Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.

Learn2Analyze MOOC στην Αναλυτική Εκπαιδευτικών Δεδομένων: Έναρξη 21 Οκτωβρίου

Ένα νέο Ευρωπαϊκό Μαζικό Ανοικτό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) με αντικείμενο την Αναλυτική Εκπαιδευτικών Δεδομένων (Educational Data Literacy) και πώς  αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί για την υποστήριξη της διδασκαλίας ψηφιακών μαθημάτων και μαθημάτων που εφαρμόζουν την Αντεστραμμένη Διδασκαλία, προσφέρεται δωρεάν από 21 Οκτωβρίου.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Υποστήριξη μαθητικών διαγωνισμών από το Κ.Ε.Σ.Υ. Φωκίδας

Δείτε τα σχετικά άρθρα στον ιστότοπο του Κ.Ε.Σ.Υ. Φωκίδας:

Υποστήριξη σχολικών μονάδων για τη συμμετοχή τους στον Μαθητικό Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras

Υποστήριξη σχολικών μονάδων για τη συμμετοχή τους στο Διαγωνισμό Τεχνολογίας F1 in Schools

Υποστήριξη σχολικών μονάδων για τη συμμετοχή τους στο 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση 2019-2020

 

Εγγραφές στα τμήματα του «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» των ΕΠΑΛ

Οι υποψήφιοι μαθητευόμενοι που συμπεριλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες που έχουν αναρτηθεί στα ΕΠΑ.Λ. της χώρας καλούνται να εγγραφούν στο Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας την Τρίτη 15 και την Τετάρτη 16/10/2019. Την Πέμπτη 17/10/2019 θα συμπληρωθούν οι θέσεις των τμημάτων μαθητείας (επιλαχόντες, μετακινήσεις) και την Παρασκευή 18-10-2019 οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης θα δημοσιεύσουν την απόφαση λειτουργίας των τμημάτων μαθητείας αρμοδιότητας τους.

Σημειώνεται ότι δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η με αριθμ.Φ2/146353/ΓΓ4/20-09-2019 (Β’ 3643) απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως με την οποία καθορίζονται τα Προγράμματα Σπουδών των πέντε νέων ειδικοτήτων «Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος», «Τεχνικός ζυθοποιίας», «Αργυροχρυσοχοΐας», «Υπάλληλος Αποθήκης και Συστημάτων Εφοδιασμού (logistics)» «Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου» για το «Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας» ενώ υπεγράφη και έχει προωθηθεί για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, η με αριθμ. Φ7/158947/ΓΓ4/10-10-2019 Κοινή Υπουργική Απόφαση για την υλοποίηση «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας» αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία αντικαθιστά παλαιότερη σχετική απόφαση. Η νέα αυτή απόφαση διασαφηνίζει τις διαδικασίες που διέπουν τη λήψη αναρρωτικών και κανονικών αδειών, διευθετεί θέματα που αφορούν σε υποχρεώσεις και δικαιώματα εργοδοτών και μαθητευομένων και ενσωματώνει όλες τις τροποποιήσεις σε ένα θεσμικό κείμενο.

(Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο του Υ.ΠΑΙ.Θ., https://www.minedu.gov.gr/, 15-10-2019)

Διάφορα συνέδρια, ημερίδες, σεμινάρια και εκδηλώσεις

11th Conference on Informatics in Education Η Πληροφορική στην εκπαίδευση

Κάλεσμα συμμετοχής στο 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο MoodleMoot 2019

Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς «Κείμενα Διδακτέας Ύλης επί Σκηνής» του Ιδρύματος Πολιτισμού & Εκπαίδευσης «Ανδρέας Λεντάκης»

Ημερίδες επιμόρφωσης από τον Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αποφοίτων Πανεπιστημίου (ΠΑ.ΣΥ.ΚΑ.ΓΑ.)

6ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο  «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία»

FOSSCOMM (Free and Open Source Software Communities Meeting)

Διεθνές Συνέδριο: Οι παιδαγωγικές ιδέες του Janusz Korczak: Σχεδιάζοντας το μέλλον ενός κόσμου που σέβεται τα παιδιά και τα δικαιώματά τους

Νέα ημερομηνία εργαστηρίου Inclusive Schools

Επιμορφωτική ημερίδα ΠΕ: «Από την Κλιματική Αλλαγή στην Κλιματική Κρίση: ο ρόλος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην προστασία του περιβάλλοντος και του ανθρώπου

10ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

12ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ»

6ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

5o Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας

25o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών

ΗΜΕΡΙΔΑ «Κριτική μουσική έρευνα: Προκλήσεις και προοπτικές»-ΤΜΗΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Eπιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «ΕΡΓΑΛΕΙΑ Τ.Π.Ε. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΓΩΝ eTwinning»

6ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία»

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και η Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση διοργανώνουν το 6ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» (http://www.etpe2019.primedu.uoa.gr/). Το πρόγραμμα έχει αναρτηθεί στον ακόλουθο σύνδεσμο http://www.etpe2019.primedu.uoa.gr/programma/

Η εγγραφή και η παρακολούθηση του συνεδρίου δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για  τους συμμετέχοντες. Για τις προεγγραφές επισκεφτείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο http://www.etpe2019.primedu.uoa.gr/eggrafes/

(Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο του Υ.ΠΑΙ.Θ., https://www.minedu.gov.gr/, 7-10-2019)

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2019

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα θα πραγματοποιηθεί για έβδομη χρονιά από τις 5 έως τις 20 Οκτωβρίου 2019. Πριν από την έναρξή των εκδηλώσεων, οι εκπαιδευτικοί και οι διοργανωτές δραστηριοτήτων θα έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες κατάρτισης και εκπαιδευτικούς πόρους για να έρθουν σε επαφή με περισσότερους μαθητές στην ΕΕ και στα Δυτικά Βαλκάνια.

Το 2019 η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα θα διευρύνει σε σημαντικό βαθμό την υποστήριξη στους εκπαιδευτικούς και στους διοργανωτές δραστηριοτήτων. Προκειμένου να προετοιμαστούν για την κορύφωση της εκστρατείας από τις 5 έως τις 20 Οκτωβρίου 2019, εκπαιδευτικοί και άτομα που αγαπούν τον προγραμματισμό θα λάβουν νέο εκπαιδευτικό υλικό, σχέδια μαθημάτων και διαδικτυακά προγράμματα κατάρτισης για να καταστήσουν τα μαθήματα προγραμματισμού πιο ενδιαφέροντα και διασκεδαστικά.

Καταρχάς, το πρώτο Εισαγωγικό Ανοιχτό Μαζικό Διαδικτυακό Μάθημα (MOOC) της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού διεξήχθη από τις 3 έως τις 26 Ιουνίου. Αυτό το σύντομο MOOC, διάρκειας 5 ωρών, απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για το πώς να εντάξουν την υπολογιστική σκέψη και τον προγραμματισμό στις τάξεις τους. Το MOOC παρείχε στους δασκάλους καινοτόμες ιδέες, δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό και άλλους πόρους για να τους βοηθήσουν να διοργανώσουν δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Προγραμματισμού, αυξάνοντας το ενδιαφέρον για μάθηση των μαθητών.

Δεύτερον, ο Θερινός Κύκλος Μαθημάτων της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού, στα οποία συμμετείχαν επιλεγμένοι επικεφαλής εκπαιδευτικοί που λειτουργούν σαν πολλαπλασιαστές σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο πραγματοποιήθηκε από τις 9 έως τις 12 Ιουλίου. Αυτό το μοναδικό πιλοτικό πρόγραμμα κατάρτισης ενίσχυσε τους επικεφαλής εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παρέχοντάς τους εργαλεία, πρακτικά εργαστήρια και εκπαιδευτικούς πόρους, ώστε να μπορούν να εφαρμόζουν αποτελεσματικά τον προγραμματισμό στις τάξεις τους, ενώ παράλληλα ανέπτυξαν καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας για να αυξήσουν τη γνώση και το ενδιαφέρον των μικρότερων μαθητών. Το πρόγραμμα μαθημάτων βασίζεται στο αποκλειστικό μάθημα Βασικές Αρχές της Πληροφορικής (Computer Science Fundamentals) από το πρόγραμμα μαθημάτων του Code.org και στη μεθοδολογία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού.

Τρίτον, ένα MOOC για Προχωρημένους για εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων ξεκίνησε στις 16 Σεπτεμβρίου με διάρκεια πέντε εβδομάδες. Το εν λόγω MOOC αποσκοπούσε να διευρύνει τις παιδαγωγικές ικανότητες και πρακτικές των εκπαιδευτικών, βελτιώνοντας τις γνώσεις τους σχετικά με τον προγραμματισμό και την υπολογιστική σκέψη. Το μάθημα θα επικεντρωνόταν στην παρουσίαση ορισμένων δραστηριοτήτων για σχολικές τάξεις σχετικά με τη Scratch, την ανάπτυξη εφαρμογών, τα μαστορέματα, τις κατασκευές και τη ρομποτική. Το συγκεκριμένο παρεχόμενο εκπαιδευτικό υλικό θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν τις ικανότητες και την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται για να υλοποιήσουν αποτελεσματικά δραστηριότητες προγραμματισμού στην τάξη και να λάβουν μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα βασίζεται σε ένα ολοένα και μεγαλύτερο δίκτυο που αποτελείται από περίπου 80 εθελοντές εθνικούς πρέσβεις, 42 εθνικούς συντονιστές σε Υπουργεία Παιδείας και 280 επικεφαλής εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συνέβαλαν ουσιαστικά στην επιτυχία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού του 2018, όπου έλαβαν μέρος πάνω από το 10% των σχολείων σε όλη την ΕΕ και τα Δυτικά Βαλκάνια, ενώ συμμετείχαν συνολικά 2,7 εκατομμύρια άτομα σε περίπου 44 000 εκδηλώσεις.

Στόχος είναι να έχουμε συντονιστές στα Υπουργεία Παιδείας και επικεφαλής εκπαιδευτικούς σε όλες τις χώρες της ΕΕ και των Δυτικών Βαλκανίων. Η πρόσκληση για επικεφαλής εκπαιδευτικούς είναι ακόμα ανοιχτή σε αρκετές χώρες (Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Τσεχική Δημοκρατία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μαυροβούνιο, Κάτω Χώρες, Πολωνία, Σλοβακία, Ισπανία, Σουηδία και Κόσοβο) στις οποίες χρειάζονται επιπλέον άτομα.

Προκειμένου να φιλοξενηθεί ακόμα μεγαλύτερο κοινό το 2019, έχουν γίνει σημαντικές επικαιροποιήσεις στον δικτυακό τόπο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού παρέχοντας πιο ολοκληρωμένα εργαλεία, πληροφορίες, καθώς και εκπαιδευτικούς και διδακτικούς πόρους στις 29 γλώσσες που είναι διαθέσιμες επί του παρόντος στον δικτυακό τόπο.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα και τις προγραμματισμένες δραστηριότητες για το 2019 και μελλοντικά, μπορείτε να επικοινωνείτε με τους τοπικούς πρέσβεις της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού ή την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο info@CodeWeek.eu. Ιδιαίτερα σημαντική είναι ακόμη η καταχώριση των πιθανών δράσεων στο https://codeweek.eu/events.

Το έγγραφο σε μορφή doc 

(Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο του Υ.ΠΑΙ.Θ., https://www.minedu.gov.gr/, 7-10-2019)

Διδακτέα – εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης Ημερήσιων και (τριετών) Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. και της Δ΄ τάξης (τετραετών) Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. του ν.4386/2016 (Α΄ 83) για το σχολικό έτος 2019-2020

Δείτε περισσότερα εδώ.