Η Νηπιαγωγός κατά την ώρα που λένε την ημερομηνία στην τάξη, ανακοινώνει στα παιδιά ότι σήμερα είναι η Παγκόσμια ημέρα των ζώων. Τα παιδιά ακούν σχετικό βίντεο στον υπολογιστή
Έπειτα ξεκινά συζήτηση στην τάξη για τα ζώα, ποια ζώα γνωρίζουν, αν έχουν ζωάκι στο σπίτι τους, για την φροντίδα τους.
Η Νηπιαγωγός στη συνέχεια καλεί κάποια παιδιά να ισορροπήσουν τα ζωάκια στο χαρτόνι και να λένε το όνομά τους.
Δημιουργούν ένα βίντεο με την ονομασία των ζώων, με την επισήμανση να χρησιμοποιούν ενικό ή πληθιυντικό αριθμό, σύμφωνα με την ποσότητά τους.
Στη συνέχεια η νηπιαγωγός τους διαβάζει ένα ποίημα για τα ζώα , τους ρωτά για το νόημα του ποιήματος και το περιεχόμενο.
Τους ζητά να το φιλοτεχνήσουν και να δημιουργήσουν ένα βίντεο με τα συμπεράσματα που κατέληξαν από το περιεχόμενο του ποιήματος.
Δημιουργία βίντεο
Τα παιδιά εργάστηκαν σε χαρτί Α4 διαθεματικά για τα ζώα: δημιούργησαν το σπιτάκι του σκύλου, τσέκαραν τις επιθυμητές συμπεριφορές προς τα ζώα κ.λ.π.
Ενδεικτικά
Αναδυόμενη δραστηριότητα από μαθήτρια νήπιο.
Παρουσίαση του γατιού που βρήκε με την μεγαλύτερή της αδελφή και την υιοθεσία του.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι στο μάθημα αυτό προέκυψε μία αναδυόμενη δραστηριότητα από μαθήτρια νήπιο της τάξης μας, όπου μας είπε ότι θέλει να μας παρουσιάσει το γατάκι που βρήκε.
Κατά την παρουσίαση μας ανέφερε πως ένοιωσαν με την αδελφή της όταν το είδαν, δίπλα στο σπίτι τους σε ένα οικόπεδο, πως τους κοίταζε το γατάκι, πόσο όμορφο ήταν και ότι όλα αυτά τους οδήγησαν να φωνάξουν τη μητέρα τους και τελικά να το υιοθετήσουν. Μας είπε ότι του έβγαλαν όνομα από το χρώμα του και το ονόμασαν Χιονάτη.
Συμπερίληψη
Στο πλαίσιο της συμπερίληψης αποφασίσαμε να επισκεφτούμε το Α Τμήμα του 32ου συστεγαζόμενου νηπιαγωγείου και να παρουσιάσουμε τη Χιονάτη στα παιδιά του τμήματος. Το Α Τμήμα μας υποδέχθηκε με χαρά και η αγαπητή μας μαθήτρια παρουσίασε τη Χιονάτη ξανά, όλα τα παιδιά μαζί φωτογραφήθηκαν με τη Χιονάτη και στο τέλος δημιούργησαν όλοι μαζί ένα όμορφο βίντεο.
Βίντεο μαθητών των δύο συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων.
Συνεργασία με την μητέρα
Πριν το σχόλασμα είχαμε ενημερώσει την μητέρα για την όμορφη αυτή πρωτοβουλία της κόρης της και την καλέσαμε να έρθει λίγο πιο μπροστά να μας μιλήσει και αυτή ως γονέας, για την πράξη των δύο παιδιών της.
Η μητέρα αρχικά εξέφρασε την χαρά της για την πράξη των παιδιών της! Στη συνέχεια μας είπε ότι είναι επίσης χαρούμενη γιατί λειτούργησαν υπεύθυνα που την φώναξαν και πήραν όλοι μαζί την απόφαση.Ακόμη μας είπε ότι συζήτησαν το θέμα ως οικογένεια και κατέληξαν η Χιονάτη να μεταφερθεί στο χωριό, στον παππού και στη γιαγιά και να μην την έχουν κλεισμένη στο διαμέρισμα. Τα παιδιά θα την βλέπουν και θα τη φροντίζουν κάθε φορά που θα πηγαίνουν στο χωριο.(Σαββατοκύριακα, γιορτές, Καλοκαίρι). Επισήμανε στα παιδιά ότι βρίσκουμε έξω από το σπίτι μπορεί να κρύβει και κινδύνους.. Μάλιστα σε ένα υποθετικό σενάριο της νηπιαγωγού π.χ. βλέπω ένα κλεισμένο κουτί στο δρόμο τι κινδύνους μπορεί να κρύβει, αξιοθαύμαστο είναι ότι ένα παιδί είπε: μπορεί να έχει μιά βόμβα!!
Στο τέλος τα παιδιά ευχαρίστησαν τη μητέρα και την πήραν μία τεράστια αγκαλία!!
Ευχαριστούμε την μαθήτρια και την μητέρα που συμπλήρωσαν την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων με τόσο όμορφο τρόπο και απέδειξαν στην πράξη για άλλη μία φορά ότι όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!!
 
					    












































