5 ΙΟΥΝΙΟΥ 2021 – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

λήψης 14

logo wwld 2021 4

Η ΓΗ  μας είναι ο μόνος πλανήτης όπου μπορούμε να ζήσουμε. Δυστυχώς όμως  σκεφτόμαστε πως θα μπορέσουμε να ζήσουμε στον Άρη και όχι πως να σώσουμε τη Γη!!!

Η αλλαγή του κλίματος, η απώλεια της φύσης και της βιοποικιλότητας, η ρύπανση και τα απόβλητα, κάνουν όλο και πιο δυσοίωνο το μέλλον του πλανήτη μας.  Πολλά από τα οικοσυστήματα της Γης πλησιάζουν σε κρίσιμα σημεία καμπής (της εξάντλησης ή μη αναστρέψιμης αλλαγής), υπό την πίεση μεγάλης αύξησης του παγκόσμιου πληθυσμού και της οικονομικής ανάπτυξης.

Από το 1974 και κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Θεσμοθετήθηκε από τον ΟΗΕ το 1972 με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας, των κυβερνήσεων, των οργανισμών και των πολιτών, σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

 «Έχουμε κληρονομήσει έναν πλανήτη μοναδικής ομορφιάς. Είναι το δώρο που μας έκαναν τέσσερα δισεκατομμύρια χρόνια εξέλιξης. Πρέπει να φέρουμε ξανά στην επιφάνεια τα συναισθήματά μας για τη Γη και να αρχίσουμε πάλι να την τιμούμε σαν ζωντανό οργανισμό».
Τζέημς Λόβελοκ, περιβαλλοντολόγος

Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας, ο άνθρωπος έπρεπε να παλεύει με τη φύση για να επιβιώσει.Σε αυτόν τον αιώνα, συνηδητοποιεί ό,τι για να επιβιώσει, πρέπει να την προστατέψει.
Jacques-Yves Cousteau (Γάλλος ωκεανογράφος)

Πώς πρέπει να εξηγήσεις σε έναν άνθρωπο ότι δεν ζει μόνος στον πλανήτη; Πώς πρέπει να δώσεις σε κάποιον να καταλάβει ότι όπως φροντίζουμε για την καθαριότητα του σπιτιού μας, το ίδιο και ακόμη περισσότερο, οφείλουμε να φροντίζουμε και να σεβόμαστε το περιβάλλον, τον πλανήτη που μας φιλοξενεί σε αυτό το σύντομο πέρασμά μας μέσα στην αιωνιότητα;
Γιατί ενώ η φύση καθορίζει πώς θα επιβιώσουμε τώρα εμείς καθορίζουμε πώς θα επιβιώσει η φύση.”

Η παρακάτω εικόνα αποτελεί μια όμορφη  και εμπνευσμένη εργασία παιδιών με καθοδήγηση εκπαιδευτικού . Μπράβο τους…

εικόνα Viber 2024 06 07 12 13 49 433

Ας παρακολουθήσουμε ένα εξαιρετικά κατατοπιστικό φιλμ παρακάτω που μπορεί να μας παρακινήσει να συνειδητοποιήσουμε την τραγική αλήθεια, ώστε να έχουμε μεγαλύτερη επίγνωση  των επιλογών που κάνουμε. Έχουμε ακόμα χρόνο να κάνουμε αυτή τη διαφορά βοηθώντας στη βιωσιμότητα των οικοσυστημάτων. Πρέπει όλοι μας να αποκτήσουμε  τη γνώση και  την κατανόηση για να κάνουμε αυτή την αλλαγή…ακόμα κι αν μπορεί να είναι μικρές ενέργειες όπως η προσπάθεια ενός τρόπου ζωής με χαμηλότερα απόβλητα, η κατανάλωση λιγότερης ποσότητας κρέατος, η ανακύκλωση και ούτω καθεξής…Το μέλλον μας πρέπει να είναι πράσινο. Πρέπει να είναι ποικιλόμορφο. Όλα συνδέονται. Είναι σημαντικό για όλους να καταλάβουν πόσο αλληλένδετα είναι όλα στη φύση μας…δεν μπορούμε να επιβιώσουμε χωρίς όλα τα άλλα…..
Δεν υπάρχουν δουλειές σε έναν νεκρό πλανήτη!!! Ας ελπίσουμε οι άνθρωποι να καταλάβουν αυτό το απλό γεγονός πριν είναι πραγματικά πολύ αργά για όλους…

 

