Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων (20 Ιουνίου)-Εκπαιδευτικό υλικό

2

Screen Shot 2017 03 23 at 11

Κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν επιλογή: αν μπορούσαν δεν θα εγκατέλειπαν τη χώρα τους, την οικογένειά τους, τους φίλους τους. Αυτοί οι άνθρωποι δεν άφησαν το σπίτι τους για πλάκα, ούτε ήρθαν στην Ελλάδα με σκοπό να μας πάρουν τις δουλειές, να μας ληστέψουν ή να αλλοιώσουν την ταυτότητά μας.
Είναι πρόσφυγες ….

Την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων, στις 20 Ιουνίου, η Ύπατη Αρμοστεία τιμά τη δύναμη και το κουράγιο εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους εξαιτίας του πολέμου ή παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τη χρονιά που μας πέρασε ένας πρωτοφανής αριθμός ατόμων αναγκάστηκε να εκτοπιστεί.

Καθώς ο πληθυσμός των ανθρώπων παγκοσμίως που αναγκάζεται να αφήσει το σπίτι του εξαιτίας της βίας και των συρράξεων ολοένα και αυξάνεται, ο δημόσιος διάλογος γύρω από αυτό το θέμα εντείνεται.Σε μια  εποχή που όλο και πιο συχνά  οι πρόσφυγες βρίσκουν σύνορα κλειστά, καχυποψία και αμφισβήτηση, είναι σημαντικό να υπάρχει έγκυρη ενημέρωση σχετικά με εκείνους που τρέπονται σε φυγή εξαιτίας πολέμου ή διώξεων.

Ζητήματα σχετικά με τους πρόσφυγες και τους μετανάστες κατά καιρούς πρωτοστατούν σε κανάλια, εφημερίδες και το διαδίκτυο, ενώ οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να κατανοήσουν αλλά και να εξηγήσουν στους μαθητές τους το φαινόμενο του αναγκαστικού εκτοπισμού και την πολυπλοκότητά του.

Από την άλλη, τα σχολεία σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Ευρώπη, φιλοξενούν έναν αυξανόμενο αριθμό μαθητών προσφύγων. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται έτσι αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις και αναζητούν εργαλεία για να μπορέσουν να ανταποκριθούν καλύτερα στις εκπαιδευτικές ανάγκες των νέων μαθητών τους.

Δράση Ένα τραγούδι, πολλά σχολεία, ένας κόσμος

Ζούμε στην Ελλάδα. Κάθε τόσο πρόσφυγες από τη Συρία καταφέρνουν να φτάσουν στις ακτές μας. Άλλοι, αρκετά τραγικά, πνίγονται στην απελπιστική προσπάθειά τους. Η κατάστασή τους είναι εξαιρετικά δύσκολη. Οι περισσότεροι προσπαθούμε να τους δώσουμε όποια υποστήριξη και ανάπαυση μπορούμε, ανεξάρτητα από τα δικά μας σοβαρά οικονομικά προβλήματα, τα οποία, όσο σοβαρά και αν είναι, φαίνονται πολύ μικρά σε σύγκριση με τα δικά τους, έχοντας χάσει τα ίδια τους τα σπίτια, ακόμη και αγαπημένους τους..

Σημειώνεται πως 8,4 εκατομμύρια παιδιά έχουν επηρεαστεί από την βία του πολέμου, ενώ 6,1 εκατομμύρια παιδιά χρειάζονται εκπαιδευτική υποστήριξη.

Περισσότερα από 6 εκατομμύρια παιδιά έχουν απομακρυνθεί από τις εστίες τους, ενώ περισσότερα από 16.000 εγκατέλειψαν την χώρα ασυνόδευτα.


Έλληνες και μετανάστευση

Στα πικρά χρόνια της μεγάλης μετανάστευσης οι δραματικές μεταπολεμικές συνέπειες της φτώχιας και δυστυχίας που ακολούθησαν, οδήγησαν στο ξεριζωμό και διάσπαση της Ελληνικής οικογένειας. Φεύγοντας στις αρχές του 20ου αιώνα επί το πλείστον για Αμερική και αργότερα το 1950-60 για Γερμανία-Αυστραλία κ.λ.π. με το όνειρο της καλύτερης ζωής, βρέθηκαν αντιμέτωποι με το σκληρό πρόσωπο της ξενιτιάς και η αναζήτηση του ¨γλυκού ψωμιού¨ άργησε πολύ να έρθει. Μόνο στην Αμερική την περίοδο 1820-1920 μετανάστευσαν 350.000 περίπου Έλληνες. Σήμερα σε κάθε γωνιά της γης χτυπάει και μια Ελληνική καρδιά.

Σε μια εποχή που όλο και πιο συχνά οι πρόσφυγες βρίσκουν σύνορα κλειστά, καχυποψία και αμφισβήτηση, κρίνεται σημαντικό να υπάρχει ενημέρωση σχετικά με εκείνους που τρέπονται σε φυγή εξαιτίας πολέμου ή διώξεων. Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες παράγει εκπαιδευτικό υλικό που δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά και εφήβους να έρθουν σε επαφή με αυτό το θέμα.

 Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Ο πρόσφυγας εγκαταλείπει τη χώρα του, χωρίς τη θέλησή του, για να αποφύγει δίωξη για πολιτικούς, εθνικούς, θρησκευτικούς κτλ. λόγους.

 

Η «Ειρήνη» είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο για παιδιά 5-8 ετών και έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν μέσα στην τάξη θέματα όπως η διαφορετικότητα, η ανεκτικότητα και οι πολιτισμικές διαφορές.
Η Ειρήνη είναι ένα μικρό κορίτσι που αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σπίτι της. Στην αρχή βιώνει την ανασφάλεια και την απόρριψη μέχρι να βρει προστασία, αγάπη και ζεστασιά στο πιο απίθανο μέρος.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ

Η ΕΙΡΉΝΗ

Ή δείτε την με χαμηλότερη ένταση 

Η ταινία κινουμένων σχεδίων «Ειρήνη» διαρκεί 7 λεπτά και συνοδεύεται από εγχειρίδιο με σημειώσεις για τους εκπαιδευτικούς.

Η ιστορία της Ειρήνης



Λήψη αρχείου


Ε δ ώ εγχειρίδιο με σημειώσεις για τους εκπαιδευτικούς.

EIRINI_σημειώσεις για εκπαιδευτικούς 2


«Το κουτί» –  THE BOΧ

Μια πολυβραβευμένη ταινία μικρού μήκους για τα προσφυγόπουλα της Συρίας

ΑΦΊΣΑ THE BOX

Η ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων The Box βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στη Συρία.  Η ταινία προορίζεται να μας εκπαιδεύσει με αφορμή τους αγώνες που αντιμετωπίζουν οι Σύριοι, για τη βάναυση επίδραση του ΠΟΛΕΜΟΥ. Βασίζεται στην ευτυχισμένη ζωή ενός παιδιού που αλλάζει αμέσως με τον ξαφνικό πόλεμο και τον ωθεί σε κατάσταση αγώνα και  αντικατοπτρίζει τις πραγματικότητες που αντιμετωπίζουν αμέτρητα παιδιά σε περιοχές που έχουν υποστεί πόλεμο αποτελώντας μια τέλεια απεικόνιση του τι κάνει ο πόλεμος στους ανθρώπους. Μια ιστορία χωρίς λόγια , που όμως  λέει χίλιες λέξεις Έχει παρουσιαστεί σε περισσότερα από 250 φεστιβάλ κινηματογράφου σε 52 χώρες, αποσπώντας 44 διεθνή βραβεία..
Αφηγείται την ιστορία ενός παιδιού του οποίου η χαρούμενη ύπαρξη συντρίβεται από την απότομη έναρξη του πολέμου, ωθώντας το σε μια αδυσώπητη μάχη για επιβίωση. Η βία και ο παραλογισμός του πολέμου διακόπτει μια ήσυχη, φυσιολογική ενός παιδιού που πρέπει να ξεριζωθεί από τον τόπο του. Καθώς η σύγκρουση μεταμορφώνει ζωές, αλλάζει επίσης τη σημασία του κουτιού του – από ένα σπίτι παιχνιδιών φιλοτεχνημένο με αγάπη σε ένα αυτοσχέδιο καταφύγιο ανάμεσα στους κινδύνους ενός προσφυγικού καταυλισμού και τελικά σε ένα σκάφος διαφυγής, που χαράσσει μια πορεία προς την ελπίδα.
Μπορούμε να δούμε ότι η πρώτη του ελπίδα ήταν να έχει ένα ευτυχισμένο σπίτι, αλλά τελικά μετά το ξέσπασμα του πολέμου η ελπίδα του αλλάζει ανάλογα με όποιες αντιξοότητες αντιμετωπίζει με την μεγαλύτερη να είναι η ελπίδα  να δραπετεύσει από τον πόλεμο και όσες συμφορές φαίρνει στην ζωή του…

Ο πόλεμος αλλάζει όχι μόνο ζωές, αλλά και το ρόλο του κουτιού του. πρώτα ως ένα προσεκτικά χτισμένο σπίτι παιχνιδιών, στη συνέχεια ως μέρος για να καταφύγεις σε καταυλισμό προσφύγων με πολλούς κινδύνους και τέλος ως βάρκα που ταξιδεύει προς την ελπίδα.

Το σενάριο της ταινίας

Η ταινία ξεκινά με έναν ανάλαφρο τρόπο με ένα μικρό παιδί να παίζει ευτυχώς με ένα κουτί από χαρτόνι. Η διάθεση αλλάζει γρήγορα όταν ο πόλεμος πλησιάζει. Μόλις βομβαρδιστεί το σπίτι του παιδιού, το αγόρι είναι μόνο του εκτός από τη γάτα του.

Το κουτί που ήταν κάποτε ένα παιδότοπο μετατρέπεται σε καταφύγιο του αγοριού σε καταυλισμό προσφύγων. Η ταινία παρουσιάζει μια σειρά τρομακτικών σκηνών στο στρατόπεδο προσφύγων. Οι άνθρωποι φαίνονται λυπημένοι. Τα παιδιά τρώνε φύλλα, κάνουν μπάνιο σε μπανιέρες και βόμβες εκρήγνυνται κοντά.

Κατά τη διάρκεια μιας θύελλας ανέμου, το κουτί απομακρύνεται με αποτέλεσμα το αγόρι να κάνει μια τρέλα για το καταφύγιό του. Προλαβαίνει το κουτί, το διπλώνει σε μια πλατεία και απομακρύνεται από το στρατόπεδο προσφύγων. Το αγόρι περπατάει ατελείωτες ώρες κουβαλώντας το κουτί. Κάποια στιγμή, το αγόρι φαντάζεται ότι οι γονείς του είναι κοντά, αλλά σύντομα συνειδητοποιεί ότι είναι απλώς αποκύημα της φαντασίας του.

Μόλις το αγόρι φτάσει στη θάλασσα, αναδιπλώνει το κουτί σε μια βάρκα. Η διάθεση είναι τρομερά θλιβερή καθώς η γάτα κατοικίδιου του αγοριού αρνείται να μπει μαζί του στη βάρκα. Η ταινία τελειώνει με την ελπίδα ότι το αγόρι θα πλεύσει με το χαρτόνι του για ασφάλεια.

An Award-Winning Animated Journey of a War Child: THE BOX – From Playhouse to Lifeboat

Οι συμβολισμοί της ταινίας

Η θάλασσα συμβολίζει το ταξίδι της ζωής. Για το αγόρι, η γάτα είναι η μόνη του οικογένεια που έχει απομείνει, αλλά δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα άλλο εκτός από αγάπη, φροντίδα και ανησυχία. Και οι δύο νοιάζονται πραγματικά ο ένας για τον άλλον, αλλά το αγόρι πρέπει να αφήσει την οικογένειά του για να προχωρήσει μπροστά και η γάτα πρέπει να δεχτεί και να τον αφήσει να φύγει καθώς ξέρει ότι πρέπει να προχωρήσει και να είναι ανεξάρτητος για να επιβιώσει. Η εγκατάληψη της γάτας συμβολίζει το γεγονός πως δεν μπορούμε να είμαστε κοντά στους αγαπημένους μας όταν οι συνθήκες ορίζουν πως πρέπει να συνεχίσεις  στο ταξίδι σου και να προχωρήσεις με δική σου ευθύνη.. Οι γονείς του είναι σύμβολο των αναμνήσεων και της πραγματικότητας που φοβόμαστε να χάσουμε. Το κουτί συμβολίζει την ελπίδα.. Να μετατρέψεις τις απειλές σε ευκαιρίες και να συνεχίσεις… που συμβολικά αναπαριστούσε μέσα από ένα κουτί, το οποίο το αγόρι έφτιαξε αρχικά για σκοπούς παιχνιδιού.. αλλά αργότερα έγινε μια βάρκα που ίσως του έσωζε τη ζωή.

Το κουτί στην ταινία μπορεί να αντιπροσωπεύει πολλαπλά σύμβολα και να φέρει διάφορα νοήματα, ειδικά όταν σχετίζεται με ένα προσφυγόπουλο. Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να εξερευνήσετε το νόημα και τους συμβολισμούς του κουτιού στην ταινία:

  1. Το Κουτί ως Κλειδί του Μυστηρίου: Το κουτί μπορεί να αντιπροσωπεύει ένα μυστήριο ή μια αναζήτηση για την ταυτότητα και την καταγωγή του προσφυγόπουλου. Μπορείτε να συζητήσετε το πώς οι χαρακτήρες αντιλαμβάνονται το κουτί και πώς αυτό επηρεάζει την πορεία της πλοκής.
  2. Το Κουτί ως Σύμβολο της Ασφάλειας και της Απώλειας: Το κουτί μπορεί να αντιπροσωπεύει την ασφάλεια και την προστασία, καθώς είναι ένα μέρος όπου το προσφυγόπουλο βρίσκει καταφύγιο. Ταυτόχρονα, όμως, μπορεί να αντιπροσωπεύει και την απώλεια, καθώς η ανάγκη να φύγει από αυτό μπορεί να συνδέεται με την απώλεια της πατρίδας ή της οικογένειάς του.
  3. Το Κουτί ως Σύμβολο της Ελπίδας και της Ανανέωσης: Μπορείτε να εξετάσετε το κουτί ως ένα σύμβολο της ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον. Αντιπροσωπεύει τη δυνατότητα να ξεφύγει κάποιος από δύσκολες συνθήκες και να ξαναρχίσει από την αρχή.
  4. Το Κουτί ως Σύμβολο της Προσωπικής Ανάπτυξης και Ανακάλυψης: Μπορείτε να εξετάσετε το κουτί ως ένα σύμβολο της προσωπικής ανάπτυξης και ανακάλυψης του προσφυγόπουλου. Αντιπροσωπεύει την ευκαιρία να ανακαλύψει νέες δυνατότητες και να αναπτύξει νέες ικανότητες.

Αυτές οι προσεγγίσεις μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν το βάθος και τη σημασία του κουτιού στην ταινία και να αναδείξουν το νόημα και τους συμβολισμούς του.


Αξιοποίηση της ταινίας σε ένα πρόγραμμα κινηματογραφικής λέσχης .

Το “The Box: From Playhouse to Lifeboat” είναι μια animation ταινία που παρουσιάζει ένα συναισθηματικά φορτισμένο θέμα μέσα από ένα μοναδικό στυλ animation. Για να αξιοποιήσετε αυτήν την ταινία σε ένα πρόγραμμα κινηματογραφικής λέσχης σε ένα δημοτικό σχολείο και να δουλέψετε περισσότερο με τους κινηματογραφικούς κώδικες, μπορείτε να εφαρμόσετε τις παρακάτω ιδέες:

  1. Ανάλυση Σκηνών: Οργανώστε συζητήσεις με τους μαθητές για τις διάφορες σκηνές της ταινίας. Μπορείτε να εξετάσετε το σκηνοθετικό στυλ, τη χρήση χρωμάτων, την κίνηση της κάμερας και άλλα στοιχεία που καθορίζουν την αισθητική και το νόημα κάθε σκηνής.
  2. Ανάλυση Χαρακτήρων: Εξετάστε τους χαρακτήρες της ταινίας και την ανάπτυξή τους κατά τη διάρκεια της πλοκής. Συζητήστε τα κινηματογραφικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται για να αναδειχθούν οι χαρακτήρες και οι σχέσεις τους.
  3. Ανάλυση Θεμάτων: Συζητήστε τα θέματα που παρουσιάζονται στην ταινία, όπως η φιλία, η αυτογνωσία και η ανάγκη για αλληλοβοήθεια. Αναλύστε πώς αυτά τα θέματα εκφράζονται μέσα από την animation και πώς μπορούν να συνδεθούν με την καθημερινή ζωή των μαθητών.
  4. Δημιουργία Ιστορίας: Προτείνετε στους μαθητές να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες ή σκηνές animation, εμπνευσμένες από την ταινία. Αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να εξασκήσουν τη δημιουργικότητά τους και να κατανοήσουν τη δομή και την αφήγηση της animation.
  5. Κινηματογραφική Τεχνική: Οργανώστε εργαστήρια όπου οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν σε κινηματογραφικές τεχνικές όπως η δημιουργία storyboard, η χρήση διαφόρων τεχνικών animation και η φωτογραφία κινουμένων σχεδίων (stop-motion).

Φύλλο προσσέγγισης ταινίας – THE BOX



Λήψη αρχείου


“Ροές Ανθρώπων, Ροές Ιστορίας”

Το βίντεο “Ροές Ανθρώπων, Ροές Ιστορίας” είναι μια παραγωγή της Popaganda και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Do the right human thing” με σκοπό να αναδειχθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο προσφυγικός πληθυσμός αλλά και η αναγκαιότητα της ένταξης.

Το βίντεο αποτελεί μια χαρτογράφηση επώδυνων οπτικών αποτυπωμάτων της πρόσφατης προσφυγικής μνήμης από την Λέσβο μέχρι την Αθήνα, μαζί με τις βιωματικές αφηγήσεις δύο γυναικών προσφυγισσών σ’ εναν συγκερασμό αγωνίας μα και αγώνα για μια καινούργια ζωή.

Τρεις μικρές συγκλονιστικές ιστορίες προσφύγων

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τις διαβάσετε

89745

Διαθεματικές προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης της Δράσης:



Λήψη αρχείου

Τα μηνύματα των διεθνών προσωπικοτήτων για την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων είναι διαθέσιμα  ε δ ώ.

Στο δρόμο για τη νέα πατρίδα» (για Ε-ΣΤ τάξεις)
Δημιουργός υλικού: Ειρήνη Μανουσάκη



Λήψη αρχείου

Φύλλα Εργασίας “Στο δρόμο για τη νέα πατρίδα”
-Δημιουργός υλικού _Ειρήνη Μανουσάκη



Λήψη αρχείου

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες παράγει εκπαιδευτικό υλικό που δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά και νέους να έρθουν σε επαφή με αυτό το θέμα μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.

Το υλικό αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σχολικούς συμβούλους, στελέχη της εκπαίδευσης, εμψυχωτές ομάδων κ.α. και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο ώστε να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες κάθε τάξης και διδακτικού αντικειμένου. Το εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο είτε της διαθεματικότητας, εμπλουτίζοντας τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και τα ίδια τα σχολικά βιβλία, είτε της ευέλικτης ζώνης και των διάφορων προγραμμάτων, όπως τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα
για να δείτε το νέο εκπαιδευτικό υλικό της Υ.Α.
yliko

και σχετικό οπτικοακουστικό υλικό https://www.youtube.com/playlist?list=PLDhxOid2aiAFkB2H4yyrtHq_DKKzr4X3I

Αποθετήριο υλικού για τους πρόσφυγες στο https://drive.google.com/drive/folders/1hkv6uMtzfeOoDw1UkRCAXn2S3uoMBH8m?usp=sharing
Το υλικό του αποθετηρίου προορίζεται αυστηρά για σχολική χρήση.

 

Παγκόσμια Ημέρα του Πρόσφυγα (τραγούδια) από τον ιστότοπο “Γύρω από τη μουσική”

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

mikrasiatiki katastrofi5

Μπορείτε ακόμη να δείτε μια τράπεζα υλικού
στην παρακάτω διαδραστική εικόνα

“Οι ταξιδιώτες”, γλυπτά του Μπρούνο Καταλάνο

catalano 5 1024x653 1

Bruno Catalano Tutt’Art@

Οι «ταξιδιώτες» είναι μια σειρά από δέκα μπρούτζινες, ανθρώπινες  φιγούρες, από τις  οποίες λείπει μεγάλο μέρος του συνολικού σχήματός τους, σκοπίμως. Ο καλλιτέχνης, αφήνει το κοινό να φανταστεί τη φιγούρα ως ολοκληρωμένο σχήμα, καθώς τα μέρη που λείπουν δεν είναι τίποτα άλλο, παρά τα κομμάτια που αφήνει ο κάθε ταξιδιώτης πίσω στην πατρίδα του.

Είναι γεμάτοι, αλλά ταυτόχρονα και άδειοι, καθώς λείπουν τα βασικά μέρη που θα τα ολοκλήρωναν. Με αυτόν τον τρόπο, αναζητούν συνεχώς τα κομμάτια που τους λείπουν.

Οι «ταξιδιώτες» είναι όλοι εκείνοι που είτε αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, είτε επέλεξαν να την αφήσουν, προκειμένου να γνωρίσουν μια καλύτερη ζωή. Είναι εκείνοι που έφτιαξαν τη ζωή τους ή προσπαθούν να την φτιάξουν σε έναν νέο τόπο, αλλά πάντα κάτι τους λείπει, και αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από την ίδια την πατρίδα.

Άνθρωποι της διπλανής πόρτας: Αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους. Μπρούτζινα αγάλματα. Άνθρωποι που κάνουν μία καινούρια αρχή σε έναν νέο τόπο. Πάντα, όμως, ένα κομμάτι τους θα λείπει.

Τις περισσότερες φορές πρόκειται για ταξιδιώτες που φαίνονται να προχωρούν προς έναν άγνωστο σε εμάς προορισμό. Μεγάλο μέρος του σώματος τους λείπει, όμως αυτοί συνεχίζουν να «προχωρούν».

Τα εντυπωσιακά γλυπτά μοιάζουν σαν εικόνες επεξεργασμένες στο photoshop, μετά από τη χρήση του εργαλείου της σβήστρας.

Ο καλλιτέχνης έγινε ιδιαίτερα γνωστός από τα έργα του στην Biennale 2019 της Βενετίας

Viber 2022 07 20 16 41 00 680 1

Μια βαλίτσα, ένας άνθρωπος…
 

Σε συνεργασία με την Ravagnan Gallery και με την ευκαιρία της 58ης Μπιενάλε της Βενετίας, τριάντα από τους ταξιδιώτες του δημιούργησαν ένα μονοπάτι μέσα στην πόλη. Αυτές οι «ελλιπείς» μορφές συνδέονταν εννοιολογικά, αλλά ήταν μοναδικές στο ταξίδι τους.

Οι χάλκινες ταξιδεμένες φιγούρες του γάλλου γλύπτη, οι “Ταξιδιώτες του” – ή ” Les Voyageurs” – τα σπασμένα και κατακερματισμένα άτομα,  ακολουθούν στωικά το καθένα στο δικό του μονοπάτι.Screenshot 2019 05 14 at 22.46.46

Ένας άνθρωπος με μια βαλίτσα στο χέρι. Ό,τι πιο πολύτιμο του έχει απομείνει.

catalano 5 1024x653 1 2

ravagnan gallery venice 1 1201 2 small

catalano 5 1024x653 1 3

Viber 2022 07 20 16 41 00 680 4

Viber 2022 07 20 16 41 00 680 2

δείτε όλες τις υπόλοιπες μορφές πατώντας την παρακάτω εικόνα:

Viber 2022 07 20 16 41 00 680

 

 

Λίγα λόγια για τον Bruno Catalano

Bruno Catalano  είναι Γάλλος γλύπτης και καλλιτέχνης .Ο Catalano γεννήθηκε στο Μαρόκο, ενώ πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του ως ναύτης στα καράβια, γεγονός που ίσως τον επηρέασε στην δημιουργία αυτών των… ανολοκλήρωτων ταξιδευτών.

Είναι το τρίτο και τελευταίο παιδί μιας Σικελικής οικογενείας. Στα δέκα του χρόνια, η οικογένεια μετακομίζει στη Γαλλία και, πολύ γρήγορα, προσαρμόζεται στο καινούριο περιβάλλον, παρ’ όλες τις συχνές υπενθυμίσεις του σχολικού του περιβάλλοντος ότι δεν είναι Γάλλος. Αφού εργάσθηκε, κατά το παρελθόν ως ηλεκτρολόγος και ναύτης σε ναυτιλιακή εταιρεία, το 1981, μαθαίνει να φτιάχνει έργα από πηλό και, παράλληλα, εργάσθηκε στο εργαστήριο μοντελοποίησης και ζωγραφικής του Francoise Hamel, στη Μασσαλία για δύο χρόνια. Συνεχίζει να διαβάζει εγχειρίδια εξειδικευμένα, προκειμένου να ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και το 1985, ανοίγει το δικό του εργαστήριο, στο οποίο περνά τα επόμενα πέντε χρόνια.

catalano 5 1024x653 1 1

Πηγή εικόνας: galeries-bartoux.com

Η χρονιά του 2000, τον βρίσκει με ένα καινούριο, δικό του εργαστήριο και τις πρώτες ομαδικές εκθέσεις σε περιφερειακές εκθέσεις. Έναν χρόνο αργότερα, τα έργα του αρχίζουν να διαδίδονται, με αρχή την προτομή του Yves Montand, ύστερα από πρόταση του δήμου του 5ου διαμερίσματος της Μασσαλίας. Από εκεί και πέρα, ξεκινά μια λαμπρή πορεία με συμμετοχές σε εκθέσεις στη Μασσαλία, στην έκθεση σύγχρονης τέχνης της Βαστίλης και στην έκθεση του Bercy. Για τα έργα του, αρχίζουν να δείχνουν ενδιαφέρον περιφερειακές γκαλερί (Aix- en- Provence, Saintes- Maries de la Mer, Saint-Remy de Provence) και το 2004 επαναπροσδιορίζει το έργο του και τον τρόπο που καλλιτεχνεί, απογειώνοντας τα έργα του.

Ο Catalano, πλέον, διαθέτει όχι μόνο εθνική, αλλά και διεθνή φήμη, με έργα του να βρίσκονται σε μεγάλες ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές, ανά τον κόσμο: Γαλλία, Αγγλία, ΗΠΑ, Κίνα, Βέλγιο, Σουηδία.

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Ανθρώπινα δικαιώματα, Εκπαιδευτικά thinglink, Εκπαιδευτικό Υλικό, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 3 :ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός- διαφορετικότητα. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.