27 Μαρτίου-Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Endyesthai Capture 1 LQ 0 11

Endyesthai Capture 1 LQ 0 3

 «Οι άνθρωποι δημιουργούμε προκειμένου να εκφράσουμε την ανθρώπινη πολυπλοκότητα, την διαφορετικότητα και την ευαισθησία μας με σάρκα, ανάσα και φωνή.
Μαζευόμαστε για να κλάψουμε και να θυμηθούμε, για να γελάσουμε και να σκεφτούμε. ………»
Νοτιοαφρικανός θεατρικός συγγραφέας και σκηνογράφος Μπερτ Μπέιλι

Η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου είναι η ετήσια γιορτή της διεθνούς θεατρικής κοινότητας, από το 1961, όταν πρωτοεμφανίσθηκε με πρωτοβουλία του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (https://www.world-theatre-day.org/). Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 27 Μαρτίου, με θεατρικά δρώμενα και άλλες συναφείς με το θέατρο εκδηλώσεις, που διοργανώνονται από τα εθνικά τμήματα του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, (πάνω από 90 σε όλο τον κόσμο ) μιας Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης που συνενώνει τους επαγγελματίες του θεάτρου και συνεργάζεται στενά με την UNESCO και τη διεθνή κοινότητα θεάτρου ( θέατρα, επαγγελματίες του θεάτρου, φίλοι του θεάτρου, πανεπιστήμια θεάτρου, ακαδημίες και σχολεία).

Κάθε χρόνο, μία εξέχουσα προσωπικότητα του θεάτρου ή ένα άτομο από άλλο τομέα που ξεχωρίζει προσκαλείται να μοιραστεί το μήνυμά του σχετικά με το θέατρο.

Το μήνυμα για το 2023 έχει γράψει Samiha Ayoub, μία Αιγύπτια ηθοποιός και μπορείτε να το διαβάσετε στα Αγγλικά εδώ.

Design D 8

Το νόημα της λέξης Drama προέρχεται από το Ελληνικό «δρᾶν», που σημαίνει «ενεργώ»…και η λέξη θέατρο γεννιέται από το Ελληνικό «Θέατρον», που στην κυριολεξία σημαίνει τον χώρο όπου κάποιος θεάται (βλέπει, παρατηρεί).
Έναν χώρο, όπου όχι μόνο κοιτάζουμε, αλλά βλέπουμε, λαμβάνουμε και αντιλαμβανόμαστε.
2400 χρόνια πριν ο Πολύκλειτος ο νεότερος σχεδίασε το σπουδαίο θέατρο της Επιδαύρου. Αυτό το υπαίθριο θέατρο, που μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι 14.000 ανθρώπους, διέθετε μια ακουστική αξιοθαύμαστη. Ένα άναμμα σπίρτου στο κέντρο της σκηνής μπορεί να ακουστεί σε όλες τις 14.000 θέσεις.

Όπως συνηθιζόταν στα Ελληνικά θέατρα, όταν έβλεπες τους ηθοποιούς έβλεπες μαζί και το τοπίο γύρω από το θέατρο και πέρα στον ορίζοντα. Μέσα σε εκείνο συγκεντρώθηκαν ταυτόχρονα όχι μόνο ορισμένες όψεις του Ελληνικού Κόσμου, η κοινότητα, το θέατρο και το φυσικό τοπίο, αλλά συνενώθηκαν και όλες οι εποχές. Καθώς το έργο ανέσυρε στο παρόν παλιούς μύθους, μπορούσες να κοιτάξεις πάνω από τη σκηνή, σε εκείνο που θα ήταν το απώτερο μέλλον σου. Στη Φύση.

