Σήμερα, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου στην Τεχνολογική κατεύθυνση γράψανε το 1ο Επαναληπτικό Τεστ στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, το οποίο καλύπτει την ύλη του πρώτου κεφαλαίου καθώς και τις ενότητες 2.1 και 2.3 (σύμφωνα με τον προγραμματισμό).
Το πρώτο αυτό τέστ βασίστηκε στο αντίστοιχο 1ο Επαναληπτικό Τεστ του συνάδερφου Σαριμπαλίδη Ιωάννη και προσπάθησα να το προσαρμόσω όσο περισσότερο γίνεται στις ιδιαιτερότητες της τάξης μου. Πάντως, οι επιδιώξεις από αυτό το τεστ είναι κοινές και ήταν οι εξής:
- προσπάθησα να υπάρχουν αρκετά εύκολα θέματα, ορισμένα δύσκολα αλλά και κάποιες “πονηρές” ερωτήσεις.
- τα θέματα να μοιάζουν με αυτά που τους είχαν δοθεί σαν επαναληπτικές ερωτήσεις
- η δομή του τεστ είναι παρόμοια με αυτή των Πανελλαδικών εξετάσεων, έτσι ώστε να εξοικειώνονται οι μαθητές όσο το συνατό περισσότερο
Παρακάτω μπορείτε να δείτε το 1ο Επαναληπτικό Τεστ που δόθηκε στους μαθητές.
Με μια απλή στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων, σε σύνολο 7 γραπτών και με άριστα το 100, ο μέσος όρος της τάξης κυμάνθηκε στο 94%, με μέγιστο βαθμό το 98% και ελάχιστο το 83%. Στο παρακάτω γράφημα φαίνονται αναλυτικότερα οι επιδόσεις χωρισμένες σε κλίμακες.
[singlepic id=114 h=448 w=237]
Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι μαθητές μου ήταν:
- Το 4ο Θέμα, το οποίο όντως ήταν το ποιο δύσκολο αφού ακόμα δεν έχουμε γράψει δικούς μας αλγόριθμους
- Επίσης, παρατήρησα και ένα πρόβλημα στην απόδοση των ορισμών που δόθηκαν προς εξέταση. Αρκετοί από τους μαθητές μου προσπαθούσαν να δώσουν το νόημα του ορισμού με δικά τους λόγια, ενώ πιστεύω ότι ειδικά στους ορισμούς θα πρέπει να διατυπώνονται όσο το δυνατό πιο πιστά με το βιβλίο. Θα τους εφιστήσω την προσοχή για αυτό το θέμα.
#1 από Νίκος Π. Μιχαηλίδης στις 5 Οκτωβρίου 2010
Παράθεση
Γιάννη καταρχάς σε ευχαριστώ για το σχόλιο.
Τώρα που το ξανασκέφτομαι όντως η ερώτηση με τον απικοισμό του ήλιου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ώς αμφιλεγόμενη. Η αλήθεια είναι ότι εγώ θεώρησα σωστό ότι είναι άλυτο πρόβλημα (όπως εξάλλου και το σύνολο των μαθητών). Θα είμαι πιο προσεκτικός με τις διατυπώσεις των ερωτήσεων από εδώ και πέρα ώστε να αποφεύγονται τέτοιου είδους παρερμηνείες.
Όσον αφορά το θέμα των ορισμών, το πρόβλημα παρατηρήθηκε στο ερώτημα Δ του 1ου Θέματος. Βασικά, αυτό που ήθελα να πω ήταν ότι ενώ κάποιοι από τους μαθητές έδιναν τους ορισμούς ακριβώς όπως το βιβλίο (χωρίς να σήμαίνει ότι “παπαγάλιζαν”) υπήρξαν 2-3 περιπτώσεις, στις οποίες οι μαθητές έδιναν τμήμα του ορισμού π.χ. για το ποιά προβλήματα ονομάζονται απόφασης είπαν “απόφασης ονομάζονται όταν εμείς κληθούμε να απαντήσουμε με ένα Ναι ή με ένα Οχι”. Πάνω σε αυτό το ζήτημα θέλω να τους εφιστήσω την προσοχή, γιατί πιστεύω ότι ειδικα για θέματα Πανελληνίων εξετάσεων (όπου μπορεί να πέσεις σε κάποιον “ιδιότροπο” εξεταστή) καλό είναι να αποδίδονται οι ορισμοί όσο το δυνατό πληρέστερα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να παπαγαλίζονται (κάτι για το οποίο είμαι εντελώς αντίθετος). Με ενδιαφέρει πολύ η γνώμη σου και επομένως τα σχόλια ευπρόσδεκτα, 🙂
Πάντως η οπτική γωνία που μου έδωσες για την εκμάθηση των ορισμών είναι πολύ χρήσιμη και θα την αξιοποιήσω κατάλληλα.
Σε ευχαριστώ για ακόμη μια φορά.
#2 από Σαρημπαλίδης Ιωάννης στις 5 Οκτωβρίου 2010
Παράθεση
Νίκο, ο αποικισμός του ήλιου είναι νομίζω μία αμφιλεγόμενη ερώτηση. Με βάση την κοινή λογική είναι άλυτο αλλά επειδή ακριβώς είναι αυτονόητο δεν έχουν κάτσει οι επιστήμονες να αποδείξουν ότι είναι άλυτο πρόβλημα. Χωρίς όμως απόδειξη πρέπει να θεωρείται ανοικτό. Εσύ τι το θεωρείς;
Επίσης όσο αναφορά τους ορισμούς πιστεύω ότι δεν είναι καλό να πιέζουμε τους μαθητές. Αν δεν έχει μάθει καλά τον ορισμό μάλλον δεν τον έχει καταλάβει. Αφού έχεις και λίγους μαθητές μπορείς να δουλέψεις την εκμάθηση των ορισμών ως εξής :
Κάθε έννοια λοιπόν έχει βάθος και πλάτος. Το βάθος είναι θα λέγαμε το σύνολο των χαρακτηριστικών της έννοιας. Π.χ. δεν μπορώ να έχω αλγόριθμο που να είναι μη πεπερασμένος.
Άρα για να μάθει κάποιος μία έννοια πρέπει να μάθει ποια είναι τα χαρακτηριστικά της έννοιας αυτής. Σύμφωνα με το βιβλίο τα χαρακτηριστικά αυτά για τον αλγόριθμο είναι :
1) Πεπερασμένη σειρά ενεργειών,
2) Αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε πεπερασμένο χρόνο,
3) Στοχεύει στην επίλυση ενός προβλήματος
Είναι μία οπτική γωνία που πιστεύω να σου είναι χρήσιμη.