Αντιμετώπιση σεισμού…. μια καταστάση έκτακτης ανάγκης !
Αντιμετώπιση σεισμού…. μια καταστάση έκτακτης ανάγκης !
Στη σύγχρονη κοινωνία, παρατηρούμε ότι πολλοί πολίτες μένουν αδιάφοροι απέναντι στα προβλήματα που ανακύπτουν. Η αδιαφορία αυτή οφείλεται, είτε στο ότι έχουν απογοητευτεί από την κατάσταση που επικρατεί, είτε στο ότι θεωρούν πως δεν έχει νόημα να προσπαθήσουν, διότι, κατά τη γνώμη τους, η κατάσταση αυτή δεν πρόκειται να βελτιωθεί.
Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν πάντα οι άνθρωποι εκείνοι, οι οποίοι θέτουν ως προτεραιότητα το κοινό καλό και την πρόοδο του συνόλου, αλλά και των ίδιων και, κατ’ επέκταση, προβαίνουν σε πράξεις με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ευημερία τους. Βάζοντας στην άκρη τον εγωισμό τους και το προσωπικό τους όφελος, μεριμνούν για τη φροντίδα των συμπολιτών τους και των προβλημάτων που ταλανίζουν το κοινωνικό σύνολο.
Ο ενεργός πολίτης γνωρίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του και, φυσικά, συμμετέχει ενεργά στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Στη σημερινή εποχή, η κατάσταση είναι τέτοια, που ο κάθε πολίτης αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, ώστε να βρεθούν λύσεις στα ζητήματα που απασχολούν το σύνολο της κοινωνίας. Ενεργός πολίτης δεν είναι μόνο αυτός ο οποίος εμπλέκεται με τα κοινά, διαμορφώνει την άποψή του βασιζόμενος στην κριτική του σκέψη και συμμετέχει στον δημόσιο διάλογο. Ο ενεργός πολίτης βοηθά στην επίλυση των τρεχόντων προβλημάτων, αλλά και αυτών που ενδέχεται να προκύψουν μελλοντικά. Οφείλει να στηρίζει τόσο τον εαυτό του όσο και τους ανθρώπους γύρω του, ανεξάρτητα από τη φυλή, το κοινωνικό υπόβαθρο, ή άλλους παράγοντες. Είναι εκείνος που οραματίζεται το μέλλον και προσπαθεί να φέρει την αλλαγή, ακόμη κι αν στην αρχή μοιάζει ουτοπία.
Αυτά και άλλα ζητήματα πραγματεύεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ενεργώ ως πολίτης» , το οποίο απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων (από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο) και όλων των τύπων σχολείων και αποτελεί μία πρόταση προσέγγισης θεμάτων που συνδέονται με τη συμμετοχή στη δημοκρατία και στη δημόσια πολιτική ως πολίτες.
Στο άρθρο αυτό γίνεται μια προσπάθεια να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς που διατίθενται να εκπονήσουν δράσεις του Προγράμματος Σπουδών Ενεργού Πολίτη..

Η εφηβική και παιδική παχυσαρκία αποτελεί μείζον πρόβλημα στη σύγχρονη κοινωνία.
Σύγχρονες επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει τη στενή σύνδεση σοβαρών νοσημάτων με παράγοντες της σύγχρονης διατροφής, γεγονός που αναδεικνύει τη σημασία της υγιεινής διατροφής ως βασική προτεραιότητα για τη δημόσια υγεία.
Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ δίαιτας και διατροφικής διαταραχής είναι πολύ λεπτή και η εμμονή με επαναλαμβανόμενες δίαιτες μπορεί εύκολα στους εφήβους και νέους ενηλίκους να εξελιχθεί σε διατροφική διαταραχή. Τα αίτια μπορούν να αναζητηθούν μέσα στο ίδιο το άτομο και την προσωπικότητά του, την οικογένεια και το περιβάλλον του, ακόμη και μέσα από την προβολή ως προτύπων μη υγιών και μη ρεαλιστικών αδύνατων μοντέλων. Τα παιδιά δέχονται με αυτό τον τρόπο «πιέσεις» να προσαρμοστούν σε αυτά τα “πρότυπα” και καθορίζουν την αξία τους από το πόσο τα προσεγγίζουν ή όχι.
Η πρωτογενής πρόληψη με την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου διαβίωσης πρέπει να αποτελούν προτεραιότητα στην παιδεία των παιδιών επισημαίνουν διαιτολόγοι και επιστήμονες.
Αυτό το άρθρο έχει ως στόχο να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει γονείς, εκπαιδευτικούς και παιδιά για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και της φυσικής άσκησης στη διαμόρφωση υγιών συνηθειών δια βίου.
Συνέχεια
To πιο συζητημένο θέμα που απασχολεί κάθε χρονιά τους περισσότερους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς είναι το ζήτημα της καλής συνεργασίας μεταξύ τους. Και όλοι γνωρίζουμε το γιατί…..ο σκοπός τους είναι κοινός και αφορά στην πρόοδο και στην ολοκληρωμένη κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού.
Η σχέση γονέων και εκπαιδευτικών
Η σχέση αυτή μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικού είναι θεμελιώδους σημασίας. Η πολυπλοκότητά της και η σοβαρότητά της καταδεικνύει πόσο πολλοί είναι οι παράγοντες που την επηρεάζουν. Κάποιοι από αυτούς, οι πιο σημαντικοί, είναι το κοινωνικό, οικονομικό και μορφωτικό υπόβαθρο των γονέων, οι παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές απόψεις του δασκάλου ή και ακόμα η εκπαιδευτική πολιτική του κάθε σχολείου.
Η συνεργασία αυτή λοιπόν είναι αναγκαίο να λειτουργήσει παραγωγικά σε κάθε περίπτωση! Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει και οι δύο πλευρές να επιδιώξουν μια ουσιαστική συνεργασία με γνώμονα το καλό του παιδιού. Συνέχεια
Ας ξεκινήσουμε μια νέα σχολική χρονιά με στόχο να αναδειχτεί η μοναδικότητα του καθενός μας αλληλεπιδρώντας δημιουργικά
μέσα σε ένα πολύχρωμο παζλ που ονομάζεται “μάθηση”.
Σε αυτό θα μας βοηθήσουν οι ομιλίες του θιασώτη ριζικών αλλαγών στην εκπαίδευση, Sir Ken Robinson, που εκτός από τα βιβλία του, αποτέλεσαν κατά καιρούς υλικό στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όλου του κόσμου και οι ιδέες του συνέβαλαν στη διαμόρφωση των πιο πρωτοπόρων αλλαγών στο εκπαιδευτικό παγκόσμιο στερέωμα.
Οι TED ομιλίες του Σερ Κεν Ρόμπινσον δεν εκπαιδεύουν απλώς, αλλά κινητοποιούν εκπαιδευτικούς να αναθεωρήσουν ριζικά το ρόλο τους, να αναζητήσουν τις δημιουργικές δυνατότητες κάθε παιδιού και να δημιουργήσουν τάξεις όπου η μάθηση, το ταλέντο και η χαρά συνυπάρχουν. .
Είναι σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να ενστερνιστούν τις ιδέες του Σερ Κεν Ρόμπινσον γιατί αυτές προέρχονται από έναν ολιστικό και ανθρωποκεντρικό τρόπο διδασκαλίας που αναγνωρίζει τη μοναδικότητα και τα ταλέντα κάθε μαθητή, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα και το εσωτερικό κίνητρο στη μάθηση. Οι ιδέες του συμβάλλουν στην αλλαγή του ρόλου του εκπαιδευτικού από απλή μεταδότη γνώσης σε καλλιεργητή των δυνατοτήτων και ταλέντων, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που προωθεί τη συνεχή ενημέρωση, ευελιξία, καινοτομία και συνεργατικότητα. Αναμφισβήτητα όλοι γνωρίζουμε πως αυτά τα στοιχεία απαιτούνται για τη θετική μεταβολή και τη συνεχή επαγγελματική εξέλιξη όλων μας, αφού οδηγούν σε τάξεις όπου οι μαθητές γίνονται χρήστες της γνώσης με αυξημένη αίσθηση ελέγχου και ελευθερίας στη μαθησιακή τους πορεία.
Η ικανότητα να συγχωρείς είναι προσόν του δυνατού.
Οι αδύναμοι ποτέ δεν συγχωρούν.
Μαχάτμα Γκάντι
Από τη στιγμή της γέννησης μέχρι τη στιγμή του θανάτου, ένα άτομο ζει, εκδηλώνοντας ένα πλήρες φάσμα συναισθημάτων. Τι είναι τα συναισθήματα για ένα άτομο; Είναι η αντίληψή του για τον κόσμο γύρω του, τους ανθρώπους. Αντανάκλαση των πράξεων τόσο των δικών του όσο και των άλλων. Ο κόσμος των συναισθημάτων είναι πολύπλευρος και αφθονεί σε διάφορες αποχρώσεις. Οι πιο έντονες εκδηλώσεις θεωρούνται η αγάπη, ο φόβος και η δυσαρέσκεια.
Όλοι μας νιώθουμε συνεχώς προσβεβλημένοι από κάποιον και δεν καταλαβαίνουμε πάντα πώς να σβήσουμε γρήγορα αυτό το επιβλαβές και εξαντλητικό συναίσθημα μέσα μας.
Η συγχώρεση όμως δεν είναι συναίσθημα. Είναι συνειδητή επιλογή. Θέλει χρόνο και αφοσιωμένη εξάσκηση. Είναι μία προσπάθεια απαιτητική καθώς καλείσαι να διαχειριστείς δύσκολες σκέψεις και συναισθήματα. Στο τέλος όμως της διαδρομής σε περιμένει η λύτρωση.
Απεναντίας η δυσαρέσκεια είναι ένα συναίσθημα που το νοιώθουν όλοι οι άνθρωποι που δεν μπορούν να συγχωρέσουν : δεν είναι έμφυτο σε εμάς από τη γέννηση, αλλά μάλλον ένας επίκτητος ίσως και κληρονομικός τρόπος συμπεριφοράς. Είναι μια προσπάθεια που κάνουμε για να δείξουμε την άσχημη ψυχολογική κατάσταση που νοιώθουμε ή να τιμωρήσουμε το άτομο που έχουμε δίπλα μας επειδή δεν εκπληρώνει τις προσδοκίες μας, χωρίς ποτέ να του πούμε ευθέως τι μας συμβαίνει. Αλλά αυτές οι προσδοκίες είναι μόνο δικές μας, προσωπικές… Γιατί να μας τις εκπληρώσει κάποιος;
Η Επιστήμη της Συγχώρεσης
Δικαιοσύνη για όλους. Υπομονή απέναντι στην ενόχληση. Συμπόνια για τους αρρώστους. Έλεος για τους φτωχούς. Συγχώρεση προς τους εχθρούς κάποιου. Τέτοια αξιώματα για τη ζωή διαποτίζουν τις κοινωνίες εδώ και χιλιετίες. Κάτω από τέτοιες αλήθειες κρύβονται οι ηθικές αρετές – αυτά τα θέματα της καλοσύνης που βοηθούν το άτομο και την κοινωνία να λειτουργούν καλά. Μαθαίνουμε πολύ νωρίς στη ζωή να είμαστε δίκαιοι, να είμαστε υπομονετικοί, να δίνουμε από την αφθονία μας για να ζήσουν οι άλλοι, να λέμε συγγνώμη και να προχωράμε καλά.
Μαθαίνουμε αυτές τις αρετές από πρόσωπα εξουσίας, δασκάλους, γονείς και συνομηλίκους. Μερικές φορές εισπνέουμε τη σοφία που έχουμε λάβει χωρίς δεύτερη σκέψη. Έχουμε ποτέ αναρωτηθεί ως κοινωνία: «Πώς ακριβώς μπορούμε να είμαστε δίκαιοι; Πώς βαδίζουμε πραγματικά στο μονοπάτι της συγχώρεσης; Αν αρνηθούμε να είμαστε δίκαιοι, ποιες είναι οι συνέπειες για την ευημερία των ατόμων και για την κοινωνική μας ομάδα; Όταν συγχωρούμε, ποιες είναι οι συνέπειες;» Οι ερωτήσεις δεν χρειάζεται να έχουν απαντήσεις που εισπνέονται χωρίς σκέψη, επειδή καθεμία από αυτές τις ερωτήσεις μπορεί να ελεγχθεί επιστημονικά.
Αν μπορούμε να εκπαιδεύσουμε την πλειοψηφία των μαθητών σε μια κοινότητα στην τέχνη της συγχώρεσης, τότε αυτή η κοινότητα είναι πιθανό να γίνει πιο ειρηνική τις επόμενες δεκαετίες καθώς τα παιδιά θα εισέλθουν στην ενηλικίωση και θα εφαρμόσουν τη συγχώρεση στην οικογένεια, την εργασία και άλλα κοινοτικά πλαίσια.
Συνέχεια
Είναι γενική παραδοχή ότι η δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας δεν έχει να επιδείξει την επιθυμητή αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα. Ένας από τους κύριους παράγοντες γι’ αυτό, σύμφωνα με δημοσιευμένα ερευνητικά συμπεράσματα, είναι η έλλειψη ορθολογικής οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων ως εκπαιδευτικών οργανισμών, καθώς και η απουσία ενημέρωσης των στελεχών για τρόπους άσκησης αποτελεσματικής διοίκησης.
Η ενεργοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας και η υπεύθυνη συμμετοχικότητά τους στις δράσεις του σχολείου, προκειμένου (αυτό) να αναδειχθεί σε
βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού συστήματος αποτελεί βασική επιδίωξη του εκπαιδευτικού συστήματος . Η ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων για την ορθή λειτουργία του σχολείου στηρίζεται στις κοινές αξίες που αποδέχονται τα μέλη και σε
μια κουλτούρα που προωθεί τόσο το όραμα του σχολείου για βελτίωση όσο και την επαγγελματική ανάπτυξη των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο αυτής της ιδεολογίας παρακάτω σας δίνεται η δυνατότητα να ενημερωθείτε για την νομοθεσία που διέπει βασικές λειτουργίες όλου του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος .
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε …
για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων
Στην προσπάθειά μας να διευκολύνουμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, σας παραπέμπουμε στον ιστότοπο του κ. Δημητρακόπουλου όπου συγκεντρώθηκαν τα νομοθετήματα και οι διατάξεις εκείνες που ρυθμίζουν τη λειτουργία της σχολικής μονάδας (2024-2025) .
Εκεί θα βρείτε αναρτημένη και την απόφαση της ΔΟΕ (2017) για τα “Εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών της Π.Ε.”, ώστε να γνωρίζουμε τις θέσεις του Κλάδου και να υπερασπιζόμαστε τις κατακτήσεις μας.
Με τη βεβαιότητα πως θα κριθεί με επιείκεια για ενδεχόμενες αβλεψίες ή παραλείψεις (η επικαιροποίηση, ασφαλώς, συνεχίζεται), βρείτε όλη την νομοθεσία που αφορά τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πατώντας στην παρακάτω εικόνα .


Μην σκέφτεσαι πως ο χρόνος θα αλλάξει την ζωή σου. Το μόνο που αλλάζει ο χρόνος είναι την ημερομηνία λήξης των ευκαιριών σου.. Τόλμησε..
Ζούμε σε έναν ποικιλόμορφο κόσμο που σφύζει από δημιουργική ενέργεια και καινοτόμες ιδέες.
Πώς ορίζονται όμως οι όροι – δημιουργικότητα, καινοτομία και πολιτισμός;
Ποια η μεταξύ τους σχέση;
Πώς μπορούν να προωθήσουν την καινοτομία, ο πολιτισμός και η δημιουργική σκέψη; Μπορεί η μία να τροφοδοτήσει την άλλη;
Είναι η δημιουργικότητα μία εξίσου πολύτιμη και απαραίτητη δεξιότητα όπως αυτή της γραφής ή της ανάγνωσης; Γιατί αναφέρεται τόσο συχνά στην αγορά εργασίας; Είναι προνόμιο λίγων και αν ναι οι υπόλοιποι μπορούν να την αποκτήσουν;
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να αναπτύξουν πλήρως τις δυνατότητές τους για δημιουργική και καινοτόμο σκέψη;
Ποιος είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης και της διά βίου μάθησης στην προσπάθεια να αποκτήσουν τα παιδιά μας μεγαλύτερη δυναμικότητα, αυτοπεποίθηση και δημιουργικότητα;
Ας προσπαθήσουμε να εξετάσουμε ορισμένα βασικά ζητήματα και να μελετήσουμε με ποιον τρόπο η δημιουργικότητα και η καινοτομία μπορούν να δώσουν το έναυσμα για την αλλαγή. Γιατί όπως όλοι μας γνωρίζουμε στα πλαίσια του διαρκώς αυξανόμενου ανταγωνισμού και των σοβαρών παγκόσμιων προκλήσεων, οι καινοτόμες πρακτικές και οι δημιουργικές λύσεις αποτελούν εφαλτήριο για την ανάπτυξη και την ευημερία …
Πατήστε στην παραπάνω εικόνα για να δείτε ή να κατεβάσετε την ταινία
Βασισμένο στο best seller των New York Times, το ΘΑΥΜΑ αφηγείται την συγκλονιστική και συγκινητική ιστορία του Αυγούστου Πούλμαν.O Αugust Pullman, ένα παιδί γεννημένο με κρανιακή δυσμορφία , (σύνδρομο Treacher Collins) δεν πάει στο σχολείο γιατί ντρέπεται για την εμφάνισή του. Έτσι κάνει κατ’ οίκον μαθήματα με τη μητέρα του. Όταν τελικά μετά από προτροπή της οικογένειάς του αποφασίζει να πάει για πρώτη φορά στο σχολείο και να ενταχθεί στο κοινωνικό σύνολο, θα αντιμετωπίσει την αποστροφή και την απόρριψη των συμμαθητών του. Θα καταφέρει τελικά να τον αποδεχθούν οι άλλοι και να τον αγαπήσουν; Συνέχεια
Ώρα για προπόνηση… αλήθεια, τι πίνει το παιδί σας;
Το νερό, ειδικά μεταξύ των νεαρών αθλητών, σπάνια είναι το ρόφημα που θα επιλέξουν για να ενυδατωθούν.
Τεράστιες διαφημιστικές καμπάνιες αθλητικών και ενεργειακών ποτών απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες και σε όλες τις κατηγορίες αθλητών, δημιουργώντας ετήσιες πωλήσεις 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τα ενεργειακά ποτά έχουν κάνει την εμφάνιση τους στην ευρωπαϊκή αγορά τα τελευταία χρόνια και προωθούνται ως ποτά τα οποία προσφέρουν «γρήγορη έκρηξη ενέργειας στο σώμα».
Τα ενεργειακά ποτά έχουν γίνει συνώνυμες με τις αθλητικές επιδόσεις. Συχνά συγχέονται με τα αθλητικά ποτά και με τα ποτά που είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες. Η γοητεία τους έγκειται στη σύνθεσή τους – συνήθως ένα μείγμα υδατάνθρακες ταχείας απορρόφησης κατά τη διάρκεια της άσκησης, ηλεκτρολύτες, και μερικές φορές, καφεΐνη.
Για τους ειδικούς δεν είναι περίεργο που τα αθλητικά ενεργειακά ποτά είναι το πρώτο πράγμα που αρπάζουν τα διψασμένα παιδιά στην προπόνησή τους.
Οι όροι «ενεργειακά» και «αθλητικά» ποτά χρησιμοποιούνται συχνά εναλλακτικά και τα προϊόντα αυτά συχνά πωλούνται μαζί με τα αναψυκτικά στα παντοπωλεία, τα περίπτερα και τα σουπερμάρκετ.
Ωστόσο, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στα συστατικά τους.
Τα ενεργειακά ποτά απαγορεύονται από το νόμο να πωλούνται σε ανηλίκους κάτω των 14 ετών, αλλά εξακολουθούν να καταναλώνονται «σαν χαλβάς».
Οι έφηβοι ηλικίας 11, 12 και 13 ετών με δοχεία ενεργειακών ποτών παρατηρούνται όλο και περισσότερο σε παγκάκια πάρκου και οι πωλητές λένε ότι δεν έχουν κανένα τρόπο να προσδιορίσουν την ηλικία τους.
Η συσκευασία στην οποία πωλούνται ορισμένα από αυτά τα ποτά μοιάζει με χυμό, οπότε τίποτα δεν φαίνεται ύποπτο με την πρώτη ματιά.
Χρειάζεται η απόκτηση γνώσεων, η μελέτη και η προσεκτική χρήση ενεργειακών ποτών.
Όσον αφορά την κοινωνία του σχολείου μας και κατ΄ επέκταση την ευρύτερη
κοινωνία είναι πολύ σημαντικό να γίνουν διάφορα σεμινάρια ή διαλέξεις από ειδικούς
επιστήμονες που ασχολούνται με ενεργειακά ποτά εντός του σχολείου ή μέσα από
διάφορες δραστηριότητες που θα διοργανώσει το ίδιο το σχολείο ώστε να
ενημερωθούν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές. Συνέχεια
