Το Συννεφάκι μας

Καλώς ήλθατε στον διαδικτυακό τόπο του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου!

Κατά την πλοήγησή σας, μεταξύ άλλων, θα ενημερωθείτε για το Σχολείο μας και τις δραστηριότητές μας (εργασίες μαθητών, σχολικές γιορτές και δράσεις).

Το σχολείο μας ιδρύθηκε το 2001. Bρίσκεται στη συμβολή των οδών Μαιάνδρου και Φιλίππου και συστεγάζεται με το 2ο Δ.Σ. Ευόσμου σε κτήριο που κατασκευάστηκε το 1993. Διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις (βιβλιοθήκη, αίθουσα εκδηλώσεων, αίθουσα Η/Υ, γήπεδο μπάσκετ και βόλεϊ). Ο προαύλιος χώρος του σχολείου μας είναι έκτασης 2,5 στρεμμάτων.

Επικοινωνήστε μαζί μας ως εξής:

Διεύθυνση: Μαιάνδρου & Φιλίππου , 56 224 Εύοσμος

Τηλ.: 2310 770471 & 2316 008527

Fax: 2310 559073

Email: 18dimevo@sch.gr

Νοιαζόμαστε και δρούμε: Συγκέντρωση γραφικής ύλης και σχολικών ειδών

 

Συμμετέχουμε στη δράση που έχει αναλάβει ο δήμος Κορδελιού-Ευόσμου ανταποκρινόμενος στην επείγουσα έκκληση της «Ένωσης Συγγενών Πεσόντων κατά το Έτος 1940-41» για ενίσχυση των Σχολείων της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας (ΕΕΜ) της Βορείου Ηπείρου με γραφική ύλη και σχολικά είδη.

Από τις 10 Ιανουαρίου έως τις 10 Φεβρουαρίου 2020 δεχόμαστε τις προσφορές σας, ώστε να στηρίξουμε τα κάτωθι Ελληνικά Σχολεία της Βορείου Ηπείρου:

9χρονο Σχολείο Αγίων Σαράντα

9χρονο Σχολείο Φοινίκης

9χρονο Σχολείο Μεσοποτάμου

Σχολείο Αργυροκάστρου

Λύκειο Δερβιτσάνης και Βουλιαρωτών

Γενικό Λύκειο Λειβαδιάς

Προτεινόμενα είδη: διάφορα τετράδια και είδη ζωγραφικής , μπογιές, χάρτες της Ελλάδας, κιμωλίες, μαρκαδόρους, γεωμετρικά όργανα, μπάλες ποδοσφαίρου, στυλό, υδρόγειος σφαίρα και θερμαντικά σώματα.

Αλληλεγγύη

Όταν διαπιστώνεις ότι γύρω σου υπάρχουν άνθρωποι

Που αντιμετωπίζουν δυσκολίες.

Όταν νοιάζεσαι για τους άλλους και τις δυσκολίες τους.

Όταν αποφασίζεις να δράσεις και να τους συμπαρασταθείς.

 

Αν πιστεύεις

Ότι όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι

Ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μια ομάδα ανθρώπων

Είναι προβλήματα όλης της κοινωνίας

Ότι ο κόσμος γίνεται καλύτερος αν ο ένας συμπαραστέκεται στον άλλο

Ότι η δράση σου και η δράση όλων μπορεί να κάνει τη διαφορά…..

 

….τότε δρας από αλληλεγγύη

Τότε συμπαραστέκεσαι, μιλάς, δρας εθελοντικά

Γιατί διεκδικείς μια  δίκαιη κοινωνία.

Εκπαιδευτικό υλικό: Νοιάζομαι και δρω (Τεύχος 3)

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού

Στις 11 Δεκεμβρίου καθιερώθηκε ο εορτασμός της Παγκόσμιας ημέρας Παιδιού. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε1 τάξης,  είδαν σχετικά βίντεο και ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα του παιδιού. Στο τέλος, δημιούργησαν συνεργατικά όμορφα πολυτροπικά κείμενα.

      

Υπεύθυνη για τη δράση ήταν η εκπαιδευτικός της Αγγλικής Γλώσσας, κα Νικοπούλου Μαρία.

3 Δεκεμβρίου-Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με Αναπηρία

Μπορώ να προσφέρω ό, τι κι εσύ

φτάνει να μου δώσεις τα εφόδια και την ευκαιρία…

 

ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

Άρθρο 8

Ευαισθητοποίηση

  1. Κράτη Μέλη αναλαμβάνουν να υιοθετήσουν άμεσα, αποτελεσματικά και κατάλληλα μέτρα για:

α )Να ευαισθητοποιήσουν την κοινωνία, περιλαμβανομένων στο οικογενειακό επίπεδο, αναφορικά με τα άτομα με αναπηρίες και να ενισχύσουν τον σεβασμό για τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των ατόμων με αναπηρίες.

β) Να καταπολεμήσουν στερεότυπα, προκαταλήψεις και επιβλαβείς πρακτικές σχετικά με τα άτομα με αναπηρίες, περιλαμβανομένων εκείνων που βασίζονται στο φύλο και ηλικία, σε όλους τους τομείς της ζωής.

γ) Να προάγουν ευαισθητοποίηση για τις δυνατότητες και συνεισφορές των ατόμων με αναπηρίες.

  1. Μέτρα προς το σκοπό αυτό περιλαμβάνουν:

(α)Έναρξη και διατήρηση αποτελεσματικών εκστρατειών δημόσιας ευαισθητοποίησης σχεδιασμένες για:

(i) Να ενσταλάξουν αποδοχή των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρίες

(ii) Να προάγουν θετικές αντιλήψεις και μεγαλύτερη κοινωνική ευαισθητοποίηση σχετικά με τα άτομα με αναπηρίες

(iii) Να προάγουν αναγνώριση των δεξιοτήτων, αξίας και ικανοτήτων των ατόμων με αναπηρίες, και της συνεισφοράς τους στον χώρο εργασίας και την αγορά εργασίας

(β) Ενίσχυση σε όλα τα επίπεδα του εκπαιδευτικού συστήματος, περιλαμβανομένων όλων των παιδιών από μικρή ηλικία, στάσης σεβασμού των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρίες.

(γ) Ενθάρρυνση όλων των οργάνων των μέσων μαζικής επικοινωνίας να περιγράφουν τα άτομα με αναπηρίες κατά τρόπο σύμφωνο με το σκοπό της παρούσας Σύμβασης.

(δ) Προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ευαισθητοποίησης όσον αφορά τα άτομα με αναπηρίες και τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες.

 

Κοντά μας ο κος Θεόκλητος Παπαχρήστος, Έλληνας αθλητής του τζούντο

Θεόκλητος (Κλήμης) Παπαχρήστος

Έλληνας Αθλητής του τζούντο

 

Για να μιλήσεις για τζούντο πρέπει να το κάνεις. Είναι πολύ δύσκολο να σας μεταφέρω όλα όσα έζησα και ζω μέσα και πέρα από το τζούντο. Από πολύ μικρός δοκίμασα ποδόσφαιρο, ποδηλασία, βόλεϋ, μπάσκετ, ταε κβον ντο, μποξ, καράτε. Όλα ήταν πολύ ενδιαφέροντα και μοναδικά υπέροχα. Το 1986 συνάντησα πρώτη φορά το Τζιου Τζίτσου. Εκεί είναι σαν να είδα τον εαυτό μου στον καθρέφτη. Δεν μου άρεσε το Τζιου Τζίτσου, ούτε ήταν το καλύτερο από όλα. Ήταν αυτό που ήρθε και σαν μία γλυκιά σκιά κύλησε στο μυαλό μου. Συνέχισα να κάνω κάτι από αυτά που σας ανέφερα όμως το Τζιου Τζίτσου μου έδειξε ένα δρόμο ο οποίος με έφερε στο κεντρικότερο σαλόνι που ονομάζεται τζούντο. Επειδή το τζούντο είναι πράξη και όλα στη ζωή αυτή κερδίζονται με έργα, θέλω λοιπόν να σας παραθέσω το φτωχό μου βιογραφικό για τρεις βασικούς λόγους:

1) Δεν είμαι τυχαία εδώ

2) Έχω έναν λόγο για να μπορώ να μιλήσω

3) Μπορείτε και εσείς ακόμη καλύτερα

Όταν διαβάσετε το απλό αυτό σημείωμα, σκεφτείτε πόσα πράγματα και εσείς μπορείτε να πράξετε. Είναι καιρός να μιλήσουν αυτοί που ξέρουν.

 

 

 

Βιογραφικό

Συμμετοχές και διακρίσεις σε τουρνουά τζούντο

Παραολυμπιακοί αγώνες
• Ρίο 2016, 9η θέση (η μόνη Ελληνική συμμετοχή)
• Πεκίνο 2008
• Αθήνα 2004, 7η θέση (η μόνη Ελληνική συμμετοχή)
• Σίδνεϊ 2000, 5η θέση (Η πρώτη Ελληνική συμμετοχή όλων των εποχών)

Παγκόσμια πρωταθλήματα IBSA
• Τασκένδη Ουζμπεκιστάν 2019, 5η θέση

  • Ιντιανάπολη Η.Π.Α. 2019, 5η θέση
  • Μπακού Αζερμπαϊτζάν 2019
  • Λισαβόνα Πορτογαλία 2018, 9η θέση
  • Ατιράου Καζακστάν 2018, 7η θέση
  • Αττάλεια Τουρκία 2018
    • Σεούλ 2015, 7η θέση
    • Κολοράντο Σπρινγκ ΗΠΑ 2014, 7η θέση
    • Αττάλεια Τουρκία 2011
    • Αττάλεια Τουρκία 2010
    • Σάο Πάολο 2007 Βραζιλία, 3η θέση (Πρόκριση για τους Παραολυμπιακούς αγώνες στο Πεκίνο το 2008)
    • Μπροματ Γαλλία 2006
    • Κβέμπεκ Καναδάς 2003, 7η θέση (Πρόκριση για τους Παραολυμπιακούς αγώνες στην Αθήνα το 2004)
    • Ρώμη Ιταλία 2002, 7η θέση

    Ευρωπαϊκά Πρωταθλήματα IBSA
    • Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στην Ιταλία 2019, 5η θέση

  • Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στο Μπέρνιγκχαμ 2017, 9η θέση
    •Οντιβελας 2015
    •Μπακού 2015, 5th place
    •Κράουλεϊ 2011
    •Ντέμπρετσεν 2009, 5th place
    •Μπακού 2007, 3rd place
    •Ουφά 2001, 5th place
    •Σατωρού 1999, 3rd place

    Πανελλήνιοι αγώνες
    Εθνικός πρωταθλητής στους μη βλέποντες από το 2000 μέχρι και το 2019

    Διεθνή Τουρνουά
    •Τουρκία 2017, 3η θέση
    •Λιθουανία 2014, 3η θέση
    •Λιθουανία 2010, 3η θέση
    •Γερμανία 2010, 3η θέση
    •Λιθουανία 2009, 2η θέση
    •Γερμανία 2006, 2η θέση
    •Γερμανία 2003, 1η θέση
    •Γαλλία 2002, 3η θέση
    •Αυστρία 1999, 3η θέση

    Ιεραρχία Dan
    •Ο Μόνος Παραολυμπιονίκης τζουντόκα με 3 Dan
    •2013, προαγωγή στο 3rd Dan, Katame-no-Kata πιστοποίηση από τον Δάσκαλο Sensei Giuseppe de Berardinis
    •2002, προαγωγή στο 2nd Dan, από τη Γαλλική επιτροπή (βλεπόντων)
    •2000, προαγωγή στο 1 Dan, από την Ελληνική Ομοσπονδία τζούντο (βλέποντες), ο πρώτος Έλληνας με μειωμένη όρασης και μαύρη ζώνη

    Σημαντικές στιγμές
    •2013, Επίσημη προετοιμασία στο Ινστιτούτο Κόντοκαν στο Τόκιο, Ιαπωνία
    •2013, Πιστοποιητικό πρώτων βοηθειών BLS/AED πιστοποιημένο από το Ευρωπαϊκό συμβούλιο αναζωογόνησης (ERC)
    •2013, Πιστοποιητικό επείγοντος τραυματισμού στον αθλητισμό (SOFTE) από το ΕυρωπαΪκό Κολλέγιο Αθλητιάτρων (ECOSEP) (Ο πρώτος Έλληνας αθλητής με μειωμένη όραση)
    •2013, Πτυχίο προπονητή Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας τζούντο EJU (Level 3) από το Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο Judospace (ο δεύτερος Έλληνας αθλητής και ο πρώτος με μειωμένη όραση ανά τον κόσμο)
    •2012, Συμμετοχή στο διεθνές τζούντο Καμπ «Ηλίας Ηλιάδης» στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη
    •2008, Επίσημη προετοιμασία αγώνων στο Ινστιτούτο Κόντοκαν της Οζάκα και του Τόκυο, στην Ιαπωνία
    •2002, Ο πρώτος Έλληνας Αθλητής με μειωμένη όραση που ταξίδεψε και προπονήθηκε στο πανεπιστήμιο του Τσουκούμπα, Ιαπωνία κάτω από την επίβλεψη του γνωστού καθηγητή Ryozo Nakamura (8 Dan)
    •1995, Τουρνουά Βόρειας Ελλάδος [Βλεπόντων] 3η θέση
    •1992, Έναρξη του τζούντο κάτω από την επίβλεψη του Δασκάλου Jean-Rene Mapala, σε σύλλογο της Θεσσαλονίκης (βλεπόντων)

    2019 Ετήσιο πλάνο στόχων-συμμετοχών
    • Διεθνές Τουρνουά / Όπεν Γερμανίας – Φεβρουάριος 2019

  • Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα / Ηνωμένο Βασίλειο – Απρίλιος 2020
  • Παγκόσμιο Κύπελλο / Αζερμπαϊτζάν – Μάιος 2020

    Βασικός στόχος
    Συμμετοχή στο Τόκυο το 2020, Παραολυμπιακοί αγώνες (5η συμμετοχή)

Παραμύθι, παραμύθι το κουκί και το ρεβίθι…

Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των παιδιών με τα δικαιώματα του παιδιού και του ανθρώπου και την αξία της διαφορετικότητας οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α και Β τάξεων είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν την αφήγηση τριών παραμυθιών από μια σύγχρονη παραμυθού, την κα Κλεάρχου Κατερίνα. Η γλυκιά της παρουσία, η ήρεμη φωνή της, η εκφραστικότητά της καθώς και οι υπέροχοι ήχοι των μουσικών οργάνων κέρδισαν την προσοχή και την καρδιά των μαθητών/τριών μας.

Τα παιδιά συμμετείχαν απαντώντας σε ερωτήματα έχοντας έτσι την ευκαιρία να προβληματιστούν περαιτέρω και να αναπτύξουν την ενσυναίσθησή τους . Ευχαριστούμε πολύ την κα Κλεάρχου Κατερίνα που άγγιξε τόσο όμορφα τις ψυχές των παιδιών μας και τις τροφοδότησε με πολύτιμα μηνύματα, όπως:

Για θησαυρό αν θες να βρεις, ψάξε γύρω σου να βρεις.

Η διαφορετικότητα του καθενός μας είναι πολύτιμη.

Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε περισσότερα.

Μπορείς να βλέπεις με τα αυτιά σου και να ακούς με την καρδιά σου.

Συντονισμός εκπαιδευτικού και παιδιών στην τάξη

Πώς να μείνω συντονισμένος με τα παιδιά της τάξης μου

Oδηγίες για τον εκπαιδευτικό:

Πώς μπορώ να το πετύχω

  1. Μαθαίνω ότι μπορώ για τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα, τα χόμπι τους, τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

Αυτό με βοηθάει

α)  να έχω ένα αντιστάθμισμα σε περίπτωση που δεν τα καταφέρνουν τόσο καλά με το γνωστικό αντικείμενο. Έτσι, μπορώ να τους επαινέσω για κάτι άλλο που κάνουν καλά.

β) να κερδίσω περισσότερο τη συμπάθειά τους

  1. Φροντίζω μέσα από το μάθημά μου να αναδεικνύω καταστάσεις που αποπνέουν:

Καλοσύνη-Ενσυναίσθηση

Αλληλεγγύη και όρια

Συνεργασία

Ευγένεια

Σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα

Προσωπική και κοινωνική υπευθυνότητα

Σεβασμό στη διαφορετικότητα και οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό θα ήταν ωφέλιμο να έχουν οι μαθητές μου σαν παράδειγμα και σαν άκουσμα.

Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

«Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που βοήθησες να στολίσουμε την αίθουσα για τη γιορτή Γιάννη.»

«Σε είδα Μάρκο στην εκδρομή  πόσα καλάθια έβαλες και πώς βοήθησες τη Μαρία να μάθει και εκείνη»

Σε άκουσα, Δημήτρη, στη χορωδία πόσο καλά είπες εκείνο το τραγούδι.»

«Αν δεν ήσασταν εσείς Μάρκο και Ειρήνη να βοηθήσετε μετά τη σχολική γιορτή να μαζέψουμε κάποια πράγματα, δεν ξέρω και εγώ τι ώρα θα είχαμε φύγει.»

  1. Προσπαθώ να εξηγώ τους λόγους που μπαίνουν κανόνες και όρια.
  2. Συζητώ μαζί τους όποτε βρίσκω την ευκαιρία, χρησιμοποιώντας περιστατικά από τη σχολική ζωή, από τις ειδήσεις ως αφορμή για συζήτηση.
  3. Προσπαθώ να είμαι δίκαιος.

6.Όταν δεν υπάρχει χρόνος για συζήτηση κάποιες ημέρες υπόσχομαι στους μαθητές μου ότι θα βρω λίγο χρόνο σύντομα να συνεχίσουμε τη συζήτηση.

7. Προσπαθώ να κρατάω τις υποσχέσεις μου.

8.Μοιράζομαι μαζί τους κάποιες μικρές αλλά ευχάριστες/αστείες στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας στο διάλειμμα, κενή ώρα, εκπαιδευτική εκδρομή, ακόμη και κατά τη διάρκεια του μαθήματος, όταν αισθάνομαι ότι αυτό δεν διαταράσσει την ομαλή ροή του.

9. Δημιουργώ ευκαιρίες για να μιλήσω στα παιδιά για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, τη σημασία τους και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα του άλλου.

10. Προσπαθώ με όποιον τρόπο μπορώ και μου επιτρέπει η καθημερινότητά μου να γίνομαι κι εγώ ένα καλό παράδειγμα για τους μαθητές μου.

Μιλώ ευγενικά στους συναδέλφους μου.

Κάνω υπομονετικά κάποια πράγματα.

Πετώ έστω  και το παραμικρό χαρτί στον κατάλληλο κάδο, γιατί οι μαθητές παρατηρούν τα πάντα.

Απαντώ με την ίδια σοβαρότητα και στις έξυπνες και στις αφελείς ερωτήσεις.

Living without bullying

Επίσκεψη στο αντιτορπιλικό «Βέλος»

 

Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ και ΣΤ΄τάξεων του σχολείου μας επισκέφτηκαν το αντιτορπιλικό «Βέλος» στην Παραλία της Θεσσαλονίκης.

  

Το αντιτορπιλικό Βέλος καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 1942 στα ναυπηγεία της Βοστόνης και τον Μάιο του 1943 μπήκε σε υπηρεσία στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ. Ήταν ένα από τα 175, ιδίου τύπου πολεμικά πλοία κρούσεως που κατασκευάστηκαν τότε και προοριζόταν για επιχειρήσεις σε ανοικτή θάλασσα. Σήμερα σώζονται τέσσερα πλοία αυτού του τύπου, 3 στις ΗΠΑ και ένα στην Ελλάδα.

Συμμετείχε στον  Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο και πήρε μέρος μεταξύ άλλων στις περισσότερες συμμαχικές αποστολές εναντίον των Ιαπώνων. Επίσης, συμμετείχε σε όλες σχεδόν τις εθνικές και διασυμμαχικές ασκήσεις-αποστολές καθώς και στις ελληνοτουρκικές κρίσεις των ετών 1964, 1967, 1974 και 1987.

 

Τον Μάιο του 1973 εγκατέλειψε τον σχηματισμό σκαφών που μετείχαν σε άσκηση του ΝΑΤΟ στα ανοικτά της Σαρδηνίας και κατέπλευσε στο λιμάνι του Φιουμιτσίνο, όπου επτά αξιωματικοί και 25 υπαξιωματικοί ζήτησαν πολιτικό άσυλο από τις ιταλικές αρχές διαμηνύοντας ότι οι φρουροί της Δημοκρατίας στην Ελλάδα παραμένουν ακοίμητοι.

Με αυτή την κίνηση κατάφερε να ενημερώσει και να αφυπνίσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για τη θέληση της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού να αποτινάξει το αντιδημοκρατικό καθεστώς που είχε επιβληθεί στην Ελλάδα.

Το Βέλος παροπλίστηκε το 1991 και το 1994 χαρακτηρίστηκε ως «Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα» και φυλάσσει αρχειακό υλικό και ελληνικές και ξένες εφημερίδες του 1973 με σκοπό τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης για τη συμβολή του Πολεμικού Ναυτικού στην αποκατάσταση της Δημοκρατίας

 

    

Συνοδοί Εκπαιδευτικοί: Καραγεώργος Δημήτριος και Τσοπανίδης Σταμάτιος