Παιχνίδια του 2, του 3 και άλλων αριθμών.
1)Υπολογίστε τον αριθμό των τετραγώνων καθενός σχήματος
2)Τι παρατηρείτε;
3)Ποιο νομίζετε ότι είναι το επόμενο σχήμα (ε); σχεδιάστε το.
(ε) …
Στα μαθηματικά γράφουμε με σύντομο τρόπο τη φράση
2 διάδες = 2 = 2 * 2 = 22 ΔΥΝΑΜΗ ΑΡΙΘΜΟΥ
4)Γράφτε κάθε έναν αριθμό από τα παραπάνω σχήματα σε σύντομη γραφή (δύναμη αριθμού)
(α) =……………………………………………………………………………
(β) =……………………………………………………………………………
(γ) =……………………………………………………………………………
(δ) =……………………………………………………………………………
5)Ποιός νομίζετε ότι είναι ο αριθμός τετραγώνων που χρειάζονται για να σχεδιάσουμε το σχήμα (ζ) , το επόμενο του (ε) με σύντομη γραφή και γιατί;
6)Πόσους παράγοντες έχει το γινόμενο 2*2*2*2*2*2 ;
7)Γράφτε τον αριθμό 2 * 2* 2 * 2* 2 *2 σε μορφή δύναμης αριθμού.
8)Ποιος αριθμός είναι ο 210 ;
9)Πόσες φορές μεγαλύτερος είναι ο αριθμός τετραγώνων του (δ) σχήματος από τον αριθμό του σχήματος (γ);
10)Πόσα περισσότερα τετράγωνα έχει ο αριθμός (δ) από τον αριθμό (γ);
11)Να κάνετε τις πράξεις:
24 – 23 =;
2 * 24 = ;
23 + 23= ;
2 * 24 – 23 = ;
2 * (24 – 23 ) = ;
12)Ποιά είναι η προτεραιότητα των πράξεων ;
13)Γράφτε με σύντομο τρόπο:
τον αριθμό που αποτελείται απο 3 τριάδες = …
τον αριθμο 3 * 3 * 3 * 3 = …
τον αριθμό τετραγώνων του σχήματος
14)Γράφτε μερικούς δικούς σας “νέους” αριθμούς:…
Ας κάνουμε ένα μικρό διάλλειμμα …
15)Ποιοι είναι ο αριθμοί
α) 102= …. β) 103= … γ) 104= … δ) 105=…
Τι παρατηρείτε;
Κάνουμε ένα ταξίδι με άλματα επί 10;
16) Μπορείτε να γράψετε τον αριθμό 3507 με άλλη μορφή χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις του 10;
Θυμόμαστε ότι :
3507 = 3000 + 500 +7 = 3* 1000 + 5 * 100 + 0 * 10 + 7 * 1= …
17)Ας δούμε μερικούς αριθμούς σχηματικά
Τι κοινό έχουν οι αριθμοί 22 , 32, 42, 52 , … α2;
18)Ποιά άλλη ονομασία μπορεί να έχουν οι αριθμοί που είναι υψωμένοι στη δευτέρα;
19)Μια άλλη ονομασία του αριθμού α3, είναι άλφα στον κύβο γιατί;
Στον αρχαίο αιγυπτιακό πάπυρο του Rhind (1650 π.χ.) βρέθηκε το παρακάτω πρόβλημα, μπορείτε να το λύσετε;
Αν υπήρχαν επτά σπίτια, που το καθένα είχε επτά γάτες, που η κάθε μια έτρωγε επτά ποντίκια, που το καθένα θα έτρωγε επτά στάχυα, που το καθένα στάχυ θα έβγαζε επτά εκάτ κόκκους πόσοι κόκκοι έτσι θα διασώζονταν;
(εκάτ = μονάδα μέτρησης)
21)Μια φορά κι ένα καιρό, στη μακρινή Κίνα ήταν ένας αυτοκράτορας που είχε πάθος με τα παιχνίδια – κυρίως τα επιτραπέζια. Έφτασε όμως μια μέρα που είχε παίξει και είχε βαρεθεί όσα παιχνίδια υπήρχαν. Διέταξε λοιπόν να του φτιάξουν ένα παιχνίδι με απλούς κανόνες, το οποίο όμως κάθε φορά που θα το έπαιζε να είναι διαφορετικό ώστε να μην βαρεθεί ποτέ. Όποιος κατάφερνε να του φτιάξει ένα τέτοιο παιχνίδι θα μπορούσε να ζητήσει οποιαδήποτε αμοιβή. Ένας λοιπόν από τους συμβούλους του σκέφτηκε να δημιουργήσει το σκάκι.
Ο αυτοκράτορας ενθουσιάστηκε και του είπε “Ποια θες να είναι τώρα η αμοιβή σου; Μήπως θες να παντρευτείς την κόρη μου και να γίνεις ο διάδοχός μου στο θρόνο;”, “Όχι” απάντησε ο σύμβουλος “κάτι πιο απλό. Θέλω στο πρώτο από τα 64 τετράγωνα που έχει το σκάκι να βάλεις ένα κόκκο ρύζι, στο δεύτερο 2, στο τρίτο 4, στο τέταρτο 8 κ.ο.κ διπλασιάζοντας κάθε φορά τον αριθμό των κόκκων από ρύζι. Η αμοιβή μου θα είναι όλο το ρύζι που θα υπάρχει πάνω στη σκακιέρα”. “Μόνο αυτό;” Είπε ο αυτοκράτορας και διέταξε να πληρώσουν αμέσως το σύμβουλο. Τελικά όμως το ρύζι που έπρεπε να δώσουν στο σύμβουλο ήταν τόσο πολύ που ο αυτοκράτορας έδωσε όλη την περιουσία του για να τον ξεχρεώσει.
Μπορείτε να υπολογίσετε τον αριθμό κόκκων που πήρε ως αμοιβή;
Αν κάθε κόκκος ρυζιού ζυγίζει κατά μέσο όρο 0,1 g υπολογίστε σε τόνους το βάρος του ρυζιού.
Ας υπολογίσουμε τη τιμή των αριθμητικών παραστάσεων