Δεσμευόμαστε… μειώνουμε το οικολογικό αποτύπωμά μας!

Μιας και σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος μοιραζόμαστε μαζί σας ένα βίντεο που φτιάξαμε με τα παιδιά του Ολοήμερου Τμήματος 1, με τις δεσμεύσεις μας για τη σωτηρία του πλανήτη μας!

Το βίντεο αυτό συνοψίζει υπέροχα τα όσα μας απασχόλησαν αυτή τη σχολική χρονιά, θέτοντας ως απώτερό μας εκπαιδευτικό στόχο την καλλιέργεια ενεργών πολιτών με σεβασμό προς το περιβάλλον (φιλο-περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση).

Ελπίζουμε να το απολαύσετε και να ανατρέχετε σ’ αυτό καθώς περνούν τα χρόνια, προκειμένου να θυμούνται τα παιδιά μας τις Δεσμεύσεις μας!

Με εκτίμηση

Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου Τμήματος 1
Βικτώρια Τσινταράκη

Το οικολογικό μας αποτύπωμα…

Στο βίντεο που ακολουθεί, μοιράζομαι μαζί σας μια από τις τελευταίες Δράσεις του Ολοήμερου Τμήματος 1 για φέτος, όπου τα παιδιά μας μαθαίνουν τη σημασία του όρου

«οικολογικό αποτύπωμα»

και συνειδητοποιούν το μερίδιο ευθύνης που φέρουν για τη σωτηρία του πλανήτη μας! 🌎🌳

Η παρούσα Δράση έρχεται να συνοψίσει τη σημασία όσων μάθαμε την τρέχουσα σχολική χρονιά, στο πλαίσιο ένταξής μας στα «Οικολογικά Σχολεία» και σε άμεση συνάφεια με το «Σχέδιο Δράσης» της σχολικής μας μονάδας. Ας τα εκπαιδεύσουμε, λοιπόν, να αγαπούν και να σέβονται τον πλανήτη μας, μειώνοντας το οικολογικό μας αποτύπωμα στο ελάχιστο!

Με εκτίμηση
Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου Τμήματος 1
Βικτώρια Τσινταράκη

Από τη σταγόνα στη θάλασσα – Εθελοντική δράση – καθαρισμός παραλίας

Με ιδιαίτερη χαρά και αίσθημα ευθύνης, το σχολείο μας συμμετείχε σε δράση εθελοντικού καθαρισμού παραλίας, στέλνοντας ένα ουσιαστικό μήνυμα αγάπης και σεβασμού προς το περιβάλλον. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς ενώσαμε τις δυνάμεις μας, αποδεικνύοντας στην πράξη πως όταν συνεργαζόμαστε μπορούμε να συμβάλουμε θετικά στον τόπο μας και να γίνουμε παράδειγμα ενεργού πολιτειότητας.

Η συμμετοχή των γονέων υπήρξε πολύτιμη και καθοριστική για την επιτυχία της δράσης. Τους ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία, την υποστήριξη και το όμορφο πνεύμα συνεργασίας που έδωσαν σε αυτή την προσπάθεια. Η συμβολή τους ενίσχυσε το μήνυμα πως η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και η κοινωνική προσφορά ξεκινούν από τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Ευχαριστούμε θερμά και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας, που φρόντισε για την προμήθεια υλικών υγιεινής και καθαριότητας (γάντια, σακούλες) που αξιοποιήθηκαν στη Δράση.

Θα θέλαμε επίσης να εκφράσουμε τις ειλικρινείς μας ευχαριστίες προς τον Δήμο για τη σημαντική υποστήριξη και τη συμβολή του στην οργάνωση και υλοποίηση της δράσης. Ο Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου ανέλαβε τα έξοδα της μεταφοράς των μαθητών/τριών και των συνοδών Εκπαιδευτικών μας. Η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση αποτελεί πολύτιμο παράδειγμα συλλογικής προσπάθειας για ένα καθαρότερο και πιο βιώσιμο περιβάλλον.

Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, οι μαθητές μας μαθαίνουν στην πράξη την αξία του εθελοντισμού, της προσφοράς και της ενεργού συμμετοχής στα κοινά. Η ενεργός πολιτειότητα καλλιεργείται μέσα από μικρές, αλλά ουσιαστικές πράξεις που δείχνουν ότι όλοι μπορούμε να συμβάλουμε στη δημιουργία μιας καλύτερης κοινωνίας.

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι υπόθεση όλων μας και κάθε δράση, όσο μικρή κι αν φαίνεται, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Συνεχίζουμε με αισιοδοξία και διάθεση συνεργασίας, δίνοντας στα παιδιά μας το πιο σημαντικό μάθημα: να νοιάζονται, να συμμετέχουν και να δρουν ενεργά για το κοινό καλό.

Παρακολουθήστε μας στο παρακάτω βίντεο.

Οι εκπαιδευτικοί των Πρωινών τμημάτων:

Τμήμα 1 : Έλενα Καλαμίδα

Τμήμα 2: Μαρία Δράκου

Επιμέλεια άρθρου: Έλενα Καλαμίδα

Συγκέντρωση ειδών για το Κοινωνικό Παντοπωλείο

Αγαπητοί γονείς,

Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για την πολύτιμη προσφορά σας σε προϊόντα προς το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Ραφήνας Πικερμίου. Η ανταπόκρισή σας απέδειξε για ακόμη μία φορά το πνεύμα αλληλεγγύης και προσφοράς που χαρακτηρίζει τη σχολική μας κοινότητα.

Μέσα από τη δική σας στήριξη, καταφέραμε όλοι μαζί να ενισχύσουμε συνανθρώπους μας που το έχουν πραγματικά ανάγκη, καλλιεργώντας παράλληλα στα παιδιά μας αξίες όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργασία και ο εθελοντισμός.

Η συμβολή σας είναι πολύτιμη και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τα παιδιά μας, τα οποία μέσα από τέτοιες δράσεις μαθαίνουν τη σημασία του να νοιαζόμαστε και να προσφέρουμε.

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για τη συμμετοχή και τη στήριξή σας. Σας επισυνάπτουμε την ευχαριστήρια κάρτα που προώθησαν οι υπεύθυνοι του Κοινωνικού Παντοπωλείου.

EYCHARISTHRIA KARTA

Με εκτίμηση,
H Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Δράσεων

Μαρία Δράκου

Οικονομία Vs Σπατάλη νερού. Από τη σταγόνα 💧… στη θάλασσα 🌊 _Μέρος 3ο

Σε συνέχεια του Σχεδίου Δράσης “Από τη σταγόνα… στη θάλασσα. ΟΛΟΙ μαζί για ένα βιώσιμο αύριο!”

Στο Ολοήμερο Τμήμα 1, οι μαθητές/τριες εμπλέκονται ενεργά σε διαδικασίες παρατήρησης, καταγραφής, συζήτησης, διερεύνησης και εξαγωγής συμπερασμάτων, καταλήγοντας στη διάχυση της γνώσης που οικοδομούν (ορθολογική χρήση νερού στην καθημερινότητά μας)!

Ξεκινώντας από τη μικρή ομάδα του Ολοήμερου Τμήματος 1, η μαθησιακή εμπειρία επεκτείνεται στην ευρύτερη σχολική κοινότητα των 89 μαθητών/τριών και των 14 εκπαιδευτικών, μέσω παρουσίασης των αποτελεσμάτων από τα ίδια τα παιδιά (Και στα 4 Τμήματα των Συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων!) και υλοποίησης παρεμβάσεων, όπως η τοποθέτηση συμβόλων σε όλες τις βρύσες του Νηπιαγωγείου μας, ως υπενθύμιση της ορθολογικής χρήσης του νερού στην καθημερινή υγιεινή πρακτική (πλύσιμο χεριών και μαχαιροπίρουνων Ολοήμερου Προγράμματος).

Η συγκεκριμένη δράση στοχεύει στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και στην υιοθέτηση στάσεων υπεύθυνης διαχείρισης των φυσικών πόρων. Η διάχυση της γνώσης και των πρακτικών δεν περιορίζεται στο σχολικό πλαίσιο, αλλά επεκτείνεται στη γονεϊκή κοινότητα και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών/τριών. Η εκπαιδευτική διαδικασία αποκτά ουσιαστικό νόημα, όταν η γνώση μετασχηματίζεται σε ΠΡΑΞΗ και ΣΤΑΣΗ και διαχέεται στην κοινότητα, ενισχύοντας τη βιώσιμη συμπεριφορά.

Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου Τμήματος 1

Βικτώρια Τσινταράκη

Από τη 💧 σταγόνα στη θάλασσα 🌊_Μέρος 2ο

Η ρύπανση των θαλασσών αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα περιβαλλοντικά ζητήματα της εποχής μας!

Στο πλαίσιο του Σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας «Από τη σταγόνα 💧 στη θάλασσα! Όλοι μαζί για ένα καλύτερο αύριο…», αξιοποιήσαμε ως αφόρμηση πραγματικά περιβαλλοντικά γεγονότα, προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά γύρω από την ανάγκη προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος.

Αναφερθήκαμε στο περιστατικό του δεξαμενόπλοιου “Αγία Ζώνη II” το 2017 στον Σαρωνικό κόλπο, καθώς και στο φαινόμενο των «Σκουπιδο-νησιών» στον Ειρηνικό ωκεανό, που αναδεικνύει τις παγκόσμιες διαστάσεις του προβλήματος της θαλάσσιας ρύπανσης.

Να έχετε ένα όμορφο τριήμερο!

Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου Τμήματος 1
Βικτώρια Τσινταράκη

Από τη σταγόνα 💧… στη θάλασσα 🌊 _Μέρος 1ο

Όλα ξεκινούν από το μπλε χρώμα της σταγόνας και το ταξίδι της, το μπλε του ουρανού και της θάλασσας. Και σιγά σιγά οδηγούμαστε σε ένα πείραμα και σε άλλα όμορφα που θα ακολουθήσουν!

Οι δραστηριότητες εντάσσονται στο Σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας «Από τη σταγόνα 💧 … στη θάλασσα 🌊. Όλοι μαζί για ένα βιώσιμο αύριο!».

Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου Τμήματος 1 Βικτώρια Τσινταράκη

Ο οικοκώδικας του σχολείου μου

Στην τάξη μας δημιουργήσαμε τον δικό μας Οικοκώδικα, βασισμένο σε ιδέες και προτάσεις των μαθητών.

Anonymo schedio 5Ο Οικοκώδικας περιλαμβάνει απλές αλλά ουσιαστικές δεσμεύσεις για την αποφυγή σπατάλης νερού, την ανακύκλωση και την προστασία της καθαριότητας των θαλασσών. Για να δώσουμε δημιουργική φωνή στα μηνύματά μας, μετατρέψαμε τον Οικοκώδικα σε τραγούδι με τη βοήθεια της εφαρμογής Suno, συνδυάζοντας τη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση με τη χαρά της μουσικής.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά έγιναν ενεργοί πολίτες, μαθαίνοντας πως μικρές καθημερινές πράξεις μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά για τον πλανήτη μας.

Επιμέλεια άρθρου:Έλενα Καλαμίδα

BLUE in greek is… MΠΛΕ!

Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής μας συνάντησης με τους εταίρους του eTwinning Project “Our Sensory color garden”, μαθητές/τριες απ’ όλες τις συμμετέχουσες χώρες (Ελλάδα, Τουρκία, Λιθουανία, Ρουμανία και Πορτογαλία) παρουσίασαν την ονομασία του χρώματος “μπλε” στη μητρική τους γλώσσα. Στη συνέχεια, τα παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν σε οργανωμένες ομαδο-συνεργατικές δραστηριότητες, όπου χωρισμένα σε ομαδούλες αναζήτησαν και εικονογράφησαν λέξεις που ξεκινούν από Μ, Π, Λ, Ε. Η συνεργασία σε ομάδες πήγε υπέροχα!

Και μετά απ’ αυτό ακολούθησε άλλη μια δραστηριότητα γραφο-φωνημικής ανάλυσης της λέξης «ΜΠΛΕ», αξιοποιώντας αυτή τη φορά βιωματικές και αισθητηριακές προσεγγίσεις, μέσω του φωτεινού τραπεζιού.

Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου Τμήματος 1

Βικτώρια Τσινταράκη