Εγγραφή μαθητριών/τών στην Α τάξη, 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας

Ανακοίνωση: Εγγραφή μαθητριών/τών στην Α τάξη, 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας

Αγαπητοί γονείς,

από την Τετάρτη 21 Ιουνίου 2023 έως και την Παρασκευή 30 Ιουνίου 2023 (πλην της Τετάρτης 28 Ιουνίου 2023) και ώρες 9:00 με 12:00,  μπορείτε να προσέρχεστε με την αστυνομική σας ταυτότητα στο σχολείο προκειμένου να εγγράψετε το παιδί σας στην Α’ Γυμνασίου.

Εναλλακτικά, μπορείτε να συμπληρώσετε τα έντυπα των υπεύθυνων δηλώσεων (επισυνάπτονται στο τέλος της δημοσίευσης), να πάρετε το γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ ή εκδίδετε ηλεκτρονικές υπεύθυνες δηλώσεις (gov.gr κλικ εδώ) και τις στέλνετε με e-mail στο σχολείο  (mail@2gym-chalk.eyv.sch.gr).

 

Από τη Διεύθυνση

Υπ.Δήλωση 1ου κηδεμόνα

Υπ.Δήλωση 2ου κηδεμόνα

ΑΔΥΜ

 

Συνεργασίες με φορείς και δράσεις του σχολείου μας

Για άλλη μια χρονιά το σχολείο μας συνεργάστηκε με πλήθος φορέων (συγκεκριμένα 48) και υλοποίησε πολλές και ποικίλες δράσεις (50) οι οποίες και ευνόησαν την αλληλεπίδραση των εκπαιδευτικών, των μαθητριών/τών  και των συνεργατών μας.

Συγκεκριμένα οι φορείς είναι:

  1. Κεπεα Διρφυων – Μεσσαπιων
  2. Κεπεα Καλαματας
  3. Κεπεα Ιεραπετρας
  4. Γυμνάσιο Νιγριτας
  5. 6ο Γυμνάσιο Αγρινιου
  6. 9ο Γυμνάσιο Πατρας
  7. 6ο Γυμνάσιο Χαλκίδας
  8. Εθνική Λυρική Σκηνη
  9. Σχολή Δημόσιας Υγείας – Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικης
  10. Κ. Υ. Χαλκιδας
  11. Κρατική Ορχήστρα Βορείου Ελλαδας
  12. Εστία Γνώσης
  13. Κέντρο Ψυχικής Υγείας Χαλκιδας
  14. Θέατρο Κνωσσος
  15. Μανιτάρια Στενης
  16. Λαογραφικό Μουσείο Νέας Αρτακης
  17. Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσειο
  18. Ίδρυμα Βουλής των Ελληνων
  19. Αρχαιολογικό μουσείο Χαλκίδας Αρεθουσα
  20. Δήμος Χαλκιδεων
  21. Αρχαιολογική Υπηρεσία Δήμου Χαλκίδας
  22. Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφων
  23. Αθανασακειο μουσείο Βολου
  24. Αρχαιολογικό χώρος διμηνιου
  25. Μουσείο Πλινθοκεραμοποιιας Τσαλαπατα
  26. Ξεναγός – πελιον
  27. Αρχαιολογικό Μουσείο Καλαματας
  28. Ξεναγος
  29. Αρχαιολογικό χώρος Αρχαίας Μεσσηνης
  30. Θεατρικές παραστάσεις Αρχαιας Μεσσηνης
  31. Παντειο Πανεπιστήμιο
  32. Μουσείο Σύγχρονης Τεχνης
  33. Ξεναγός Σιαγκρης
  34. Λαογραφικό Μουσείο Κυμης
  35. Ασκαντα, σύκα Κυμης
  36. Τροχαία Χαλκιδας
  37. Τουριστικά γραφεία Λεωφορειων
  38. Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαιδευσης
  39. Κεπεα Αρχανών
  40. Αpnet schools-Unesco
  41. Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης
  42. ίδρυμα Μαριάννας Βαρδινογιαννη Λάτση
  43. Τ.ΟΜ.Υ Βασιλικού
  44. Χαμόγελο του παιδιού
  45. Μουσείο αφής
  46. Συντονίστρια εκπαίδευσης προσφύγων
  47. Μουσείο πολεμικής αεροποριας
  48. Ίδρυμα Λαμπράκη

 

Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν έχουν δημοσιευτεί στο ιστολόγιο του σχολείου – κλικ εδώ.

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ: ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΧΑΡΙΣΕ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ: ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΧΑΡΙΣΕ ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ

από την Εθνική Συντονίστρια του Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων της Unesco, ASPnet Schools of Unesco,

 

Φ.ΟΥΝ: 40/12.06.2023

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Επισυνάπτεται ευχαριστήρια επιστολή από την Εθνική Επιτροπή για την UNESCO Πολωνίας και το Herbert Foundation για τη διοργάνωση της συμμετοχής του σχολείου σας  στην εκστρατεία «Χάρισε ένα ποίημα».

Το Ελληνικό Δίκτυο ASPnet είχε τη μεγαλύτερη συμμετοχή με 38 σχολεία.

