Τους τελευταίους μήνες της φετινής σχολική χρονιάς πραγματοποιήθηκε το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο
“Η Οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική”
Το πρόγραμμα έτρεξε το ίδιο διάστημα με τις εξής Παγκόσμιες ημέρες: “Παγκόσμια Ημέρα Οικογένειας” – 15 Μαΐου, Γιορτή της μητέρας – 12 Μαΐου, Παγκόσμια Ημέρα γονέων – 1 Ιουνίου
Οι παραπάνω παγκόσμιες ημέρες αποτέλεσαν και αφορμή για συζήτηση και έναρξη κάποιων δραστηριοτήτων. Το θέμα κέντρισε ιδιαίτερως το ενδιαφέρον των παιδιών, καθώς με πολλή χαρά θέλησαν να χρωματίσουν τα μονα-δικά τους σπιτάκια και μέσα σ’ αυτά τις οικογένειές τους!
Ολοκληρώνοντας την ζωγραφική τα παιδιά παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης τις οικογένειές τους και όλοι μαζί παρατηρήσαμε πόσο όμορφες και διαφορετικές οικογένειες είχαμε.
Η πλειονότητα των παιδιών αντιλήφθηκε πως δεν είχαν όλοι το ίδιο πλήθος μελών στα σπιτάκια τους. Κάπως έτσι πραγματοποιήθηκε και η επόμενη δραστηριότητα, όπου σε όλη την τάξη τοποθετήθηκαν καρτελάκια με αριθμούς. Κάθε μαθητής/τρια κλήθηκε μαζί με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν να κατευθυνθεί στον χώρο με το αντίστοιχο καρτελάκι.
Οι μαθητές αυτόματα δημιούργησαν μικρότερες ή μεγαλύτερες ομάδες, ανάλογα με το πλήθος των μελών της οικογένειάς τους.
Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές αναρτήσαν τις ζωγραφιές τους σε συγκεκριμένο χώρο κάτω από το σχετικό καρτελάκι.
Σε επόμενη δραστηριότητα η εκπαιδευτικό κάλεσε τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με θέμα “Τι είναι Οικογένεια”
Μετέπειτα προβλήθηκε στα παιδιά με τη χρήση του διαδραστικού πίνακα το ψηφιακό παραμύθι “Η μονα-δική μου οικογένεια” της Ι. Μανάφη και όλοι μαζί συζητήσαμε για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι και υλοποιήσαμε ορισμένες από τις δραστηριότητες που συνοδεύουν το παραμύθι.
Σε επόμενη φάση στο σχολείο μας απεστάλησαν κάρτες ευχετήριες από τα ζώα που συναντήσαμε και γνωρίσαμε μέσα από το παραπάνω παραμύθι. Με κάθε κάρτα που παραλαμβάναμε προβαλλόταν και στην ολομέλεια της τάξης αποσπάσματα από βίντεο από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney “Ο μαγικός κόσμος των ζώων”.
Μέσα από την παρουσίαση των οικογενειών των ζώων αυτών αντιληφθήκαμε πως η δομή της κάθε οικογένειας μπορεί να οδηγήσει και σε αντίστοιχους ορισμούς, όπως γνωρίσαμε την πυρηνική οικογένεια του πιγκουίνου, της εκτεταμένης οικογένειας, της μονογονεϊκής οικογένειας και τέλος της θετής οικογένειας, όπως αυτή του κούκου.
Κατά τη διάρκεια παρουσίασης των οικογενειών διαβάστηκαν και σχετικά παραμύθια που εστίαζαν και στην συναισθηματική σχέση που δημιουργούν τα εκάστοτε μέλη μεταξύ τους. Επίσης, ολοκληρώθηκαν και σχετικές εργασίες όπου τα παιδιά κλήθηκαν να εκφραστούν…
Ζωγραφίζω τι μου αρέσει να κάνω με την οικογένειά μου και πώς νιώθω όταν είμαι με την οικογένειά μου!
Όταν συζητήσαμε για τις εκτεταμένες οικογένειες τα περισσότερα παιδιά εστίασαν περισσότερο στον παππού και στη γιαγιά. Κάπως έτσι κλήθηκαν να ζωγραφίσουν…
Ζωγραφίζω πως νιώθω όταν περνάω χρόνο με τον παππού και τη γιαγιά!
Όσο για την θετή οικογένεια γνωρίσαμε εκτός από αυτήν του κούκου και ένα μικρό ελεφαντάκι από το βιβλίο της Τσορώνη-Γεωργιάδη Γιολάντας με τίτλο “Μαμά μου, εσύ”. Τα παιδιά ζωγράφισαν πως νιώθουν όταν είναι με τη μαμά τους, ζωγραφιές που τις χάρισαν την ημέρα της γιορτής της μητέρας!!!