Χρειαζόμαστε εκπαίδευση. Η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση είναι το κλειδί για να γίνει η αλλαγή που θα επιτρέψει την συνέχεια της ζωής στον πανέμορφο και μοναδικό πλανήτη μας. Πρέπει να υπενθυμίσουμε στους ανθρώπους ότι υπάρχουν και άλλες μορφές ζωής εκτός από εμάς. ..και πρέπει να τις φροντίζουμε καλά. Αυτό δεν είναι μόνο σημαντικό, είναι απολύτως απαραίτητο.
Για να επιτύχουμε τους 5 στόχους που αναφέρουν και πώς αντιλαμβανόμαστε την επιχείρηση σήμερα και τι πρέπει να γίνει, θα χρειαστεί να αγκαλιάσουμε διαφορετικές αξίες όπου η συνεργασία και η κοινή χρήση είναι στο επίκεντρο όλων, ένα νέο  οικονομικό μοντέλο που, αντί να εστιάζει στο κέρδος, εστιάζει σε άλλες αξίες, όπως η αναγνώριση μέσω της καινοτομίας, όπου οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι είναι προς το συμφέρον τους να προστατεύσουν όλη τη ζωή γύρω τους, επειδή αυτό ωφελεί και τους ίδιους και τη δική τους επιβίωση. Χρειαζόμαστε ένα  καλύτερα προσαρμοσμένο μοντέλο δεδομένων των σημερινών τεχνολογικών προόδων μας και  να είναι  σύμφωνο με τους νόμους της φύσης.
Εάν οι άνθρωποι γνωρίζουν τι πραγματικά συμβαίνει, όλοι μπορούμε να κάνουμε μια αλλαγή. Αρκεί να  αναρωτηθούμε : Τι μπορώ να κάνω; Μιλήστε με  ανθρώπους που είναι κοντά σας, πείτε τους τι συμβαίνει, τι χάνουμε, τι είμαστε ικανοί  να κάνουμε… Και τι θα γίνει αν δεν το κάνουμε. Δεν είναι τόσο δύσκολο να ξεκινήσουμε μια επανάσταση ….. ακόμη και από το κρεβάτι μας.
Οι μικρές θετικές μας ενέργειες μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά.

Σας αρέσει το Τέτρις; Στη γη μας καθόλου!!!!

Υπάρχει ένα παιχνίδι Τέτρις που συμβαίνει σε παγκόσμια κλίμακα: Ο χώρος του παιχνιδιού είναι ο πλανήτης Γη, και όλα αυτά τα ενοχλητικά, στοιβαγμένα τούβλα αντιπροσωπεύουν το διοξείδιο του άνθρακα – ένα αέριο θερμοκηπίου που συσσωρεύεται όλο και πιο γρήγορα καθώς καίμε τα ορυκτά καύσιμα που κινούν τα αυτοκίνητά μας, τα εργοστάσιά μας και τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής.
Ο Τζος Φονγκ περιγράφει πώς αυτή η υπερφόρτωση του CO2 οδηγεί στην κλιματική αλλαγή και μας θυμίζει ότι, σε αντίθεση με το Τέτρις, δεν θα έχουμε την ευκαιρία να ξεκινήσουμε από την αρχή και να δοκιμάσουμε ξανά. Ας δούμε τη συμβαίνει….


«Ανθρώπων έργα»

Ποιά ήταν λοιπόν η συμβολή του ανθρώπου ως τώρα στον πλανήτη που τον ζει Ας παρακολουθήσουμε το παρακάτω βίντεο

Βίντεο ” Άνθρωπος και Περιβάλλον”

τίτλο 74

Μια ανοιχτή επιστολή -“γροθιά στο στομάχι”- για την κλιματική αλλαγή!

Γκρινιάζεις που βρέχει εν μέσω καλοκαιριού. Φοβάσαι που φυσάει μανιωδώς μήνα Ιούλιο. Κλαις για τους νεκρούς της Χαλκιδικής από τον “τυφώνα”. Χθες όμως σε είδα να αφήνεις τα σκουπίδια σου στην παραλία, προχθές να ρίχνεις τα πλαστικά σου σε κάδο σκουπιδιών και όχι ανακύκλωσης. Πριν μια εβδομάδα ψέκαζες με χημικά τις καλλιέργειες σου για να γίνει η συγκομιδή γρηγορότερα. Τον περασμένο μήνα σκότωσες μεγάλο αριθμό ζώων άκριτα και αλόγιστα. Δεν σκέφτηκες ότι επρόκειτο για είδη υπό εξαφάνιση. Πέρσι έκαιγες δάση για να χτίσεις σπίτια. Κάηκαν και άνθρωποι μαζί αλλά ποιος νοιάζεται…Και να ‘μαστε. Ιδού τα έργα μας, ιδού και ο πολιτισμός μας. Η κλιματική αλλαγή δεν είναι πλέον μια βλακεία που ακούμε στα οικολογικά δελτία ειδήσεων και αλλάζουμε κανάλι γιατί βαριόμαστε.
Η κλιματική αλλαγή είναι μπροστά μας και μας κουνάει απειλητικά το χέρι. Και συ τι κάνεις; Ή εσύ; Ή εσύ; Ή εγώ; Τι κάνουμε για αυτό αγαπητέ συνΑΝΘΡΩΠΕ; Πάμε και κλείνουμε τα δελφίνια στις ζωολογικές φυλακές, για να τα βλέπουμε να κάνουν κόλπα. Πάμε και φράζουμε ποτάμια καταστρέφοντας ολόκληρα οικοσυστήματα. Πάμε και σκάβουμε να βρούμε λιγνίτη, λες και έχουμε τσακωθεί με τον ήλιο και απαξιούμε για την ενέργεια που επιθυμεί να μας προσφέρει. Ανοίγουμε το τζάμι του αυτοκινήτου και ρίχνουμε έξω αυτό που μας ενοχλεί. Γιατί η κλιματική αλλαγή είναι απόρροια όλων των ενεργειών μας, από τα μικροπράγματα της καθημερινής ζωής μέχρι τα μεγάλα “έργα” μας. Τα φαινόμενα που μέχρι πριν κάποια χρόνια τα βλέπαμε στην τηλεόραση από την Αμερική, έχουν έρθει μέχρι και στην Ελλάδα. Στο εύκρατο μεσογειακό κλίμα. Το οποίο όμως αποτελεί μια μακρινή καλή ανάμνηση. Πλέον μιλάμε για ένα παγκόσμιο τροπικό κλίμα. Αν όλα αυτά δεν μας ανησυχούν, τότε πραγματικά αξίζουμε το μέλλον που έρχεται. Γιατί το μέλλον αυτό δεν θα είναι καθόλου ευχάριστο. Απεναντίας. Θα έρθει μια μέρα τόσο άσχημη, που όλοι μας θα θυμηθούμε τη φράση των σοφών Ινδιάνων, των μόνων “πολιτισμένων” ανθρώπων που πέρασαν από την γη. Έλεγαν λοιπόν πως: «Όταν το τελευταίο δέντρο θα έχει κοπεί, όταν τα ποτάμια θα έχουν μολυνθεί, όταν τα ψάρια της θάλασσας θα είναι νεκρά, τότε ο άνθρωπος θα καταλάβει ότι τα χρήματα δεν τρώγονται». Και είναι απελπιστικά τραγικό, η φύση που γέννησε τον άνθρωπο να καταστρέφεται από… ~Ανθρώπων Έργα~[Από χρήστη του διαδικτύου]

τίτλο 59


Με σύνθημα «Επανασχεδιασμός, Αναδημιουργία, Αποκατάσταση» (Reimagine, Recreate, Restore), η Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον σηματοδοτεί την έναρξη της «Δεκαετίας των Ηνωμένων Εθνών για την Αποκατάσταση του Οικοσυστήματος» (2021-2030), μίας παγκόσμιας πρωτοβουλίας για την αναβίωση και ενίσχυση της ανθεκτικότητας μιας μεγάλης ποικιλίας οικοσυστημάτων, χερσαίων και υδατικών, από δασικά έως αγροτικά, από τις κορυφές των βουνών μέχρι τα βάθη της θάλασσας.

 

 

«Σώσε τον πλανήτη»

Με όμορφο και διασκεδαστικό τρόπο, η σειρά «Σώσε τον πλανήτη», παρουσιάζει τα σοβαρότερα οικολογικά προβλήματα της εποχής μας, με τρόπο κατανοητό ακόμα και από τα πολύ μικρά παιδιά. Η σειρά είναι ελληνικής παραγωγής και έχει επιλεγεί και βραβευθεί σε διεθνή φεστιβάλ.
επεισόδιο 01 – Σώσε τα δέντρα επεισόδιο
02 – Σώσε τα ψάρια επεισόδιο
03 – Πλαστικά επεισόδιο
04 – Απορρίμματα επεισόδιο
05 – Γενετικά τροποποιημένες τροφές επεισόδιο
06 – Σώσε το νερό επεισόδιο
07 – Δασικές πυρκαγιές επεισόδιο
08 – Εξοικονόμηση ενέργειας επεισόδιο
09 – Η δύναμη του καταναλωτή επεισόδιο
10 – Άνοδος της στάθμης της θάλασσας επεισόδιο
11 – Σώσε το υπέδαφος επεισόδιο
12 – Ανακύκλωση επεισόδιο
13 – Μέσα Μαζικής Μεταφοράς επεισόδιο
14 – Φυτοφάρμακα επεισόδιο
15 – Το αυτοκίνητο επεισόδιο
16 – Ρύπανση των υδάτων
17 – Σπατάλη φαγητού επεισόδιο
18 – Ραδιενέργεια επεισόδιο
19 – Εξαφάνιση των ειδών
20 – Διαχείριση φυσικών πόρων

 

Υλικό ευαισθητοποίησης και κατανόησης για όλες τις ηλικίες

Ας ξεκινήσουμε με ένα βίντεο ευαισθητοποίησης 

Το βίντεο δημιουργήθηκε με αφορμή την Παγκόσμια μέρα περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου. Περιέχει έργα των μαθητών/μαθητριών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου.
Δημιουργία βίντεο: Κίτσιου Σωτηρία

Είναι ευθύνη όλων μας όσων ασχολούνται με την αλιεία σε κάθε μας εξόρμηση να ευαισθητοποιηθούμε λίγο παραπάνω και να μην αφήνουμε τα απορρίμματα μας. Δεν θεωρείται δύσκολο ο κάθε ένας από εμάς μαζί με το σύνολο του εξοπλισμού που μεταφέρει να προμηθευτεί και με μία σακούλα ώστε να συλλέξει όλα τα απορρίμματα του. Το οφείλουμε αυτό στο περιβάλλον, στην ζωή μας και στην ζωή των παιδιών μας!!!

κι άλλο ένα βίντεο από την Center TV

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΕ 2 ΩΡΕΣ  [Ντοκιμαντέρ]


HISTORY OF THE WORLD IN TWO HOURS

Η ιστορία του πλανήτη μας μέσα από ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ δύο ωριαίων επεισοδίων.

Πώς από τη μεγάλη έκρηξη κατάφερε να δημιουργηθεί το ηλιακό μας σύστημα; Πώς σχηματίσθηκε η Γη; Η σελήνη; Πώς και πότε σχηματίσθηκε η ατμόσφαιρα; Το έδαφος; Οι ωκεανοί; Ποια ήταν η πρώτη μορφή ζωής που εμφανίστηκε; Τι ήταν αυτό καθόρισε την εξελικτική πορεία των ειδών; Γιατί εξαφανίσθηκαν οι δεινόσαυροι;

Ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που δίνει απαντήσεις σε αυτά τα θεμελιώδη αλλά και σε ακόμη περισσότερα ερωτήματα.

Έτος παραγωγής: 2011
Παραγωγή:
 ΗΠΑ (History Channel)

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε τον ιστότοπο και να δείτε ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ όλων των εποχών.

History of the world in two hours2

ΈΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟΝ ΑΜΑΖΟΝΙΟ

Tα τελευταία χρόνια, χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα από το παρθένο τροπικό δάσος του Αμαζονίου έχουν παραδοθεί στα αλυσοπρίονα και τις μπουλντόζες. Η υλοτομία και η δημιουργία κτηνοτροφικών μονάδων είναι δύο από τους λόγους που οδηγούν στη συστηματική αποψίλωση. Ένας τρίτος, κρύβεται στο κρέας που καταναλώνουμε και στα ράφια των σούπερ μάρκετ…

Αμαζόνιος: Φωτιά στον «πνεύμονα» του πλανήτη

Η Αμαζονία, ο πνεύμονας του πλανήτη μας που παράγει το 20% του οξυγόνου μας, παραδόθηκε στις φλόγες το καλοκαίρι του 2019. Πρόκειται για διεθνή κρίση.
Μέλη της G7,  εκφράζουν την παγκόσμια αγωνία για την τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή που ήδη έχει συντελεστεί και εξελίσσεται στην Βραζιλία.

Διαβάστε όλο το άρθρο πατώντας στην παρακάτω εικόνα

australia katastrofikes pyrkagies 1

Η μόλυνση του περιβάλλοντος δεν αφορά αποκλειστικά τις ανάλγητες μεγάλες εταιρείες. Αφορά καθέναν από εμάς ξεχωριστά. Διότι όταν πετάς ένα σκουπίδι στη θάλασσα, είναι σαν να δολοφονείς εκείνη τη στιγμή μία άλλη ύπαρξη.
Όπως στην περίπτωση μίας εγκύου φάλαινας, η οποία ξεβράστηκε στις ακτές της Ιταλίας. Τα αίτια του θανάτου; Τα 22 κιλά σκουπίδια που βρέθηκαν στο στομάχι της!

διαβάστε το άρθρο πατώντας στην παρακάτω εικόνα

whale1

Χρονογραμμή με θέμα τις μεγάλες περιβαλλοντικές καταστροφές του 20ού και του 21ου αιώνα

 

Παρακολουθώντας τη χρονογραμμή με θέμα τις μεγάλες περιβαλλοντικές καταστροφές του 20ού και του 21ου αιώνα εντοπίστε και σημειώστε περιπτώσεις που σχετίζονται με δάση.
Μπορείτε να προσθέσετε και δύο επιπλέον;

Παγκόσμια θέρμανση και κλιματική αλλαγή. Τι πραγματικά ισχύει;

Ήρθε η ώρα να το πάρουμε απόφαση… Το “περιβάλλον” είμαστε εμείς και έχουμε χρέος να το προστατεύουμε! “Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος ας γίνει η αρχή για ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης και η αφετηρία μιας προσπάθειας για τον καθένα μας, με στόχο να μπορούμε όλοι να λέμε: Το περιβάλλον είναι και δική μου υπόθεση”.

Πρέπει να φέρουμε μια αλλαγή στη ζωή μας το συντομότερο δυνατόν! Πρέπει να γίνει προσπάθεια ενός τρόπου ζωής με χαμηλότερα απόβλητα, η κατανάλωση λιγότερης ποσότητας κρέατος, η ανακύκλωση και ούτω καθεξής… Παρακάτω παρατίθενται ορισμένα που μπορούν να μειώσουν τον άνθρακα και το οικολογικό μας αποτύπωμα και να ζήσουμε μια βιώσιμη ζωή.
1) Ελαχιστοποιήστε το κρέας και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα.
2) Αγοράστε τοπικά τρόφιμα και είδη
3) Οδηγήστε λιγότερο, Κυλήστε περισσότερο
4) Μην χρησιμοποιείτε πλαστικά μιας χρήσης, όπως καλαμάκια, πλαστικές σακούλες κ.λπ
5) Μειώστε την κατανάλωση ενέργειας: σβήστε τα φώτα όταν δεν τα χρησιμοποιείτε
6) Χρησιμοποιήστε το νερό σχολαστικά
7) Μην σπαταλάτε φαγητό: Τρώτε μόνο όσο μπορείτε
8) Μην ψωνίζετε περισσότερο, χρησιμοποιήστε τα ρούχα σας όσο περισσότερο μπορείτε
9) Επενδύστε σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Ηλιακά πάνελ, ηλεκτρικά οχήματα
10) Ανακυκλώστε όσο το δυνατόν περισσότερο
11) Απορρίψτε τα απορρίμματά σας σωστά και υπεύθυνα
12) Διαδώστε αυτό το μήνυμα και ενημερώστε τους ανθρώπους για την αλλαγή που χρειάζεται στη ζωή τους

Ελάτε να τιμήσουμε την Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου, με ένα εξαιρετικό τραγούδι ευαισθητοποίησης και αφύπνισης, με στίχους που γράφτηκαν από τους μαθητές και τις μαθήτριες του 19ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου!

Στίχοι:

Σκέφτομαι, συλλογίζομαι, δεν ξέρω τι θα γίνει
με τον πλανήτη μας τη γη που ο άνθρωπος μολύνει.
Τρέξετε, φίλοι μου καλοί, το πρόβλημα είν’ μεγάλο
κι αν τώρα δεν το λύσουμε, θα μεγαλώσει κι άλλο.

Βγαίνουν τα ψάρια στη στεριά,
στη θάλασσα θολά νερά
Ελάτε άνθρωποι μαζί
να σώσουμε αυτή τη γη,

Αχ, περιβάλλον μου γλυκό,
πόσο μοσχομυρίζεις,
αν σε κρατάμε καθαρό,
εσύ τ’ αναγνωρίζεις.

Της φύσης ζώα και φυτά,
να τα προσέχετε παιδιά.
Χώμα, αέρα και νερό,
διατηρούμε καθαρό.

Το περιβάλλον με υπομονή,
μα όχι και παντοτινή.
Κάποτε θα θυμώσει
και θα το ανταποδώσει.

  • ΣΤΙΧΟΙ: ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ 19ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΥΟΣΜΟΥ
  • ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΜΑΡΙΑ ΤΡΑΝΟΥΔΗ
  • ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ: ΠΑΝΟΣ ΓΑΛΗΝΟΣ

Ακούστε το μελωδικό τραγούδι

Διαδραστικό βίντεο : Selfish https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=886497- Πλαστική ρύπανση της θάλασσας

 

Μόλυνση από πλαστικά: Πως Οι Άνθρωποι Μετατρέπουν Τον Κόσμο Σε Πλαστικό

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε το βίντεο:

τίτλο 77

PLASTIC WARS 1024x683 1

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ
(PLASTIC WARS)

Ωριαίο ντοκιμαντέρ, παραγωγής 2020.

Είναι η ανακύκλωση μια βιώσιμη απάντηση στην κυριαρχία του πλαστικού; Στις δεκαετίες του 1980 και 1990 οι βιομηχανίες εμφιάλωσης υιοθετούν παγκοσμίως το πλαστικό μιας χρήσης, προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους. Κάθε ανησυχία που διατυπώνεται σχετικά με την απειλή που συνιστά το πλαστικό για το περιβάλλον, λαμβάνει ως απάντηση τη λύση της ανακύκλωσης. Παρόλα αυτά δεν έχει ανακυκλωθεί ποτέ περισσότερο από το 10% του παραγόμενου πλαστικού.

Το ντοκιμαντέρ «Ο Πόλεμος του Πλαστικού» αποκαλύπτει πώς οι κατασκευαστές πλαστικών προωθούσαν για δεκαετίες την ανακύκλωση, παρά το γεγονός ότι εξαρχής εξέφραζαν μεταξύ τους αμφιβολίες για το αν η ανακύκλωση πλαστικών θα ήταν ποτέ οικονομικά βιώσιμη. Κορυφαία στελέχη του κλάδου μιλούν για πρώτη φορά δημόσια, περιγράφοντας τη στρατηγική της βιομηχανίας πλαστικών για την προώθηση της ιδέας της ανακύκλωσης, με στόχο την αύξηση της παραγωγής και πώλησης πλαστικού.

Πως βοηθάμε το περιβάλλον 

89eed3409848da54 1044d

Παρακολουθήστε τη βραβευμένη 3D κινούμενη ταινία μικρού μήκους που ονομάζεται “Hewn”.

Ο ξύλινος πατέρας αγωνίζεται να στηρίξει το μεταλλικό παιδί του που καταναλώνει ξύλο για να επιβιώσει. Καθώς το αγόρι μεγαλώνει, το ποσοστό κατανάλωσης αυξάνεται. Έρχεται μια μέρα που ρίχνει το σπίτι τους στο έδαφος και δεν έχει αφήσει τίποτα. Αργότερα, ο πατέρας ξυπνάει και γεμάτος πανικό αντιλαμβάνεται ότι ο γιος του έχει φύγει. Βρίσκει τελικά το γιο του με τα μάτια κλειστά … Παρακολουθήστε την προσπάθεια του πατέρα να επαναφέρει το γιο του στη ζωή και συσχετίστε τον πατέρα με τη γη και τον γιο με τον άνθρωπο που καταστρέφει τη γη.

Παρακολουθήστε επίσης τη βραβευμένη ταινία μικρού μήκους PAKAN 

Η ταινία παρουσιάζει την ιστορία ενός νεαρού άνδρα που πηγαίνει σε ένα δύσκολη διαδρομή για να σώσει τη φυλή του από την εξαφάνιση καθώς μια συνεχιζόμενη ξηρασία έχει αλλάξει τον κόσμο για πάντα! Έχει δημιουργήσει μια θανατηφόρα έρημο, απορροφώντας τη ζωή από τα πάντα. Με την ελπίδα του σε ένα μυστηριώδες μικρό κιβώτιο, μπορεί να ξεπεράσει για να σώσει τη φυλή του;

 

Netflix Ο πλανήτης μας
| Ολόκληρα επεισόδια  σε Συνεργασία με την WWF

Το Netflix έκανε και τα 8 επεισόδια του Our Planet διαθέσιμα στο YouTube όσο τα σχολεία ήταν  κλειστά!

Με αφήγηση από τον Sir David Attenborough, η σειρά ντοκιμαντέρ μας μπορεί να είναι μια εξαιρετική εκπαιδευτική πηγή για όποιον θέλει να μάθει για τον απίστευτο κόσμο μας.

 

 “Το τραγούδι της Γης- Earth song” από τον Michael Jackson

Στο παρακάτω τραγούδι της Μελίνα Τανάγρη με τίτλο “Καταιγίδα στην Αθήνα ” αποτυπώνεται η σχέση των στοιχείων του περιβάλοντος με τις ανθρώπινες δραστηριότητες .

Ακούστε το:

Ποιές σκέψεις σας γεννήθηκαν ακούγοντας το τραγούδι;
Ποιό μήνυμα πιστεύετε πως θέλει να μας περάσει ο καλλιτέχνης;

 

Σχηματική αναπαράσταση μείωσης επίδρασης έντονων καιρικών φαινομένων από τα δάση

3.α Π 2.1.1

Πηγή:Τα Μεσογειακά Δάση απέναντι στην Παγκόσμια Κλιματική Αλλαγή, Pedro Regato, 2010 WWF Ελλάς

 

3.α Π 2.1.1 1

Ερωτήματα προς συζήτηση

3.α Π 2.1.1 2

διαβάστε και το παρακάτω άρθρο

πυρκαγιές στην Αυστραλία 2019-2020

australia katastrofikes pyrkagies

Παραγωγή υλικού με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών
(Φύλλο εργασίας για μεγάλες τάξεις)



Λήψη αρχείου

Αντίθετα η φύση είναι τόσο γεναιόδωρη μαζί μας …

Ας δούμε σε ένα συννεφόλεξο τι μας προσφέρει ένα μόνο δέντρο 
Κλικ στην παρακάτω εικόνα

τίτλο 57

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ – ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΥΘΥΝΗ;

Συνδέοντας την κλιματική αλλαγή με την βιώσιμη ανάπτυξη τονίζουμε πως η Βιώσιμη Aνάπτυξη απαιτεί ταυτόχρονη και ισορροπημένη πρόοδο σε τρεις διαστάσεις που είναι απόλυτα αλληλεξαρτώμενες. Δηλαδή, την οικονομική ανάπτυξη, την περιβαλλοντική προστασία και την κοινωνική συνοχή.

Αν θέλεις να το αντιληφθείς καλύτερα αυτό ασχολήσου με το παρακάτω μαθησιακό αντικείμενο και προσπάθησε να αναρωτηθείς:

1)Υπάρχει κάποια σύνδεση της διαχρονικής εξέλιξης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και του ποσοστού των ανανεώσιμών πηγών ενέργειας (Α.Π.Ε.) στη συνολική ενεργειακή κατανάλωση σε κάθε χώρα;
2)Πόσο διαφορετική ευθύνη  έχουν οι χώρες και οι πολίτες τους απέναντι στην κλιματική αλλαγή;
3) μπορείτε να εντοπίσετε κάποιες από τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις κάθε χώρας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, καθώς και τις ατομικές ευθύνες των κατοίκων όλων των περιοχών;

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα

intro

Η αναχαίτιση της κλιματικής κρίσης είναι ένας αγώνας που δεν μπορούμε να δώσουμε μόνοι μας, αλλά χρειάζεται την υποστήριξη όλων και μας αφορά όλους είτε ζούμε στην πόλη είτε στην ύπαιθρο.

Αποκατάσταση των οικοσυστημάτων σημαίνει πρόληψηανάσχεση και αναστροφή της υποβάθμισης, του κατακερματισμού και της απώλειάς τους, προϋποθέτει την υιοθέτηση σε παγκόσμια κλίμακα μίας διαφορετικής οπτικής: από την εντατική εκμετάλλευση στη βιώσιμη διαχείρισή τους. Αποκατάσταση των οικοσυστημάτων σημαίνει εξισορρόπηση των οικολογικών, κοινωνικών και αναπτυξιακών προτεραιοτήτων. Είναι η κατεύθυνση που διατρέχει το σύνολο των 17 Στόχων του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη έως το 2030, συνιστώντας επιλογή κρίσιμης σημασίας για την επίτευξή τους, μεταξύ άλλων, για την εξάλειψη της φτώχειας και του υποσιτισμού, τη διασφάλιση της παγκόσμιας υγείας, τον μετριασμό και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και την ανάσχεση της απώλειας της βιοποικιλότητας.

Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο!
Αυτό είναι το νέο μήνυμα της Greenpeace . Μέσω ενός video που παρουσιάζει τις δράσεις της μας παρακινεί και μας όλους σε κινητοποίηση ….

Γιατί όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο!!!!!

Μαζί είμαστε πιο δυνατοί …. όπως τονίζει και το παρακάτω βίντεο!!!!

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος απευθύνεται σε όλους και μας προτρέπει να αναθεωρήσουμε τον τρόπο που καταναλώνουμε.

 

Απευθύνεται στις επιχειρήσεις για την προώθηση μοντέλων πράσινης ανάπτυξης.

Απευθύνεται στους αγρότες και στους παραγωγούς για την εφαρμογή περισσότερο αειφορικών πρακτικών.

Απευθύνεται στις κυβερνήσεις για την ενίσχυση των επενδύσεων σε έργα αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος.

Απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς για να εμπνεύσουν τους μαθητές τους για την ανάληψη δράσεων.

Απευθύνεται στους νέους ανθρώπους για να οικοδομήσουν ένα πιο βιώσιμο μέλλον.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς δημιούργησε βίντεο για την παρουσίαση ορισμένων αριθμητικών δεδομένων που σχετίζονται με την αξία των οικοσυστημάτων, την υποβάθμισή τους και τις επιπτώσεις της στην ανθρώπινη ευημερία, τις δυνατότητες αποκατάστασής τους και τα αναμενόμενα οφέλη.

Η ώρα της Γης- Κάνουμε τη διαφορά- ένα βίντεο από τη WWF

Φτιάξτε το παζλ για την προστασία της Γης

Το τραγούδι ενός 8χρονου παιδιού για την κλιματική αλλαγή

Κλιματική αλλαγή: Η κλιματική αλλαγή και η ανάγκη να προστατεύσουμε το περιβάλλον είναι ένα θέμα πιο επίκαιρο από ποτέ. Νέα παιδιά όπως η Γκρέτα Τούνμπεργκ, ευαισθητοποιούνται ολοένα και περισσότερο και προσπαθούν να “βάλουν το λιθαράκι” τους για να συμβάλουν στην προστασία του πλανήτη.

(Βάλτε Ελληνικούς υπότιτλους)

Τι γίνεται με τις ακτίνες του ήλιου; Τι συνέβη με τα δέντρα; Τι συμβαίνει με τη θερμοκρασία; Πού είναι τα πουλιά; 

Συζητήστε και καταγράψτε στο padlet ποιοι είναι οι λόγοι που η Γη βαριά- ανασαίνει. Τι συμβαίνει; Έχετε παρατηρήσει κάτι στο περιβάλλον σας, στο μέρος όπου παίζετε, στην πόλη σας; Καταγράψτε τα προβλήματα στην αντίστοιχη στήλη αλλά και πιθανές λύσεις αυτών στην αντίστοιχη στήλη.

 

10 Βήματα για να σώσουμε τη Γη μας
Μια παρουσίαση με εκπαιδευτικό υλικό και παιχνίδια από τη συνάδελφο , Δέσποινα Τσιφετάκη

 

Βρείτε τις λέξεις μέσα σε ένα λεπτό

ένα παιχνίδι για το σχολείο και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

τίτλο 72

Φύλλο εργασίας: “World in danger”



Λήψη αρχείου

Κλιματική αλλαγή Φύλλο εργασίας: 



Λήψη αρχείου

Το βιβλίο  «Ο πλανήτης μας το μέλλον μας» αποτελεί μια ενδιαφέρουσα έκδοση από το bookshop της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μπορεί να  αποτελέσει  σημείο αναφοράς για διευκρίνηση εννοιών (το βρήκαμε από την Ανοιχτή Βιβλιοθήκη εδώ: https://www.openbook.gr/o-planitis-mas-to-mellon-mas/)

 

Υπάρχει Κλιματική Αλλαγή; 

Ας το εξερευνήσουμε μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση : Αλλάζω για το Κλίμα.

 

Μεγάλα  Δίκτυα παγκοσμίως όπως η wwf Ελλάς  και Μεσόγειος SOS διοργανώνουν καμπάνιες ευαισθητοποίησης, δημόσιες εκδηλώσεις, εθελοντικές δράσεις και αξιοποιούν καλές πρακτικές,  στις οποίες τα παιδιά μπορούν να γίνουν μέλη.

Άλλες οργανώσεις στην Ελλάδα είναι:
οι ΑΡΙΩΝ, ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ – ARCTUROS, ΑΡΧΕΛΩΝ-Archelon, the Sea Turtle Protection Society of Greece, MedINA, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Προστασία της Φύσης (Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης), Elliniki Ornithologiki Etaireia, Society for the Protection of Prespa (SPP), Καλλιστώ, «Ο ΝΗΡΕΑΣ», Ecological Recycling Society – Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης, Οργάνωση Γη – Κέντρο της Γης, ΠΑΝΔΟΙΚΟ, Pindos Perivallontiki, ΑΝΙΜΑ – Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής, Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Ecocity, iSea, MEDASSET-Mediterranean Association to Save the Sea Turtles, @Mediterranean Institute for Nature and Anthropos, MOm – Monachus monachus, The Green Tank

H Κλιματική Αλλαγή και οι Περιβαλλοντικές Προκλήσεις.

 

Εξοικονόμησε κι εσύ νερό…

τίτλο 71

Ο Γύρος του κόσμου σε 80 ερωτήσεις– Παίξε πατώντας στην εικόνα

τίτλο 70

Το ΠΑΡΑΚΆΤΩ βιβλίο ” Τάξεις σε Δράση” του eTwinning παρουσιάζει μια σειρά έργων και δραστηριοτήτων που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο του eTwinning για όλες τις ηλικίες, από το νηπιαγωγείο ως το λύκειο, γενικό και επαγγελματικό.

Κάθε ένα από τα έργα αυτά βοήθησαν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα την κλιματική αλλαγή και τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε όλοι μας για την καταπολέμησή της. Το βιβλίο δείχνει με ποιον τρόπο το eTwinning, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές που δραστηριοποιούνται στην πλατφόρμα, μπορούν να διαχειριστούν τις προκλήσεις της εποχής με τον πλέον δημιουργικό και γλαφυρό τρόπο. Επίσης, μας δείχνει πώς μπορούν να αναπτύξουν τις επιστημονικές και ψηφιακές τους ικανότητες, καθώς και τις δεξιότητες κριτικής σκέψης.


Λήψη αρχείου

Φύλλο εργασίας Εντοπιζω τα ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ



Λήψη αρχείου

ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ 
(από το blog της Σωτηρίας Κίτσιου)

Ο άνθρωπος μάλλον εγωιστικά κινήθηκε για πολλά χρόνια στο περιβάλλον, χωρίς να σκεφτεί ότι σε αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΣ!!! Υπάρχουν κι άλλα πλάσματα, που το χρειάζονται!

Όπως όλοι γνωρίζουμε η ποικιλία ζωής στον πλανήτη είναι εκπληκτική. Από τον γαιοσκώληκα ως το γιγάντιο πάντα και από τα βρύα και τις λειχήνες ως τα δάση βροχής του Αμαζονίου, το πανόραμα της ζωής στη Γη μάς θυμίζει τη μοναδικότητα του Γαλάζιου Πλανήτη. Δυστυχώς ο πλούτος αυτός χάνεται μέρα με τη μέρα.  Σύμφωνα με την έκθεση του W W F «Ζωντανός Πλανήτης, 2020» οι πληθυσμοί θηλαστικών, ψαριών, πουλιών, ερπετών και αμφίβιων έχουν μειωθεί κατά μέσο όρο 68% από το 1970.

Η  wwf μας προτείνει  ένα σχέδιο 7 εργαστηρίων για τις ενότητες «Περιβάλλον» και «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ».  



Λήψη αρχείου

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ QUIZ EOAN
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε

τίτλο 34

Έλα να «ψαρέψεις» και μάθε πώς οι επιλογές σου
επηρεάζουν το κλίμα…

Τι γνωρίζεις για τα τρόφιμα που φτάνουν καθημερινά στο τραπέζι σου και τη σύνδεση της διατροφής με την υγεία μας και το περιβάλλον;Καταναλώνοντας τα σωστά είδη ψαρικών, μπορείς να συμβάλλεις στον περιορισμό των εκπομπών CO2.
Έλα να διαπιστώσεις τι ψάρια πιάνεις…
(Κλικ στην παρακάτω εικόνα)

τίτλο 60

Επιτραπέζιο για την προστασία της Γης

 Σε αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά πρέπει να φτάσουν ακριβώς στο τέρμα (όχι να το περάσουν. Σε αυτή την περίπτωση πηγαίνουν προς τα πίσω). Πατάνε πάνω στο ζάρι και κινούν το πιόνι τους. Αν πέσουν σε κάποιο σημείο με αστεράκι πρέπει να απαντήσουν σε μια ερώτηση κάνοντας κλικ πάνω του. Αν απαντήσουν λάθος χάνουν τη σειρά τους στον επόμενο γύρο. Αν απαντήσουν σωστά συνεχίζουν κανονικά. Αν πέσουν πάνω σε σημείο με x2 ή x3 τότε πολλαπλασιάζουν το ζάρι που θα φέρουν με το 2 ή το 3. Αν πέσουν πάνω στον βράχο τότε επιστρέφουν στη θέση * (αστεράκι)

Οι ερωτήσεις αφορούν ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε για να προστατέψουμε τη Γη. Μπορείτε να πατήσετε κάτω δεξιά, στις 3 τελείες και ή να μεγαλώσετε το παράθυρο ή να αντιγράψετε τον σύνδεσμο του παιχνιδιού και να το στείλετε στους μαθητές σας.

Ένα escape room  για την προστασία της Γης. 

Ένα escape room- για τα μικρότερα παιδιά με εικόνες

Εκπαιδευτικό υλικό για το σχολείο αλλά και για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση από τη WWF.
Μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ


Δείτε  και το παρακάτω άρθρο από τον ιστότοπο Όλα εν…τάξη!!!

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα:

ekatommyria anthropoi kindynevoun apo ti rypansi ton ydaton 7 orig


Στο Οικοσκόπιο Kids  θα εξοικειωθείτε με την έννοια του χώρου, θα διατρέξετε τον ελληνικό χάρτη αναγνωρίζοντας λίμνες και δάση, θα οξύνετε την παρατηρητικότητα και τις αισθήσεις σας γνωρίζοντας απειλούμενα αλλά και χαρακτηριστικά είδη και παίζοντας, θα αποκτήσετε  εξειδικευμένες γνώσεις για το περιβάλλον.

τίτλο 61

Δείτε περισσότερο Υλικό στην παρακάτω διαδραστική εικόνα

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 2 :ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά–Οικολογία. Ετικέτες: . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.