Με τα παιδιά μας φέτος, θα υλοποιήσουμε ως Σχέδιο Δράσης: Την Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Αναλυτική περιγραφή-τεκμήρια του σχεδίου θα αναρτώνται στην κατηγορία: Έκθεση Αξιολόγησης -Συλλογικός προγραμματισμός 2023-2024. Το σχέδιο θα αρχίσει από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου ως τον μήνα Μάιο.
Γνωριμία με το σχολικό περιβάλλον του Ενιαίου Σχολικού συγκροτήματος. (επικοινωνία-συνεργασία)
Ενδεικτικά:
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δημοσιεύθηκε στηΘεματική|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ας γνωρίσουμε το Σχολικό μας περιβάλλον, Ομαλή Μετάβαση-Σχέδιο Δράσης 2023-2024
Με την λήξη της περιόδου προσαρμογής των νηπίων-προνηπίων κατά την οποία η Νηπιαγωγός είχε την ευκαιρία να εκμαιεύσει το μαθησιακό προφίλ του κάθε μαθητή προχωρήσαμε στην εκμάθηση των χρωμάτων , σχημάτων και διάφορων χωροχρονικών εννοιών ποικιλόμορφα και ποικιλότροπα.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν παίζοντας, να εκφραστούν δημιουργικά κάνοντας χρήση διάφορων εποπτικών μέσων και εργαλείων, να εργαστούν ατομικά και ομαδοσυνεργατικά και να ανακαλύψουν τα χρώματα- τα σχήματα και διάφορες χωροχρονικές έννοιες.
Επίσης δόθηκε έμφαση στην προώθηση της κριτικής σκέψης των μαθητών, όπου αρχικά οι μαθητές παρατηρούν, διακρίνουν χρώματα και σχήματα στο οικείο τους περιβάλλον της σχολικής τάξης, του αύλειου χώρου και σταδιακά κατανοούν ότι στην πραγματικότητα παντού υπάρχουν γύρω μας τα χρώματα και σχήματα.
Οι μαθητές εργάστηκαν και σε διάφορα φύλλα εργασίας ενδεικτικά:
Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα
Τα παιδιά αναζητούν και ανακαλύπτουν στον χώρο της τάξης, αυθεντικά υλικά τα οποία θα τα χρησιμοποιήσουν για τον σχεδιασμό των σχημάτων.
Τα παιδιά σε χαρτί του μέτρου σχεδιάζουν τα σχήματα, επιλέγουν να τα ζωγραφίσουν με νερομπογιές και πινέλα σε διάφορα χρώματα, να κάνουν μίξεις των χρωμάτων.
Χωροχρονικές έννοιες ενδεικτικά:
Αξιοποίηση περσινής δημιουργίας των μαθητών: Το κουτί με τα μπαλάκια.
Οι περσινοί μαθητές είχαν δημιουργήσει ένα μικρό κουτί χρώματος μπλε και δύο μπλε μπαλάκια και ένα κόκκινο μπαλάκι. Το συγκεκριμένο παιγνίδι των μαθητών θα εμπλουτιστεί με περισσότερα χρωματιστά μπαλάκια και ένα μεγαλύτερο κουτί για περαιτέρω αξιοποίηση σε διάφορες μαθηματικές έννοιες.
Τα παιδιά με συνεργατικό και παιγνιώδη τρόπο ανακαλύπτουν διάφορες χωροχρονικές έννοιες όπως έξω-μέσα, πάνω-κάτω, κοντά-μακριά, ανάμεσα. Τα παιδιά κάθε φορά από την ολομέλεια δίνουν τις εντολές και το παιδί τις υλοποιεί, αν χρειαστεί βοήθεια την προσφέρει παιδί από την ολομέλεια.
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δημοσιεύθηκε στηΘεματική|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, Εκμάθηση χρωμάτων, σχημάτων και χωροχρονικών εννοιών.
Η Νηπιαγωγός της τάξης έχει αρχίσει με τα παιδιά να δημιουργεί το Συμβόλαιο της τάξης..
Το μάθημα των Αγγλικών, ως ένα λειτουργικό κομμάτι στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της σχολικής ζωής οδηγεί τις δύο συνεργάτες εκπαιδευτικούς ΠΕ06 και ΠΕ60 να αποφασίζουν να δημιουργήσουν και στα Αγγλικά το Συμβόλαιο της τάξης.
Η εκπαιδευτικός ΠΕ06 μπαίνει στην τάξη και απευθύνει χαιρετισμό στα παιδιά με τον κούκλο της: Hello Freinds
Oι μαθητές χαιρετούν: Hello Switty
H Nηπιαγωγός λέει στα Αγγλικά μετά τα παιδιά: Hello my frind πλησιάζοντας και χαιρετώντας τον κούκλο , ώστε τα παιδιά να καταλάβουν την έκφραση χαιρετισμού.
Έτσι οι μαθητές με δημιουργικό τρόπο γραφής θα προσεγγίσουν τις αγγλικές λέξεις και εκφράσεις : Freinds-Love, HELLO FREINDS
Oι μαθητές αφού ολοκλήρωναν την εργασία τους, ένας ένας σηκωνόταν και έλεγε στα Αγγλικά την έκφραση: HELLO FREINDS
Μετά όλοι οι μαθητές είπαν :
Τα παιδιά μαθαίνουν τις εκφράσεις του Κοινωνικού συμβολαίου από τα Ελληνικά στα Αγγλικά.
Ενεργοποίησ η της ομάδας
Τα παιδιά προσαρμόζουν στο αγαπημένο τους τραγουδάκι Hello την έκφραση my friends και το τραγουδούν.
Μετά η νηπιαγωγός της τάξης λέει στα παιδιά ότι θα μάθουν στα Αγγλικά το Κοινωνικό Συμβόλαιο που ήδη έχουν δημιουργήσει στα Ελληνικά. Κατόπιν χωρίζονται σε τρεις ομάδες , όπου η κάθε ομάδα παίρνει το όνομά της από την επιλογή της λέξης του κοινωνικού συμβολαίου , έτσι σχηματίζονται οι ομάδες: joy, friendship, love.
Η κάθε ομάδα αρχικά λέει το όνομά της , στις άλλες ομάδες. Η εκπαιδευτικός ΠΕ06 κάνει τον Μαέστρο, όπου δείχνει κάθε φορά ποια ομάδα θα πει το όνομά της, μετά λένε όλες οι ομάδες με τη σειρά το όνομά τους και στο τέλος κάθε ομάδα λέει και τις τρεις λέξεις. Τα παιδιά έτσι έχουν μάθει και τις τρεις πρώτες λέξεις του συμβολαίου.
Οι τρεις ομάδες ξεχωριστά γράφουν με δημιουργικό τρόπο την έκφραση που τους αναλογεί π.χ. Yes to joy
Στο τέλος κάθε ομάδα παρουσιάζει στις άλλες τον κανόνα του κοινωνικού Συμβολαίου. Έπειτα πάλι συνεχίζει το παιχνίδι του μαέστρου, οπότε καταλήγουν όλες οι ομάδες να έχουν μάθει τις αντίστοιχες εκφράσεις.
Με τον παραπάνω τρόπο τα παιδιά έμαθαν και τις υπόλοιπες τρεις εκφράσεις του Κοινωνικού Συμβολαίου.
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΦΡΑΓΚΟΓΕΩΡΓΗ ΦΙΛΙΤΣΑ ΠΕ06
ΖΟΥΖΟΥΛΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ60
Δημοσιεύθηκε στηAΓΓΛΙΚΑ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αγγλικά, συνεργατικό μάθημα: Περίοδο προσαρμογής και Κοινωνικό Συμβόλαιο της τάξης.
Τα παιδιά μας λένε με το ψηφιακό εργαλείο του chatter pix, το κοινωνικό τους συμβόλαιο.
Τα παιδιά μας ενθουσιάστηκαν πολύ με το ψηφιακό εργαλείο που γνώρισαν!!
Τα παιδιά στην καθημερινότητά τους στο σχολικό περιβάλλον, κάποιες φορές όπως είναι και φυσιολογικό, έρχονται αντιμέτωπα με μη επιθυμητές συμπεριφορές, όπως δεν θέλουν να μοιραστούν κάποιο παιχνίδι, παίρνουν το παιχνίδι ενός άλλου παιδιού, κ.λ.π.
Αυτές τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές τις αξιοποιούμε, τις προσεγγίζουμε με θετικό τρόπο. Έτσι λοιπόν εκτός από τις συστάσεις της νηπιαγωγού, όταν κάποιο παιδί παραπονιέται για τη συμπεριφορά ενός άλλου παιδιού, όπως: -νομίζω ότι μπορείτε να τα βρείτε μόνοι σας, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να επιλύσουν μόνοι τους το όποιο πρόβλημα, όπου η νηπιαγωγός παρακολουθεί τα παιδιά..
Επίσης αξιοποιούμε την περσινή δημιουργία των παιδιών, το Σχολείο της Χαράς και της Αγάπης! Όπου η Ολομέλεια παρατηρεί την δημιουργία, η νηπιαγωγός εστιάζει στις λέξεις του σπιτιού και κατόπιν συζήτησης με την Ολομέλεια, καταλήγουμε σε συμπεράσματα. Στο τέλος τα διαπλεκόμενα παιδιά καταλήγουν στο να δώσουν τα χέρια, να κάνουν μια αγκαλιά, όπου όλη η τάξη τα χειροκροτεί και τους λέει: Δεν μαλώνω δεν μαλώνω, αγκαλιά, μεγάλη απλώνω.
Με την παραπάνω προσέγγιση πετυχαίνουμε οι μαθητές μας με βιωματικό τρόπο, όπου τα παιδιά μας μέσα από τις βιωματικές τους εμπειρίες, οι οποίες προκαλούν συγκινήσεις και ενεργοποιούν τα παιδιά-να ανακαλύψουν-κατακτήσουν σιγά σιγά σημαντικές έννοιες όπως: Χαρά, φιλία, αγάπη, υγεία-ασφάλεια, συνεργασία.
Αυτές οι λέξεις θα αποτελέσουν μέρος του Συμβολαίου της τάξης μαζί με κάποιες αποφάσεις που πήραμε, ώστε να αναπτυχθεί ένα θετικό-φιλικό κλίμα στην τάξη μας, το οποίο θα ενισχύει, θα ενδυναμώνει και θα εξελίξει την Οργάνωση-Αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας αλλά και γενικότερα τη Σχολική Ζωή.
Οι μαθητές μας αρχίζουν να δημιουργούν το Συμβόλαιο της τάξης.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δημοσιεύθηκε στηΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περίοδο Προσαρμογής, όρια-κανόνες και διαχείριση συγκρούσεων στην τάξη. Δημιουργία του Κοινωνικού Συμβολαίου της τάξης μας.
Περιγραφή και Τεκμήρια του Σχεδίου μας , Καλές πρακτικές.
Ενιαίο σχολικό συγκρότημα( 10ο και 32ο Ν/Γ Βόλου- 18ο και 29ο Δ/Σχολεία Βόλου).
Το σχέδιο δράσης που υλοποιήσαμε συνδέεται και αποτελεί συνέχεια της περσινής Εσωτερικής Έκθεσης Αξιολόγησης του Οργανισμού μας, στην οποία είχε καταγραφεί η πρόθεση να υλοποιηθεί ως Σχέδιο δράσης : Η Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο για την φετινή σχολική περίοδο(2023-2024), με σκοπό την ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου μας μέσα σε ένα αλληλεπιδραστικό, συμπεριληπτικό και συνεργατικό περιβάλλον μάθησης των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών με την υποστηρικτική διάθεση των γονέων.
Η υλοποίηση και η αποτελεσματικότητα του σχεδίου μας βασίστηκε στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και στόχων, στην καλή οργάνωση, και στη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μελών(εκπαιδευτικών-μαθητών-γονέων- στελεχών εκπαίδευσης) αποσκοπώντας από κοινού στο ουσιαστικό συμφέρον και όφελος των μαθητών μας.
Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι να υποστηρίξουμε την είσοδο και την προσαρμογή των νηπίων στο Δημοτικό σχολείο με συστηματικό τρόπο-οργάνωση , κατάλληλη προετοιμασία μέσα από τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μελών(εκπαιδευτικοί-μαθητές-γονείς και Σύμβουλο Εκπαίδευσης) , ώστε να υιοθετήσουν μία θετική στάση για την εξασφάλιση της συνέχειας στη μάθηση.
Οι ειδικοί μας στόχοι είναι οι εξής:
Να αναπτύξουμε μία πετυχημένη συνεργασία και ενδυνάμωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού σχολείου.
Την συμμετοχή-εμπλοκή των γονέων στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης
Να γνωρίσουν-εξοικειωθούν τα νήπια με το περιβάλλον (Υλικοτεχνικό-Ανθρωπογενές) του Δημοτικού σχολείου.
Να συνεργαστούν τα νήπια με μαθητές της Α Τάξης αλλά και διαφόρων τάξεων του Δημοτικού σχολείου
Να ενδυναμώσουν τα νήπια την αυτοπεποίθησή τους.
Να αναπτύξουν τα νήπια τις κοινωνικές-επικοινωνιακές δεξιότητες
Σχεδιασμός και οργάνωση του σχεδίου.
Αρχικά έγινε συνάντηση με την Προϊσταμένη και τους εκπαιδευτικούς του συστεγαζόμενου 32ου Ν/Γ Βόλου, αφού και το συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο θα υλοποιήσει το ίδιο σχέδιο δράσης, και εφόσον συστεγαζόμαστε με δύο Δημοτικά σχολεία(180 και 290) αποφασίσαμε με κριτήριο τη συνεργασία μας με την εκπαιδευτικό ΠΕ06, της Αγγλικής γλώσσας, να συνεργαστεί το κάθε νηπιαγωγείο με το αντίστοιχο Δημοτικό σχολείο, ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, στην υλοποίηση του σχεδίου Δράσης.
Επομένως η υλοποίηση του σχεδίου μας θα γίνει σε συνεργασία με το 29ο Δημοτικό σχολείο.
Αμέσως μετά έγινε ενημέρωση και στους δύο Διευθυντές από τις Προϊσταμένες των δύο νηπιαγωγείων.
Την επαφή μου με την δασκάλα της Α Τάξης την έκανα πολύ νωρίς, όπου αποφασίσαμε να έχουμε μία καλή και τακτική συνεργασία και στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης να αξιοποιήσουμε τις Παγκόσμιες Ημέρες, πάντα κατόπιν συνεννόησης. Επίσης αποφασίσαμε να αρχίσει νωρίς η συνεργασία μας, ώστε να διασφαλίσουμε την ολοκληρωμένη υλοποίηση του σχεδίου, αποφεύγοντας έτσι αιφνίδιες και ακατάλληλες συνθήκες π.χ. έντονα καιρικά φαινόμενα, ιώσεις μαθητών κ.λ.π. Η πόλη μας αλλά και γενικότερα ο Νομός μας και το Γεωγραφικό Διαμέρισμα της Θεσσαλίας, ήδη βίωσαν πρωτόγνωρες καιρικές συνθήκες(έντονες πλημμύρες).
Επίσης έγιναν επαφές και με τους εκπαιδευτικούς των Β, Γ, Ε και Στ Τάξεων, αλλά και με τη Γυμνάστρια και τη Θεατρολόγο όπου ενημερώθηκαν για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης, και κατόπιν συζητήσεων αποφασίσαμε τις συνεργασίες μας, οι οποίες θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά και ενδυναμωτικά στην επίτευξη των στόχων του σχεδίου δράσης.
Από όλα τα παραπάνω διαφαίνεται ότι πετύχαμε σύμφωνα με την οργάνωσή μας και σχεδιασμό
Να αναπτύξουμε μία πετυχημένη συνεργασία και ενδυνάμωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού σχολείου.
Στη συνέχεια έγινε σχετική ενημέρωση των γονέων για την υλοποίηση του σχεδίου μας, κατά την πρώτη μας τακτική επικοινωνία και ενημέρωση, όπου γνωστοποιήθηκαν οι ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης και δόθηκε προς συμπλήρωση ένα ερωτηματολόγιο με το οποίο διακριτικά εξασφαλίσαμε την ομόφωνη συμφωνία τους και την όποια συνεργασία τους αλλά και ανιχνεύσαμε τις όποιες ανησυχίες τους, την έλλειψη γνώσεων για την Ομαλή Μετάβαση, ώστε να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες οι οποίες θα ελαχιστοποιήσουν την παραπάνω ένδειά τους.
Το ερωτηματολόγιο αυτό θα ξαναδοθεί με μικρή προσθετική διαφοροποίηση προς το τέλος του σχεδίου δράσης και θα αποτελέσει βασικό κριτήριο αξιολόγησης σχετικά: Οι γονείς πριν και οι γονείς μετά την υλοποίηση του σχεδίου δράσης.
Αμέσως μετά ενημερώσαμε την Σύμβουλο Εκπαίδευσης για όλα τα παραπάνω και ζητήσαμε την θετική-ενισχυτική εμπλοκή της, ως προς την ενημέρωση των γονέων για την Ομαλή Μετάβαση και την σπουδαιότητά της, ως μία απαραίτητη ενέργεια για την κάλυψη των όποιων αδυναμιών και της έλλειψης γνώσης των γονέων. Η ανταπόκριση της Συμβούλου ήταν θετική και από κοινού τα δύο συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία προγραμματίσαμε την ημερομηνία υλοποίησης αυτής της εκδήλωσης που έγινε στο χώρο πολλαπλών χρήσεων των δύο συστεγαζόμενων Δημοτικών Σχολείων.
Επίσης μία άλλη ενέργεια που κάναμε και εξασφαλίζει τη συνεργασία των γονέων , ήταν , επειδή κάποιοι γονείς δεν ήταν δυνατό να έρθουν στην εκδήλωση, λόγω ιώσεων κυρίως, να ορίσουμε κάποιο γονέα που παρακολούθησε την ενημερωτική εκδήλωση να μιλήσει στους γονείς που έλειπαν για την Ομαλή Μετάβαση, σε κάποια τακτική μας επικοινωνία.
Επίσης οι γονείς που συνεργάστηκαν στο σχέδιο δράσης εξέφρασαν την εμπειρία τους στους υπόλοιπους γονείς, κατά τις τακτικές μας συναντήσεις.
Σύμφωνα με τα παραπάνω καταφέραμε και τον δεύτερο στόχο μας
Την συμμετοχή-εμπλοκή των γονέων στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης αλλά και την πολύ καλή συνεργασία με το Στέλεχος Εκπαίδευσης.
Ο τρίτος μας στόχος συνδέεται με την θεματική: Το σχολείο μας, όπου τα παιδιά ως ισότιμα μέλη ενημερώθηκαν για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης και τη συνεργασία μας με το Δημοτικό, και αποφασίσαμε να το επισκεφτούμε ώστε να γνωρίσουμε το ανθρωπογενές και το υλικοτεχνικό περιβάλλον του.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στο σχέδιο δράσης συμμετείχαν όλα τα παιδιά της τάξης(νήπια και προνήπια) αφού δεν ήταν εφικτό τα προνήπια να μείνουν στο χώρο του νηπιαγωγείου μόνα τους , αφού λειτουργεί στο σχολείο μας ένα μόνο τμήμα.
Πριν τις επισκέψεις μας αυτές, δόθηκε στα παιδιά σχετικό αντίστοιχο ερωτηματολόγιο για να το συμπληρώσουν, ώστε να εκμαιεύσουμε τις γνώσεις τους αλλά και τα συναισθήματά τους. Αυτό το ερωτηματολόγιο θα ξαναδοθεί προς το τέλος του σχεδίου δράσης και θα αποτελέσει βασικό κριτήριο αξιολόγησης των μαθητών: Οι μαθητές πριν και οι μαθητές μετά την υλοποίηση του σχεδίου δράσης.
Υλοποίηση του 3ου στόχου μας.
Να γνωρίσουν-εξοικειωθούν τα νήπια με το περιβάλλον (Υλικοτεχνικό-Ανθρωπογενές) του Δημοτικού σχολείου.
Α. Επίσκεψη στα γραφεία των διευθυντών και των δύο συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων(Ανθρωπογενές περιβάλλον).Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν εκπαιδευτικούς, να επικοινωνήσουν μαζί τους. Οι διευθυντές των δύο σχολείων πρόσφεραν καραμέλες στα παιδιά.
Β. Επίσκεψη στους χώρους των Δημοτικών σχολείων διάδρομοι, εργαστήριο πληροφορικής, βιβλιοθήκη, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, τάξεις. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν διάφορα εποπτικά υλικά όπως υπολογιστές, βιβλία, ομαδοσυνεργατικές δράσεις μαθητών στους διαδρόμους, κ.λ.π.(Υλικοτεχνικό περιβάλλον)
Τα παιδιά οικειοποιήθηκαν το χώρο αυτοσχεδιάζοντας
Μετά βγήκαμε στο χώρο της αυλής όπου τα παιδιά την παρατήρησαν καλά αλλά και γενικότερα το κτίριο των Δημοτικών σχολείων. Έτσι γυρίζοντας στην τάξη , μέσα από τη βιωματική εμπειρία των παιδιών προκλήθηκε συζήτηση και έγιναν συγκρίσεις με το χώρο του νηπιαγωγείου. Στην ερώτηση της νηπιαγωγού αν σας έδινα ξανά να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο θα αλλάζατε κάτι? Τα παιδιά απάντησαν ναι ως προς το χώρο, το μέγεθος μεγάλη αυλή, την ποσότητα των τάξεων, πολλά βιβλία και υπολογιστές, διαφορετικοί πίνακες, κ.λ.π. Επίσης ως προς το ανθρωπογενές περιβάλλον είπαν πολλοί δάσκαλοι και πολλοί μαθητές.
Επίσης τα παιδιά ασκήθηκαν στην παρατήρηση της Α τάξης σε ειδική επίσκεψη που έγινε εν απουσία των μαθητών, κατόπιν συνεννόησης με τη δασκάλα. Είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν διάφορα εποπτικά υλικά της τάξης, πίνακες αναφοράς, τον πίνακα της τάξης, την έδρα, τα θρανία και τα εργαλεία των μαθητών , τις τσάντες των μαθητών, να καθίσουν στα θρανία των μαθητών και να οικειοποιηθούν τον χώρο της τάξης. Επιστρέφοντας στην τάξη μας έγινε σχετική συζήτηση, συγκρίσεις με την δική μας τάξη, ομοιότητες -διαφορές ώστε να αποκτήσουν μία άρτια εικόνα και να μπορέσουν στο τέλος της χρονιάς να συμπληρώσουν ξανά το ερωτηματολόγιο που θα τους δοθεί.
Η Συνεργασία μας με το Δημοτικό έπρεπε να αρχίσει ευχάριστα και ανάλαφρα..
Έτσι μία πρώτη δραστηριότητα που έγινε ήταν να παρακολουθήσουν στον προαύλειο χώρο των Δημοτικών την πρόβα για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, όπου και είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν και να επικοινωνήσουν με τη Γυμνάστρια, η οποία με γλυκομίλητο τρόπο τους είπε : Θέλετε να γνωριστείτε και να παίξετε με τα παιδιά της Α Τάξης? Τα παιδιά βέβαια απάντησαν καταφατικά με πολύ ενθουσιασμό και εκείνη την ώρα, βέβαια εφόσον είχε προηγηθεί συζήτηση με τη Γυμνάστρια από τα πριν, αποφασίσαμε την ώρα της πρώτης μας συνεργασίας και γνωριμίας με τα παιδιά της Α Τάξης. Γυρίζοντας στην τάξη έγινε συζήτηση για την οργάνωση της συνεργασίας με την Α Τάξη, όπου θα έχουν την ευκαιρία μέσα από το μάθημα της Γυμναστικής να υλοποιήσουν παιγνίδια γνωριμίας και επικοινωνίας.
Ως προς τον 4ο στόχο ( Συνεργασία νηπίων και Α Τάξη) υλοποιήσαμε τα εξής παρακάτω:
Συνεργασία με την Α Τάξη στην ώρα της Γυμναστικής.
Η Γυμνάστρια ήρθε από την τάξη μας, εμείς ήμασταν έτοιμοι να την ακολουθήσουμε στον χώρο της αυλής για το μάθημα Γυμναστικής.
Η Γυμνάστρια εξηγεί στα παιδιά το τι θα κάνουν.
Τα παιδιά αρχίζουν να παίζουν με τη μπάλα παιγνίδια γνωριμίας.
Η Μπάλα κάνει τον γύρο αρχίζοντας από την Α Τάξη από παιδί σε παιδί, όπου το κάθε παιδί λέει το όνομά του και γυρίζει πάλι πίσω από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.
Τα παιδιά ανά ζευγάρια πετούν τη μπάλα στον απέναντι, όπου το παιδί του Δημοτικού λέει στο ζευγάρι του: είμαι ο Γιώργος , εσένα πως σε λένε και πετάει την μπάλα απέναντι , το νήπιο απαντά με λένε Μαρία, εσένα πως σε λένε και πετά την μπάλα στο απέναντι παιδί από το επόμενο ζευγάρι και το παιγνίδι συνεχίζεται, ώστε να πουν πάλι όλα τα παιδιά το όνομά τους.
Τα παιδιά κάθονται κάτω και συνεχίζουν να παίζουν με τη διαφορά τώρα ότι το κάθε παιδί κυλά την μπάλα σε όποιο παιδί θέλει και το παιδί που την πιάνει λέει κάθε φορά το όνομά του.
Παιγνίδι επικοινωνίας
Τα παιδιά γίνονται ζευγαράκια , πιάνονται χέρι χέρι, περπατούν και συζητούν μεταξύ τους. Στο τέλος το κάθε παιδί λέει τι θυμάται από το άλλο παιδί π.χ. αγαπημένο χρώμα, αγαπημένο παιγνίδι, πόσα αδέλφια έχει κ.λ.π.
Παιγνίδι συνεργασίας
Τα ζευγαράκια περπατούν και όταν ακούσουν τη σφυρίχτρα παγώνουν στη στιγμή
Παιγνίδι συνεργασίας
Τα παιδιά ενώνουν τα χέρια τους ώστε να προχωρήσουν τη μπάλα χωρίς να τους πέσει κάτω.
Παιγνίδι προσανατολισμού και ταχύτητας.
Τα παιδιά σχηματίζουν κύκλο και δύο παιδιά του Δημοτικού βρίσκονται στη μέση του κύκλου κρατώντας τη μπάλα. Αυτά τα δύο παιδιά φωνάζουν από ένα όνομα παιδιού εκατέρωθεν , άρα δύο παιδιά πρέπει να περάσουν γρήγορα κάτω από τη μπάλα. Το πιο γρήγορο παιδί κερδίζει και πάει πίσω από το παιδί που τον φώναξε, το άλλο γυρίζει ξανά στον κύκλο. Όποιο παιδί έχει μαζέψει τους περισσότερους γρήγορους σχηματίζει και την νικήτρια ομάδα.
Παιγνίδι ενδυνάμωσης φιλίας και θετικού κλίματος στις σχέσεις των μαθητών.
Τα παιδιά παρέα αγκαλιάζονται και έπειτα λένε στα άλλα παιδιά πως νοιώθουν. Τα άλλα παιδιά που βλέπουν την εικόνα λένε τι αισθάνονται αυτή τη στιγμή.
Στο τέλος όλα τα ζευγαράκια αγκαλιάστηκαν με χαρά!
Γυρίζοντας στην τάξη τα παιδιά ήταν χαρούμενα και όταν η νηπιαγωγός ρώτησε σας άρεσε το μάθημα της Γυμναστικής, που γνωρίσατε και άλλα παιδιά και που συνεργαστήκατε μαζί τους? Τα παιδιά με ενθουσιασμό και γεμάτα αυτοπεποίθηση φώναξαν ένα μεγάλο : Ναι αι αι..!!
Τα παιδιά όλα ευχαριστήθηκαν αυτή την πρώτη συνεργασία, κατάφεραν να γνωριστούν, να επικοινωνήσουν και να συνεργαστούν.
Συνεργασία με την Δασκάλα της Α Τάξης.
Προηγήθηκε πρώτα την προηγούμενη ημέρα μία ολιγόλεπτη επίσκεψη, ώστε τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την Δασκάλα της Α Τάξης.
Γυρίζοντας στην τάξη η νηπιαγωγός ενημέρωσε τα παιδιά ότι στην πρώτη μας συνεργασία θα συμμετέχουν και δύο γονείς, μία από το Δημοτικό και μία από το Νηπιαγωγείο μας. Το παιδί που ήξερε αμέσως είπε: ναι θα έρθει η μητέρα μου. Το μάθημα θα περιλαμβάνει ένα γρήγορο παιγνίδι επικοινωνίας και γνωριμίας και θα το αφιερώσουμε στην Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Θα παρουσιάσουμε αρχικά το Κοινωνικό Συμβόλαιο της Τάξης μας, τη δράση μας για τα Ζώα που έχουμε ήδη δημιουργήσει και θα παρουσιάσουμε δια ζώσης δύο ζωάκια ένα πουλί καναρίνι και ένα σκύλο.
Με τους γονείς υπήρξε συνεννόηση για την όλη συνεργασία.. Μάλιστα ήρθαν από την τάξη μας και είπαν ότι έχουμε και παιδιά στο Δημοτικό και ότι είναι καλό να συνεργαστούμε λειτουργώντας ενθαρρυντικά προς τα παιδιά και κυρίως στα προνήπια, γιατί τα νήπια γνώριζαν τη μητέρα του περσινού νηπίου μας.
Ξεκινάμε για την πρώτη τάξη
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μοιράστηκαν και κάθισαν στην τάξη, δίπλα σε παιδιά της Α Τάξης. Το μάθημα ξεκίνησε με ένα καλωσόρισμα από την Δασκάλα της Α Τάξης και μία μικρή εισαγωγή για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης από τη νηπιαγωγό προς την Ολομέλεια της τάξης. Η νηπιαγωγός είπε στα παιδιά ότι ήδη είχατε μία πολύ καλή πρώτη συνεργασία στο μάθημα της Γυμναστικής, οπότε είστε καλοί συνεργάτες και ότι θα τα καταφέρετε και σήμερα , λειτουργώντας θετικά και ενδυναμωτικά προς την αυτοπεποίθηση των μαθητών.
Ξεκινήσαμε λοιπόν ενεργοποιώντας την τάξη με ένα παιγνίδι γνωριμίας, όπου το κάθε παιδί χρησιμοποιούσε το μπαλάκι ή την κασετίνα όταν έλεγε το όνομά του.
Επίσης οι δύο συνεργάτες εκπαιδευτικοί έπαιξαν το παιγνίδι του καθρέπτη, με την χρήση στεφανιού, όπου η κάθε εκπαιδευτικός έκανε παρουσίαση του εαυτού της.
Το παιγνίδι το συνέχισαν και όποιοι μαθητές ήθελαν
Βιντεοσκόπηση των νηπίων να λένε το Κοινωνικό τους Συμβόλαιο.
Η Νηπιαγωγός με τη βοήθεια νηπίου παρουσιάζει το Συμβόλαιο της τάξης μας και έπειτα όλα τα νήπια λένε στην τάξη το Συμβόλαιό μας. Κάποια παιδιά του Δημοτικού προσπάθησαν να το διαβάσουν συλλαβιστά όσο μπορούσαν. Στα παιδιά της Α Τάξης άρεσε το Συμβόλαιό μας..
Έπειτα μία μαθήτρια της Α Τάξης συνεργάστηκε με μαθήτρια του νηπιαγωγείου, όπου μετέφεραν μαζί το κλουβί από θρανίο σε θρανίο και επίσης ως προς την παρουσίαση όπου η μαθήτρια έκανε ερωτήσεις και το νήπιο απαντούσε, π.χ. είναι καναρίνι? πως το λένε? τι χρώματα έχει? τι τρώει? ποιος το φροντίζει? Οπότε ολοκληρώθηκε μία όμορφη παρουσίαση στην ολομέλεια της τάξης.
Μετά ακολούθησε η παρουσίαση του δεύτερου ζώου, του σκύλου όπου εδώ είχαμε τη συνεργασία μητέρα μαθήτριας της Α Τάξης με την κόρη της όπου από κοινού έκαναν την παρουσίαση προς την ολομέλεια. Η μαθήτρια περσινό νήπιό μου, αρκετά φιλόζωη έδωσε έμφαση στην φροντίδα του σκύλου και επίσης αναφέρθηκε και στα αδέσποτα σκυλιά δημιουργώντας ένα όμορφο κλίμα αλληλεπίδρασης στην τάξη, όπου τα παιδιά συμμετείχαν έκαναν ερωτήσεις, έδιναν απαντήσεις, μοιράστηκαν βιωματικές εμπειρίες με κατοικίδια ζώα, είπαν τις απόψεις τους κ.λ.π.
Η μαθήτρια της Α Τάξης ήταν καταπληκτική στην παρουσίασή της και όταν τελείωσε τη χειροκροτήσαμε όλοι με χαρά και συγκίνηση!!
Επίσης η μαθήτρια αυτή είχε φέρει στην τάξη και ένα μικρό βατραχάκι, όπου όλα τα παιδιά το παρατήρησαν από πολύ κοντά, με μεγάλο ενθουσιασμό!!
Έπειτα η νηπιαγωγός διάβασε ένα ποίημα για τα ζώα στην τάξη, το οποίο το είχε ήδη επεξεργαστεί με τα παιδιά της τάξης της και το επέλεξαν τα παιδιά να το φιλοτεχνίσουν ομαδοσυνεργατικά, και έθεσε εκ νέου ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του ποιήματος και το μήνυμά του, καλώντας τους μαθητές να καταλήξουν σε ένα δικό τους μήνυμα για τα Ζώα. Οι μαθητές κατέληξαν ότι: Άνθρωποι και Ζώα είναι ένα!! Το πρόσθεσαν το μήνυμά τους στο χαρτί του μέτρου με δημιουργικό τρόπο σε συνεργασία με τα νήπια , όπου τα νήπια είχαν εργαστεί ήδη ομαδοσυνεργατικά στην τάξη τους
Τελικό προιόν
Οι μαθητές δημιούργησαν το βίντεό τους
Οι δύο συνεργάτες εκπαιδευτικοί είπαν ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά που μπόρεσαν και συνεργάστηκαν τόσο όμορφα και ευχαρίστησαν και τους δύο γονείς για την πολύτιμη συνεργασία τους. Οι γονείς και αυτοί με την σειρά τους έδωσαν τα συγχαρητήριά τους στα παιδιά!!
Στο τέλος τα νήπια πήραν μία μεγάλη αγκαλιά την δασκάλα της Α Τάξης και η νηπιαγωγός με συγκίνηση παρατηρούσε την όμορφη αυτή στιγμή!!
Μπράβο στους εκπαιδευτικούς, μπράβο στους γονείς και ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά μας!!
Παγκόσμια ημέρα κατά της Κακοποίησης των παιδιών Συνεργασία με την Δασκάλα της Α Τάξης.(μία διδακτική ώρα)
Στόχοι: Να γνωρίσουν και να μάθουν τα δικαιώματά τους, να αλληλεπιδράσουν, να ασκηθούν και να μάθουν οι μαθητές να εργάζονται σε ομάδες. Να ενεργοποιούν την κριτική τους σκέψη και να καταλήγουν σε συμπεράσματα.
Τα νήπια εξέφρασαν με έντονη επιθυμία ότι θα ήθελαν να ξανασυνεργαστούν με την Α Τάξη στο μάθημα της Γυμναστικής. Ως ισότιμα μέλη της εκπαιδευτικής διαδικασίας , η νηπιαγωγός τους είπε, ότι χαίρομαι για την πρωτοβουλία σας αυτή και θα το προγραμματίσουμε άμεσα με την Γυμνάστρια.
2η Συνδιδασκαλία με τη Γυμνάστρια της Α Τάξης.
Υλοποίηση του μαθήματος γυμναστικής σε συνεργασία με την Α Τάξη.
Τα νήπια υλοποίησαν με χαρά αυτή τη συνεργασία στο χώρο της αυλής των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων, κατά την οποία χρησιμοποιήθηκαν ως υλικά μπάλα,στεφάνια κώνοι. Τα παιδιά ασκήθηκαν σε παιγνίδια ταχύτητας και προσανατολισμού αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, νήπια και μαθητές Α Τάξης.
Τεκμήρια με φωτογραφικό υλικό
Αρχικά αφιερώθηκε χρόνος για επικοινωνία και αλληλεπίδραση των μαθητών
Στη συνέχεια η Γυμνάστρια εξήγησε στα παιδιά τα παιγνίδια που θα παίξουν, ορίζοντας τους κανόνες των παιγνιδιών.
Στο τέλος των παιγνιδιών όλοι οι μαθητές με μια τεράστια αγκαλιά ηρέμησαν και συνδέθηκαν ψυχικά.
Τα νήπια με ενθουσιασμό αγκάλιασαν και ευχαρίστησαν τη γυμνάστρια, που συνεργάστηκαν για άλλη μια φορά!!
Όλα τα παιδιά ήταν συμμετοχικά και το ευχαριστήθηκαν πολύ !!
Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου
Η Α τάξη ήρθε για συνεργασία στην τάξη μας.(μία διδακτική ώρα)
Στόχοι: Να γνωρίσουν-μάθουν τους κανόνες του Ασφαλούς διαδικτύου, να συνεργάζονται σε ομάδες και να ασκηθούν στη χρήση των ψηφιακών εργαλείων.
Τα νήπια παρατηρούν την Α Τάξη στο μάθημα της Γλώσσας(δύο διδακτικές ώρες).
Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το μάθημα της Γλώσσας, προς το τέλος του σχεδίου μας, ώστε να έχουν μία πλήρη εικόνα για το πως υλοποιείται το μάθημα, τα υλικά και μέσα που αξιοποιούνται, τις εργασίες των μαθητών(ανάγνωση-αντιγραφή-ορθογραφία), τετράδιο εργασιών. Τα παιδιά κατανόησαν την γνωστική ανάπτυξη των μαθητών της Α Τάξης, ότι μπορούν να διαβάζουν, να αντιγράφουν, να γράφουν μόνοι τους, ανάπτυξη που θα κατακτήσουν και τα ίδια προς το τέλος της επόμενης χρονιάς.
Συνεργασία με τη Β Τάξη για την ενδοσχολική βία. Συνεργασία εντός τάξης με την δασκάλα της Β Τάξης και συνεργασία στο χώρο της αυλής με την εκπαιδευτικό θεατρικής Αγωγής(δύο διδακτικές ώρες)
Στόχοι: Να προσεγγίσουν και να μάθουν για το κοινωνικό φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας μέσω του υπολογιστή, να μάθουν να αλληλεπιδρούν, να συζητούν, να καταθέτουν τις απόψεις τους , να καταλήγουν σε συμπεράσματα και να δημιουργούν μηνύματα με σωματική αναπαράσταση.βλέπε https://blogs.sch.gr/10nipvolou/2024/03/06/6i-martioy-2024-…omalis-metavasis
Συνεργασία με την Δ Τάξη στο μάθημα της Αγγλικής γλώσσας, για το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.
Σύμφωνα με τον 5ο στόχο μας: Να ενδυναμώσουν τα νήπια την ασφάλειά τους και την αυτοπεποίθησή τους. Δράση που θα συνεχιστεί κατά την επόμενη σχολική περίοδο.
Υλοποιήσαμε τα εξής:
α. Συνεργασία με την Ε Τάξη
Υιοθεσία νηπίων
Κατόπιν συνεννόησης με την Δασκάλα της Ε Τάξης προγραμματίσαμε να επισκεφτούμε την Ε Τάξη και να προβούμε στην υιοθεσία νηπίων από μαθητές της Ε Τάξης. Οι μαθητές εκατέρωθεν είχαν ήδη ενημερωθεί για τη συνεργασία μας αυτή και την σπουδαιότητά της!!Έτσι τα παιδιά ΤΗς Ε Τάξης, μετά από ένα πρόλογο που έκαναν από κοινού οι δύο εκπαιδευτικοί ΠΕ60 και ΠΕ70, άρχισαν να υιοθετούν τα νήπια που ήθελαν. Τα κριτήριά τους προς την υιοθεσία νηπίου προέκυψαν κατά την υλοποίηση της διαδικασίας και ήταν: Μένουμε στην ίδια γειτονιά, στην ίδια πολυκατοικία, γνωρίζονται οι γονείς μας, απλά θέλω να υιοθετήσω.. Τα προνήπια απλά παρακολουθούσαν τη διαδικασία, όλοι οι μαθητές είχαν μία όμορφη εμπειρία!!
Στη συνέχεια υλοποιήθηκαν ψυχοσωματικές κινήσεις με σκοπό τα παιδιά να συνδεθούν περισσότερο, να τονωθεί η αυτοπεποίθησή τους, να νοιώσουν τα νήπια οικειότητα-ασφάλεια.
Στο τέλος αποφασίσαμε οι μαθητές της Ε Τάξης να συντάξουν το Συμβόλαιο της Υιοθεσίας και να μας επισκεφτούν στην τάξη μας, όπου θα βγάλουμε φωτογραφίες και θα δημιουργήσουμε ένα βίντεο που θα λέει
Το Συμβόλαιο Υιοθεσίας θα δοθεί από τη Νηπιαγωγό, τον Σεπτέμβριο στην Δασκάλα που θα συνεργαστεί με την ΣΤ Τάξη.
Β. Επίσκεψη των δύο διευθυντών στην τάξη μας.
Προς το τέλος του σχεδίου δράσης υλοποιήθηκαν οι προγραμματισμένες επισκέψεις των δύο Διευθυντών των Δημοτικών σχολείων(29ου και 18ου)
Επίσκεψη του Διευθυντή του 29ου
Ο Διευθυντής ήρθε στην τάξη μας και μίλησε στα παιδιά για τα όρια και τους κανόνες στην σχολική ζωή και τις απουσίες, τους έκανε ερωτήσεις για το πως αισθάνονται που του χρόνου θα έρθουν στο Δημοτικό , τους συγχάρηκε για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης που υλοποίησαν με επιτυχία, δηλαδή συμμετοχή και καλή συνεργασία!! Επίσης είπε στα νήπια ότι τους περιμένει με χαρά όλους από τον Σεπτέμβριο, σε ένα περιβάλλον ήδη γνωστό, το οποίο θα φροντίσει για την ασφάλειά τους και το ουσιαστικό συμφέρον τους. Στο τέλος μοίρασε στα παιδιά καραμέλες και τα νήπια φωτογραφήθηκαν με τον Διευθυντή.
Επίσκεψη στην τάξη μας του Διευθυντή του 18ου
Ο Διευθυντής του 18ου ήρθε στην τάξη μας, γνώρισε καλύτερα τους μαθητές(ονόματα, αγαπημένα παιγνίδια τους, κ.λ.π.)μέσα από ερωτήσεις που τους έθεσε.
Επίσης μίλησε στα παιδιά που θα μεταβούν στο 180 Δημοτικό σχολείο, με ενθουσιασμό που υλοποίησαν το σχέδιο δράσης, τους είπε σας περιμένω με χαρά από την καινούργια σχολική χρονιά!! Ακόμη τους είπε ότι δεν έχουν να φοβούνται κάτι, ότι στο Δημοτικό θα κάνουν καινούργιους φίλους, θα συνεχίσουν όμορφα την εκπαίδευσή τους!!
Στο τέλος ευχήθηκε σε όλα τα παιδιά να έχουν ένα όμορφο Καλοκαίρι, με πολλά μπάνια και παγωτά.
Φωτογραφήθηκε με όλα τα παιδιά της τάξης.
Σύμφωνα με τον 6ο στόχο μας:
Να αναπτύξουν τα νήπια τις συναισθηματικές, κοινωνικές-επικοινωνιακές δεξιότητες
Συνεργασία των νηπίων με τους μαθητές της ΣΤ Τάξης.
Κατόπιν συνεννόησης και προγραμματισμού με την Δασκάλα της ΣΤ Τάξης, μία αντιπροσωπεία μαθητών της ΣΤ Τάξης ήρθε στην τάξη μας προς το τέλος υλοποίησης του σχεδίου μας.
Στόχοι : Οι μαθητές να επικοινωνήσουν, να αλληλεπιδράσουν , να αναπτύσσουν ενσυναίσθηση, να μοιραστούν τα συναισθήματά τους για την μετάβασή τους. Να δημιουργήσουν ένα βίντεο Αξιολόγησης από κοινού.
Επίσης υλοποιήθηκαν επιπλέον τα παρακάτω:
Συνεργασίες εμπλουτισμού του σχεδίου δράσης στο πλαίσιο της συμπερίληψης και της διάχυσης Παγκόσμια ημέρα Ποίησης. Τα νήπια διαχέουν το μήνυμά τους για την ΕΙΡΗΝΗ στο Ενιαίο σχολικό συγκρότημα.
Επίσης οι μαθητές υλοποίησαν εκτός σχολείου εκπαιδευτική επίσκεψη στο Λύκειο Ελληνίδων, όπου συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: Η Δασκάλα μου και εγώ.
Στην εκπαιδευτική μας αυτή επίσκεψη συμμετείχαν ως συνοδοί συνεργάτες και δύο γονείς νηπίων ως παρατηρητές της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Στο πρόγραμμα τα παιδιά αρχικά παρακολούθησαν μέσα από ιστορική αναδρομή το σχολείο. Είδαν θρανία, την περιβόητη ποδιά των μαθητών, αναμνηστικές φωτογραφίες μαθητών και δασκάλων, κ.λ.π. Έπειτα συνεργάστηκαν με τη νηπιαγωγό τους σε διάφορα παιγνίδια, ώστε με βιωματικό τρόπο να ενδυναμωθούν οι σχέσεις-συνεργασία και επικοινωνία των μαθητών με τη νηπιαγωγό.
Ενδεικτικά φωτό
τεκμήρια περισσότερα στην κατηγορία Συνεργασία με Τοπικούς φορείς
Διαγνωστική -διαμορφωτική, όπου η νηπιαγωγός αρχικά με συζήτηση , παρατήρηση διαπιστώνει τη γνώση -απόψεις μαθητών και γονέων ως προς την Ομαλή μετάβαση, διαμορφώνει-υλοποιεί δραστηριότητες και παρατηρεί την εξέλιξή τους ως προς την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί.
Από τις συγκρίσεις των ερωτηματολογίων τόσο των γονέων όσο και των μαθητών μπορέσαμε να δούμε την εξελικτική διαφοροποίησή τους , η οποία φανερώνει την θετική και επιτυχή πορεία του σχεδίου μας.
Βιντεοσκόπιση των μαθητών νηπίων και ΣΤ Τάξης, αφού συμπλήρωσαν τα νήπια στο τέλος του σχεδίου δράσης , τα δύο παραπάνω ερωτηματολόγια.
Η Δασκάλα της Α τάξης ήρθε στην τάξη μας, μίλησε στα παιδιά για την όλη συνεργασία και τους συγχάρηκε που ήταν τόσο καλοί συνεργάτες.
Στο τέλος δημιούργησε μαζί με τα παιδιά ένα βίντεο αξιολόγησης.
Το σχέδιο δράσης που ολοκληρώσαμε βασίστηκε στο Δημοκρατικό του χαρακτήρα όπου όλα τα εμπλεκόμενα μέλη είχαν το ζωτικό τους χώρο για έκφραση και συνεργασία, στον ευέλικτο χαρακτήρα του και σίγουρα στην καλή οργάνωση , προγραμματισμό και μεθεδολογία.
Βέβαια όλα τα παραπάνω για να υφίστανται χρειάστηκαν κάποιες καλές πρακτικές όπως: Δημιουργία ερωτηματολογίων- φωτογραφικού υλικού και βίντεο, αξιοποίηση του χώρου και των εποπτικών μέσων-υλικών, Ομαδοσυνεργατικό πνεύμα, έμφαση στην καλλιέργεια-ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
Όλες οι παραπάνω πρακτικές είναι προς το ουσιαστικό όφελος -συμφέρον των μαθητών
βασίζονται στην αυθεντική μάθηση, τη βιωματική εμπειρία την καλή επικοινωνία, στην εκμάθηση της καλής συνεργασίας και κάλλιστα είναι αξιοποιήσιμες-αποτελεσματικές ως προς την υλοποίηση ενός σχεδίου δράσης. Το τρίπτυχο Δράση-Αναστοχασμός-Δράση προωθεί τους μαθητές στην ενεργητική μάθηση σε ένα αλληλεπιδραστικό και συμπεριληπτικό περιβάλλον μάθησης που τους προετοιμάζει ως αυριανούς ενεργούς πολίτες της κοινωνίας, με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Παρακολούθησα το παρακάτω webinar επιμόρφωσης νηπιαγωγών στην πλατφόρμα zoom.
Το Σωματείο Eliza – Εταιρία κατά της Κακοποίησης του Παιδιού διοργανώνει webinar επιμόρφωσης νηπιαγωγών & εκπαιδευτικών με τίτλο «Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρώιμη παρέμβαση της κακομεταχείρισης του παιδιού», ώστε να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα σημάδια που οδηγούν σε υποψία κακοποίησης, αλλά και να αντιληφθούν την αναγκαιότητα της αναγνώρισης. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί […]
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δημοσιεύθηκε στηELIZA 10454, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 18-10-2023-ΕLIZA Webinar,Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην πρώιμη παρέμβαση της κακομεταχείρισης του παιδιού
Αγαπητοί μας γονείς, είμαστε πάντα δίπλα σας και φροντίζουμε να σας ενημερώνουμε για ενδιαφέρουσες επιμορφώσεις σχετικά με σημαντικά ζητήματα της σύγχρονης εποχής.
31 Ιανουαρίου 2024 – 18:00
31 Ιανουαρίου 2024 – 18:00
Δωρεάν Βιωματικό Εργαστήριο: “Εξάρτηση από Αλκοόλ, το Κάπνισμα και το Διαδίκτυο – Πρακτικές συμβουλές, ασκήσεις και εργαλεία για γονείς“
Στο Βιωματικό Εργαστήριο που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου στις 18.00, θα συζητήσουμε σχετικά με πρακτικούς τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης της εξάρτησης από το κάπνισμα και το αλκοόλ, και του εθισμού από το διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, μέσα από δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν στην κύρια ομάδα συσκέψεων του Zoom, αλλά και σε μικρότερες ομάδες συζήτησης, θα προτείνουμε πρακτικές και εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιούμε τόσο εμείς όσο και τα παιδιά για να βελτιώσουμε την επικοινωνία μας και να προλάβουμε πιθανές καταχρήσεις.
Ενδεικτικά θέματα που θα συζητηθούν:
Διαφορά εθισμού και εξάρτησης. Τρόποι δημιουργίας σχέσης εμπιστοσύνης με τα παιδιά. Εξάσκηση σε τεχνικές ενεργητικής ακρόασης για ενίσχυση της επικοινωνίας με τα παιδιά. Συζήτηση σεναρίων που σχετίζονται με το κάπνισμα και το διαδίκτυο και ανταλλαγή ιδεών αντιμετώπισης και οριοθέτησης.
Η διάρκεια του διαδικτυακού βιωματικού εργαστηρίου είναι 60 λεπτά.
Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” υλοποιείται από το Ινστιτούτο Prolepsis με την υποστήριξη της NN Hellas και αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας του παιδιού και της οικογένειας, μέσα από δράσεις ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης και εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο του προγράμματος, πραγματοποιούνται διαδραστικά εκπαιδευτικά σεμινάρια και βιωματικά εργαστήρια με τη δωρεάν συμμετοχή του κοινού, για σημαντικά ζητήματα ψυχικής υγείας που απασχολούν το παιδί, τον έφηβο και ολόκληρη την οικογένεια.
Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το πρόγραμμα, μπορείτε να βρείτε εδώ.
Ινστιτούτο Prolepsis Φραγκοκκλησιάς 7, 151 25, Μαρούσι T : +30 210 6255700 | F : +30 210 6106810
17 Ιανουαρίου 2024 – 18:00
Δωρεάν Βιωματικό Εργαστήριο: “Εκφοβισμός – Πρακτικές συμβουλές, ασκήσεις και εργαλεία για γονείς”
Στο Βιωματικό Εργαστήριο που θα πραγματοποιηθεί μέσω Zoom την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου στις 18.00, θα συζητήσουμε σχετικά με πρακτικούς τρόπους αναγνώρισης και αντιμετώπισης του φαινομένου του εκφοβισμού και ενίσχυσης της επικοινωνίας με τα παιδιά. Συγκεκριμένα, μέσα από δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν στην κύρια ομάδα συσκέψεων του Zoom, αλλά και σε μικρότερες ομάδες συζήτησης, θα προτείνουμε πρακτικές και εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιούμε τόσο εμείς όσο και τα παιδιά για να προλάβουμε και να εξαλείψουμε τα περιστατικά εκφοβισμού.
Ενδεικτικά θέματα που θα συζητηθούν:
Τρόποι αντιμετώπισης του εκφοβισμού σε περίπτωση που το παιδί εμπλέκεται είτε ως θύμα, είτε ως θύτης, είτε ως παρατηρητής. Μελέτες περίπτωσης εκφοβισμού, με στόχο την καλύτερη κατανόηση του φαινομένου και την εύρεση τρόπων αντιμετώπισης. Σενάρια ρόλων γονέα-παιδιού, με στόχο την κατανόηση της εκάστοτε εμπειρίας και την ενσυναίσθηση.
Η διάρκεια του διαδικτυακού βιωματικού εργαστηρίου είναι 60 λεπτά.
Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Μπορείτε λοιπόν να παρακολουθήσετε το παρακάτω τηλεσεμινάριο στο zoom
18 Οκτωβρίου 2023 – 18:00
Δωρεάν Βιωματικό Εργαστήριο: “Αντιμετωπίζοντας την απώλεια – Πρακτικές συμβουλές, ασκήσεις και εργαλεία για γονείς”
Στο Βιωματικό Εργαστήριο που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά (μέσω Zoom) την Τετάρτη 18/10/2023 στις 18.00, θα συζητήσουμε σχετικά με τα είδη της απώλειας και θα επικεντρωθούμε στις πιο δυνατές και συναισθηματικά φορτισμένες απώλειες που μπορεί να βιώσει μια οικογένεια, οι οποίες είναι αυτές λόγω θανάτου και διαζυγίου. Συγκεκριμένα, μέσα από δραστηριότητες που θα πραγματοποιηθούν στην ολομέλεια, αλλά και σε μικρότερες ομάδες συζήτησης, θα αναλυθούν καλές πρακτικές για την ανακοίνωση του διαζυγίου ή του θανάτου και εργαλεία ώστε τόσο το παιδί μας όσο και εμείς να ξεπεράσουμε τις απώλειες και να ανακάμψουμε ψυχικά, σωματικά και κοινωνικά.
Ενδεικτικά θέματα που θα συζητηθούν: Τα είδη της απώλειας. Η απώλεια λόγω Διαζυγίου: Πώς ενημερώνουμε τα παιδιά. Η απώλεια λόγω Θανάτου: Πώς ενημερώνουμε τα παιδιά. Πώς υποστηρίζουμε τα παιδιά στην διαχείριση της απώλειας. Προτεινόμενες δραστηριότητες.
Η διάρκεια του διαδικτυακού βιωματικού εργαστηρίου είναι 60 λεπτά.
Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Για τρίτη σχολική χρονιά θα συνεργαστούν οι δύο εκπαιδευτικοί της τάξης, ΠΕ60-ΠΕ06 μετά από δύο χρόνια μιας πετυχημένης και δημιουργικής συνεργασίας!!
Βρισκόμαστε στην περίοδο προσαρμογής, όπου οι δύο εκπαιδευτικοί κατόπιν συνεννόησης και συνεργασίας οργανώνουν από κοινού τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του μαθήματος της Αγγλικής γλώσσας.
Οι μαθητές έχουν ενημερωθεί από τη νηπιαγωγό για το μάθημα των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο. Οι περσινοί μαθητές μοιράζονται τις βιωματικές τους εμπειρίες με τα φετινά παιδιά, κατόπιν παρότρυνσης της νηπιαγωγού. Επίσης η νηπιαγωγός προτείνει στα παιδιά να τραγουδήσουν μόλις μπεί η εκπαιδευτικός ΠΕ06 το αγαπημένο τους τραγούδι.
Η Εκπαιδευτικός ΠΕ06 μπαίνει στην τάξη με τον κούκλο της!! Τα περσινά παιδιά της απευθύνουν χαιρετισμό στα Αγγλικά.
Τα παιδιά λένε στα Αγγλικά το τραγούδι τους και τρέχουν αμέσως με χαρά να αγκαλιάσουν την Εκπαιδευτικό ΠΕ06.
Αρχικά όπως τα παιδιά γνώρισαν και οικειοποιήθηκαν την κούκλα της τάξης τους, την Ντόρα, έτσι και στο μάθημα των Αγγλικών γνωρίζουν τον κούκλο της τάξης, τον Sweety!! Τα περσινά παιδιά τον αναγνώρισαν και άρχισαν να λένε: Hello Sweety!
H Εκπαιδευτικός ΠΕ06 αφού παρουσίασε τον κούκλο, τον συστήνει σε όλα τα παιδιά της τάξης, μετά οι μαθητές καλούνται να πουν το όνομά τους στον Sweety με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού ΠΕ06. Στην διαδικασία αυτή συμμετέχουν και οι δύο εκπαιδευτικοί της τάξης.
Συμβολικό παιχνίδι στην τάξη
Οι μαθητές κερνάνε τσάι τις δύο κούκλες της τάξης, την Ντόρα και τον Sweety.
Τα παιδιά τρέχουν και αγκαλιάζουν τον γλυκούλη της τάξης!!
Ακολουθούν παιχνίδια γνωριμίας, επικοινωνίας και συνεργασίας στον αύλειο χώρο.
Τα παιδιά παίζοντας με το μπαλάκι στον κύκλο, στον σαλίγκαρο, λένε το όνομά τους στα Αγγλικά.
Τα παιδιά σε χαρτί Α4 γράφουν με δημιουργικό τρόπο, το όνομά τους στα Αγγλικά.
Οι μαθητές ακούν στον υπολογιστή το τραγούδι HELLO και με την βοήθεια των περσινών παιδιών αρχίζουν σιγά σιγά να το σιγοτραγουδούν με ψυχοκίνηση και τα φετινά μας παιδιά.
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Φραγκογεώργη Φιλίτσα ΠΕ06
Ζούζουλα Αικατερίνη ΠΕ60
Δημοσιεύθηκε στηAΓΓΛΙΚΑ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περίοδος Προσαρμογής, Συνεργατικό μάθημα στην Αγγλική γλώσσα για το έτος 2023-2024.
Η ώρα του Δεκατιανού αποτελεί μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος της τάξης, οι μαθητές εκπαιδεύονται στην προετοιμασία ανάλογα των συνθηκών(π.χ. ακατάλληλο νερό) για την καθαριότητα των χεριών, το στρώσιμο της πετσέτας, κ.λ.π. Η νηπιαγωγός παρατηρεί-σχολιάζει διακριτικά τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών, ενισχύοντας την επιλογή ενός υγιεινού δεκατιανού.
Επίσης δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην καθαριότητα της τάξης κατά την ώρα του φαγητού αλλά και μετά, όπου το παιδί που θα τελειώσει πρώτο αναλαμβάνει την καθαριότητα και ορίζει στη συνέχεια κάποιο για βοηθό του, άρα αυτόματα ορίζονται και οι ημερήσιοι υπεύθυνοι της καθαριότητας της τάξης για όλη την διάρκεια της ημέρας. Επίσης οι δύο υπεύθυνοι είναι αυτή που θα φροντίσουν για την εξοικονόμηση ενέργειας της τάξης, όπου θα σβήσουν τα φώτα κατά την ώρα του διαλείμματος ή οποιαδήποτε στιγμή που δεν βρισκόμαστε εντός της τάξης.
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δημοσιεύθηκε στηΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Περίοδος προσαρμογής, Δεκατιανό και καθαριότητα της τάξης.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.