Μέσα από το μαγικό ταξίδι που έγινε με το βιβλίο Μικρός Πρίγκιπας, οι μαθητές γνώρισαν τον κόσμο των συναισθημάτων, έμαθαν να τα αναγνωρίζουν, να τα εκφράζουν και να τα διαχειρίζονται με σεβασμό προς τον εαυτό τους και τους άλλους.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδια, συζητήσεις και δημιουργικές καλλιτεχνικές δράσεις, καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, ανέπτυξαν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και ανακάλυψαν την αξία της φιλίας, της συνεργασίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας.
Με οδηγό τη φράση «Τα ουσιώδη είναι αόρατα στα μάτια», τα παιδιά έμαθαν να βλέπουν «με τα μάτια της καρδιάς», εκφράζοντας σκέψεις και συναισθήματα μέσα από την τέχνη, τον λόγο και το παιχνίδι.
Ακολουθεί βίντεο με στιγμές και δράσεις από το όμορφο αυτό ταξίδι μάθησης και συναισθηματικής ανάπτυξης.
Μιας και σήμερα είναι η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος μοιραζόμαστε μαζί σας ένα βίντεο που φτιάξαμε με τα παιδιά του Ολοήμερου Τμήματος 1, με τις δεσμεύσεις μας για τη σωτηρία του πλανήτη μας!
Το βίντεο αυτό συνοψίζει υπέροχα τα όσα μας απασχόλησαν αυτή τη σχολική χρονιά, θέτοντας ως απώτερό μας εκπαιδευτικό στόχο την καλλιέργεια ενεργών πολιτών με σεβασμό προς το περιβάλλον (φιλο-περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση).
Ελπίζουμε να το απολαύσετε και να ανατρέχετε σ’ αυτό καθώς περνούν τα χρόνια, προκειμένου να θυμούνται τα παιδιά μας τις Δεσμεύσεις μας!
Με εκτίμηση
Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου Τμήματος 1
Βικτώρια Τσινταράκη
Στο βίντεο που ακολουθεί, μοιράζομαι μαζί σας μια από τις τελευταίες Δράσεις του Ολοήμερου Τμήματος 1 για φέτος, όπου τα παιδιά μας μαθαίνουν τη σημασία του όρου
«οικολογικό αποτύπωμα»
και συνειδητοποιούν το μερίδιο ευθύνης που φέρουν για τη σωτηρία του πλανήτη μας! 🌎🌳
Η παρούσα Δράση έρχεται να συνοψίσει τη σημασία όσων μάθαμε την τρέχουσα σχολική χρονιά, στο πλαίσιο ένταξής μας στα «Οικολογικά Σχολεία» και σε άμεση συνάφεια με το «Σχέδιο Δράσης» της σχολικής μας μονάδας. Ας τα εκπαιδεύσουμε, λοιπόν, να αγαπούν και να σέβονται τον πλανήτη μας, μειώνοντας το οικολογικό μας αποτύπωμα στο ελάχιστο!
Με εκτίμηση
Η Νηπιαγωγός του Ολοήμερου Τμήματος 1
Βικτώρια Τσινταράκη
Στο πλαίσιο μετάβασης από τον Παιδικό σταθμό στο Νηπιαγωγείο, πραγματοποιήθηκε η δράση που αφορά στην επίσκεψη των παιδικών σταθμών του Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου στο σχολείο μας! Η υποδοχή έγινε μ’ ένα όμορφο και αρκετά παιγνιώδη τρόπο από το 2ο Νηπιαγωγείο Πικερμίου, καθώς μπήκαν στο σχολείο μας … τσουλώντας από μια τσουλήθρα!
Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Τμήμα 2 του Νηπιαγωγείου μας, τα παιδιά και οι Εκπαιδευτικοί του οποίου υποδέχτηκαν τους/τις νέους/νέες μαθητές/τριες με ζεστασιά και τα προσκάλεσαν να παρακολουθήσουν τις πρωινές ρουτίνες του Τμήματός τους (Ημερολόγιο, καιρός, όμορφα τραγούδια κτλ). Μάλιστα, τα παιδιά των Παιδικών σταθμών προσκλήθηκαν να συμμετέχουν στην ρουτίνα απαρίθμησης των παρόντων μαθητών και μας εξέπληξαν ευχάριστα με την θετική τους ανταπόκριση. Παλιοί και νέοι μαθητές έγιναν μια αγκαλιά και μια όμορφη μετάβαση είχε ήδη ξεκινήσει… Οι εκπλήξεις, όμως συνεχίζονταν …
Ακολούθησε η επίσκεψη στο Τμήμα 1, όπου έπαιξαν ένα παιχνίδι γνωριμίας με το κουνελάκι (Ζωάκι από τα “Βήματα για τη Ζωή”) και γνώρισαν τις γωνιές δραστηριοτήτων της τάξης από τους Υπεύθυνους ξεναγούς (τα παιδιά μας!). Έπειτα, είχαν μια πρώτη επαφή με τον διαδραστικό πίνακα, μέσω ενός παιχνιδιού ξενάγησης “Μάντεψε που θα σε πάω μετά;”, γνώρισαν τη μελισσούλα-ρομποτάκι Beebot μέσα από διαδρομές – βήματα της ξενάγησης που θα ακολουθούσε και ολοκληρώσαμε μεταβαίνοντας σε όλους τους χώρους της σχολικής μονάδας. Η ξενάγηση έγινε και πάλι από τους Υπεύθυνους των ομάδων μας!
Η ημέρα μας έκλεισε όταν μικροί και μεγάλοι μαζευτήκαμε στον κοινόχρηστο χώρο για την παρουσίαση του παραμυθιού “Το μυστικό της χαράς” Εκδ. Χάρτινη Πόλη, με συγγραφέα την Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Τμήματος Προσχολικής Αγωγής Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου κα Κατερίνα Μήλα, η οποία συνόδευε τα παιδιά. Τα παιδάκια έμαθαν ότι η αληθινή χαρά βρίσκεται στα απλά και απαραίτητα πράγματα στη ζωή, όπως είναι η αγκαλιά και η έκφραση της αγάπης. Τέλος, στο πλαίσιο της όμορφής μας φιλοξενίας μοιράσαμε στους/στις καλεσμένους/νες, δωράκια που είχαμε ετοιμάσει με αγάπη, ενώ προς τιμήν τους παραλάβαμε και τα αντίστοιχα δικά τους.
Στο πλαίσιο των δράσεων και της συνεργασίας μας με το Δημοτικό Σχολείο, οι μαθητές συμμετείχαν αρχικά σε όμορφες και δημιουργικές δραστηριότητες. Το ένα τμήμα δημιούργησε μια αφίσα με μηνύματα για καθαρές θάλασσες, την οποία επιμελήθηκε η κα Ελένη Φαρεκζή (Εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης), με τη προσθήκη QR code από την κα Έλενα Καλαμίδα, πραγματοποιώντας παράλληλα διάχυση του προγράμματος που υλοποιήθηκε, με θέμα την προστασία των θαλασσών. Το άλλο τμήμα ετοίμασε μικρά δωράκια αγάπης, γεμίζοντας ένα βάζο με όμορφα μηνύματα, ώστε τα παιδιά του σχολείου να μπορούν κάθε μέρα να διαβάζουν από ένα και να χαμογελούν, που επιμελήθηκαν η κα Μαρία Δράκου, η κα Μαριαλένα Χουρμουζιάδου και η κα Σταματία Καμπίτση.
Με μεγάλο ενθουσιασμό πραγματοποιήσαμε στη συνέχεια την επίσκεψή μας στο Δημοτικό Σχολείο, στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασής μας στη νέα σχολική βαθμίδα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους χώρους του σχολείου μέσα από μια όμορφη ξενάγηση που μας έκανε η δασκάλα του δημοτικού κα Λία Κατραντζάκη, η οποία μας υποδέχτηκε με ζεστασιά και χαμόγελο.
Στη συνέχεια, κατά τη διάρκεια του μαθήματος της μουσικής, η μουσικός του σχολείου κα Ζωή Βογιατζή, οργάνωσε διασκεδαστικά και δημιουργικά παιχνίδια με το Kidipedia για το 1ο τμήμα και στο 2ο έμαθε ένα τραγούδι με τη χρήση πολυτροπικού κειμένου, στα οποία συμμετείχαμε με μεγάλο ενθουσιασμό. Ακολούθησε μια μικρή προσομοίωση μαθήματος από τη δασκάλα του δημοτικού, ώστε τα παιδιά να πάρουν μια πρώτη εικόνα από την καθημερινότητα και τον τρόπο διδασκαλίας στο νέο τους σχολείο.
Και κλείσαμε με τα «γλυκά» δωράκια που μας πρόσφερε η κα Λία.
Οι εντυπώσεις όλων μας ήταν πάρα πολύ θετικές και η εμπειρία αυτή μας άρεσε πολύ, γεμίζοντάς μας χαρά και ανυπομονησία για τη νέα σχολική χρονιά.
Με ιδιαίτερη χαρά ολοκληρώσαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα «Η θάλασσα μας καλεί», μέσα από το οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες ευαισθητοποιήθηκαν σε ζητήματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αειφορίας και υπεύθυνης στάσης απέναντι στη φύση.
Το πρόγραμμα συνδέθηκε ουσιαστικά με τη συμμετοχή του σχολείου μας στο δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων, καθώς και με το σχέδιο δράσης «Από τη σταγόνα στη θάλασσα», ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση και την ενεργό συμμετοχή των παιδιών μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες.
Μέσα από συνεργασίες, κατασκευές, συζητήσεις και δράσεις, οι μαθητές κατανόησαν πως ακόμη και οι μικρές καθημερινές μας επιλογές μπορούν να συμβάλουν στην προστασία των υδάτινων πόρων και των θαλασσών μας.
Ακολουθεί σχετικό βίντεο με στιγμές από τις δράσεις και τις δημιουργίες των παιδιών.
Με ιδιαίτερη χαρά και αίσθημα ευθύνης, το σχολείο μας συμμετείχε σε δράση εθελοντικού καθαρισμού παραλίας,στέλνοντας ένα ουσιαστικό μήνυμα αγάπης και σεβασμού προς το περιβάλλον. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς ενώσαμε τις δυνάμεις μας, αποδεικνύοντας στην πράξη πως όταν συνεργαζόμαστε μπορούμε να συμβάλουμε θετικά στον τόπο μας και να γίνουμε παράδειγμα ενεργού πολιτειότητας.
Η συμμετοχή των γονέων υπήρξε πολύτιμη και καθοριστική για την επιτυχία της δράσης. Τους ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία, την υποστήριξη και το όμορφο πνεύμα συνεργασίας που έδωσαν σε αυτή την προσπάθεια. Η συμβολή τους ενίσχυσε το μήνυμα πως η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και η κοινωνική προσφορά ξεκινούν από τη συνεργασία σχολείου και οικογένειας. Ευχαριστούμε θερμά και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας, που φρόντισε για την προμήθεια υλικών υγιεινής και καθαριότητας (γάντια, σακούλες) που αξιοποιήθηκαν στη Δράση.
Θα θέλαμε επίσης να εκφράσουμε τις ειλικρινείς μας ευχαριστίες προς τον Δήμο για τη σημαντική υποστήριξη και τη συμβολή του στην οργάνωση και υλοποίηση της δράσης. Ο Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου ανέλαβε τα έξοδα της μεταφοράς των μαθητών/τριών και των συνοδών Εκπαιδευτικών μας. Η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση αποτελεί πολύτιμο παράδειγμα συλλογικής προσπάθειας για ένα καθαρότερο και πιο βιώσιμο περιβάλλον.
Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, οι μαθητές μας μαθαίνουν στην πράξη την αξία του εθελοντισμού, της προσφοράς και της ενεργού συμμετοχής στα κοινά. Η ενεργός πολιτειότητα καλλιεργείται μέσα από μικρές, αλλά ουσιαστικές πράξεις που δείχνουν ότι όλοι μπορούμε να συμβάλουμε στη δημιουργία μιας καλύτερης κοινωνίας.
Η προστασία του περιβάλλοντος είναι υπόθεση όλων μας και κάθε δράση, όσο μικρή κι αν φαίνεται, μπορεί να κάνει τη διαφορά. Συνεχίζουμε με αισιοδοξία και διάθεση συνεργασίας, δίνοντας στα παιδιά μας το πιο σημαντικό μάθημα: να νοιάζονται, να συμμετέχουν και να δρουν ενεργά για το κοινό καλό.
Εξερευνούμε το μωβ χρώμα μέσα από μια ποικιλία ανοιξιάτικων αισθητηριακών δραστηριοτήτων…
Τα παιδιά παρατήρησαν και μύρισαν αληθινά ζουμπούλια, γνώρισαν το γράμμα «Ζ ζ» και συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας μωβ και πράσινο ρύζι που είχαν τα ίδια χρωματίσει.
Επιπλέον, δημιούργησαν κατασκευές λουλουδιών με ρύζι και γκοφρέ χαρτί, ζωγράφισαν τα δικά τους ζουμπούλια και συμμετείχαν σε αισθητηριακό παιχνίδι με λουλούδια και έντομα 🦟🐝🦋.
Ένας διασκεδαστικός και δημιουργικός τρόπος να συνδεθούν η φύση, η τέχνη και η μάθηση μέσα από το μωβ χρώμα!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.