Ενημέρωση σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο
Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,
Παρακαλούμε όπως διαβάσετε το ενημερωτικό υλικό σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Πώς να ενεργοποιήσω τον λογαριασμό email στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που έχω δημιουργήσει.
2 Απριλίου-Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου- Μένουμε σπίτι, διαβάζουμε και ζωγραφίζουμε με την οικογένειά μας.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και την υποχρεωτική παραμονή στο σπίτι προτείναμε στους γονείς να διαβάσουν ένα βιβλίο μαζί με τα παιδιά τους και να ζωγραφίσουν παρέα, αξιοποιώντας έτσι δημιουργικά τον χρόνο τους. Στο μήνυμα του Σλοβένου συγγραφέα αναφέρεται :https://blogs.sch.gr/18dimevo/2020/04/01/2-aprilioy-pagkosmia-imera-paidikoy-vivlioy/
“Τα παιδιά που οι γονείς τους δεν τους διάβασαν παραμύθια έχουν στερηθεί κάτι σημαντικό”.
Γονείς και παιδιά ανταποκρίθηκαν και μας έστειλαν τις υπέροχες ζωγραφιές τους.
Ο Κωνσταντίνος και η μητέρα του διάβασαν μαζί το βιβλίο “Το Πρώτο Πάσχα, η ιστορία του βασιλιά της καρδιάς μας” και μας στέλνουν το δικό τους υπέροχο και αισιόδοξο μήνυμα.
“Το βιβλίο μας διηγείται την ιστορία της Μεγάλης Εβδομάδας με όσο πιο ανάλαφρο τρόπο γίνεται- κάνοντας και χιούμορ σε κάποια σημεία- μέσα από τα μάτια και τα λόγια του γαϊδουράκου που κουβάλησε τον Χριστό, ο οποίος ζει ακόμα κι αφηγείται την ιστορία στα αμέτρητα εγγόνια του. Το βιβλίο στέλνει το μήνυμα ότι ό,τι αγγίζει ο Χριστός μένει αθάνατο! Εμείς με τη ζωγραφιά μας στέλνουμε το μήνυμα ότι ακόμα κι αν δε δούμε φέτος το Πάσχα τον Χριστό στην εκκλησία , μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια και να Τον δούμε μέσα στην καρδιά μας !
Ευχαριστούμε τα παιδιά και τους γονείς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα.
Σαρρούδη Ιωάννα
2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Το 2020 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Σλοβενίας (Slovenská sekcia IBBY). Το φετινό μήνυμα γράφτηκε από τον Σλοβένο συγγραφέα Peter Svetina, μεταφράστηκε στα ελληνικά, όπως κάθε χρόνο, από τη συγγραφέα Λότη Πέτροβιτς ενώ η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τον Σλοβένο εικονογράφο Damijan Stepančič
Το μήνυμα του Peter Sventina:
“Εκεί που μένω, οι θάμνοι πρασινίζουν αργά τον Απρίλη ή νωρίς τον Μάη και σύντομα γεμίζουν με κουκούλια από πεταλούδες. Αυτά τα κουκούλια μοιάζουν με μπαλίτσες από βαμβάκι ή με κουφέτα και οι νύμφες τους καταβροχθίζουν φύλλο το φύλλο μέχρι που οι θάμνοι απογυμνώνονται. Όταν όμως οι νύμφες γίνουν πεταλούδες και πετάξουν, οι θάμνοι δεν είναι κατεστραμμένοι. Καθώς πλησιάζει το καλοκαίρι, ξαναγίνονται πράσινοι πάλι και πάλι.
Έτσι μοιάζει ο συγγραφέας, έτσι μοιάζει ο ποιητής. Κατασπαράζονται, μένουν κατάστεγνοι από ιστορίες και ποιήματα, που, όταν ολοκληρωθούν, πετούν μακριά, μπαίνουν μέσα σε βιβλία και βρίσκουν τους αναγνώστες τους. Αυτό γίνεται πάλι και πάλι.
Και τι συμβαίνει ν΄εκείνα τα ποιήματα και τις ιστορίες;
Ξέρω ένα αγόρι που έπρεπε να κάνει κάποια εγχείρηση στο μάτι του. Για δύο εβδομάδες μετά την εγχείρηση, έπρεπε να ξαπλώνει μόνο από τη δεξιά πλευρά και μετά δεν έπρεπε να διαβάζει τίποτα για έναν μήνα. Όταν τελικά ξαναπήρε στα χέρια του ένα βιβλία έπειτα από ενάμισημήνα, ένιωσε σαν να κατάπινε λέξεις μ’ ένα κουτάλι από μια γαβάθα. Σαν να τις έτρωγε. Πραγματικά τις έτρωγε.
Ξέρω κι ένα κορίτσι που, όταν μεγάλωσε, έγινε δασκάλα. Μου είπε: “Τα παιδιά που οι γονείς τους δεν τους διάβασαν παραμύθια έχουν στερηθεί κάτι σημαντικό”
Οι λέξεις στα ποιήματα και στις ιστορίες είναι τροφή. Όχι τροφή για το σώμα, όχι τροφή που μπορεί να γεμίσει το στομάχι σου. Τροφή όμως για το πνεύμα και τροφή για την ψυχή.
Όταν πεινάει κάποιος ή διψάει, το στομάχι του γουργουρίζει και το στόμα του στεγνώνει. Οι πεινασμένοι γυρεύουν να φάνε κάτι, ένα κομμάτι ψωμί, ένα πιάτο ρύζι ή δημητριακά, λίγο ψάρι ή μια μπανάνα. Όσο περισσότερο πεινούν, τόσο στενεύει ο οπτικός τους ορίζοντας, ώσπου παύουν να βλέπουν ό,τι δεν είναι τροφή για να τους χορτάσει.
Η πείνα για λέξεις εκδηλώνεται διαφορετικά. Μοιάζει με θλίψη, με λήθη, με αυθάδεια. Οι άνθρωποι που υποφέρουν από τέτοιου είδους πείνα δε νιώθουν πως η ψυχή τους τρέμει από το κρύο κι ότι προσπερνούν τους εαυτούς τους χωρίς να το προσέχουν. Ένα μέρος του κόσμου τους εξαφανίζεται χωρίς να το γνωρίζουν.
Αυτού του είδους η πείνα χορταίνεται με ποίηση και ιστορίες.
Υπάρχει όμως ελπίδα για όσους δεν έχουν ποτέ αφεθεί ν’ απολαύσουν τις λέξεις, για να χορτάσουν αυτή την πείνα;
Υπάρχει! Το αγόρι που είπαμε διαβάζει κάθε μέρα. Το κορίτσι έγινε δασκάλα και διαβάζει στους μαθητές της. Κάθε Παρασκευή. Κάθε βδομάδα. Αν κάποια φορά το ξεχάσει, της το θυμίζουν τα παιδιά.
Και τι γίνεται με τον συγγραφέα και τον ποιητή; Καθώς έρχεται το καλοκαίρι, θα πρασινίσουν πάλι. Και πάλι θα στεγνώσουν από ιστορίες και ποιήματα, που θα πετάξουν μακριά προς κάθε κατεύθυνση. Πάλι και πάλι.”
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καλέσαμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να διαβάσουν ένα βιβλίο μαζί με τους γονείς τους και να κάνουν μια ζωγραφιά μαζί.
Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και μας έστειλαν τις υπέροχες ζωγραφιές τους! Μπορείτε να τις δείτε κάνοντας κλικ στη ζωγραφιά,
O Κωνσταντίνος με τη μαμά του διάβασαν το βιβλίο “Το Πρώτο Πάσχα, η ιστορία του βασιλιά της καρδιάς μας” και μας στέλνουν το μήνυμά τους.
“Το βιβλίο μας διηγείται την ιστορία της Μεγάλης Εβδομάδας με όσο πιο ανάλαφρο τρόπο γίνεται- κάνοντας και χιούμορ σε κάποια σημεία- μέσα από τα μάτια και τα λόγια του γαϊδουράκου που κουβάλησε τον Χριστό, ο οποίος ζει ακόμα κι αφηγείται την ιστορία στα αμέτρητα εγγόνια του. Το βιβλίο στέλνει το μήνυμα ότι ό,τι αγγίζει ο Χριστός μένει αθάνατο! Εμείς με τη ζωγραφιά μας στέλνουμε το μήνυμα ότι ακόμα κι αν δε δούμε φέτος το Πάσχα τον Χριστό στην εκκλησία , μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια και να Τον δούμε μέσα στην καρδιά μας !
Ευχαριστούμε τα παιδιά και τους γονείς τους που συμμετείχαν με αυτόν τον τρόπο στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ E-CLASS
Οι μαθητές κάνοντας χρήση των κωδικών του ΠΣΔ, που ήδη έχουν, μπαίνουν στην πλατφόρμα e class, (ηλεκτρονική τάξη), όπου στην αρχική σελίδα βρίσκεται το χαρτοφυλάκιό τους. Αριστερά στην οθόνη σε μαύρο πλαίσιο υπάρχουν διάφορες επιλογές. Μία από αυτές είναι τα μαθήματα. Κάνοντας κλικ στα μαθήματα εμφανίζονται οι ηλεκτρονικές τάξεις που δημιούργησαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Άλλες τάξεις είναι ανοιχτές και άλλες κλειστές. Όπου είναι κλειστές πρέπει οι μαθητές να υποβάλλουν στους αντίστοιχους καθηγητές αίτημα εγγραφής, κάνοντας κλικ στο μάθημά τους και υποβάλλοντας μια φόρμα όπου θα γράφουν τον λόγο του αιτήματός τους. Κατόπιν αυτού οι εκπαιδευτικοί κάνουν δεκτό το αίτημα των μαθητών και οι τελευταίοι αποκτούν πρόσβαση στο υλικό – μάθημα των εκπαιδευτικών. Ένα μεγάλο μέρος του υλικού που ανεβάστηκε στις τάξεις έχoυν τη μορφή word, ecxel. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν, να αποθηκεύσουν το αρχείο στον υπολογιστή τους και στη συνέχεια να το επεξεργαστούν, να λύσουν δηλαδή τις ασκήσεις, να κάνουν τις εργασίες, που τους ανατέθηκαν. Μόλις τελειώσουν τις ασκήσεις τους, μπορούν να να τις αποστείλουν ηλεκτρονικά στον εκαπιδευτικό τους μέσα από την ίδια πλατφόρμα, η οποία αριστερά πάλι σε μαύρο πλαίσιο δίνει την επιλογή Mηνύματα.
Όταν μπαίνετε σε μάθημα στο e class, κάτω από την περιγραφή βλέπετε το υλικό σε ενότητες. Αν πατήσετε πάνω στο όνομα της ενότητας, θα σας βγάλει από κάτω τα αρχεία που είναι ανεβασμένα, αλλά και τους υπερσυνδέσμους που προτείνουμε να ανοίξετε. Τα φύλλα εργασίας είναι σε word, excel. Τα κατεβάζετε στον υπολογιστή σας και τα επεξεργάζεστε. Όταν τα τελειώσετε, τα στέλνετε με επισύναψη στον καθηγητή σας με μήνυμα μέσω της πλατφόρμας e class.
Αν είστε στην πλατφόρμα, θα δείτε στη μαύρη στήλη αριστερά να γράφει Μηνύματα. Αν πατήσετε εκεί, θα σας ανοίξει μια φόρμα, για να στείλετε μήνυμα στον καθηγητή στο μάθημα του οποίου βρίσκετε εκείνη την ώρα. Πρώτα θα επισυνάψετε το αρχείο που έχετε δουλέψει.
Τα μηνύματα μέσω e class, όπως και οι ανακοινώσεις, έρχονται και στο mail στο σχολικό δίκτυο (sch.gr). Μπορείτε, αν δυσκολεύεστε να μπείτε στο e class, να στέλνετε μήνυμα (με την επισύναψη) κατευθείαν από το mail σας στο sch.gr στο mail του καθηγητή σας στο sch.gr. Πού θα βρείτε το mail καθηγητή σας; Θα το βρείτε, αν στο παράθυρο της περιγραφής του μαθήματος κάνετε κλικ σε ένα ανθρωπάκι που σας δείχνει όλους τους εγγεγραμμένους στο συγκεκριμένο μάθημα. Αν πατήσετε πάνω στο όνομα του καθηγητή σας θα εμφανιστεί το mail του.
Παρακαλούμε να ενημερώσετε και όσους μπορείτε να γραφτούν στα μαθήματα. Πρέπει να μπουν έστω μια φορά στο e class με τους κωδικούς τους, για να ενεργοποιήσουν έτσι τον λογαριασμό τους και να μπορέσει να τους εντοπίσει το σύστημα!
Μπορεί να ακούγονται περίπλοκα όλα αυτά, αλλά πρέπει να προσαρμοστούμε στη νέα κατάσταση όλοι μας. Υπομονή!
Καλή δύναμη σε όλους μας!
ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ
Μένουμε σπίτι: Σπαζοκεφαλιές Python – Online Python quiz με feedback απαντήσεων δημοσιεύθηκε στο oer.ellak.gr
Ένα νέο άρθρο με τίτλο Μένουμε σπίτι: Σπαζοκεφαλιές Python – Online Python quiz με feedback απαντήσεων – https://oer.ellak.gr/2020/03/23/menoume-spiti-spazokefalies-python-online-python-quiz-me-feedback-apantiseon/ δημοσιεύθηκε στις 23 Μαρτίου 2020 στις 10:38 στο oer.ellak.gr. oer.ellak.gr – Ανοιχτό Περιεχόμενο στην Εκπαίδευση
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Όλοι οι μαθητές μπορούν να εγραφούν στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για την απόκτηση e-mail ,από τον κηδεμόνα τους, μέσω της σελίδας
https://register.sch.gr/students/admins/studentsNew.php , βάσει της εγκυκλίου 39731/Δ2 20-3-2020.
Οδηγίες για την εγγραφή μαθητή /τρίας στο Πανελληνίο Σχολικό Δίκτυο
StudentsRegisterHelp
Και η διαδικασία της κομποστοποίησης συνεχίζεται…
Έγινε πρόσθεση τρίτου ‘’ορόφου’’, με πλαστικό τελάρο και με νέο υλικό για κομποστοποίηση.
Η Άνοιξη έχει πια έρθει, ο καιρός αλλάζει προς το ξηρότερο και θερμότερο.
Ανάγκη για τον αυτοσχέδιο – οικολογικό μας κομποστοποιητή ήταν η κάλυψη με χαρτόνια. Πάλι αυτοσχέδια, οικονομική και οικολογική.
Η διατήρηση της υγρασίας είναι αναγκαία για τη ‘’ζύμωση’’ και τους γεωσκώληκες, οι οποίοι διαφορετικά θα μας εγκατέλειπαν.
Φυσικά, οι μαθητές ‘’μένουν κλεισμένοι σπίτια τους’’, ελπίζουμε, σύμφωνα με τα νέα μέτρα και γι΄αυτό απουσιάζουν από τις φωτογραφίες.
Τσοπανίδης Σταμάτιος





























