Οικολογικά Σχολεία: Μαζί για έναν πράσινο πλανήτη!
Το σχολείο μας και πάλι ενεργό στο Διεθνές Δίκτυο Οικολογικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025!Η βεβαίωση συμμετοχής που λάβαμε αποτελεί αναγνώριση της διαρκούς προσπάθειάς μας να καλλιεργούμε περιβαλλοντική συνείδηση στους μαθητές μας και να ενισχύουμε τον οικολογικό προσανατολισμό του σχολείου μας. Με συνέπεια στις οικολογικές μας αξίες, το σχολείο μας ανανεώνει τη συμμετοχή του στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Οικολογικά Σχολεία” και για την επόμενη σχολική χρονιά! Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε μαζί, δυναμικά και με όραμα, να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε δράσεις που ενισχύουν την οικολογική σκέψη και συνδέουν τη σχολική ζωή με τις αρχές της αειφορίας.Ο Οικοκώδικας που ακολουθεί είναι από τη Φόρμα των περιβαλλοντικών δράσεων που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Οικολογικά Σχολεία» την προηγούμενη σχολική χρονιά.
Μπορείτε να δείτε τη Φόρμα των περιβαλλοντικών δράσεων μας πατώντας εδώ.
Το Σχολείο μας Πρεσβευτής των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης!

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε ότι το 6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας απέσπασε έπαινο συμμετοχής, καθώς και το σήμα του Πρεσβευτή των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης για το σχολικό έτος 2024-2025.Η διάκριση αυτή απονεμήθηκε για τη δημιουργική συμμετοχή των μαθητών μας στον 8ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους, έναν θεσμό που ενθαρρύνει τα παιδιά να εκφράσουν τις ιδέες, τις αξίες και τα όνειρά τους για τη δημιουργία ενός πιο δίκαιου, ειρηνικού και βιώσιμου κόσμου. Οι προτάσεις και οι δράσεις των μαθητών μας ανέδειξαν την ευαισθησία τους σε καίρια ζητήματα του πλανήτη και αποτύπωσαν με τρόπο μοναδικό τη φαντασία, τη συνεργασία και τη δύναμη της παιδικής σκέψης.
Μια νέα αρχή, με χρώματα και χαμόγελα!
Την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025 , 11.00 π.μ. το πρωί θα πραγματοποιηθεί η πρώτη μας συνάντηση γνωριμίας με τους μαθητές και τους γονείς του νέου σχολικού έτους.Στόχος μας είναι να γνωριστούμε και να θέσουμε τις βάσεις για καλή επικοινωνία και συνεργασία.Ας βάλουμε τα πρώτα “χρώματα” στη χρονιά που ξεκινά — με ιδέες, στόχους και ανοιχτή διάθεση. Πιάνουμε τα πινέλα και ξεκινάμε να «χρωματίσουμε», όλοι μαζί, μια χρονιά με ουσία, συνεργασία και δημιουργία.
«Μια φορά κι έναν… Αίσωπο»: Μια γιορτή γεμάτη σοφία, γέλιο και καλοκαίρι!
Την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025, οι “Φιλαναγνώστες εν δράσει” έκλεισαν τη σχολική χρονιά με μια μοναδική καλοκαιρινή γιορτή, αφιερωμένη στον μαγικό κόσμο των Μύθων του Αισώπου! Μια παράσταση γεμάτη μηνύματα, ζωντάνια και παιδικά χαμόγελα, όπου τα ζώα μίλησαν, δίδαξαν και μας διασκέδασαν! Ευχαριστούμε όλα τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που συνέβαλαν σε αυτή την υπέροχη μέρα! Καλό καλοκαίρι με μύθους… και αλήθειες!
Καπάκι-καπάκι, φτιάχνουμε ελπίδα!
Ως οικολογικό σχολείο, κάθε χρόνο συλλέγουμε πλαστικά καπάκια με σκοπό να προστατεύσουμε το περιβάλλον μέσα από την ανακύκλωση. Πολλές φορές, αυτά τα καπάκια μεταμορφώνονται σε πρωτότυπες και δημιουργικές κατασκευές, αποδεικνύοντας πως τα φαινομενικά «άχρηστα» υλικά μπορούν να αποκτήσουν νέα ζωή μέσα από τη φαντασία και την τέχνη. Για άλλη μια χρονιά η προσπάθειά μας απέδωσε καρπούς καθώς συγκεντρώσαμε έναν εντυπωσιακό αριθμό καπακιών! Αποφασίσαμε λοιπόν να τα προσφέρουμε στον Σύλλογο Παραπληγικών και Κινητικά Αναπήρων Ν. Πέλλας, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την πρωτοβουλία για την προμήθεια αναπηρικών αμαξιδίων αφού για να κατασκευαστεί ένα αναπηρικό αμαξίδιο απαιτούνται περίπου 540.000 καπάκια, που ισοδυναμούν με έναν τόνο πλαστικού.Ελπίζουμε η δράση μας να συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ζωής συνανθρώπων μας που το έχουν ανάγκη.Παράλληλα, παραμένουμε πάντα πιστοί στη δέσμευσή μας για την προστασία του περιβάλλοντος.
Το μεγάλο ταξίδι του Andrew ολοκληρώθηκε – Τώρα, καλοκαίρι!
Το σχολείο τελειώνει και ο Andrew ετοιμάζει τις βαλίτσες του για να επιστρέψει στην Ελλάδα, που έχει το πιο όμορφο καλοκαίρι. Ας θυμηθούμε μερικές από τις υπέροχες στιγμές που ζήσαμε παρέα! Την αρχή του ταξιδιού του και τις περιπέτειες του Andrew στην Ισπανία και τη Φινλανδία τις είδαμε ήδη σε προηγούμενη ανάρτηση. Στη συνέχεια ο Andrew βρίσκεται στην Ισλανδία αλλά δεν το ανακοινώνουμε στα παιδιά, τα οποία καλούνται να το ανακαλύψουν μέσα από μία σκυταλοδρομία προκλήσεων. Αρχικά, τα σχολεία χωρίζονται σε ζευγάρια επιλέγοντας το χαρακτηριστικό στοιχείο της Ισλανδίας για το οποίο θα βρουν πληροφορίες. Στην πρώτη σελίδα της παρουσίασης canvas το πρώτο ζευγάρι παρουσιάζει τον Andrew μπροστά σε ένα χαρακτηριστικό μνημείο της Ισλανδίας χωρίς όμως να πει πού είναι και προκαλεί το επόμενο ζευγάρι να το ανακαλύψει με τη βοήθεια των https://lens.google/Το δεύτερο ζευγάρι, αφού καταλάβει σε ποια χώρα είναι ο Andrew, βρίσκει πληροφορίες για το ιδιαίτερο στοιχείο αυτής της χώρας (πχ άλλα μνημεία, το φαγητό κτλ) το οποίο έχει επιλέξει νωρίτερα στο πινακάκι, το βάζει στην παρουσίαση. Το τελευταίο ζευγάρι ανακοινώνει την Χώρα, την σημαία της και τον χάρτη. Το σχολείο μας σε συνεργασία με το 2ο Νηπιαγωγείο Αμαρύνθου ανέλαβε να βρει πληροφορίες για τους θερμοπίδακες της Ισλανδίας.
Στην Ισλανδία, τα σχολεία χωρίζονται σε τρεις ομάδες και ο Andrew στέλνει γράμμα λέγοντας πως, στο ταξίδι του προς τα εκεί, γνώρισε ένα κοριτσάκι που του είπε πως είδε μια πολική αρκούδα μέσα στην πόλη. Ο Andrew καλεί τα παιδιά να φτιάξουν την ιστορία της αρκούδας μέχρι το σημείο που φτάνει στην πόλη, γιατί δεν μπορεί να φανταστεί πώς και γιατί βρέθηκε εκεί. Η ιστορία μας ξεκινά με την αρκούδα πάνω σε ένα κομμάτι πάγου που αποκολλήθηκε εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Καθώς ταξιδεύει, βλέπει διάφορα πράγματα μέχρι που καταλήγει στην πόλη. Η ιστορία στηρίχτηκε στο βιβλίο ΧΑΘΗΚΑ.
Το ταξίδι συνεχίστηκε στην Αφρική. Οι μαθητές, απαντώντας σε κουίζ έπρεπε να ανακαλύψουν σε ποια ήπειρο επρόκειτο να ταξιδέψει ο Andrew (Αφρική). Στη συνέχεια, οι ερωτήσεις έγιναν πιο συγκεκριμένες, ώστε να καταλάβουν ποια ακριβώς χώρα θα επισκεπτόταν (Αίγυπτος).
Ο Andrew κάλεσε τα παιδιά της Οικοσυμμαχίας να αναζητήσουν πληροφορίες για την Αίγυπτο στο διαδίκτυο. Αφού τις συγκέντρωσαν και δημιούργησαν ένα ομαδικό πόστερ στην τάξη τους, ψήφισαν ηλεκτρονικά το θέμα που ήθελαν να αποτυπώσουν εικαστικά ή με άλλον τρόπο, ώστε να δημιουργηθεί ένα κοινό πόστερ για την Αίγυπτο από όλα τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας.
Μερικές και από τις αποκριάτικες δράσεις μας είχαν έναν μαγευτικό αέρα… Αιγύπτου! Ξεκίνησε ένα αλυσιδωτό challenge με τίτλο «Βγες από την Πυραμίδα». Κάθε σχολείο δημιούργησε ένα ταμπλό σε σχήμα πυραμίδας και σχεδίασε μια διαδρομή με κώδικα (βελάκια), την οποία έστειλε στο επόμενο σχολείο. Εκείνο χρησιμοποίησε ρομπότ για να βρει την έξοδο.
Στην Αίγυπτο μάθαμε να Ανακυκλώνουμε σαν τους Ζαμπαλίν και υλοποιήσαμε τη δράση No Waste. Κάθε σχολείο επέλεξε ένα φρούτο ή λαχανικό και προσπάθησε να το αξιοποιήσει πλήρως, χωρίς να πετάξει τίποτα. Εμείς ασχοληθήκαμε με το σταφύλι.
Επόμενη στάση για τον Andrew ήταν η Κένυα. Έστειλε γράμμα στους μαθητές πάνω σε ένα ζώο της ζούγκλας και τους είπε πως βρισκόταν στη σαβάνα. Τους κάλεσε να βρουν πληροφορίες για τα ζώα της ζούγκλας. Κάθε σχολείο δημιούργησε ένα ζώο της επιλογής του σε μεγάλο πόστερ με όποια τεχνική ήθελε. Εμείς φτιάξαμε ένα λιοντάρι.
Πραγματοποιήθηκε η δράση «Παίζω με τα ζώα». Τα σχολεία χωρίστηκαν σε ζευγάρια. Το ένα έστελνε στο άλλο έναν γρίφο ή ένα κομμάτι φωτογραφίας για να μαντέψει το ζώο. Όταν το ανακάλυπτε, έγραφε το όνομά του και τα δύο σχολεία έφτιαχναν ζωγραφιές. Στη συνέχεια, συνεργάστηκαν για να βρουν πληροφορίες και ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει το ζώο, καταγράφοντάς τα μαζί με ένα σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο.
Στη συνέχεια ο Andrew έφτασε στην Κίνα. Μέσα από ένα γράμμα του, μας περιέγραψε το ταξίδι του πάνω σε μια σαΐτα από πάπυρο, φορώντας μάσκα, και την προσγείωσή του στο Σινικό Τείχος. Μας παρουσίασε το σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα της χώρας με τη μόλυνση του αέρα. Προβληματιστήκαμε και συνεργαστήκαμε για να εντοπίσουμε αιτίες και να προτείνουμε λύσεις. Ως νηπιαγωγείο, προτείναμε το φύτεμα δέντρων. Ακούστε εδώ τις υπόλοιπες λύσεις στο πρόβλημα της μόλυνσης που προτείνουν συλλογικά οι μαθητές.
Μετά από έρευνα στο διαδίκτυο και από πληροφορίες αξιόλογες που φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι τους γνωρίζουμε την Κίνα και φτιάχνουμε το ομαδικό μας πόστερ.
Κάθε σχολείο ζωγραφίζει επίσης ένα στοιχείο, και το “ανεβάζει” στο συνεργατικό canva.
Χρησιμοποιώντας τη ρουτίνα σκέψης “Δημιουργικές ερωτήσεις”, συνεργαστήκαμε με το 2ο Νηπιαγωγείο Αμαρύνθου και προβληματιστήκαμε γύρω από την κινεζική γραφή, αναζητώντας απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: Πώς δημιουργήθηκαν τα σύμβολά της; Ποια είναι η σημασία τους;
Στη συνέχεια ο Andrew ταξίδεψε με έναν δράκο από την Κίνα στη Βραζιλία, γιατί δεν έβρισκε εισιτήριο για το αεροπλάνο. Εκεί έμαθε για τη Lucia Pereira, μια μαμά που είχε φτιάξει μια βιβλιοθήκη για παιδιά που δεν μπορούν να αγοράσουν βιβλία. Η ιστορία αυτή ενέπνευσε τη δράση δημιουργίας σελίδας για ένα silent book, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Θυμηθείτε τη δράση μας πατώντας εδώ.
- Φτιάξαμε το ομαδικό πόστερ μας για τη Βραζιλία.
- Το γλυπτό των δικαιωμάτων: Ομαδική Συμμετοχή ως Οικοσυμμαχία στο συνέδριο του Μαΐου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (ΕΚΠΑ) «Υφαίνοντας Ιστορίες» . Εμείς διαλέξαμε το δικαίωμα του παιδιού στην ειρήνη. Δείτε τη σχετική ανάρτηση πατώντας εδώ.
- Τη Φωνή της Γνώσης» – δύο πίνακες που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές της Οικοσυμμαχίας, οι οποίοι μέσα από λέξεις και φράσεις αποτύπωσαν τον αγώνα των ανθρώπων ενάντια στον αναλφαβητισμό. Μέσα από την καλλιτεχνική αυτή σύνθεση εκφράζεται η πίστη στη δύναμη της εκπαίδευσης και η ελπίδα για ένα μέλλον με περισσότερη γνώση, ισότητα και ευκαιρίες για όλους.
Επόμενη στάση για τον Andrew η Αμερική!
Με αφορμή το γράμμα του Andrew , τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας ασχολούνται με την υγιεινή και την ανθυγιεινή διατροφή και χωρίζονται σε ομάδες . Εμείς έπρεπε να ανακαλύψουμε πόσο συχνά καταναλώνουμε ανθυγιεινά γεύματα τύπου γρήγορου φαγητού. Παρατηρήσαμε στο διαδίκτυο , στείλαμε στους γονείς φόρμα με ερωτηματολόγιο για την συχνότητα χρήσης πρόχειρου φαγητού από τα παιδιά , αλλά και από τους ίδιους. Παρακάτω είναι τα αποτελέσματα.
Διοργανώσαμε γιορτή υγιεινής διατροφής με κέικ μπανάνας και μέλι και ημέρα Υγιεινού μπουφέ. Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε τη δράση μας.
Το κάθε σχολείο έφτιαξε μία υγιεινή συνταγή την κατέγραψε και φτιάχτηκε ένα βιβλίο συνταγών για όλη την Οικοσυμμαχία!
Ολα τα σχολεία συναντήθηκαν διαδικτυακά , παρουσίασαν τα έργα τους και σε ένα ασπροπίνακα ηλεκτρονικά προσπαθώντας να ζωγραφίσουν ταυτόχρονα ένα χάμπουργκερ υγιεινό. Μετά την ζωγραφιά την ανεβάσαμε στο ΑΙ. MAGIC SCHOOL και μας παρουσίασε σε φωτογραφία την ζωγραφιά μας.
Προλάβαμε και φτιάξαμε και το ομαδικό μας πόστερ για την Αμερική.
Τελευταίος σταθμός του Andrew η Αυστραλία!
Ο Andrew μας ζήτησε μόλις έφτασε στην Αυστραλία να μελετήσουμε και να βρούμε πληροφορίες σχετικά με την μόλυνση των θαλασσών. Διαβάσαμε το βιβλίο ΤΟ ΧΑΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ και το Σ΄ΑΓΑΠΑΩ ΜΠΛΟΥ και προβληματιστήκαμε αρκετά. Ακολούθησαν ο καθαρισμός της πλαζ Σουβάλας και η γνωριμία μας με το Ζώη : Μια θαλάσσια χελώνα που μας έμαθε να προστατεύουμε τη θάλασσα από την πλαστική ρύπανση.
Για τα Plastic clever schools φτιάχνουμε ένα Freinet βιβλίο, με θέμα την πλαστική μόλυνση των θαλασσών και ήρωα τον Andrew. Δουλεύουμε σε ζευγάρια σε μορφή σκυταλοδρομίας για να φτιαχτεί η ιστορία (εικόνα -λέξεις).
Μετά από όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα που δεν έχουμε συμπεριλάβει στο άρθρο, ο έπαινος συμμετοχής των παιδιών μας.
Για να αξιολογήσετε το e Twinning πρόγραμμα μας «Global Travellers της Οικοσυμμαχίας »αφιερώστε λίγο χρόνο για να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις, ώστε να μας βοηθήσετε να βελτιώσουμε τις μελλοντικές μας δράσεις. Αξιολόγηση γονέων
Έπαινος Συμμετοχής μας από την ActionAid
Ήρθε και ο έπαινος συμμετοχής μας για τη Μαθητική Εβδομάδα Δράσης 2025 από την ActionAid! Μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, δημιουργήσαμε, συνεργαστήκαμε και συμμετείχαμε με ενθουσιασμό στην έκθεση Land Art, εκφράζοντας με τέχνη το όραμά μας για έναν καλύτερο κόσμο. Ευχαριστούμε για την έμπνευση και ανυπομονούμε για τις επόμενες δράσεις της ActionAid τη νέα σχολική χρονιά!
Πατήστε πάνω στην εικόνα με το έργο της Οικοσυμμαχίας και δείτε την Ψηφιακή Έκθεση των έργων Land Art!
Μια Μπλε Διάκριση-Το Νηπιαγωγείο μας στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Blue Schools
Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το Νηπιαγωγείο μας απέκτησε επίσημη πιστοποίηση και εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μπλε Σχολείων (Network of European Blue Schools)!Η διάκριση αυτή ήρθε μέσα από το εκπαιδευτικό μας έργο «Αποκαλύπτοντας το “χάος” που δημιουργήσαμε στις θάλασσές μας!», στην κατηγορία «Υγιής Ωκεανός», αποδεικνύοντας την ενεργή συμμετοχή και ευαισθητοποίηση των παιδιών μας σε θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ως μέλος πλέον του Δικτύου, το σχολείο μας έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί και να συνεργαστεί με άλλα Μπλε Σχολεία από όλη την Ευρώπη. Μπορούμε να ανταλλάξουμε ιδέες, πρακτικές και εμπειρίες με στόχο την προώθηση της ωκεάνιας παιδείας και της περιβαλλοντικής συνείδησης. Περισσότερες πληροφορίες για το Δίκτυο και τις δράσεις του μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του εποπτεύοντος φορέα: Network of European Blue Schools.
Έπαινος Συμμετοχής στο Σχολείο μας από την ΑΦΗΣ!
Με μεγάλη χαρά το σχολείο μας έλαβε Έπαινο Συμμετοχής στον πανελλαδικό διαγωνισμό «Κυνηγοί της Χαμένης Μπαταρίας» που διοργάνωσε η ΑΦΗΣ.Ο έπαινος αυτός επιβραβεύει τη συλλογική προσπάθεια μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων για την ευαισθητοποίηση και τη συμβολή μας στην ανακύκλωση μπαταριών. Συνεχίζουμε δυναμικά με στόχο ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον! Ευχαριστούμε όλους όσοι συμμετείχαν! Συνεχίζουμε να συλλέγουμε μπαταρίες στο σχολείο μας!