Ενημέρωση σχετικά με την εισαγωγή μαθητών/τριών στα Πειραματικά και στα Πρότυπα Σχολεία για το σχολ. έτος 2020-2021.

Σύμφωνα με το με αρ.11/4-5-2020 απόσπασμα Πράξης της Επιστημονικής Επιτροπής Πρότυπων & Πειραματικών Σχολείων (Ε.Ε.Π.Π.Σ.), σας ενημερώνουμε για
τα ακόλουθα :
Εισαγωγή μαθητών/-τριών στα Πρότυπα Γυμνάσια
Η εισαγωγή των μαθητών/-τριών στα Πρότυπα Γυμνάσια θα γίνει με δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων την 29 η Ιουνίου. Με την εν λόγω διαδικασία οι μαθητές/-τριες αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό Σχολείο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της Ελληνικής Γλώσσας και τα Μαθηματικά.
Ειδικότερα:

• Στην Κατανόηση Κειμένων Ελληνικής Γλώσσας ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και
περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, απλά άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών, πολυτροπικά κείμενα κ.λπ.) καθώς και στη χρήση βασικών γραμματικών και
συντακτικών φαινομένων.
• Στα Μαθηματικά ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/-τριών στην κατανόηση και στην επίλυση προβλημάτων, κυρίως της καθημερινής ζωής.
Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι δεν ορίζεται εξεταστέα ύλη και δεν ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση. Επίσης οι μαθητές/-τριες δεν
απαιτείται να μελετήσουν πρόσθετη ύλη για να προετοιμαστούν για τη συμμετοχή τους στη εν λόγω δοκιμασία. Όσα ήδη γνωρίζουν και έχουν αφομοιώσει από τη φοίτησή τους στο Δημοτικό Σχολείο αρκούν για τη επιτυχή συμμετοχή τους. Η πραγματοποίηση της εξέτασης θα γίνει με ευθύνη της Ε.Ε.Π.Π.Σ.. Τα θέματα και των δύο γνωστικών πεδίων (Κατανόηση Κειμένων Ελληνικής Γλώσσας και Μαθηματικά) θα είναι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και οι απαντήσεις θα
σημειώνονται σε ειδικό απαντητικό φύλλο, το οποίο θα αποσταλεί στα σχολεία από την Ε.Ε.Π.Π.Σ.
Για την καλύτερη ενημέρωση των μαθητών/-τριών, των γονέων και κηδεμόνων καθώς και των εκπαιδευτικών, σχετικά με το χαρακτήρα και το είδος των
εξεταζομένων γνωστικών πεδίων, θα ανακοινωθούν ενδεικτικά θέματα εντός του τελευταίου δεκαήμερου του Μαΐου. Η υποβολή των αιτήσεων για συμμετοχή των μαθητών/-τριών στη δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων θα γίνει μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και εντός προθεσμίας που θα ορισθεί.

Εισαγωγή μαθητών/-τριών στα Πειραματικά Σχολεία (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια)
Η επιλογή των μαθητών/-τριών στα Πειραματικά Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια θα γίνει με κλήρωση. Για τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία και ΔημοτικάΣχολεία, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, οι απόφοιτοι του Νηπιαγωγείου θα εγγραφούν, εφόσον το επιθυμούν, στο συνδεδεμένο Δημοτικό Σχολείο, ενώ η εισαγωγή των μαθητών /-τριών για την πλήρωση των κενών θέσεων της Α΄ Δημοτικού θα γίνει με τη διαδικασία της κλήρωσης. Για τα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία που συνδέονται με Πειραματικά Γυμνάσια οι απόφοιτοι του Δημοτικού θα εγγραφούν, εφόσον το επιθυμούν, στο συνδεδεμένο Γυμνάσιο, ενώ η εισαγωγή των μαθητών /-τριών για την πλήρωση των κενών θέσεων της Α΄ Γυμνασίου θα γίνει με τη διαδικασία της κλήρωσης.

Σε Πειραματικά Γυμνάσια, τα οποία μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς χαρακτηρισθούν ως Πρότυπα, και κατά την αποστολή του παρόντος συνδέονται με Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, εγγράφονται, εφόσον το επιθυμούν, οι απόφοιτοι του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου, ενώ η εισαγωγή των μαθητών /-τριών για την πλήρωση των τυχόν κενών θέσεων της Α’ Γυμνασίου θα γίνει με τη διαδικασία (τεστ) δεξιοτήτων στις 29 Ιουνίου 2020.
Η υποβολή των αιτήσεων για συμμετοχή των μαθητών/-τριών στην κλήρωση θα γίνει σε ηλεκτρονική πλατφόρμα και εντός προθεσμίας που θα ορισθεί.
Η ανωτέρω κλήρωση θα πραγματοποιηθεί την 25η Ιουνίου 2020 ηλεκτρονικά.

Εισαγωγή μαθητών/-τριών για την πλήρωση κενών θέσεων στα Πειραματικά
Σχολεία
Η εισαγωγή μαθητών/-τριών για την πλήρωση των κενών θέσεων σε όλες τις τάξεις
των Πειραματικών Σχολείων (Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων),
οι οποίες τυχόν προκύψουν μετά την πλήρωση εκείνων της πρώτης εγγραφής, θα
γίνει με κλήρωση, την έβδομη ημέρα έναρξης του σχολικού έτους 2020-2021.

Ψυχική υγεία των παιδιών εν μέσω της πανδημίας COVID-19/Οδηγός για Γονείς

Μετά από επιστολή του Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων Αθηνών του Γενικού
Νοσοκομείου Παίδων Αθηνών «ΠΑΝ. & ΑΓΛΑΪΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ» με θέμα «Ψυχική υγεία των παιδιών εν μέσω
της πανδημίας COVID-19/Οδηγός για Γονείς» και λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση του Ινστιτούτου
Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 21/30-04-2020 του Δ.Σ.) σάς γνωστοποιούμε ότι στον ιστότοπο του
Κοινοτικού Κέντρου Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων στη σελίδα «Covid-19 Υλικό για γονείς»
(https://ipkathens4.wixsite.com/ipka/covid-19-yliko-gia-goneis) έχει αναρτηθεί Οδηγός για Γονείς «Πώς να
μιλήσουμε στα παιδιά μας για την πανδημία από τον κορωνοϊό και να αντιμετωπίσουμε μαζί την κρίση»,
ο οποίος περιέχει συμβουλές για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης εξαιτίας
της πανδημίας του κορωνοϊού».

Η αλφαβήτα της ανακύκλωσης- Ενημερωτικά φυλλάδια για την ανακύκλωση και την κομποστοποίηση

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄Τάξης στο πλαίσιο των προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων και της δέσμευσής τους στο συμβόλαιο εθελοντών του σχολείου για μεταφορά των γνώσεων που θα αποκομίσουν στους συμμαθητές τους, στους φίλους τους και στην τοπική κοινωνία  δημιούργησαν ηλεκτρονικά ενημερωτικά φυλλάδια για τη διαδικασία της  ανακύκλωσης και της κομποστοποίησης  καθώς, επίσης, την αλφαβήτα της ανακύκλωσης και τα κοινοποίησαν στις ψηφιακές τάξεις του σχολείου.

https://sway.office.com/qsTmOaYYRcw34ykQ?ref=Link

https://sway.office.com/HDuWgakwNWJttSYF?ref=Link

 

https://www.storyjumper.com/book/read/82635525/5ebdaaecafffb#

 

Συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί:

Νικοπούλου Μαρία

Σαρρούδη Ιωάννα

Τριανταφύλλου Ελένη

Τσοπανίδης Σταμάτιος

Ενίσχυση των Σχολείων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου

Oι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄και Β΄τάξεων του σχολείου μας την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου παρακολούθησαν τις παραστάσεις του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Δήμου για συγκέντρωση γραφικής ύλης και σχολικών ειδών για ενίσχυση των Σχολείων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου, έπειτα από επείγουσα έκκληση της «Ένωσης Συγγενών Πεσόντων κατά το Έτος 1940-41»

   

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Παπαδοπούλου Δέσποινα και Χατζηδημητρίου Βασιλική.

Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου-Ευαισθητοποίηση για την αποδοχή και αναγνώριση της αξίας της διαφορετικότητας

  

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, η Β’ τάξη παρουσίασε ένα σχέδιο Εκπαιδευτικού Δράματος της δασκάλας της Θεατρικής Αγωγής με θέμα τη διαφορετικότητα και με αφορμή το κείμενο της Μαρίας Φραγκιά «Ξ όπως Ξιφίας» από το Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Α και Β Δημοτικού. Οι συμμαθητές του Ξέρξη τον κοροϊδεύουν για τη μεγάλη σουβλερή του μύτη και δεν θέλουν να παίξουν μαζί του. Αυτός αποφασίζει να μην ξαναπάει σχολείο, αλλά η μαμά του τού λέει ότι η μύτη του έχει κάποια αξία που θα την ανακαλύψει μόνος του. Όταν οι συμμαθητές του πιάνονται στα δίχτυα ενός ψαρά, ο Ξέρξης θα καταλάβει την αξία της μύτης του, θα τους σώσει και θα γίνει ήρωας. Τότε, όλοι θα αποδεχτούν τη μοναδικότητά του που τον κάνει διαφορετικό .

Υπεύθυνη για τη δράση: Στεφανία Παπαμιχαήλ

Ενημέρωση για την υγιεινή διατροφή

Την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020, οι μαθητές  και οι μαθήτριες όλων των τάξεων παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σωστή Εκπαίδευση και Υγιεινή Διατροφή» της Εταιρείας «Dole Hellas E.P.E.» Τα παιδιά  ενημερώθηκαν για τα οφέλη της καθημερινής κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών διαφορετικών χρωμάτων με στόχο την υιοθέτηση υγιεινής διατροφής και την προάσπιση της υγείας. Επίσης, διανεμήθηκαν δωρεάν μπανάνες στα παιδιά, έπειτα από έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους.

  

Σαρρούδη Ιωάννα

15 Φεβρουαρίου -Παγκόσμια Ημέρα κατά του Παιδικού καρκίνου

Περισσότερα από 150.000 παιδιά παγκοσμίως διαγιγνώσκονται με καρκίνο. Στην Ελλάδα υπολογίζονται 280-300 παιδιά ετησίως. Αυτό καθιστά τον καρκίνο πρώτη αιτία θανάτου παιδιών στις αναπτυσσόμενες χώρες, και τη δεύτερη στις αναπτυγμένες. O καρκίνος της παιδικής ηλικίας μπορεί να ιαθεί. Ωστόσο η συνολική διαδικασία ξεκινώντας από τη διάγνωση είναι ιδιαίτερα ψυχοφθόρα για τα μικρά παιδιά. Ακόμη και για τα παιδιά που θεραπεύονται, η μάχη δεν τελειώνει. Ποσοστό πάνω από το 60% των μακροχρόνια επιζώντων του καρκίνου της παιδικής ηλικίας έχουν μια χρόνια ασθένεια ως συνέπεια της θεραπείας που έλαβαν. Γι αυτό τα παιδιά αυτά αποκαλούνται ήρωες.

Τα παιδιά αυτά έχουν ανάγκη από εκπαίδευση, από διασκέδαση, από υποστήριξη.

Η καταπολέμηση του καρκίνου είναι ευκολότερη όταν το άτομο περιβάλλεται με αγάπη. Όταν ο ασθενής αντιλαμβάνεται ότι υπάρχουν γύρω του πρόσωπα που τον αγαπούν και τον νοιάζονται, παίρνει δύναμη.

Θέλοντας να ευαισθητοποιήσουμε τη σχολική κοινότητα αποφασίσαμε να στηρίξουμε την πρόσκληση του Συλλόγου «Στοργή» και να βοηθήσουμε στέλνοντας  έναν καλό λόγο, μια ζωγραφιά. Οι ζωγραφιές αυτές θα αποτελούσαν μέρος της έκθεσης που διοργανώνεται από τον Σύλλογο για τη γιορτή της Μητέρας προς τιμή των μητέρων παιδιών με καρκίνο. Ωστόσο, με τις εξελίξεις λόγω πανδημίας η προσπάθειά μας σταμάτησε πριν καλά καλά ξεκινήσει.

Τα παιδιά στέλνουν την αγάπη τους στους μικρούς ήρωες με τις παρακάτω ζωγραφιές.

  

Απευθυνόμαστε σε όλους εσάς που μπορεί να διαβάζετε το άρθρο. Μη μείνετε αμέτοχοι ! Βοηθήστε δίνοντας αίμα όσοι από σας έχετε τη δυνατότητα. Γίνετε δότες μυελού των οστών ή αιμοπεταλίων.

Και μην ξεχνάτε! Το καλό πάντα επιστρέφει…

Δείτε το παρακάτω συγκινητικό  animation που δημιουργήθηκε για λογαριασμό του Νοσοκομείου Cancer De Barretos στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας, ενός διεθνούς φήμης κέντρου θεραπείας για τον καρκίνο του παιδιού.

https://www.youtube.com/watch?v=Y-OtckmxUx8

Για τη δράση συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί Βικοπούλου Κωνσταντίνα, Δερβίση Δήμητρα, Αγγίδου Χρυσή και η Διευθύντρια Σαρρούδη Ιωάννα

 

Οι επτά πράξεις ελέους του σχολείου μας

Το σχολείο μας είναι ανοικτό στην κοινωνία και προσανατολισμένο στην καλλιέργεια του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης. Στο σχολείο μας οι μαθητές μαθαίνουν να μαθαίνουν, να παίζουν, να αυτοβελτιώνονται, να εξελίσσονται σε ενεργούς πολίτες με κριτική σκέψη, υπευθυνότητα, κοινωνικές ευαισθησίες, ενσυναίσθηση και αγάπη για τους συμμαθητές τους και όλους τους ανθρώπους σε ένα ευχάριστο και δημιουργικό μαθησιακό περιβάλλον.

Επίσης, στοχεύουμε στην καλλιέργεια στάσεων στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις, ώστε οι μαθητές να νοιάζονται και να δρουν.

Στην κατεύθυνση αυτή:

Συλλέγουμε για καλό σκοπό: καπάκια, σχολικά είδη, τρόφιμα: Συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων. Συντονίζουν οι εκπαιδευτικοί όλων των τάξεων.

Ανακυκλώνουμε: χαρτί, πλαστικό, μπαταρίες, τηγανέλαια, ηλεκτρικές συσκευές : Συμμετέχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων. Ορίζονται υπεύθυνοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄τάξης και ο δάσκαλός τους Τσοπανίδης Σταμάτιος.

Αναβαθμίζουμε αισθητικά το κτήριο ζωγραφίζοντας στους τοίχους: Συμμετέχει ομάδα μαθητών των μεγαλύτερων τάξεων και συντονίζει η εκπαιδευτικός εικαστικών, Αερανοπούλου Ευδοξία.

Σχεδιάζουμε επιδαπέδια παιχνίδια. Συμμετέχει ομάδα μαθητών/τριών των Γ΄, Δ΄, Ε΄και ΣΤ τάξεων και συντονίζουν η εκπαιδευτικός εικαστικών, Αερανοπούλου Ευδοξία και η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, Ξενιδάκη Δωροθέα.

Εξοικονομούμε ενέργεια : περιορίζουμε τη σπατάλη στο νερό και στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Συμμετέχουν τα παιδιά όλων των τάξεων. Δημιουργούνται μεικτές ενεργειακές ομάδες (μικρές και μεγάλες τάξεις). Συντονίζουν οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων και οι  εκπαιδευτικοί εδικοτήτων.

Προστατεύουμε τους μικρότερους παρέχοντας κατάλληλη υποστήριξη στο διάλειμμα. Δημιουργούνται ομάδες υποστήριξης στις οποίες συμμετέχουν μαθητές και  μαθήτριες των τμημάτων της  Ε΄τάξης και συντονίζουν οι  εκπαιδευτικοί των τμημάτων Αγγίδου Χρυσή-Μαλιούφας Γεώργιος και η Διευθύντρια, Σαρρούδη Ιωάννα.

Μεταφέρουμε τις γνώσεις μας στους γονείς μας και στην τοπική κοινωνία με δράσεις για τον εθελοντισμό, την ανακύκλωση και την κλιματική αλλαγή.

Υπεύθυνοι: όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες. Συντονίζουν οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων.

Το συμβόλαιο μας αποτυπώθηκε εικαστικά από ομάδες μαθητών/μαθητριών πολλών τάξεων υπό την καθοδήγηση της εικαστικού του σχολείου μας, Αερανοπούλου Ευδοξία.

Εμπνευσμένοι από τον πίνακα του Καραβάτζιο https://10deco.gr/otan-karavatzio-kai-titsiano-zografizan-to-chaos-pandimies-kai-erga-technis/#.XpIiaP0za70 επικεντρωθήκαμε σε επτά συλλογικές δράσεις, επτά πράξεις ελέους προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Φυσικά, ουδέποτε μας πέρασε από το μυαλό ότι θα ερχόμασταν αντιμέτωποι με κάποια μορφής πανδημία.

 

Σαρρούδη Ιωάννα

Δημιουργία Ομάδων υποστήριξης

IMG_20200303_094737

 

Στο πλαίσιο της πρόληψης της σχολικής βίας και της διασφάλισης ενός θετικού ενδοσχολικού κλίματος δημιουργήθηκαν  ομάδες υποστήριξης σε επίπεδο σχολείου. Οι ομάδες απαρτίζονται από μαθητές και μαθήτριες των δύο τμημάτων της Ε΄τάξης. Η δράση υλοποιείται σε συνεργασία με το 2ο δημοτικό σχολείο Ευόσμου. Τα παιδιά έχουν ενημερωθεί από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων για τα καθήκοντα του ρόλους τους και η συμμετοχή τους στις ομάδες έγινε σε εθελοντική βάση. Τα παιδιά πέρασαν από όλες τις τάξεις και ενημέρωσαν τους μαθητές και τις μαθήτριες  για τον ρόλο τους. Για να εύκολα διακριτοί /ές φορούν πορτοκαλί γιλέκα.

Σύμφωνα με τις έρευνες τα περισσότερα περιστατικά επιθετικότητας παρατηρούνται όταν οι μαθητές είναι έξω από την τάξη. Γι’ αυτό τον λόγο, βγαίνουν εκ περιτροπής στο διάλειμμα και παρέχουν υποστήριξη σε μαθητές και μαθήτριες που έχουν κάποια ανάγκη. Παράλληλα , προσπαθούν να εντοπίσουν παιδιά που φαίνονται να είναι μόνα, μιλούν μαζί τους  και τους προτείνουν να παίξουν μαζί.

Δεν λειτουργούν ως διαμεσολαβητές, αλλά βρίσκονται  εκεί για να  δίνουν το καλό παράδειγμα και να βοηθούν  όσους έχουν ανάγκη .

 

Για την υλοποίηση της δράσης συνεργάζονται οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων της Ε΄τάξης, Αγγίδου Χρυσή- Μαλιούφας Γεώργιος και η Διευθύντρια του σχολείου, Σαρρούδη Ιωάννα.