2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου/ Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ

X218b

 

mikis theodorakis 1 1

Υπάρχουν περισσότεροι θησαυροί στα βιβλία από ό,τι σ’ ολόκληρη τη λεία των πειρατών στη Νήσο των Θησαυρών. 
 Walt Disney

2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Ημέρα  καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Boarda on Books for Young Peple – IBBY) το 1966, με σκοπό τα παιδιά να αγαπήσουν τα βιβλία, να εμπνέονται από αυτά και να αναγνωριστεί η αξία του παιδικού βιβλίου. Η ημερομηνία αυτή επιλέχθηκε γιατί είναι η ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805).


Από τότε κάθε χρόνο ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Αφίσα Εορτασμού Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2024

Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας.
Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες. Το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Η συγγραφέας Eiko Kadono γεννήθηκε στο Τόκιο το 1935. Σε ηλικία πέντε ετών έχασε τη μητέρα της. Σπούδασε αμερικανική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Waseda. Αφού παντρεύτηκε συνόδευσε την οικογένειά της στη Βραζιλία και έζησε στο Σαν Πάολο για δύο χρόνια. Στο μακρύ ταξίδι από και προς Βραζιλία, μπόρεσε να διευρύνει τις γνώσεις της για τις διάφορες χώρες. Αυτές οι εμπειρίες ανέδειξαν την πολυπολιτισμική στάση της. Το πρώτο της βιβλίο εκδόθηκε το 1970 και από τότε δημοσίευσε περίπου 250 βιβλία τα οποία μεταφράστηκαν σε 10 γλώσσες. Ο Kadono λέει «το να αρχίσεις να διαβάζεις ένα βιβλίο είναι σαν να ανοίγεις μια πόρτα σε ένα διαφορετικό κόσμο. Δεν κλείνει στο τέλος της ιστορίας, μια άλλη πόρτα περιμένει πάντα εκεί να ανοίξει. Οι άνθρωποι θα αρχίσουν να βλέπουν τον κόσμο με διαφορετική ματιά πολύ μετά την ανάγνωση μιας ιστορίας, και είναι η αρχή κατά μία έννοια. Και νομίζω ότι αυτό είναι η αληθινή απόλαυση της ανάγνωσης».

AFISA PAGKOSMIA HMERA PAIDIKOU BIBLIOU 2024

Η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Nana Furiya.

Η εικονογράφος Nana Furiya γεννήθηκε το 1961 στο Τόκιο. Σπούδασε χαρακτική και  λιθογραφία με τον καθηγητή Dušan Kállay στην Ακαδημία Καλών Τεχνών και Σχεδίου της Μπρατισλάβα. Από το 1992 διαμένει στη Σλοβακία. Οι δραστηριότητές της κυμαίνονται από την εικονογράφηση βιβλίων με εικόνες έως τη ζωγραφική και τη χαρακτική. Έχει εικονογραφήσει περισσότερα από εξήντα βιβλία και για μερικά έχει γράψει και τα κείμενα. Το 2012 διοργάνωσε μία έκθεση στην Μπολόνια όπου προσκάλεσε εικονογράφους απ’ όλον τον κόσμο να προβληματιστούν σχετικά με τον ρόλο της τέχνης σε περιόδους καταστροφών όπως ο σεισμός που έπληξε την Ιαπωνία το 2011 και το ατύχημα στον πυρηνικό σταθμό παραγωγής ενέργειας της Φουκουσίμα. Τα έργα της έχουν δημοσιευθεί στην Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα, την Κίνα, την Ταϊβάν και τις Η.Π.Α. Έχει κερδίσει το βραβείο Graphic Association στην Triennale Exlibris της Μπρατισλάβα το 1996, τη Χρυσή Πένα στη Διεθνή Μπιενάλε του Βελιγραδίου και το Gozan Encouragement for Illustration Prize το 2006.

Ας δούμε ένα βίντεο από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Δράσεων και Εκδηλώσεων της Βιβλιοθήκης Γνώσης και Συναισθημάτων της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων

οι ιστορίες ταξιδευουν πάνω στα σύννεφα 2

Στην Ελλάδα, όπως κάθε χρόνο, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα στα ελληνικά και παροτρύνει τους φορείς που ενδιαφέρονται για τα παιδιά και τα βιβλία τους να συμβάλουν στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.
Η αφίσα με το μήνυμα τυπώθηκε στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη και διανέμεται με τη φροντίδα τους.

Το μήνυμα από το εθνικό τμήμα της Ιαπωνίας για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου:

«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!»



Λήψη αρχείου


Μια πολύ όμορφη και δημιουργική δουλειά από την συνάδελφο Κίτσιου Σωτηρία

οι ιστορίες ταξιδευουν πάνω στα σύννεφα

 

Για εμάς η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι αφιερωμένη σε κάθε παιδί που ονειρεύεται και θα έδινε τα πάντα για να είναι ο κόσμος του καλύτερος.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε ένα πολύ όμορφο βίντεο από τον ιστότοπο

Το blog της ορθογραφίας και της φιλαναγνωσίας

ΒΊΝΤΕΟ ΑΠΌ ΤΟ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ


Αφίσα Εορτασμού Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2023

Afisa IBBY 59x42 31jan2023

Το μήνυμα για την  Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2023.έγραψε ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος (υποψήφιος για το H. C. Andersen Award 2018 για τη συγγραφή) και το εικαστικό της αφίσας 2023  ζωγράφισε η Φωτεινή Στεφανίδη (υποψήφια για το H. C. Andersen Award 2004 για την εικονογράφηση).

 

Το  μήνυμαν του 2023 για τα βιβλία

Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με.  

Είμαι ένα βιβλίο.

Είσαι ένα βιβλίο.

Όλοι είμαστε βιβλία.

Η ψυχή μου είναι η ιστορία που αφηγούμαι.

Κάθε βιβλίο έχει τη δική του ιστορία να πει.

Μπορεί να φαινόμαστε εντελώς διαφορετικά –

άλλα μεγάλα, άλλα μικρά,

άλλα πολύχρωμα, άλλα μαυρόασπρα,

άλλα με λίγες σελίδες κι άλλα με πολλές.

Μπορεί να συμφωνούμε ή να λέμε εντελώς διαφορετικά πράγματα.

Όμως αυτή είναι η ομορφιά μας.

Θα ήταν πολύ βαρετό να ήμασταν όλα ίδια.

Καθένα μας είναι μοναδικό.

Και καθένα από εμάς έχει το δικαίωμα να το σέβεσαι,

να το διαβάζεις χωρίς προκαταλήψεις,

να έχει τη θέση του στη βιβλιοθήκη σου.

Μπορείς να έχεις τις απόψεις σου για εμένα.

Μπορείς να ερευνάς, να κρίνεις και να σχολιάζεις ό,τι διαβάζεις.

Μπορείς να με βάλεις πίσω στο ράφι

ή να με κρατήσεις σφιχτά στην αγκαλιά σου και να ταξιδέψουμε μαζί πολύ μακριά.

Αλλά ποτέ μην αφήσεις κάποιον να με πετάξει

ή να με διώξει σε άλλο ράφι.

Ποτέ μη ζητήσεις την καταστροφή μου

ή μην επιτρέψεις σε κάποιον να με καταστρέψει.

Κι αν έρθει κάποιο βιβλίο από άλλο ράφι στο δικό σου,

γιατί κάποιος ή κάτι το έδιωξε μακριά,

κάνε χώρο.

Αν πας λίγο πιο κει, χωράει δίπλα σου.

Προσπάθησε να νιώσεις όπως νιώθει.

Κατάλαβέ το. Προστάτεψέ το.

Μπορεί να βρεθείς εσύ στη θέση του αύριο.

Γιατί κι εσύ είσαι ένα βιβλίο.

Όλοι είμαστε βιβλία.

Έλα, φώναξέ το δυνατά, ώστε να το ακούσουν όλοι:

«Είμαι ένα βιβλίο, διάβασέ με»

                                                      Βαγγέλης Ηλιόπουλος

Ας παρακολουθήσουμε παρακάτω μια ολοκληρωμένη και αυθεντική παρουσίαση του μηνύματος  της ημέρας από την συνάδελφο Σωτηρία Κίτσιου.
Λιτά και περιεκτικά συνάμα , με λόγια και ύφος που κρύβουν ευαισθησία και ρομαντισμό μας δίνει ι
δέες πολύτιμες ,ποτισμένες  έντονα με το δικό της ανεπτυγμένο κριτήριο της αισθητικής….. 

Το παρακάτω έντυπο που ακολουθεί,  το βρήκαμε  από την βιβλιοθήκη του 8ου Δημοτικού σχολείου Πτολεμαΐδας .



Λήψη αρχείου

και η συνέχεια του…….



Λήψη αρχείου

Η Κατερίνα Κρις μας διαβάζει ένα απόσπασμα από το αγαπημένο της παιδικό βιβλίο στα πλαίσια της Καμπάνιας του Δικτύου “Από το ράφι της βιβλιοθήκης μου και της καρδιάς μου..”

 

 

Για το 2022 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού  ήταν το Τμήμα του Καναδά.

“Οι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα”

1693204737 1

Richard Van Camp (Καναδάς) 

τίτλο 44

Το μήνυμα της Margarita Engle για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2021, έχει μελοποιηθεί και το τραγούδησε η Παιδική Χορωδία του Ι. Ν. Αγ. Βαρβάρας Αργυρούπολης.
Δείτε το όμορφο βίντεο που μας ετοίμασε η συνάδελφος Σωτηρία Κίτσιου:

Δείτε παρακάτω πατώντας στην εικόνα ένα αφιέρωμα για τις αφίσες-μηνύματα του IBBY

τίτλο 84

Η ανάγνωση είναι ελευθερία. Η ανάγνωση είναι ανάσα. Η ανάγνωση σ΄ αφήνει να βλέπεις τον κόσμο με τρόπο διαφορετικό και σε καλεί σε κόσμους που δεν θα θέλεις ποτέ να τους αποχωριστείς. Η ανάγνωση επιτρέπει στο πνεύμα σου να ονειρεύεται.
Λένε ότι τα βιβλία είναι φίλοι για όλη μας τη ζωή και συμφωνώ. Το ιδανικό δικό σου σύμπαν πλαταίνει όταν διαβάζεις.
Οι ιστορίες είναι φτερά που σε βοηθούν να πετάς ψηλά κάθε μέρα, βρες λοιπόν τα βιβλία που μιλούν στο πνεύμα σου, στην καρδιά σου, στο μυαλό σου.
Τα βιβλία είναι γιατρικά. Θεραπεύουν. Καθησυχάζουν. Εμπνέουν. Διδάσκουν. Ας ευγνωμονούμε τους παραμυθάδες, τους αναγνώστες και τους ακροατές.
Ας ευγνωμονούμε τα βιβλία. Είναι φάρμακα για έναν καλύτερο, φωτεινότερο κόσμο.

Ευχαριστώ πολύ!

(Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου)

Η αφίσα και το μήνυμα για το 2021

1693204737

Design D 8

Δείτε και άλλες ΙΔΕΕΣ για την υπέροχη αυτή ημέρα.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα και δείτε δραστηριότητες φιλαναγνωσίας από το blog “Παιχνίδι και Δημιουργία”.

xpagkosmia hmera paidikou vivliou7 768x576.jpg.pagespeed.ic .ENQo X4Xqy

Το υλικό αποτελείται από:

  • 2 σελίδες με φύλλα εργασίας για το αγαπημένο βιβλίο των παιδιών (1 για μικρά και 1 για μεγαλύτερα παιδιά)
  • 2 σελίδες με τα μέρη του βιβλίου
  • 2 σελίδες με τα μέρη του εξωφύλλου ενός βιβλίου
  • 2 χρωμοσελίδες
  • 1 σελίδα με αναγνωστική πρόκληση για τα παιδιά
  • 1 σελίδα με τα αγαπημένα βιβλία των παιδιών
  • 3 σελίδες με αφίσες (εποπτικό υλικό)



Λήψη αρχείου


Εκπαιδευτικό υλικό για την παγκόσμια ημέρα Παιδικού βιβλίου από το 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ

To  1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ για τη  συγκεκριμένη ημέρα, ομαδοποίησε εκπαιδευτικό υλικό, παιχνίδια και δραστηριότητες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ελεύθερα. Το υλικό προέκυψε μέσα από αναζήτηση σχετικής πληροφορίας στο Internet, μέσα από διάφορα forums και αποτελεί προϊόν σκληρής δουλειάς άξιων συναδέλφων ανά την επικράτεια. Περιέχει διαδραστικές δραστηριότητες μέσα από Web 2.0 εφαρμογές.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα  για να επισκεφθείτε το υλικό

pagosmiahmerapaidikoubibliou 700x400 1

 Ο χάρτης του βιβλίου από τον ιστότοπο Τάξη Μαγική 



Λήψη αρχείου


Δείτε ένα όμορφο  σύνολο των δράσεων από τη Συνεργασία Εκπαιδευτικών Σελίδων στο παρακάτω ebook.


ΠΩΣ ΕΓΙΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Lisa Papp, εκδόσεις Παπαδόπουλος
Στην Μαντλίν δεν αρέσει καθόλου να διαβάζει δυνατά. Είναι που δεν μπορεί να βρει τις λέξεις ή νιώθει πως οι προτάσεις κολλάνε μες στο στόμα της και δεν μπορούν να βγουν. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο δύσκολη όταν αντιλαμβάνεται πως κάποιος συμμαθητής της χασκογελά όταν κάνει λάθος. Παρόλο που θέλει όσο τίποτα άλλο να λάβει ένα αστέρι από τη δασκάλα της, εξακολουθεί να παίρνει αυτοκόλλητες καρδιές με το μήνυμα «Προσπάθησε κι άλλο». Η Μαντλίν ξέρει πως τα αστέρια είναι για όσους διαβάζουν καλά. Ωστόσο, τα αστέρια είναι και για να κάνει ευχές – και η δική της είναι να πάρει ένα αστέρι όλο δικό της. Εκείνο που δεν περιμένει με τίποτα η Μαντλίν είναι πως η ευχή της μπορεί να γίνει πραγματικότητα όταν γνωρίσει τη σκυλίτσα Μπόνι και αρχίσει να της διαβάζει δυνατά! Το “Πώς έγινα αστέρι στην ανάγνωση” είναι μια ευαίσθητη ιστορία για τη δύναμη της επιμονής και της υπομονής.


“Μακάρι να μπορούσα να διαβάσω”
της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη

Διαβάζουμε μια ιστορία για την επιμονή, το θάρρος και πάνω απ’ όλα την αγάπη για τα βιβλία.
Ο Φελίξ το γουρουνάκι βρίσκει στο μονοπάτι της φάρμας ένα βιβλίο. Αναζητεί έναν φίλο να του μάθει να διαβάζει, θα τον βοηθήσουν τα άλλα ζώα; Ποιος τελικά θα του μάθει να ξεκλειδώνει τα μυστικά των μαύρων σημαδιών που είναι τυπωμένα στο χαρτί; Το θέμα του βιβλίου προσεγγίζει την επιμονή που πρέπει να επιδεικνύει κανείς για να πετύχει τον στόχο του. Με όμορφη εικονογράφηση και κατανοητό λεξιλόγιο, η ιστορία διασκεδάζει τα μικρά παιδιά, ενώ παράλληλα τα ενθαρρύνει να… μην το βάζουν κάτω.
(Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

τίτλο 63


δείτε περισσότερα στο παρακάτω Sway:

τίτλο 11


Πολλοί άνθρωποι αγαπούν τα βιβλία ….. Ξέρεις γιατί;

Πάτα  στην παρακάτω εικόνα  και θα μάθεις! (από την Έλενα Φωτεινού)

τίτλο 51


Ένα εξαιρετικό ψηφιακό βιβλίο από τη Μαρία Γραμματικοπούλου

τίτλο 73


Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου – Φύλλα εργασίας

 

Περισσότερες εργασίες-δραστηριότητες θα βρείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα  από την αγαπημένη μας εκπαιδευτικό Σωτηρία Κίτσιου:

τίτλο 47

Υλικό σε έντυπη μορφή που μπορείς να εκτυπώσεις και να χρησιμοποιήσεις
από την εκπαιδευτικό Σωτηρία Κίτσιου:
ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΜΕ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ:

Είναι 2 σελίδες, 1 με αναγνώστη αγόρι και 1 με κορίτσι, για να δοθούν στα αγόρια και τα κορίτσια της τάξης.

1693204737 2

Οδηγίες εδώ:

ΤΑΠΕΣ   ΜΕ ΘΕΜΑ  ΤΗΝ  ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ  ΒΙΒΛΙΟΥ

Οι τάπες της Σωτηρίας ( οι “Τάπες  της ησυχίας”, όπως τις ονομάζει) αποτελούν έναν εναλλακτικό τρόπο για να μετατρέψετε τη ζωηρή ομάδα της τάξης σας σε πιο συνεργάσιμη παρέα, που θα πειθαρχεί στους κανόνες και  θα προσπαθεί  να τα πάει τουλάχιστον “Καλύτερα!”

Πρόκειται για μια  ακόμα  ειδική κατηγορία τάπας με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου. Δεν περιέχει κείμενο επιβράβευσης, αλλά ειδικό κείμενο για την ειδική περίσταση. Μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε ΠΡΙΝ  και ΜΕΤΑ τις 2 Απριλίου  στην τάξη σας.  Εξάλλου τα βιβλία και η Φιλαναγνωσία αποτελούν πολύ ωραίο θέμα για κάθε χρονική περίοδο μέσα στη σχολική χρονιά!!!



Λήψη αρχείου

 

Αν σας ενδιαφέρουν τάπες με περισσότερη θεματολογία επισκεφθείτε την εκπαιδευτική ιστοσελίδα της συναδέλφου πατώντας στην παρακάτω εικόνα:

Χωρίς τίτλο 38


Δράση: Τι είναι τα βιβλία;

Ο/ Η εκπαιδευτικός μπορεί να κάνει το τραγούδι Μουσικοκινητικό παιχνίδι: Με το βιβλίο μου χορεύω αγκαλιά στο ρυθμό του βαλς (από το τραγούδι «Τι να είναι τα βιβλία») και όταν σταματάει η μουσική το βιβλίο μετατρέπεται κάθε φορά σε κάτι άλλο, ανάλογα με αυτό που θα λέει κάθε παιδί με τη σειρά. Όλα τα παιδιά εκτελούν την κίνηση και μετατρέπουν το βιβλίο σε ότι φαντάστηκε το καθένα (πχ μαγικό χαλί, χρυσό δίσκο, πουπουλένιο μαξιλάρι κλπ)Τελευταία προτείνει η εκπαιδευτικός όπου στοχευμένα μετατρέπει το βιβλίο σε δερμάτινη βαλίτσα, ώστε να παραπέμψει στην επόμενη δραστηριότητα/σταθμό του σχεδίου μαθήματος.


Προβολή της παρουσίασης ppt με τις βαλίτσες του καλλιτέχνη Ακριθάκη

που ταξιδεύουν σε διάφορα μέρη (από παρουσίαση sway που βρήκαμε στο διαδίκτυο: Επιμέλεια: Κωστή Κεχαγιά Μαρίνα, 18ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς, https://blogs.sch.gr/mkostike2/). Ο/η εκπαιδευτικός κάνει την παρουσίαση και σχολιάζει, όταν χρειάζεται, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση από τα παιδιά.


Μετάβαση στο sway.office.com.


Με τη συνοδεία μιας μελωδίας του Yanni, τα παιδιά ονειρεύονται το δικό τους ταξίδι με τη φανταστική τους δερμάτινη βαλίτσα. Στη συνέχεια, τους ζητάμε να σχεδιάσουν σε χαρτί μία βαλίτσα και μέσα να ζωγραφίσουν το φανταστικό, μοναδικό, μακρινό τόπο στον οποίον ταξίδεψαν. Γύρω από τη βαλίτσα χρωματίζουν το φόντο και σχεδιάζουν τον εαυτό τους και αυτόν/ήν/ούς που θα έπαιρναν μαζί τους στο ταξίδι (με μουσικό χαλί την παραπάνω μελωδία). Ο εκπαιδευτικός λεκτικά, ενεργοποιεί τη φαντασία των μαθητών/τριών


ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ημερα βιβλιου


ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ

τίτλο 49


«Ένα βιβλίο ελεύθερο στην πόλη» ”
(σε μορφή flipbook)

Συγγραφέας: Κατερίνα Παπαγαρυφάλλου Εικονογράφηση: Δέσποινα Ανδρέου

Έτος έκδοσης: 2020 Έκδοση: Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς

1618223680947 ena vivlio eleythero stin poli

Ένα βιβλίο μπορεί να σε ταξιδέψει παντού. Τι γίνεται όμως όταν ένα βιβλίο ταξιδεύει; Όταν ένα βιβλίο περνάει από χέρι σε χέρι και η ιστορία που αφηγείται βοηθάει πολλά παιδιά να ονειρεύονται, να μη φοβούνται, να χαίρονται, να αγαπάνε; Στο παραμύθι παρουσιάζονται διαφορετικές ιστορίες παιδιών που τα ενώνει ένα βιβλίο. Γιατί το να μοιράζεσαι είναι μια καλή αρχή για κάθε ιστορία.

Το παραμύθι Ένα βιβλίο ελεύθερο στην πόλη βραβεύτηκε στον διαγωνισμό συγγραφής και εικονογράφησης παιδικού βιβλίου από ενήλικες που προκήρυξαν, τον Απρίλιο του 2018, η Βιβλιοθήκη του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς και η Δημοτική Βιβλιοθήκη Καλλιθέας.


 “Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – 11 Ιδέες αξιοποίησης στην εκπαιδευτική διαδικασία” 

 ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΓΙΑ ΝΤΕΤΕΚΤΙΒ ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΥΣ

Βιντεοπαρουσίαση βιβλίων που απεικονίζουν ήρωες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία

 

Κανόνες ενός καλού αναγνώστη

Ψηφιακή αφήγηση από τον Μικρό Αναγνώστη: “Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί” της Βασιλικής Κάργα

Με ερωτήσεις τα παιδιά καθοδηγούνται να σκεφτούν και να αναζητήσουν τους λόγους που ενώ στην αρχή το βιβλίο δεν ήθελε να διαβαστεί, στο τέλος άλλαξε γνώμη. Τα παιδιά εκφράζουν προφορικά τις ιδέες τους. Στόχος μας είναι να αντιληφθούν τα παιδιά την έννοια του σεβασμού προς τα βιβλία και να μάθουν τους “κανόνες ενός καλού αναγνώστη”  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών/τριών.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν όποια σκηνή τους αρέσει από την ιστορία σε ελεύθερο σχέδιο. Αναζητούν τον τίτλο του βιβλίου στο εξώφυλλο και τον αντιγράφουν. Στη συνέχεια, παρουσιάζουν το έργο τους στην ομάδα και αναρτούν τη ζωγραφιά τους σε padlet που έχουμε δημιουργήσει.

Μετάβαση στο padlet.com


Σε συνέχεια της προηγούμενης δραστηριότητας, όσον αφορά στο σεβασμό μας προς τα βιβλία και γενικά τους κανόνες, ο/η εκπαιδευτικός ρωτάει “Τι κάνω για να θυμηθώ σε ποια σελίδα σταμάτησα το διάβασμά μου, χωρίς να τσακίσω τη σελίδα του βιβλίου;’’ Τα παιδιά απαντούν: τον σελιδοδείκτη. Προβάλλουμε εικόνες με διάφορους τρόπους, αστείους και μη, που δείχνουν το τι μπορεί να γίνει ένας σελιδοδείκτης (ουρά γάτας, μια απόδειξη από το σούπερ μάρκετ, κτλ), προκειμένου να ενεργοποιηθεί η φαντασία των παιδιών, τα οποία εκφράζουν διάφορες ευφάνταστες ιδέες!


Περισσότερο υλικό για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στο παρακάτω Padlet

Μετάβαση στο padlet.com


και τώρα βιβλιοπαραμυθοπαιχνίδια….

Κάποτε μια μητέρα ρώτησε τον Αϊνστάιν τι να κάνει για να γίνει το παιδί της έξυπνο. Κι εκείνος της απάντησε να του διαβάζει βιβλία. Η μητέρα του αγοριού αναρωτήθηκε και τον ξαναρώτησε απορημένα. «κι όταν τελειώσει με την ανάγνωση βιβλίων, τι να κάνει μετά; Κι ο Αϊνστάιν απάντησε να διαβάσει κι άλλα βιβλία. Το ερώτημα που προκύπτει  είναι αν υπάρχει τρόπος ένα παιδί να αγαπήσει το διάβασμα και κατ’  επέκτασιν το βιβλίο. Αρχικά, πρέπει να βοηθήσουμε τα παιδιά, ανεξαρτήτως ηλικίας, να συνειδητοποιήσουν ότι το διάβασμα για το σχολείο δεν έχει καμία σχέση με την ανάγνωση ενός λογοτεχνικού ή εξωσχολικού βιβλίου. Η δεύτερη περίπτωση πρόκειται για διάβασμα ευχάριστο, ξεκούραστο και χαλαρό.

Οι ωφέλειες και τα πλεονεκτήματα  της ανάγνωσης ενός βιβλίου είναι ποικίλα. Ειδικότερα, τα βιβλία μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά  να συζητήσουν τους φόβους και τις ανησυχίες τους, να μάθουν τις αξίες της ζωής, να επιλύουν προβλήματα της καθημερινότητας, να αποκτήσουν χόμπι, να αναπτύξουν στρατηγικές για το πώς να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις, να μάθουν για άλλες κουλτούρες και να βελτιώσουν τις σχολικές τους επιδόσεις.

Εκτός των παραπάνω, το να διαβάζετε μαζί με τα παιδιά σας και να συζητάτε θέματα βιβλίων ισχυροποιεί το δεσμό ανάμεσα σε γονιό και παιδί, εμπλουτίζει το λεξιλόγιο του παιδιού, διευρύνει τις εμπειρίες και  τους ορίζοντες του, και ισχυροποιεί την αντίληψη.

Είτε διαβάζουν για να επιτύχουν ακαδημαϊκά, για να εξελιχθούν πνευματικά, για να δραπετεύσουν απλώς από την πραγματικότητα,  για να συλλέξουν πληροφορίες, για να επιλύσουν προβλήματα, για να αποκτήσουν μια καινούρια δεξιότητα, για να διαχειριστούν θέματα υγείας, για να διαχειριστούν το στρες, για να βελτιώσουν τον εαυτό τους, είτε για οποιονδήποτε άλλο λόγο, τα παιδιά που αγαπούν το διάβασμα έχουν στρατηγικές για να αντιμετωπίζουν τις αλλαγές και να διαχειριστούν τη ζωή τους για πάντα.
theodorakis cinema 5

Οι έρευνες είναι σαφείς. Οι γονείς και οι δάσκαλοι κάνουν ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ στο αν τα παιδιά θα αγαπήσουν το διάβασμα. Οι άνθρωποι που αγαπούν το διάβασμα δεν ξέρουν απλώς να διαβάζουν, ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ να διαβάζουν. Το διάβασμα γίνεται ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της ζωής τους, είναι κάτι που αγαπούν να κάνουν.

Επιπρόσθετα, σημαντικός παράγοντας στη φιλαναγνωσία είναι  οι συνθήκες που υπάρχουν στο σπίτι και βοηθούν το παιδί να αναπτύξει την αναγνωστική του ικανότητα και την αγάπη του για τα βιβλία. Αυτές οι συνθήκες είναι:
• Γονείς που διαβάζουν βιβλία οι ίδιοι και το απολαμβάνουν
• Ένα σπίτι στο οποίο υπάρχουν πολλά είδη εντύπων: εφημερίδες, περιοδικά, χάρτες, οδηγοί χρήσης, λεξικά, πολλά βιβλία κ.λπ.
• Παιδικά βιβλία (σε μέρη που να τα φτάνουν τα παιδιά)
• Συχνές επισκέψεις σε βιβλιοθήκες
• Γονείς που διαβάζουν στα παιδιά τους.
• Ένα περιβάλλον που σέβεται και ενθαρρύνει τη γλωσσική επικοινωνία και τη μάθηση των παιδιών.

Συνοψίζοντας, τα παιδιά που περιβάλλονται από ανθρώπους που αγαπούν το διάβασμα έχουν περισσότερες πιθανότητες να αγαπήσουν κι αυτά το διάβασμα. Και αυτό επιβεβαιώνεται αν λάβουμε υπ’ όψιν και τη θεωρία του Badura για τη μίμηση προτύπων. Τα παιδιά μιμούμενα το πρότυπό τους,  στην περίπτωσή μας ένα γονιό που διαβάζει, θα τον μιμηθούν. Μπορεί η μίμηση να μην  γίνει άμεσα, αλλά σίγουρα το παιδί θα μιμηθεί την πράξη του γονιού του. Τι καλύτερο από το να διαβάσουμε ένα λογοτεχνικό βιβλίο στο παιδί για καληνύχτα και να οδηγήσουμε κατ’ αυτόν τον τρόπο τη σκέψη του παιδιού στη χώρα των θαυμάτων της Αλίκης ή στη Λιλιπούπολη, η ακόμη και στη Φρουτοπιία του Ευγένιου Τριβιζά;
Εξάλλου όποιος διαβάζει δεν κοιμάται ποτέ μόνος, αλλά πάντα συντροφιά με τους ήρωες ενός βιβλίου…


Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Με αφορμή τα γενέθλια του μαθαίνουμε γι’ αυτόν:

1634767979561 amal 768x768 6

Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (Hans Christian Andersen) ήταν Δανός λογοτέχνης και συγγραφέας παραμυθιών.
Από τα πιο γνωστά παραμύθια του είναι: «Τα κόκκινα Παπούτσια», «Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι», «Η βασίλισσα του χιονιού», «Το ασχημόπαπο», «Το μολυβένιο στρατιωτάκι», «Το μικρό έλατο», «Η μικρή γοργόνα», «Τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα», «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα» και «Η Τοσοδούλα».

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε μια παρουσίαση – αφιέρωμα στον Χανς Κρίστιαν Αντερσεν

τίτλο 85

1634767979561 amal 768x768 5

Βιογραφία
Δείτε τη βιογραφία του.

Γεννήθηκε στις 2 Απριλίου 1805 στο Οντένσε, στο νησί Φιονία της Δανίας. Ο πατέρας του με τον καιρό ξέπεσε και δούλευε παπουτσής, για να ζήσει την οικογένειά του. Αλλά, μην μπορώντας ν’ αντέξει στη φτώχεια, πέθανε πολύ νέος, αφήνοντας το γιο του το Χανς ορφανό, με τη μητέρα του για μόνο στήριγμα.Ορφανός λοιπόν  από πατέρα στα 11 του χρόνια ο Χανς κάνει διάφορες δουλειές για να τα φέρει βόλτα αυτός και η μητέρα του. Το σχολείο ήταν για αυτόν  μια πολυτέλεια .

Ο Χανς ήταν ένα περίεργο παιδί με εξαιρετική φαντασία. Πολλές φορές τον έβλεπαν να περπατά στο δρόμο σαν ονειροπαρμένος και το μυαλό του δεν το είχε πουθενά αλλού, παρά μόνο στα ποιήματα και στο διάβασμα.Προσπάθησε άδικα να μάθει την τέχνη του πατέρα του. Όταν τέλειωσε το σχολείο των άπορων παιδιών, μπήκε σε ένα ραφτάδικο, για να μάθει την τέχνη, αλλά ούτε και εκεί τα κατάφερε. Το ενδιαφέρον του κέρδισε το θέατρο, όπου αποστήθιζε ολόκληρες σκηνές από τα έργα που έβλεπε. Όταν ήταν με τους φίλους του, του άρεσε να απαγγέλλει και να τραγουδά.

Ήταν δεκατεσσάρων χρονών, όταν, κυνηγώντας μια καλύτερη τύχη, έφθασε στην Κοπελίτσα, με μόνη του περιουσία 30 φράγκα με σκοπό να γίνει ηθοποιός. Έδωσε εξετάσεις στη Βασιλική Σχολή θεάτρου, αλλά ήταν τόσο άσχημος και αδύνατος, που δεν τον δέχτηκαν.
Ευτυχώς είχε ωραία φωνή κι άρχισε να σπουδάζει μουσική, αλλά αρρώστησε ξαφνικά και έχασε τη φωνή του. Το προσωπικό του καταφύγιο, τις όποιες ελεύθερες ώρες είχε, ήταν ένα μικρό κουκλοθέατρο. Έφτιαχνε με τα ίδια του τα χέρια τις κούκλες, τις έντυνε κι έδινε τις δικές του προσωπικές παραστάσεις, με έργα κυρίως του Σαίξπηρ, τα οποία απομνημόνευε με χαρακτηριστική ευκολία.

Η χάρη του αυτή έφτασε στα αυτιά του βασιλιά της Δανίας Φρειδερίκου του 6ου, ο οποίος ενδιαφέρθηκε προσωπικά για το παράξενο αυτό αγόρι. Τον έστειλε σ’ ένα από τα καλύτερα σχολεία της χώρας, καταβάλλοντας ο ίδιος τα δίδακτρα. Ο Χανς Κρίστιαν τελείωσε το Γυμνάσιο σε ηλικία 23 ετών. «Τα χρόνια αυτά ήταν τα πιο πικρά και σκοτεινά της ζωής μου», έγραψε στην αυτοβιογραφία του. Στη συνέχεια γράφεται στο Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης, χωρίς να ολοκληρώσει τις σπουδές του.

Το 1822 εκδίδει το πρώτο βιβλίο του, που θα περάσει απαρατήρητο. Το 1829 γράφει μια ιστορία φαντασίας με τίτλο «Περίπατος από το κανάλι του Χόλμενς στο ανατολικό σημείο του νησιού Άμαγκερ », που θα σημειώσει μεγάλη επιτυχία. Συνεχίζει να γράφει, ποιήματα, θεατρικά έργα, λιμπρέτα για λυρικά έργα, μυθιστορήματα, που γνωρίζουν επιτυχία περισσότερο στη Γερμανία, παρά στην πατρίδα του.Το 1835 δημοσιεύει τα πρώτα του «Παραμύθια για παιδιά» και μόνο 8 χρόνια αργότερα κερδίζουν την επιδοκιμασία του κόσμου.
Αφού εξέδωσε αρκετά βιβλία, άρχισε τα ταξίδια του. Γύρισε τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αγγλία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Τουρκία και ταξίδεψε στην Ανατολή. Από το 1833 ως το 1857 πραγματοποιεί 29 ταξίδια σε Ευρώπη, Ασία και Αφρική, γνωρίζεται με μεγάλες προσωπικότητες της εποχής και καταγράφει τις εμπειρίες του σε σειρά ταξιδιωτικών βιβλίων. Έτσι ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν θα διακριθεί και στην ταξιδιωτική λογοτεχνία.

Τα βήματά του θα τον φέρουν ως την Ελλάδα τον Μάρτιο του 1841. Στο οδοιπορικό του «Το Παζάρι ενός ποιητή», που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις «Εστία» με τον τίτλο «Οδοιπορικό στην Ελλάδα» περιγράφει λεπτομερώς τη διαμονή στην Αθήνα.
Απόκτησε μεγάλη δόξα και η μεγαλύτερη ευτυχία του ήταν η υποδοχή που του έκανε η ιδιαίτερη πατρίδα του, το Οντένσε, που τον κάλεσε στα 1867.
Την άνοιξη του 1872, ο Άντερσεν έπεσε από το κρεβάτι του και χτύπησε σοβαρά. Δεν ξανάγινε ποτέ τελείως καλά και στις 4 Αυγούστου του 1875 πέθανε, σε ηλικία 70 ετών στην Κοπεγχάγη.

Λίγα λόγια για το Έργο του:

paramy8i2Ο Άντερσεν έγραψε συνολικά 168 παραμύθια. Ενώ τα έργα του Άντερσεν είναι σχεδόν άγνωστα έξω από τη Δανία και τις γειτονικές της χώρες,
τα παραμύθια του είναι από τα πιο πολυμεταφρασμένα έργα σ’ όλη την ιστορία της λογοτεχνίας.
Μολονότι βασίζονται σε λαϊκούς θρύλους, τα περισσότερα χαρακτηρίζονται από έναν ηθικό ρεαλισμό, παρά απ’ την ανάγκη εκπλήρωσης μιας επιθυμίας. Οι κακοί δεν είναι δράκοι ή μάγισσες των λαϊκών μυθιστοριών, αλλά εκπρόσωποι ανθρώπινων αδυναμιών, όπως ματαιοδοξίας, σνομπισμού ή εγωιστικής αδιαφορίας.
Οι κυριότεροι ήρωες των παραμυθιών του είναι φτωχοί και αδικημένοι άνθρωποι, που όμως έχουν ασυνήθιστα ψυχικά χαρίσματα, ευγένεια, ταλέντο, μεγαλοψυχία. Στα έργα του απεικονίζει τη ρεαλιστική και σύγχρονή του ζωή της μικροαστικής τάξης των πόλεων και χαρακτηρίζονται από δράση, χιούμορ και λεπτή σάτιρα. «Οι δύο Βαρωνέσσες», «Παραμύθια για παιδιά», «Ιστορίες», «Καινούρια Παραμύθια» είναι μερικά από τα έργα του.

ας δούμε και μια ιστορία του:

Ορισμένα από τα παραμύθια του αποκαλύπτουν μία αισιόδοξη πίστη στην επικράτηση του καλού και του ωραίου, άλλα είναι βαθιά απαισιόδοξα και έχουν δυσάρεστο τέλος.

20201023 094054 1


Άλλοι Μεγάλοι παραμυθάδες…

τίτλο 43

Οι αδελφοί Γιάκομπ Λούντβιχ Καρλ Γκριμ (Jacob Ludwig Carl Grimm) και Βίλχελμ Καρλ Γκριμ (Wilhelm Carl Grimm) ήταν δύο ιδιαίτερα δημοφιλείς συλλέκτες παραδοσιακών παραμυθιών που γεννήθηκαν στις 4 Ιανουαρίου του 1785 και στις 24 Φεβρουαρίου του 1786, αντίστοιχα, στο Χάναου της  της Γερμανίας. Κάποια από τα πιο γνωστά τους παραμύθια….

xMvRa5q9y8d KG


Ο Αίσωπος
Ο Αίσωπος (Μεσημβρία Ευξείνου Πόντου, 620 π.Χ. – Δελφοί, 564 π.Χ.) ήταν αρχαίος Έλληνας μυθοποιός και μυθογράφος. 
V53qeq55ewomVX


Πατήστε στον σύνδεσμο

Ο Αίσωπος και οι μύθοι του

 

 

 

 

Δες το επόμενο βίντεο για την ζωή και το έργο του..

μερικά από τα πιο γνωστά του παραμύθια


Ο Ύμνος του Βιβλίου 
του Ευγένιου Τριβιζά

Πες μου κάτι, τι αξίζει πιο πολύ από φλουριά;
Πες μου κάτι, τι χαρίζει γέλιο, κέφι και χαρά;

Έλα, πες μου τι γεμίζει παρηγόρια την καρδιά;
Έλα, πες μου, τι σκορπίζει την πιο μαύρη συννεφιά;

Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει και δακρύζω,
Που με κάνει να γελάω, που με κάνει να ελπίζω;

Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει να γιορτάζω,
Που με κάνει να πετάω, στα ουράνια να καλπάζω;

Ένα βιβλίο! Ένα βιβλίο!
Ένα βιβλίο που μαγεύει, όνειρα στο νου φυτεύει
Και στο ταξίδι της ζωής, πιστά μας συντροφεύει!
Το βιβλίο αποτελεί το παράθυρο στη φαντασία αλλά και τη σκέψη του παιδιού. Ο συνδυασμός της εικόνας με το κείμενο προσφέρει πολυαισθητική απόλαυση. Η δύναμη που έχουν οι εικόνες και οι λέξεις επιτρέπουν στο παιδί να ταξιδέψει στο χώρο της φαντασίας, να ονειρευτεί και να σκεφτεί.

 

Τι κάνω μόνος μου πάνω σ’ ένα βιβλίο εκεί ψηλά ?

Εκεί είναι ήσυχα, κανείς δε μ’ ενοχλεί, κανείς δε μου μιλά .

Σ’ ένα βιβλίο φτάνει να πατήσεις,

κι αρχίζει το όνειρο της πτήσης !

*Η εικόνα είναι του Quint Buchholz (Κβιντ Μπούχολτς)

και ο Reinhard Lettau την αποκρυπτογραφεί με το ποιήμα του .

Από το βιβλίο “Δύο λόγια σχετικά με τον ποδηλάτη …”

Ο Ευγένιος Τριβιζάς, ο διάσημος δικός μας παραμυθάς
για το παιδικό βιβλίο:

«Σε μια εποχή συγκρούσεως των πολιτισμών, ευτελισμού των αξιών και αμφισβήτησης των θεσμών, το παιδικό βιβλίο είναι μια από τις ελάχιστες σανίδες σωτηρίας και διαπολιτισμικές γέφυρες επικοινωνίας. Είναι το σημαντικότερο μέσο διαμόρφωσης ενός ακέραιου συστήματος αξιών των νέων πολιτών. Πέρα από την εκπαίδευση, που και αυτή, όταν δεν λειτουργεί σωστά, αντί να εμπνέει και να δίνει φτερά στο παιδί, το συνθλίβει και το καταθλίβει με τη συσσώρευση γνώσεων, έχουμε ανάγκη και από τη διεύρυνση των δημιουργικών οριζόντων και την καλλιέργεια της φαντασίας την οποία προσφέρει πλουσιοπάροχα το ποιοτικό παιδικό βιβλίο »


Ένα ταξίδι στον μαγικό κόσμο των εκδόσεων.

7d3dafec6f538f28ab292bf8a160ddad 1

Πως φτιάχνεται ένα βιβλίο!

Στο βίντεο αυτό θα δείτε βήμα βήμα το πως φτιάχνεται ένα βιβλίο από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας από τον συγγραφέα, την έγκρισή του από τον εκδοτικό οίκο, τις διορθώσεις, την εκτύπωση, τη βιβλιοδεσία, τη συσκευασία, τη μεταφορά του στα βιβλιοπωλεία, την αγορά του από τον καταναλωτή και τέλος την απόλαυση της ανάγνωσής του από μικρούς και μεγάλους.

 

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να επισκεφθείτε ένα  άρθρο και να μάθετε περισσότερα

1633194994304 Χωρίς τίτλο


Διαβάστε περισσότερα στα παρακάτω άρθρα:

Το Βιβλίο και η  ιστορία της γραφής

slide 1

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ


Ευκαιρία να διαβάσουμε και να ακούσουμε βιβλία με τα παιδιά μας εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι πολλά βιβλία διατίθενται Online δωρεάν από διάφορους ιστότοπους όπως:

Βιβλία παιδικής λογοτεχνίας στη Ανοικτή Βιβλιοθήκη

Παραμύθιχωρίς όρια. Ηλεκτρονική βιβλιοθήκη για παιδιά με προβλήματα όρασης

soundcloud. Αν κάνετε αναζήτηση με τη λέξη «παραμύθια» θα βρείτε πολλά ακουστικά παραμύθια

Αςγίνει ο κόσμος μαγικός Παραμύθια διαφόρων χωρών

Ναι μπορώ. Κανάλι στο youtube με παραμύθια

Παραμυθόφωνο. Ιστοσελίδα του Κέντρου μελέτης και διάδοσης Μύθων και παραμυθιών και του αφηγητή Γ. Ευγενικού. Διατίθενται ακουστικές αφηγήσεις παραμυθιών.

Επίσης στην ιστοσελίδα ” Ψηφιακά βιβλία για παιδιά” θα βρείτε αναρτημένα κι εύκολα στην πρόσβαση παιδικά βιβλία .

Παίξτε χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Εξερευνώ τις ιστορίες του Κέντρου Ελληνικής γλώσσας

Αναζητήστε δραστηριότητες Φιλαναγνωσίας στο οδηγό για εκπαιδευτικούς Βουτιά στο βιβλίο.

Περισσότερες δραστηριότητες  εδώ. στο «Ιδέες για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου»

Design D 300x57 1

Τέλος στην ιστοσελίδα της υπεύθυνης Πολιτιστικών θεμάτων Ανατολικής Θεσσαλονίκης, (κ. Νταή Νάσια) μπορείτε να βρείτε περισσότερες πηγές σχετικού υλικού καθώς και προτάσεις δραστηριοτήτων για την Φιλαναγνωσία-Λογοτεχνία”

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να την επισκεφθείτε

τίτλο 87

Design D 300x57 1

 

Μια εύκολη κατασκευή Σελιδοδείκτη για όσους διαβάζουν πολύ!!!!!!


Design D 8

Μέρος Β

Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ

15λεπτο βραβευμένο βίντεο με θέμα την δυνατότητα που δίνεται μέσα από τα βιβλία να συμβούν όλα όσα μπορεί να πλάσει η φαντασία ικανοποιώντας και τον πιο δημιουργικό νου τόσο του συγγραφέα όσο και του αναγνώστη, αλλά και την αξία του βιβλίου ως μέσου για την καλλιέργεια ευθύνης, διαχρονικότητας και διαμοιρασμού υπέροχων συναισθημάτων. Πρόκειται για βραβευμένο animation βίντεο που περιγράφει ευφάνταστα τον τρόπο που η φαντασία ταξιδεύει καθώς έρχεται σε επαφή με το βιβλίο, τόσο για τον αναγνώστη όσο και για τον συγγραφέα.

20201023 094054

Ο Μόρρις Λέσμορ αγαπούσε τις λέξεις, τα βιβλία, όταν όμως ο αέρας και η βροχή τα σκόρπισε όλα, ακόμα και τις λέξεις, εκείνος δεν ήξερε τι να κάνει μόνος σε μια κατεστραμμένη και σκοτεινή πόλη. Το μόνο που του απέμεινε ήταν ένα βιβλίο. Με αυτό το βιβλίο στο χέρι άρχισε να περιπλανιέται, ώσπου συνάντησε μια κυρία που πετούσε στον ουρανό κρατώντας ένα σμήνος από βιβλία. Η κυρία αυτή έστειλε στον Μόρρις το αγαπημένο της βιβλίο και αυτό τον οδήγησε σε ένα μέρος με πολλά βιβλία που έδωσε και πάλι φως και χρώμα στη ζωή του! Από τότε ο Μόρρις Λέσμορ (less or more?less is more?) δεν έφυγε από εκείνο το μέρος, δεν αποχωρίστηκε τα αγαπημένα του βιβλία μέχρι το τέλος…

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να το διαβάσετε:

τον εαυτό μου καλύτερα με ταινίες μικρού μήκους» 1

Ό,τι και να πει κανείς γι’ αυτή την ιστορία είναι πραγματικά λίγο! Η υπόθεση, τα συναισθήματα, ο πρωταγωνιστής, οι εικόνες σε συνεπαίρνουν στο μαγικό κόσμο του βιβλίου, ακόμα κι εσένα που είσαι «μεγάλος»!

Πιστεύετε στη  δυναμική που έχει ένα βιβλίο να πλάσει σε μια στιγμή ανάγνωσής του, χώρους, τόπους και συνθήκες που δε θα μπορούσαμε να ζήσουμε οι ίδιοι στον πραγματικό κόσμο;

Μπορείτε να αναφέρετε ανάλογες εμπειρίες σας;

«Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρρις Λέσμορ» είναι ένα βιβλίο που μικροί αλλά και μεγάλοι που αγαπούν τα βιβλία πρέπει να αποκτήσουν και να αποκτήσει περίοπτη θέση στη βιβλιοθήκη τους!

metoo 3 1

Μέσα από τον Μόρρις, τον ήρωα της ιστορίας, το παιδί αντιλαμβάνεται πόσο πολύτιμα είναι τα βιβλία στη ζωή του ανθρώπου, με πόσο φως λούζουν τη ζωή μας και πώς χέρι χέρι με αυτά οδηγούμαστε στην ευτυχία και τη γαλήνη αλλά και στην ίαση κάθε πληγής.

Ο σεβασμός με τον οποίο αγγίζει ο Μόρρις τα βιβλία και η αγάπη με την οποία τα περιβάλλει κάνουν και τα βιβλία να του ανταποδώσουν αυτήν την αγάπη, να τον φροντίσουν όταν τα έχει ανάγκη και όταν πια φύγει να λυπηθούν. Πόση συγκίνηση προκαλεί η εικόνα του αποχαιρετισμού του Μόρρις στα αγαπημένα του βιβλία και πόση αισιοδοξία την αμέσως επόμενη στιγμή με το γύρισμα της σελίδας!
Αισιοδοξία, γιατί ο Μόρρις πετάει ψηλά στον ουρανό με τον ίδιο τρόπο που πετούσε η κυρία που του χάρισε εκείνο το βιβλίο.

Πριν φύγει, όμως, κάτι άφησε πίσω… πάντα κάτι αφήνεις πίσω…

Παρακάτω το παραμύθι σε διαδραστικό βίντεο
( Πηγή:Παναγιώτα Σόλη)

Παρακολουθούμε την ταινία ‘ΤΑ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΑ ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΜΟΡΙΣ ΛΕΣΜΟΡ”,με ερωτήσεις ενσωματωμένες, . Διερευνούμε την αξία των βιβλίων και την σημαντική σχέση που αποκτούμε με αυτά, όταν είμαστε σταθεροί αναγνώστες.

 

α φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ
(η ταινία)

Όσο για την ταινία δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, αρκεί μόνο να αναφέρουμε τα βραβεία που έχει πάρει. Αφού κέρδισε πάνω από δώδεκα φεστιβάλ ταινιών, η ταινία βραβεύτηκε με Oscar καλύτερης ταινίας animation μικρού μήκους στα 84α Academy Awards. Αξίζει να αναφέρουμε ότι αρχικά γυρίστηκε η ταινία και στη συνέχεια δημιουργήθηκε το βιβλίο.

1634767979561 amal 768x768 4

Η ταινία εξιστορεί το τι συνέβη στον ήρωα Μόρις Λέσμορ που μετά την επέλαση ενός τυφώνα βρίσκεται σε έναν φανταστικό κόσμο, όπου τα βιβλία έχουν ζωντανέψει και συμπαραστέκονται στους ανθρώπους.

Δες την ταινία μικρού μήκους “Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κ. Μόρις Λέσμορ”

Εταιρεία Παραγωγής: Μοοnbot Studios
Σενάριο: William Joyce
Σκηνοθεσία: William Joyce, Brandon Oldenburg

Διάρκεια: 14′ 46”

1634767979561 amal 768x768 3

Υπόθεση:Ένας επίδοξος συγγραφέας κάθεται αμέριμνος στο μπαλκόνι του και γράφει ένα βιβλίο. Ξαφνικά, ένας δυνατός ανεμοστρόβιλος εμφανίζεται και τον παρασέρνει μακριά. Ο κύριος Μόρις Λέσμορ ξυπνά σε μια πόλη που έχει γίνει ασπρόμαυρη και που τα βιβλία της είναι γεμάτα με…κενές σελίδες.
Μία νεαρή κοπέλα που πετάει με τη βοήθεια μερικών μικρών της φίλων, ένα σπίτι-βιβλιοθήκη στη μέση του πουθενά και πολλά μαγικά βιβλία θα δώσουν και πάλι χρώμα στη ζωή του ήρωα και θα του ανοίξουν φανταστικούς δρόμους στο συναίσθημα και στη φαντασία του, οι οποίοι θα τον συντροφεύσουν για μια ολόκληρη ζωή.

Η ιστορία
Ο συγγραφέας Γουίλιαμ Τζόυς εμπνεύστηκε την ιστορία της ταινίας μετά από τον τυφώνα Κατρίνα που ερήμωσε την πόλη όπου ζει, τη Νέα Ορλεάνη, της Πολιτείας Λουϊζιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών. Μετά από την ολοκληρωτική καταστροφή της πόλης, κάποιοι άνθρωποι  κυρίως εθελοντικοί οργανισμοί και ομάδες, έστελναν βιβλία σε όλα τα παιδιά που βρήκαν στέγη στα καταφύγια, αφού τα σπίτια τους είχαν καταστραφεί ολοσχερώς, με σκοπό να τα βοηθήσουν να νιώσουν χαρούμενα και πιο δυνατά στην ψυχή.
Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τον τυφώνα Κατρίνα που σάρωσε τη Νέα
Ορλεάνη πριν 15 χρόνια , δες το παρακάτω βίντεο. Εκτός από τον τυφώνα, θα γνωρίσεις έναν εξάχρονο ήρωα.

Μετά κάνω τις παρακάτω δραστηριότητες:



Λήψη αρχείου

Δείτε περισσότερα στο παρακάτω αρχείο



Λήψη αρχείου

 Ιστορίες του Ευγένιου Τριβιζά 

Η Καρδιά  του Παππού….
Ένα Παραμύθι για την Αγάπη του Βιβλίου

Ταξίδι στον κόσμο των μύθων και των παραμυθιών

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου δέκα εκπαιδευτικές σελίδες/ομάδες από κάθε άκρη της Ελλάδας ένωσαν για δεύτερη φορά τις δυνάμεις τους και μας δίνουν ένα ακόμη πολύ όμορφο ebook . Δείτε το πατώντας στην  παρακάτω εικόνα:

τίτλο 42

Από τον«ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΩΣΤΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΥ»
προτείνονται 10 χρήσιμες συνδέσεις σχετικές με τη θεματική αυτή ενότητα.
Επίσης, προτείνονται κάρτες αναφοράς και σχετικά φύλλα εργασίας για μερικά από τα πιο γνωστά παραμύθια του Σαρλ Περώ.

Σχετικές ιστοσελίδες

http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2012/04/blog-post.html
(πίνακες ζωγραφικής – ζωγραφοσελίδες – σελιδοδείκτες – αφιέρωμα στον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)
http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2012/03/2.html
(για τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν)
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/01/blog-post_8127.html
(για τους Αδερφούς Γκριμμ)
http://www.scribd.com/doc/33885150/Ta-Paramythia-Ton-Adelfon-Grimm-Tomos-A
(ένας ολόκληρος τόμος με παραμύθια των Αδερφών Γκριμμ)
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2013/02/7.html
(για τη Χιονάτη και τους 7 Νάνους)
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2013/02/7_11.html
&
http://edonipiagogeio.blogspot.gr/2013/02/7_12.html
(για τη Χιονάτη και τους 7 Νάνους)
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2013/02/7.html
(πίνακας αναφοράς και φύλλο εργασίας για τους 7 Νάνους)
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_7768.html
(για τους μύθους του Αισώπου)
http://dreamkindergarten.blogspot.gr/2013/01/charles-perrault.html
(πίνακας αναφοράς για τον Σαρλ Περώ)
http://taniamanesi-kourou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_25.html
(για τα βιβλιογραφικά στοιχεία ενός βιβλίου – πίνακας αναφοράς)

 

2.   Δημιουργικές  δραστηριότητες

Α.  Αφίσα : « Το αγαπημένο μου βιβλίο είναι……»

Υλικά : Χαρτόνι λευκό ή  χρωματιστό κάνσον, Κατάλογοι παιδικών βιβλίων από εκδοτικούς οίκους, Μαρκαδόροι, ψαλίδια, κόλλες 

Σε μεγάλο χαρτόνι γράφουμε τους τίτλους των αγαπημένων μας παραμυθιών.

Δίπλα σε κάθε τίτλο κόβουμε  και κολλάμε τις εικόνες από με τα εξώφυλλά τους από καταλόγους εκδοτικών οίκων.

 

Β.  Άλμπουμ με « τα παραμύθια που αγαπάμε »

Υλικά: Χαρτιά  Α4 λευκά ή χρωματιστά, Δύο φύλλα Α4,  κάνσον

Κορδέλα σατέν ή κορδονάκι, Χρώματα για ζωγραφική 

Ζωγραφίζουμε ο καθένας ένα εξώφυλλο για το αγαπημένο μας παραμύθι, γράφουμε τον τίτλο του, το  όνομα του συγγραφέα και τον εκδοτικό οίκο.

Διακοσμούμε το εμπροσθόφυλλο του άλμπουμ ζωγραφίζοντας  κάποιους από τους ήρωες των παραμυθιών και το ΄΄δενουμε ΄΄με την κορδέλα.

 

Γ.  Παραμυθοσαλάτα

Συνθέτουμε μια δική μας ιστορία με τους ήρωες των αγαπημένων μας παραμυθιών. Γράφουμε το κείμενο και το εικονογραφούμε. Το ΄΄δένουμε σε βιβλίο΄΄

 Δ.  Σελιδοδείκτες     

Υλικά: Κανσόν διαφόρων χρωμάτων, Εικονογραφημένοι κατάλογοι εκδοτικών οίκων

 Κόβουμε  λωρίδες κανσόν πλάτους 6εκ. και  δίνουμε στη μια άκρη τους το σχήμα της μύτης μολυβιού. Κατά μήκος της επιφάνειά τους κολλάμε μικρές εικόνες από εξώφυλλα βιβλίων από τους καταλόγους των εκδοτικών οίκων. Αν έχουμε τη δυνατότητα πλαστικοποιούμε τους σελιδοδείκτες μας.

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 2 :ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, Παγκόσμια & τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά, Φιλαναγνωσία, Ψηφιακή βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.