Σύμφωνα με το έγγραφο του ΥΠΔΒΜΘ για τον καθορισμό της διδακτέας ύλης, δεν υπάρχουν αρκετές αλλαγές στην ύλη του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμαμτιστικό Περιβάλλον της Γ΄Τάξης του Ενιαίου Λυκείου. Πιο συγκεκριμένα, έχουν αφαιρεθεί έχουν αφαιρεθεί μικρά κομμάτια θεωρίας και η δομή ΕΠΙΛΕΞΕ.

Η πρόταση μου λοιπόν για τον προγραμματισμό της διδακτικής ύλης του μαθήματος, στηρίζεται και πάλι σε αντίστοιχο σχέδιο προγραμματισμού ύλης του συναδέρφου Σαριμπαλίδη Ιωάννη (τον οποίο και ευχαριστώ) και συνοψίζεται στα εξής βασικά σημεία :

  • Πρώτα διδάσκονται όλα τα θεωρητικά κεφάλαια. Αυτό γίνεται διότι:
    • έτσι βοηθάς όλους τους μαθητές να συμμετέχουν στην τάξη.
    • αν αφήσεις την θεωρία στο τέλος το πιο πιθανό είναι να μην την κάνεις.
    • έχει παρατηρηθεί από έμπειρους συναδέρφους ότι πολλοί μαθητές γράφουν τις ασκήσεις και αποτυγχάνουν στην θεωρία. Αυτό μάλλον σημαίνει ότι δεν την διδάχθηκαν καλά.
  • Διδάσκονται ταυτόχρονα οι αλγόριθμοι (ψευδογλώσσα) με τη ΓΛΩΣΣΑ (προγράμματα). Αυτό προτείνεται άλλωστε και από το βιβλίο του καθηγητή. 
  • Δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα στα προγράμματα γιατί ένας μαθητής που θα γράψει πρόγραμμα στο τέλος δεν θα έχει ποτέ πρόβλημα στις εξετάσεις.
  • Υπάρχουν ώρες αποκλειστικά αφιερωμένες σε διαγράμματα ροής και μετατροπές.
  • Υπάρχουν 10 επαναληπτικά τεστ.
  • Υπάρχουν ώρες επανάληψης που αν δεν μπορέσει να καλυφθεί όλη η ύλη απλά δεν πραγματοποιούνται. 
  • Σε κάθε ώρα οι μαθητές παίρνουν ένα φυλλάδιο ασκήσεων για το σπίτι και το επιστρέφουν στο επόμενο μάθημα. Την επόμενη φορά το παίρνουν πίσω διορθωμένο με σχόλια που αφορούν τις ασκήσεις αλλά και την ενθάρρυνση τους.