Ενημέρωση γονέων για τον εορτασμό της 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ.

Εθνική σχολική εορτή στην τάξη χωρίς τους γονείς.

Αγαπητοί μας γονείς, κατόπιν συνεννόησής μας σας υπενθυμίζουμε και σας ενημερώνουμε ότι ο εορτασμός της Εθνικής μας Επετείου για την 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ στο νηπιαγωγείο μας θα υλοποιηθεί την Τετάρτη 27/10/2021 από τις 08.15 έως τις 09.30.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
08.15 έως 08.30 προσέλευση νηπίων
Το μήνυμα της Υπουργού
Εθνικός Ύμνος
Τα τραγούδια της Βέμπο.
Απαγγελία ποιημάτων
Παρέλαση των νηπίων.
09.30 Αποχώρηση νηπίων
Θα σας παρακαλούσαμε η ενδυμασία των μαθητών να είναι άσπρο και μπλε.
Σας ευχαριστούμε για την συνεργασία.

Η Προϊσταμένη
Ζούζουλα Αικατερίνη

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 1ος Θεματικός άξονας (ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ), Υλοποίηση 2ου Εργαστηρίου(2η εβδομάδα τρεις ώρες)

 Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Με τίτλο: “Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”

Υλοποίηση 2ου Εργαστηρίου

Τίτλος:

ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΘΕΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ.

Η Νηπιαγωγός χρησιμοποιεί δύο κούκλες στην τάξη: Την γιαγιά Σοφία που παρακολουθεί και επικροτεί την διαδικασία και το φίλο Φολάμι που το όνομά του σημαίνει:Σεβασμός και Τιμή.(παραλλαγή του σχεδίου από την νηπιαγωγό)

Διαδικασία

Αρχικά:

Παρουσίαση κούκλας περσόνας ως φίλος στην τάξη που ζητά βοήθεια από τα παιδιά.(Αφήγηση ιστορίας: Ο  Φολάμι             ήρθε από την Αφρική πρόσφατα και τα παιδιά της γειτονιάς του, τον κοροϊδεύουν για το χρώμα του όπως και την αδελφή του που δεν μπορεί να περπατήσει και κινείται σε αναπηρικό καροτσάκι.

 Ενεργοποίηση ομάδας: Τα παιδιά μέσα από παιχνίδι ρόλου με τίτλο Ανησυχώ για κάτι περπατούν στην τάξη, έπειτα κάθονται και λένε πως αισθάνονται και τι πρόκειται να κάνουν για να  αλλάξει η συναισθηματική τους κατάσταση(παραλλαγή από τη νηπιαγωγό)

  

 

Μετά

 Παρουσίαση μιας ιστορίας κοινωνικής ιστορίας για την διαχείριση των συναισθημάτων



Λήψη αρχείου

 Τα παιδιά παρακολουθούν βήμα βήμα την κοινωνική ιστορία και δραματοποιούν κάποιες νέες προτάσεις που δεν είχαν σκεφτεί και λένε πως αισθάνονται. Επίσης συγκρίνουν τις δικές τους προτάσεις και εντοπίζουν αν περιλαμβάνονται στην κοινωνική ιστορία. Έπειτα μοιράζεται σε κάθε παιδί το κοινό αντίστοιχο φύλλο πρότασης της κοινωνικής ιστορίας: γράφει το όνομά του, ζωγραφίζει την πρότασή του. Το φύλλο αυτό μπαίνει στο portfolio του κάθε μαθητή.

          

     

   

Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά: θέλετε να χαιρετήσετε τον Φολάμι ή θέλετε να παραμείνει στην τάξη μας όλη την εβδομάδα και να του θυμίζετε τις προτάσεις σας? Τα παιδιά αποφάσισαν ο Φολάμι να μείνει στην τάξη μας.(παραλλαγή από την νηπιαγωγό.)