Ο θεός Διόνυσος αφηγείται πώς «εγένετο θέατρον» στο μικρού μήκους animation που έγινε στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος ΕΣΠΑ: «Από το Μουσείο στο Θέατρο. Ανιχνεύοντας τη Θεατρική Πράξη της Αρχαίας Τραγωδίας». Μια παραγωγή της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, σε συνεργασία με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και σκηνοθεσία Γιώργου Διδυμιώτη και σενάριο της αρχαιολόγου Εύης Πίνη.

pagkosmia imera theatrou 2Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Δ.Ι.Θ. επιλέγει κάθε φορά μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου από μια χώρα-μέλος για να γράψει το μήνυμα, το οποίο διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλον τον κόσμο. Κατά καιρούς μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου έχουν γράψει οι: Ζαν Κοκτώ, Άρθουρ Μίλλερ, Λώρενς Ολίβιε, Ζαν Λουί Μπαρώ, Πήτερ Μπρουκ, Πάμπλο Νερούδα, Ευγένιος Ιονέσκο, Λουκίνο Βισκόντι, Μάρτιν Έσλιν, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Ρομπέρ Λεπάζ, Αουγκούστο Μποάλ, Τζούντι Ντεντς, Τζον Μάλκοβιτς, Ντάριο Φο κ.ά

Το  μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου για το έτος 2021 έγραψε η ηθοποιός Helen Mirren από το Ηνωμένο Βασίλειο:

Διανύουμε μια πολύ δύσκολη εποχή για τις ζωντανές παραστάσεις και πολλοί καλλιτέχνες, τεχνικοί, τεχνίτες και γυναίκες αγωνίζονται σε ένα επάγγελμα που ήταν ήδη επισφαλές.
Ίσως αυτή η διαρκής ανασφάλεια να τους κατέστησε ικανότερους να επιβιώσουν αυτής της πανδημίας με εξυπνάδα και θάρρος.

Η φαντασία τους έχει ήδη μετουσιωθεί μέσα σε αυτές τις νέες συνθήκες σε ευρηματικούς, ψυχαγωγικούς και συγκινητικούς τρόπους επικοινωνίας, πράγμα το οποίο οφείλεται φυσικά σε μεγάλο βαθμό στο διαδίκτυο.

Από τότε που υπάρχουν άνθρωποι πάνω σ’ αυτόν τον πλανήτη, αφηγούνται ο ένας στον άλλον ιστορίες. Η πανέμορφη κουλτούρα του θεάτρου θα ζει όσο παραμένουμε εδώ.
Η δημιουργική παρόρμηση των συγγραφέων, σκηνογράφων, χορευτών, τραγουδιστών, ηθοποιών, μουσικών, σκηνοθετών δε θα καταπνιγεί ποτέ και στο πολύ εγγύς μέλλον θα ευδοκιμήσει και πάλι με νέα ενέργεια και μια νέα αντίληψη του κόσμου που μοιραζόμαστε όλοι.

Αδημονώ!

Μετάφραση: Γιόλα Κλείτου

imga2 17

Το μήνυμα για το 2005 το έγραψε η  Γαλλίδα σκηνοθέτρια Αριάν Μνουσκίν (Ariane Mnouchkine), συν ιδρύτρια του περίφημου Θεάτρου του Ήλιου, βλ. σχετικά http://www.hellastheatre.gr/wtd-2005/

Μήνυμα της Αριάν Μνουσκίν
για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2005

Βοήθεια!
Θέατρο, βοήθησέ με!
Κοιμάμαι. Ξύπνησέ με.
Είμαι χαμένη μέσα στο σκοτάδι, οδήγησέ με, τουλάχιστον κοντά σε ένα κερί.
Είμαι οκνηρή, κάνε με να ντρέπομαι.
Είμαι κουρασμένη, ανέβασέ με.
Είμαι αδιάφορη, χτύπησέ με.
Παραμένω αδιάφορη, τσαλάκωσέ μου την εικόνα.
Φοβάμαι, δώσε μου κουράγιο.
Είμαι αδαής, εκπαίδευσέ με.
Είμαι απάνθρωπη, εξανθρώπισέ με.
Είμαι φαντασμένη, κάνε με να πεθάνω στα γέλια.
Είμαι κυνική, αποδόμησέ με.
Είμαι κτήνος, μεταμόρφωσέ με
Είμαι μοχθηρή, τιμώρησέ με.
Είμαι δεσποτική και σκληρή, πολέμησέ με.
Είμαι σχολαστική, γελοιοποίησέ με.
Είμαι χυδαία, εξύψωσέ με.
Είμαι μουγκή, ελευθέρωσέ με.
Δεν ονειρεύομαι πια, φέρσου μου σαν σε δειλό ή ανόητο.
Έχω ξεχάσει, ξεκίνησέ μου τη Μνήμη.
Αισθάνομαι γριά και άχρηστη, κάνε να σκιρτήσει η παιδικότητα.
Είμαι άχαρη, δώσε μου τη Μουσική.
Είμαι θλιμμένη, ψάξε τη Χαρά.
Είμαι κουφή, κάνε στην καταιγίδα να ουρλιάξει η λύπη.
Είμαι άστατη, όπλισέ-με με Φρόνηση.
Είμαι αδύναμη, άναψε τη Φιλία.
Είμαι τυφλή, φέρε μου όλα τα Φώτα.
Είμαι υποταγμένη στην Ασχήμια, κάνε να με κατακτήσει η Ομορφιά.
Με έχει προσηλυτίσει το Μίσος, κάνε να μου δοθεί όλη η δύναμη της Αγάπης.

Αριάν Μνουσκίν
Μετάφραση για το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου: Βίκυ Μαντέλη & Νεόφυτος Παναγιώτου

Παρακάτω δίνεται ένα φύλλο εργασίας για παιδιά μεγάλων τάξεων δημοτικού και Γυμνασίου μέσω του οποίου τα παιδιά μπορούν να εκφράσουν την δική τους οπτική στην απόδοση του μηνύματος.



Λήψη αρχείου

Μια μικρή περίληψη της ιστορίας του θεάτρου

Η ιστορία του θεάτρου ξεκινάει στην αρχαία εποχή και συνδέεται με τις θρησκευτικές τελετουργίες. Ουσιαστικά η αρχή του όμως μπορεί να τοποθετηθεί στην αρχαία Αθήνα τον 5ο αιώνα π.Χ. με τη γέννηση του διθυράμβου. Ο διθύραμβος ήταν τραγούδι προς τιμήν του Θεού Διονύσου.Πατέρας του θεάτρου θεωρείται ο Θέσπις κι αυτό γιατί ενώ μέχρι τότε τραγουδούσε ολόκληρη η ομάδα μαζί (χορός) εκείνος είχε την έμπνευση να βγει από το χορό και να ανοίξει μαζί τους διάλογο. Έτσι έγινε ο πρώτος θιασάρχης και ηθοποιός ταυτόχρονα.

Σιγά –σιγά άρχισαν να χτίζονται και τα πρώτα θέατρα κοντά σε ναούς κατά κύριο λόγο.

Οι μεγαλύτεροι θεατρικοί συγγραφείς στην αρχαιότητα ήταν τρεις:Ο Αισχύλος, ο Σοφοκλής και ο Ευριπίδης που έγραψαν τραγωδίες που παίζονται μέχρι σήμερα και φυσικά ο Αριστοφάνης που έγραφε κωμωδίες.

Στην τραγωδία οι ηθοποιοί φορούσαν μακριά ρούχα με έντονα χρώματα και βαριά διακοσμημένα. Τα παπούτσια τους ήταν πολύ ψηλά και ονομαζότανε «κόθορνοι». Επίσης, φορούσαν μάσκες από ξύλο ή φελλό που έδειχναν την ηλικία, την κατάσταση, το συναίσθημα και το φύλο του κάθε χαρακτήρα.
Στην κωμωδία οι ηθοποιοί φορούσαν άνετο κουστούμι και μαλακές παντόφλες για να μπορούν οι ηθοποιοί να κινούνται εύκολα. Φορούσαν ακόμη κολάν στο χρώμα του δέρματος, κοντό χιτώνα και μάσκες με έντονο το κωμικό στοιχείο.

Στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο οι σημαντικότεροι πρώτοι θεατρικοί συγγραφείς υπήρξαν οι: Γρηγόριος Ξενόπουλος, Σπύρος Μελάς και Παντελής Χορν.

Το 1901 με εντολή του βασιλιά Γεωργίου του Α’ ιδρύεται το Βασιλικό θέατρο που κλείνει λίγα χρόνια αργότερα και επανιδρύεται το 1930 με τον τίτλο «Εθνικό Θέατρο» που περιλαμβάνει και την Εθνική Λυρική Σκηνή καθώς και Δραματική Σχολή.

Πηγή:www.kindykids.gr

Design D 8

Οι δράσεις της Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Σελίδων…

Η Συνεργασία Εκπαιδευτικών Σελίδων συνεργάστηκε για να δημιουργήσει υλικό για την ημέρα αυτή που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην τάξη. Δείτε όλες τις δράσεις της συνεργασίας εδώ:

Design D 8

Μέσω της χρήσης του υπολογιστή μπορούμε να ανακαλύψουμε τα ρωμαϊκά μνημεία σε όλη την Ελλάδα.

τίτλο 24

 

Διαδικτυακός τόπος «Αρχαίο Θέατρο στον κύκλο του χρόνου»/“The Ancient Theatre in the cycle of time”

Εκπαιδευτικοί και μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης αλλά και γενικότερα όσοι ενδιαφέρονται για το αρχαίο θέατρο μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες που καλύπτουν διαφορετικές πτυχές του και φωτίζονται από πληθώρα εκθεμάτων από μουσεία της χώρας.

Παρακολουθούμε το απόσπασμα Δημόδωρος: Μια μέρα στο αρχαίο θέατρο
από το τμήμα θεάτρου σχολή καλών τεχνών του Α.Π.Θ

 Πατώντας στον εδώ μπορείτε να βρείτε την πλήρη λίστα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ

Διαδραστικό Παιχνίδι : Ο Διόνυσος και οι φίλοι του

Κλικ στην εικόνα

τίτλο 25

Στην ψηφιακή  βιβλιοθήκη μπορείτε να αναζητήσετε έντυπα για μικρούς και μεγάλους που συνοδεύονται από προτάσεις εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, ενώ με τα διαδραστικά παιχνίδια μπορείτε να διασκεδάσετε, να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας και να μάθετε περισσότερα.

Endyesthai Capture 1 LQ 0 2

Αφιέρωμα στις Μάσκες

Σύνθεση υλικού: Κ. Κύρδη, Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων, Α΄ Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας



Λήψη αρχείου

Φτιάχνοντας τη δική μας μάσκα

Κάνοντας κλικ στο link εδώ θα ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

α) Διαβάζετε το γράμμα του Ανδρόνικου.

β) Επιλέγετε χρώμα από τον κύκλο αριστερά.

γ) Σύρετε με τον κέρσορα από τα κουτιά τα φτερά, τα φύλλα ή τα κοχύλια.

δ) Πατάτε το χεράκι  δεξιά και αποθηκεύετε ή  εκτυπώνετε τη μάσκα σας.

Μπορείτε επίσης να ζωγραφίσετε σε ένα απλό χαρτί μια μάσκα  ή  να την  κατασκευάσετε με υλικά που έχετε στο σπίτι σας!!!ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΑΣ!!!

1

 

«Παντομίμα η σιωπηλή τέχνη «

Στην παντομίμα χρησιμοποιώ τα χέρια, τα πόδια, το σώμα , τις ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ  του προσώπου μου, αλλά ΔΕΝ χρησιμοποιώ ΚΑΘΟΛΟΥ λόγια! – Η παντομίμα είναι μια σιωπηλή τέχνη, η γλώσσα της ψυχής  με την οποία μπορείς να εκφράζεις συναισθήματα και ιδέες με κινήσεις.  Ο μίμος που ειδικεύεται και εξασκεί την τέχνη της παντομίμας, χρησιμοποιεί και ειδικό μακιγιάζ. Συνήθως το πρόσωπό του είναι λευκό με τονισμένα ιδιαίτερα τα μάτια, τα φρύδια και το στόμα για να ξεχωρίζει η έκφραση του προσώπου του που είναι πολύ σημαντική. (Αν θέλετε μπορείτε να πειραματιστείτε κι εσείς.)

«Η παντομίμα είναι η γλώσσα της ψυχής» , Marcel Marceau.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν…..(Μην ξεχνάτε πως πάντα ξεκινάμε με το ζέσταμα).

Ζέσταμα: ξαπλώνουμε στο πάτωμα και κατρακυλάμε προς μια κατεύθυνση μέχρι να συναντήσουμε κάποιο εμπόδιο. Σταματάμε πριν το ακουμπήσουμε ή το ακουμπάμε ελαφρά. Μόλις γίνει αυτό στρίβουμε και κατρακυλάμε προς την αντίθετη κατεύθυνση. Επαναλαμβάνουμε δύο τρείς φορές επιλέγοντας κάθε φορά διαφορετική κατεύθυνση. Έπειτα, γινόμαστε κουβαράκια και πιάνουμε όσο λιγότερο χώρο μπορούμε. Κατρακυλάμε πάλι σαν μπαλίτσες, με τον ίδιο τρόπο όπως πριν.  Το ίδιο μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Συρθείτε με την κοιλιά σας, με την πλάτη σας, στο πλάι… Αφού τελειώσουμε με αυτή την άσκηση, βρισκόμαστε όλοι γονατισμένοι στο πάτωμα. Ήρθε η ώρα να μεταμορφωθούμε σε…. (χρόνος για κάθε ‘μεταμόρφωση’ περίπου 15 δευτερόλεπτα) – Σαλιγκάρια, – φίδια, – βατραχάκια, -χελώνες,  -κροκόδειλοι, – σκαθάρια, – πάπιες, – γατούλες,  – σκύλοι, -ψάρια, -λιοντάρια, – γαϊδουράκια. (σας υπενθυμίζω πως δεν χρησιμοποιούμε καθόλου λόγια).
Ας περάσουμε τώρα στις ασκήσεις παντομίμας ….
Θέματα:

  • Απλώνεις ρούχα. Ξαφνικά το σκοινί κόβεται και όλη η μπουγάδα πέφτει κάτω
  • Ψάχνεις ένα βιβλίο στη βιβλιοθήκη. Το βρίσκεις, αλλά καθώς το βγάζεις, πέφτουν όλα τα βιβλία από το ράφι κάτω (ή πέφτουν πάνω σου).
  • Καθώς κεντάς, τρυπάς το δάχτυλό σου με τη βελόνα.
  • Τρως ψάρι με πολύ όρεξη, σου στέκεται όμως στο λαιμό ένα κοκαλάκι.
  • Ετοιμάζεσαι να ντυθείς, αλλά δεν ξέρεις τι να βάλεις. Στο τέλος αποφασίζεις, το πρόβλημα όμως είναι πως δεν ξέρεις να δέσεις τη γραβάτα.
  • Ανοίγεις το ντουλάπι της κουζίνας και βλέπεις μέσα ένα νεκρό ποντικό.
  • Κοιμάσαι, αλλά ένα κουνούπι σε ενοχλεί. Προσπαθείς να το διώξεις αλλά αυτό επιμένει.
  • Βλέπεις τηλεόραση τρώγοντας. Το έργο είναι μια ταινία τρόμου.
  • Είσαι γαμπρός (ή νύφη) και περιμένεις τη νύφη (ή το γαμπρό), η οποία (ο οποίος) δεν έρχεται ποτέ.
  • Πλένεις το σκύλο σου. Ο σκύλος σου όμως δεν θέλει να τον πλύνεις.
  • Μαγειρεύεις, αλλά τίποτα δεν πάει καλά. Το κέικ δεν φουσκώνει, οι λουκουμάδες εκρήγνυνται στο τηγάνι με θόρυβο, το φαγητό καίγεται, το ποπκόρν πετάγεται παντού μέσα στην κουζίνα.
  • Μεταφέρεις μια τούρτα, σκοντάφτεις στο δρόμο και πέφτεις.

Από αυτά τα θέματα παντομίμας, διαλέξτε τρία, ( ή παραπάνω ή και όλα αν θέλετε), σταθείτε μπροστά σε ένα καθρέφτη ή μπροστά στα άλλα μέλη της οικογένειάς σας και αναπαραστήστε τα με παντομίμα.

Να θυμάστε…. δεν χρησιμοποιώ καθόλου λόγια!!Εάν θέλετε μπορείτε να εξελίξετε το κάθε θέμα, αφήνοντας τη φαντασία σας ελεύθερη.
*Τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στην παντομίμα, για να είναι κατανοητά από το κοινό, πρέπει να προσέχουμε να μην αλλάζουν σχήμα, μέγεθος ή βάρος.
 Καλή διασκέδαση!!!!!!

 

επιπλέον υλικό:

  1. Όψεις του Προσωπείου, Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Δήμητρα Μήττα
    Στόχος του προγράμματος είναι να αναδειχθούν οι διάφορες όψεις και μεταμορφώσεις του ίδιου του προσωπείου (νεκρικό, αποτροπαϊκό, θεατρικό, καρναβαλιού κτλ.) και να εξεταστεί αν τα είδη αυτά συνδέονται μεταξύ τους με κάποιο τρόπο, αν δηλαδή υπάρχει κάποια ιδέα που τα συνέχει.
    Κλικ στην εικόνα

τίτλο 20

Υποστηρικτικό υλικό :  ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΘΕΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΚΡΟΑΣΗΣ

Η δράση αυτή που σχεδιάστηκε από την Κίνηση Πολιτών «Διάζωμα» απευθύνεται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας  και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και έχει  ως στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να γνωρίσουν, να αγκαλιάσουν και να προστατεύσουν τα αρχαία θέατρα

Ταυτότητα Αρχαίων Θεάτρων
Κλικ στην εικόνα
Endyesthai Capture 1 LQ 0 4

 ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
(ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ: κα ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΚΙΡΗ)
Κλικ στην εικόνα
τίτλο 22

Διαδραστική εικόνα : ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

Ακολούθησε με … σε αρχαία θέατρα και ωδεία της Ελλάδας

Η σειρά εντύπων «Ακολούθησέ µε…» σχεδιάστηκε ώστε να αξιοποιηθεί από εκπαιδευτικούς και µαθητές ως «πυξίδα» για µια δηµιουργική και απολαυστική επίσκεψη σε επιλεγµένα αρχαία θέατρα και ωδεία της επικράτειας αλλά και ως «εργαλείο» για τη γνωριµία των µαθητών µε την ιστορία και την πολιτιστική κληρονοµιά κάθε περιοχής.

Κλικ στην εικόνα

τίτλο 26

Ιστοσελίδες με χρήσιμο υλικό

Living Democracy

https://www.living-democracy.com/el/
Μία μοναδική εκπαιδευτική πλατφόρμα που προωθεί τη Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο σχολείο.
Συνδυάζει έτοιμα πλάνα μαθημάτων με ιδέες για δράση στην τάξη.


Θεόδωρος Γραμματάς, παν/μιο Αθηνών

http://theodoregrammatas.com/
Η επίσημη ιστοσελίδα του Θεόδωρου Γραμματά, καθηγητή στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, με πλήρη κείμενα από την αρθρογραφία του, βιβλιογραφία, μελέτες κτλ.


Καρπός

http://www.karposontheweb.org/
Καρπός – κέντρο εκπαιδευτικών δράσεων και διαπολιτισμικής επικοινωνίας
Μένης Θεοδωρίδης, Μαρία Λεωνίδα, Isabelle Trinquelle.
ιστοσελίδα με χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό, δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος και βιβλιογραφία, γύρω από την οπτικοακουστική παιδεία.


ΕΡΤ – αρχειακό υλικό 

https://archive.ert.gr/
Στο αρχειακό υλικό της ΕΡΤ μπορεί κανείς να βρει θεατρικές παραστάσεις, φωτογραφικό αρχείο, ταινιοθήκη.

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά thinglink, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 2 :ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Μαθητές - εκπαιδευτικό υλικό, Παγκόσμια & τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά, Παγκόσμιες ημέρες - Αφιερώματα. Ετικέτες: , , , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.