Σας ευχαριστούμε για την ανταπόκριση και σας συγχαίρουμε για τη συμβολή σας στην προβολή του έργου του Δικτύου σε παγκόσμιο επίπεδο.

Παρακαλούμε να ενημερώσετε σχετικά τη Διεύθυνση του σχολείου σας, τους συναδέλφους καθώς και τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή.

Με εκτίμηση,

Βέρα Δηλάρη

 

Βέρα ΔΗΛΑΡΗ

Εθνική Συντονίστρια ASPnet Ελλάδος

Τμήμα Διεθνών Σχέσεων

Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Διεθνών Θεμάτων

Γενική Διεύθυνση Διεθνών, Ευρωπαϊκών Θεμάτων,

Παιδείας  Ομογενών και  Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

Υπουργείο  Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

 

gift a poem epistoli

 

 

gift a poem sxoleia

Ισότητα φύλων; Αναστοχασμός και αλλαγές στη διοικητική γλώσσα και στο Σύλλογο Διδασκόντων

Ισότητα φύλων; Αναστοχασμός και αλλαγές στη διοικητική γλώσσα και στο Σύλλογο Διδασκόντων

  • Σχολική Μονάδα:2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ ΕΥΒΟΙΑΣ – 1201020
  • Σχέδιο Δράσης:Ισότητα φύλων; Αναστοχασμός και αλλαγές στη διοικητική γλώσσα και στο Σύλλογο Διδασκόντων
  • Άξονας:Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

 

Καλή πρακτική: χρήση θηλυκού γένους και κατόπιν αρσενικού γένους

Ο Kress (1989, σελ. 7) ο οποίος υιοθετεί τις αντιλήψεις του Γάλλου φιλοσόφου Michel Foucault, υποστηρίζει ότι κάθε λόγος είναι μια συστηματικά οργανωμένη ομάδα δηλώσεων μέσω των οποίων λεκτικοποιούνται τα νοήματα ενός θεσμού. Ο κάθε θεσμός (π.χ. οικογένεια, εκπαίδευση, θρησκεία) περιγράφει, καθορίζει και περιορίζει τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να πούμε, να γράψουμε. Κατ’ επέκταση  καθορίζει τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε. Η καθεμία/καθένας που αποτελεί και το κοινωνικό υποκείμενο έχει μία ιδεολογία, τις δικές του απόψεις και θέσεις. Αυτά είναι που καθορίζουν και τον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε και παράγουμε τον λόγο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η κατανόηση και παραγωγή λόγου από τη θέση ως θηλυκού ή αρσενικού κοινωνικού υποκειμένου. Έχει γίνει πολλή συζήτηση γύρω από το ζήτημα του γυναικείου και ανδρικού λόγου, ενώ αρχίζει να γίνεται συνείδηση ότι και οι προσλαμβάνουσες διαφέρουν ανάλογα με το φύλο, αφού το κοινωνικό φύλο προσδιορίζεται ιδεολογικά (Μητσικοπούλου, 2006). Επιπλέον, από την πλευρά της γλωσσολογίας οι γλωσσικές δομές, με όλες τις παραλλαγές τους από γλώσσα σε γλώσσα, εμφανίζουν κάποια σταθερότητα και έτσι αποκαλύπτεται μια βαθύτερη λογική οργάνωση που χαρακτηρίζει το ανθρώπινο πνεύμα και -κατά την άποψη ορισμένων- την ίδια τη φύση των πραγμάτων (Κατσιμάνης, 1984).

Στον ελληνικό γραπτό και προφορικό λόγο έχει επικρατήσει με απόλυτο τρόπο το αρσενικό γραμματικό γένος. Η επικράτηση αυτή μπορεί να εξηγηθεί. Ολόκληρη η σύγχρονη κοινωνία μας βασίστηκε και βασίζεται μέχρι και σήμερα σε κατ’ εξοχήν αρσενικά χαρακτηριστικά και πρακτικές μιας και ιδρύθηκε και δημιουργήθηκε αποκλειστικά από άνδρες, οι οποίοι ήταν συνήθως και μεγαλύτερης ηλικίας.

Κατά την υλοποίηση της δράσης διαπιστώσαμε ότι η χρήση του αρσενικού γίνεται «αυτόματα», σαν να αποτελεί τη δεύτερη φύση μας, ενώ χρειάζεται σκέψη για την χρήση του θηλυκού γραμματικού γένους. Επομένως, η υπέρβαση αυτής της «συνήθειας» απαιτεί θετική προαίρεση και συνειδητή προσπάθεια από εμάς. Επίσης, όταν χρησιμοποιούνται και τα δύο γένη, αυτό που συνηθίζεται είναι η χρήση του αρσενικού ως πρώτο. Η ομάδα μας πρότεινε και χρησιμοποίησε και τα δύο γένη με πρώτο το θηλυκό. Συγκεκριμένα, υπηρεσιακά έγγραφα, αποφάσεις, διαβιβαστικά, πρακτικά συλλόγου, ενημερωτικά μηνύματα προς γονείς, δελτία τύπου και δημοσιεύσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου ακολούθησαν την πρόταση αυτή. (Σχετικές δημοσιεύσεις). Επιπλέον, η πρακτική αυτή υιοθετήθηκε και από το Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης μέσω της συνεργασίας μας στο «Δίκτυο Συνδεδεμένων Σχολείων της Unesco – ASPnet Schools) με την ίδια διαπίστωση ως προς τη δυσκολία στην εφαρμογή. (Δημοσίευση 1Δημοσίευση 2Δημοσίευση 3Δημοσίευση 4Δημοσίευση 5)

