“Ένας κύκλος μας ενώνει”

Στις αρχές του Οκτώβρη ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων για τη φετινή σχολική χρονιά με την πρώτη θεματική “ΕΥ ΖΗΝ”, με στόχο την ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών και την αποδοχή του διαφορετικού και με απώτερο σκοπό την πρόληψη της βίας!

Το νηπιαγωγείο είναι ο χώρος όπου τα παιδιά θα αποκτήσουν γερές βάσεις για την μετέπειτα ζωή κι εμείς φέτος θέλουμε να τους μάθουμε να δημιουργούν φιλίες και να δείχνουν σεβασμό ακόμη και σε οποιονδήποτε μοιάζει διαφορετικός.

 

Παίξαμε παιχνίδια για να παρατηρήσουμε και να αντιληφθούμε τα κοινά, αλλά και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά μας. Με τη βοήθεια των καρτών που ετοιμάσαμε ζητήσαμε από τα παιδιά να σηκωθούν σαν ελατήρια από τη θέση τους όταν έχουν κάποιο κοινό εξωτερικό χαρακτηριστικό!!!

 

εργ δεξιοτητων 2

 

εργ δεξιοτητων

 

 

Ετοιμάσαμε το φύλλο με τα αγαπημένα μας για να παρουσιάσουμε τον εαυτό μας στους άλλους και να μιλήσουμε για όσα μας αρέσουν.

 

thumbnail 15

thumbnail 16

Βρήκαμε κοινά αγαπημένα με πολλούς που δεν το περιμέναμε και δώσαμε τα χέρια ή και αγκαλιές!

 

Επαναλάβαμε το παιχνίδι με την παρουσίαση των αγαπημένων μας κρατώντας ένα νήμα από κουβάρι. Κάθε παιδί που μιλούσε έδινε το νήμα στο παιδί που θυμόταν πως είχαν έστω ένα κοινό στοιχείο, π.χ. αγαπημένο χρώμα κ.α.

 

thumbnail 11

 

Τα παιδιά στην πλειονότητά τους είχαν πολλά κοινά στοιχεία κι έτσι αποφασίστηκε και με βάσει το μαθητικό δυναμικό να χωριστούν σε δύο μεγάλες ομάδες. Οι δύο αυτές ομάδες συν-διαμορφώνουν το συμβόλαιο της τάξης!

 

Προτού προχωρήσουμε στο συμβόλαιο της τάξης διαβάσαμε ένα βιβλίο για τους καλούς τρόπους και παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης, ταξινόμησης και κατηγοριοποίησης των θετικών και των αρνητικών συμπεριφορών.

 

thumbnail 13 1

Συμπληρώσαμε ένα φύλλο αξιολόγησης ώστε να δούμε κατά πόσο κατανοήσαμε όλοι ποιες είναι οι αρνητικές και ποιες οι θετικές συμπεριφορές.

thumbnail 10 2

Η πρώτη ομάδα αποφάσισε να δημιουργήσει μια μεγάλη αφίσα με τίτλο που έδωσαν τα ίδια τα παιδιά

 

“Τα χρωματιστά χέρια είναι χαρούμενα να κάνουν καλούς κανόνες”

 

 

5

Η δεύτερη ομάδα προσπάθησε να σκεφτεί και να προτείνει τους θετικούς κανόνες που θα μας υπενθυμίζουν πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε μέσα στην τάξη και στους άλλους!!!

 

6

 

7

Στο τέλος τα παιδιά και των δύο ομάδων υπέγραψαν το συμβόλαιο των θετικών κανόνων της τάξης τους και συμφωνήσαμε πως θα προσπαθήσουμε πάρα πολύ να τους τηρήσουμε.

 

8