M-Learning:Μάθηση με φορητές συσκευές / Εκπαιδευτικά λογισμικά για κινητές συσκευές

user interface education

8949

Η τεχνολογία έχει επηρεάσει κάθε πτυχή της ανθρώπινης ζωής, έτσι και την εκπαίδευση που αποτελεί αναπόσπαστο και αναγκαίο κομμάτι του ανθρώπου. Έχει φέρει επανάσταση στις θεωρίες μάθησης, στον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος και γενικά σε οποιοδήποτε πτυχή του τομέα αυτού. Η νέα τάση η οποία από πολλούς είναι και η πιο επαναστατική αποτελεί η εισαγωγή των φορητών συσκευών στην εκπαίδευση. Έτσι, όχι μόνο εταιρείες
αλλά η ολόκληρος ο εκπαιδευτικός τομέας προσπαθεί να προσαρμοστεί σε αυτά τα καινούργια δεδομένα με σκοπό να γίνει πιο αποτελεσματικός και να έρθει πιο κοντά στο κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Κάτι τέτοιο όμως δεν είναι απλό. Αποτελεί ολόκληρη επιστήμη και οι ειδικοί του θέματος έχουν καταλήξει στα βασικά χαρακτηριστικά που χρειάζεται η κατάλληλη εκπαιδευτική εφαρμογή και ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον αλλά και τα δομικά στοιχεία αλλά και η
συγκεκριμένη λειτουργία ενός αντικειμένου μάθησης.

Περιβάλλοντα μάθησης με κινητές συσκευές (M-Learning)

Τα τελευταία χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις και η πρόοδος που παρατηρήθηκε στις φορητές συσκευές αλλά και στις τηλεπικοινωνίες έχουν επιφέρει τεράστιες αλλαγές στη μάθηση.

Έτσι μάθηση με τη χρήση κινητών συσκευών αποτελεί πλέον παρόν στην
εκπαίδευση και ένα πολύ σημαντικό και διαρκώς εξελισσόμενο τομέα έρευνας και ανάπτυξης άλλα και εκπαίδευσης, γνώσης και δια βίου μάθησης. Προσφέρει καινοτόμες μορφές μάθησης, συν εργατικότητας, κριτικής ανάλυσης, επικοινωνίας,κοινωνικοποίησης, άμεσης αναζήτησης και χρήσης της πληροφορίας που δεν ήταν εφικτές πριν από μερικά χρόνια.
Η εκμάθηση ενασχόληση και εποικοδομητική χρήση του μέσου αυτού μπορεί να αποτελέσει μοχλό για μια πιο ποιοτική, αποτελεσματική αλλά και δυναμική μαθησιακή και διδακτική διαδικασία.
Έγκειται λοιπόν στη θέληση και προσπάθεια από τη μεριά των εκπαιδευτικών αλλά και γενικότερα της εκπαιδευτικής κοινότητας για την είσοδο του μέσου αυτού στα σχολεία, την εποικοδομητική χρήση του αλλά και την γρήγορη αποκομιδή των γνωστικών,
συμμετοχικών και μαθησιακών αποτελεσμάτων της εφαρμογής του.

Το εκπαιδευτικό λογισμικό (ΕΛ) είναι λογισμικό (software) που έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί ειδικά για να παίξει έναν συγκεκριμένο ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία και να υποστηρίξει με κάποιο τρόπο τη μάθηση (τυπική, άτυπη κ.λπ.). Άρα ο όρος ΕΛ περιλαμβάνει κάθε είδους λογισμικό που σχεδιάζεται και χρησιμοποιείται με πρόθεση να υποστηρίξει τη μάθηση και εκπαίδευση (Wikipedia).

Επειδή η εκπαίδευση δεν είναι και τόσο ελκυστική για επενδύσεις και γρήγορο κέρδος, ένα μεγάλο μέρος του εκπαιδευτικού λογισμικού αναπτύσσεται και από μεμονωμένους προγραμματιστές οι οποίοι μπορεί να μην έχουν το απαιτούμενο παιδαγωγικό υπόβαθρο και τους απαραίτητους πόρους για την ανάπτυξη δύσκολων απαιτητικών έργων λογισμικού. Ωστόσο τέτοια έργα μπορούν μερικές φορές και επιτυγχάνουν τους βασικούς τουλάχιστον στόχους και να χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση. Άλλες φορές τα λογισμικά αυτά μπορεί να είναι αμφιβόλου ποιότητας ή απλά να μην έχουν ουσιαστική εκπαιδευτική αξία και να λειτουργούν απλά ως ψυχαγωγικά λογισμικά.

images 3

Η μάθηση με φορητές συσκευές (ΜΦΣ) (διεθνώς: mobile learning ή m-learning, στα ελληνικά έχει αποδοθεί ακόμη και ως «μάθηση με κινητές συσκευές») μπορεί να οριστεί ως κάθε μορφή εκπαιδευτικής δραστηριότητας που αξιοποιεί τις δυνατότητες που προσφέρουν οι φορητές συσκευές και τεχνολογίες. Λόγω της ευελιξίας που προσφέρει η ΜΦΣ και της μεγάλης διαδραστικότητας των φορητών συσκευών στην εκπαίδευση γενικά, τα περισσότερα εκπαιδευτικά λογισμικά σήμερα σχεδιάζονται ώστε να είναι κατάλληλα για για κινητές συσκευές.

m-Learning: Εκπαίδευση με τη χρήση φορητών συσκευών



Λήψη αρχείου

Ακόμη όμως κι αν δεν μπορούμε  να αξιοποιήσουμε σε μεγάλη κλίμακα τέτοιου είδους εφαρμογές στην τάξη, έχουμε την επιλογή να τις εντάξουμε στα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, σε ομάδες μαθητών και στη συνέχεια αυτοί λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές στους συμμαθητές και φίλους τους.
Τεχνικά, ένα λογισμικό κατάλληλο για κινητές συσκευές αναπτύσσεται και διανέμεται με έναν από τους παρακάτω τρόπους.

  • Ως εγγενή εφαρμογή (native application) για μια ή περισσότερες πλατφόρμες λογισμικού, π.χ. Android, iOS, windows mobile. Οι εγγενής εφαρμογές εκμεταλλεύονται όλες τις δυνατότητες του υλικού και των συσκευών και  έχουν καλύτερή απόδοση σε ταχύτητα και απόκριση. Η δυσκολία από τη πλευρά των σχεδιαστών είναι το γεγονός ότι πρέπει να υλοποιούν και να συντηρούν τις πολλαπλές εκδόσεις των εφαρμογών.
  • Αναπτύσσεται ως εφαρμογή ιστού (web application) με σκοπό να είναι συμβατή για όλες τις συσκευές και λειτουργικά συστήματα. Θεωρητικά μια εφαρμογή ιστού ή απλά ένας ιστότοπος μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε συσκευή διαθέτει ένα λογισμικό περιήγησης στον ιστό (π.χ. Chrome, Firefox). Στη πράξη όμως για να είναι μια εφαρμογή ιστού κατάλληλη για κινητή συσκευή θα πρέπει:
    • η διεπαφή να ανταποκρίνεται δυναμικά σε κάθε διάσταση και προσανατολισμού της οθόνης, δηλαδή να έχει σχεδιαστεί με βάση την αρχή του ανταποκρινόμενου σχεδιασμού (responsive design)
    • να βασίζεται σε τυποποιημένη και συμβατή τεχνολογία προγραμματισμού (HTML5, javascript) και ιδιαίτερα να μη κάνει χρήση τεχνολογιών που δεν υποστηρίζονται πια από κινητές συσκευές (π.χ Flash, Java applets)

responsive design

Παραδείγματα εκπαιδευτικών λογισμικών

1. Διαδραστικά Μαθήματα

Πρόκειται για εκπαιδευτικά λογισμικά που καθοδηγούν τη μάθηση και περιέχουν διαδραστικές δραστηριότητες

Παιχνίδια μάθησης για παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού

Πρόκειται για εφαρμογές με στοιχεία gamification με σκοπό την εκμάθηση αλφάβητου, γλώσσας, αριθμών κτλ. Ένα παράδειγμα είναι η σειρά εκπαιδευτικών παιχνιδιών του εκδοτικού οίκου Τερζόπουλος

Εφαρμογές Android από Terzopoulos στο Google Play

Λήψη για Android

Duolingo

Το Duolingo είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα εκμάθησης ξένων γλωσσών και η εκπαιδευτική εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις στον κόσμο, με πάνω από 300 εκατομμύρια χρήστες. αριθμητική, αριθμητική, επιστήμη, ανάγνωση και απλά παιχνίδια. Για τους ελληνόφωνους χρήστες υποστηρίζει την εκμάθηση αγγλικών, ενώ με βάση τα αγγλικά πολλές άλλες γλώσσες.

