ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΟΙΜΩΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΙΟ SARS

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ  ΓΙΑ ΤΗ ΛΟΙΜΩΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΙΟ  SARS-COV-2 (COVID-2019)

Αγαπητοί γονείς,

Με τη θεία έμπνευση και τις ευλογίες της εκκλησίας που μόλις πήραμε, με φιλόδοξα σχέδια, όνειρα και ελπίδες, και παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε ως κλάδος, σας υποδεχόμαστε σήμερα με χαμόγελο και αισιοδοξία.

Ευχή και προσδοκία όλων μας είναι η νέα σχολική χρονιά να είναι δημιουργική, αποδοτική, ευχάριστη και πετυχημένη, βάζοντας ο καθένας και η καθεμιά από εμάς, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, το δικό του μερτικό για την επίτευξη αυτών των στόχων.

Η συνέχιση της λειτουργίας των σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας–που αναμένεται ότι θα συνεχιστεί κατά τους επόμενους μήνες– είναι εξαιρετικά σημαντική. Η παρουσία των παιδιών στο σχολείο, ιδιαίτερα αυτών που είναι μικρής ηλικίας, είναι απαραίτητη και δεν μπορεί να αντικατασταθεί με την αποκλειστική εξ αποστάσεως ηλεκτρονική διδασκαλία. Η παρουσία στο σχολείο είναι σημαντική για την εκπαιδευτική διαδικασία, την απόκτηση νέων γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων.

Η ασφαλής λειτουργία των σχολείων έχει θεμελιώδη σημασία, ώστε να προληφθεί κατά το δυνατόν η διασπορά του ιού στον χώρο των σχολείων.

Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι πυρετός και βήχας. Άλλα συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν είναι:

 Δυσκολία στην αναπνοή

 Μυαλγίες

 Ρίγος

 Πονοκέφαλος

 Δυσκαταποσία

 Ρινική καταρροή/συμφόρηση

 Ναυτία / έμετος

 Κοιλιακός πόνος, διαρροϊκές κενώσεις

Χρήση μάσκας

Η χρήση μάσκας προτείνεται από τον ΠΟΥ και τη UNICEF ως μέρος ενός συνόλου μέτρων δημόσιας υγείας,

. Η ευρεία χρήση της μάσκας συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό της μετάδοσης της λοίμωξης και κατά συνέπεια στη διατήρηση της κοινωνικής δραστηριότητας και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

Η σωστή χρήση μάσκας έχει αποδειχθεί ότι είναι ασφαλής και μπορεί να προστατεύσει αποτελεσματικά από τη μετάδοση της λοίμωξης.

 

Κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας και σε συνθήκες ηρεμίας των παιδιών στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί μπορούν σε τακτά διαστήματα να δίνουν τη δυνατότητα στα παιδιά για «διάλειμμα μάσκας» ώστε να επέρχεται αποφόρτιση των παιδιών και να ενισχύεται η σωστή χρήση της μάσκας.

Μέτρα για την αποτροπή εισαγωγής του ιού στο χώρο του Νηπιαγωγείου

 Όλα τα παιδιά και τα μέλη του προσωπικού που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, απαγορεύεται να προσέρχονται στο Νηπιαγωγείο.

 

Το προσωπικό που υποδέχεται τα παιδιά, πριν την είσοδο στο χώρο υποβάλλει ερωτήσεις για να επιβεβαιώσει την απουσία πυρετού ή/και άλλων συμπτωμάτων και εκτιμά αδρά την υγεία των προσερχόμενων παιδιών και σε περίπτωση υποψίας προβλήματος συζητά το θέμα με γονέα /κηδεμόνα.

 

 Γονείς/κηδεμόνες με συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού ή/και πυρετό δεν επιτρέπεται να συνοδεύουν τα παιδιά και σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί λοίμωξή τους από το νέο κορωνοϊό SARS-CoV-2,

θα πρέπει να ενημερώνουν άμεσα τον υπεύθυνο του Νηπιαγωγείου και να ακολουθούν τις οδηγίες για κατ’ οίκον απομόνωση του οικογενειακού περιβάλλοντος συμπεριλαμβανομένων των παιδιών.

 Κάθε άτομο (παιδί ή μέλος του προσωπικού) που έχει έρθει σε στενή επαφή με επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 δεν θα προσέρχεται στο Νηπιαγωγείο για 14 ημέρες μετά την τελευταία επαφή με τον ασθενή και στο διάστημα αυτό θα παρακολουθείται στενά η υγεία του για το ενδεχόμενο εμφάνισης συμπτωμάτων

 

  • Στη φάση της προσαρμογής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο είναι δυνατόν να επιτραπεί σε έναν γονέα/κηδεμόνα να παραμείνει για λίγη ώρα με το παιδί στον χώρο του Νηπιαγωγείου με σχολαστική τήρηση των κανόνων υγιεινής (τήρηση αποστάσεων γονέα-παιδιού από τα υπόλοιπα άτομα,
  • χρήση μάσκας από τον γονέα, κατά την προσέλευση εφαρμογή αντισηπτικού χεριών από τον γονέα ή πλύσιμο χεριών με σαπούνι και νερό). Επίσης, προτείνεται η διαδοχική προσέλευση σε προκαθορισμένη ώρα των γονέων που θα συνοδεύουν παιδιά στην περίοδο της προσαρμογής τους, ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός και να διασφαλίζεται η τήρηση των αποστάσεων.

 

  • Αποφυγή του συνωστισμού και περιορισμός των επαφών μεταξύ παιδιών-γονέων-προσωπικού κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το Νηπιαγωγείο. Εφαρμογή πρακτικών μέτρων για τήρηση αποστάσεων (π.χ. γραμμές στο δάπεδο).

 

Χρησιμοποιούμε χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.

Τήρηση των κανόνων αναπνευστικής υγιεινής. Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο,

Τα παιδιά δεν πρέπει να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.

 

Συνιστάται η χρήση προστατευτικής μάσκας από τα παιδιά άνω των 4 ετών μετά από την εξοικείωσή τους με τον τρόπο χρήσης της και με έμφαση στην εκπαιδευτική διαδικασία

Τα παιδιά ΔΕΝ πρέπει να φέρνουν μαζί τους παιχνίδια στο Νηπιαγωγείο (π.χ. μπάλες, κούκλες κλπ.).

 

  • Σχετικά με τις μπάλες, τα παιδιά κάθε τμήματος ή ομάδας πρέπει να παίζουν μόνο μεταξύ τους χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη μπάλα (ή μπάλες), με την έγκριση ή/και επίβλεψη εκπαιδευτικού. Οι μπάλες πρέπει να πλένονται με σαπούνι και νερό και να εφαρμόζεται σ’ αυτές απολυμαντικό στο τέλος κάθε ημέρας (ή και κατά τη διάρκειά της εάν εναλλάσσονται τα τμήματα ή οι ομάδες παιδιών που παίζουν με αυτές), σύμφωνα με όσα γράφονται στην επόμενη ενότητα και το Παράρτημα.

 

Παιχνίδια και αντικείμενα που έχουν έρθει σε επαφή με τη στοματική κοιλότητα ή άλλες σωματικές εκκρίσεις των παιδιών πρέπει να πλένονται με σαπούνι/ απορρυπαντικό και νερό, και κατόπιν, αφού ξεπλυθούν και στεγνώσουν, να γίνεται εφαρμογή απολυμαντικού.

Τα βιβλία και τα άλλα είδη από χαρτί που χρησιμοποιούνται δεν χρειάζονται ειδικό καθαρισμό ή εφαρμογή απολυμαντικού.

Διαχείριση ύποπτου κρούσματος

  • Σε κάθε σχολική μονάδα ορίζεται ένας υπεύθυνος για τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19, με τον αναπληρωτή του.
  • Ο υπεύθυνος ενημερώνει και εκπαιδεύει το προσωπικό σχετικά με την έγκαιρη αναγνώριση και τη διαχείριση υπόπτων κρουσμάτων λοίμωξης COVID-19.

 

Εάν κάποιο παιδί εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19

  • Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του παιδιού
  • Απομόνωση σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά
  • Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής
  • Εξοπλισμός ατομικής προστασίας για το προσωπικό (μάσκα, γάντια, ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου, σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών/αναπνευστικών εκκρίσεων)
  • Χρήση απλής χειρουργικής μάσκας με την προϋπόθεση ότι η χρήση της δεν αντενδείκνυται (Παράρτημα ΙΙ), γίνεται καλά ανεκτή από το παιδί και μπορεί να αποφευχθεί η επαφή της εξωτερικής της επιφάνειας με τα χέρια, τα μάτια και το πρόσωπο του παιδιού.
  • Επιμελής καθαρισμός του χώρου και τοπική εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες μετά την αναχώρηση του παιδιού με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας (Παράρτημα ΙΙΙ)
  • Ιατρική αξιολόγηση και σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον το παιδί εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, θα πρέπει να γίνει κατά προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ
  • Εν αναμονή του αποτελέσματος, το παιδί παραμένει σε απομόνωση και κατ’ οίκον νοσηλεία, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο, ενώ το Νηπιαγωγείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του (https://eody.gov.gr/neos-koronoios-covid-19-odigies-gia-frontida-ypoptoy-kroysmatos-sto-spiti/).

Ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες ανήκουν οι εκπαιδευτικοί

Για τους εκπαιδευτικούς, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου παραμένουν οι ίδιες, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ (ΚΥΑ, 15 Μαΐου 2020). Ειδικότερα:

  • Άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών. Για την υπαγωγή στην εν λόγω ρύθμιση λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία γέννησης του ατόμου.
  • Άτομα με βαριά καρδιοπάθεια, ή και άτομα με χρόνια καρδιαγγειακά νοσήματα, που εμφανίζουν την ακόλουθη συμπτωματολογία: κλάσμα εξώθησης αριστεράς κοιλίας: <40%, ενεργό ισχαιμία του μυοκαρδίου, άνω του μετρίου βαθμού στένωση ή ανεπάρκεια μιτροειδούς ή αορτικής βαλβίδας, πνευμονική υπέρταση, ιστορικό πρόσφατης καρδιοχειρουργικής επέμβασης (προ τριμήνου), καθώς και οι μυοκαρδιοπάθειες, ή και ισάξιας βαρύτητας συμπτωματολογία άλλης καρδιαγγειακής πάθησης.
  • Άτομα με ανθεκτική αρτηριακή υπέρταση παρά τη μέγιστη αγωγή.
  • Άτομα με βαριά πνευμονοπάθεια ή και με χρόνια αναπνευστικά νοσήματα μέτριου προς σοβαρού βαθμού που εμπίπτουν στην ακόλουθη ή και ισάξιας βαρύτητας συμπτωματολογία: ασθενείς με άσθμα με 2 παροξύνσεις κατά το τελευταίο έτος, παρά τη μέγιστη αγωγή (με β- διεγέρτη και εισπνεόμενο κορτικοειδές), ασθενείς με ΧΑΠ που βρίσκονται σε οξυγονοθεραπεία κατ’ οίκον ή παρουσίασαν 2 παροξύνσεις κατά το τελευταίο έτος ή/και μία νοσηλεία σε νοσοκομείο, ασθενείς σε μόνιμη οξυγονοθεραπεία για άλλες αναπνευστικές παθήσεις, ή και ισάξιας βαρύτητας συμπτωματολογία άλλης πνευμονικής πάθησης.
  • Άτομα με αρρύθμιστο σακχαρώδη διαβήτη. Ιδίως ως προς τα άτομα με αρρύθμιστο σακχαρώδη διαβήτη ως ενδεικτικές τιμές λαμβάνονται οι ακόλουθες: HbA1c του τελευταίου 3μήνου: ≥8.0% ή Μ.Ο. τιμών γλυκόζης αίματος ≥200 mg/dL τις τελευταίες 7 ημέρες και ασθενείς με μικρο/μακρο αγγειακές επιπλοκές, ή και ισάξιας βαρύτητας συμπτωματολογία.
  • Άτομα που παρουσιάζουν βαριές νευρολογικές/νευρομυϊκές παθήσεις.
  • Άτομα με χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου, που υποβάλλονται σε εξωνεφρική κάθαρση.
  • Άτομα με χρόνια ηπατική ανεπάρκεια (κίρρωση).
  • Άτομα με υψηλό δείκτη μάζας σώματος (BMI>40).
  • Άτομα που παρουσιάζουν σοβαρή ανοσοκαταστολή (συγγενή ή επίκτητη) σύμφωνα με τη γνώμη του θεράποντος ιατρού – Μεταμοσχευμένοι που λαμβάνουν 2 ή περισσότερα ανοσοκατασταλτικά φάρμακα – HIV ασθενείς με CD4≤200/μL.
  • Ασθενείς με διάγνωση νεοπλασίας κατά την τελευταία πενταετία ή που βρίσκονται υπό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία, ή ανοσοθεραπεία.
  • Ασθενείς με αιματολογικές κακοήθειες, δρεπανοκυτταρική αναιμία και πολυμεταγγιζόμενα άτομα.
  • Γυναίκες που κυοφορούν.

Αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ, τότε στην περίπτωση αυτή παρέχει τηλεκπαίδευση, σύγχρονη διδασκαλία και παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο. Εδώ βέβαια τίθεται το εύλογο ερώτημα: Σε ποιους μαθητές παρέχει τηλεκπαίδευση ο εκπαιδευτικός που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, αν στο τμήμα του δεν υφίστανται μαθητές αυξημένου κινδύνου;

Απαραίτητη στην παραπάνω περίπτωση εκπαιδευτικών είναι η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας.

Ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες ανήκουν οι μαθητές

Καθορίζονται, βάσει οδηγιών των Ειδικών, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες, εφόσον ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα:

  1. Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της
  2. Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες
  3. Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει

λιγότεροι από 24 μήνες

  1. Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία
  2. Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500)
  3. Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα)
  4. Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια
  5. Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια
  6. Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου
  7. Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.

Σχετικά με τη χρήση της μάσκας

Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, το κάθε είδους προσωπικό, καθώς και οι επισκέπτες σε όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υποχρεούνται να φέρουν προστατευτική μη ιατρική μάσκα σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολείων.

Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους (εκτός από την ώρα του φαγητού), και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών.

Δεν προβλέπεται η χρήση μάσκας στα διαλείμματα (τα οποία θα είναι διαφορετικές ώρες ανά ομάδες μαθητών) ούτε στη γυμναστική.

Κατηγορίες μαθητών που εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας

  • Παιδιά με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς
  • Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό́ ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους

Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό, ενώ για τους εκπαιδευτικούς καθίσταται υποχρεωτική η χρήση μάσκας ή/και προμετωπίδας κατά περίπτωση, για παράδειγμα οι λογοθεραπευτές θα μπορούν να φορούν μόνο προμετωπίδα για λόγους χειλεοανάγνωσης

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ – Μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19

Σε λίγες μέρες τα σχολεία θα ανοίξουν !!!  Εύχομαι να είστε όλοι σας καλά.

“Λίγα λόγια για ήρεμη αρχή και εύκολη προσαρμογή”

Ο Σεπτέμβριος ήρθε και όπως κάθε χρονιά σηματοδοτείται από την έναρξη των σχολείων κάθε βαθμίδας.

Για τους παλιούς..δηλαδή όσους πήγαν και πέρισυ στο σχολείο η αρχή αυτή μπορεί να έχει ανάμεικτα συναισθήματα χαράς και λύπης όμως είναι κάτι που έχουν ήδη την εμπειρία και τη γνώση του τί θα συμβεί άρα είναι κάτι εύκολο και αναμενόμενο.

Για τους νέους μαθητές  όμως είναι μια άγνωστη περιπέτεια που τώρα αρχίζει και μην έχοντας την προηγούμενη εμπειρία είναι κάτι που προκαλεί λίγο φόβο, λίγο άγχος λίγο ενθουσιασμό, λίγο από όλα δηλαδή.

Ξεκινώντας από τα μικράκια μας, του νηπιαγωγείο, παρακάτω είναι λίγα πράγματα που θα μας βοηθήσουν η πρώτη μέρα στο σχολείο να κυλήσει με χαμόγελα (τουλάχιστον από τα παιδιά, γιατί οι γονείς όλο και κάποιο δάκρυ χαράς θα ρίξουν που το καμάρι τους μεγάλωσε, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που αποφεύγεται).Αλλά λόγου της μάσκας τα χαμόγελα δεν θα είναι διακριτά.

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός όπως ξέρουμε και από την εμπειρία μου η κατάλληλη προετοιμασία είναι τουλάχιστον το άλλο 1/4 της εμπειρίας.

Ύπνος

Προετοιμάζουμε λοιπόν το παιδί μία εβδομάδα νωρίτερα τουλάχιστον προσαρμόζοντας το πρόγραμμα του ύπνου του στο ωράριο του νηπιαγωγείου που έχουμε επιλέξει να πάει. Αυτό σημαίνει ότι εάν στο νηπιαγωγείο το παιδί θα πρέπει να βρίσκεται στις 8:30 το πρωί  χρειαζόμαστε 30 λεπτά προετοιμασίας.

Ντύσιμο

Στην ηλικία του νηπιαγωγείου 4 με 6  είναι η περίοδος της ανεξαρτητοποίησης, του όχι και της επανάστασης οπότε ας μην κάνουμε μάχη την επιλογή των ρούχων το πρωί.

Στην εβδομάδα προετοιμασίας μετά το ξύπνημα αλλάζουμε τα ρούχα ύπνου του παιδιού με κάτι που θα φόραγε στο σχολείο, και αυτό στα πλαίσια της δημιουργίας ρουτίνας, ταυτόχρονα όμως κάνουμε και δοκιμές για το τί είναι αυτό που μπορεί να προκαλέσει ένταση στο παιδί να φορέσει, π.χ. Ένα σφιχτό στο λαιμό μπλουζάκι, ή ένα πολύπλοκο παντελόνι που παίρνει ώρα να κουμπώσει, και έτσι φτιάχνουμε μια λίστα στο μυαλό μας με ρούχα που καλό είναι να αποφεύγουμε στο πρωινό ξύπνημα για το σχολείο. Καλό είναι τα ρούχα που βάζετε στο σχολείο να είναι άνετα, μαλακά και εύκολα για το παιδί να τα χειριστεί χωρίς πολλά πραγματάκια να εξέχουν ειδικά στα 4 χρονα που έχουν τάση να εξερευνούν ακόμα με το στόμα κάποια αντικείμενα.

Πρωινό

Εαν το παιδί έχει συνηθίσει να τρώει πρωινό στο τραπεζάκι του είναι ένα εύκολο βήμα, αρκεί να μην κάνουμε αλλαγές στο τί θα φάει εκείνη την εποχή που ξεκινάει το σχολείο, κρατάμε τη ρουτίνα του, όμως φροντίζουμε να ξέρουμε σε πόση ώρα τελειώνει το πρωινό και ανάλογα προσαρμόζουμε το ξύπνημα έτσι ώστε να μην πιέζεται και να προλαβαίνει ήρεμο να τελειώσει το γεύμα του.

Τώρα εάν έχετε συνηθίσει το 4 ή 6 ετών παιδάκι σας να πίνει γάλα στο κρεβάτι ή μπροστά στην τηλεόραση το πρωί καλό θα ήταν να δώσετε παραπάνω από μία εβδομάδα καιρό προσαρμογής αλλάζοντας αυτή τη συνήθεια. Από το μεν κρεβάτι ο λόγος είναι ότι παραμένοντας ξαπλωμένο το παιδί σας δεν ξυπνάει κανονικά αλλά παρατείνει τον ύπνο του και έτσι είναι δυσκολότερο μετά να κάνει την προετοιμασία για να φύγει για το σχολείο, από την τηλεόραση ο λόγος που δεν σιτίζουμε είναι ότι κάνει στο παιδί δυσκολότερο το να φύγει από μπροστά της και μετά να ετοιμαστεί για το σχολείο σύν του ότι δεν είναι ο καλύτερος τρόπος να αφυπνίζεται ο εγκέφαλος μετά τον ύπνο.

Αποχωρισμός

Ερχόμαστε τώρα στο πιο δύσκολο κομμάτι, καθώς είναι κάτι που δεν προλαβαίνουμε να δουλέψουμε – προετοιμάσουμε την τελευταία εβδομάδα, αλλά είναι κάτι που θα δρέψουμε τους καρπούς της δουλειάς μας εάν έχουμε φροντίσει να ανεξαρτητοποιήσουμε το παιδί μας ανάλογα με την ηλικία του, έτσι ώστε να μπορεί να σταθεί και χωρίς εμάς  ή αλλιώς είναι κάτι που θα μας δυσκολέψει στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Στις μικρές ηλικίες η προσκόλληση στους γονείς είναι κάτι φυσιολογικό και αναμενόμενο, όταν έρχεται όμως ο καιρός του σχολείου χρειάζεται να γίνει ο αποχωρισμός και η προσαρμογή σε ένα νέο πλαίσιο εκτός σπιτιού με τη βοήθεια των δασκάλων και των γονιών. Για να είναι επιτυχημένος αυτός ο αποχωρισμός δε σημαίνει ότι το 4χρονο παιδάκι δεν θα κλάψει όταν το αφήσει η μητέρα ή ο πατέρας του στο σχολείο, φυσικά και θα κλάψει και θα αναζητήσει παρηγοριά στην παιδαγωγό του και στα άλλα παιδάκια που θα είναι μαζί του, βλέποντας όμως τα ενδιαφέροντα πράγματα και δραστηριότητες που θα μπορεί να κάνει στο σχολείο του, θα παρηγορηθεί και με τη φυσική του τάση για εξερεύνηση θα ασχοληθεί με το περιβάλλον του και θα ξεχαστεί.

Κάτι που θα βοηθήσει την προσαρμογή είναι η εξοικείωση, εφόσον είναι δυνατό, εκ των προτέρων με το περιβάλλον του σχολείου πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αυτό μπορεί να γίνει απόο το γονιό που με ενθουσιασμό θα μιλήσει για το σχολείο που θα πάει το παιδί την επόμενη χρονιά, με αρκετές επισκέψεις στο χώρο του σχολείου, με τη δυνατότητα του παιδιού να παίξει στον προαύλιο χώρο αν δεν μπορεί να μπεί μέσα, με πρόβες της διαδρομής που θα ακολουθήσετε, και συζήτηση για ότι βλέπετε (εφόσον πηγαίνετε οι ίδιοι το παιδί στο σχολείο), Όλα τα παραπάνω βοηθάνε το παιδί να εξοικειωθεί με την όλη διαδικασία και να μειώσουν το άγχος για το νέο πλαίσιο. Ακόμα όταν ο γονιός δεν εκφράζει φόβο ή ανησυχία μπροστά στο παιδί και του μεταδίδει μόνο ενθουσιασμό, χαρά και σιγουριά για την επιτυχία του στο σχολείο, τότε και το ίδιο το παιδί θα νιώθει μεγαλύτερη σιγουριά και ηρεμία. Η διαδικασία του αποχωρισμού καλό θα ήταν να μην διαρκεί ώρα, σύντομα ένα φιλί και μια αγκαλιά με ενθαρρυντικά λόγια θα κάνει στο παιδί πιο εύκολο να ακολουθήσει την παιδαγωγό του.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν  για τα παιδιά του προνηπίου που πηγαίνουν για πρώτη φορά στο σχολείο, μόνο με την προσαρμογή ότι θα πρέπει να γίνει μεγαλύτερη συζήτηση για το τί θα συμβεί, το παιδί να μπορέσει να εκφράσει τις ανησυχίες που τυχόν έχει, να ζωγραφίσουμε μαζί του εικόνες και σχεδιαγράμματα που μπορούν να τον βοηθήσουν να συζητήσει. Σίγουρα στα μεγαλύτερα νήπια των 6 χρόνων  περιμένουμε λιγότερο άγχος αποχωρισμού και γρηγορότερη προσαρμογή στο νέο πλαίσιο. Η εβδομάδα προετοιμασίας και εδώ θα βοηθήσει το παιδί να έχει πιο εύκολο ξύπνημα και προετοιμασία, αν και σε αυτή την ηλικία θα πρέπει να προσαρμόσουμε το χρόνο που το ίδιο το παιδί κάνει να ντυθεί ή να φάει και να μην το πιέσουμε κάνοντας οι ίδιοι το ντύσιμο ή το τάισμα. Θα δώσουμε περισσότερο χρόνο το πρωί έτσι ώστε να νιώθει την ικανοποίηση ότι μπορεί να ετοιμαστεί μόνο του και να του μειώσουμε το άγχος υποβοηθώντας το ήρεμα εφόσον το χρειάζεται.

Ο γονιός είναι εκεί για να φροντίσει το παιδί να πετάξει με τα δικά του φτερά, να το βοηθήσει εάν πέσει αλλά να μην το κρατάει συνεχώς. Όσο νωρίτερα το παιδί μας δεν μας χρειάζεται για να φροντίσει τα απλά πράγματα της καθημερινότητας τόσο μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση θα έχει για τις ικανότητές του. Και μετά η επιτυχία είναι δεδομένη σε όλους τους τομείς! Καλή Αρχή! 

Μέτρα προστασίας για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού COVID-19

Σχετ.: Η αρ. πρωτ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 53452/31-08-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 3630/31-08-2020)
Με την έναρξη του σχολικού έτους 2020-21, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
 οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, το κάθε είδους προσωπικό, καθώς και οι επισκέπτες σε όλες τις
σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υποχρεούνται να φέρουν
προστατευτική μη ιατρική μάσκα σε όλους τους εσωτερικούς χώρους των σχολείων.
 1. Η λειτουργία των σχολικών μονάδων γίνεται τηρουμένων των ακόλουθων κανόνων:
α. Είναι υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μη ιατρικής μάσκας στους εσωτερικούς χώρους.
β. Αποφυγή συγχρωτισμού

γ. Συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό
διάλυμα.
δ. Καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση και εξασφάλιση
επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών.
ε. Ύπαρξη αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος.
2. Οι Προϊστάμενοι/νες, οι Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων φροντίζουν ώστε να
λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας και προφύλαξης μαθητών και εκπαιδευτικών,
σύμφωνα με τα ανωτέρω και βάσει των οδηγιών της Διεύθυνσης της Δημόσιας Υγείας του
Υπουργείου Υγείας και του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας.
Θα ακολουθήσει η έκδοση νεότερης ΚΥΑ με λεπτομερείς οδηγίες.

ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ 2020-2021

Αποδεκτές όλες οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο μας. Έχουν αναρτηθεί όλα τα ονομάτων των νηπίων που θα φοιτήσουν την επόμενη χρονιά 2020-2021. Την Παρασκευή 26 Ιουνίου όλα τα παιδιά θα έρθουν στο νηπιαγωγείο μαζί με τους γονείς των να παραλάβουν τους φακέλους των και το πιστοποιητικό  φοίτησης για την εγγραφή στο Δημοτικό σχολείο.