
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε ή να κατεβάσετε την ταινία
(Σημείωση:Μην βιάζεστε όταν πατάτε στον υπερσύνδεσμο γιατί η ταινία χρειάζεται λίγο χρόνο για να φορτώσει δυστυχώς δεν είναι σαν το You tube και το vimεo)
Τι θα συνέβαινε αν εκατομμύρια χρόνια πριν ο αστεροειδής που άλλαξε για πάντα τη ζωή στη Γη, άλλαζε πορεία και περνούσε ξυστά επιτρέποντας στους τεράστιους δεινόσαυρους να συνεχίσουν τη ζωή τους; Σε μια εναλλακτική εκδοχή της ιστορίας όπου η Γη δεν χτυπήθηκε ποτέ από τον αστεροειδή που έγινε η αιτία να εξαφανιστούν οι δεινόσαυροι, το πρωτοποριακό animation studio αφηγείται μια ακόμα συναρπαστική και ανατρεπτική ιστορία ενηλικίωσης με καθηλωτικά εφέ, αξέχαστους χαρακτήρες και φυσικά άφθονο γέλιο και συγκίνηση.
Η Υπόθεση
Ο αστεροειδής, που όπως γνωρίζουμε έπεσε κατά την προϊστορία στη Γη και κατάστρεψε τους δεινοσαύρους, αστοχεί (…) και οι δεινόσαυροι συνεχίζουν κανονικά την πορεία τους ως και την παρουσία του ανθρώπου.Σε αυτόν τον κόσμο όπου οι δεινόσαυροι δεν έχουν αφανιστεί, ένας νεαρός, ζωηρός αδέξιος και πανύψηλος Απατόσαυρος με μεγάλη καρδιά, ο Άρλο,απομακρύνεται άθελα του από το σπίτι του.
Όταν πρέπει να πραγματοποιήσει ένα μακρινό και επικίνδυνο ταξίδι για να επιστρέψει κοντά στη μητέρα και στα αδέλφια του, γίνεται φίλος με τον Σπόρο, ένα μικρό θαραλλέο ανθρώπινο αγόρι των σπηλαίων, μια αλλόκοτη για αυτόν συντροφιά.
Μαζί θα διασχίσουν έναν αφιλόξενο και μυστηριώδη κόσμο μιας και ο Άρλο αναζητά νέο μέρος κατοικίας . Μέσα σε αυτό το ταξίδι ο Άρλο θα μάθει να αντιμετωπίζει τους φόβους του, καθώς ανακαλύπτει όλα αυτά για τα οποία είναι ικανός.Πολλοί αναπάντεχοι φίλοι συνοδεύουν τον Άρλο στο περιπετειώδες αυτό ταξίδι μέσα από αξέχαστα και εχθρικά τοπία μέχρι να επιστρέψει στο σπίτι του. Αλλά η φιλία που χτίζει με τον Σπόρο αντιμετωπίζοντας φιλικά και εχθρικά πλάσματα και αντιμετωπίζοντας διάφορες φυσικές απειλές έχει τη μεγαλύτερη επίδραση.
Τα κυριότερα μηνύματα της ιστορίας αφορούν τη σημασία να ξεπεράσει κανείς τους φόβους και τα όρια που έχει θέσει ο ίδιος στον εαυτό του, ενώ παράλληλα προωθείται η αφοσίωση, η σκληρή δουλειά, η καλοσύνη και η επινοητικότητα.
Δείτε το trailer της ταινίας
Διάρκεια: 100’
Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Peter Sohn Σενάριο: Meg LeFauve
Ακούγονται: Γιάννης Στεφόπουλος, Μαρία Πλακίδη, Βαίτσα Πιερράκου, Νίκος Κατσάτσος, Σωτήρης Πιερράκος, Ντένης Μακρής, Σωτήρης Πιερράκος, Γιάννης Τσιμιτσέλης, Σοφία Παναηλίδου, Γιώργος Ματαράγκας, Άντρια Ράπτη, Δημήτρης Σταρόβας, Χρήστος Αμβραζής, Υακίνθη Παπαδοπούλου, Αργύρης Κανδύλης, Γιάννης Κατσαρός
Σκηνοθετική επιμέλεια: Μαρία Πλακίδη Μετάφραση: Ελένη Κουβοπούλου
Αξιολόγηση ταινίας “Καλόσαυρος”
Στην ταινία εναλλάσσεται το ζωικό με το ανθρώπινο στοιχείο. Υπερισχύει βέβαια το ζωικό, καθώς ο αριθμός ζώων που προβάλλεται είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτό των ανθρώπων. Εξάλλου, οι πρωταγωνιστές είναι ζώα και μάλιστα δεινόσαυροι , ένα είδος της πανίδας που έχει εξαφανιστεί., αλλά προσελκύει το ενδιαφέρον των μικρών παιδιών. Οι σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ ανθρώπων και ζώων παραπέμπουν το θεατή σε ένα αληθινό περιβάλλον δράσης, όπου οι άνθρωποι ανάλογα με τις αντιλήψεις τους λειτουργούν άλλοτε θετικά (προστασία ζώων) και άλλοτε αρνητικά (προστασία άλλων ζώων από ζωοκλέφτες, μάχη με ζωοκλέφτες) απέναντι στα ζώα.
Το πιο δυνατό κομμάτι της ταινίας είναι η φωτορεαλιστική απεικόνιση του φυσικού περιβάλλοντος. Μέσα από το ταξίδι των ηρώων, ο θεατής μπορεί να απολαύσει μεγάλους ζωντανούς ουρανούς, πανέμορφα ορεινά, δασικά και πεδινά τοπία, και αληθοφανή ρυάκια, ποτάμια, γκέιζερ και καταρράκτες, εμπνευσμένα από την αμερικανική φύση.
Με εκατομμύρια περισσότερα χρόνια στη διάθεσή τους, οι δεινόσαυροι εξελίχθηκαν, ανέπτυξαν υψηλότερη νοημοσύνη, γλώσσα και έναν στοιχειώδη πολιτισμό.
Στην ταινία κυριαρχεί κυρίως το φυσικό περιβάλλον και τα προβλήματά του. Το φυσικό περιβάλλον είναι το κύριο πλαίσιο στο οποίο διαδραματίζεται η πλοκή της ταινίας. Το ταξίδι του ήρωά μέσα στο δάσος, οι περιπέτειες που προσπαθεί να περάσει, η προσπάθειες επιβίωσης στα χωράφια και η ανάγκη ανεύρεσης φαγητού. Από την αρχή της ταινίας βρισκόμαστε σε ένα χωράφι όπου η οικογένεις του Άρλο προσπαθεί να επιβιώσει αποθηκεύοντας φαγητό για το χειμώνα. Όλη η οικογένεια βοηθάει στη συγκομιδή των φυτών, τα μικρά δεινοσαυράκια της οικογένειας παίζουν και βοηθάνε στο όργωμα, ενώ μια μικρή βόλτα στο ποτάμι σταματάει τις ευτυχισμένες στιγμές της οικογένειας. Η υπερχείλιση του ποταμού και η πλημμύρα οδηγεί στον αφανισμό των ζώων και του πατέρα του Άρλο , ο οποίος τελικά χάνεται στο δάσος και αγωνίζεται για να επιβιώσει.
Στην ταινία δεν θίγονται άμεσα περιβαλλοντικά μηνύματα και μηνύματα αειφορίας. Ωστόσο, γίνεται αναφορά στις καθημερινές εργασίες με τις οποίες απασχολείται η οικογένεια του Άρλο, κόψιμο δέντρων, όργωμα χωραφιών και φύτεμα φυτών. Οι καθημερινές αυτές ασχολίες έχουν αντίκτυπο στην οικονομία, στο περιβάλλον και στη μελλοντική ζωή της οικογένειας. Οι ασχολίες αυτές συντελούν στην ανάπτυξη των φυτών, στην καθημερινή τροφή της οικογένειας, στη συνέχεια της ζωής, και στη φροντίδα του περιβάλλοντος .Ακόμη, γίνεται αναφορά στο 17ο λεπτό για την επιβίωση. Καθώς ο Άρλο πηγαίνει την καθιερωμένη βόλτα με τον πατέρα του, γίνεται μια συζήτηση για τους τρόπους επιβίωσης. Ο πατέρας λέει λοιπόν στο γιο του ότι πρέπει να σκοτώσει για να μπορέσει να ζήσει και να έχει φαγητό. Η ενέργεια όμως αυτή θα έχει καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον. Η σημαντικότερη από αυτές είναι η εξαφάνιση των ζώων και κυρίως ενός είδους και η μείωση της βιοποικιλότητας. Κάθε οργανισμός παίζει σημαντικό ρόλο στην ισορροπία του περιβάλλοντός του και στηρίζει τη βιωσιμότητα και άλλων μορφών ζωής. Κάθε αλλαγή που μπορεί να επηρεάσει ένα είδος είναι πιθανό να έχει επιπτώσεις σε ένα μεγάλο αριθμό αλληλεξαρτώμενων οργανισμών. Τέλος, γίνεται αναφορά στις πλημμύρες και στην υπερχείλιση των ποταμών, η οποία έχει καταστροφικές συνέπειες στις μελλοντικές γενιές, στην οικονομία και στο περιβάλλον. Στην ταινία, όταν ξεχειλίζει το ποτάμι παρασέρνει και αφανίζει ζώα, τον πατέρα του Άρλο, και καταστρέφει περιοχές και χωράφια. Οι συνέπειες είναι καταστροφικές για τα χωράφια, τις κατοικημένες περιοχές που βρίσκονται δίπλα τους, για τη σοδειά και όλα τα αγαθά που δίνουν χρήματα και βοηθούν τον άνθρωπο στην ανάπτυξή του, αλλά και για τον αφανισμό των ζώων και των ανθρώπων. Οι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευόμενοι λοιπόν μπορούν να εντρυφήσουν στο θέμα της εξαφάνισης των ζώων, της βιοποικιλότητας, της υπερχείλισης των ποταμών και να διδαχθούν για τις πλημμύρες και τις συνέπειές τους.
Η ταινία αυτή έχει πολλά να μας προσφέρει σε θέμα αξιών και στάσεων. Είναι γνωστό, πως τα ζώα που πρωταγωνιστούν στην ταινία έχουν ανθρωπομορφικά
χαρακτηριστικά με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η ταύτιση με τους θεατές μικρής ηλικίας. Ως εκ τούτου πολλές από τις αξίες τις ταινίας προβάλλονται μέσα από τα ζώα
Αρχικά, η ταινία αυτή προωθεί τη συλλογικότητα και την ομαδικότητα σε πολλά σημεία. Στις καθημερινές ασχολίες όλη η οικογένεια συντελεί στο όργωμα του χωραφιού και στο μάζεμα της σοδειάς με σκοπό να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα. Ό ένας βοηθάει τον άλλο (8ο λεπτό). Επίσης, ο Σπόρος βοηθάει τον Άρλο να σωθεί από τις πέτρες που παγιδεύτηκε και του φέρνει φαγητό (32ο λεπτό). Ακόμη, υπάρχει μια αναφορά στη φοβία προς οτιδήποτε υπάρχει και στην αυτοπεποίθηση και στη γενναιότητα.
Η συνεργασία μεταξύ των ζώων είναι διάχυτη καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας. Οι δεινόσαυροι συνεργάζονται μεταξύ τους με σκοπό την επιβίωση. Ο ήρωας, ο Άρλο, συνεργάζεται με τον Σπόρο με σκοπό να επιστρέψουν πίσω στο σπίτι τους και να ξαναβρούν τις οικογένειές τους.
Έχοντας εκκολαφθεί λίγο μετά την ικανή αδελφή του τη Λίμπι και τον δυνατό αδελφό του τον Μπακ, ο 11χρονος Άρλο, αν και πρόθυμος να βοηθήσει και να ευχαριστήσει τους αγαπημένους του γονείς, δεν μπορεί να ξεπεράσει τους φόβους του για τα πάντα. Μετά από ένα τραυματικό περιστατικό όπου χάνει τον πατέρα του, ο Άρλο βρίσκεται μακριά από το σπίτι του και προσπαθεί να επιβιώσει μόνος του στο άγνωστο, όπου παλεύει να αντιμετωπίσει τους φόβους του και να επιβιώσει. Βοηθός του στέκεται ένα άγριο ανθρώπινο παιδί που έχει ζήσει μόνο του για μεγάλο μέρος της ζωής του. Οι δύο αναπάντεχοι φίλοι προσπαθούν να επιστρέψουν στο σπίτι του Άρλο και κατά μήκος της διαδρομής αντιμετωπίζουν σαρκοβόρα αρπακτικά και απειλητικά φυσικά φαινόμενα.
H επιμονή λοιπόν του Άρλο να τα καταφέρει και να πραγματοποιήσει τις επιθυμίες του είναι έκδηλη καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας. Επίσης, συναντά μοναδικές προσωπικότητες που συνεισφέρουν στην εξέλιξη του, ηθελημένα ή άθελα τους.
Αλλά η φιλία που χτίζει με τον Σπόρο έχει τη μεγαλύτερη επίδραση. Ο Σπόρος δεν μπορεί να μιλήσει, αλλά είναι τόσο πιστός και αγαπάει τον Άρλο χωρίς όρους, που τον ωθεί να ανακαλύψει τον εαυτό του. Ο Άρλο έχει πολλά να ξεπεράσει. Ο πατέρας του ήξερε ότι είναι ικανός για πολλά περισσότερα, αλλά χρειάζεται ένα συναισθηματικό ταξίδι για το καταλάβει και ο ίδιος. Ο Σπόρος του δίνει δύναμη. Παρ’ όλο που δε μιλάνε την ίδια γλώσσα, ανακαλύπτουν ότι μπορούν να επικοινωνήσουν και ότι έχουν πολλά κοινά. Μέσα από αυτό τον δεσμό ο Άρλο αρχίζει να ενδιαφέρεται περισσότερο για τις σχέσεις του παρά για τους φόβους του. Καταλαβαίνει ότι έχει να προσφέρει περισσότερο από αυτά που είχε φανταστεί, το οποίο τοy δίνει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για να νικήσει τα εμπόδια, να ολοκληρώσει το ταξίδι της επιστροφής και να χαράξει τελικά τον δικό του δρόμο. Επιπλέον, η φιλία τους επιβεβαιώνεται καθώς πάντα ο ένας είναι πρόθυμος να βοηθήσει τον άλλο με όποιο τρόπο μπορεί.
Κανείς δεν αγαπάει όπως ένας δεινόσαυρος
Τέλος, εκτός από την φιλική αγάπη, φαίνεται και η οικογενειακή. Ο Άρλο όταν χάνεται και απομακρύνεται από την οικογένεια του, νιώθει την ανάγκη να επιστρέψει κοντά τους, αλλά δεν γνωρίζει τον τρόπο. Στεναχωριέται που είναι μόνος του στο άγνωστο. Όλα αυτά τα γεγονότα μας αποδεικνύουν ότι η οικογένεια είναι μια άυλη έννοια που προσφέρει χαρά , γαλήνη, ζεστασιά και σιγουριά. Ειδικά στα τελευταία λεπτά της ταινίας, που ο Σπόρος βρίσκει και αυτός την οικογένεια του, ο Άρλο τον κατανοεί και παρόλο που τον αγαπάει φιλικά, τον αφήνει να πάει κοντά τους , καθώς καταλαβαίνει ότι εκεί ανήκει.
Οι σχέσεις των ζώων παρουσιάζονται και σχετικά ρεαλιστικά μέσα από περιστατικά που αποτυπώνουν τη ροή της τροφικής αλυσίδας. Για παράδειγμα, τα μικρά χελωνάκια απειλούνται από μεγαλύτερα σε δύναμη ζώα, όπως αρπακτικά πουλιά
Η ταινία έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει πάνω σε ζητήματα φιλίας και οικογενειακής αγάπης με σκοπό οι θεατές να συνειδητοποιήσουν τη σημασία που πρέπει να δοθεί σε αυτές τις δυο έννοιες, οι οποίες συντροφεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τον άνθρωπο. Η φιλία και η οικογένεια ικανοποιούν τις βιολογικές και ψυχολογικές ανάγκες του ανθρώπου, διαμορφώνουν το χαρακτήρα και παράλληλα διδάσκουν ηθικές αξίες. Επίσης, η ταινία έχει ως στόχο να προωθήσει τη γενναιότητα και την αυτοπεποίθηση, δυο αρετές που συντελούν στην επιτυχή αντιμετώπιση των αλλαγών που συμβαίνουν στη ζωή του ανθρώπου και στην αντιμετώπιση των συγκρούσεων. Καθώς τα παιδιά προσπαθούν, αποτυγχάνουν, ξαναπροσπαθούν και πετυχαίνουν, συνειδητοποιούν τις δυνατότητές τους. Την ίδια στιγμή δημιουργούν μια αυτό-εικόνα βασιζόμενη στην ποιότητα της αλληλεπίδρασης με τους άλλους, γι’ αυτό και η γονεϊκή εμπλοκή είναι καθοριστική στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας . Επίσης, τα περιβαλλοντικά μηνύματα που περιέχονται στην ταινία γίνονται αντιληπτά, είτε άμεσα, είτε έμμεσα, από το ευρύ κοινό και έχουν ως στόχο την ευαισθητοποίηση του τελευταίου απέναντι στο περιβάλλον. Καθ’ όλη τη διάρκεια της προβάλλονται διάφορα περιβαλλοντικά προβλήματα και οι επιπτώσεις που αυτά επιφέρουν. Η εκμετάλλευση των ζώων και το κυνήγι των μικρότερων ζώων είναι πράξεις που διαταράσσουν την τροφική αλυσίδα.
Η ταινία “ Καλόσαυρος “ είναι ρεαλιστική, καθώς δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο γεγονός ή κομμάτι το οποίο να ανήκει στη σφαίρα του φανταστικού. Επίσης, μπορεί να διδαχθεί στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε συνδυασμό με το μάθημα της φυσικής όπου ο εκπαιδευτικός θα αναφερθεί σε φυσικά φαινόμενα, πλημμύρες και καταιγίδες,με το μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής αγωγής κάνοντας αναφορά στην οικογένεια, στους τύπους της, στην προσφορά της , στα χαρακτηριστικά της και στην οικογενειακή αγωγή.
Ο Καλόσαυρος δεν έχει σκοπό να δραστηριοποιήσει και να ενθαρρύνει να συμμετέχει ενεργά ο θεατής σε κάποιο γεγονός που έχει σχέση με το περιβάλλον και την αειφορία ούτε να κάνει αναφορά σε περίπλοκα περιβαλλοντικά προβλήματα. Αυτή η έλλειψη δράσης στα προβλήματα λειτουργεί ανασταλτικά καθώς εφησυχάζει την συνείδηση των θεατών για την ανάληψη των ευθυνών τους.
Ηθικό δίλημμα δεν τίθεται προκειμένου να προβληματιστούν οι εκπαιδευόμενοι ακούγοντας τις απόψεις και τις αξίες των άλλων. Παρόλα αυτά στο τελευταίο μέρος της ταινίας, τίθεται ένα δίλημμα στο Σπόρο και στον Άρλο : να απομακρυνθεί από το φίλο του και να ακολουθήσει την οικογένεια του γνωρίζοντας ότι θα χάσει το φίλου του ή να μείνει ;μαζί του και να χάσει για πάντα την οικογένεια του; Τελικά, ο Σπόρος επιλέγει, με τη σύμφωνη γνώμη και του Άρλο, την οικογένεια. Ο Άρλο προσπαθεί να καταλάβει τον φίλο του χωρίς να ενδιαφερθεί μόνο για τον εαυτό του και γι ‘ αυτό το λόγο τον παροτρύνει να ακολουθήσει τους γονείς του και τα αδέρφια του, που τον μεγάλωσαν , του προσέφεραν όλα τα υλικά, ηθικά και συναισθηματικά αγαθά. Η οικογενειακή αγάπη είναι αναντικατάστατη και υπερίσχυσε σ ‘ αυτή την περίπτωση. Οι εκπαιδευτές μπορούν να θέσουν λοιπόν στους μαθητές αυτό το δίλημμα με σκοπό να προβληματιστούν , να ανταλλάξουν απόψεις και αξίες και να εκφραστούν ελεύθερα. Μ αυτό τον τρόπο θα ενεργοποιηθεί η ενσυναίσθηση, να μπαίνουν δηλαδή στη θέση αυτού που θα πρέπει να αποφασίσει.
Σε συναισθηματικό επίπεδο, η ταινία προκαλεί στο θεατή αγωνία για το αν θα καταφέρει ο Άρλο να επιβιώσει όταν χάνει τον πατέρα του και είναι μόνος του, συγκίνηση και χαρά για τη δυνατή φιλία που θα δημιουργήσει με το Σπόρο, η οποία στο τέλος, θα ξεπεράσει το προσωπικό επίπεδο και τον εγωισμό, χαρά που ο Άρλο και ο Σπόρος καταφέρνουν τελικά να βρουν τις οικογένειες τους και να ζήσουν ευτυχισμένοι και υπερηφάνεια για τον Άρλο που κατάφερε να αντιμετωπίσει τους φόβους του και να επιβιώσει μέσα από πολλές δυσκολίες. Η συστολή του Άρλο προσπάθησε να αποτυπωθεί και στον σχεδιασμό του, καθώς είναι μικρότερος και πιο λεπτός από τα αδέλφια του, ενώ η στάση του σώματος του είναι σκυφτή, τα μάτια του είναι γουρλωμένα και έχει ανασηκωμένα φρύδια.
Η γλώσσα είναι απλή, χωρίς εξεζητημένες λέξεις , ενώ υπάρχει μια προκατάληψη καθ’ όλη τη διάρκεια της ταινίας σε σχέση με το μέγεθος. Ο Άρλο είναι μικρός και όλοι πιστεύουν ότι δεν θα καταφέρει τίποτα στη ζωή του, όμως ο ίδιος με πολύ πίστη και υπομονή καταφέρνει να ξεπεράσει τις φοβίες του και να άρει τις προκαταλήψεις.
Αναφορά στην αειφορία:
Εμπλέκει το φυσικό περιβάλλον με την κοινωνία
γνώσεις:
Γνώσεις σχετικά με τα φυσικά φαινόμενα, εξαφάνιση ειδών, μείωση βιοποικιλότητας. Αναφορά στα αίτια των προβλημάτων ( κυνήγι ζώων με σκοπό την επιβίωση)
Συνέπειες προβλημάτων:
Μείωση βιοποικιλότητας, εξαφάνιση ειδών, πρόβλημα στην τροφική αλυσίδα, κόψιμο δέντρων,καταστροφή χωραφιών
Πως αντιμετωπίζεται και ποιοι βοηθούν στη λύση
Με συλλογική προσπάθεια από τον Άρλο και το Σπόρο
Αξίες
Προωθεί τη φιλία, την επιμονή, την αυτοπεποίθηση, τη συλλογικότητα, την αγάπη
Στάσεις
Μη εκμετάλλευση ζώων
Ευαισθητοποίηση
Δεν προωθεί την ευαισθητοποίηση σχετικά με περιβαλλοντικό θέμα. Συνειδητοποίηση της σημασίας της φιλίας
Συστημική προσέγγιση
Αλληλεπιδρούν πολλοί παράγοντες(φυσικά φαινόμενα, εξασφάλιση τροφής, επικοινωνία )
Ενθάρρυνση ενεργούς συμμετοχής
Δεν ενθαρρύνει το θεατή να συμμετέχει ενεργά για κάτι
Συνεργασία- συλλογικότητα
Προωθεί τη συνεργασία και τη συλλογικότητα ανάμεσα σε φίλους και στην οικογένεια
Στόχοι ταινίας
Στόχοι ταινίας είναι κοινωνικοί
Ρεαλισμός
Δείχνει ρεαλιστικές καταστάσεις
Διαθεματικότητα
Σύνδεση με τη φυσική και την Κοινωνική και πολιτική αγωγή σχετικά με την οικογένεια
Ηθικά διλήμματα
Δεν υπάρχουν ηθικά διλήμματα
Πρόκληση συναισθημάτων
Συναισθήματα χαράς, αγωνίας
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.