Το Duolingo έχει σχεδιαστεί για να μοιάζει σαν παιχνίδι  και χρησιμοποιεί πολυμέσα και οπτικοακουστικό υλικό για να συνδέει την εικόνα του αντικειμένου και της έννοιας με την αντίστοιχη λέξη της ξένης γλώσσας. Προσφέρει επιπλέον μία σειρά από διασκεδαστικά τεστ που δείχνουν καθημερινά στον χρήστη την πρόοδο που έχει κάνει, ενώ μπορεί να αναπροσαρμόζει το επίπεδο των μαθημάτων ανάλογα με το επίπεδο του «μαθητή».

Mussilla

Η Μουσική Σχολή Mussila είναι μια εφαρμογή εκμάθησης μουσικής για παιδιά. Διδάσκει μουσική στα παιδιά μέσω διασκεδαστικών ασκήσεων σε μορφή ηλεκτρονικού παιχνιδιού και μαθημάτων κλασικής μουσικής που παρακινούν διαρκώς τα παιδιά να μάθουν περισσότερα. Στο τέλος κάθε μαθήματος, ο μαθητής θα μπορεί να παίξει ένα τραγούδι που είναι βασισμένο σε κάποιο σπουδαίο μουσικό έργο και να αναγνωρίσει τις βασικές αρχές θεωρίας του κομματιού. Η εφαρμογή Mussila διδάσκει τα παιδιά τα όργανα, ρυθμό, πιάνο και να διαβάζουν παρτιτούρες.

Λήψη για AndroidiOS

2. Υποστήριξης μαθημάτων

Σε αυτήν την κατηγορία έχουμε εφαρμογές που υποστηρίζουν τη διδασκαλία ενός μαθήματος του προγράμματος σπουδών ή μιας συγκεκριμένης θεματικής ενότητας. Μπορεί να περιέχουν τη θεωρία οργανωμένη σε κεφάλαια και ερωτήσεις πρακτικής και αυτοαξιολόγησης.

Ιστορία App

Η Ιστορία App είναι μια εφαρμογή που απευθύνεται σε εξεταζόμενους του μαθήματος της Ιστορίας Προσανατολισμού Γ’ Λυκείου (Α.Σ.). Η εφαρμογή περιλαμβάνει ερωτήσεις Σωστού-Λάθους και Πολλαπλής Επιλογής βασισμένες στην προς εξέταση ύλη και audiobook του βιβλίου. Είναι εύχρηστη και αποτελεί το ιδανικό εργαλείο για κάθε μαθητή που θέλει να επαληθεύσει τις γνώσεις του εύκολα και διασκεδαστικά.

istoria app

Λήψη για Android

Πλάτων (Άπαντα)

Μια δωρεάν εφαρμογή με τα Αρχαία Ελληνικά κείμενα του Πλάτωνα (χωρίς μετάφραση) χωρισμένα σε 5 κατηγορίες, 30 βιβλία και 50 τόμους. Στην πράξη είναι ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με κάποιες επιπλέον δυνατότητες όπως παρακολούθηση της προόδου και την οπτική αίσθηση ενός αληθινού βιβλίου.

Λήψη για Android αλλά δείτε και τις άλλες εφαρμογές του δημιουργού με πολλά ηλεκτρονικά βιβλία από την αρχαία και νέα ελληνική γραμματεία.