  

Στο τέλος η νηπιαγωγός λέει στα παιδιά και τους προτείνει να σκεφτούν όλη την εβδομάδα αν θα προσθέσουν κάποια άλλη νέα πρόταση από την κοινωνική ιστορία, ώστε να ολοκληρώσουν το 2ο εργαστήριο με ένα πίνακα διπλής εισόδου ως αναφορά τις τελικές τους προτάσεις

Δημιουργία πίνακα διπλής εισόδου με τις νέες προτάσεις των μαθητών

  

  

 

  

Αφήγηση από την νηπιαγωγό παρόμοιων καθημερινών καταστάσεων ,συζήτηση με τα παιδιά και τα παιδιά επιλέγουν τρόπο επίλυσης.

   

Η Νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά: Μπορούμε να δώσουμε ένα μήνυμα αξιοποιώντας το όνομα του Φολάμι?

Τα παιδιά βρήκαν το μήνυμα το οποίο καταγράφηκε ηχητικά.

Ηχητικό μήνυμα της τάξης: Όλοι μας αξίζουμε Σεβασμό και Τιμή!!(παραλλαγή από την νηπιαγωγό)

 

Στο τέλος τα παιδιά αποχαιρετούν τον νέο τους φίλο τον Φολάμι.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

 Ανάπτυξη του σεβασμού για τους άλλους.

Επίλυση προβλημάτων συνεργατικά και δημιουργικά.

Αναγνώριση προκαταλήψεων και αδικιών και τρόπων αντίδρασης.

 Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης

Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και κατανόηση της διαφορετικότητας,

Ευαισθητοποίηση σε θέματα ανθρώπινων σχέσεων με στόχο τη διαμόρφωση ανθρωπιστικής συνείδησης.

Έκφραση των συναισθημάτων τους με τρόπο άμεσο, κατανοητό

Αξιολόγηση του εργαστηρίου: Στα παιδιά άρεσε το συγκεκριμένο εργαστήριο, ήταν συμμετοχικά και συνεργατικά, καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση αφού κατέθεσαν τα συναισθήματά τους και  τις προτάσεις τους, παρατηρούμε μία εξελικτική πορεία στις προτάσεις τους, κατανόησαν την έννοια της διαφορετικότητας, ενεργοποιήθηκε η κριτική τους σκέψη: αφού πρότειναν λύσεις σε νέες καθημερινές καταστάσεις- καταγράφοντας το μήνυμά τους.

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Εθνική επέτειος της 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Σήμερα αρχίσαμε να προσεγγίζουμε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, την σύνδεσή της με την Ελλάδα και την γιορτή της σημαίας.Τα παιδιά μπόρεσαν να καταλάβουν ότι είναι μία εθνική γιορτή και όχι θρησκευτική. Ζωγράφισαν την Ελλάδα ως μία γυναίκα ξανθιά λόγω του ήλιου και μπλε τα μάτια τηςκαι το φόρεμά της λόγω του ουρανού και της θάλασσας.Παρατήρησαν αυθεντικές ελληνικές σημαίες, διέκριναν τα χρώματα, το σταυρό της, μέτρησαν τις γραμμές της και εντοπίσαμε το μοτίβο χρωματισμού των γραμμών(μπλε-άσπρο)

  

   

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Σχέσεις μεταξύ των μαθητών του Ενιαίου σχολικού συγκροτήματος.

Οι επισκέψεις μαθητών από τα συστεγαζόμενα Δημοτικά σχολεία στην τάξη μας , είναι τακτική και μας χαροποιεί πάρα πολύ!!Όπως παρακάτω θα δείτε παλαιά μαθήτρια του νηπιαγωγείου μας, που τώρα φοιτά στην Έκτη, ήρθε να μας χαιρετίσει και να μοιραστεί μαζί μας το εξής: Μας είπε, αχ πόσο νοσταλγώ το νηπιαγωγείο..μια χαρά είστε παιδιά εδώ!! Αναπτύχθηκε διαντίδραση θέλοντας να καταλάβουμε πως νοιώθει η μαθήτρια, της είπαμε όποτε θέλει μπορεί να έρχεται και να μοιράζεται μαζί μας τα συναισθήματά της και ότι είναι τιμή η επίσκεψή της κατά την ώρα διαλείμματος!!

Αυτό το ευνοϊκό κλίμα σχέσεων επιδιώκουμε και το οικοδομούμε, ώστε όλοι οι μαθητές μας μικροί και μεγάλοι να νοιώθουν ότι μπορούν να εκφραστούν και να μοιραστούν..να νοιώθουν ασφαλείς σε ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης.

