις στα Τμήματα χαμηλής ζήτησης.
«Σημαντικό ότι πηγαίνουμε σε μια μορφή αυτόνομου λυκείου»
«Επιτελέσθη σοβαρή δουλειά με συνεργασία τριών κομμάτων και ύστερα από δημιουργική εξέταση θεμάτων από ανθρώπους που γνωρίζουν την εκπαίδευση», ανέφερε στην «Κ» ο πανεπιστημιακός, πρώην πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γ. Μπαμπινιώτης. «Θεωρώ πολύ σημαντικό ότι πηγαίνουμε σε μια μορφή αυτόνομου λυκείου, ότι για πρώτη φορά θα ερωτηθούν τα ΑΕΙ για τα εξεταζόμενα μαθήματα και ότι τη διοργάνωση των εξετάσεων θα αναλάβει ένας εθνικός οργανισμός, με αντικειμενικά αλλά και με καθαρώς επιστημονικά κριτήρια (π.χ. τράπεζα θεμάτων, διαβαθμισμένης δυσκολίας θέματα)», συμπλήρωσε. Αντίθετα, αρνητική ήταν η αντίδραση του γ.γ. της ΟΛΜΕ κ. Θέμη Κοτσυφάκη, που τόνισε στην «Κ» ότι «σε όλες τις τάξεις το λύκειο γεμίζει με εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα. Οι εξεταστικοί φραγμοί γίνονται ισχυρότεροι, με αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής, της παραπαιδείας κι την προσήλωση στο εξεταστικώς χρήσιμο».
Του Απ. Λακασά Καθημερινή
Φεβ 02 2012
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΕΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΟΡΘΟ
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΜΕΙΟΔΟΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΘΕΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ
Το σχολείο μας προτίθεται να διοργανώσει εκπαιδευτική επίσκεψη στην περιοχή των Ιωαννίνων.
Καλούμε, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 129287/Γ2 ΥΑ (ΦΕΚ 2769/2-12-2011) τα
ενδιαφερόμενα τουριστικά γραφεία να υποβάλλουν προσφορές στο σχολείο μέχρι 06/2/2012 ώρα 2 το μεσημέρι, κλειστές προσφορές στις οποίες θα αναγράφεται η συνολική τιμή του ταξιδίου (με το ΦΠΑ) και η επιβάρυνση ανά μαθητή.
Προδιαγραφές:
Εκπαιδευτική Εκδρομή
1. Προορισμός: Ιωάννινα (3 διανυκτερεύσεις).
2. Αριθμός συμμετεχόντων μαθητών: 41
3. Αριθμός συνοδών καθηγητών: 3
4. Ημερομηνία εκδρομής: 01/03 μέχρι 04/03.
5. Προσφορά free συμμετοχών: 0.
6. Ποινική ρήτρα: Το 1/3 του κόστους.
7. Διαμονή σε 3κλινα δωμάτια για τους μαθητές και μονόκλινα για τους συνοδούς καθηγητές.
8. Διαμονή σε ξενοδοχεία 5 αστέρων εντός της πόλης των Ιωαννίνων με ημιδιατροφή εντός του ξενοδοχείου.
9. Μετακινήσεις (με λεωφορεία 2008 και νεότερα) από το χώρο του σχολείου και αντίστροφα. Επίσκεψη στo Kαλπάκι και παρακολούθηση με οπτικοαουστικά μέσα της στρατηγικής των Ελλήνων στη μάχη με τους Ιταλούς. Επίσκεψη στο σπήλαιο των Ιωαννίνων, στο περιβαλλοντικό πάρκο στο Μπουραζάνι και στο μουσείο Βρέλη, καθώς και στο αρχαιολογικό μουσείο όπως και στη λίμνη των Ιωαννίνων. Μετακινήσεις στα αξιοθέατα και μετακινήσεις για τις βραδινές εξόδους.
• Θα αξιολογηθούν ΜΟΝΟ οι προσφορές που θα φτάσουν στο γραφείο του Διευθυντή μέσα σε κλειστό φάκελο μέχρι τις 14.00 στις o6/ 02/ 2012.
• Μετά τη διαδικασία του διαγωνισμού το σχολείο θα επικοινωνήσει με το γραφείο που θα επιλεγεί.
Καλλιθέα 27/01/2012
Ο Διευθυντής
Τζελέπης Χαράλαμπος
Μαθηματικός
Ιαν 31 2012
o άνθρωπος που δεν έχει ανάγκη τη ΔΕΗ και τα βενζινάδικα
ζάχαρη, ζαχαροκάλαμο και σάπια φρούτα.
Ιαν 31 2012
προγραμματισμός των πανελλαδικών εξετάσεων 2012 – υποβολή αίτησης – δήλωσης συμμετοχής
Α. Προγραμματισμός των πανελλαδικών εξετάσεων 2012.
α) Στις 18 Μαΐου ολοκληρώνεται η διαδικασία έκδοσης και αποστολής των στοιχείων των υποψηφίων από τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια προς τα οικεία Εξεταστικά κέντρα.
β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν τη Δευτέρα21/05/2012, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 22/05/2012. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν στις 16/06/2012 και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί περί τα μέσα Ιουνίου. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν στις 11/06/2012.
γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν στις 07/06/2012 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.
δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν στις 12/06/2012 και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.
Συνημμένα ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2012 και αναλυτικά :
1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)
3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑΣ Β΄)
4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2012 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄)
5. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2012 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)
Β. Υποβολή Αίτησης – Δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2012 των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και υποβολή Αίτησης για ενδοσχολικό απολυτήριο ΓΕΛ
Όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση Υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.
Και φέτος η διαδικασία υποβολής των Αιτήσεων- Δηλώσεων Υποψηφιότητας θα είναι ενιαία για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και η προθεσμία ορίζεται από την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου ως και την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου (επειδή η καταληκτική ημερομηνία 25 Φεβρουαρίου είναι Σάββατο) για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων και των Επαγγελματικών Λυκείων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α και Β). Σε κοινή προθεσμία, που θα ανακοινωθεί έγκαιρα, θα υποβληθούν και τα Μηχανογραφικά Δελτία των υποψηφίων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α και Β).
Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία 10-28 Φεβρουαρίου είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.
Η Αίτηση – Δήλωση υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Λύκειο. Ο υποψήφιος τις προσεχείς ημέρες, μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του, είτε από το διαδίκτυο, όπου θα αναρτηθούν τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr/exams , είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια θα συμπληρώνει την Αίτηση – Δήλωση σύμφωνα και με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή του.
Υπόχρεοι για την υποβολή της Αίτησης – Δήλωσης κατά περίπτωση είναι :
α) οι μαθητές της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση στο Λύκειο που φοιτούν χωρίς δικαιολογητικά. Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να δηλώσουν και το δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας, καθώς επίσης και το μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας», αν επιθυμούν να εξεταστούν σε αυτό πανελλαδικά.
β) οι απόφοιτοι προηγουμένων ετών που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση στο Λύκειο αποφοίτησης ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους. Μαζί με την Αίτηση – Δήλωση συνυποβάλλουν:
i) επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους ή ισότιμου τίτλου άλλου σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο Σχολείο συνυποβάλλεται βεβαίωση της οικείας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της Χώρας της οποίας το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το συγκεκριμένο Σχολείο, από την οποία να προκύπτει ότι ο συγκεκριμένος τίτλος δίδει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της Χώρας αυτής. Στην περίπτωση που ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει εκδοθεί από ξένο Σχολείο που λειτουργεί στην Ελλάδα, εκτός των ανωτέρω, συνυποβάλλεται επιπλέον βεβαίωση της οικείας Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη νόμιμη λειτουργία του Σχολείου αυτού στην Ελλάδα,
ii) την πρωτότυπη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» πρόσβασης που κατέχουν από προηγούμενο έτος. Αν δεν είναι κάτοχοι «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ» πρόσβασης, υποβάλλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση.
γ) οι μαθητές της τελευταίας τάξης ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση, χωρίς δικαιολογητικά στο σχολείο τους.
δ) οι απόφοιτοι– κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ προηγουμένων ετών που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑ Β΄) υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση, στο ΕΠΑΛ αποφοίτησης ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους. Μαζί με την Αίτηση – Δήλωση συνυποβάλλουν:
i) επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους
ii) την πρωτότυπη «ΒΕΒΑΙΩΣΗ» πρόσβασης που κατέχουν από προηγούμενο έτος. Αν δεν είναι κάτοχοι «ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ» πρόσβασης, υποβάλλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση.
ε) για όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑ Α΄), ισχύουν τα εξής:
–οι μαθητές της τελευταίας τάξης των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση στο ΕΠΑΛ που φοιτούν χωρίς δικαιολογητικά.
– οι απόφοιτοι – κάτοχοι απολυτηρίου ΕΠΑΛ που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση στο ΕΠΑΛ αποφοίτησης ή στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ. Μαζί με την Αίτηση – Δήλωση συνυποβάλλουν επικυρωμένο αντίγραφο του απολυτηρίου τους.
– οι κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου ΤΕΕ, ΤΕΛ και Ναυτικών Λυκείων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑ Α΄) υποβάλλουν την Αίτηση – Δήλωση στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ΕΠΑΛ. Μαζί με την Αίτηση – Δήλωση συνυποβάλλουν επικυρωμένο αντίγραφο του πτυχίου τους.
στ) όσοι μαθητές της Γ΄ τάξης των ημερήσιων ΓΕΛ επιθυμούν να μην συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις και να αποκτήσουν το απολυτήριό τους μόνο με ενδοσχολικές εξετάσεις, στο ίδιο διάστημα 10-28 Φεβρουαρίου υποβάλλουν στο Γενικό Λύκειο φοίτησης σχετική αίτηση-υπεύθυνη δήλωση. Με την υποβολή αυτής της αίτησης αποδέχονται ότι οριστικά και αμετάκλητα δεν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012 και ως εκ τούτου δεν θα αποκτήσουν φέτος βεβαίωση πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, οποιοδήποτε επόμενο έτος μετά την αποφοίτησή τους, αν το επιθυμήσουν, μπορούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις εκείνου του έτους.
Ιαν 31 2012
από πού προήλθε το όνομα των πλατειών της Αθήνας
Αμερικής

Περιβάλλεται από τις οδούς Πατησίων, Μηθύμνης, προεκτ. Λευκωσίας και Σπάρτης.Παλαιότερα η πλατεία αυτή λεγόταν «Αγάμων». Το όνομα είχε δοθεί από τον λαό επειδή τότε ήταν ερημική και αποτελούσε κέντρο ερωτικών συναντήσεων και επειδή στο «άθλημα» αυτό επιδίδονταν τότε περισσότερο οι άγαμοι. Αρχικά λεγόταν επίσημα και πλατεία Ανθεστηρίων, επειδή στην περιοχή της, όπου τότε δεν υπήρχε κανένα σπίτι, γιορταζόταν η Πρωτομαγιά. Η σημερινή πλατεία Αμερικής, σύμφωνα με την Πράξη Ονοματοθεσίας του Δημοτικού Συμβουλίου, δόθηκε προς τιμή των ΗΠΑ, για τον φιλελληνισμό που επέδειξαν οι κάτοικοί τους.
Ανεξαρτησίας (Βάθης)
Η πλατεία αυτή είναι περισσότερο γνωστή ως «Πλατεία Βάθης», όνομα που προέρχεται από πάλαια ονομασία της θέσεως (Βάθη), γιατί από εκεί περνούσε ο δρόμος του Μενιδίου (Αχαρνών) μέσα από την κοίτη του ρέματος του Κυκλοβόρου. Το ρέμα αυτό στη συνέχεια καλύφθηκε και αποτέλεσε την σημερινή οδό Μάρνη.Η πλατεία ονομάστηκε επίσημα «Ανεξαρτησίας» για να τιμηθεί η απελευθέρωση και ανεξαρτησία της Ελλάδας μετά την επανάσταση του 1821.Βρίσκεται στην συμβολή των οδών Αχαρνών, Μάρνη, Καματερού, Μαιζώνος και Λιοσίων.
Βικτωρίας

Βικτωρία Αλεξανδρινή (1819-1901): Βασίλισσα της Μεγάλης Βρετανίας. Ήταν κόρη του Εδουάρδου, Δούκα του Κέντ, και της πριγκήπισσας Λουΐζας Βικτωρίας. Ανέβηκε στο θρόνο σε ηλικία 18 χρονών και έμεινε σ’ αυτόν επί 64 χρόνια. Παντρεύτηκε το γερμανό πρίγκηπα Αλβέρτο του Σάξ-Κόμπουργκ-Γκότα το 1840 και απέκτησε πολλά παιδιά. Ήταν ικανή βασίλισσα και θεωρήθηκε σύμβολο της ακμής και της ισχύος της Βρετανικής Αυτοκρατορίας. Η βασιλεία της σημάδεψε μία ολόκληρη εποχή και νοοτροπία για τη Μεγάλη Βρετανία (Βικτωριανή εποχή). Στις μέρες της έγινε η ένωση των Επτανήσων (που ήταν υπό Βρετανική προστασία) με την Ελλάδα (1864). Στο θρόνο τη διαδέχθηκε ο γιος της Εδουάρδος, πρίγκηψ της Ουαλλίας, ως Εδουάρδος Ζ’.Η πλατεία αυτή λεγόταν άλλοτε πλατεία «Κυριακού» από το Δήμαρχο Αθηναίων Παναγή Κυριάκο (1870-1879), που είχε εκεί κοντά το σπίτι του.Οι εργασίες διαμορφώσεώς της άρχισαν το 1872. Η ονομασία Πλατεία Βικτωρίας δόθηκε προς τιμήν της βασίλισσας της Αγγλίας, οι πολιτικοί όμως αντίπαλοι του Παν. Κυριάκου, τότε δημάρχου, έλεγαν ότι δόθηκε προς τιμήν της κόρης του Βικτωρίας. Συνεχίστε να διαβάζετε »
Ιαν 30 2012
πόσο άλλαξε το κλίμα μέσα σε 131 χρόνια
Η NASA προσφάτως οπτικοποίησε σε ένα βίντεο την αλλαγή του κλίματος και κατ’ επέκταση την υπερθέρμανση του πλανήτη μέσα σε 131 χρόνια.
Άραγε πόσο έχουμε επηρεάσει το κλίμα του πλανήτη μας από το 1880 μέχρι και το 2011;
Η απάντηση είναι πάρα πολύ αφού τα εννέα από τα δέκα πιο θερμά έτη σημειώθηκαν στη δεκαετία 2000 με 2011.
“Η μέση θερμοκρασία το 2011 ήταν περίπου 0.51 βαθμούς Κελσίου πιο θερμή σε σχέση με τα μέσα του 20ου αιώνα από το 1951 μέχρι το 1980”, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η NASA.
“Γνωρίζουμε πως ο πλανήτης μας απορροφά περισσότερη ενέργεια από ότι εκπέμπει”, σημειώνει ο Τζέιμς Χάνσεν, διευθυντής του Ινστιτούτου της NASA Goddard.
“Έτσι, υπάρχει μια τάση για υψηλότερες θερμοκρασίες”, σημειώνει και προσθέτει πως παρά την “ψυχρή” επίδραση του φαινομένου “La Niña”, το 2011 ήταν ένα από τα πιο θερμά έτη.
Ιαν 29 2012
ταξίδι στο φεγγάρι
Το «Le Voyage dans la lune» ή αλλιώς «A Trip to the Moon», είναι η πρώτη ταινία επιστημονικής φαντασίας στην ιστορία του κινηματογράφου. Δημιουργήθηκε το 1902 με τη ρηξικέλευθη σκηνοθετική προσέγγιση του Georges Méliès, που κατάφερε να οπτικοποιήσει τη φαντασία του θέτοντας σε λειτουργία τα πρώτα οπτικά εφέ της εποχής.
Ακόμα και αν στη σημερινή εποχή το «Le Voyage dans la lune» φαντάζει λίγο περίεργο, ο Γάλλος σκηνοθέτης, ο «αλχημιστής του φωτός» όπως τον αποκάλεσε ο Τσάρλι Τσάπλιν, άφησε για κληρονομιά μια από τις σημαντικότερες ταινίες όλων των εποχών. Ένα μικρό, ασπρόμαυρο αριστούργημα που προδιαθέτει κάποιον να δει το φεγγάρι πιο κοντά αλλά και την παρακάτω υπέροχη ταινία.
Ιαν 28 2012
Ίντερνετ «νέας γενιάς» ετοιμάζει το Ισραήλ
| Πρωτοποριακές τεχνολογίες οι οποίες θα αλλάξουν το πρόσωπο του Διαδικτύου θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται σύντομα στο Ισραήλ. | |||
Πολύ συχνά το Ισραήλ χαρακτηρίζεται ως «Startup Nation» («έθνος ξεκινημάτων»), χάρη στη μακρά του παράδοση στην εμφάνιση πρωτοποριακών επιτευγμάτων υψηλής τεχνολογίας από μικρές εταιρείες. Ωστόσο, υπάρχει ένας κρίσιμος τομέας, αυτός των ταχυτήτων στις συνδέσεις Ίντερνετ, στον οποίο η χώρα έχει μείνει πίσω σε σχέση με άλλα κράτη που πρωτοπορούν στον κόσμο της υψηλής τεχνολογίας. Εντός των επομένων μηνών, η κρατική εταιρεία ηλεκτρικού ρεύματος του Ισραήλ ελπίζει να το αλλάξει αυτό, παρουσιάζοντας ένα εθνικής εμβέλειας ευρυζωνικό δίκτυο υψηλών ταχυτήτων. Εκμεταλλευόμενη το μικρό μέγεθος της πυκνοκατοικημένης χώρας, η εν λόγω προσπάθεια φιλοδοξεί να φέρει το Ισραήλ στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας Ίντερνετ νέας γενιάς. Σύμφωνα με ειδικούς, οι οπτικές ίνες μπορούν να παρέχουν συνδέσεις σε ταχύτητες που μπορούν να είναι από δεκαπλάσιες μέχρι εκατονταπλάσιες των σημερινών, μεταμορφώνοντας τον τρόπο που χρησιμοποιείται το Ίντερνετ σε τομείς όπως η ψυχαγωγία, οι επιχειρήσεις και η υγεία. «Όλες οι αναπτυσσόμενες χώρες οι οποίες έχουν όραμα 10 ή 20 ετών κατανοούν ότι στην καρδιά του ‘παιχνιδιού’ θα βρίσκονται οι επικοινωνίες, οι ευρυζωνικές, πολύ γρήγορες επικοινωνίες» είπε ο Τζβι Χαρπάλ, ανώτερο στέλεχος της εταιρείας. Η τεχνολογία αυτή είναι γνωστή ως FTTH (fiber to the home, «ίνα στο σπίτι»). Χρησιμοποιώντας γραμμές οπτικών ινών, μπορεί να παρέχει ταχύτητες που κυμαίνονται από 100 megabits μέχρι 1 gigabit το δευτερόλεπτο. Σήμερα, ο μέσος χρήστης ευρυζωνικής σύνδεσης στον ανεπτυγμένο κόσμο συνδέεται σε ταχύτητες 5-10 mbps. Ο Όλιβερ Τζόνσον, διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρείας ερευνών Point Topic, θεωρεί ότι η τεχνολογία FTTH θα αποτελέσει το «χρυσό στάνταρ» της νέας γενιάς ευρυζωνικών υπηρεσιών. Αν και οι γραμμές cable και DSL μπορούν να αναβαθμιστούν έτσι ώστε να επιτρέπουν μεγαλύτερες ταχύτητες, η FTTH έχει ομαλότερη μετάδοση δεδομένων και υψηλότερες επιδόσεις στην ταχύτητα. Το επιπρόσθετο bandwidth θα μπορούσε να αλλάξει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το Ίντερνετ. Τεράστια αρχεία βίντεο θα μπορούν να κατεβούν αμέσως, ανοίγοντας το δρόμο για ευκολότερη διάθεση ταινιών 3D και high- definition. Επίσης, από τη στιγμή που θα είναι δυνατές και μεγαλύτερες ταχύτητες για upload, μεμονωμένοι χρήστες και εταιρείες θα μπορούν να αποστείλουν πιο εύκολα εικόνες, βίντεο και άλλα αρχεία μεγάλου μεγέθους. Στη Νότια Κορέα, όπου η χρήση των γραμμών FTTH είναι πιο διαδεδομένη, οι χρήστες μπορούν να κάνουν αστραπιαία downloads και πεντακάθαρες, απρόσκοπτες συνδέσεις μέσω Skype. Αυτό σημαίνει πολύ βελτιωμένες τηλεδιασκέψεις σε χώρους εργασίας, ευκολότερο διαμοιρασμό πληροφοριών σε σύνθετες εργασίες, αξιόπιστη παρακολούθηση ασθενών από γιατρούς, ακόμα και προσφορά βοήθειας σε εγχειρήσεις εξ αποστάσεως. Επίσης, θα διευκολύνει και τη μεταφορά πληροφοριών, φωτογραφιών και βίντεο από προσωπικούς υπολογιστές στο «υπολογιστικό νέφος», κάνοντας έτσι την πρόσβαση ενός χρήστη σε δεδομένα ευκολότερη από κάθε σημείο με πρόσβαση στο Ίντερνετ. Σε όλο τον κόσμο, κυβερνητικά στελέχη καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι γρήγορες συνδέσεις θα είναι απαραίτητες για την οικονομική ανάπτυξη, με πολλές χώρες να βιώνουν έναν «πυρετό του χρυσού» καθώς δημιουργούν νέα δίκτυα που αξιοποιούν την τεχνολογία FTTH. «Όλοι πιστεύουν ότι το bandwidth θα είναι εκ των ουκ άνευ. Αν δεν το έχεις, η τύχη σου θα τελειώσει σύντομα» λέει ο Ντέηβιντ Σεντ Τζων, εκπρόσωπος του FTTH Council, που εδρεύει στις ΗΠΑ. Η τεχνολογία πρωτοεμφανίστηκε πριν από περίπου μία δεκαετία, αλλά το κόστος για την εξάπλωση της χρήσης της ήταν απαγορευτικό. Ωστόσο, όταν αυτό άρχισε να μειώνεται, η FTTH άρχισε να «απογειώνεται», ειδικά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Στην πρώτη θέση όσον αφορά τη χρήση της βρίσκεται η Νότια Κορέα, και ακολουθούν η Ιαπωνία και το Χονγκ Κονγκ. Το Ισραήλ βρίσκεται προς το παρόν χαμηλά στην κατάταξη (28η θέση), αλλά αυτό θεωρείται πως θα αλλάξει σύντομα. Το Ισραήλ αποτελεί μία από τις «μητροπόλεις» της υψηλής τεχνολογίας, με ισραηλινές εταιρείες να έχουν δημιουργήσει εξαιρετικά επιτυχημένα προϊόντα σε τομείς όπως το λογισμικό ασφαλείας, το instant messaging και το e-commerce. Η Microsoft, η Intel και άλλοι κολοσσοί του χώρου της τεχνολογίας έχουν κέντρα στο Ισραήλ, ενώ η Apple σύντομα θα στήσει το δικό της development center. Με το 92% του πληθυσμού του να ζει σε αστικές περιοχές, γίνεται ακόμα πιο εύκολο το να συνδεθούν μεγάλοι αριθμοί πολιτών. Μέσα στο επόμενο έτος θεωρείται ότι το 10% της χώρας θα έχει καλυφθεί από προηγμένα δίκτυα, και τα 2/3 εντός επτά ετών. www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΡ |
Ιαν 27 2012
νέο σύστημα εισαγωγής σε σχολές ΤΕΙ
Με νέο σύστημα θα εισαχθούν σε ΤΕΙ οι φετινοί υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων. Πλέον, θα εισαχθούν σε σχολή και όχι σε τμήμα, καθώς διοικήσεις περιφερειακών ΤΕΙ, σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας, σχεδιάζουν την αναδιοργάνωση των σπουδών και της δομής των ιδρυμάτων. Βασικός σκοπός είναι να υιοθετήσουν ένα μοντέλο που προσιδιάζει στα διεθνή δεδομένα, αλλά και να εξοικονομήσουν πόρους. Μέχρι τα τέλη Μαΐου θα έχει αποσαφηνιστεί πώς οι εισαχθέντες θα κατανέμονται, μετά το πρώτο έτος της σχολής, σε προγράμματα σπουδών. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι θα υπολογίζονται οι προτιμήσεις των φοιτητών, με αποτέλεσμα να τίθεται εν αμφιβόλω η λειτουργία πολλών τμημάτων ΤΕΙ, που σήμερα είναι χαμηλής ζήτησης. Ευρύτερα, η κίνηση στα ΤΕΙ θεωρείται πρόκριμα για την εφαρμογή του νέου τρόπου οργάνωσης των σπουδών και στα πανεπιστήμια.
Ιαν 27 2012
πόλο γυναικών: Πάμε τελικό!
Η εθνική γυναικών πήρε την πρόκριση στον τελικό του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, επικρατώντας 14-12 της Ουγγαρίας σε ένα συγκλονιστικό αγώνα.
Άλλο Τρίπολη, άλλο Αϊντχόφεν! Η Ουγγαρία κατέκτησε το “Θέτις Καπ”, όμως η Ελλάδα πήρε τη νίκη-πρόκριση στον τελικό του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος του Αϊντχόφεν.
Η παγκόσμια πρωταθλήτρια νίκησε 14-12 την πρώην πρωταθλήτρια Ευρώπης σε ένα συγκλονιστικό ημιτελικό. Η εθνική γυναικών θα αντιμετωπίσει την Ιταλία στο μεγάλο τελικό του Σαββάτου (28/1, 17.00).
Η εκπληκτική ομάδα του Γιώργου Μορφέση διεκδικεί το νταμπλ: Χρυσό σε Παγκόσμιο και Χρυσό σε Ευρωπαϊκό, κάτι που μόνο η εθνική ομάδα μπάσκετ έχει κυνηγήσει (σ.σ. χρυσό στο Ευρωμπάσκετ το 2005, αργυρό στο Μουντομπάσκετ το 2006) στο παρελθόν.
Πάντως η εθνική γυναικών είναι το μοναδικό αντιπροσωπευτικό συγκρότημα της χώρας που έχει εξασφαλίσει μετάλλιο σε τρεις διαδοχικές μεγάλες διοργανώσεις (Ευρωπαϊκό 2010, Παγκόσμιο 2011, Ευρωπαϊκό 2012). Αξίζει να αναφερθεί πως στο Αϊντχόφεν βρέθηκε μετά από προετοιμασία μόλις 2.5 εβδομάδων!
Ο αγώνας
Η ελληνική ομάδα, φιναλίστ στο προηγούμενο ευρωπαϊκό στο Ζάγκρεμπ, πραγματοποίησε ιδανικό ξεκίνημα απέναντι σε μια φορμαρισμένη αντίπαλο.
Προηγήθηκε με διαφορά τριών γκολ (2-5) με άψογο ποσοστό στον παίκτη παραπάνω (σ.σ. με 10/16 προσπάθειες τελείωσε τον αγώνα με την Αλεξάνδρα Ασημάκη να κερδίζει 10 αποβολές) στις αρχές της δεύτερης περιόδου.
Η Αγγελική Γερόλυμου επανέφερε τη διαφορά στα τρία τέρματα (7-4), όμως με δύο γκολ-καρμπόν της Ρίτα Κέστελι η Ουγγαρία έκανε ντέρμπι τον ημιτελικό κι ενώ απέμεναν 1.17 δευτερόλεπτα πριν από το τέλος του δευτερου οκταλέπτου.
Με ένα πανέμορφο γκολ με γυριστό σουτ από την Ηλέκτρα Ψούνη, η Ελλάδα προηγήθηκε με διαφορά τριών γκολ (6-9) 6.45 λεπτά πριν από την ολοκλήρωση της τρίτης περιόδου. Όμως με γκολ της Τοτ και της φουνταριστής, Μπούικα που είχε βρει το χέρι τη, η Ουγγαρία ξαναπέρασε μπροστά (11-10) στις αρχές της τελευταίας περιόδου.
Με δύο απανωτά γκολ της κορυφαίας Αντιγόνης Ρουμπέση η ελληνική ομάδα πήρε μεγάλη ανάσα (11-12) και παρά την ισοφάριση από τη Σουτς με το “φαρμακερό” σουτ (12-12), απάντησε με τον ίδιο τρόπο η Χριστίνα Τσουκαλά (12-13) τέσσερα λεπτά πριν από το γκραν φινάλε.
Τη “λύτρωση” και το εισιτήριο για τον τελικό (12-14) έδωσε η αρχηγός, η Κική Λιόση 1.24 λεπτά πριν ολοκληρωθεί ο αγώνας. Το εισιτήριο “τσέκαρε” η Έλενα Κούβδου με δύο μεγάλες επεμβάσεις.
Τα οκτάλεπτα: 2-4, 4-3, 4-3, 2-4
Οι συνθέσεις των δύο ομάδων:
ΟΥΓΓΑΡΙΑ: Μπολονιάι, Τσαμπάι, Αντάλ 1, Κιστελέκι, Τάκατς, Σουτς 3, Ντράβουτζ 2, Κέστελι 2, Τοτ 1, Μπούικα 3, Ίλες, Μένκτσινγκερ, Γκανγκλ.
ΕΛΛΑΔΑ: Κούβδου*, Τσουκαλά 2, Μελιδώνη, Ψούνη 1, Λιόση 2, Αβραμίδου, Ασημάκη, Ρουμπέση 5, Γερόλυμου 2, Μανωλιουδάκη, Αντωνάκου 2, Λαρά.
*απόφοιτη του σχολείου μας
Ιαν 26 2012
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΗΣ ΓΟΝΕΩΝ 2012
Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ 6.30 μ.μ. ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥΔΙΝΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ; – ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΑΛΙΒΕΡΟΥ ΔΕΥΤΕΡΑ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΖΩΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΟ, ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ, ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. – ΝΙΚΗ ΣΜΥΡΝΑΙΟΥ (ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ) ΤΡΙΤΗ 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥΗ ΜΟΝΑΞΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ. – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΝΩΤΗΣ (ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ) ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥΘΕΤΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.- ΜΑΡΙΑ ΞΗΡΟΥΧΑΚΗ (ΙΔΡΥΜΑ ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ) ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ. – π. ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΚΑΝΤΩΝΗΣ (ΙΕΡΕΥΣ – ΘΕΟΛΟΓΟΣ) ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΜΑΡΤΙΟΥΗ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. – ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΑΛΙΒΕΡΟΥ ΔΕΥΤΕΡΑ 12 ΜΑΡΤΙΟΥΜΗΠΩΣ ΜΕΤΑΝΟΙΩΣΕΣ ΠΟΥ ΠΑΝΤΡΕΥΤΗΚΕΣ; – π. ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΝΑΝΟΣ (ΙΕΡΕΥΣ – ΘΕΟΛΟΓΟΣ) ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΜΑΡΤΙΟΥΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ. – π. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΑΛΛΙΓΕΡΗΣ (ΙΕΡΕΥΣ – ΘΕΟΛΟΓΟΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΝΕΟΤΗΤΟΣ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ) ΔΕΥΤΕΡΑ 26 ΜΑΡΤΙΟΥΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΙΝΤΕΡΝΕΤ. – ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ (ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ – ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ) ΔΕΥΤΕΡΑ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥΕΦΗΒΕΙΑ-ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΕΩΝ. – πρεσβ. ΒΑΡΒΑΡΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ – ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ ( ΔΡ. ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ – ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ) ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥΓΑΜΟΣ : ΜΙΑ ΑΡΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ. – ΜΑΡΙΑ ΞΗΡΟΥΧΑΚΗ (ΙΔΡΥΜΑ ΔΙΑΚΟΝΙΑ ΙΕΡΑΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ)
|
























