Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

190502141321 insurance 2

Screenshot 3 1 1

Μία φυσική καταστροφή είναι η συνέπεια ενός φυσικού κινδύνου (π.χ. μίας ηφαιστειακής έκρηξης, ενός σεισμού, μίας κατολίσθησης) η οποία περνάει από το στάδιο της πιθανότητας σε μία ενεργή φάση και κατά συνέπεια έχει επιπτώσεις στις ανθρώπινες δραστηριότητες.
Η ανθρώπινη αδυναμία μπροστά στις φυσικές καταστροφές, που επιδεινώνεται από την έλλειψη προγραμματισμού ή την έλλειψη κατάλληλου συστήματος διαχείρισης έκτακτων αναγκών, οδηγεί σε οικονομικές, δομικές και ανθρώπινες απώλειες.

Design D

Η περιβαλλοντική παιδεία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την διάσωση της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Γι’ αυτό ας προσπαθήσουμε  να επενδύσουμε στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών. Γιατί μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση οι μαθητές μπορούν να αποκτήσουν μια θετική στάση ζωής απέναντι στο περιβάλλον. Δυστυχώς, κάθε χρόνο,  τόσο με τις δασικές πυρκαγιές, όσο και με τις πλημμύρες, γινόμαστε  μάρτυρες φυσικών καταστροφών με τραγικές επιπτώσεις για το φυσικό περιβάλλον και την κοινωνία μας. Είναι λοιπόν, επιτακτική ανάγκη περισσότερο από ποτέ, να είμαστε ευαισθητοποιημένοι απέναντι στο περιβάλλον και να μαθαίνουμε στα παιδιά μας πώς να το προστατεύουν. Να φροντίσουμε ώστε να κατανοήσουν την αξία της πρόληψης από φυσικές καταστροφές και το κόστος της κλιματικής αλλαγής. Γιατί όσο καλλιεργούμε την περιβαλλοντική συνείδηση στα παιδιά μας, τόσο θα βελτιώσουμε τις συνθήκες ζωής όλων μας!!!

Στα πλαίσια του μαθήματος “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” οι μαθητές μας μπορούν να ασχοληθούν , να διερευνήσουν  και να έρθουν  σε επαφή με τις φυσικές καταστροφές : ηφαίστεια, σεισμοί, πλημμύρες, τσουνάμι, ανεμοστρόβιλοι κ.τ.λ.
Μέσω της βιωματικής μάθησης, της χρήσης πολυαισθητηριακών μέσων και διαδραστικών δραστηριοτήτων( project) μπορούν να κατανοήσουν  και αντιληφθούν  δύσκολες έννοιες όπως: “άσκηση σεισμού”, “πρόληψη”, “αντιμετώπιση” και να δημιουργήσουν σχετικά έργα  με τα θέματα αυτά, γνωρίζοντας  έναν νέο, άγνωστο κόσμο….

Τα παρακάτω άρθρα έχουν στόχο να αποτελέσουν μια μικρή βοήθεια στο πολυδιάστατο έργο κάθε εκπαιδευτικού πάνω στην συγκεκριμένη θεματική …..

Design D

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

© 13 Οκτωβρίου «Διεθνής Ημέρα Μείωσης των Φυσικών Καταστροφών»/ Πρόληψη και Προστασία

© «Όταν ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο γίνεται η αφορμή για συμπαράσταση και αλληλεγγύη»
Μια όμορφη δράση που υλοποιήθηκε από 5 σχολεία (Δημοσίευση από  1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ)

©  Η λίμνη Κάρλα και οι πλημμύρες του 2023 μέσα από ζωγραφιές και αναπαραστάσεις παιδιών

Μια πολύ όμορφη δουλειά των παιδιών του 50ου δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαρία  Καρανταΐδου
(ΠΕ11 Φυσικής αγωγής)

 

© Το δάσος της Δαδιάς και η πυρκαγιά του 2023, μέσα από ζωγραφιές και αναπαραστάσεις παιδιών δημοτικού

άλλη μια  όμορφη δουλειά των παιδιών του 50ου δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαρία  Καρανταΐδου
(ΠΕ11 Φυσικής αγωγής)

© Μαθαίνω για τα ηφαίστεια : η ιστορία , η δράση και οι μύθοι τους

©ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΕΣ ΕΚΡΗΞΕΙΣ- ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

© Ηφαίστεια

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Φυσικών Καταστροφών στις 13 Οκτωβρίου η Συνεργασία Εκπαιδευτικών Σελίδων ένωσε τις δυνάμεις της και δημιούργησε πλούσιο υλικό με πληροφορίες, βίντεο, χάρτες και φύλλα εργασίας, χρήσιμα επίσης και για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην ενότητα των Φυσικών Καταστροφών.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα και κατεβάστε το ebook με όλο το υλικό συγκεντρωμένο

 

 

© Η Μπέρντι και ο κύριος Φρογκ έχουν κάτι να σας πουν…

Η εκπαιδευτικός Βασιλική Νίκα έχοντας υπόψη της μία σειρά βιβλίων για παιδιά από το Queensland της Αυστραλίας, ελεύθερα προσβάσιμα από όλους, σχετικά με τις καταστροφές και το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να τις διαχειριστούν, σκέφτηκε πως επειδή δεν υπήρχαν στα ελληνικά, μαζί με την ψυχολόγο Θάλεια Παπαδοπούλου μετέφρασαν και επιμελήθηκαν , εθελοντικά, αυτά τα βιβλία και μετά από συνεργασία με τους υπεύθυνους του Children’s Health Queensland Hospital and Health Service και είναι πια στο διαδίκτυο και στη γλώσσα μας.👏Η πρόσβαση είναι ελεύθερη και μπορείτε να τα δουλέψετε με τους μαθητές σας
📍Τα βιβλία μπορείτε να τα δείτε εδώ επιλέγοντας τη γλώσσα που σας ενδιαφέρει (και ελληνικά!)

© Oι 10 Μεγαλύτερες Φυσικές Καταστροφές | Ντοκιμαντέρ

© Σχέδιο δράσης  “Σεισμός – και τώρα τι κάνω;”
Υλοποιήθηκε στη Β΄τάξη του  87ου Δημοτικού  Σχολείου  Θεσ/νίκης
από την εκπαιδευτικό : Σιούρλα Πολύμνια 

©   ΣΕΙΣΜΟΣ !!!! και τώρα τι κάνω;

από τον Ιστότοπο ARGY’S CLASS της συναδέλφου ΑΡΓΥΡΕΝΙΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ

©ΒΙΒΛΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ για Ε΄τάξη δημοτικού :
ΣΕΙΣΜΟΣ !!!! και τώρα τι κάνω;

Δημιουργός : Ανθίμου Σοφία ΠΕ70

© Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον – Επιμέρους Θεματική Ενότητα: Υποενότητα: Περιβάλλον Υποθεματική: «Φυσικές καταστροφές, πρόληψη και προστασία», οι μαθητές/τριες του Β1 τμήματος του 87ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης  υλοποίησαν το πρόγραμμα “Σεισμός – και τώρα τι κάνω;”
Δείτε το εδώ

© Μαθαίνοντας για τον Σεισμό

μέσω ενός wakelet

 κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στον Wakelet

Screenshot 2 1 9

Design D 5

 

Οργισμένος πλανήτης
Ηφαίστεια,
σεισμοί, τσουνάμι, πλημμύρες – α’ μέρος

© κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στο Sway

Screenshot 3 1

 


 

Design DΔράσεις για την εξάλειψη του αποκλεισμού και του εκφοβισμού εντός και εκτός διαδικτύου!

© κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στον Ιστότοπο

Screenshot 2 1 6


Design DΤο πρόγραμμα Γίνε Ήρωας του Διαδικτύου

© κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στον Ιστότοπο

Screenshot 2 1 7


Design DΣτηρίζομαι στα πόδια μου
– Εκπαιδευτικό Υλικό Αγωγής Υγείας

Το «στηρίζομαι στα πόδια μου» είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό που περιλαμβάνει υλικό κατάλληλο για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στοχεύει στην πρόληψη της χρήσης ουσιών υιοθετώντας στοιχεία και από τα 3 βασικά μοντέλα (το γνωστικό, το συναισθηματικό, και το ψυχοκοινωνικό) που συνιστούν το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια προγράμματα πρόληψης ουσιοεξαρτητικών συμπεριφορών.

Το πρόγραμμα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και των κοινωνικών δεξιοτήτων και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών. Ικανότητες που επιτρέπουν στους μαθητές να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις σε θέματα που σχετίζονται με την υγεία τους.

© κάντε κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στον Ιστότοπο

Screenshot 2 1 10


 

Design D

©«Θαλλάσια ρύπανση … μας αφορά; » Νικήστε τη μόλυνση από τα πλαστικά !!!!

©Αλλάξτε συμπεριφορές… ΑνακυκλωSOSτε!

©Upcycling ή πώς να δώσετε νέα ζωή στα παλιά αντικείμενά σας…

©Οι μεγάλοι μικροί κυνηγοί των Μπαταριών

© Ο εφιάλτης της Περσεφόνης (τραγούδι)
Από τον ιστότοπο “Γύρω από τη Μουσική”

©Το αντιπολεμικό μήνυμα μέσα από ταινίες & Animation

diaxoristiko environment

Η παρακάτω  ταινία αντικατοπτρίζει τον κόπο και την προσπάθεια των παιδιών της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ελαιοχωρίου Καβάλας (2022/23) να προσεγγίσουν ένα πολύ ευαίσθητο περιβαλλοντικό θέμα, τα απορρίμματα, μετουσιώνοντάς το σε μια πολύ όμορφη ταινία. Οι μαθήτριες/τές  ερεύνησαν και μελέτησαν το πρόβλημα των σκουπιδιών που βασανίζει εδώ και δεκαετίες τον πλανήτη μας και, ειδικότερα, τον τρόπο με τον οποίο ο καθένας από εμάς αλλά και οι κοινωνίες ως σύνολο, διαχειριζόμαστε τα απορρίμματά μας.Τους  απασχόλησαν ερωτήματα του τύπου «ποια είναι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα και πόσο απειλεί εμάς και το περιβάλλον;», «τι μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τη συμπεριφορά ενός νέου ως προς το θέμα αυτό;» και «μπορεί κάτι να αλλάξει τελικά;».

Σημείωση: Στο βίντεο υπάρχει και η δυνατότητα παρακολούθησής του
με αγγλικούς υπότιτλους

«Η ευκολία της στιγμής»

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Αγνώστου ταυτότητας αντικείμενο – 0:15
Στο παγκάκι… – 0:48
Ημέρα ποδοσφαίρου – 1:51
Οικογενειακό τραπέζι – 3:08
Βόλτα με τον σκύλο – 4:10
Ώρα για ύπνο – 4:38
Τα μπάζα – 6:10
Καλά παραδείγματα – 9:13
Υπόκλιση – 10:28
Οι τουρίστες – 10:46

Πηγή : https://efthimistzimos.sites.sch.gr/classroom/environment/


 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.