Σχολικό έτος 2020-2021
Το έργο “Ενεργά Σχολεία μια οικοσυμμαχία” βασίζεται στη συνεργασία νηπιαγωγείων της Στερεάς Ελλάδας και αποτελεί επέκταση του προγράμματος “Στης Εύβοιας το δάSOS όλοι μαζί, το μελισσάκι, εγώ κι εσύ”, το οποίο υλοποιήθηκε την περασμένη σχολική χρονιά σε 16 νηπιαγωγεία της Εύβοιας. Η επιτυχής ολοκλήρωση των δράσεων σχετικά με την προστασία των δασών από τις πυρκαγιές έδωσε το βήμα για τη δημιουργία βιώσιμων πόλεων/χωριών. Σκοπός της σύμπραξης είναι η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκόμενων μέσα από την ενασχόληση των 17 παγκόσμιων στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης. Με αυτό τον τρόπο, τα νηπιαγωγεία θα στοχεύσουν στην ενημέρωση της σχολικής κοινότητας σχετικά με τους περιβαλλοντικούς κινδύνους, θα κινητοποιήσουν τα μέλη να αναλάβουν δράση και να γίνουν ενεργοί πολίτες. Όλες οι δράσεις θα ακολουθούν ένα κοινό μηνιαίο πλάνο δραστηριοτήτων με στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου αειφόρων σχολείων.
Σχολικό έτος 2021-2022
Το έργο “Μια Οικοσυμμαχία για την Αειφορία” αποτελεί επέκταση του προγράμματος «Ενεργά Σχολεία μια Οικοσυμμαχία» που υλοποιήθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά. Σκοπός της συγκεκριμένης σύμπραξης είναι η προσέγγιση της έννοιας της αειφορίας. Πιο ειδικά, τα συμμετέχοντα νηπιαγωγεία θα ασχοληθούν με τη διαχείριση φυσικών πόρων, τη μικρή ενεργειακή κατανάλωση, την αξιοποίηση φιλοπεριβαλλοντικών υλικών, την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων, τη διατήρηση σχολικών κήπων προκειμένου να αποκτήσουν τα μέλη περιβαλλοντική συνείδηση. Παράλληλα, θα εστιάσουν στην μέριμνα του εαυτού μέσα από εργαστήρια κυκλοφοριακής αγωγής, αλλά και δράσεις που έχουν επίκεντρο το συνάνθρωπο με στόχο την αποδοχή της διαφορετικότητας και της ισότητας των ανθρώπων. Ακόμη, ιδιαίτερη θέση θα έχει η προαγωγή του σεβασμού της πολιτιστικής κληρονομιάς, ενώ η STEAM εκπαίδευση θα υποστηρίξει τις δραστηριότητες. Με οδηγό τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης ανάπτυξης και όραμα την καλλιέργεια ενεργών πολιτών, τα σχολεία θα αξιοποιήσουν τους 4 θεματικούς κύκλους των εργαστηρίων δεξιοτήτων προκειμένου να δημιουργήσουν το κατάλληλο πλαίσιο συνεργασίας για τις σχολικές τους κοινότητες.
Συνεχίζοντας την συνεργασία μας με την ίδια ομάδα της Οικοσυμμαχίας, φέτος θα αναλάβουμε το έργο “Artful Ecoteams”, που επικεντρώνεται στην τέχνη και θα διερευνήσει εάν οι διάφορες μορφές της μπορούν να συμβάλλουν στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες (οικολογικά συνειδητοποιημένοι) τόσο ως προς την προστασία του περιβάλλοντος όσο ως προς την καλλιέργεια κοινωνικών σχέσεων.Το φετινό μας έργο ως συνέχεια, στοχεύει να προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω και να καλλιεργήσει δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα αλλά και να διεισδύσει στην πολιτιστική μας κουλτούρα δημιουργώντας ένα πολιτιστικό υπόβαθρο στους μαθητές που θα εγείρει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και θα ενισχύσει τις γνώσεις τους. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες θα πειραματιστούν με τις διάφορες μορφές τέχνης (ζωγραφική, μουσική, δράμα, γλυπτική, φωτογραφία, κ.α.), θα ανακυκλώσουν και θα επαναχρησιμοποιήσουν μέσα από αυτές, συμμετέχοντας συγχρόνως και σε διάφορες περιβαλλοντικές εκδηλώσεις. Επίσης, θα έρθουν σε επαφή με το παρελθόν, προσεγγίζοντας πολιτιστικά μνημεία της περιοχής τους με επιτόπια έρευνα και θα τα αποδώσουν με διάφορους τρόπους τέχνης (γλυπτό, τρισδιάστατη κατασκευή, κα). Θα αναπτύξουν κρίκους πολιτισμού μεταξύ τους και με τη μέθοδο του καταιγισμού των ιδεών τους θα ανασυγκροτήσουν τις γνώσεις και θα τις εμπλουτίσουν. Απώτερος στόχος όμως όλων, είναι η διαδραστική επικοινωνία μεταξύ των μαθητών/τριών, η εργασία σε ομάδες, η σωστή διαχείριση των συγκρούσεων, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του σεβασμού και γενικότερα η αύξηση της αυτοεκτίμησής τους.
Σχολικό έτος 2023-2024Το φετινό μας eTwinning έργο έχει τίτλο “Οι Storytellers της Οικοσυμμαχίας” και αποτελεί μια συνεργασία Νηπιαγωγείων του δικτύου της Οικοσυμμαχίας από την Ελλάδα, δύο δημοτικών σχολείων από την Κύπρο και ενός Ευρωπαϊκού σχολείου από τη Γερμανία. Στόχος του έργου είναι να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία μέσα από ποικίλες δράσεις, να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με συγγραφείς παιδικής λογοταχνίας, να γνωρίσουν τα βιβλία τους, να δημιουργήσουν τα δικά τους βιβλία, να χρησιμοποιηθούν τεχνικές Φρενέ, να καλλιεργηθεί η φαντασία τους καθώς και η κριτική τους σκέψη και να εμπλουτιστεί η φωνολογική τους ικανότητα.