3. Βοηθήματα μαθηματικών

Geogebra

Το GeoGebra είναι ένα Δυναμικό Λογισμικό Μαθηματικών (DMS) για τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών για όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης. Είναι τόσο εύκολο στη χρήση του όπως και ένα Λογισμικό Δυναμικής Γεωμετρίας (DGS), ενώ ταυτόχρονα  παρέχει τα βασικά χαρακτηριστικά των Συστημάτων Υπολογιστικής Άλγεβρας (CAS) με σκοπό να γεφυρώσει κάποια κενά μεταξύ γεωμετρίας, άλγεβρας και λογισμού. Το GeoGebra είναι λογισμικό ανοικτού κώδικα με άδεια GNU General Public και είναι ελεύθερα διαθέσιμο στο www.geogebra.org. Από εκεί, μπορείτε να το κατεβάσετε είτε για πολλαπλές πλατφόρμες είτε για εκκίνηση του λογισμικού απευθείας από το Internet.

geogenbra

Το GeoGebra δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν μια καλύτερη κατανόηση των μαθηματικών. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για ενεργή και προσανατολισμένη σε προβλήματα διδασκαλία, ενισχύοντας τον μαθηματικό πειραματισμό και τη διερεύνηση τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι. Η εφαρμογή είναι εντελώς δωρεάν και πλήρως εξελληνισμένη.

Η έκδοση για κινητές συσκευές Geogebra Classic περιλαμβάνει όλο το πακέτο εφαρμογών και εργαλείων του Geogebra. Μπορείτε να κατεβάσετε τις εφαρμογές ξεχωριστά από τη σελίδα του δημιουργού για android και iOS. Φυσικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και την online έκδοση της εφαρμογής.

Microsoft Math Solver

Η εφαρμογή Microsoft Math solver παρέχει βοήθεια σε διάφορα προβλήματα, όπως αριθμητική, άλγεβρα, τριγωνομετρία, υπολογισμός, στατιστική και άλλα θέματα, χρησιμοποιώντας έναν προηγμένο επιλυτή AI μαθηματικών.

Απλώς γράψτε ένα μαθηματικό πρόβλημα στην οθόνη ή χρησιμοποιήστε την κάμερα για να τραβήξετε μια φωτογραφία. Ο επιλυτής προβλημάτων Microsoft Math αναγνωρίζει αμέσως το πρόβλημα και σας βοηθά να το επιλύσετε με βήμα προς βήμα,  διαδραστικά γραφήματα, παρόμοια προβλήματα από τον Ιστό και διαδικτυακές διαλέξεις βίντεο.

Λήψη για AndroidiOS

 

Μια άλλη παρόμοια εφαρμογή είναι το PhotoMath. Με μια αναζήτηση του όρου “math solver” στο Play Store θα βρείτε περισσότερες εφαρμογές του είδους.

4.3D ΜΟΝΤΕΛΑ

Human body (male) educational VR 3D

Τρισδιάστατη εξερεύνηση του ανδρικού ανθρώπινου σώματος

male body 3d

Λήψη για AndroidiOS

Εξερευνήστε και τις άλλες εφαρμογές του δημιουργού για android και iOS. Λόγω των τρισδιάστατων γραφικών η εφαρμογή έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις στο υλικό. Είναι πιθανόν να μη λειτουργεί σωστά αν έχετε παλαιότερη συσκευή.

 

Google Arts & Culture

Το Google Arts & Culture είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα εικόνων και βίντεο υψηλής ανάλυσης έργων τέχνης και πολιτιστικών αντικειμένων από συνεργαζόμενους πολιτιστικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο

Λήψη για AndroidiOS

5. Λεξικά

Ένα λεξικό είναι απαραίτητο βοήθημα για τη διδασκαλία μια γλώσσας για τον εκπαιδευτικό και για τον μαθητή. Ένα καλό λεξικό μπορεί να βοηθήσει εσάς και τους μαθητές να κατανοήσετε καλύτερα ένα κείμενο, να εμπλουτίσετε το λεξιλόγιο, να βελτιώσετε την επικοινωνία και τον λόγο χρησιμοποιείτε σωστά τις λέξεις.

Υπάρχουν αρκετά είδη λεξικών και θα πρέπει να καθοδηγούμε σωστά του μαθητές να χρησιμοποιούν κάθε φορά το κατάλληλο είδος. Ανάλογα με το είδος της περιγραφής των λημμάτων που προσφέρουν μπορεί να είναι γλωσσικά ή εγκυκλοπαιδικά ενώ ανάλογα με τον αριθμό των γλωσσών που περιγράφουν μπορεί να είναι μονογλωσικά ή πολυγλωσικά.

Τα ηλεκτρονικά λεξικά αποτελούν μια πιο προσιτή εναλλκτική ειδικά για τους μαθητές γιατί είναι πιο εύχρηστα, φιλικά προς το χρήστη και έχουν δυνατότητες γρήγορης αναζήτησης. Το πιο σημαντικό είναι ότι μπορεί ο μαθητής να τα έχει διαθέσιμα πάντοτε στο κινητό του μέσω του διαδικτύου ή μιας εφαρμογής.

Με μια αναζήτηση του όρου “λεξικό” στο Play Store θα βρείτε πολλά λεξικά διαφόρων κατηγοριών.

Παράδειγμα: Ελληνικό Λεξικό

Ένα offline λεξικό της Ελληνικής γλώσσας. Υπάρχει η δυνατότητα να σώσετε τις αγαπημένες σας λέξεις στα Αγαπημένα καθώς και η δυνατότητα προσθήκης δικών σας λέξεων!

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε πως λειτουργεί

25548

Οι λέξεις που προσθέτετε αποθηκεύονται στο server, ώστε να τις ξαναβρείτε όταν επανεγκαταστήσετε την εφαρμογή (αν ξανασυνδεθείτε με τον ίδιο λογαριασμό).

Λήψη για Android     

Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού

Η πολυπλοκότητα του εκπαιδευτικού λογισμικού και τα ασαφή όρια ανάμεσα στις διάφορες κατηγορίες δεν επιτρέπει πάντοτε την μονοσήμαντη κατηγοριοποίηση. Για παράδειγμα ένα λογισμικό μπορεί να χρησιμοποιείται με τελείως διαφορετικούς τρόπους και έτσι να υπάγεται ταυτοχρόνως σε περισσότερες από μια κατηγορίες. Άρα η κατηγοριοποίηση του λογισμικού δεν πρέπει να θεωρηθεί ως μια διαίρεση σε αμοιβαία αποκλειόμενες ομάδες, αλλά μάλλον ως μια περιγραφή κλάσεων και δυνατοτήτων. Παρακάτω αναφέρουμε ενδεικτικά μερικές βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού.

educaction software types

Εξερευνήστε εκπαιδευτικά λογισμικά

Εξερευνήστε τις παρακάτω λίστες:

Αρκετές εφαρμογές την παραπάνω λιστών υπάρχουν και σε έκδοση iOS. Κάντε αναζήτηση στο κατάστημα της Apple με το όνομα του λογισμικού ή απλά κάντε αναζήτηση με το όνομα του στο google.

Πως εξερευνώ το Google Play

Για να ανακαλύψετε εκπαιδευτικά λογισμικά ένας τρόπος είναι να εξερευνήσετε τα αποθετήρια λογισμικού για android και iOS. Παρακάτω δείτε πως μπορεί να γίνει η εξερεύνηση εφαρμογών στο Play Store.

Βάση του είδους

Κάντε αναζήτηση ανάλογα με το είδος του λογισμικού. Έχει ιδιαίτερη σημασία η γλώσσα αναζήτησης, όταν κάνουμε αναζήτηση στα ελληνικά εμφανίζονται περισσότερες εφαρμογές που υποστηρίζουν τα ελληνικά και έχουν σχεδιαστεί για το ελληνικό κοινό. Η αναζήτηση με αγγλικούς όμως φέρνει πολύ περισσότερα αποτελέσματα. Ξεκινήστε με ελληνικά και μετά δοκιμάστε με τον αντίστοιχο αγγλικό όρο.

discover 1

Βάση της Θεματικής περιοχής

Κάντε αναζήτηση ανάλογα με τη θεματική περιοχή ή γνωστικό αντικείμενο, ή σχολική τάξη.

discover 2

SchoolAR, εμπλουτίζοντας τα σχολικά εγχειρίδια με επαυξημένη πραγματικότητα!

Από τις  παραπάνω αλλαγές δε εξαιρείται και το παραδοσιακό βιβλίο, το οποίο διαχρονικά εξελίχθηκε και επηρεάστηκε από τις κυρίαρχες τεχνολογικές τάσεις.

Μια νέα μορφή βιβλίων, αποτέλεσμα των τεχνολογικών εξελίξεων, είναι τα βιβλία Επαυξημένης Πραγματικότητας. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα είναι μία τεχνολογία που ενισχύει τον πραγματικό κόσμο με ψηφιακά στοιχεία. Αντίστοιχα, τα βιβλία Επαυξημένης Πραγματικότητας είναι κυρίως έντυπα βιβλία που εμπλουτίζονται με ψηφιακά στοιχεία και τα οποία ο χρήστης μπορεί να δει μέσω κάποιου τεχνολογικού μέσου (κινητή συσκευή, ειδικά γυαλιά, κάμερα H/Υ). Τα βιβλία Επαυξημένης πραγματικότητας επιτρέπουν στους χρήστες τους την ταυτόχρονη θέαση φυσικών και ψηφιακών πληροφοριών, ενισχύοντας τη δυναμική του βιβλίου ως μέσο μάθησης.

Φανταστείτε ένα απλό βιβλίο με εικόνες να ‘’ζωντανεύει’’, αναπαριστώντας τη σκηνή της εικόνας, την κίνηση ή την τρισδιάστατη δομή ενός αντικειμένου. Φανταστείτε τώρα ένα σχολικό εγχειρίδιο να μπορεί να απεικονίσει με διαδραστικό τρόπο δυσνόητες έννοιες μαθηματικών, φυσικής, ή ακόμα και γεωμετρίας που περιγράφονταν ή παρουσιάζονταν με στατικές εικόνες!

Η SchoolAR είναι μία ΔΩΡΕΑΝ εκπαιδευτική εφαρμογή για έξυπνες συσκευές που εμπλουτίζει το σχολικό εγχειρίδιο της Γεωγραφίας της ΣΤ’ δημοτικού. Η λειτουργία της είναι ιδιαίτερα απλή καθώς το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο χρήστης είναι να εστιάσει την κάμερα της συσκευής πάνω σε μία συγκεκριμένη εικόνα του σχολικού εγχειριδίου, ώστε να εμφανιστεί στην οθόνη της έξυπνης συσκευής το ψηφιακό υλικό που εμπλουτίζει την εικόνα.

Περιέχει επεξηγηματικά βίντεο και τρισδιάστατα μοντέλα πλανητών του ηλιακού συστήματος, που βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο του βιβλίου και παράλληλα κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους.

 

Η εφαρμογή είναι προϊόν συνεργασίας της ερευνητικής ομάδας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ρόδου, ‘Media Pedagogy Research Group’, που διευθύνει ο Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός, με τον καθηγητή πληροφορικής Σωτήρη Γεωργίου. Υπεύθυνος ερευνητής του project είναι ο υποψήφιος διδάκτορας του ΠΤΔΕ Ρόδου Φίλιππος Τζόρτζογλου. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το project: http://www.mediapedagogy.gr/schoolar-project-geography/

Για όσους δεν έχουν τα σχολικά βιβλία μπορούν σε αυτή τη διεύθυνση (http://users.sch.gr/samgeorg/schoolar/wordpress/books/) να βρουν ψηφιακά τις σελίδες, να τις ανοίξουν σε μία οθόνη υπολογιστή και να εστιάσουν με την κινητή τους συσκευή πάνω στην εικόνα ώστε να εμφανιστεί το ψηφιακό υλικό.

Βίντεο Παρουσίασης
https://www.youtube.com/watch?v=MWtQq0qsXGQ&t=51s
SchoolAR Γεωγραφία ΣΤ’ Δημοτικού
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.GeoST.SchoolAR
SchoolAR Πληροφορική Α’ Γυμνασίου
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Samgeorg.GymAR
Ιστοσελίδα εφαρμογής
www.schoolar.gr

Διαβάστε και το άρθρο ” η χρήση των κινητών συσκευών στην εκπαίδευση”

πατήστε στην παρακάτω εικόνα

ταμπλετ εκπαίδευση2

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.