Το Συννεφάκι μας

Καλώς ήλθατε στον διαδικτυακό τόπο του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου!

Κατά την πλοήγησή σας, μεταξύ άλλων, θα ενημερωθείτε για το Σχολείο μας και τις δραστηριότητές μας (εργασίες μαθητών, σχολικές γιορτές και δράσεις).

Το σχολείο μας ιδρύθηκε το 2001. Bρίσκεται στη συμβολή των οδών Μαιάνδρου και Φιλίππου και συστεγάζεται με το 2ο Δ.Σ. Ευόσμου σε κτήριο που κατασκευάστηκε το 1993. Διαθέτει σύγχρονες εγκαταστάσεις (βιβλιοθήκη, αίθουσα εκδηλώσεων, αίθουσα Η/Υ, γήπεδο μπάσκετ και βόλεϊ). Ο προαύλιος χώρος του σχολείου μας είναι έκτασης 2,5 στρεμμάτων.

Επικοινωνήστε μαζί μας ως εξής:

Διεύθυνση: Μαιάνδρου & Φιλίππου , 56 224 Εύοσμος

Τηλ.: 2310 770471 & 2316 008527

Fax:2316 008527

Email: 18dimevo@sch.gr

Ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου της «Παιδικής Αγκαλιάς»

FB IMG 1641800982823 1

Είδη Πρώτης Ανάγκης

Με επιτυχία υλοποιήθηκε η κοινή δράση του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου  για την ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου του Φιλανθρωπικού Οργανισμού «Παιδική Αγκαλιά». Ευχαριστούμε από καρδιάς όλη τη μαθητική κοινότητα και τους γονείς /κηδεμόνες των μαθητών/τριών του σχολείου μας για τη στήριξη της δράσης.



Λήψη αρχείου

 

 

Το 18ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου σε χριστουγεννιάτικη διάθεση

Τη Δευτέρα 2ο Δεκεμβρίου επικράτησε εορταστικό κλίμα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων συμμετείχαν σε διασκεδαστικά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια τα οποία οργάνωσε η γυμνάστρια του σχολείου μας, κυρία Φωτιάδου Ελένη. Τα παιδιά διασκέδασαν, αλλά και ψυχαγωγήθηκαν. Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί μέσα από συνεργασία επικεντρωθήκαμε σε έννοιες διαχρονικές, όπως η αγάπη και η αλληλεγγύη. Συγκεντρώσαμε τρόφιμα για να υποστηρίξουμε μονογονεϊκές και πολύτεκνες οικογένειες. Η βοήθεια των εθελοντών και εθελοντριών της Στ΄Τάξης ήταν πολύτιμη!

3 2

5 6 4 παιχνιδια παρουσίαση 8

Επίσκεψη στο Κολέγιο Ανατόλια

1

Την Τρίτη 30 Νοεμβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ1, Ε1 και Ε2 τάξεων του 18ου Δημοτικού Σχολείου  επισκέφτηκαν το Κολέγιο Ανατόλια όπου συμμετείχαν σε ένα πρωτότυπο εργαστήρι STEM με θέμα τη Διατροφή.

Φτάνοντας στο Κολλέγιο μας υποδέχτηκε η υπεύθυνη του προγράμματος η οποία μας οδήγησε σε μία από τις τέσσερις βιβλιοθήκες, την  Βιβλιοθήκη Ελευθεριάδης. Εκεί ενημερωθήκαμε για την ιστορία του εκπαιδευτηρίου, τις ευκαιρίες που προσφέρει και για το πρόγραμμα STEM που οργάνωσαν για τα παιδιά των μεγάλων τάξεων του Δημοτικού.

2 1

Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε 2 ομάδες. Δύο εκπαιδευτές ανέλαβαν την κάθε ομάδα παιδιών. Το πρόγραμμα χωριζόταν σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, το θεωρητικό, τα παιδιά μέσα από ανιχνευτικές διαδραστικές ερωτήσεις σωστού-λάθους, που προβάλλονταν από τον προτζέκτορα, εισήχθησαν στο θέμα της υγιεινής διατροφής. Έπειτα, έπαιξαν ένα διαδραστικό παιχνίδι κατά το οποίο έπρεπε να ψηφίσουν νόμους σχετικούς με την υγιεινή διατροφή. Το πρώτο μέρος ολοκληρώθηκε με μία εικαστική δημιουργία των παιδιών, κατά την οποία αποτύπωσαν τις τέσσερις βασικές ομάδες τροφών που είναι απαραίτητες για ένα υγιή οργανισμό πάνω σε ένα πλαστικό πιάτο βάζοντας τη φαντασία τους.

τροφών1 τροφών 2

Ακολούθησε ένα σύντομο διάλειμμα. Κατόπιν, τα παιδιά οδηγήθηκαν στο εργαστήριο χημείας-βιολογίας. Στο δεύτερο μέρος έγιναν μικροί ερευνητές. Έπρεπε να λύσουν ένα μυστήριο. Τρεις άνθρωποι που επισκέφτηκαν ένα εστιατόριο έπαθαν δηλητηρίαση. Μέσα από μία σειρά πειραμάτων προσπάθησαν να εντοπίσουν ποια τροφή ήταν υπεύθυνη για τη δηλητηρίαση. Αφού φόρεσαν τις ειδικές ποδιές, πήραν τους δοκιμαστικούς σωλήνες και τις πλαστικές πιπέτες, άρχισαν να ερευνούν το γαστρικό υγρό (έμετος) που απέβαλαν οι τρεις δηλητηριασμένοι πελάτες. Μετά από αρκετά πειράματα, συνεργασία και ενεργή συμμετοχή όλων των παιδιών κατάφεραν να λύσουν το μυστήριο. Η εμπειρία ήταν πρωτόγνωρη και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την εμπλοκή τους αυτή.

εργαστήριο 1 εργαστήριο 2

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Tα παιδιά από την πρώτη σχολική ηλικία είναι ικανά να δείξουν την ευαισθησία τους στους άλλους ανθρώπους. Ωστόσο, αυτή η ικανότητα για ενσυναίσθηση πρέπει να καλλιεργηθεί σωστά, διαφορετικά θα παραμείνει αδρανής. Προσπαθήσαμε σήμερα, παγκόσμια ημέρα ατόμων με ειδικές ανάγκες να αφιερώσουμε χρόνο για να βοηθήσουμε τα παιδιά μέσα από βιωματικές καταστάσεις να νιώσουν ότι τα ίδια βρίσκονται σε μία άλλη, «διαφορετική» κατάσταση. Παίξαμε παιχνίδια ενσυναίσθησης για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με έλλειψη της όρασης και με κινητικές δυσκολίες. Παράλληλα, έγινε συζήτηση στην τάξη και οι μαθητές και μαθήτριες παρακολούθησαν σχετικά βίντεο.

3 4 5 2 15 14

Για την υλοποίηση των δράσεων συνεργάστηκαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Συντονίστρια ήταν η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, κυρία Ελένη Φωτιάδου.

Ένας απρόσμενος επισκέπτης στο σχολείο μας

Ένα  Κιρκινέζι  κατάφερε και τρύπωσε μέσα στο σχολείο μας σήμερα πρωί πρωί. Ήρθε να μας ευχηθεί καλό χειμώνα και κατάφερε να εντυπωσιάσει όλον το μαθητικό πληθυσμό. Το Κιρκινέζι, είναι είδος γνήσιου γερακιού που απαντάται στον ελληνικό χώρο και είναι αποκλειστικά μεταναστευτικό πουλί. 

Καλό μήνα να έχουμε και καλό χειμώνα με υγεία και πρόοδο!

Τιμούμε την Επέτειο του Πολυτεχνείου

ΈΝΑ ΠΑΙΔΙ ΑΦΗΓΕΙΤΑΙ

Ναι, έρχομαι από ΕΚΕΙ.

Τι μέρα είναι σήμερα;

Απ’ την Τετάρτη μπήκα μέσα.

Τι να σας πω;

Κόσμος πολύς στα κάγκελα, στον δρόμο, στην αυλή,

στα κάγκελα δεμένα χέρια,

χέρια, πλακάτ, κεφάλια, όπλα,

τι να σας πω;

Και βέβαια είχε αίμα.

Μήπως έχετε ένα τσιγάρο;

Τ΄αφήσαμε ΕΚΕΙ τα τσιγάρα,

πολλά τσιγάρα

κι ένα ταψί με κιθαράκι που μας έφερε η γριά.

Μήπως έχετε ένα ηρεμιστικό;

Ή καλύτερα, ένα τσιγάρο.

Μα ναι…Ήμουνα ΕΚΕΙ.

Τι να σας πω:

Δυο χιλιάδες; Τρεις χιλιάδες;

κι άσε τους έξω…

Όχι, το αίμα δεν είναι δικό μου.

Βέβαια, ήμουνα ΕΚΕΙ.

απ΄την Τετάρτη…ή την Τρίτη;

Στα κάγκελα δεμένα χέρια, πρόσωπα, πλακάτ,

με το φορείο φέραν μια κοπέλα.

Όχι, δεν ξέρω πόσων χρονών.

Οχι, δε φαινότανε το πρόσωπό της.

Όχι, σας λέω, το αίμα δεν είναι δικό μου…

Τι σας έλεγα; Για την κοπέλα.

Όχι, δεν ξέρω πως τη λένε.

Ναι, ήμουνα ΕΚΕΙ.

Κανείς δεν ήθελε να φύγει.

Τα τανκς στεκόντουσαν στην πόρτα,

έξω απ΄τα κάγκελα,

όχι, μέσα απ΄τα κάγκελα,

όχι…έξω…

Μα βέβαια ήμουνα ΕΚΕΙ.

Τι να σας πω;

Όχι, δεν θέλω επίδεσμο, το αίμα δεν είναι από μένα…

Δυο φαντάροι μ΄έκρυψαν σ΄ένα σκουπιδοτενεκέ.

Χέρια δεμένα στις ερπύστριες,

μάτια, μαλλιά,

τα μάτια στα κάγκελα,

ανάμεσα στα κάγκελα…

Μόνο να ξημερώσει, λέγαμε…

Και βέβαια, ήμουνα ΕΚΕΙ.

Πώς να τα πω με τη σειρά;

Πέρασαν κι άλλοι από δω;

Κάτι κορίτσια, κάτι αγόρια…

Και βέβαια είχαμε νεκρούς.

Τι θα πει “πόσους;”

Όχι, το αίμα δεν είναι δικό μου,

δε θέλω επίδεσμο…

Με συγχωρείτε, πρέπει να πηγαίνω,

η μάνα μου ανησυχεί.

Τι να σας πω;

Δεν ξέρω…

Μα ναι…

Ήμουνα ΕΚΕΙ.

[πηγή: Δημήτρης Ραβάνης-Ρεντής, Ρεπορτάζ από ένα ζεστό Νοέμβρη, Σύγχρονη Εποχή, Αθήνα 1983]

Εμείς δεν ήμασταν ΕΚΕΙ, αλλά βρεθήκαμε νοερά μέσα από τις αφηγήσεις και τα δρώμενα των μαθητών/τριών των Ε1 και Ε2 τάξεων. Δώσαμε ένα ηχηρό παρόν μνήμης και βροντοφωνάξαμε το σύνθημα «Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία», σύνθημα που παραμένει άκρως επίκαιρο.

2      4 1  3 1

Συγχαρητήρια στους/στις μαθητές/ήτριες των Ε1 και Ε2 Τάξεων, καθώς, και στην κα Χατζηδαμιανού Ελισάβετ και τον κ. Τσοπανίδη Σταμάτη για την άρτια διοργάνωση της εκδήλωσης.

Εορτασμός της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου

.png

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 17 Νοεμβρίου τιμούμε την επέτειο της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ. : Φ1/141444/Δ2 / 04-11-2021 Εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα : « Εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου σχολικού έτους 2021-22 » θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις κατά το πρώτο διδακτικό δίωρο και στη συνέχεια οι μαθητές θα αποχωρήσουν σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

Α, Β, Γ, Δ: 9:45

Ε1, Ε2, Στ: 10:00

Η Πρωινή Ζώνη και το Ολοήμερο δε θα λειτουργήσουν

 

Παγκόσμια εκπαιδευτική δράση της Τwinkl:Draw upon Earth- Zωγραφίζοντας για τη γη



Λήψη αρχείου

Στις 12 Νοεμβρίου, ολοκληρώθηκε στη Γλασκώβη της Σκωτίας η 26η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή (COP26). Εκπρόσωποι κυβερνήσεων, ΜΚΟ, ακτιβιστές, επιστήμονες και άλλες ομάδες παρευρέθηκαν στη σύνοδο αυτή για να διαπραγματευτούν σχετικά με το επείγον ζήτημα της κλιματικής κρίσης προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για την αντιμετώπιση της.