Το πιο βασικό όμως είναι ότι στο σταδιακό κτίσιμο των σχέσεων με τους μικρούς μου συνεργάτες, αυτές οι επισκέψεις των μαθητών συντελούν πάρα πολύ..δεν είναι τυχαίο ότι κάθε φορά μετά από μια τέτοια επίσκεψη πολλά από τα παιδιά μου μου λένε: Σε αγαπώ κυρία!!

Είμαι ευγνώμων σε όλα αυτά τα παιδιά που με στηρίζουν και με βοηθούν στο έργο μου!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Aγγλική Γλώσσα: Π/ΓΛΩΣΣΑ, Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ,Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ (20/10/2021)

Η ενεργοποίηση του μαθήματος έγινε με ένα δραματοποιημένο τραγούδι χαιρετισμού. Κατόπιν συνεννόησης και συνεργασίας των δύο εκπαιδευτικών της τάξης, υλοποιήθηκε το μάθημα των Αγγλικών προσεγγίζοντας τον επικοινωνιακό λόγο μεταξύ των μαθητών με την έκφραση: πως ονομάζεσαι? Αυτή την φορά, η εκπαιδευτικός ΠΕ 06 μέσα από το κουκλοθέατρο έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να ακούσουν τον Στιτς με την εκπαιδευτικό να αλληλοσυστήνονται. Άρεσε πολύ στα παιδιά και αμέσως κάποιοι μαθητές ήθελαν να μιλήσουν στον Στιτς, μέσω κάποιας κούκλας του αντίστοιχου φύλλου με τον μαθητή. Έπειτα έπαιξαν στον διάλογο δύο μαθητές(ένα αγόρι-ένα κορίτσι) Επίσης ένας μαθητής κυκλοφόρησε με την κούκλα του στην τάξη και παίρνοντας την θέση του Στιτς, πήγε από παιδί σε παιδί και ανέπτυξε επικοινωνιακό λόγο της αλληλοσύστασης.Η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά με αποτέλεσμα να σπάσει η σιωπή αρκετών μαθητών κατά το μάθημα.

         

         

Επίσης ο Στιτς, με κουκλοθέατρο επανέλαβε στα παιδιά τα χρώματα-σχήματα στην τάξη και εισήγαγε τη λέξη του νέου χρώματος(κίτρινο). Κατόπιν έδειχνε στα παιδιά το χρώμα και τα παιδιά έλεγαν την αντίστοιχη αγγλική λέξη.Μετά ο Στιτς έλεγε το χρώμα και τα παιδιά έπιαναν και  σήκωναν τον  αντίστοιχο χρωματιστό μαρκαδόρο.

         

Αφού τα παιδιά ευχαριστήθηκαν το μάθημα με το κουκλοθέατρο, η εκπαιδευτικός τους πρότεινε να παίξουν με τα σχήματα και τα χρώματα επί χάρτου, όπου η εκπαιδευτικός είχε σχεδιάσει τα ήδη γνωστά σχήματα στα παιδιά και ξεκινώντας με τον κύκλο, όσο βαρά το ταμπουρίνο τα παιδιά θα έπρεπε να ακούσουν το χρώμα, να πιάσουν τον αντίστοιχο χρωματιστό μαρκαδόρο και με εξακολουθητική κίνηση να σχηματίζουν τα χρωματιστά καραμελάκια τους μέσα στον κύκλο.Με το σταμάτημα του ταμπουρίνου άλλαζε και το χρώμα κάθε φορά. Η εκπαιδευτικός είπε στα παιδιά την επόμενη φορά θα συνεχίσουν με τα χρωματιστά καραμελάκια του επόμενου σχήματος.

      

     

Και αυτή η δραστηριότητα άρεσε πολύ στα παιδιά!!Στο τέλος του μαθήματος άκουσαν ένα τραγουδάκι  στο yuo tube για τα χρώματα και απευθύνθηκε ο συνήθης χαιρετισμός.

Ως νηπιαγωγός του τμήματος, παρατηρώντας την όλη προτεινόμενη διδασκαλία, παρατήρησα την αύξηση της συμμετοχικότητας των παιδιών στο μάθημα, και κυρίως την ευχάριστη διάθεση των παιδιών!! Ένοιωσα την ζωντάνια, την συνάφεια των δράσεων..λες και γινόταν ένα καθημερινό μάθημά μας.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω την συνάδελφο για την όλη συνεργασία, όπου μοιραζόμαστε τις παιδαγωγικές μας εμπειρίες, μοίρασμα που μας οδηγεί στην πιο αποτελεσματική οργάνωση του συνεργατικού μαθήματος. 

Μπράβο στα παιδιά μας!!

Μπράβο σε όλους μας!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Παρακολούθηση τηλεσεμιναρίου στην webex, 20/10/2021

Σήμερα παρακολούθησα το τηλε-σεμινάριο στην webex από 17.30 μ.μ. έως 20.00 μ.μ.  με τίτλο: «Τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο», που διοργάνωσε η εκπαιδευτική συντονίστρια του ΠΕ.Κ.Ε.Σ Θεσσαλίας Δρ. Παπαδημητρίου Άρτεμις Σ.Ε.Ε.

Εισηγητές: 17.30-17.45  Δρ. Παπαδημητρίου Άρτεμις Σ.Ε.Ε. «Η  εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο Νηπιαγωγείο:  πως την εντάσσουμε  στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου

 

17.45-18.00  Δρ. Ισαάκ Παπαδόπουλος, Διδάκτωρ Εφαρμοσμένης γλωσσολογίας με έμφαση στη διδασκαλία της γλώσσας.  «Η προσέγγιση CLIL σε Τάξεις με μικρούς μαθητές: Ένα θεματικό και διαγλωσσικό περιβάλλον» 

           

18.00-20.00 Μαρία Σιέλη, Νηπιαγωγός, Συνεργάτης του Συντονιστικού Κέντρου CLIL Κύπρου. «Η  εισαγωγή των Αγγλικών στην προδημοτική εκπαίδευση στην Κύπρο»

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ

Ζούζουλα Αικατερίνη.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Οι μικροί ζωγράφοι: Το Πορτραίτο μου

Τα παιδιά μας, κατά την θεματική: Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ γίνονται μικροί ζωγράφοι και δημιουργούν το πορτραίτο τους μέσα σε όποιο σχήμα τους αρέσει, αξιοποιώντας τις ήδη γνώσεις τους με αισθητικό τρόπο.

           

          

Μπράβο στα παιδιά μας!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Θεματική: Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ, Προσέγγιση της αυτοεικόνας.

Τα νήπια ανακαλύπτοντας τον εαυτό τους, ώστε σιγά σιγά να οικοδομούν την αυτοεικόνα τους, πηγαίνοντας στον καθρέπτη καλούνται να μιλήσουν για το χρώμα των μαλλιών και των ματιών.Έπειτα επί χάρτου καλούνται να αποτυπώσουν τα παραπάνω φυσικά χαρακτηριστικά τους και το αγαπημένο τους χρώμα και αφού γίνουν οι παρουσιάσεις η ολομέλεια καταλήγει σε κάποια συμπεράσματα όπως ο κάθε εαυτός έχει συγκεκριμένα φυσικά χαρακτηριστικά που τον κάνουν μοναδικό και διαφορετικό.Αν δεν υπήρχε η διαφορετικότητα αυτή θα ήμασταν όλοι ίδιοι..

     

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Αγγλική γλώσσα και συνεργατική διδασκαλία: 1ο μάθημα 19/10/2021

 Στο σχολείο μας υλοποιείται από φέτος το μάθημα της Αγγλικής γλώσσας, στο πλαίσιο της συνεργασίας της νηπιαγωγού της τάξης και της εκπαιδευτικού ΠΕ 06.  Οι δύο εκπαιδευτικοί ήδη υλοποιούν την επιμόρφωσή τους: Στην εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Σύμφωνα με τις οδηγίες μέχρι και την ολοκλήρωση της 2ης θεματικής ενότητας κατά την επιμόρφωσή μας, κατά την ώρα των Αγγλικών, η εκπαιδευτικός ΠΕ 06 παρακολουθούσε το μάθημα της νηπιαγωγού, επικοινωνούσε με τα παιδιά μέσα από παιχνίδια γνωριμίας(ονόματα των παιδιών στα αγγλικά) ώστε να πετύχει την ενσωμάτωσή της στην σχολική μας τάξη αλλά και ταυτόχρονα να εκμαιεύσει την μεθοδολογία της διδασκαλίας, το προφίλ των μαθητών και το μαθησιακό τους επίπεδο. Όλο αυτό λοιπόν το διάστημα, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο εκπαιδευτικών, η εκπαιδευτικός ΠΕ 06 είχε την ευκαιρία να γνωρίζει ποιες θεματικές  διαθεματικά  υλοποιούνται στη τάξη, ώστε να μπορεί να προσαρμόσει την αγγλική γλώσσα , ως ένα επιπλέον λειτουργικό γνωστικό αντικείμενο στις ήδη προυπάρχουσες γνώσεις των μαθητών.

      

Έτσι λοιπόν με υποστηρικτική  συνεργασία με την νηπιαγωγό υλοποιήθηκε το 1ο μάθημα, το οποίο συνδέθηκε με την θεματική της τάξης: Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ. Ο Στιτς, μπήκε στην τάξη(υποστηρικτική κούκλα) και χαιρέτησε τα παιδιά, συστήθηκε σε όλα τα παιδιά λέγοντας το όνομά του.

       

Η νηπιαγωγός της τάξης πέρασε και αυτή στην θέση του μαθητή και στον χαιρετισμό του Στιτς απάντησε στα αγγλικά.Έπειτα η εκπαιδευτικός άρχισε να ρωτά στα αγγλικά την υποστηρικτική κούκλα: πως ονομάζεσαι και η κούκλα απάντησε στα αγγλικά, έπειτα η υποστηρικτική κούκλα απεύθυνε την ερώτηση στην νηπιαγωγό η οποία απάντησε και συνέχισε να ρωτά ένα ένα τα παιδιά της τάξης. Τα παιδιά συμμετείχαν και αυτά όπως και η νηπιαγωγός..

Μετά τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ακούσουν στα αγγλικά κάποια χρώματα: το μπλε, το κόκκινο και το πράσινο, όπου η εκπαιδευτικός ΠΕ 06  έδειχνε ένα χρωματιστό σχήμα , έλεγε το χρώμα του στα αγγλικά και τα παιδιά σήκωναν τον αντίστοιχο χρωματιστό μαρκαδόρο τους. Έπειτα καλούνταν να χορέψουν τον χρωματιστό τους μαρκαδόρο με την συνοδεία μουσικής, όπου μαζί με την εκπαιδευτικό έλεγαν τραγουδιστά την αγγλική λέξη του αντίστοιχου χρώματος.Έπαιξαν κινητικά ρυθμικά παιχνίδια με τους χρωματιστούς μαρκαδόρους π.χ.άκουγαν στα αγγλικά το χρώμα κόκκινο, έπιαναν τον κόκκινο μαρκαδόρο έβλεπαν την εκπαιδευτικό να τον σηκώνει πάνω και έλεγαν την αντίστοιχη λέξη χρώματος και έβλεπαν τον μαρκαδόρο να πηγαίνει κάτω και έλεγαν ξανά την ίδια λέξη.

Στο τέλος του μαθήματος άκουσαν στο Υuo tube  στα αγγλικά  ένα τραγουδάκι για τα χρώματα.

Η νηπιαγωγός μαζί με τα παιδιά πέρασαν όμορφα και χαιρέτησαν στα αγγλικά την εκπαιδευτικό ΠΕ 06.

Μπράβο σε όλους μας!!

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΠΕ 60 Ζούζουλα Αικατερίνη

ΠΕ 06 Φιλίτσα Μαρία Φραγκογεώργη

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: Ο ΗΛΙΟΣ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ,Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ -Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

Τα παιδιά μας δούλεψαν με ομαδοσυνεργατικό πνεύμα σχετικά με τα σχήματα και τα χρώματα και δημιούργησαν τον Ήλιο των χρωμάτων και των σχημάτων.

      

Μπράβο στα παιδιά μας!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε