Γνωρίζω τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα- Προγραμματισμός

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 14-11-2021

Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου/ Κεφάλαιο 1/ Ενότητα 1:

“Εισαγωγή στην έννοια του αλγόριθμου και στον Προγραμματισμό”

(Σελ. 176-185)

Λέξεις κλειδιά:

Πρόβλημα, Κατηγορίες προβλημάτων, Δεδομένα προβλήματος, Ζητούμενο, Επίλυση, Κατανόηση προβλήματος

Αλγόριθμος, Ιδιότητες αλγορίθμου

Πρόγραμμα, Γλώσσες Προγραμματισμού, Χαρακτηριστικά γλώσσας προγραμματισμού, Προγραμματισμός, Προγραμματιστής/στρια, Λογικό λάθος, Συντακτικό λάθος

 

Ασκήσεις εμπέδωσης της θεωρίας:

 

Πρόσθετο υλικό εμπέδωσης:

https://studio.code.org/s/course3

https://www.youtube.com/watch?v=Ic0VrA40vhw

 

Γνωρίζοντας τον εαυτό μου και τους άλλους με οδηγό τον “Μικρό Πρίγκηπα”

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ, Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων | , στις 28-10-2021

https://elearning.iep.edu.gr/study/pluginfile.php/1030445/mod_resource/content/2/ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ.pdf

“Ο μικρός πρίγκηπας” του Antoine de Saint-Exupery

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1

είναι ένα συμβολικό παραμύθι με ποιητική γραφή και αυτοβιογραφικά στοιχεία από τις εμπειρίες του πιλότου συγγραφέα του.

Γράφτηκε το 1943 στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου και είναι το 2ο σε πωλήσεις βιβλίο σε όλον τον κόσμο.

Ο Εξυπερύ περιγράφει την ιστορία ενός ανθρώπου σε απόγνωση που την ώρα της απελπισίας, περνάει από το εγώ στο εμείς δημιουργώντας έναν μικρό πρίγκηπα- έναν σύντροφο που έρχεται από τον ουρανό σαν από μηχανής θεός, δάσκαλος και μαθητής μαζί.

Για να κατεβάσετε ελεύθερα (δωρεάν) το βιβλίο σε μετάφραση: Ηρακλής Λαμπαδαρίου, Εκδόσεις Σαΐτα (2015) πατήστε το παρακάτω link



Λήψη αρχείου

Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β’ Γυμνασίου “Ο μικρός πρίγκηπας και η αλεπού” Μετ. Σ. Τσίρκα, 1986, Εκδόσεις Ηριδανός

Δραστηριότητες: (παραδοτέα)

  1. Ας γίνουμε συγγραφείς, φτιάχνοντας τη δική μας ιστορία με τα ονόματα μας
  2. Ας ξεκινήσουμε την πτήση, φτιάχνοντας ένα αεροπλάνο με τις προσδοκίες και τους φόβους μας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

«Μια φορά κι έναν καιρό ένας πιλότος, ο συγγραφέας μας, που οδηγώντας το αεροπλάνο του πάνω από τη Σαχάρα αντιλαμβάνεται ότι κάτι σπάει στον κινητήρα και προσγειώνεται ανώμαλα στην έρημο, χίλια μίλια μακριά από κατοικημένη περιοχή.  Έχει νερό μόνο για 8 μέρες και είναι ‘πιο απομονωμένος κι
από ναυαγό πάνω σε σχεδία στη μέση του ωκεανού.. Πρέπει να φτιάξει τον κινητήρα του αεροπλάνου αν θέλει να ξεκολλήσει από εκεί που βρίσκεται. Καθώς παλεύει να βρει μια λύση για το πρόβλημα του κινητήρα του αεροπλάνου του συναντάει τον Μικρό Πρίγκιπα, που έφτασε εκεί από έναν άλλο πλανήτη. Ο πλανήτης του βρισκόταν πολύ πολύ μακριά, είναι μικρός ίσα με ένα σπίτι, είχε πάνω του 3 ηφαίστεια και ένα τριαντάφυλλο, το οποίο ο Μικρός Πρίγκιπας έβρισκε όμορφο και μοναδικό, φρόντιζε, αγαπούσε και ήδη νοσταλγούσε, καθώς είχε περίπου ένα χρόνο από τη στιγμή που είχε φύγει για το μεγάλο του ταξίδι σε άλλους πλανήτες.»

Ποιά λέξη σας έρχεται συνειρμικά με τη λέξη ταξίδι;

https://www.menti.com/unf812xavm

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων- Τι είναι;;;

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων | , στις 28-10-2021

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική εκπαιδευτική δράση. (ΦΕΚ 3567/ Β’, 4-8-2021)

Σκοπός των εργαστηρίων είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.

Στα εργαστήρια δεξιοτήτων οι στοχοθετημένες δεξιότητες ομαδοποιούνται και καλλιεργούνται σε 4 κύκλους στοχοθεσίας ως εξής:

Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα

Β) Δεξιότητες ζωής

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Δ) Δεξιότητες του νου

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των ” Εργαστηρίων δεξιοτήτων” ομαδοποιείται σε 4 Θεματικές ενότητες

1) Ζω καλύτερα- Ευ ζην

2) Φροντίζω το περιβάλλον

3) Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη

4) Δημιουργώ και καινοτομώ -Δημιουργική σκέψη & Πρωτοβουλία

Σε κάθε τάξη του νηπιαγωγείου, του δημοτικού και του γυμνασίου ο μαθητής διδάσκεται έννοιες και δεξιότητες από όλες τις παραπάνω θεματικές. Ενώ σε κάθε τάξη θα πρέπει να διδάσκονται οι υποενότητες όπως αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα.

Έτσι στην Γ’ Γυμνασίου διδάσκονται οι υποενότητες:

1.2 Ψυχική και συναισθηματική υγεία- Πρόληψη

2.3 Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

3.3 Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός διαφορετικότητα

4.2 Επιχειρηματικότητα- Αγωγή σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

Ψηφιακή Απόδραση στο SCRATCH

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Συνέδρια | , στις 09-06-2021

Τελευταίες μέρες μαθημάτων….

‘Έφτασε και αυτή η χρονιά στο τέλος της… Μια διαφορετική χρονιά..

Ποιός έχει ακόμη μυαλό και όρεξη για μάθημα; …εντολές; ….προγραμματισμό;

 

Και όμως το μάθημα της Πληροφορικής προσφέρεται για να μαθαίνουμε με τρόπο διασκεδαστικό!

ESCAPE ROOMS!

ΨΗΦΙΑΚΑ ΔΩΜΑΤΙΑ ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες αφού “τρέξουν” κάποια εμπνευσμένα έργα όπως είναι το βραβευμένο έργο μαθητών Β’ Λυκείου του Μουσικού Λυκείου Χίου 

έχουν τη δυνατότητα αξιοποιώντας τον οδηγό για δημιουργία του MIT να φτιάξουν το δικό τους παιχνίδι.

 

Ταινίες μικρού μήκους με scratch

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Scratch- Προγραμματισμός στην πράξη, Β' Γυμνασίου, Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 23-05-2021

Κάνοντας μια γρήγορη αναζήτηση στο scratch βρήκα αρκετά και πολύ ενδιαφέροντα έργα που μπορούν να προσφέρουν βοήθεια και να δώσουν έμπνευση για νέα ακόμη καλύτερα πρότζεκτς.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε μερικά από αυτά!

https://padlet.com/pitarokili/spe9dtz9xwgnj3j2

 

Εργασία Β’ τετραμήνου για το μάθημα της Πληροφορικής

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Scratch- Προγραμματισμός στην πράξη, Β' Γυμνασίου, Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 18-04-2021

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2, του άρθρου 4 του Νόμου 4692/2020 (ΦΕΚ 111/τ. Α’/ 12-06-2020: «… στο μάθημα της Πληροφορικής το β’ τετράμηνο δε διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία αλλά ανατίθεται στους μαθητές η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης….»

Οι μαθητές/τριες, στο πλαίσιο αυτό, έχουν σαν ατομική εργασία να δημιουργήσουν, να μοιραστούν και παρουσιάσουν τις δικές τους ιστορίες –ταινίες.

Στο προγραμματιστικό περιβάλλον SCRATCH οι μαθητές/τριες θα επιλέξουν τους ήρωες τους (διαλέγοντας είτε όσους περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είτε μεταφορτώνοντας δικούς τους που τους έχουν επεξεργαστεί κατάλληλα), τα σκηνικά, το σενάριο, τη μουσική υπόκρουση, τη δράση, την πλοκή και τους διαλόγους.

Έχουν την ευκαιρία να γίνουν δημιουργοί και σκηνοθέτες μιας ιστορίας animation μικρού μήκους.

Μαθαίνουν προγραμματισμό ενώ παράλληλα δημιουργούν.

Για δική τους διευκόλυνση και μόνο στην περίπτωση που το επιθυμούν οι μαθητές/τριες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τους διαλόγους από το παραμύθι του «Μικρού Πρίγκιπα» του Σαιντ- Εξυπερύ, που έχουν διδαχθεί τόσο στην Νεοελληνική Γλώσσα όσο και στην Νεοελληνική Λογοτεχνία της Β’ Γυμνασίου.

Απαραίτητα στοιχεία της εργασίας:

  • Η ιστορία τους θα ξεκινάει πατώντας την πράσινη σημαία.
  • Θα έχει διάρκεια min. 30’’- max. 60’’.
  • Θα υπάρχουν τουλάχιστον 4 σκηνικά/ υπόβαθρα (Συμπεριλαμβανομένων των τίτλων αρχής και τέλους, τα οποία θα εναλλάσσονται και θα είναι κατάλληλα συγχρονισμένα με το σενάριο).
  • Θα πρωταγωνιστούν τουλάχιστον 2 ήρωες/ αντικείμενα.
  • Θα υπάρχει διάλογος μεταξύ των πρωταγωνιστών.
  • Θα υπάρχει κίνηση και αλληλεπίδραση μεταξύ των πρωταγωνιστών.
  • Θα υπάρχει ήχος, είτε με τη μορφή μουσικής επένδυσης είτε με τη μορφή αφήγησης είτε ακόμη και συνδυασμός των δύο.

 

Καταληκτική εβδομάδα παρουσίασης των εργασιών:

Δευτέρα 24 Μαΐου- Παρασκευή 28 Μαΐου 2021 (ανάλογα με την ημέρα που κάθε τμήμα έχει μάθημα).

Αν κάποιος/α μαθητής/τρια εφόσον επιθυμεί να παρουσιάσει την εργασία του νωρίτερα θα έχει τη δυνατότητα.

 

Με εκτίμηση,

Πιταροκοίλη Στέλλα

Εκπαιδευτικός ΠΕ86 Πληροφορικής

«Ο μικρός πρίγκηπας» -Ένα ψηφιακό κινούμενο σχέδιο -εργασίας

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Scratch- Προγραμματισμός στην πράξη, Β' Γυμνασίου, Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 14-04-2021

Οι μαθητές της Β’ & Γ’ τάξης των Ημερήσιων Γυμνασίων στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής μαθαίνουν προγραμματισμό και συγγραφή κώδικα. Κάτι τέτοιο συνδέεται με την Υπολογιστική σκέψη που είναι απαραίτητη στη σημερινή εποχή της ψηφιακής τεχνολογίας.

Οι μαθητές/τριες δημιουργούν και μοιράζονται τις δικές τους ιστορίες, στο πλαίσιο της εκπόνησης συνθετικής εργασίας μικρής έκτασης (Οδηγίες για το σχολικό έτος 2020 -2021 του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής: “Στο μάθημα της Πληροφορικής κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου δεν διενεργείται ωριαία γραπτή δοκιμασία, αλλά ανατίθεται σε κάθε μαθητή/μαθήτρια η εκπόνηση συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης”, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2, του άρθρου 4 του Νόμου 4692/2020 (ΦΕΚ 111/τ. Α’/ 12062020).

Tο προγραμματιστικό περιβάλλον SCRATCH επιτρέπει στους μαθητές/τριες να δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες και κινούμενα σχέδια και να τα μοιράζονται με ανθρώπους από όλον τον κόσμο.

Στον παρακάτω σύνδεσμο: https://scratch.mit.edu/projects/515338088 αναπαριστάται ο διάλογος της αλεπούς με τον μικρό πρίγκηπα. Μια πρώτη απόπειρα απεικόνισης αποσπάσματος του παραμυθιού «Ο μικρός πρίγκηπας» του Άντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ. (Le Petit Prince, Antoine – Jean – Baptiste – Marie – Roger de Saint-Exupery, 1943)

Το συγκεκριμένο παραμύθι επιλέχτηκε καθώς στη Β’ Γυμνασίου τόσο στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας στην Ενότητα 3 “Φίλοι για πάντα” http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2298/Neoelliniki-Glossa_B-Gymnasiou_empl/en3_2.html όσο και στο μάθημα των Κειμένων Νεοελληνικής Γλώσσας στην Ενότητα 10 “Η αγάπη για τους συνανθρώπους μας – Οι φιλικοί δεσμοί- Η αγάπη” http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2246/Keimena-Neoellinikis-Logotechnias_B-Gymnasiou_html-empl/indexj_5.html  διδάσκονται αποσπάσματα από το παραμύθι του Άντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ.

 

Β7Β 4ο Γυμνάσιο Άσκηση 3η

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Β' Γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 07-04-2021

Να επεξεργαστείτε την άσκηση που λύσαμε στο μάθημα https://scratch.mit.edu/projects/509625373

ώστε η γάτα αφού κινηθεί προς τα δεξιά 100 βήματα,

να αλλάξει ενδυμασία και να κοιτάει τώρα προς τα αριστερά και μετά να κάνει τα 200 βήματα προς τα αριστερά.

 

Την άσκηση αφού την αποθηκεύσετε με το όνομα: Άσκηση 3η- Β7β-Επίθετο σας  θα πατήσετε το κουμπί ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ώστε να μπορείτε να αντιγράψετε το λινκ και την ώρα του μαθήματος θα μου το στείλετε στο chat του Webex.

Γ1Β Άσκηση 1η

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 06-04-2021

Να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα (έργο, σενάριο) στο scratch στο οποίο να έχετε κάνει εισαγωγή:

  • 1 υπόβαθρο &
  • 2 ήρωες που να κοιτάζει ο ένας τον άλλο.
  • Στη συνέχεια να κινούνται χρησιμοποιώντας την εντολή ολίσθησε (κατηγορία εντολών Κίνηση) ο ένας να πηγαίνει σε τυχαία θέση ενώ ο άλλος να πηγαίνει σε συγκεκριμένη θέση.

Για βοήθεια μπορείτε να ανατρέξετε στην άσκηση που λύσαμε στο μάθημα. https://scratch.mit.edu/projects/509640032/

Την άσκηση αφού την αποθηκεύσετε με το όνομα: Άσκηση1η- Γ1Β-Επίθετο σας  θα πατήσετε το κουμπί ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ώστε να μπορείτε να αντιγράψετε το λινκ και την ώρα του μαθήματος θα μου το στείλετε στο chat του Webex.

Γ6Β 4ο Γυμνάσιο Άσκηση 3η

0

Συγγραφέας: pitarokili | Κατηγορία Scratch- Προγραμματισμός στην πράξη, Γ' γυμνασίου, Πληροφορική Γυμνασίου | , στις 06-04-2021

Να δημιουργήσετε στο Scratch πρόγραμμα το οποίο να υπολογίζει το εμβαδό ενός τετραγώνου

(Για να υπολογίσουμε το εμβαδό ενός τετραγώνου υψώνουμε στο τετράγωνο την πλευρά Α, δηλ. Εμβαδό τετραγώνου= α* α )

Χρειάζεται να δημιουργήσετε 2 μεταβλητές: Α, Εμβαδό

Για βοήθεια μπορείτε να ανατρέξετε στο πρόγραμμα που λύσαμε στο μάθημα: https://scratch.mit.edu/projects/509142470/

 

Την άσκηση αφού την αποθηκεύσετε με το όνομα: Άσκηση1η- Γ6Β-Επίθετο σας  θα πατήσετε το κουμπί ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ώστε να μπορείτε να αντιγράψετε το λινκ και την ώρα του μαθήματος θα μου το στείλετε στο chat του Webex.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση