Το μεγάλο ταξίδι του Andrew ολοκληρώθηκε – Τώρα, καλοκαίρι!

Το σχολείο τελειώνει και ο Andrew ετοιμάζει τις βαλίτσες του για να επιστρέψει στην Ελλάδα, που έχει το πιο όμορφο καλοκαίρι. Ας θυμηθούμε μερικές από τις υπέροχες στιγμές που ζήσαμε παρέα! Την αρχή του ταξιδιού του και τις περιπέτειες του Andrew στην Ισπανία και τη Φινλανδία τις είδαμε ήδη σε προηγούμενη ανάρτηση.  Στη συνέχεια ο Andrew βρίσκεται στην Ισλανδία αλλά δεν το ανακοινώνουμε στα παιδιά, τα οποία καλούνται να το ανακαλύψουν μέσα από μία σκυταλοδρομία προκλήσεων. Αρχικά, τα σχολεία χωρίζονται σε ζευγάρια  επιλέγοντας το χαρακτηριστικό στοιχείο της Ισλανδίας για το οποίο θα βρουν πληροφορίες. Στην  πρώτη σελίδα της παρουσίασης  canvas το πρώτο ζευγάρι παρουσιάζει τον Andrew μπροστά σε ένα χαρακτηριστικό μνημείο της Ισλανδίας χωρίς όμως να πει πού είναι και προκαλεί το επόμενο ζευγάρι να το ανακαλύψει με τη βοήθεια των https://lens.google/Το δεύτερο ζευγάρι, αφού καταλάβει σε ποια χώρα είναι ο Andrew, βρίσκει πληροφορίες για το ιδιαίτερο στοιχείο αυτής της χώρας (πχ άλλα μνημεία, το φαγητό κτλ) το οποίο έχει επιλέξει νωρίτερα στο πινακάκι, το βάζει στην παρουσίαση. Το τελευταίο ζευγάρι ανακοινώνει την Χώρα, την σημαία της και τον χάρτη. Το σχολείο μας σε συνεργασία με το 2ο Νηπιαγωγείο Αμαρύνθου ανέλαβε να βρει πληροφορίες για τους θερμοπίδακες της Ισλανδίας.

Στην Ισλανδία, τα σχολεία χωρίζονται σε τρεις ομάδες και ο Andrew στέλνει γράμμα λέγοντας πως, στο ταξίδι του προς τα εκεί, γνώρισε ένα κοριτσάκι που του είπε πως είδε μια πολική αρκούδα μέσα στην πόλη. Ο Andrew καλεί τα παιδιά να φτιάξουν την ιστορία της αρκούδας μέχρι το σημείο που φτάνει στην πόλη, γιατί δεν μπορεί να φανταστεί πώς και γιατί βρέθηκε εκεί. Η ιστορία μας  ξεκινά με την αρκούδα πάνω σε ένα κομμάτι πάγου που αποκολλήθηκε εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Καθώς ταξιδεύει, βλέπει διάφορα πράγματα μέχρι που καταλήγει στην πόλη. Η ιστορία στηρίχτηκε στο βιβλίο ΧΑΘΗΚΑ.

Το ταξίδι συνεχίστηκε στην Αφρική. Οι μαθητές, απαντώντας σε  κουίζ έπρεπε να ανακαλύψουν σε ποια ήπειρο επρόκειτο να ταξιδέψει ο Andrew (Αφρική). Στη συνέχεια, οι ερωτήσεις έγιναν πιο συγκεκριμένες, ώστε να καταλάβουν ποια ακριβώς χώρα θα επισκεπτόταν (Αίγυπτος).

Ο Andrew κάλεσε τα παιδιά της Οικοσυμμαχίας να αναζητήσουν πληροφορίες για την Αίγυπτο στο διαδίκτυο. Αφού τις συγκέντρωσαν και δημιούργησαν ένα ομαδικό πόστερ στην τάξη τους, ψήφισαν ηλεκτρονικά το θέμα που ήθελαν να αποτυπώσουν εικαστικά ή με άλλον τρόπο, ώστε να δημιουργηθεί ένα κοινό πόστερ για την Αίγυπτο από όλα τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας.

Μερικές και από τις αποκριάτικες δράσεις μας είχαν έναν μαγευτικό αέρα… Αιγύπτου!  Ξεκίνησε ένα αλυσιδωτό challenge με τίτλο «Βγες από την Πυραμίδα». Κάθε σχολείο δημιούργησε ένα ταμπλό σε σχήμα πυραμίδας και σχεδίασε μια διαδρομή με κώδικα (βελάκια), την οποία έστειλε στο επόμενο σχολείο. Εκείνο χρησιμοποίησε ρομπότ για να βρει την έξοδο.

Στην Αίγυπτο μάθαμε να Ανακυκλώνουμε σαν τους Ζαμπαλίν  και υλοποιήσαμε τη δράση No Waste. Κάθε σχολείο επέλεξε ένα φρούτο ή λαχανικό και προσπάθησε να το αξιοποιήσει πλήρως, χωρίς να πετάξει τίποτα. Εμείς ασχοληθήκαμε με το σταφύλι.

Επόμενη στάση για τον Andrew ήταν η Κένυα. Έστειλε γράμμα στους μαθητές πάνω σε ένα ζώο της ζούγκλας και τους είπε πως βρισκόταν στη σαβάνα. Τους κάλεσε να βρουν πληροφορίες για τα ζώα της ζούγκλας. Κάθε σχολείο δημιούργησε ένα ζώο της επιλογής του σε μεγάλο πόστερ με όποια τεχνική ήθελε. Εμείς φτιάξαμε ένα λιοντάρι.

Πραγματοποιήθηκε η δράση «Παίζω με τα ζώα». Τα σχολεία χωρίστηκαν σε ζευγάρια. Το ένα έστελνε στο άλλο έναν γρίφο ή ένα κομμάτι φωτογραφίας για να μαντέψει το ζώο. Όταν το ανακάλυπτε, έγραφε το όνομά του και τα δύο σχολεία έφτιαχναν ζωγραφιές. Στη συνέχεια, συνεργάστηκαν για να βρουν πληροφορίες και ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει το ζώο, καταγράφοντάς τα μαζί με ένα σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο.

Στη συνέχεια ο Andrew έφτασε στην Κίνα. Μέσα από ένα γράμμα του, μας περιέγραψε το ταξίδι του πάνω σε μια σαΐτα από πάπυρο, φορώντας μάσκα, και την προσγείωσή του στο Σινικό Τείχος. Μας παρουσίασε το σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα της χώρας με τη μόλυνση του αέρα. Προβληματιστήκαμε και συνεργαστήκαμε για να εντοπίσουμε αιτίες και να προτείνουμε λύσεις. Ως νηπιαγωγείο, προτείναμε το φύτεμα δέντρων. Ακούστε εδώ τις υπόλοιπες λύσεις στο πρόβλημα της μόλυνσης που προτείνουν συλλογικά οι μαθητές.

Μετά από έρευνα στο διαδίκτυο  και από πληροφορίες αξιόλογες που φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι τους γνωρίζουμε την Κίνα και φτιάχνουμε το ομαδικό μας πόστερ.

Κάθε σχολείο ζωγραφίζει επίσης ένα στοιχείο, και  το “ανεβάζει” στο συνεργατικό canva.

Χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης “Δημιουργικές ερωτήσεις”, συνεργαστήκαμε με το 2ο Νηπιαγωγείο Αμαρύνθου και προβληματιστήκαμε γύρω από την κινεζική γραφή, αναζητώντας απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: Πώς δημιουργήθηκαν τα σύμβολά της; Ποια είναι η σημασία τους;

Στη συνέχεια ο Andrew ταξίδεψε με έναν δράκο από την Κίνα στη Βραζιλία, γιατί δεν έβρισκε εισιτήριο για το αεροπλάνο. Εκεί έμαθε για τη Lucia Pereira, μια μαμά που είχε φτιάξει μια βιβλιοθήκη για παιδιά που δεν μπορούν να αγοράσουν βιβλία. Η ιστορία αυτή ενέπνευσε τη δράση δημιουργίας σελίδας για ένα silent book, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Θυμηθείτε  τη δράση μας πατώντας  εδώ.

  • Φτιάξαμε το ομαδικό πόστερ μας για τη Βραζιλία.
  • Το γλυπτό των δικαιωμάτων: Ομαδική Συμμετοχή ως Οικοσυμμαχία στο συνέδριο του Μαΐου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (ΕΚΠΑ) «Υφαίνοντας Ιστορίες» . Εμείς διαλέξαμε το δικαίωμα του παιδιού στην ειρήνη. Δείτε τη σχετική ανάρτηση πατώντας εδώ.
  • Τη Φωνή της Γνώσης» – δύο πίνακες που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές της Οικοσυμμαχίας, οι οποίοι μέσα από λέξεις και φράσεις αποτύπωσαν τον αγώνα των ανθρώπων ενάντια στον αναλφαβητισμό. Μέσα από την καλλιτεχνική αυτή σύνθεση εκφράζεται η πίστη στη δύναμη της εκπαίδευσης και η ελπίδα για ένα μέλλον με περισσότερη γνώση, ισότητα και ευκαιρίες για όλους.

Επόμενη στάση για τον Andrew η Αμερική!

Με αφορμή το γράμμα του Andrew , τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας ασχολούνται με την υγιεινή και την ανθυγιεινή διατροφή και χωρίζονται σε ομάδες . Εμείς έπρεπε να ανακαλύψουμε πόσο συχνά καταναλώνουμε ανθυγιεινά γεύματα τύπου γρήγορου φαγητού. Παρατηρήσαμε στο διαδίκτυο , στείλαμε στους γονείς φόρμα με ερωτηματολόγιο για την συχνότητα χρήσης πρόχειρου φαγητού από τα παιδιά , αλλά και από τους ίδιους. Παρακάτω είναι τα αποτελέσματα.

   

Διοργανώσαμε γιορτή υγιεινής διατροφής με κέικ μπανάνας και μέλι και ημέρα Υγιεινού μπουφέ. Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε τη δράση μας.

Το  κάθε σχολείο έφτιαξε  μία υγιεινή συνταγή την κατέγραψε και φτιάχτηκε ένα βιβλίο συνταγών για όλη την Οικοσυμμαχία!

Ολα τα σχολεία συναντήθηκαν διαδικτυακά , παρουσίασαν τα έργα τους και σε ένα ασπροπίνακα ηλεκτρονικά προσπαθώντας να ζωγραφίσουν ταυτόχρονα ένα χάμπουργκερ υγιεινό. Μετά την ζωγραφιά την ανεβάσαμε  στο ΑΙ. MAGIC SCHOOL και μας παρουσίασε σε φωτογραφία την ζωγραφιά μας.

Προλάβαμε και φτιάξαμε και το ομαδικό μας πόστερ για την Αμερική.

Τελευταίος σταθμός του Andrew η Αυστραλία!

Ο Andrew  μας ζήτησε μόλις έφτασε στην Αυστραλία να μελετήσουμε και να βρούμε πληροφορίες σχετικά με την μόλυνση  των θαλασσών. Διαβάσαμε το βιβλίο ΤΟ ΧΑΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ  και το  Σ΄ΑΓΑΠΑΩ ΜΠΛΟΥ    και  προβληματιστήκαμε αρκετά. Ακολούθησαν ο καθαρισμός της πλαζ Σουβάλας  και η γνωριμία μας με το Ζώη : Μια θαλάσσια χελώνα που μας έμαθε να προστατεύουμε τη θάλασσα από την πλαστική ρύπανση.

Για τα   Plastic clever schools φτιάχνουμε ένα Freinet βιβλίο, με θέμα την πλαστική μόλυνση των θαλασσών και ήρωα τον Andrew. Δουλεύουμε σε ζευγάρια σε μορφή σκυταλοδρομίας για να φτιαχτεί η ιστορία (εικόνα -λέξεις).

Μετά από όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα που δεν έχουμε συμπεριλάβει στο άρθρο, ο έπαινος συμμετοχής των παιδιών μας.

Για να αξιολογήσετε το e Twinning πρόγραμμα μας «Global Travellers της Οικοσυμμαχίας »αφιερώστε λίγο χρόνο για να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις, ώστε να μας βοηθήσετε να βελτιώσουμε τις μελλοντικές μας δράσεις. Αξιολόγηση γονέων