Από τον σχολικό λαχανόκηπο… στο πιάτο μας!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ ́ και Δ ́ τάξης συμμετείχαν σε μια όμορφη και δημιουργική δράση στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης της Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιούνται σχετικά με τον σχολικό λαχανόκηπο.

Με μεγάλο ενθουσιασμό, τα παιδιά μάζεψαν μαρούλια και άλλα φρέσκα λαχανικά από τον σχολικό κήπο. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, τα έπλυναν και τα καθάρισαν προσεκτικά, ακολουθώντας βασικούς κανόνες υγιεινής και σωστής προετοιμασίας των τροφίμων.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την παρασκευή νόστιμων και υγιεινών σαλατών, τις οποίες οι μαθητές/ήτριες απόλαυσαν όλοι μαζί. Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά γνώρισαν τη διαδρομή της τροφής από τον κήπο στο τραπέζι, καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με την αξία της υγιεινής διατροφής και της βιωματικής μάθησης.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κωνσταντίνος Σιαηλής, Σταμάτης Τσομπανίδης, Ελισάβετ Χατζηδαμιανού

IMG 6b5f80545aa358280adbe4905d81ebb4 V IMG 3fc6b298d78c3587bc123c2bec817d65 V IMG 0a7abbd183fb7b821347d7b807db2b33 V IMG 5e442fd276e1234f99a05f40fa1a7d75 V IMG 7cf661c162bc10d2f02a4ba87fd4fdbb V IMG 8a1953b93039687a66e81ebffec0d8dd V IMG fc3d0be8753b75a7caadd8253f047bd0 V IMG 3a58dc0bd9e04352d6bc2ed966b16759 V IMG 2a0d4f3817685d670aa05eae9049381c V IMG 333fc69b9d6a046ce47115a53113ea84 V

Βάζω τη σωστή διατροφή στη ζωή μου

IMG 677f125dd767ec3d786a1ebfbb09f8d3 V

Ευχαριστούμε πολύ τους εξειδικευμένους επιστήμονες της εταιρείας dole για την εξαιρετική ενημέρωση που έκαναν στα παιδιά για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και την αναγκαιότητα υιοθέτησης υγιεινών επιλογών διατροφής για όλα τα γεύματα.

 

 

 

Τραγουδάμε για την υγιεινή διατροφή

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ιεράπετρας Νεάπολης-Λασιθίου στα πλαίσια του Εθνικού Δικτύου «Διατροφή, Περιβάλλον και Υγεία» οργάνωσε διαδικτυακές δράσεις, την Τετάρτη 11 και την Πέμπτη 12 Μαΐου, όπου οι ίδιοι οι μαθητές/ήτριες,  αλλά και οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν εργασίες και καλές πρακτικές που  πραγματοποιήθηκαν την τρέχουσα σχολική χρονιά. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄Τάξης του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου παρουσίασαν το τραγούδι που δημιούργησαν. Το τραγούδι μελοποίησε η μουσικός του σχολείου, Νατάσα Ρουβολή.

Α ΤΑΞΗΣ

Η συνάντηση τελείωσε με ένα ηχηρό μήνυμα από τα παιδιά:

Κι όλα αυτά που τραγουδάμε

στον πράσινο κάδο δεν τα πετάμε

στον κομποστοποιητή τα πάμε

γιατί το περιβάλλον αγαπάμε!

Υπεύθυνη δράσης: Χατζηδημητρίου Βασιλική

Ευαισθητοποίηση για την υγιεινή διατροφή

Την Τρίτη 1η Φεβρουαρίου 2022 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Δημοτικού παρακολούθησαν ενημέρωση για την υγιεινή διατροφή από τον εξειδικευμένο διατροφολόγο κ. Ευθύμιο Ευγενή στο πλαίσιο του ” Προγράμματος Εκπαίδευσης-Υγιεινής Διατροφής¨ και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ενημέρωση για τα οφέλη της καθημερινής κατανάλωσης φρούτων στις μικρές ηλικίες, συμμετείχαν στη συζήτηση και διατύπωσαν απορίες.

2   .jpg

Στο τέλος, διανεμήθηκαν δωρεάν μπανάνες σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, έπειτα από έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους.

Ευχαριστούμε την εταιρεία ΝΤΟΛ ΕΛΛΑΣ ΕΠΕ,  τον κ. Θερμασώνη Κωνσταντίνο, υπεύθυνο του προγράμματος και τον κ. Ευθύμιο Ευγενή για την υλοποίηση του προγράμματος.

Στη συνέχεια, αφού φάγαμε τις γευστικές μπανάνες, δεν πετάξαμε τις φλούδες στον πράσινο κάδο, αλλά στον κομποστοποιητή, μιας και οι φλούδες της μπανάνας περιέχουν θρεπτικά στοιχεία που χρειάζονται τα φυτά μας. Γιατί τίποτα δεν πρέπει να πάει χαμένο! Μάλιστα, τις τεμαχίσαμε σε μικρότερα κομμάτια, γιατί έτσι αποσυντίθενται πιο εύκολα και τα φυτά απορροφούν πιο γρήγορα τα θρεπτικά συστατικά.

12

 

Ένα μήλο την ημέρα…

 

Στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής και της απόκτησης ορθών διατροφικών συνηθειών συζητήσαμε στην τάξη την ιδέα να τρώμε καθημερινά ένα φρούτο ή ένα λαχανικό ή ακόμη και ωμούς ξηρούς καρπούς της αρεσκείας μας. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Οι γονείς από την πρώτη μέρα στηρίζουν την προσπάθεια αυτή και τους ευχαριστώ πολύ. Καλή μας όρεξη λοιπόν… κοπιάστε!

H δασκάλα της τάξης: Χατζηδημητρίου Βασιλική ΠΕ70