Ο ερχομός της νέας χρονιάς έδωσε την αφορμή να ασχοληθούμε με τον κύκλο που κάνουν οι εποχές, οι μήνες, ο χρόνος!
Τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε μπορείτε να τις δείτε εδώ.
Ο ερχομός της νέας χρονιάς έδωσε την αφορμή να ασχοληθούμε με τον κύκλο που κάνουν οι εποχές, οι μήνες, ο χρόνος!
Τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε μπορείτε να τις δείτε εδώ.
Το project «Ανταλλαγή Χριστουγεννιάτικων Στολιδιών» (Christmas Decoration Exchange) διοργανώθηκε από το Europe Direct Wrexham – UK με τη συμμετοχή του Europe Direct Περιφέρειας Κρήτης.
Επρόκειτο για μια ανταλλαγή ανάμεσα σε μαθητές σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι κατασκεύασαν Χριστουγεννιάτικα στολίδια με σκοπό να τα στείλουν σε σχολεία που βρίσκονται σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης. Πέρα από τα στολίδια, κάθε σχολείο ετοίμασε πληροφοριακό υλικό (έντυπο ή ηλεκτρονικό) για το πώς γιορτάζονται τα Χριστούγεννα στη χώρα του ή στην ιδιαίτερη περιοχή της χώρας του, το οποίο επίσης έστειλε στα σχολεία της ομάδας στην οποία εντάχθηκε.
Το Νηπιαγωγείο μας ανήκε στην 9η ομάδα (Group 9) μαζί με ακόμη 25 σχολεία από 12 Ευρωπαϊκές χώρες: Αυστρία (2), Κροατία (1), Τσεχία (1), Εσθονία (1), Γαλλία (4), Γερμανία (1), Ελλάδα (1), Ιταλία (3), Πορτογαλία (1), Ρουμανία (2), Ισπανία (5), Ηνωμένο Βασίλειο (3).
Τη δράση μας αναλυτικά μπορείτε να τη δείτε πατώντας “Christmas Decoration Exchange 2018”
Την Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2018, στις 18.00, πραγματοποιήθηκε η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας με την οποία ολοκληρώθηκε η Eυρωπαϊκή Δράση Ανταλλαγής Χριστουγεννιάτικων Στολιδιών (Christmas Decoration Exchange 2018) που υλοποιήσαμε σε συνεργασία με 25 σχολεία από 12 χώρες της Ευρώπης. Αξιοποιώντας την εμπειρία που αποκομίσαμε από τη συγκεκριμένη δράση, εμπνευστήκαμε ένα σενάριο όπου ο παλιός χρόνος μαζί με τη νέα χρονιά ταξιδεύουν σε χώρες της Ευρώπης αναζητώντας πολύτιμα δώρα-ευχές, αξίες μοναδικές, για να χαρίσουν στον κόσμο: αγάπη, ειρήνη, ελευθερία, ισότητα, συνεργασία, αλληλεγγύη, αποδοχή, σεβασμό… Παράλληλα, σε κάθε σταθμό τους, ζωντανεύουν θρύλοι και έθιμα του τόπου που σχετίζονται με τα Χριστούγεννα. Τα δώρα-ευχές από κάθε χώρα τα συμβολίζουν αστέρια φωτεινά, που τα υψώνουν ψηλά, για να θυμάται ο κόσμος όλος τι μας γεμίζει με χαρά! Η θεατρική παράσταση που παρουσιάσαμε είχε τίτλο “Αναζητώντας ευχές στη γειτονιά της Ευρώπης”.
Για ακόμη μια χρονιά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου -που πάντα στέκει δίπλα μας, βοηθός στο έργο μας- οργάνωσε Χριστουγεννιάτικο παζάρι το οποίο λειτούργησε από 17-21 Δεκεμβρίου 2018 στον ενιαίο χώρο του σχολείου. Εκτέθηκαν χειροποίητα διακοσμητικά, σπιτικές δημιουργίες (μαρμελάδες, λικέρ, γλυκά…) που έφτιαξαν γονείς, αλλά και αντικείμενα που πρόσφεραν οικογένειες των παιδιών.
Ευχαριστούμε τους γονείς και φίλους του Νηπιαγωγείου για τη στήριξη που μας έδωσαν!
Τα έσοδα από το παζάρι θα διατεθούν για να καλυφθούν ανάγκες του Νηπιαγωγείου.
Επιπλέον, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων πρόσφερε δωράκια στα παιδιά, τα οποία τους μοίρασε γονιός ντυμένος Άγιος Βασίλης μετά το τέλος της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας, ζωγραφίζοντας χαμόγελα στα πρόσωπά τους!
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην 5η Ημέρα Επαναχρησιμοποίησης, που οργάνωσε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΠΕ) Βάμου στα πλαίσια του Περιφερειακού Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης “Αλλάξτε συμπεριφορές…. ΑνακυκλωSOSτε!”, η οποία φέτος είχε ως κεντρικό θέμα «Χριστούγεννα με Ανακύκλωση και Επαναχρησιμοποίηση».
Επιλέξαμε να συμμετέχουμε με τη δράση «Βιβλία- παιχνίδια που αλλάζουν χέρια» Επαναχρησιμοποίηση βιβλίων/ Παιχνιδιών με σκοπό -όπως αναφέρει το ΚΠΕ Βάμου σε ανακοίνωσή του- «την ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας, μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και άλλων πολιτών για το θέμα των απορριμμάτων, και ειδικά για το μεγάλο θέμα της μείωσης των απορριμμάτων, έτσι ώστε και χρήματα να ξοδεύονται λιγότερα για τη διαχείρισή τους, αλλά και να περιοριστεί η καταστροφή της φύσης, η εξάντληση των φυσικών πόρων και οι αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας». Και βέβαια, όπως συζητήσαμε με τα παιδιά, ένας σημαντικός τρόπος μείωσης των απορριμμάτων είναι η επαναχρησιμοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων από αυτά.
Έχοντας ενημερωθεί γονείς και παιδιά για τη συγκεκριμένη δράση, συγκεντρώθηκε αρκετό υλικό, το οποίο εκτέθηκε στο χώρο του νηπιαγωγείου την Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018.
Όλα τα παιδιά περίμεναν με μεγάλη ανυπομονησία να ξεκινήσει η ανταλλαγή! Καθένα, με τη σειρά, επέλεγε κάτι από την έκθεση, ενώ χρειάστηκε να γίνει και δεύτερος και τρίτος γύρος, καθώς ήταν πολλά τα βιβλία και τα παιχνίδια που είχαν συγκεντρωθεί.
Το σίγουρο είναι πως όλα τους χάρηκαν ιδιαίτερα τη διαδικασία της ανταλλαγής, συνειδητοποιώντας παράλληλα τα περιβαλλοντικά, αλλά και τα οικονομικά οφέλη της επαναχρησιμοποίησης!
Μπρρ!!! Χειμώνας έφθασε με κρύο πολύ!
Κατά τη διάρκεια συζήτησης που είχαμε με τα παιδιά, καταγράψαμε τις λέξεις που είπαν πως τους φέρνει στο νου η συγκεκριμένη εποχή. Από το σύνολο των λέξεων επέλεξαν ορισμένες, τις οποίες χρησιμοποιήσαμε για να συνθέσουμε όλοι μαζί ένα ποίημα με θέμα το χειμώνα. Το ποίημα έγινε τραγούδι όταν -έπειτα από διάφορες δοκιμές- καταλήξαμε να το “ντύσουμε” με μια οικεία και αγαπημένη μελωδία που κρίναμε πως του ταιριάζει (Frere Jacques).
Ακολούθησε η εικονογράφηση των στροφών του τραγουδιού, εργασία που έγινε σε ομάδες.
Στη συνέχεια το τραγούδι ηχογραφήθηκε, οι ζωγραφιές των παιδιών που αντιστοιχούν στην κάθε στροφή του ψηφιοποιήθηκαν και συνοδευόμενες από τους στίχους τους -με τη βοήθεια ενός λογισμικού επεξεργασίας πολυμέσων και δημιουργίας βίντεο, του windows movie maker- έγιναν ταινία, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να απολαμβάνουν οποιαδήποτε στιγμή επιθυμούν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.
Μπορείτε να δείτε την ταινία πατώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:“Χειμώνας έφθασε!”
Ήταν ευχάριστη έκπληξη η επιστολή που λάβαμε από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης με την οποία ενημερωθήκαμε για τη συμπερίληψη της σχολικής μας μονάδας σε εκείνες που επρόκειτο να βραβευτούν για την επιτυχημένη τους δράση στο πλαίσιο του Δικτύου Π.Ε. «Οι Πράσινες Γωνιές της Γειτονιάς μου», τις σχολικές χρονιές 2011-2018.
Η εκδήλωση βράβευσης, η οποία συνδιοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης και τη Δ/νση Β’/βάθμιας Εκπ/σης Α’ Αθήνας, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018 στην αίθουσα «Άρης Γαρουφαλής» του Ωδείου Αθηνών από τις 09:00 έως τις 15:00. Παραβρέθηκαν η προϊσταμένη του νηπιαγωγείου Ειρήνη Χιωτάκη και η νηπιαγωγός Σπυριδούλα Αντωνάτου. Ξεκινώντας το πρόγραμμα της εκδήλωσης, έγινε παρουσίαση του Δικτύου και του νέου Εκπαιδευτικού Υλικού του.
Ακολούθησαν παρουσιάσεις δράσεων από τα βραβευόμενα σχολεία. Με τη σειρά μας, προλογίσαμε και παρουσιάσαμε βίντεο με τα σημαντικότερα σημεία της δράσης που υλοποιήσαμε τη σχολική χρονιά 2013-2014 υιοθετώντας ως “Πράσινη Γωνιά” μας την Παιδική Χαρά Κατσιφαριανών Χανίων.
Ακολούθησε η βράβευση των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία έδωσε την ευκαιρία να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση των παιδιών ώστε να κατανοήσουν και να αποδεχτούν τα άτομα αυτά. Δύο ξεχωριστά βιβλία, η “Φένια η αγαπημένη των ήχων” και η “Αργυρώ γελάει” βοήθησαν προς αυτή την κατεύθυνση, όπως και πολλά παιχνίδια που ενεργοποίησαν τις αισθήσεις.
Μέσα από όλη αυτή τη διαδρομή, αλλά και μέσα από την προβολή υλικού που ανασύραμε από το διαδίκτυο, τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι όλοι μας είμαστε διαφορετικοί αλλά και μοναδικοί! Ότι τα άτομα με αναπηρία είναι άτομα με «ειδικές ικανότητες» που αξίζουν την αποδοχή και το σεβασμό μας καθώς είναι σε θέση να κάνουν πολλά πράγματα, και να επιτυγχάνουν σημαντικούς στόχους, σε πολλούς τομείς!
Δείτε αναλυτικά πώς εργαστήκαμε γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Το “θαύμα” της γέννησης του φυτού από το σπόρο είχαν την ευκαιρία τα παιδιά να το δουν να συμβαίνει μπροστά στα μάτια τους. Τα σποράκια που φύτεψαν στην τάξη έβγαλαν ρίζες, βλαστό, φύλλα κι εκείνα παρακολουθούσαν με ενθουσιασμό την εξέλιξή τους! Όταν πια με τη φροντίδα τους τα φυτά μεγάλωσαν, μεταφέρθηκαν στο λαχανόκηπο του σχολείου για να αναπτυχθούν καλύτερα.
Μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλη μας τη δράση, πώς λειτουργήσαμε ως μικροί καλλιεργητές, πατώντας… “Η καλλιέργεια του λαχανόκηπού μας!”