Η 26η Σύνοδος Κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα (COP26) δείχνει ότι πρέπει να μειωθούν δραστικά και με συνέπεια οι εκπομπές ρύπων ώστε να περιοριστεί η κλιματική κρίση. Ενώ, αρχικός στόχος της διάσκεψης ήταν να δεσμευτούν οι κυβερνήσεις για τη διατήρηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5 έως 2 βαθμούς Κελσίου, η συμφωνία που τελικά υπογράφηκε περιλαμβάνει τις προτάσεις που θα οδηγήσουν σε αύξησης της θερμοκρασίας της τάξης των 1,8 – 2,4ºC. Ακόμα και αν αυτό δεν φαίνεται ως ένα εκ πρώτης όψης ιδανικό αποτέλεσμα, υπήρξαν κατά τη διάρκεια της διάσκεψης σοβαρές δεσμεύσεις, οι οποίες είναι ενθαρρυντικές. Για παράδειγμα, για να αντιμετωπιστεί η κλιματική κρίση αποφασίστηκε οι εκπομπές CO2 να μειωθούν κατά 45% έως το 2030!

Πώς η Twinkl συμμετείχε στον παγκόσμιο διάλογο για το κλίμα;

Παράλληλα με τη Διάσκεψη COP26 του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή που πραγματοποιήθηκε στη Γλασκώβη (31/10-12/12), η Twinkl κάλεσε τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές σε όλο τον κόσμο να ξεκινήσουν τη συζήτηση για την κλιματική αλλαγή στις σχολικές τάξεις μέσω της εκπαιδευτικής δράσης: Draw Upon Earth – Ζωγραφίζοντας για τη Γη!

Συγκεκριμένα, τα παιδιά κλήθηκαν να μοιραστούν τις σκέψεις και τις εικόνες που τους δημιουργούνται σχετικά με την κλιματική αλλαγή και έτσι, στα πλαίσια της συζήτησης που έγινε στην τάξη τέθηκαν τα παρακάτω ερωτήματα και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν:

  • Πώς πιστεύουν ότι θα είναι η Γη σε 50 χρόνια, και
  • Πώς φαντάζονται την τέλεια Γη!

Απολογισμός της δράσης

Στο project μέχρι στιγμής έχουν καταμετρηθεί πάνω από 1500 συμμετοχές μαθητών από 20+ χώρες οι οποίοι χρησιμοποιώντας το φύλλο εργασίας της καμπάνιας παρουσίασαν οπτικά τις ανησυχίες αλλά και τις ελπίδες τους για το μέλλον του πλανήτη. Στην Ελλάδα συμμετείχαν 390 μαθητές από 24 διαφορετικά σχολεία και προκειμένου να παρουσιαστούν τα έργα όλων των μαθητών δημιουργήθηκε αυτή η ψηφιακή έκθεση ζωγραφικής

Μεταξύ των 24 σχολείων από την Ελλάδα που έλαβαν μέρος στην εκπαιδευτική δράση: Draw Upon Earth – Ζωγραφίζοντας για τη Γη βρίσκονται και 4 Σχολεία από τη Θεσσαλονίκη! Εκτός από το 1ο Νηπιαγωγείο Όσσας, στην παγκόσμια αυτή καμπάνια συμμετείχαν και 3 Δημοτικά Σχολεία όπως μπορείτε να δείτε στον παραπάνω χάρτη. Αυτά ήταν, το 1ο Δ.Σ. Ευκαρπίας, το 3ο Δ.Σ. Χαλάστρας και το 18ο Δ.Σ. Ευόσμου Θεσσαλονίκης!

.png

(Ζωγραφιά από την μαθήτρια του 18ου Δ.Σ. Ευόσμου Θεσσαλονίκης – Αναστασία, 9 ετών)

Από την Τουρκία ως την Ινδία και από από την Αίγυπτο ως τη Μεγάλη Βρετανία και την Ελλάδα, το μήνυμα που δόθηκε από τα παιδιά ήταν ξεκάθαρο! Τα παιδιά πιστεύουν ότι πρέπει να υπάρξει αλλαγή προκειμένου το μέλλον στον πλανήτη μας να είναι καλύτερο και ο ιδανικός τους πλανήτης να γίνει πραγματικότητα. Επιπλέον, στις ζωγραφιές των μαθητών έγιναν έντονα εμφανείς οι κλιματικές τους ανησυχίες, όπως για παράδειγμα η υπερθέρμανση του πλανήτη, η ρύπανση του περιβάλλοντος, η αποψίλωση των δασών αλλά και οι πυρκαγιές που απειλούν τα δάση σε όλο τον κόσμο!

Παρακάτω βρίσκονται μερικές από τις ζωγραφιές των παιδιών από τις οποίες προκύπτουν έκδηλα οι ανησυχίες τους για την κλιματική κρίση.

Η Δέσποινα, 10 ετών, εξέφρασε ανησυχίες της για την πληθώρα των σκουπιδιών, σχεδιάζοντας τον κόσμο σε 50 χρόνια ως ένα μεγάλο κάδο σκουπιδιών. Επίσης, η μικρή μαθήτρια μας προτρέπει «να φροντίσουμε τον πλανήτη που είναι το σπίτι μας».

.png

Ο Khanh An, 13 ετών, από το Βιετνάμ μας έδειξε ότι ανησυχεί για την κλιματική αλλαγή, γράφοντας στα βιετναμέζικα «υπερθέρμανση του πλανήτη» και δείχνοντας τον ήλιο να καταπίνει τον κόσμο σε 50 χρόνια.

.png

Επίσης, οι επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19 στα παιδιά έγιναν εμφανείς σε ζωγραφιές όπως αυτή της Δήμητρας (10 ετών) που απεικονίζει τη Γη σε 50 χρόνια ως άρρωστη και φορώντας μάσκα.

.png

Τόσο από τις ζωγραφιές των παιδιών όσο και από την συμφωνία που επιτεύχθηκε στη Γλασκώβη, είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα για το μέλλον! Άλλωστε η ελπίδα του κόσμου είναι τα παιδιά, και αυτά στην συντριπτική τους πλειοψηφία σχεδίασαν έναν ιδανικό κόσμο, γεμάτο ζώα και φυτά δίνοντας με αυτό τον τρόπο ένα αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον! (Ζωγραφιά από τη Σοφία, 10 ετών).

.png

Με την εξαιρετικά σημαντική συμβολή των εκπαιδευτικών σε όλο τον κόσμο, τα παιδιά έχουν πλέον μια αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα για την κλιματική αλλαγή και ήδη σκέφτονται πώς θέλουν να είναι ο κόσμος παρά τις ανησυχίες που υπάρχουν! Ο κόσμος που ονειρεύονται είναι χαρούμενος και χορεύει, είναι γεμάτος πράσινο και οι άνθρωποι που ζουν σε αυτόν χαμογελούν. Αυτός ο κόσμος είναι λοιπόν εφικτός αν ξεκινήσουμε όλοι να προσέχουμε τον πλανήτη μας λίγο παραπάνω και να γίνουμε μέρος της αλλαγής που απαιτείται προκειμένου το μέλλον να είναι καλύτερο!

Για περισσότερες πληροφορίες για το project, μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο στο εκπαιδευτικό μας Blog !https://www.twinkl.gr/blog/cop26-campaign-tapaidia-zografizoun-gia-ti-gi)

Όλες οι εικόνες που χρησιμοποιούνται σε αυτό το δελτίο τύπου και περισσότερες μπορείτε να βρείτε σε αυτό το Dropbox.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να στείλετε email στο: marouso.menegou@twinkl.co.uk

Διεθνής εκπαιδευτική καμπάνια της Twinkl για την κλιματική αλλαγή – COP26

Με αφορμή την Παγκόσμια Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή – COP26, ο εκπαιδευτικός εκδοτικός οίκος της Twinkl προσκάλεσε τα σχολεία της Δ/νσης Π.Ε.  Δυτικής Θεσσαλονίκης στην διεθνή καμπάνια  Draw Upon Earth – Ζωγραφίζοντας για τη Γη.

Το σχολείο μας συμμετέχει στη  διεθνή εκπαιδευτική καμπάνια της Twinkl για την κλιματική αλλαγή – COP και στα πλαίσια της δράσης αυτής, τα παιδιά ενημερώνονται  για τη σημασία της συνόδου COP26 που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στην Γλασκώβη (31/10-12/11), καθώς οι αποφάσεις που θα ληφθούν σε αυτή τη διάσκεψη θα είναι καθοριστικές για το μέλλον του πλανήτη.

Ζωγράφισαν τη γη όπως τη φαντάζονται ότι θα είναι μετά από 50 χρόνια αν οι άνθρωποι δεν ευαισθητοποιηθούν, καθώς και τη γη όπως θα ήθελαν να είναι.

3 4 5 6