Η αλλαγή αυτή, θεωρείται επιβεβλημένη για την ενίσχυση της έμφυλης ισότητας στη διοικητική λειτουργία του σχολείου. Αυτό πραγματώνεται μέσω της χρήσης συμπεριληπτικής ως προς το φύλο γλώσσας σε όλα τα γραπτά κείμενα. Για να υλοποιηθεί όμως, απαιτείται η συνέχιση της χρήσης και των δύο τύπων προτάσσοντας το θηλυκό  ως πρώτο σε κάθε έγγραφό και το επόμενο σχολικό έτος. Επιπλέον, θα γίνει ενημέρωση και άλλων σχολείων, ώστε να διευθυνθεί ο κύκλος των σχολείων που θα εφαρμόσουν αυτόν τον τρόπο γραπτού λόγου.

Κατσιμάνης, Κ. (1984). Φιλοσοφία Γ’ Λυκείου. Αθήνα: Εκδόσεις ΟΕΔΒ

Μητσικοπούλου, Β. (2006). Λόγος. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

Kress, G. (1989). Linguistic Processes in Sociocultural Practice. Oxford: Oxford University.

https://blogs.sch.gr/2gymchlk/tag/ayt4/

Υλοποίηση δράσης

Οι εκπαιδευτικοί της συγκεκριμένης δράσης συνομίλησαν μεταξύ τους και με τις/τους άλλες/λους εκπαιδευτικούς για το θέμα ώστε να τις/τους ενημερώσουν, ευαισθητοποιήσουν και να τις/τους ωθήσουν να συμμετέχουν με τον τρόπο που θα ταίριαζε στην/στον καθεμία/καθένα και μετά από δική της/του επιλογή.

Οι συζητήσεις, οι προτάσεις και οι αποφάσεις για τον τρόπο δράσης συνεχίστηκαν και στις σχετικές παιδαγωγικές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκουσών/όντων. Η ανταπόκριση ήταν γενικά θετική από τις/τους εκπαιδευτικούς και πολύ υποστηρικτική από τη διεύθυνση του σχολείου.

Η δράση κινήθηκε στους παρακάτω άξονες:

Α) διοικητικά θέματα και λειτουργία σχολικής μονάδας:

Έγινε χρήση και των δύο τύπων στα έγγραφα, πρακτικά, βιβλίο σχολικής ζωής, ανακοινώσεις, ενημερώσεις, δελτία τύπου και κάθε επικοινωνία μέσω γραπτού λόγου. Ο θηλυκός τύπος προηγείται και ο αρσενικός ακολουθεί με μία διαχωριστική πλάγια γραμμή μεταξύ των αντιστοίχων καταλήξεων ή σε πλήρη γραφή ώστε να εξυπηρετηθούν το συντακτικό και η έκφραση. Ο συγκεκριμένος τρόπος χρήσης και των δύο τύπων  σε πλήρη μορφή πέρασε και στην εκφορά του προφορικού λόγου σε περιπτώσεις που ήταν απαραίτητο.

Άλλαξε η κατανομή των εργασιών και εργασίες που τα προηγούμενα χρόνια κατανέμονταν στερεοτυπικά στο τρέχον έτος κατανεμήθηκαν με βάση το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν οι ίδιες/ιοι οι εκπαιδευτικοί, αξιοποιώντας καλύτερα τις γνώσεις και δεξιότητες.

Β) εκπαιδευτικοί και μαθητές:

Έγινε χρήση και των δύο τύπων (πρώτος ο θηλυκός) κατά την αλληλεπίδρασή τους με τις/τους μαθήτριες/τές και κατά την διεξαγωγή των μαθημάτων όπως Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Εργαστήρια Δραστηριοτήτων και Πληροφορική. Επίσης οργανώθηκαν δράσεις με στόχο την άρση των ανισοτήτων λόγω φύλου και την κατάρριψη των στερεοτύπων, που επιτυγχάνεται με την εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητριών/των οι οποίες/οι συμμετέχουν ενεργά και βιωματικά. Αυτές οι δράσεις ήταν:

Τηλεδιάσκεψη με συνεργαζόμενο σχολείο, εορτασμός της Διεθνούς ημέρας για τις γυναίκες και τα κορίτσια στις επιστήμες. Οι γυναίκες επιστήμονες έχουν υποστεί διακρίσεις λόγω του φύλου τους, υπήρξαν περιπτώσεις που δεν έγιναν δεκτές σε πανεπιστήμια ή δεν έλαβαν βραβείο για ανακαλύψεις τους, για τις οποίες βραβεύτηκαν άνδρες συνεργάτες τους. Ακόμη και σήμερα μόλις μία είναι γυναίκα σε κάθε τρεις ερευνητές ενώ στην ανώτατη εκπαίδευση οι γυναίκες που ασχολούνται με το STEM είναι περίπου το 35% (πρόσφατη έκθεση Unesco). Οι μαθήτριες/τές μας έκαναν έρευνα για γυναίκες που διακρίθηκαν στο επιστημονικό τους πεδίο. Επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τις γυναίκες στις θετικές επιστήμες. Δημιουργήθηκε λεύκωμα αφισών στο οποίο παρουσιάζεται η ζωή και το έργο 10 σημαντικών γυναικών επιστημόνων και η δράση κατέληξε στο μήνυμα: οι μαθήτριες και οι μαθητές μας «να πιστεύουν στον εαυτό τους και να δουλέψουν για να καταφέρουν ό,τι ονειρεύονται, ό,τι σχεδιάζουν, αγνοώντας οποιονδήποτε τις/τους αμφισβητεί» (συμβουλή τους χαρακτήρα της επιστήμονος Μαρί Κιουρί μέσω τεχνητής νοημοσύνης character.ai).

Προετοιμασία μαθητριών/τών για την ισότητα των φύλων σύμφωνα με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Μάϊος 2023, παρακολούθηση διάλεξης Εαρινού εξαμήνου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με θέμα: «Το φύλο».

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Γ’ τάξης στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και ειδικότερα του επαγγελματικού προσανατολισμού και της μελέτης του φύλου,  προσέγγισαν το συγκεκριμένο θέμα στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και επιστημονικά. Εκδήλωσαν την επιθυμία να παρακολουθήσουν σχετική θεματικά εισήγηση σε ένα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, επιθυμία που ευοδώθηκε με την επίσκεψη τους στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στις 18 Μαΐου όπου και σε ρόλο φοιτητών παρακολούθησαν το πρώτο μέρος μιας πανεπιστημιακής παράδοσης σχετικής με ”Το Φύλο”.  Η καθηγήτρια του Παντείου της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας κ. Αθανασίου Αθηνά έθεσε το θέμα ως εξής: ” προχωράμε τις σκέψεις μας πέρα από τις προκαταλήψεις και τις εύκολες βεβαιότητες … Πώς πάμε όμως πέρα από τις προκαταλήψεις για τη διαφορετικότητα: … Και η Ανθρωπολογία του Φύλου είναι στην καρδιά αυτής της συζήτησης, αυτού του ερωτήματος. Η Ανθρωπολογία του Φύλου ειδικότερα είναι ένα επιστημονικό πεδίο το οποίο είναι δεσμευμένο  για να ασκεί κριτική απέναντι σε όλες τις  κοινωνικές προκαταλήψεις, είτε αυτές αφορούν το φύλο, είτε αφορούν τη σωματική κατάσταση, την αρτιμέλεια, την οικονομική κατάσταση την κοινωνική τάξη κλπ. Όλες λοιπόν οι προκαταλήψεις είναι ακριβώς αυτό το πεδίο που επάνω σε αυτό ασκεί κριτική και ανοίγει κριτικά ερωτήματα η Κοινωνική Ανθρωπολογία”. Οι μαθήτριες και οι μαθητές έθεσαν ερωτήματα και κατανόησαν μέσα από την ιστορική πορεία του γυναικείου φύλου και τις αλλαγές που προέκυψαν μέσα από αγώνες.  Στο εύστοχο ερώτημα μαθητή μας: “Μα, δεν έχουμε προχωρήσει σε αυτά:” Η απάντηση της καθηγήτριας ήταν «Ναι, αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμα.». Έτσι μαζί με τις εργασίες τους σχετικά με τον καταμερισμό των εργασιών και τρόπους λήψης των αποφάσεων στο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον αναστοχάστηκαν και θεωρητικά τα θέματα, τα οποία και μετέφεραν ως νέα γνώση στις οικογένειες και το φιλικό περιβάλλον τους. Από την ανώνυμη εθνογραφική τους επιτόπια έρευνα οι μαθήτριες και οι μαθητές παρατήρησαν και κατέγραψαν τα εξής: Η πλειονότητα των οικογενειών λειτουργεί καταμερίζοντας τις εργασίες ανάλογα με το φύλο με ελάχιστες εξαιρέσεις που εντοπίζονται στις περιπτώσεις διαζυγίων ή απουσία γονέα σε άλλο τόπο λόγω εργασίας. Ως προς τον τρόπο λήψης αποφάσεων η πλειονότητα συναποφασίζει με μοναδικές εξαιρέσεις δύο οικογένειες όπου αποφασίζει στη μία ο πατέρας και στην άλλη η μητέρα. Άρα φαίνεται ότι υπάρχει βελτίωση στην ισότητα των φύλων, παρόλα αυτά παραμένουν κάποια στερεότυπα.

 

Αποτελέσματα δράσης

Η δράση έδωσε το έναυσμα για σχετικό διάλογο στον σύλλογο διδασκουσών/όντων με αποτελέσματα στην απρόσκοπτη κατανομή των εργασιών χωρίς τον παράγοντα φύλου. Παρόλα αυτά οι άντρες το αντιμετώπισαν πιο χαλαρά σαν κάτι που δεν τους αφορούσε και τόσο. Το υλοποίησαν με έναν ανάλαφρο τόνο, χωρίς να πιστεύουν ότι κάτι θα αλλάξει ή ότι υπάρχει πρόβλημα. Αυτό αποτέλεσε μια επιπλέον πρόκληση για την επιτυχή υλοποίηση της δράσης και όχι δυσκολία.

Υλοποιήθηκαν σχετικές δράσεις με την μαθητική κοινότητα. Για παράδειγμα η δράση με τις γυναίκες επιστήμονες  έκανε γνωστές πτυχές ανισοτήτων στην εκπαίδευση, στην έρευνα, στην εργασία και ευαισθητοποίησε μαθήτριες/τές ως προς την άμβλυνσή τους.

Η διεξαγωγή έρευνας μικρής κλίμακας για τους ρόλους γυναικών – ανδρών στην οικογένεια φώτισε όψεις της ανισότητας μεταξύ των δύο φύλων. Σε δεύτερο χρόνο η παρουσίαση των αποτελεσμάτων, η διατύπωση προτάσεων από τις/τους μαθήτριες/τές και η συζήτηση αυτών μέσα στην οικογένεια από τα ίδια τα παιδιά, είχε ως αποτέλεσμα την διάχυση της οπτικής της ισότητας στην ελληνική οικογένεια και στις σύγχρονες κοινωνικές πρακτικές.

Επιπλέον, στη διάχυση των αποτελεσμάτων συνέβαλαν οι δημοσιεύσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου, οι δημοσιεύσεις στη σχετική υπηρεσία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και τα δελτία τύπου στον τοπικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.

 

Δημοσιευμένο στο: https://blogs.sch.gr/2gymchlk/2023/05/30/isotita-fylon-anastochasmos-kai-allages-sti-dioikitiki-glossa-kai-sto-syllogo-didaskonton/

Δράσεις «Διατροφή», “Συμπερίληψη”

 

Δράσεις «Διατροφή», “Συμπερίληψη”
Τα παιδιά όταν έχουν ερεθίσματα κάνουν “θαύματα”.
Στις 26 Μαΐου 2023 η Α’ τάξη στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας μας παρουσίασε μία βιωματική δράση της εκπαιδευτικού Μαρίας Σαμπάνη που «μεταμόρφωσε» το σχολείο μας σ’ ένα «κήπο» φρούτων.
Με τη βοήθεια του μαθήματος της Πληροφορικής και τη συνεργασία της υπεύθυνης καθηγήτριας Μαρίας Σαμίου, οι μαθητές δημιούργησαν αστεία κόμικς, παρουσιάσεις με power point και βίντεο με σκοπό να μεταδώσουν το μήνυμα του σημαντικού ρόλου που έχει η διατροφή στη ζωή μας.
Τα παιδιά στην εφηβεία τρώνε συνήθως λιγότερο υγιεινά και στρέφονται πιο συχνά στο έτοιμο και γρήγορο φαγητό. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει στη φάση που ο οργανισμός “χτίζει” νέους ιστούς και αναπτύσσεται. Έτσι οι συμμετέχοντες στη δράση, μέσα από τις εργασίες τους, εξήγησαν πως τώρα χρειάζονται σωστά υλικά για να χτιστεί ένας γερός οργανισμός! Και έδωσαν το σύνθημα: «Τρώμε καθημερινά φρούτα και λαχανικά για υγεία στο σώμα, ομορφιά και καλή ψυχολογία.»
Και η μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη έγινε με το δεκατιανό για όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές. Μια τεράστια ποικιλία φρούτων σε διάφορες μορφές, σουβλάκια, smoothies, φρουτοσαλάτες, φυσικοί χυμοί φρούτων στόλισε ένα μεγάλο τραπέζι στην αυλή του σχολείου με σεφ τα παιδιά της Α’ Τάξης, οπότε όλοι ζήσαμε μια γιορτή υγιεινής διατροφής που αποδείχτηκε και πολύ νόστιμη.
Μετά τη φρουτογιορτή ακολούθησε ένα υπέροχο θεατρικό που ετοίμασε στο τμήμα ένταξης η μαθηματικός μας κ. Καραχάλιου με μηνύματα συμπερίληψης και ενότητας. Ειδικότερα, οι μαθήτριες και οι μαθητές μας μίλησαν για την αγάπη, αλληλεγγύη, δύναμη και ειρήνη και αποτύπωσαν τις αξίες αυτές σχηματίζοντας έναν μεγάλο κύκλο με τα σώματα τους, πιασμένοι χέρι χέρι στην αυλή του σχολείου.
Έτσι έληξε και η τελική γιορτή της σχολικής χρονιάς 2022 – 2023, μιας χρονιάς πλούσιας σε γνώσεις, δράσεις, δημιουργίες και ουσιαστικές διαπροσωπικές σχέσεις.
Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστούμε θερμά όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές μας για αυτή την υπέροχη χρονιά που μας χάρισαν με το γέλιο, το φιλότιμο, τη συμμετοχή, και την καλή τους συνεργασία και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στις εξετάσεις!

Διατροφή

Δημιουργός: 2gymchlk, στις: 05-06-2023, διάρκεια: 00:02:14

Δράση για τη διατροφή

345082377 936073680996270 7323760330790093712 n

 

 

343393436 171550655613888 5826819475035289883 n

 

343380639 599909888902074 6549819475246135052 n

343718001 910044600067638 5598423278174907261 n 343781421 1448572582584879 3767144518536065349 n 345246720 656679322968889 7306155318687528980 n

εικόνα Viber 2023 05 26 15 10 20 003 εικόνα Viber 2023 05 26 15 10 20 316

«Η ομπρέλα της ειρήνης» – θεατρική παράσταση στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας

«Η ομπρέλα της ειρήνης»

Διασκευή του παραμυθιού  «Το πολύχρωμο παιδί» του Νίκου Μιχαλόπουλου

 

«Άνθρωπος. Μονόχρωμος ή πολύχρωμος, δεν έχει σημασία. Απλώς, άνθρωπος!»

 

Την Παρασκευή 26 Μαΐου οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση με τίτλο «Η οπρέλα της ειρήνης» από τις μαθήτριες και τους μαθητές του Τμήματος Ένταξης.

Ένα πολύχρωμο παιδί στο σώμα του έκλεινε όλες τις φυλές: σώμα που στηρίζεται σε μαύρα πόδια, δουλεύει με κίτρινα χέρια, αναπνέει σε κόκκινο σώμα, μιλά και να γελά με το λευκό του πρόσωπο.

Μήπως τελικά ένας πολύχρωμος ανάμεσα σε μονόχρωμους ανθρώπους, που όμως έχουν τα χρώματά του δεν είναι τελικά και τόσο διαφορετικός; Αλλά κι αν είναι, σίγουρα αυτό δεν είναι και τόσο κακό!

Πόσο διαφορετικοί είμαστε ή πόσο ίδιοι τελικά όλοι οι άνθρωποι;

Μέσα από το θεατρικό διδαχθήκαμε το σεβασμό απέναντι στη διαφορετικότητα, την αξία της ειρήνης και της φιλίας, καθώς και την ανάγκη να μάθουμε όλοι μας να αντιμετωπίζουμε τους φόβους μας.

Το θεατρικό ξεκίνησε με το τραγούδι «Σκέψου», σε στίχους της μαθήτριας της Γ΄Γυμνασίου Δήμητρας Πόγκα και μουσική επένδυση του καθηγητή κου Σκαράκη Παναγιώτη.

«Συρία, Ουκρανία, Ελλάδα, Αφρική, όλοι είμαστε ίδιοι μα και ξεχωριστοί!»

Ένας κύκλος με όλα τα παιδιά και όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας έκλεισε την παράσταση.

«Αν όλα τα παιδιά της Γης πιάναν γερά τα χέρια, κορίτσια–αγόρια στη σειρά και στήνανε χορό, ο κύκλος θα γινότανε πολύ πολύ μεγάλος κι ολόκληρη τη γη μας θα αγκάλιαζε θαρρώ…» είχε γράψει ο Γιάννης Ρίτσος.

 

Οι μαθήτριες και οι μαθητές του ΤΕ αφιέρωσαν την παράσταση στην Διευθύντρια του σχολείου μας:

«Το θεατρικό το αφιερώνουμε στην Διευθύντρια του σχολείου μας, την διευθύντρια της καρδιάς μας κα Κατερίνα, που από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς μας διδάσκει ότι:

Είμαστε όλες και όλοι ισότιμοι

Είμαστε σε ένα σχολείο που θέλει ευτυχισμένα και χαρούμενα παιδιά!

Την ευχαριστούμε πολύ!»

 

Σας περιμένουμε και πάλι την επόμενη σχολική χρονιά με ένα νέο θεατρικό, εμπνευσμένο πάλι από τις μαθήτριες και τους μαθητές!

 

Οι εκπαιδευτικοί του ΤΕ:

Καραχάλιου Ευγενία Μαθηματικός

Ματσαρίδου Εύα Φιλόλογος

 

Το βίντεο της παράστασης.

 

 

Καλή πρακτική: Δράση θεατρικής παράστασης ” Η ομπρέλα της ειρήνης”.



Λήψη αρχείου

 

Φωτογραφίες από την παράσταση

εικόνα Viber 2023 05 29 06 34 54 182 εικόνα Viber 2023 05 29 06 35 07 396 εικόνα Viber 2023 05 29 06 35 21 739 εικόνα Viber 2023 05 29 06 35 36 546 εικόνα Viber 2023 05 29 06 35 58 975

Πρόγραμμα γραπτών προαγωγικών & απολυτήριων εξετάσεων 2022-23

Πρόγραμμα γραπτών προαγωγικών & απολυτήριων εξετάσεων 2022-23



Λήψη αρχείου

Σχέδιο δράσης ισότητα φύλων: Αποτελέσματα

Αποτελέσματα δράσης

Η δράση έδωσε το έναυσμα για σχετικό διάλογο στον σύλλογο διδασκουσών/όντων με αποτελέσματα στην απρόσκοπτη κατανομή των εργασιών χωρίς τον παράγοντα φύλου. Παρόλα αυτά οι άντρες το αντιμετώπισαν πιο χαλαρά σαν κάτι που δεν τους αφορούσε και τόσο. Το υλοποίησαν με έναν ανάλαφρο τόνο, χωρίς να πιστεύουν ότι κάτι θα αλλάξει ή ότι υπάρχει πρόβλημα. Αυτό αποτέλεσε μια επιπλέον πρόκληση για την επιτυχή υλοποίηση της δράσης και όχι δυσκολία.

Υλοποιήθηκαν σχετικές δράσεις με την μαθητική κοινότητα. Για παράδειγμα η δράση με τις γυναίκες επιστήμονες  έκανε γνωστές πτυχές ανισοτήτων στην εκπαίδευση, στην έρευνα, στην εργασία και ευαισθητοποίησε μαθήτριες/τές ως προς την άμβλυνσή τους.

Η διεξαγωγή έρευνας μικρής κλίμακας για τους ρόλους γυναικών – ανδρών στην οικογένεια φώτισε όψεις της ανισότητας μεταξύ των δύο φύλων. Σε δεύτερο χρόνο η παρουσίαση των αποτελεσμάτων, η διατύπωση προτάσεων από τις/τους μαθήτριες/τές και η συζήτηση αυτών μέσα στην οικογένεια από τα ίδια τα παιδιά, είχε ως αποτέλεσμα την διάχυση της οπτικής της ισότητας στην ελληνική οικογένεια και στις σύγχρονες κοινωνικές πρακτικές.

Επιπλέον στη διάχυση των αποτελεσμάτων συνέβαλαν οι δημοσιεύσεις στην ιστοσελίδα του σχολείου, οι δημοσιεύσεις στη σχετική υπηρεσία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και τα δελτία τύπου στον τοπικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.

“Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Μέσα από Ετεροπαρατήρηση Διδασκαλίας: Η Διαχείριση Κρίσιμων Περιστατικών στην Τάξη



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 

 



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 



Λήψη αρχείου

 

Δειγματικές Διδασκαλίες

poem 3 poem 2 poem 1 20221219 091413 20221219 091410 3η δειγματική 4 3η δειγματική 3 3η δειγματική 2 3η δειγματική 1

 

Ενδοσχολική επιμόρφωση

20230327 123434

20230327 120103 1536x691 1 20230327 123426 1536x691 1 20230327 123429 1536x691 1 20230327 123445 1536x691 1

Σχέδιο δράσης ισότητα φύλων: υλοποίηση

Υλοποίηση δράσης

Οι εκπαιδευτικοί της συγκεκριμένης δράσης συνομίλησαν μεταξύ τους και με τις/τους άλλες/λους εκπαιδευτικούς για το θέμα ώστε να τις/τους ενημερώσουν, ευαισθητοποιήσουν και να τις/τους ωθήσουν να συμμετέχουν με τον τρόπο που θα ταίριαζε στην/στον καθένα και μετά από δική της/του επιλογή.

Οι συζητήσεις, οι προτάσεις και οι αποφάσεις για τον τρόπο δράσης συνεχίστηκαν και στις σχετικές παιδαγωγικές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκουσών/όντων. Η ανταπόκριση ήταν γενικά θετική από τις/τους εκπαιδευτικούς και πολύ υποστηρικτική από τη διεύθυνση του σχολείου.

Η δράση κινήθηκε στους παρακάτω άξονες:

Α) διοικητικά θέματα και λειτουργία σχολικής μονάδας:

Έγινε χρήση και των δύο τύπων στα έγγραφα, πρακτικά, βιβλίο σχολικής ζωής, ανακοινώσεις, ενημερώσεις, δελτία τύπου και κάθε επικοινωνία μέσω γραπτού λόγου. Ο θηλυκός τύπος προηγείται και ο αρσενικό να ακολουθεί με μία διαχωριστική πλάγια γραμμή μεταξύ τους ή σε πλήρη γραφή ώστε να εξυπηρετηθεί η έκφραση και το συντακτικό. Ο συγκεκριμένος τρόπος χρήσης και των δύο τύπων πέρασε και στην εκφορά του προφορικού λόγου σε περιπτώσεις που ήταν απαραίτητο.

Άλλαξε η κατανομή των εργασιών και εργασίες που τα προηγούμενα χρόνια κατανέμονταν στερεοτυπικά στο τρέχον έτος κατανεμήθηκαν με βάση το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν οι ίδιες/ιοι οι εκπαιδευτικοί, αξιοποιώντας καλύτερα τις γνώσεις και δεξιότητες.

Β) εκπαιδευτικοί και μαθητές:

Έγινε χρήση και των δύο τύπων (πρώτος ο θηλυκός) κατά την αλληλεπίδρασή τους με τις/τους μαθήτριες/τές και κατά την διεξαγωγή των μαθημάτων όπως Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Εργαστήρια Δραστηριοτήτων και Πληροφορική. Επίσης οργανώθηκαν δράσεις με στόχο την άρση των ανισοτήτων λόγω φύλου και την κατάρριψη των στερεοτύπων, που επιτυγχάνεται με την εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση των μαθητριών/των οι οποίες/οι συμμετέχουν ενεργά και βιωματικά. Αυτές οι δράσεις ήταν:

Τηλεδιάσκεψη με συνεργαζόμενο σχολείο, εορτασμός της Διεθνούς ημέρας για τις γυναίκες και τα κορίτσια στις επιστήμες. Οι γυναίκες επιστήμονες έχουν υποστεί διακρίσεις λόγω του φύλου τους, υπήρξαν περιπτώσεις που δεν έγιναν δεκτές σε πανεπιστήμια ή δεν έλαβαν βραβείο για ανακαλύψεις τους, για τις οποίες βραβεύτηκαν άνδρες συνεργάτες τους. Ακόμη και σήμερα μόλις μία είναι γυναίκα σε κάθε τρεις ερευνητές ενώ στην ανώτατη εκπαίδευση οι γυναίκες που ασχολούνται με το STEM είναι περίπου το 35% (πρόσφατη έκθεση Unesco). Οι μαθήτριες/τές μας έκαναν έρευνα για γυναίκες που διακρίθηκαν στο επιστημονικό τους πεδίο. Επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τις γυναίκες στις θετικές επιστήμες. Δημιουργήθηκε λεύκωμα αφισών στο οποίο παρουσιάζεται η ζωή και το έργο 10 σημαντικών γυναικών επιστημόνων και η δράση κατέληξε στο μήνυμα: οι μαθήτριες και οι μαθητές μας «να πιστεύουν στον εαυτό τους και να δουλέψουν για να καταφέρουν ό,τι ονειρεύονται, ό,τι σχεδιάζουν, αγνοώντας οποιονδήποτε τις/τους αμφισβητεί» (character.ai Μαρί Κιουρί).

Προετοιμασία μαθητριών/τών για την ισότητα των φύλων σύμφωνα με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα Μάϊος 2023, παρακολούθηση διάλεξης Εαρινού εξαμήνου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με θέμα: Το φύλο.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Γ’ τάξης στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και ειδικότερα του επαγγελματικού προσανατολισμού και της μελέτης του φύλου,  προσέγγισαν το συγκεκριμένο θέμα στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και επιστημονικά. Εκδήλωσαν την επιθυμία να παρακολουθήσουν σχετική θεματικά εισήγηση σε ένα Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, επιθυμία που ευοδώθηκε με την επίσκεψη τους στο Πάντειο Πανεπιστήμιο stiw 18 Μαίου όπου και σε ρόλο φοιτητών παρακολούθησαν το πρώτο μέρος μιας πανεπιστημιακής παράδοσης σχετικής με ”το Φύλο”.  Η καθηγήτρια του Παντείου της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας κ. Αθανασίου Αθηνά έθεσε το θέμα ως εξής: ” προχωράμε τις σκέψεις μας πέρα από τις προκαταλήψεις και τις εύκολες βεβαιότητες … Πώς πάμε όμως πέρα από τις προκαταλήψεις για τη διαφορετικότητα: … Και η Ανθρωπολογία του Φύλου είναι στην καρδιά αυτής της συζήτησης, αυτού του ερωτήματος. Η Ανθρωπολογία του Φύλου ειδικότερα είναι ένα επιστημονικό πεδίο το οποίο είναι δεσμευμένο  για να ασκεί κριτική απέναντι σε όλες τις  κοινωνικές προκαταλήψεις, είτε αυτές αφορούν το φύλο, είτε αφορούν τη σωματική κατάσταση, την αρτιμέλεια, την οικονομική κατάστααη την κοινωνική τάξη κλπ. Όλες λοιπόν οι προκαταλήψεις είνα ακριβώς αυτό το πεδίο που επάνω σε αυτό ασκεί κριτική και ανοίγει κριτικά ερωτήματα η Κοινωνική Ανθρωπολογία”. Οι μαθήτριες και οι μαθητές έθεσαν ερωτήματα και κατανόησαν μέσα από την ιστορική πορεία του γυναικείου φύλου και τις αλλαγές που προέκυψαν μέσα από αγώνες.  Στο εύστοχο ερώτημα μαθητή μας: “Μα, δεν έχουμε προχωρήσει σε αυτά:” Η απάντηση της καθηγήτριας ήταν «Ναι, αλλά έχουμε πολύ δρόμο ακόμα.». Έτσι μαζί με τις εργασίες τους σχετικά με τον καταμερισμό των εργασιών και τρόπους λήψης των αποφάσεων στο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον αναστοχάστηκαν και θεωρητικά τα θέματα, τα οποία και μετέφεραν ως νέα γνώση στις οικογένιες και το φιλικό περιβάλλον τους. Από την ανώνυμη εθνογραφική τους επιτόπια έρευνα οι μαθήτριες και οι μαθητές παρατήρησαν και κατέγραψαν τα εξής: Η πλειονότητα των οικογενειών λειτουργεί καταμερίζοντας τις εργασίες ανάλογα με το φύλο με ελάχιστες εξαιρέσεις που εντοπίζονται στις περιπτώσεις διαζυγίων ή απουσία γονέα σε άλλο τόπο λόγω εργασίας. Ως προς τον τρόπο λήψης αποφάσεων η πλειονότητα συναποφασίζει με μοναδικές εξαιρέσεις δύο οικογένειες όπου αποφασίζει στη μία ο πατέρας και στην άλλη η μητέρα. Άρα υπάρχει βελτίωση στην ισότητα των φύλων, παρόλα αυτά παραμένουν κάποια στερεότυπα.

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση