Από τις πρώτες και πιο σημαντικές παιδαγωγικές τακτικές του νηπιαγωγείου είναι η θέσπιση κανόνων και η οριοθέτηση του χώρου. Στις τάξεις συναποφασίζουμε τον τρόπο της κοινωνικής μας αλληλεπίδρασης, οριοθετούμε την λειτουργικότητα του χώρου, διασαφηνίζουμε τον τρόπο χρήσης των υλικών αντικειμένων και όποτε χρειαστεί επαναπροσδιορίζουμε τις συμβάσεις μας- τους κανόνες μας. Όλα αυτά με την συμμετοχή όλων των μαθητών σε κάθε στάδιο: καταγραφή, διαμόρφωση, αισθητική.
Επίσης ορίζουμε και τις ρουτίνες μας, τις επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες που σχετίζονται με την οργάνωση της ημέρας και βοηθούν τους μαθητές να δημιουργήσουν σταθερές βάσεις για την συναισθηματική και γνωστική τους ανάπτυξη, όπως είναι το ημερολόγιο και το παρουσιολόγιο. Η εμπλοκή τους σε όλα τα παραπάνω είναι άμεση προωθώντας με αυτόν τον τρόπο τον παιδοκεντρισμό στον χώρο του σχολείου.

