Feed
Άρθρα
Σχόλια

Ο χελωνόκοσμος είναι ένας μικρόκοσμος του Αβάκιου E-Slate.

 Είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον συμβολικής έκφρασης για τη δημιουργία και επεξεργασία μοντέλων  και πειραματισμών με αυτά. Αποτελείται από 5 διακριτές ψηφίδες  που συνδέονται μεταξύ τους (καμβάς, logo,  μεταβολέας, δισδιάστατος μεταβολέας και η χελώνα).

logo

Είναι ένα πρόγραμμα ελεύθερο στο διαδίκτυο, το οποίο βρίσκουμε στο εργαστήριο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας του Πανεπιστήμιου Αθηνών http://etl.ppp.uoa.gr

Για να εγκαταστήσουμε τον χελωνόκοσμο στον υπολογιστή μας ακολουθούμε τις οδηγίες στο αρχείο logo.

Καλή επιτυχία! 

2013-2014

Καλή σχολική χρονιά σε μαθητές και συναδέλφους καθηγητές!!!

2013-14

Πατήστε πάνω στην εικόνα που ακολουθεί για να δείτε ένα ημερολόγιο με Geogebra για το σχολικό έτος 2013-14

ergasia

και

για να το κατεβάσετε στον υπολογιστή σας πατήστε εδώ

(Για να ανοίξετε την εφαρμογή, στο παραθυράκι που ανοίγει να κάνετε τικ: 

I accept  –   run)

Χρόνια πολλά!

Αν θέλετε να δείτε τη κατασκευή των αυγών πατήστε πάνω στιην εικόνα.

Δοκιμάστε να κατασκευάσετε κι εσείς ένα με διαβήτη και χάρακα.

Πάσχα 2015

Θες να βρεις την ημερομηνία του Πάσχα σε άλλο έτος;

πάτα ΕΔΩ

Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες των 4-5 ατόμων, στον ελεύθερο χρόνο τους επιλέγοντας ένα ρόλο του αρχαιολόγου, του βιολόγου, του ανθρωπολόγου,  του καλλιτέχνη ή του μαθηματικού για την ανακάλυψη του χρυσού αριθμού φ.

http://zunal.com/webquest.php?w=22761

Οι μαθητές εργάζονται ανά 4 ή 5 στον ελεύθερο χρόνο τους σε ένα παιχνίδι αιτιοκρατίας ή τύχης για να εμφανίσουν σε ισόπλευρο τρίγωνο το “περίεργο σχήμα” σύμφωνα με τις οδηγίες

https://blogs.sch.gr/popiardv/archives/286

Ενας προβληματισμός:

Ρίχνουμε το ζάρι και σε κάθε μας βήμα θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο τρόπος που κινούμαστε κάθε φορά είναι τυχαίος. Επομένως τα σημεία που προκύπτουν από τη διαδικασία αυτή θα περίμενε κανείς  τελικά να διασκορπίζονται ομοιογενώς μέσα στο τρίγωνο, γεμίζοντας το όλο καθώς αυξάνετε ο αριθμός των σημείων.
Ας σκεφτούμε όμως και κάτι άλλο : Από τη στιγμή που έχουμε ρίξει το ζάρι η κίνηση μας είναι απόλυτα προσδιορισμένη. Κατευθυνόμαστε προς ένα από τρία σημεία του επιπέδου και σταματάμε ακριβώς στη μέση της απόστασης μας από αυτό. Άρα κάθε φορά κάνουμε κάτι πολύ συγκεκριμένο .

Ποιος θα νικήσει λοιπόν στην περίεργη διελκυστίνδα ανάμεσα στον ντετερμινισμό και στην τυχαιότητα; Θα επικρατήσει τελικά η αταξία ή θα εμφανιστεί κάποια τάξη στην εικόνα που θα προκύψει;
Αναμένεται απάντηση από τους μαθητές …

ΜΑΘΗΜΑ 1 : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΟΛΥΓΩΝΑ

https://blogs.sch.gr/popiardv/archives/779

———————————————————————–

ΜΑΘΗΜΑ 2:   Κατασκευές κανονικών πολυγώνων.

Κεντρική γωνία και εσωτερική γωνία πολυγώνου.
———————————————————————–

ΜΑΘΗΜΑ 3:    ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΟΜΑΔΕΣ
http://users.sch.gr/popiardv/webquest/
———————————————————————–

Ενα μικρό δωράκι στη φίλη μου Σούλα έγινε αφορμή για τη δημιουργία ενός ψηφιακού ημερολογίου.

Μπορείτε να βρείτε σε αυτό την ημέρα μιας δεδομένης ημερομηνίας για τα έτη 2008 – 2047.

Δοκιμάστε

Ευχαριστώ Σούλα.

1) Ετοιμάζουμε τη δική μας ιδέα (σχήματα με το οστομάχιον, γεωμετρικές ανακαλύψεις κλπ) και γράφουμε λίγα λόγια για αυτά.

2)Συγκεντρώνουμε όλα τα στιγμιότυπα από την εργασία μας σε μια παρουσίαση του PowerPoint (ή σε ένα αρχείο word)

–>Θυμόμαστε να κάνουμε περιγραφή της εικόνας μας κάθε φορά.
–>Γράφουμε λίγα λόγια για τη πορεία των εργασιών μας, τις δυσκολίες μας, τις εντυπώσεις μας, τα σημαντικά που ανακαλύψαμε στη παρουσίαση PowerPoint.

–>Στέλνουμε το αρχείο που φτιάξαμε στην καθηγήτρια μας.

Mail: popiardv.at.yahoo.com

3) Παρουσιάζουμε την εργασία της ομάδας μας στην τάξη.

Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Ο σχολικός εκφοβισμός (bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός αναφέρεται στη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομηλίκων παιδιών με στόχο να προκληθεί πόνος ή αναστάτωση. Εμφανίζεται με τη μορφή του λεκτικού εκφοβισμού (κοροϊδία, διακρίσεις, σεξουαλικά σχόλια), του κοινωνικού εκφοβισμού (διάδοση φημών, καταστροφή προσωπικών αντικειμένων, απομόνωση από την ομάδα), του σωματικού εκφοβισμού (χτυπήματα, σπρωξίματα, κλωτσιές), του ηλεκτρονικού εκφοβισμού (εκβιασμός μέσω Διαδικτύου και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μέσω μηνυμάτων στο κινητό τηλέφωνο).

Με βάση τα αποτελέσματα μιας μελέτης που πραγματοποίησε η Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου σε συνεργασία με την Παιδαγωγική σχολή του ΑΠΘ, το 25% των μαθητών έχει υποστεί κάποια μορφή εκφοβισμού εντός του σχολικού περιβάλλοντος με συχνότητα δύο ως τρεις φορές το μήνα ή και περισσότερο. Τα αγόρια είναι πιο συχνά θύτες και θύματα εκφοβιστικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στο σχολικό περιβάλλον σε χώρους χωρίς επίβλεψη από τους εκπαιδευτικούς, όπως η αυλή, ο διάδρομος και η τάξη κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Η κατάσταση αυτή μπορεί να επηρεάσει την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και τη διαδικασία της μάθησης.

Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά που γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού αρχικά νοιώθουν φόβο, απόγνωση και παρουσιάζουν τάσεις φυγής. Αισθάνονται ότι απειλούνται, τρομάζουν, αρνούνται να πάνε σχολείο και παρουσιάζουν συμπτώματα σχολικής φοβίας. Μπορεί επίσης να γίνουν επιθετικά και νευρικά, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τα ίδια τα παιδιά-θύματα μπορούν να γίνουν θύτες σε άλλα παιδιά ή στα αδέρφια τους στο σπίτι. Από την άλλη μεριά οι γονείς συνήθως δεν αντιλαμβάνονται το πρόβλημα και δηλώνουν άγνοια. Αυτό συμβαίνει γιατί τα θύματα εξομολογούνται το γεγονός του εκφοβισμού συχνότερα σε φίλους τους. Αν όμως οι γονείς εντοπίσουν κάποιο από τα προαναφερθέντα συμπτώματα και υποψιάζονται ότι το παιδί τους έχει πέσει θύμα εκφοβισμού κρίνεται αναγκαίο να προσεγγίσουν το παιδί και να αντιδράσουν απευθυνόμενοι αρχικά στους εκπαιδευτικούς και στις αρμόδιες Διευθύνσεις εκπαίδευσης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το παιδί να αισθανθεί ότι έχει στήριγμα τους γονείς του και το σχολείο. Επιπλέον, οι ειδικοί επιμένουν ότι τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «μιλούν».

Με βάση προτάσεις που παρουσιάστηκαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τονίστηκε η ανάγκη εντοπισμού και επίλυσης των κοινωνικών προβλημάτων που σχετίζονται με τη νεανική εγκληματικότητα. Επισημάνθηκε ακόμα, ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών που καλούνται να ακολουθήσουν ενιαία γραμμή για την αντιμετώπιση της βίας, η ενθάρρυνση των νέων για συμμετοχή τους στα κοινά και στον αθλητισμό, η προβολή σωστών προτύπων συμπεριφοράς, αλλά και η συνεργασία με φορείς που αγωνίζονται για την εξάλειψη της νεανικής παραβατικότητας.

πηγή: http://el.wikipedia.org

Ενδοσχολική βία και εκφοβισμός

Αιτίες, επιπτώσεις, αντιμετώπιση

http://www.epsype.gr/images/gia_ekpaideutikous.pdf

aaa

aaa

aaa

Περισσότερη ενημέρωση

Συμβουλευτικός σταθμός Νέων Βοιωτίας
http://sumstanvoi.blogspot.gr/

ααα

Συμβουλευτικός σταθμός Νέων Ν. Ηρακλείου

http://symvstathmos.wordpress.com/

ααα

Συμβουλευτικός σταθμός Νέων Δ΄Αθήνας

http://www.ssneond.sch.gr/



Secrets of Mental Maths

Πρόσφατα είχα τη τύχη να παρακολουθήσω μία εξαιρετική παρουσίαση του Benjamin Arthur, καθηγητή μαθηματικών στο Harvey Mudd College της Καλιφόρνια.

Τα τελευταία 30 χρόνια, ο Arthur Benjamin συνδυάζει επί σκηνής τα δύο του μεγάλα πάθη, τα μαθηματικά και τη μαγεία. Χιλιάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο έχουν παρακολουθήσει τις μαθημαγικές παραστάσεις του.

Tη διοργάνωση επιμελήθηκε ο Νικόλαος Πρωτονοτάριος στον όμορφο χώρο των Κάτω Πετραλώνων The Hub Event”.

Περισσότερα για τη διάλεξη του στην Ελλάδα:
http://www.blod.gr/lectures/Pages/viewlecture.aspx?LectureID=716


Παρακολουθήστε μια παρόμοια ομιλία του, το 2010

και διαπιστώστε ποια σχολικά μαθηματικά χρησιμοποιεί για τον πολλαπλασιασμό διψήφιων / πενταψήφιων αριθμών; (ερωτήματα για μαθητές Γ΄γυμνασίου ή Λυκείου)


« Πιο πρόσφατα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων