20 Νοεμβρίου Παγκόσμια ημέρα εορτασμού των δικαιωμάτων των παιδιών(δημοτικό)

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΑΣΤΟΡΟΠΟΥΛΟΥ

1552843443 orig

Στις 20 Νοεμβρίου γιορτάζουμε την “Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού”.

Η ημέρα καθιερώθηκε για να τιμήσει τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου 1959.


Ας ξεκινήσουμε την ανάλυση της έννοιας μέσα από ένα διαδραστικό αντικείμενο όπου αναφέρονται αρχικά  τα δικαιώματα των ανθρώπων γενικά, αλλά γνωρίζουμε ειδικότερα τα δικαιώματα των παιδιών.
(πηγή : εκπαιδευτικός ιστότοπος “Ξένια-στη τάξη” ενότητα φιλαναγνωσία)

 


Δείτε και μάθατε περισσότερα μέσα από ένα Sway  και παίξτε παιχνίδια εμπέδωσης πατώντας στην παρακάτω εικόνα

τίτλο111

 

 


“Ενός Θεού Παιδιά”

H Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου και ο Σπύρος Λάμπρου, σε συνεργασία με τους Κώστα Καραφώτη και Τζωρτζίνα Καραχάλιου παρουσιάζουν  ένα πολύ όμορφο  τραγούδι για τα παιδιά του κόσμου… που είναι ή θα έπρεπε να είναι “Ενός Θεού παιδιά…”

Λέω να πάμε απόψε εμείς ως τα παιδιά της Αφρικής
ως στα παιδιά των φαναριών και της ανάγκης.
Λέω να πάμε απόψε εμείς στα σπουργιτάκια της ζωής
τον ουρανό της ανθρωπιάς και της αγάπης.

Λέω να πούμε απόψε εδώ γι΄αυτόν τον κόσμο το μικρό
λέω ν’ αφήσουμε στην άκρη το ΕΓΩ μας.
Και με τα μάτια της ψυχής πάμε να γίνουμε ΕΜΕΙΣ
κι  ένα ορφανό της γης να κάνουμε δικό μας.

Κάθε πολέμου το παιδί και όποιο πόνεσε πολύ
λέω να κάνουμε απόψε άγγελό μας.
Κι όταν ο ήλιος αύριο βγει να βρει πιο φωτεινή τη Γη
γιατί το κάθε της παιδί θα ναι δικό μας.

Αφού παιδιά, ενός Θεού παιδιά είναι όλα τα παιδιά,
το φως του κόσμου.
Παιδιά της Γης και μια αγκαλιά εμείς, θ’ ανοίξουμε να μπεις
παιδί μου, φως μου.

Δείτε την επεξεργασία του πανέμορφου και πολύ συμβολικού αυτού τραγουδιού και φύλλα εργασίας , πατώντας στην παρακάτω εικόνα που θα σας οδηγήσει σε ένα άρθρο για τα δικαιώματα των παιδιών
από τον ιστότοπο της Σωτηρίας Κίτσιου Όλα εν…τάξη!!!

ενός θεού παιδιά

Ώσπου να φτάσει όμως η μέρα  εκείνη που τα δικαιώματα των παιδιών του κόσμου θα γίνονται σεβαστά σε αυτόν τον “μικρό” κόσμο… όλοι μας έχουμε υποχρέωση να μην  ξεχνάμε εκείνα τα παιδιά, που κάποιοι τους στερούν την παιδική τους ηλικία !!! Ως εκπαιδευτικοί ας  κάνουμε κάτι έστω με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, για να γνωρίζουν την ύπαρξη τους…κι ας φυτέψουμε σποράκια αγάπης και καλοσύνης  στην ψυχή και το μυαλό τους,  που θα τα κάνουν να ενεργοποιηθούν στην ενήλικη ζωή τους συμμετέχοντας σε δράσεις προσφοράς βοήθειας για όλα τα παιδιά του κόσμου.


“Μέσα στη θλίψη της απέραντης μετριότητας, που μας πνίγει από παντού, παρηγοριέμαι ότι κάπου, σε κάποιο καμαράκι, κάποιοι πεισματάρηδες αγωνίζονται να εξουδετερώσουν τη φθορά. Κι έναν πόντο πιο ψηλά να πάτε, άνθρωποι, “ευχαριστώ” θα σας πει ο Θεός”.                                                                  Έτσι μας λέει ο Ελύτης κι έχει δίκαιο…κάποιοι αγωνίζονται με τον δικό τους τρόπο για όλα ή για μερικά από τα σημαντικά της ζωής μας και ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, αν δεν είναι ενός Θεού παιδιά, ΔΕΝ φταίει Εκείνος αλλά εμείς…

80


Στο παρακάτω βίντεο παρουσιάζονται συνοπτικά  τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των παιδιών
(with english subtitles)

Πηγή :www.ellinismata.com

Γνωρίζετε ότι από το 1989 έχει υπογραφεί μία διεθνής σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού από 191 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, και αποτελεί νόμο στην χώρα μας;

© Σχέδιο δράσης Τμήματος :«Γνωρίζουμε τα Ανθρώπινα Δικαιώματα»
από ΙΕΠ



Λήψη αρχείου


“Έχω δικαίωμα…” 

Μια σειρά από σύντομα βίντεο για τα δικαιώματα του παιδιού,  ετοίμασαν από κοινού η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου, τα οποία θα προβάλλονται παρακάτω:

 


Κάντε κλικ στην οπαρακάτω εικόνα  για να δείτε μία παρουσίαση για τα δικαιώματα των παιδιών

ΈΧΩ ΔΙΚΑΊΩΜΑ,

Από τον ιστότοπο “Χρωματιστή τάξη”, διαβάστε τη ΣΥΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ , γραμμένη με απλά λόγια, και μάθε τα δικαιώματά σου, πατώντας στην παρακάτω εικόνα :

kids

Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα ανεξαρτήτου φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων του παιδιού ή των γονέων του ή των νόμιμων εκπροσώπων του ή της εθνικής, εθνοτικής ή κοινωνικής καταγωγής τους, της περιουσιακής τους κατάστασης, της ανικανότητάς τους, της γέννησής τους ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης.

“Κάθε παιδί είναι ένα δώρο προς την ανθρωπότητα, ένα δώρο που παίρνει μέρος σε μια ιστορία. Μπροστά του ανοίγονται μια σειρά από νέες δυνατότητες. Μας εκπλήσσει και πρέπει να μπορεί, με τη σειρά του, να θαυμάζει τον κόσμο που του εμπιστευόμαστε”.

Τα παιδιά δεν είναι απλώς μικρογραφίες των ανθρώπων, με μικρότερα ανθρώπινα δικαιώματα. Είναι ολοκληρωμένες οντότητες με δικαιώματα ισάξια με αυτά των ενηλίκων. Σύμφωνα με την παγκόσμια διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μάλιστα, τα Ηνωμένα Έθνη συμφώνησαν ότι τα παιδιά δικαιούνται ειδική βοήθεια και υποστήριξη.

Μερικά δικαιώματα των παιδιών είναι:

1. Το δικαίωμα να εκφράζουν τις θρησκευτικές και άλλες πεποιθήσεις τους
2. Το δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφής κακομεταχείριση
3. Τα παιδιά με αναπηρία έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν ισότιμη και αξιοπρεπή ζωή
4. Το δικαίωμα προστασίας από κάθε οικονομική εκμετάλλευση

Ta paidia echoyn dikaiomata icon1


«Έχω, έχεις, έχει… όλοι έχουμε δικαιώματα!»

Εγχειρίδιο  e-book από τον Συνήγορο του Πολίτη

Με δεδομένα λοιπόν όλα τα παραπάνω, ο συνήγορος του παιδιού δημιούργησε μια ειδική έκδοση των δικαιωμάτων του παιδιού διατυπωμένη με απλά λόγια, κατάλληλη ακριβώς για τα παιδιά. Περιληπτικά, τα άρθρα της σύμβασης μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τέσσερις κατηγορίες:

• Δικαιώματα επιβίωσης, όπως δικαιώματα για επαρκές επίπεδο διαβίωσης, στέγης, διατροφής, πρόσβασης σε ιατροφαρμακευτικές υπηρεσίες κτλ.
• Δικαιώματα προστασίας, όπως δικαιώματα προστασίας από κάθε είδους εκμετάλλευση, εργασία ανηλίκων, συμμετοχή σε εμπόλεμες διαμάχες κτλ.
• Δικαιώματα ανάπτυξης, όπως δικαιώματα στην εκπαίδευση, στο παιχνίδι, στις πολιτιστικές δραστηριότητες, στην ελευθερία της σκέψης και της θρησκείας κτλ.
• Δικαιώματα συμμετοχής, όπως δικαιώματα συμμετοχής σε οργανώσεις, ελευθερία έκφρασης κτλ.

 



Λήψη αρχείου


Εννοιολογικός χάρτης των δικαιωμάτων του παιδιού
Δημιουργία : Τάνια Μάνεση

kM8pi85UjTpnz4


Ο αθλητισμός, η αναψυχή, και το παιχνίδι είναι «δώρα», μέσα από τα οποία τα παιδιά του κόσμου παίρνουν σημαντικά μαθήματα ζωής για τον σεβασμό, την ομάδα και την συνεργασία. Και μαθαίνουν – με τον καλύτερο τρόπο- πως γεφυρώνονται οι διαφορές μεταξύ των ανθρώπων.

Μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και το σχετικό  Αρχείο υλοποιήσης Σχολικών Δραστηριοτήτων  με αφορμή τον εορτασμό της  Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού μεταφέρουμε μηνύματα και γινόμαστε ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ για το δικαίωμα:

παρουσίαση προγράμματος 2010 11α τρίμηνο Αντιγραφή 001

παρουσίαση προγράμματος 2010 11α τρίμηνο Αντιγραφή 002 300x225 1

παρουσίαση προγράμματος 2010 11α τρίμηνο Αντιγραφή 003 300x225 1

παρουσίαση προγράμματος 2010 11α τρίμηνο Αντιγραφή 004 300x225 1


Αφίσα Επιτρόπου “Γνώρισε τα δικαιώματα σου”
από την Επίτροπο Προστασίας των δικαιωμάτων του παιδιού



Λήψη αρχείου


Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού-μια φιλική προς τα παιδιά παρουσίαση της Σύμβασης



Λήψη αρχείου


Στίχοι:
ΘΕΛΩ ΚΑΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΙ ΕΓΩ
ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ ΘΕΛΩ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΤΟΡΓΗ
ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΝΑ ΧΟΥΝΕ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ
ΣΤΕΓΗ ΚΑΘΑΡΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΓΙΑΤΡΟ ΚΑΙ ΦΑΓΗΤΟ
ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΖΩΗ
ΓΙΑ ΖΩΗ ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΛΕΥΤΕΡΗ ΚΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ
ΘΕΛΩ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΠΗΓΑΙΝΩ
ΝΑ ΜΙΛΩ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΩ ΑΝΕΜΕΛΑ
ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΕΓΩ ΟΥΤΕ ΒΙΑ ΠΟΛΕΜΟ
ΘΕΛΩ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΑΝΕΜΕΛΙΑ
ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥ ΤΗ ΖΩΗ
ΦΡΟΝΤΙΣΤΟ ΜΗΝ ΤΟ ΞΕΧΝΑΣ
ΚΑΙ ΓΙΑΥΤΟ ΝΑ ΠΟΛΕΜΑΣ
ΘΕΛΩ ΚΑΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΙ ΕΓΩ
ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΑΙΔΙ ΘΕΛΩ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΤΟΡΓΗ

ΜΟΥΣΙΚΗ : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΓΙΟΣ


Η αξιολάτρευτη συνεργάτιδα στο blog  και συνάδελφός μας Σωτηρία Κίτσιου μας μάζεψε σε μια Playlist βίντεο που αφορούν τα δικαιώματα των παιδιών.

Τα 10 από τα βίντεο της playlist είναι μια Κοινωνική Προσφορά της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου σε συνεργασία με την Επίτροπο Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού και το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε όλη την λίστα 

σωτηρία βίντεο δικαιώματα


Ένα βίντεο από την Κύπρο παρακάτω και ιδιαίτερα από το Α’ Δημοτικό σχολείο Κάτω Πολεμιδιών Κύπρου. Μια όμορφη δουλειά  που δημιουργήθηκε από τα παιδιά σε συνεργασία με τις δασκάλες τους ….


Παιδιά και δικαιοσύνη – Τα δικαιώματά σου!

Κάνε κλικ στην εικόνα για να δεις το βίντεο

images 1 4

 

 

 

 

 

 

 

 

Παρουσίαση :Είμαστε-παιδιά-και-έχουμε-δικαιώματα

Τα δικαιώματά σου σε κάρτες

(πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο-εικόνα)

.jpg

 

Ανοίξτε το παρακάτω αρχείο για να μάθετε ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών

Η Σύμβαση με τα  δικαιώματα των παιδιών σε κάρτες



Λήψη αρχείου

UNICEF-ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.pdf

 Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε
την Σύμβαση με  
τα δικαιώματα του παιδιού

Ας παίξουμε μερικά παιχνίδια 

 

 

Επιπλέον online παιχνίδια για τα δικαιώματα των παιδιών

https://wordwall.net/resource/8316561/%ce%ba%cf%81%cf %85%cf%80%cf%84%ce%bf%ce%bb%ce%b5%ce%be%ce%bf-%ce %b4%ce%b9%ce%ba%ce%b1%ce%b9%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf %84%ce%b1 [κρυπτόλεξο]

https://wordwall.net/resource/8316037/memory-game-%ce %b4%ce%b9%ce%ba%ce%b1%ce%b9%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf %84%ce%b1 [παιχνίδι μνήμης]

https://wordwall.net/resource/8316739/%ce%b1%ce%bd%ce %b1%ce%b3%cf%81%ce%b1%ce%bc%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce %b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%cf%83-%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce %b1%ce%b9%cf%89%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1 [αναγραμματισμός]

https://wordwall.net/resource/264540/%cf%80%ce%b1%ce %b9%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%b4%ce%b9%ce%ba %ce%b1%ce%b9%cf%8e%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%b1-%ce %b1%ce%bd%cf%84%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%af%cf %87%ce%b9%cf%83%ce%b7-%ce%b5%ce%b9%ce%ba%cf%8c%ce %bd%cf%89%ce%bd-%ce%bb%ce%ad%ce%be%ce%b5%cf %89%ce%bd [αντιστοίχιση]

https://wordwall.net/el/resource/7256208/%CF%84%CE%B1- %CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC %CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF %80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CE%BD [αναγραμματισμός]

https://wordwall.net/el/resource/7217173/%CF%84%CE%B1- %CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC %CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF %80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CE%BD [παιχνίδι ταξινόμησης]

https://wordwall.net/el/resource/13685029/%CF%84%CE%B1- %CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC %CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF %80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CE%BD-%CF %84%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%AF%CE %B1-%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B6%CE%B5%CE%B9 [τροχός]

https://wordwall.net/el/resource/13813252/%CE%B4%CE %B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF %84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE %B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CE%BD [κουίζ]

https://wordwall.net/el/resource/7337301/%CE%B4%CE %B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF %84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE %B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CE%BD [κουίζ]

https://wordwall.net/el/resource/7256955/%CE%B4%CE %B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF %84%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE %B9%CE%B4%CE%B9%CF%89%CE%BD [κουίζ]

https://wordwall.net/el/resource/7192710/%CF%84%CE%B1- %CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC %CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CF%85 [τροχός]

https://wordwall.net/el/resource/7276803/%CF%84%CE%B1- %CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CE %B5%CF%87%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE %BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE %B1 [τροχός]

https://learningapps.org/watch?v=pv3vg271320

https://learningapps.org/watch?v=ps21pwp5c20

https://learningapps.org/watch?v=p6hncz64n20

https://learningapps.org/view15325501

 “Ένας πλανήτης, πολλοί πολιτισμοί” .



Λήψη αρχείου

Τα δικαιώματα του παιδιού -Αφιέρωμα(Διαδραστικό βίντεο)

 

Δείτε παρακάτω μια αφίσα της UNICEF για τα “ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ”.

1647791991504 ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ UNICEF

Ας δοκιμάσουμε να δούμε  τι μάθαμε παίζοντας


Κοινωνικό πείραμα: Θα σταματούσες αν έβλεπες αυτό το κοριτσάκι στον δρόμο;

“Όλοι μου έλεγαν να φύγω”. Η Anano, 6 ετών, είναι παιδί ηθοποιός.
Αλλά η κατάσταση στην οποία βρίσκεται είναι πολύ πραγματική. Κάθε μέρα, εκατομμύρια παιδιά που ζουν στη φτώχεια αγνοούνται, παραμερίζονται και στερούνται όλα όσα χρειάζονται για να ευδοκιμήσουν.

Δεν χρειάζεται να είναι έτσι. Το πείραμα επιδεικνύει  την Κατάσταση των Παιδιών του Κόσμου  και  είναι μια έκκληση για δράση για τον κόσμο : να συμπεριφέρεται στα λιγότερο τυχερά παιδιά του με τον τρόπο που φέρεται στα πιο τυχερά παιδιά του.


Η ζωή στη Λουλουδούπολη: ένα παραμύθι για τα Δικαιώματα των Παιδιών (με συνοδευτικό εποπτικό υλικό)
LO1

Εργαστήριο : Δικαιώματα του παιδιού και παιδική εργασία



Λήψη αρχείου

Γνωρίζετε ότι στις υπανάπτυκτες χώρες καθημερινά καταπατούνται τα δικαιώματα των παιδιών λόγο αυταρχικών καθεστώτων, χαμηλού επιπέδου μόρφωσης, φανατισμού και άλλων αιτιών; Γνωρίζετε ότι και στις αναπτυγμένες χώρες υπάρχει καθημερινή καταπάτηση των δικαιωμάτων του παιδιού όπως διακρίσεις, κακοποίηση παιδιών και άλλα;

βιντεο 1

Έχουμε υποχρέωση να φροντίσουμε και να υποστηρίξουμε ιδιαίτερα τα παιδιά που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, όπως τα παιδιά σε κατάσταση φτώχειας, τα παιδιά που εγκαταλείπουν πρώιμα το σχολείο, τα έγκλειστα παιδιά σε ιδρύματα, φυλακές ανηλίκων και κέντρα κράτησης, τα παιδιά με αναπηρίες, τα παιδιά Ρομά, τα παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες, καθώς και όλες τις άλλες ομάδες που κινδυνεύουν με αποκλεισμό.


ΑΒΓ: Τα ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο – Πρακτικές δραστηριότητες!

Το βιβλίο «ΑΒΓ: Τα ανθρώπινα δικαιώματα στο σχολείο – Πρακτικές δραστηριότητες για σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» είναι ένα φιλικό προς τον χρήστη εγχειρίδιο γιατην εκπαίδευση των ανθρώπινων δικαιωμάτων καλύπτοντας μια σειρά από βασικές αρχές ανθρώπινων δικαιωμάτων. 

Προσφέρει πρακτικές συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς αλλά και άλλους εκπαιδευτές οι οποίοι θέλουν να ενισχύσουν τη συναίσθηση και τη σημασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων καθώς και τη δράση ανάμεσα σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Επίσης, διαθέτει προτάσεις για την ανάπτυξη σχετικών δραστηριοτήτων.

Δεν έχει την πρόθεση να επιβαρύνει ένα ήδη υπερφορτωμένο σχολικό πρόγραμμα,αλλά ως βοήθημα να εντάξει την έννοια των ανθρώπινων δικαιωμάτων στα μαθήματα που ήδη διδάσκονται στα σχολεία.



Λήψη αρχείου

Πηγή : Edweek

Το όραμα και το έργο της UNICEF για τη δημιουργία ενός κόσμου όπου κάθε παιδί θα απολαμβάνει τα δικαιώματά του, ευαισθητοποίησε τους μαθητές του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων «Κωστέα – Γείτονα» οι οποίοι έβαλαν υπότιτλους και επιμελήθηκαν το παρακάτω βίντεο της UNICEF.


CHILDREN AT WORK…
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-Ένα ατιμώρητο έγκλημα!!!
Από τα παλιά χρόνια μέχρι και σήμερα κάποια παιδιά χρησιμοποιούνται από τους ενήλικες ως φτηνό εργατικό δυναμικό. Δουλεύουν δηλαδή κάτω από απάνθρωπες συνθήκες και αμείβονται ελάχιστα ή, πολλές φορές, και καθόλου…

https://blogs.sch.gr/mtsaousid/files/2022/01/ΠΑΙΔΙΚΗ-ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf

Κάνε κλικ στην εικόνα για να μάθεις περισσότερα για την παιδική εκμετάλλευση.

paidia golgothas

 


Δείτε και την παρακάτω παρουσίαση στο Emaze:

πατήστε πάνω στην εικόνα

τίτλο 48

 

ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Δημιουργός Παρουσίασης :Σιούρλα Πολύμνια

Η παρουσίαση
 είναι αποτέλεσμα έργου σε πρόγραμμα etwinning που συμμετείχε η εκπαιδευτικός με το 19ο ΔΣ Θεσσαλονίκης και είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της διεύθυνσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Κάνε κλικ εδώ  ή δες την παρουσίαση παρακάτω 

Ολόκληρο το πρόγραμμα στον παρακάτω σύνδεσμο:
(Κάντε κλικ στην εικόνα)

τίτλο 67


 Δείτε και την παρακάτω παρουσίαση Sway

20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ


Μετάβαση στο sway.office.com.


Παρουσίαση για την παραβίαση των βασικών δικαιωμάτων

Κάνε κλικ στον τίτλο ή δες την παρουσίαση παρακάτω

 

τίτλο 68

Ο γάμος παιδιών είναι νόμιμος στην Υεμένη. Ο αριθμός των κοριτσιών που αναγκάστηκαν να παντρευτούν πριν ενηλικιωθούν, αυξήθηκε με την κλιμάκωση τού εμφυλίου. Η Χαλίμα είναι ένα από τα κορίτσια που προορίζονται για γάμο νωρίς. Είναι μόλις 12 χρόνων και, όπως λέει, θέλει να σπουδάσει, όχι να παντρευτεί. Ο πατέρας της, όμως, έχει 17 στόματα να θρέψει. Η ανάγκη να ζήσει την οικογένειά του αποδεικνύεται μεγαλύτερη από τις τύψεις του κι, έτσι, το μέλλον της κόρης του μοιάζει αναπόδραστο.

Οι παιδικοί γάμοι στο Νεπάλ
αλλά και στο Αφγανιστάν, την Ινδίας και την Νιγηρία

Μια εγκληματική πολιτισμική παράδοση
Ο γάμος ανηλίκων αποτελεί μία πολυδιάστατη κακοποίηση προς τις νεαρές γυναίκες και παιδιά.

Μια από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου, το Νεπάλ.
Το Νεπάλ έχει το τρίτο υψηλότερο ποσοστό παιδικών γάμων στην Ασία, με το 37% των κοριτσιών να παντρεύονται πριν από την ηλικία των 18 ετών και το 10% να παντρεύονται πριν από την ηλικία των 15 ετών, παρά το γεγονός ότι η ελάχιστη ηλικία γάμου είναι τα 20 σύμφωνα με τη νομοθεσία του Νεπάλ.Από τους ανήλικους γάμους δεν γλυτώνουν ούτε τα νεαρά αγόρια, αλλά με πολύ μικρότερη συχνότητα σε σχέση με τα κορίτσια. 720.000.000 γυναίκες μέχρι σήμερα έγιναν ανήλικες νύφες σε σύγκριση με 156.000.000 άνδρες.
Εδώ είναι σχεδόν κανόνας και παράδοση το γεγονός , οι γονείς να επιλέγουν τους συντρόφους των παιδιών τους καθώς αυτοί τους αγαπούν και, λόγω εμπειρίας, γνωρίζουν καλύτερα. Είναι απίστευτο και απαράδεκτο...
Τα παιδιά αυτά θύματα μιας οπισθοδρομικής πολιτισμικής κουλτούρας (γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για πολιτισμό) υφίστανται την γονική εγκατάλειψη, το ψυχολογικό και σωματικό τραύμα του βιασμού χωρίς να μπορούν καν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους! Αναρωτιέται κανείς αν όντως αυτοί οι  γονείς δεν γνωρίζουν ότι  με αυτή την πρακτική κακομεταχειρίζονται και καταστρέφουν τα παιδιά τους.  Μιλάνε για την εξασφάλιση του μέλλοντός τους αλλά έχουν άραγε το δικαίωμα με τους αναγκαστικούς πρώιμους γάμους να τα καταδικάζουν  στη δυστυχία;  Η καθημερινότητά τους ανυπόφορη, πείνα, κούραση, δίψα..μια κόλαση στη γη.Τα καταστρέφουν με τον χειρότερο τρόπο,  αφού δεν  σέβονται την επιθυμία τους να σπουδάσουν .
Υπό την κάλυψη προγονικών εθίμων και παραδόσεων,διαπράττουν ένα “εν αγνοία” έγκλημα κατά των παιδιών και ουσιαστικά   διαιωνίζουν την δυστυχία που και οι ίδιοι βίωσαν.Είναι  άσκηση βίας με σκοπό την «επιβολή ελέγχου» ή την υποταγή.

Σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού έχουν 41% υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης ψυχικής ασθένειας, όπως κατάθλιψη, άγχος, και διπολική διαταραχή. Είναι πέντε φορές πιο πιθανό να πεθάνουν στη γέννα από μια γυναίκα στα είκοσί της και το ποσοστό θνησιμότητας των βρεφών τους είναι υψηλότερο.

Παρά το γεγονός ότι απαγορεύεται σε ορισμένες χώρες, οι γάμοι με ανήλικες νύφες συνεχίζονται, ιδιαίτερα σε χωριά της υπαίθρου. Είναι διαδεδομένη πρακτική στη Νοτιοανατολική Ασία, τη Μέση Ανατολή, και κυρίως την υποσαχάρια Αφρική.

Παγκοσμίως, περίπου 39.000 ανήλικα κορίτσια γίνονται νύφες κάθε μέρα.

Η κυβέρνηση του Νεπάλ απέτυχε να λάβει επαρκή μέτρα για να τερματίσει τους γάμους ανηλίκων, παρά τις υποσχέσεις να το πράξει, και τα κορίτσια και τα αγόρια σε όλη τη χώρα εξακολουθούν να υφίστανται σοβαρή βλάβη από τους γάμους παιδιών. Έρευνα του Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων – βασισμένη σε συνεντεύξεις με 104 παιδιά και νεαρούς ενήλικες που παντρεύτηκαν ως παιδιά – κατέγραψε τις οικονομικές και κοινωνικές πιέσεις που οδηγούν σε παιδικούς γάμους και τα καταστροφικά αποτελέσματα αυτών των γάμων.Το πρόβλημα είναι εξαιρετικά σύνθετο και οδυνηρό.
Εφόσον οι κυβερνήσεις αυτών των κρατών δεν θα θέσουν σε εφαρμογή ένα σύστημα εκπαίδευσης αντάξιο για όλα τα παιδιά (κορίτσια και αγόρια) με ένα ελάχιστο γεύμα την ημέρα, τίποτα δεν θα αλλάξει. Γιατί πάνω απ’ όλα είναι η φτώχεια…..

Παρότι  τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο και έχουν  επίγνωση της αξίας της εκπαίδευσης,  δεν έχουν καν επιλογή όταν πρόκειται για τον γάμο τους. Γνωρίζουν για την αγάπη και τον έρωτα. Γνωρίζουν για την ελευθερία και τα δικαιώματά τους, έχουν κινητά συνδεδεμένα στο ίντερνετ όλη μέρα, αλλά υπακούν τους γονείς τους, διότι αν δεν το κάνουν δε θα έχουν καμία θέση στην εκεί κοινωνία.

Οι διαδικασίες του γάμου γίνονται μέσα στον ναό κυρίως, μετά έξω ανάβουν κάποια στικάκια, κάνουν κύκλους γύρω από τον ναό και στο τέλος κάθονται να τους ευλογήσουν οι συγγενείς και να τους δώσουν χρήματα μαζί με την ευλογία.

Και τι γίνεται με τον κίνδυνο εγκυμοσύνης σε τέτοιες νεαρές γυναίκες που εργάζονται σκληρά και μετά βίας έχουν αρκετά για να φάνε;
Η εκπαίδευση των γυναικών είναι πραγματικά το κλειδί σε αυτούς τους πολιτισμούς.

Η  συνήθης αυτή πρακτική στις κλειστές κοινωνίες να κατεβάζουν κατά πολύ τον μέσο όρο γάμου συνιστά μια κατάφορη παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών. Όπως αναφέρει η Stephanie Singlair που για 15 χρόνια εστιάζει το φακό της και τη θεματολογία της σ’αυτό που η ίδια χαρακτηρίζει ως “καθημερινή βία” (  τον ακρωτηριασμό των γεννητικών οργάνων και τον εξαναγκασμό σε γάμο που υφίστανται νεαρά κορίτσια σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Αφγανιστάν, της Ινδίας και της Νιγηρίας) σε καμμιά περίπτωση, δεν μπορούμε πλέον να πούμε  ότι “δεν ήξερα αυτή την κατάσταση”...
Ας ελπίσουμε ότι μια μέρα αυτό θα αλλάξει και ότι αυτά τα παιδιά  ελεύθερα θα αποφασίζουν για το μέλλον τους..γιατί κι αυτά τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να πετύχουν στη ζωή και να μάθουν.

Αφήστε τα παιδιά να μεγαλώσουν…

τίτλο 69

Υπάρχουν πολλά ρεπορτάζ με τους παράνομους γάμους, που γιορτάζονταν κρυφά τη νύχτα…και οι  δημοσιογράφοι κατόρθωσαν κι έφεραν στο φως αυτά τα εγκλήματα.

Η Παιδεία, είναι εκείνη που μπορεί να μας υποσχεθεί πως η φράση ”Ας είναι η τελευταία” μπορεί να αποτελέσει πραγματικότητα.
Ας διδάξουμε με κάθε τρόπο, την αγάπη προς τον άνθρωπο ”Αγάπα τον άνθρωπο. γιατί είσαι εσύ” όπως αναφέρει ο Καζαντζάκης. Ας καλλιεργήσουμε το αίσθημα της ενσυναίσθησης, να εισχωρούμε στο ”είναι” του άλλου, ας καθιερώσουμε τον σεβασμό!

O «χάρτης» δικαιωμάτων των παιδιών στον αθλητισμό:

τίτλο 70

 

 

Μέσα στη σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, περιλαμβάνεται και ο χάρτης των δικαιωμάτων των παιδιών στον αθλητισμό. Σε αυτά τα δικαιώματα αντιστοιχούν ανάλογες υποχρεώσεις από την πλευρά των ενηλίκων, οι οποίοι πρέπει να εγγυηθούν:

1) Το δικαίωμα στη διασκέδαση και το παιχνίδι. Όλα τα παιδιά πρέπει να παίζουν και να διασκεδάζουν και δε θα πρέπει εμείς οι ενήλικες να πηγαίνουμε κόντρα στη φύση του παιδιού. Το παιδί είναι «καταδικασμένο» να παίζει.

2) Το δικαίωμα να αθλείται. Κάθε παιδί έχει δικαίωμα στον αθλητισμό και στις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου, στην ενασχόληση με ψυχαγωγικά παιχνίδια και δραστηριότητες που είναι κατάλληλες για την ηλικία του.

3) Το δικαίωμα να έχει τον κατάλληλο χρόνο ξεκούρασης. Πρέπει το παιδί να ξεκουράζεται και να αναπληρώνει την ενέργειά του. Πρέπει να αφήνουμε τον εγκέφαλο να ηρεμήσει και να εκκρίνει όλες τις παραίτητες ορμόνες για την ανάπτυξη και ολοκλήρωση όλων των λειτουργικών συστημάτων.

4) Το δικαίωμα να επωφεληθεί από ένα υγιές περιβάλλον. Με την έννοια περιβάλλον εννοείται το γήπεδο, οι συναθλητές, οι γονείς, οι προπονητές, οι ιδιοκτήτες της εγκατάτασης κλπ. Θα πρέπει οι εγκαταστάσεις, γήπεδο και αποδυτήρια, να είναι καθαρά. Οι συναθλητές να σέβονται και να μην βρίζουν κανέναν. Οι γονείς να είναι ευπρεπείς στις εκδηλώσεις τους, να εμψυχώνουν τα παιδιά, να σέβονται τους αντίπαλους παίκτες, να μη βρίζουν, να μη φωνάζουν και το σημαντικότερο από όλα: ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ!!! Οι ιδιοκτήτες της κάθε εγκατάστασης να μην επεμβαίνουν στην εκπαίδευση και διαταράσσουν τις ισορροπίες.

5) Το δικαίωμα στο να αθλείται με ασφάλεια προς διαφύλαξη της δικής του. Πρέπει τα παιδιά να αθλούνται με ασφάλεια. Να μην υπάρχουν επικίνδυνα αντικείμενα, σταθερά ή μεταφερόμενα στον χώρο άθλησης, τα υλικά της προπόνησης και των παιχνιδιών (μπάλλες, κωνάκια, τέρματα) να είναι ελεγμένα και πιστοποιημένα, τα ρούχα να έχουν τις απαραίτητες προδιαγραφές για αθλητισμό, τα παπούτσια να είναι ανατομικά για τα πόδια του και τα κατάλληλα για το άθλημα. Οι γονείς να είναι υπεύθυνοι να παρέχουν στα παιδιά όλα τα απαραίτητα προστατευτικά, όπως επικαλλαμίδες, γάντια τερματοφύλακα κλπ.

6) Το δικαίωμα να περιβάλλεται και να προετοιμάζεται από εξειδικευμένο προσωπικό. Πρέπει οι ενήλικες που ασχολούνται με την αθλητική εκπαίδευση του παιδιού, να είναι εξειδικευμένοι και να έχουν τις απαραίτητες παιδαγωγικές γνώσεις.

7) Το δικαίωμα να παρακολουθεί προπονήσεις προσαρμοσμένες στους σωστούς ρυθμούς. Κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα θα πρέπει να ανταποκρίνεται στην ηλικία του παιδιού. Κάθε ηλικιακή κατηγορία χαρακτηρίζεται από τα βιολογικά, σωματικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά των παιδιών. Αυτά καθορίζουν και τα περιεχόμενα της εκπαίδευσης, αλλά και τις απαιτήσεις.

8) Το δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς προσαρμοσμένους στις διάφορες ηλικίες, ακολουθώντας προπονήσεις που αντιστοιχούν σε σωστούς ρυθμούς εκμάθησης. Ανάλογα με την ηλικία θα πρέπει να είναι και διαμορφωμένα όλα τα συναγωνιστικά παιχνίδια μεταξύ των διαφόρων ομάδων, τόσο από άποψη ηλικίας όσο και από άποψη κανονισμών.

9) Το δικαίωμα να αντιμετωπίζει άλλους νέους που έχουν τις ίδιες πιθανότητες επιτυχίας. Είναι ξεκάθαρο: ΙΔΙΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ!!! Το παιδί πρέπει να το αισθάνεται αυτό. Να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνσμός.

Για παράδειγμα στην κατηγορία των Pro Junior και βασιζόμενοι στο ηλικιακό μοντέλο της ΕΠΟ, σε αυτή την ηλικιακή κατηγορία ανήκουν όσα παιδιά είναι 7 και 8 ετών δηλαδή γεννημένα το 2009-2010. Φανταστείτε λοιπόν ένα φυσιολογικά ανεπτυγμένο παιδάκι που θα πρέπει να παίζει σε ένα πρωτάθλημα οργανωμένο με αυστηρούς ηλικιακούς όρους συμμετοχής, το οποίο έχει γεννηθεί Δεκέμβριο του 2010 και συναγωνίζεται παιδιά που έχουν γεννηθεί Ιανουάριο του 2009!!! Δύο χρόνια διαφορά…

Πολλά παιχνίδια στις μικρές κατηγορίες τελειώνουν με μεγάλη διαφορά τερμάτων, ενώ πολλοί γονείς παραπονιούνται στο τέλος για το μεγάλο σωματότυπο των αντίπαλων παιδιών. Κι όμως αυτά τα παιδιά δε φταίνε. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν, αλλά ο “προπονητής” προκειμένου να πάρει τη νίκη χρησιμοποίησε τα πιο σωματώδη και πιο προχωρημένα.

Πολλές ακαδημίες μεγάλων ευρωπαϊκών ομάδων, για να εγγυηθούν τις ίδιες πιθανότητες επιτυχίας των δικών τους αθλητών, συμμετέχουν σε πρωταθλήματα χωρίς βαθμολογίες και χωρίς διαφορές τερμάτων, προκειμένου να αποτρέψουν τέτοιου είδους φαινόμενα.

10) Το δικαίωμα στο να ΜΗΝ είναι πρωταθλητής. Αμάν πια με τον πρωταθλητισμό! Θέλουμε να βλέπουμε τα παιδιά μας πρωταθλητές και παίκτες της αγαπημένης μας ομάδας, ίσως και με ακριβό συμβόλαιο που θα μας λύσει τα οικονομικά μας προβλήματα. Το παιδί θέλει να παίζει και όχι να ικανοποιεί τα όνειρα του ματαιόδοξου γονιού ή “προπονητή”.

Απλές και χρήσιμες συμβουλές που δεν πρέπει να ξεχνάνε οι εμπλεκόμενοι ενήλικες γύρω από ένα παιδί που αποφασίζει να ασχοληθεί ή ασχολείται με τον αθλητισμό :

  1. Το δικαίωμα να παίζει ως παιδί και όχι ως ενήλικος
  2. Το δικαίωμα να συμμετέχει σε αθλήματα, άσχετα με το επίπεδο της ικανότητας του
  3. Το δικαίωμα να παίρνει μέρος σε επίπεδο αντίστοιχο με το επίπεδο ανάπτυξής του
  4. Το δικαίωμα της ισότιμης ευκαιρίας να αγωνιστεί για την επιτυχία
  5. Το δικαίωμα να αντιμετωπίζεται με αξιοπρέπεια από όλους τους εμπλεκομένους
  6. Το δικαίωμα να διασκεδάζει με το αθλητισμό

Δραστηριότητα Φιλαναγνωσίας: «Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού»



Λήψη αρχείου

Τα δικαιώματα των παιδιών μέσα από τα μάτια τους

Τα παιδιά έχουν πολύ καλές ιδέες. Σκέφτονται πράγματα που δεν μπορούν να τα σκεφτούν οι μεγάλοι. Και πάνω απ’όλα, ο απόλυτος σεβασμός των ύψιστων συμφερόντων του παιδιού, που αποτελεί καθοριστικό στοιχείο στην προστασία των δικαιωμάτων του, απαιτεί να δίνονται στα παιδιά ευκαιρίες να εκφράζουν τις απόψεις τους πάνω σε θέματα που τα αφορούν.

Η Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης της Επιτροπής ζήτησε τη γνώμη των παιδιών, αγοριών και κοριτσιών και από τα 27 κράτη μέλη, πάνω στο θέμα των δικαιωμάτων του παιδιού. Νεαρά άτομα από διαφορετικά περιβάλλοντα συζήτησαν πάνω στο ερώτημα του τί σημαίνει να είναι κανείς παιδί σήμερα, στο έτος 2010. Μίλησαν για τα εμπόδια που συναντάνε κατά την άσκηση των δικαιωμάτων τους και για τις ενέργειες που θα ήθελαν να δουν να γίνονται από τους μεγάλους.

Τον Φεβρουάριο 2011, η Επιτροπή θέσπισε το «Θεματολόγιο της ΕΕ για τα δικαιώματα του παιδιού». Κατά την εκπόνηση αυτού του εγγράφου, η Επιτροπή άντλησε ιδέες από τη διαβούλευση που είχε με τα παιδιά, τα αποτελέσματα της οποίας εκτίθενται στην παρούσα έκδοση.

Τα παιδιά εξήγησαν με τα δικά τους λόγια ότι θέλουν από τους μεγάλους να έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε αυτά, να σέβονται τις απόψεις τους και να τους επιτρέπουν να συμμετέχουν στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων. Τα παιδιά θέλουν να συμμετέχουν ενεργά όταν λαμβάνονται αποφάσεις που τα αφορούν και να νιώθουν πως οι απόψεις τους εισακούονται.

Δείτε παρακάτω το  e-book 



Λήψη αρχείου

Σχέδιο δράσης Τμήματος-Θεματικός Κύκλος 

«Ενδιαφέρω και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»

Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:«Ανθρώπινα Δικαιώματα»

πατήστε στην εικόνα

42hKujkesFhX B

Ανθρώπινα δικαιώματα _ Εκπαιδευτικό Υλικό ευαισθητοποίησης

Μετάβαση στο padlet.com

“Καλυμμένοι, όχι φιμωμένοι … η φωνή μας έχει δύναμη!.

p1endgb6jbeb31dms1js31ggb1snv9

Όλα τα παιδιά της γης έχουν τα ίδια δικαιώματα μα δυστυχώς δεν είναι πάντα εύκολο να τα διεκδικήσουν ίσως και λόγω παραγόντων πέρα από τις δυνάμεις τους . Εδώ παίζει μεγάλο ρόλο το κράτος πρόνοιας και δικαίου

Τα ασυνόδευτα παιδιά &
το δικαίωμα στην ασφαλή στέγη
(κλικ στην εικόνα για να μεταφερθείτε στο άρθρο)

prosfygakia2

Για το τέλος ένα σχέδιο εργασίας (project) με θέμα τα Δικαιώματα του παιδιού :”Αν και είμαι παιδί  μικρό έχω δικαιώματα κι εγώ”
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να το δείτε

τίτλο 15

Design D

Επιπλέον υλικό για την διδασκαλία των δικαιωμάτων παιδιού και ανθρώπου

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Σχετικά με ΤΣΑΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΙΡΗ

Γεια σας,Ονομάζομαι Τσαουσίδου Μαίρη.  Υπηρετώ εδώ και 29 έτη  ως εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.  Ευελπιστώ να δημιουργήσω αλλαγές στον εαυτό μου και στη συνέχεια και στο περιβάλλον μου για το κοινό καλό, μέσα από το θετικό μετασχηματισμό στις σύγχρονες κοινωνίες, ειδικά σε περιόδους κρίσης, όπως αυτή που βιώνουμε όλοι μας πλανητικά.

Είμαι παντρεμένη και έχω δυο παιδιά και ένα σκύλο και 2  γάτους!!!!! Μου αρέσει το θέατρο, τα ταξίδια, η κωπηλασία και το διάβασμα.
Αγαπώ πολύ τα παιδιά και εύχομαι να έχουμε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνώσεων! Καλή αρχή σε όλους!

Αγαπημένο ρητό: «Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.»
Ludwig Wittgenstein


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Ανθρώπινα δικαιώματα, Εκπαιδευτικά thinglink, Εργαστήρια δεξιοτήτων, Θεματική 3 :ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ, Μαθητές - εκπαιδευτικό υλικό, Παγκόσμιες ημέρες - Αφιερώματα, Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός- διαφορετικότητα. Ετικέτες: , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.